Dat vond ik inderdaad ook best bizar. Ik denk dat ik zou verstijven als er iemand voor me staat die een shotgun op me richt, maar deze gast ging helemaal berserk en vol in de aanval, waarbij je je kan afvragen wat er gebeurt zou zijn als hij het wapen inderdaad had weten te bemachtigen, hadden we dan nu een topic gehad over twee dode rednecks? En wat voor soort drugs moet je in hemelsnaam gebruikt hebben om iemand aan te vallen die een vuurwapen op je richt?quote:Op zondag 10 mei 2020 00:14 schreef phoenyx het volgende:
Tjah hij was duidelijk aan het worstelen om het wapen. Als ze hem hadden doodgeschoten terwijl hij gewoon liep dan was het moord maar hij koos er zelf voor om in de aanval te gaan tegen mensen met een pistool.
Voor jou misschien. De politie etc. hadden er wel een idee over. Maar als je twijfel wil zaaien omdat je denkt dat er altijd meer bewijs moet zijn dan tjahquote:Op zondag 10 mei 2020 00:32 schreef Montagui het volgende:
Het filmpje van het incident zelf is te kort om te oordelen hoe of wat.
Omdat het vragen opwerpt moet er een zaak komen. De schutters mogen wat mij betreft niet zomaar vrijuit gaan.quote:Op zondag 10 mei 2020 00:34 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Voor jou misschien. De politie etc. hadden er wel een idee over. Maar als je twijfel wil zaaien omdat je denkt dat er altijd meer bewijs moet zijn dan tjah
Ze zijn ook niet zomaar vrijuit gegaan. Het is wel onderzocht. Alleen met de uitslag is niet iedereen tevredenquote:Op zondag 10 mei 2020 00:37 schreef Montagui het volgende:
[..]
Omdat het vragen opwerpt moet er een zaak komen. De schutters mogen wat mij betreft niet zomaar vrijuit gaan.
Je kunt de studie bekostigen dmv een lening of zoals veel Amerikanen via military service. Veel blanke en zwarte Amerikanen die uit een arme familie komen volgen deze weg. Aantal jaren bij de marine corps.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 22:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat zijn dan echt uitzonderingen, als je vanuit de projects opklimt en het tot miljonair schopt, dan ben je of een hele grote drugsbaas of je heet Allen Iverson. Doorgaans kun je een goede opleiding wel vergeten omdat je ouders je studie niet kunnen bekostigen, tenzij je exceptionele kwaliteiten hebt als basketballer, footballer, of honkballer. Voor al diegenen die niet zulke kwaliteiten hebben geldt hetzelfde als voor iedereen....als je voor een dubbeltje geboren bent, zul je nooit een kwartje worden.
Inderdaad maar het schreeuwvolk wil weer de rascisme kaart spelen. Een aantal gehandicapte op dit forum ook trouwens. Filmpje nu gezien en die moeder zit keihard te liegen over dat het een lieverdje is die aan het joggen was.quote:Op zondag 10 mei 2020 00:34 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Voor jou misschien. De politie etc. hadden er wel een idee over. Maar als je twijfel wil zaaien omdat je denkt dat er altijd meer bewijs moet zijn dan tjah
Het is puur rascisme wat hier wordt ingezet. Gesteund door kansloze junkies uit Hollywood.quote:Op zondag 10 mei 2020 01:06 schreef phoenyx het volgende:
Meest debiele is ook dat ze zeggen dat er 3 schoten zijn en dat het daarom duidelijk met opzet is. Elke keer was terwijl die gast hem aanviel alleen elke keer miste hij tot de 3e keer toen stopte hij juist direct.
Ja, hoe weet jij zo zeker dat dat gelogen is?quote:Op zondag 10 mei 2020 01:03 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Inderdaad maar het schreeuwvolk wil weer de rascisme kaart spelen. Een aantal gehandicapte op dit forum ook trouwens. Filmpje nu gezien en die moeder zit keihard te liegen over dat het een lieverdje is die aan het joggen was.
quote:Op zaterdag 9 mei 2020 21:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En komt het in je op dat onze vriendelijke dikgebuikte triggerhappy rednecks misschien wel een betere reden hebben om een loopje te nemen met de waarheid? Bijvoorbeeld om rechtsvervolging te voorkomen? Maar ja, blanken liegen niet hè, dat is alleen voorbehouden aan laaghartige negers.
Kijk een schreeuwer.quote:Op zondag 10 mei 2020 01:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, hoe weet jij zo zeker dat dat gelogen is?
Verder wacht deze post van mij nog op een reactie van jou:
[..]
En..beelden gezien? Vraag overbodig.quote:Op zondag 10 mei 2020 01:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, hoe weet jij zo zeker dat dat gelogen is?
Verder wacht deze post van mij nog op een reactie van jou:
[..]
Terwijl ze achtervolgt worden door gewapende lui die hen op hun route opwachten met wapens? Niet zo vaak of wel?quote:Op zondag 10 mei 2020 01:00 schreef Smack10 het volgende:
Nieuwswaarde 0, hoe vaak worden blanken niet vermoord door negers?
Uhhh nou...in zat buurten hoef je je als blanke niet te vertonen.quote:Op zondag 10 mei 2020 01:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Terwijl ze achtervolgt worden door gewapende lui die hen op hun route opwachten met wapens? Niet zo vaak of wel?
Heeft iemand een linkje?quote:Op zondag 10 mei 2020 00:32 schreef Montagui het volgende:
Het filmpje van het incident zelf is te kort om te oordelen hoe of wat.
Waarom reageer je niet op de inhoud?quote:
Ja. Verklaar je nader.quote:Op zondag 10 mei 2020 01:20 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
En..beelden gezien? Vraag overbodig.
Een jaar in Portland gewoond totaal niet mijn stad. Naar de saturday market geweest en daarna voodoo doughnuts en lastig gevallen door een dakloze die om geld vroeg. Ik zei heb niks bij me. "Maar je hebt wel geld voor donuts" enz enz. Toen duidelijk gemaakt dat ie snel door moest lopen hij werd erg agressief. Meteen een groepje daklozen om me heen. Erg onveilig daar. Blij dat ik er niet meer woon. Te progressief voor mij die stad. Overal dakloze tentjes en junks. Ook in het openbaar vervoer in de trein. Wel fan van de Portland Timbersquote:Op zondag 10 mei 2020 01:25 schreef Duveldrinker het volgende:
Leuk ook de reacties van mensen die nooit in de VS zijn geweest of gewoond hebben. Ik ben in Portland zelfs een keer gered door een 2 meter lange travestiet omdat een zwarte gekkie ons wilde aanvallen omdat we racist cum waren. Achteraf hilarisch.
Daarentegen ook zat leuke en lieve Afro americans tegen gekomen. Maar helaas behoren die tot de minderheid.
Uhmm nee hoor dat komt zeker niet voor?quote:Op zondag 10 mei 2020 01:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Terwijl ze achtervolgt worden door gewapende lui die hen op hun route opwachten met wapens? Niet zo vaak of wel?
Ik heb bij Gonzaga gebasketbald. En ik was met een maatje vanaf daar gaan touren. In Portland echt alleen maar gezeik gehad met lefties en negers. Seattle was nog erger. Vancouver leek net little Vietnam. Alaska was wel prachtig.quote:Op zondag 10 mei 2020 01:34 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Een jaar in Portland gewoond totaal niet mijn stad. Naar de saturday market geweest en daarna voodoo doughnuts en lastig gevallen door een dakloze die om geld vroeg. Ik zei heb niks bij me. "Maar je hebt wel geld voor donuts" enz enz. Toen duidelijk gemaakt dat ie snel door moest lopen hij werd erg agressief. Meteen een groepje daklozen om me heen. Erg onveilig daar. Blij dat ik er niet meer woon. Te progressief voor mij die stad. Overal dakloze tentjes en junks. Ook in het openbaar vervoer in de trein. Wel fan van de Portland Timbers
Seattle is ook een enorme shithole inderdaad. Als je de stad binnen komt rijden zie je de dakloze tentjes en troep al naast de snelweg. Net als San Francisco schijten ze er gewoon op straat.quote:Op zondag 10 mei 2020 01:47 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Ik heb bij Gonzaga gebasketbald. En ik was met een maatje vanaf daar gaan touren. In Portland echt alleen maar gezeik gehad met lefties en negers. Seattle was nog erger. Vancouver leek net little Vietnam. Alaska was wel prachtig.
Later ben ik naar Arizona vertrokken en daar voelde ik mij beter thuis.
SF had ik mij zoveel van voorgesteld maar wat een troep daar.quote:Op zondag 10 mei 2020 01:56 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Seattle is ook een enorme shithole inderdaad. Als je de stad binnen komt rijden zie je de dakloze tentjes en troep al naast de snelweg. Net als San Francisco schijten ze er gewoon op straat.
quote:Aggressive Dog Prevented Postal Worker From Delivering Man’s Stimulus Check, So He Shot and Killed Her
An Indiana man charged with murdering a U.S. postal worker this week admitted he confronted her because his mail delivery had been suspended due to his “aggressive dog,” prosecutors said.
Tony Cushingberry-Mays, 21, was charged with second-degree murder, assaulting a federal employee, and discharging a firearm during a crime for the death of Angela Summers, a 45-year-old postal worker who was gunned down Monday afternoon during her mail delivery route in east Indianapolis, according to the United States District Court of Southern Indiana.
http://shorenewsnetwork.c(...)shot-and-killed-her/
Jij woont in Washington state toch?quote:Op zondag 10 mei 2020 01:34 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Een jaar in Portland gewoond totaal niet mijn stad. Naar de saturday market geweest en daarna voodoo doughnuts en lastig gevallen door een dakloze die om geld vroeg. Ik zei heb niks bij me. "Maar je hebt wel geld voor donuts" enz enz. Toen duidelijk gemaakt dat ie snel door moest lopen hij werd erg agressief. Meteen een groepje daklozen om me heen. Erg onveilig daar. Blij dat ik er niet meer woon. Te progressief voor mij die stad. Overal dakloze tentjes en junks. Ook in het openbaar vervoer in de trein. Wel fan van de Portland Timbers
Hier, wellicht hecht je waarde aan deze bronquote:Op zondag 10 mei 2020 04:18 schreef Scarface88 het volgende:
Waar is de ophef en media aandacht nu? Het is weer een dubbele standaard.
[..]
Alleen worden die wel gearresteerd. Daar is de commotie over.quote:Op zondag 10 mei 2020 01:00 schreef Smack10 het volgende:
Nieuwswaarde 0, hoe vaak worden blanken niet vermoord door negers?
Ik ben er bekend mee maar discriminatie op basis van ras, afkomst of religie is per wet verboden in 2020. Wat er zich vroeger heeft afgespeeld wil niet zeggen dat je dan maar bijvoorbeeld drugs moet gaan verkopen en je hele community vergiftigen "want het leven is oneerlijk". Dat is een veel groter probleem. Net als in de slachtofferrol blijven hangen. Ja het leven was vroeger keihard voor zwarten maar daar over blijven huilen werkt niet. De kansen om te slagen liggen er ook voor Afro Amerikanen anno 2020. Je moet er echter wel hard voor willen werken zoals ik zei er zijn genoeg succesverhalen van afro Amerikanen die de armoede achter zich hebben gelaten en nu een goede carriere hebben.quote:Op zondag 10 mei 2020 07:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Jij woont in Washington state toch?
Heb je je in Seattle wel eens afgevraagd waarom er zo veel afro-amerikanen in het Central District wonen? Nog nooit een van je donkere vrienden / kennissen gevraagd hoe dat nou kwam? Want dan hadden ze je vast en zeker verteld dat het tot ongeveer 1950-1960 onmogelijk was voor donkere mensen om een huis te kopen of huren in veel wijken. In 1966 zelfs nog een aardig groot protest over de segregatie in scholen geweest. White flight zegt je ook niets? Redlining (wat nog steeds gaande is)?
http://depts.washington.edu/labhist/maps-race-seattle.shtml
https://en.wikipedia.org/wiki/Seattle_school_boycott_of_1966
Terug naar je gelijke kansen stelling ... Als jouw opa niet of zeer lastig in staat was gebleken om een huis te kopen of in een goede buurt te wonen, zou dat effect gehad hebben op het leven van je vader en diens kansen? En uiteindelijk via hem, ook op jou? Waar jouw vader een huis kon erven, kon de vader van Tyrone dat niet. Maar hej, jij en hij hebben heus dezelfde kansen.
En dat is dan alleen de huizenmarkt. Om het over justitie, educatie, zorg, ambtenarij, politiek en immigratie maar niet te hebben want dan zou deze post wat lang worden. En eerlijk gezegd denk ik niet dat ik hier een erg inhoudelijke reactie op terug krijg, dus dat zou dan moeite voor niets geweest zijn.
Als jouw opa niet of zeer lastig in staat was gebleken om een huis te kopen of in een goede buurt te wonen, zou dat effect gehad hebben op het leven van je vader en diens kansen? En uiteindelijk via hem, ook op jou?quote:Op zondag 10 mei 2020 07:29 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik ben er bekend mee maar discriminatie op basis van ras, afkomst of religie is per wet verboden in 2020. Wat er zich vroeger heeft afgespeeld wil niet zeggen dat je dan maar bijvoorbeeld drugs moet gaan verkopen en je hele community vergiftigen "want het leven is oneerlijk". Dat is een veel groter probleem. Net als in de slachtofferrol blijven hangen. Ja het leven was vroeger keihard voor zwarten maar daar over blijven huilen werkt niet. De kansen om te slagen liggen er ook voor Afro Amerikanen anno 2020. Je moet er echter wel hard voor willen werken zoals ik zei er zijn genoeg succesverhalen van afro Amerikanen die de armoede achter zich hebben gelaten en nu een goede carriere hebben.
Klopt, deze man wordt wel voorgeleid die schietende witte mannen niet. Daar is ophef over.quote:Op zondag 10 mei 2020 04:18 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik denk dat het voornamelijk belangrijk is dat er uberhaupt een vader figuur aanwezig is. Veel zwarte jongens groeien namelijk op zonder vader. De family unit is de hoeksteen van de samenleving.quote:Op zondag 10 mei 2020 07:31 schreef probeer het volgende:
[..]
Als jouw opa niet of zeer lastig in staat was gebleken om een huis te kopen of in een goede buurt te wonen, zou dat effect gehad hebben op het leven van je vader en diens kansen? En uiteindelijk via hem, ook op jou?
Verder is redlining (discriminatie op basis van afkomst bij het verstrekken van hypotheken) nog gewoon een vrij recent ding hoor. Genoeg recente gevallen van bekend.
Mooi non-antwoord zeg. Gewoon blijven ontwijken.quote:Op zondag 10 mei 2020 07:34 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik denk dat het voornamelijk belangrijk is dat er uberhaupt een vader figuur aanwezig is. Veel zwarte jongens groeien namelijk op zonder vader. De family unit is de hoeksteen van de samenleving.
Zal hem straks eens bekijken.quote:Op zondag 10 mei 2020 07:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Hier, wellicht hecht je waarde aan deze bron
Eerste kwartiertje.
Er zijn er ook genoeg die niets met het kind te maken willen hebben. En natuurlijk is het ontzettend fout dat zwarten zwaarder gestraft worden dan blanken in het algemeen dat klopt ja. Maar als je je gewoon aan de wet houdt is er niets aan de hand. Ik heb respect voor de african american die hard werkt om zijn gezin te ondersteunen. Zoals het hoort. Niet iemand die denkt met drugs dealen of stelen snel rijk te worden. Bovendien vergiftig je je hele community met drugs. Ongelijke straffen vind ik geen argument want als het aan mij ligt gaat iemand die een benzinepomp overvalt 50 jaar de bak in, blank, bruin, geel, groen, paars maakt niet uit.quote:Op zondag 10 mei 2020 07:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Mooi antwoord zeg.
Weet je ook hoe dat komt dan? Omdat zwarte mensen historisch gezien zwaarder gestraft worden voor dezelfde misdrijven.
https://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_crime_in_the_United_States
Alsjeblieft.
Iemand een schreeuwer noemen als er volgens normale logica regels vragen gesteldcworden. En er dan niet op ingaan.quote:
Zie je edit nu pas. Maar dus nu is het de schuld van drank winkels? Zij zijn toch echt zelf diegene die met een pistool de winkel binnen lopen als ze dat doen.quote:Op zondag 10 mei 2020 07:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Omdat zwarte mensen door de enorme discrepantie mbt vermogen (tov blanken) eerder tot misdaad gedreven worden. Omdat je nergens zoveel wapen en drank-winkels gaat vinden als in een zwarte buurt.
En vind er een fatsoenlijk onderzoek plaats naar wat er precies gebeurt is als er verdachte omstandigheden zijn. Nou lijkt me een donkere man neerschieten een paar kilometer van je eigen huis verdacht genoeg om een uitgebreid onderzoek te houden en de daders van het geweld niet zomaar op hun blauwe ogen te geloven.quote:Op zondag 10 mei 2020 07:28 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Alleen worden die wel gearresteerd. Daar is de commotie over.
dus joggen maar wettelijk verbieden voor donkere mannen in een blanke wijk?quote:Op zondag 10 mei 2020 07:44 schreef Scarface88 het volgende:
. Maar als je je gewoon aan de wet houdt is er niets aan de hand.
Die winkeliers werken ook niet mee, terecht dus dat ze worden afgeknald.quote:Op zondag 10 mei 2020 07:50 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Zie je edit nu pas. Maar dus nu is het de schuld van drank winkels? Zij zijn toch echt zelf diegene die met een pistool de winkel binnen lopen als ze dat doen.
Natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid voor een criminele daad, bovenal bij degene die hem pleegt. Maar als je gaat kijken naar hoe die mensen tot die daad kwamen / gedreven werden, dan spelen al die aspecten waarin zwarten het lastiger hebben dan blanken, een aardige rol.quote:Op zondag 10 mei 2020 07:50 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Zie je edit nu pas. Maar dus nu is het de schuld van drank winkels? Zij zijn toch echt zelf diegene die met een pistool de winkel binnen lopen als ze dat doen.
Dat de leefomgeving zwaarder is dan in een rijke suburb klopt. Maar ook veel blanken groeien op in een straatarme stad waar geen werk te vinden is. Veel gaan bijvoorbeeld bij de marine corps om studie te betalen. En als ze dan uit dienst komen eervol ontslag en carriere beginnen. Dit pad kan een african american ook bewandelen. Het is een van de vele opties. Of bij McDonalds of Burger King hamburgers bakken ik noem maar wat. Je hoeft niet perse overval te plegen of drugs te dealen. Zat opties.quote:Op zondag 10 mei 2020 08:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid voor een criminele daad, bovenal bij degene die hem pleegt. Maar als je gaat kijken naar hoe die mensen tot die daad kwamen / gedreven werden, dan spelen al die aspecten waarin zwarten het lastiger hebben dan blanken, een aardige rol.
Vicieuze cirkel. Als je mensen tot een slechte omgeving en kwaliteit van leven dwingt, dan creëer je relatief meer criminaliteit, verslechtert de wijk verder, enzovoorts.
En nee, dat pleit de criminelen absoluut niet vrij van hun daden (al zouden allen die tientallen jaren in de bak zitten voor het dealen in wiet toch wel vrijgelaten mogen worden, maar goed, ander verhaal en zo), maar maakt het wel een stukje begrijpelijker.
Heb ik nooit gezegd. Maargoed er is nog steeds geen bewijs dat hij aan het joggen was. Hij droeg ook geen sportkleding en rende op de man met geweer af. Als ik jog (wat ik regelmatig doe) heb ik een reflecterend vest aan. Hardloopschoenen en een koptelefoon op. En als er iemand met een geweer staat ren ik er omheen en niet op af.quote:Op zondag 10 mei 2020 08:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
dus joggen maar wettelijk verbieden voor donkere mannen in een blanke wijk?![]()
Iemand op klaarlichte dag kilometers van je huis doodschieten nadat je hem bedreigd hebt met vuurwapen lijkt me toch niet wettelijk toegestaan. Dus welke wetten zijn door deze blanke mannen overtreden en waarom worden ze daarvoor niet vervolgd?
Desnoods was hij aan het wandelen door die wijk. Het gaat erom dat hij door deze 2 mannen neergeschoten is en justitie het totaal niet noodzakelijk vond om meteen een goed onderzoek op te zetten wat er nu precies gebeurt was en de verdachten maar meteen naar huis gestuurd heeft omdat ze het lulverhaaltje over Citizenen arrest meteen aannemelijk genoeg vonden. Pas nu nadat er videobeelden gepubliceerd zijn begint justitie daar wat te doen, ik vind dat stinken naar klasse justitie. En daar is dan ook de meeste ophef over.quote:Op zondag 10 mei 2020 08:15 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Heb ik nooit gezegd. Maargoed er is nog steeds geen bewijs dat hij aan het joggen was. Hij droeg ook geen sportkleding en rende op de man met geweer af. Als ik jog (wat ik regelmatig doe) heb ik een reflecterend vest aan. Hardloopschoenen en een koptelefoon op. En als er iemand met een geweer staat ren ik er omheen en niet op af.
Hij rende niet op een man met een geweer af. Je ziet hem de auto eerst links willen passeren maar daar staat de man met gun. Om die te vermijden buigt hij snel af naar rechts om langs de andere kant van de auto te gaan, maar de man met gun loopt om, om hem daar op te vangen. Als de jogger zo ongeveer in de loop van het wapen kijkt begint hij te vechten.quote:Op zondag 10 mei 2020 08:15 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Heb ik nooit gezegd. Maargoed er is nog steeds geen bewijs dat hij aan het joggen was. Hij droeg ook geen sportkleding en rende op de man met geweer af. Als ik jog (wat ik regelmatig doe) heb ik een reflecterend vest aan. Hardloopschoenen en een koptelefoon op. En als er iemand met een geweer staat ren ik er omheen en niet op af.
Dit dus. Negers hoef je ook niet op hun woord te geloven. Als een zwarte rent, dan heeft vast iets op z'n kerfstok.quote:Op zondag 10 mei 2020 08:15 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ja, dan is het uiteraard verstandiger om jezelf gewoon af te laten schieten. Wat een stommeling zeg.quote:Op zondag 10 mei 2020 00:14 schreef phoenyx het volgende:
Tjah hij was duidelijk aan het worstelen om het wapen. Als ze hem hadden doodgeschoten terwijl hij gewoon liep dan was het moord maar hij koos er zelf voor om in de aanval te gaan tegen mensen met een pistool.
Nou, dat vraag ik me onderhand af.quote:Op zondag 10 mei 2020 07:44 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Er zijn er ook genoeg die niets met het kind te maken willen hebben. En natuurlijk is het ontzettend fout dat zwarten zwaarder gestraft worden dan blanken in het algemeen dat klopt ja. Maar als je je gewoon aan de wet houdt is er niets aan de hand. Ik heb respect voor de african american die hard werkt om zijn gezin te ondersteunen. Zoals het hoort. Niet iemand die denkt met drugs dealen of stelen snel rijk te worden. Bovendien vergiftig je je hele community met drugs. Ongelijke straffen vind ik geen argument want als het aan mij ligt gaat iemand die een benzinepomp overvalt 50 jaar de bak in, blank, bruin, geel, groen, paars maakt niet uit.
Dat er zoveel criminaliteit is, ligt niet zozeer aan het feit dat er zoveel wapens zijn, maar aan de ronduit magere verzorgingsstaat daar. Een filosoof heeft ooit gezegd dat we maar zes maaltijden verwijderd zijn van het einde van de beschaving.quote:Op zondag 10 mei 2020 08:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid voor een criminele daad, bovenal bij degene die hem pleegt. Maar als je gaat kijken naar hoe die mensen tot die daad kwamen / gedreven werden, dan spelen al die aspecten waarin zwarten het lastiger hebben dan blanken, een aardige rol.
Vicieuze cirkel. Als je mensen tot een slechte omgeving en kwaliteit van leven dwingt, dan creëer je relatief meer criminaliteit, verslechtert de wijk verder, enzovoorts.
En nee, dat pleit de criminelen absoluut niet vrij van hun daden (al zouden allen die tientallen jaren in de bak zitten voor het dealen in wiet toch wel vrijgelaten mogen worden, maar goed, ander verhaal en zo), maar maakt het wel een stukje begrijpelijker.
Als ik enerzijds 100 mensen in een goede omgeving plaats, en anderzijds 100 mensen middels wet en regelgeving tot een veel slechtere omgeving veroordeel, dan is het niet heel raar dat die eerste 100 mensen het uiteindelijk een stuk beter doen in het leven.
De openbare toiletten in SF zijn wel een attractie op zich.quote:Op zondag 10 mei 2020 01:58 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
SF had ik mij zoveel van voorgesteld maar wat een troep daar.
Het feit dat discriminatie wettelijk verboden is betekent natuurlijk niet dat het niet voorkomt, we hebben het hier tenslotte over Georgia.quote:Op zondag 10 mei 2020 07:29 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik ben er bekend mee maar discriminatie op basis van ras, afkomst of religie is per wet verboden in 2020. Wat er zich vroeger heeft afgespeeld wil niet zeggen dat je dan maar bijvoorbeeld drugs moet gaan verkopen en je hele community vergiftigen "want het leven is oneerlijk". Dat is een veel groter probleem. Net als in de slachtofferrol blijven hangen. Ja het leven was vroeger keihard voor zwarten maar daar over blijven huilen werkt niet. De kansen om te slagen liggen er ook voor Afro Amerikanen anno 2020. Je moet er echter wel hard voor willen werken zoals ik zei er zijn genoeg succesverhalen van afro Amerikanen die de armoede achter zich hebben gelaten en nu een goede carriere hebben.
quote:Op zondag 10 mei 2020 08:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus. Negers hoef je ook niet op hun woord te geloven. Als een zwarte rent, dan heeft vast iets op z'n kerfstok.
Gelukkig werd zijn leugenachtige act doorzien door twee superieure blankmensen.
Maar dat is niet omdat ze zwart zijn. Dus dan zijn het toch gewoon GeLijkE kAnsEn :S ???!quote:Op zondag 10 mei 2020 15:36 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Het feit dat discriminatie wettelijk verboden is betekent natuurlijk niet dat het niet voorkomt, we hebben het hier tenslotte over Georgia.
En wonende in de VS zou jij moeten weten dat de kansen op goede scholing voor veel Afro Amerikanen die opgroeien in arme en slechte wijken veel kleiner zijn dan voor jongeren die opgroeien in de betere wijken omdat de scholen in de school districts waar zij opgroeien nou niet bepaald kwalitatief hoogstaand zijn.
Ja natuurlijk, wat zeg ik nu weer voor iets geksquote:Op zondag 10 mei 2020 15:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar dat is niet omdat ze zwart zijn. Dus dan zijn het toch gewoon GeLijkE kAnsEn :S ???!
Of zo.
Kennelijk heb je het filmpje niet goed bekeken.quote:Op zondag 10 mei 2020 08:15 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik vind dat hij wel een punt heeft. Het is allemaal de schuld van de boze witte mensen, zelfs als je overvallen pleegt.quote:Op zondag 10 mei 2020 07:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Mooi non-antwoord zeg. Gewoon blijven ontwijken.
Maar weet je ook hoe dat komt dan, dat gebrek aan vader-figuren? Omdat zwarte mensen historisch gezien zwaarder gestraft worden voor dezelfde misdrijven. Omdat zwarte mensen door de enorme discrepantie mbt vermogen (tov blanken) eerder tot misdaad gedreven worden. Omdat je nergens zoveel wapen en drank-winkels gaat vinden als in een zwarte buurt. Omdat zwarte jongeren (itt blanke) geen tweede kans krijgen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_crime_in_the_United_States
Alsjeblieft.
Hoe de fuck heeft dat iets met dit topic te maken?quote:Op zondag 10 mei 2020 20:31 schreef boskameel het volgende:
[..]
Ik vind dat hij wel een punt heeft. Het is allemaal de schuld van de boze witte mensen, zelfs als je overvallen pleegt.
Het is hier in nl ook zichtbaar. Mocroventjes die roven en overvallen plegen met geweld, terwijl ze ook kunnen studeren. En dan maar zeggen dat ze geen kans krijgen en worden gediscrimineerd.
Ja joh, dat is ook echt een punt om te maken in een topic dat gaat over 2 rednecks die een hardloper achtervolgen, overhoop knallen en vervolgens de boel besodemieteren om eronderuit te komen.quote:Op zondag 10 mei 2020 20:31 schreef boskameel het volgende:
[..]
Ik vind dat hij wel een punt heeft. Het is allemaal de schuld van de boze witte mensen, zelfs als je overvallen pleegt.
Gaan we weerquote:Het is hier in nl ook zichtbaar. Mocroventjes die roven en overvallen plegen met geweld, terwijl ze ook kunnen studeren. En dan maar zeggen dat ze geen kans krijgen en worden gediscrimineerd.
Of je nu blank of zwart bent. Wanneer jij slechte opvoeding, slechte scholing, etc. geniet, en dat allemaal in een slechte omgeving, dan is de kans dat je "zal slagen" natuurlijk een stuk kleiner dan wanneer je dit wel allemaal hebt.quote:Op zondag 10 mei 2020 07:29 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Net als in de slachtofferrol blijven hangen. Ja het leven was vroeger keihard voor zwarten maar daar over blijven huilen werkt niet. De kansen om te slagen liggen er ook voor Afro Amerikanen anno 2020. Je moet er echter wel hard voor willen werken zoals ik zei er zijn genoeg succesverhalen van afro Amerikanen die de armoede achter zich hebben gelaten en nu een goede carriere hebben.
Klein onderdeel ...quote:Op vrijdag 8 mei 2020 22:41 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Nee is onzin. Ben er vaak zat geweest. En mijn vrouws familie komt uit New Orleans Louisiana. Er is helemaal geen diepgewortelde haat tegen zwarten. Enkele racist heb je overal maar dat is echt niet iets typisch southerns. Ze zijn juist erg vriendelijk en gastvrij in het zuiden. Bovendien ging die civil war niet om slavernij dat is er later van gemaakt. Overwinnaars schrijven de geschiedenis. Die burgeroorlog ging om individuele staatsrechten en zelfbeschikkingsrecht. Dat slavernij daar een klein onderdeel van was wil niet zeggen dat dat de reden voor oorlog was.
En je verzint dat de burgeroorlog niet draaide om slavernij. Wat dus, zoals ik al opmerkte, bij uitstek een stukje alternatieve geschiedenis is die wordt omarmd door witte puntmutsen.quote:Op zondag 10 mei 2020 21:03 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Iemand beweerde in dat topic dat racisme diepgeworteld zit in het zuiden van de VS en een structureel probleem is. Waarop ik reageerde dat dat onzin is. Ik heb er gewoond en mensen uit het zuiden zijn echt enorm gastvrij en super aardig. Qua omgang stukken fijner dan mensen in het noorden van de VS. Het zuiden is een warm bad.
Mooie mop is dat, dat hele geneuzel om states' rights. Wanneer noordelijke staten iets deden wat de zuidelijke staten niet zinde (zoals bijvoorbeeld het in bescherming nemen van slaven, stel je voor!), dan moest de federale regering daar maar even snel een stokje voor steken.quote:Op zondag 10 mei 2020 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klein onderdeel ...
Complete bullshit weer, Scarface, waarvan akte.
De enige reden waarom de Zuidelijke staten afscheidden was omdat zij een bedreiging zagen in Lincoln, en daarmee een bedreiging voor hun economie, die geheel op chattle slavery was gebaseerd.
Lees de protocollen van secessie van staten als Mississippi, Texas, South-Carolina en Alabama, lees de Confederate Constitution, en lees vooral de Cornerstone speech van Confederale vice-president Alexander Stephens.
De Confederatie was geheel en al gebouwd op het fundament van zowel slavernij als blanke suprematie, hetgeen we steevast teruglezen in de primaire bronnen van zowel zuidelijke politici als militairen.
Wat er LATER van is gemaakt is een geromantiseerd Lost Cause-verhaal waarin het Zuiden ineens vanwege States Rights ten strijde zou zijn getrokken... Met als vraag die nooit door de heren Zuiderlingen wordt beantwoord: The right to what? Het recht op slavernij.
Kortom: slavernij 'een klein onderdeel' noemen is flagrante geschiedvervalsing en neo-confederale propaganda die al sinds de jaren '70 naar het rijk der fabelen is verwezen, en terecht.
Of deze, nieuwe neo-confederale leugen: HONDERDDUIZENDEN zwarten vochten voor het Zuiden!!!!quote:Op zondag 10 mei 2020 21:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mooie mop, dat hele geneuzel om states' rights. Wanneer noordelijke staten iets deden wat de zuidelijke staten niet zinde (zoals bijvoorbeeld het in bescherming nemen van slaven, stel je voor!), dan moest de federale regering daar maar even snel een stokje voor steken.
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Ze zijn er... Nee, serieus, ze zijn er.quote:Op zondag 10 mei 2020 21:30 schreef Isdatzo het volgende:
Stel je voor dat mensen zouden zeggen dat de Joden voor Hitler vochten. Je zou ze toch regelrecht uitlachen?
Ik bedoel maar hè.
Ja ja.... Net zoals "goedwillende en leuke Marokkanen" tot de minderheid behoren zeker?quote:Op zondag 10 mei 2020 01:25 schreef Duveldrinker het volgende:
Leuk ook de reacties van mensen die nooit in de VS zijn geweest of gewoond hebben. Ik ben in Portland zelfs een keer gered door een 2 meter lange travestiet omdat een zwarte gekkie ons wilde aanvallen omdat we racist cum waren. Achteraf hilarisch.
Daarentegen ook zat leuke en lieve Afro americans tegen gekomen. Maar helaas behoren die tot de minderheid.
Lol jij hebt ook een leuke hobby zo op de zondagochtend 8:00! Bakje koffie er bij, zo even lekker los op de nazi's op Fok!quote:Op zondag 10 mei 2020 08:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Als ik enerzijds 100 mensen in een goede omgeving plaats, en anderzijds 100 mensen middels wet en regelgeving tot een veel slechtere omgeving veroordeel, dan is het niet heel raar dat die eerste 100 mensen het uiteindelijk een stuk beter doen in het leven.
quote:Op maandag 11 mei 2020 08:13 schreef TomStall het volgende:
[..]
Lol jij hebt ook een leuke hobby zo op de zondagochtend 8:00! Bakje koffie er bij, zo even lekker los op de nazi's op Fok!
Edit: oh wacht 8:02, je hebt uitgeslapen!![]()
Ik had niet anders verwacht. Leuke comment, those cameras are rascists..quote:Op maandag 11 mei 2020 16:09 schreef EdvandeBerg het volgende:
Deze meneer jogt wel vaker in andermans huis.
Hij formuleert de vraag verkeerd, wat hij had moeten vragen is 'waarom heeft jouw vriendin je zo vroeg uit bed getrapt op een zondagochtend"?quote:Op maandag 11 mei 2020 13:59 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En jij reageert om 8:13, dus wat is jouw punt precies? Ik snap het punt dat je probeert te maken niet maar ben hier er wel erg benieuwd naar.
Maar waar ligt dat aan, dat die scholen slecht zijn? Dat is niet per se discriminatie.quote:Op zondag 10 mei 2020 15:36 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Het feit dat discriminatie wettelijk verboden is betekent natuurlijk niet dat het niet voorkomt, we hebben het hier tenslotte over Georgia.
En wonende in de VS zou jij moeten weten dat de kansen op goede scholing voor veel Afro Amerikanen die opgroeien in arme en slechte wijken veel kleiner zijn dan voor jongeren die opgroeien in de betere wijken omdat de scholen in de school districts waar zij opgroeien nou niet bepaald kwalitatief hoogstaand zijn.
Een van de comments...quote:Op maandag 11 mei 2020 16:09 schreef EdvandeBerg het volgende:
quote:Op maandag 11 mei 2020 16:56 schreef Hathor het volgende:
Maar goed, na al deze beelden begint dat "jogging' verhaal toch wel een beetje te rammelen.
Kan ik me geheel in vinden , deze post bij de video.quote:r f
6 minuten geleden
It's already easy to confuse this case with Mike Brown the "Gentle Giant."
STEP 1: Media jumps on it without facts. (no court hearings yet)
STEP 2: Celebrities jump onboard without facts. (no court hearings yet)
STEP 3: Politicians virtue signal outrage.
STEP 4: Cop (in this case ex-cop) accused after initial "on-scene investigation" finds nothing...
STEP 5: We wait for the acquittal and subsequent riots where people burn their own town.
STEP 6: Things go back to normal (as though this is not normal already)
STEP 7: Wait till the next incident.
STEP 8: REPEAT.
I feel sorry for ALL involved but we might need to wait for the facts.![]()
quote:Ric Jones
34 seconden geleden
I felt a great disturbance on Twitter, as if millions of virtue signalling Oppresed Sjw's and Anti white activists suddenly cried out in terror and suddenly deleted there kneee jerk responsive tweets.
I fear something terrible has happened. I fear real facts have been presented.
Het is inderdaad een raar verhaal. Maar nog geen reden om iemand dood te schieten lijkt mij.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:56 schreef Hathor het volgende:
Maar goed, na al deze beelden begint dat "jogging' verhaal toch wel een beetje te rammelen.
Nee, maar hij had zelf ook gewoon niet naar dat wapen kunnen grijpen, dan was hij waarschijnlijk onder schot gehouden tot de politie, die al gebeld waren, ter plaatse was. Je kunt toch moeilijk ontkennen dat ie van plan was vreedzaam te gaan zitten wachten tot het zover zou zijn. Er is nu ook nieuws naar buiten gekomen, dat die ouwe in zijn politietijd al eens een zaak van hem had behandeld en dat hij wist dat de mogelijkheid bestond dat hij gewapend zou zijn, dus ze wisten waarmee ze te maken hadden, en dat was in ieder geval geen lieve onschuldige jogger. Tenzij s' nachts op je route even ergens inbreken een nieuw onderdeel van die sport is.quote:Op maandag 11 mei 2020 17:32 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het is inderdaad een raar verhaal. Maar nog geen reden om iemand dood te schieten lijkt mij.
De verdediging heeft wel aangevoerd dat ze de man op herkenden van videobeelden, maar niet dat ze hem op heterdaad ergens op hebben betrapt.quote:Op maandag 11 mei 2020 17:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, maar hij had zelf ook gewoon niet naar dat wapen kunnen grijpen, dan was hij waarschijnlijk onder schot gehouden tot de politie, die al gebeld waren, ter plaatse was. Je kunt toch moeilijk ontkennen dat ie van plan was vreedzaam te gaan zitten wachten tot het zover zou zijn. Er is nu ook nieuws naar buiten gekomen, dat die ouwe in zijn politietijd al eens een zaak van hem had behandeld en dat hij wist dat de mogelijkheid bestond dat hij gewapend zou zijn, dus ze wisten waarmee ze te maken hadden, en dat was in ieder geval geen lieve onschuldige jogger. Tenzij s' nachts op je route even ergens inbreken een nieuw onderdeel van die sport is.
Vraag me af wanneer er een protestmars komt tegen postbezorgers die worden doodgeshoten.quote:Op maandag 11 mei 2020 17:06 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iets (heel erg) te prematuur dus.
Blijkt nu.
Zullen ze nog terug komen op hun boude en overtuigde statements / meningen nu de feiten / beelden duidelijk(er) worden?
Ik vermoed van niet.
quote:Aggressive Dog Prevented Postal Worker From Delivering Man’s Stimulus Check, So He Shot and Killed Her
An Indiana man charged with murdering a U.S. postal worker this week admitted he confronted her because his mail delivery had been suspended due to his “aggressive dog,” prosecutors said.
Tony Cushingberry-Mays, 21, was charged with second-degree murder, assaulting a federal employee, and discharging a firearm during a crime for the death of Angela Summers, a 45-year-old postal worker who was gunned down Monday afternoon during her mail delivery route in east Indianapolis, according to the United States District Court of Southern Indiana.
http://shorenewsnetwork.c(...)shot-and-killed-her/
Wel logisch dat ze hem volgden in ieder geval, de man komt in die wijk blijkbaar met niet al te zuivere intenties. Ze hadden alleen op afstand moeten blijven en op de politie moeten wachten, ze zijn wel degelijk zwaar de fout in gegaan. Alleen kan dat verhaal van een onschuldige jogger nu ook wel in de vuilnisbak.quote:Op maandag 11 mei 2020 17:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De verdediging heeft wel aangevoerd dat ze de man op herkenden van videobeelden, maar niet dat ze hem op heterdaad ergens op hebben betrapt.
Blijkbaar had hij geen gestolen waar bij zich.
Je mag niet zomaar iemand met een gun bedreigen, laat staan afknallen.
Dat denk ik ook inderdaad.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wel logisch dat ze hem volgden in ieder geval, de man komt in die wijk blijkbaar met niet al te zuivere intenties. Ze hadden alleen op afstand moeten blijven en op de politie moeten wachten, ze zijn wel degelijk zwaar de fout in gegaan. Alleen kan dat verhaal van een onschuldige jogger nu ook wel in de vuilnisbak.
Daar begint het wel op te lijken ja. Maar dat de politie en justitie eerder geen brood in de zaak zagen blijft een raar fenomeen. Als je het niet onderzoekt krijg je nooit de waarheid boven tafel.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wel logisch dat ze hem volgden in ieder geval, de man komt in die wijk blijkbaar met niet al te zuivere intenties. Ze hadden alleen op afstand moeten blijven en op de politie moeten wachten, ze zijn wel degelijk zwaar de fout in gegaan. Alleen kan dat verhaal van een onschuldige jogger nu ook wel in de vuilnisbak.
Oei!!!quote:Op maandag 11 mei 2020 16:09 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik heb het vermoeden dat dat komt omdat het toch een oud collega en zijn zoon betreft, het is toch een beetje een ons kent ons verhaal. En daarmee zijn ze natuurlijk hardstikke de fout in gegaan.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Daar begint het wel op te lijken ja. Maar dat de politie en justitie eerder geen brood in de zaak zagen blijft een raar fenomeen. Als je het niet onderzoekt krijg je nooit de waarheid boven tafel.
Zo voorspelbaar weer...quote:Op maandag 11 mei 2020 18:30 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Oei!!!
@:ettovanbelgie @:koosvogels en alle andere users die hier kwamen schreeuwen
Nee is ook zo. Bedoelde eigenlijk de users die zeiden dat het zuiden enorm racistisch is met diepgewortelde haat naar zwarten dus dit moest wel een lynching zijn vanwege zijn huidskleur. Ontschuldige jongen was aan t joggen. Ik ben alleen vergeten wie dat waren en geen zin twee topics terug te lezen om ze te taggen.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo voorspelbaar weer...
Vertel eens Scarface, waar heb ik iets over deze jogger c.q. inbreker gezegd?
Ik heb je geattendeerd op je zoveelste geschiedvervalsing.
Het Zuiden heeft inderdaad zo'n geschiedenis ja.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:36 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Nee is ook zo. Bedoelde eigenlijk de users die zeiden dat het zuiden enorm racistisch is met diepgewortelde haat naar zwarten dus dit moest wel een lynching zijn vanwege zijn huidskleur. Ontschuldige jongen was aan t joggen. Ik ben alleen vergeten wie dat waren en geen zin twee topics terug te lezen om ze te taggen.
Beter ga jij lekker je mond houden nu.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Daar begint het wel op te lijken ja. Maar dat de politie en justitie eerder geen brood in de zaak zagen blijft een raar fenomeen. Als je het niet onderzoekt krijg je nooit de waarheid boven tafel.
Oh, en waarom precies?quote:Op maandag 11 mei 2020 18:43 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Beter ga jij lekker je mond houden nu.
Ene moderator die mamma van 'jogger' eerder geloofde dan 2 dikbuikige rednecks.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:36 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Nee is ook zo. Bedoelde eigenlijk de users die zeiden dat het zuiden enorm racistisch is met diepgewortelde haat naar zwarten dus dit moest wel een lynching zijn vanwege zijn huidskleur. Ontschuldige jongen was aan t joggen. Ik ben alleen vergeten wie dat waren en geen zin twee topics terug te lezen om ze te taggen.
quote:Op maandag 11 mei 2020 18:43 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Beter ga jij lekker je mond houden nu.
Ik heb nergens gezegd dat mamma geloofwaardig(er) was. Ik zei alleen dat die dikbuikige rednecks een minstens zo groot motief hadden om het niet zo nauw te nemen met de waarheid, en dat je daarom niet hun verhaal als De Absolute Waarheid zou moeten slikken.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:45 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Ene moderator die mamma van 'jogger' eerder geloofde dan 2 dikbuikige rednecks.
Geen idee hoe dat de zaak verandert. Hebben de schutters hem op heterdaad betrapt? Volgens mij niet. En zelfs als dat zo is, mag je iemand niet zomaar overhoop knallen als diegene n niet meewerkt aan een 'burgerarrest'. Zelfs niet in de VS.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:30 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Oei!!!
@:ettovanbelgie @:koosvogels en alle andere users die hier kwamen schreeuwen
Het is geen 1800 meer he. 2020 leven we in.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het Zuiden heeft inderdaad zo'n geschiedenis ja.
Nee dat zei je niet, je zei een betere reden hebben om te liegen. Maar goed ik zie dat je al aan het afzwakken bent.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat mamma geloofwaardig(er) was. Ik zei alleen dat die dikbuikige rednecks een minstens zo groot motief hadden om het niet zo nauw te nemen met de waarheid, en dat je daarom niet hun verhaal als De Absolute Waarheid zou moeten slikken.
Het verschil is: mamma is geen verdachte en heeft niemand neergeschoten. Wat die zegt is minder belangrijk.
Tot 1965 waren het gewoon tweederangsburgers hoor... Totdat de Federale Overheid ingreep. En terecht.quote:
Ja, en nu?quote:Op maandag 11 mei 2020 18:54 schreef Duveldrinker het volgende:
En wat ik voorspelde alle hollywood kneuzen liepen ook al weer te janken op hun social media. Of is inmiddels alles al weer verwijderd?
Nee, ik zwak niks af. Ik zei "misschien wel een betere reden". En dat is nog steeds zo, immers is mama geen verdachte van een dodelijke schietpartij en deze twee manspersonen wel.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:53 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Nee dat zei je niet, je zei een betere reden hebben om te liegen. Maar goed ik zie dat je al aan het afzwakken bent.
Mooi wel hoe ze hier uiteindelijk gewoon in hun eigen val lopen.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, ik zwak niks af. Ik zei "misschien wel een betere reden". En dat is nog steeds zo, immers is mama geen verdachte van een dodelijke schietpartij en deze twee manspersonen wel.
Hoe dan ook staat mijn exacte formulering los van de essentie: de geloofwaardigheid van mama heeft niks te maken met het gegeven dat je het woord van verdachten niet klakkeloos moet aannemen. Reageer daar eens op?
Nu weer lekker racistische onzin rondbazuinen natuurlijk. Zie je wel, het was een steelneger.. terecht dat hij zonder proces op straat geëxecuteerd is.quote:
Ik reageerde op twee verschillende dingen. Dat discriminatie bij wet verboden is, betekent natuurlijk niet dat het niet voorkomt. Dit weet iedereen.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:50 schreef Broomer het volgende:
[..]
Maar waar ligt dat aan, dat die scholen slecht zijn? Dat is niet per se discriminatie.
Klein-Vietnam schijnt ook k*t te zijn.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nu weer lekker racistische onzin rondbazuinen natuurlijk. Zie je wel, het was een steelneger.. terecht dat hij zonder proces op straat geëxecuteerd is.
Dat is onderzocht door de politie die het als zelfverdediging heeft afgedaan. Mamma verzon daarbij een stom verhaal over joggen.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, ik zwak niks af. Ik zei "misschien wel een betere reden". En dat is nog steeds zo, immers is mama geen verdachte van een dodelijke schietpartij en deze twee manspersonen wel.
Hoe dan ook staat mijn exacte formulering los van de essentie: de geloofwaardigheid van mama heeft niks te maken met het gegeven dat je het woord van verdachten niet klakkeloos moet aannemen. Reageer daar eens op?
Dat vind ik nog het meest bizarre van allemaal. Het mag dan wel duidelijk zijn dat het om een dief gaat, dat is nog geen reden om die gast dood te schieten. Vader en zoon hebben fout gehandeld. En justitie en politie helemaal door in eerste instantie geen onderzoek te verrichten.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nu weer lekker racistische onzin rondbazuinen natuurlijk. Zie je wel, het was een steelneger.. terecht dat hij zonder proces op straat geëxecuteerd is.
Stomme mama ook. Misschien dacht ze werkelijk dat haar zoon aan het joggen was. Het komt namelijk wel eens voor dat kinderen, ook volwassen, tegen hun ouders liegen. Verder snap ik wel dat ze verdrietig is. Haar zoon is tenslotte op straat neergeschoten.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:03 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Dat is onderzocht door de politie die het als zelfverdediging heeft afgedaan. Mamma verzon daarbij een stom verhaal over joggen.
Nou, prima onderzoek is dat geweest of niet dan?quote:Op maandag 11 mei 2020 19:03 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Dat is onderzocht door de politie die het als zelfverdediging heeft afgedaan.
Blijkbaar wel ja. Maar volgens de fok detectives die nog nooit in Amerika zijn geweest was het een hate crime door 2 domme rednecks.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou, prima onderzoek is dat geweest of niet dan?
Hij is niet geexecuteerd he. Hij rende op de mannen met geweer af en viel ze aan.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat de zaak verandert. Hebben de schutters hem op heterdaad betrapt? Volgens mij niet. En zelfs als dat zo is, mag je iemand niet zomaar overhoop knallen als diegene n niet meewerkt aan een 'burgerarrest'. Zelfs niet in de VS.
Nee, dat deed hij niet, dat is nu juist het probleem. Hij probeerde langs de andere kant van de auto te glippen maar daar ving een van de twee hem op met een geweer.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:16 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Hij is niet geexecuteerd he. Hij rende op de mannen met geweer af en viel ze aan.
quote:
Draai het eens om: twee donkere mannen schieten een blanke knuppel op straat neer. Ze gooien het op zelfverdediging, en die blanke knuppel voldeed aan het signalement van een inbreker.quote:Maar volgens de fok detectives die nog nooit in Amerika zijn geweest was het een hate crime door 2 domme rednecks.
Ik denk niet dat iemand daarin meegaat, ze zijn en blijven gewoon fout door eigen rechter te spelen. Ze hadden gewoon op de politie moeten wachten, punt.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Lees de reacties van @Duveldrinker eens. Daar sloeg mijn post op.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand daarin meegaat, ze zijn en blijven gewoon fout door eigen rechter te spelen. Ze hadden gewoon op de politie moeten wachten, punt.
Dan zijn het we daar in ieder geval met elkaar eens.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand daarin meegaat, ze zijn en blijven gewoon fout door eigen rechter te spelen. Ze hadden gewoon op de politie moeten wachten, punt.
Maar arme districten krijgen gemiddeld genomen al meer geld. Dat kan je lezen in dat artikel dat je gepost hebt.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:01 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik reageerde op twee verschillende dingen. Dat discriminatie bij wet verboden is, betekent natuurlijk niet dat het niet voorkomt. Dit weet iedereen.
Dat niet iedere Amerikaan (vooral veel minderheden die opgroeien in arme wijken) dezelfde kansen heeft qua scholing heeft te maken met het schooldistrict waarin je woont. Over het algemeen zijn de scholen in de scholingsdistricten van armere wijken kwalitatief veel slechter dan de scholen in de betere, rijkere buurten. Zie ook hier https://www.usnews.com/ne(...)cts-get-less-funding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik woon in de VS (CA), in een van de beste schooldistricten van de staat. Wij krijgen zo ongeveer het minste geld per student in mijn stad, en het verschil is best fors. Toch doen we het prima. Dat ligt waarschijnlijk aan de studenten en de ouders, degenen die studie belangrijk vinden verhuizen hier naartoe. Het is allemaal niet zo makkelijk, maar dat het verschil in schooldistrict kwaliteit komt door discriminatie en dus minder geld lijkt me niet houdbaar.
quote:Op maandag 11 mei 2020 19:29 schreef Broomer het volgende:
[..]
Maar arme districten krijgen gemiddeld genomen al meer geld. Dat kan je lezen in dat artikel dat je gepost hebt.Wat is eigenlijk de oorzaak van dat verschil. Je geeft zelf al aan dat het aan ouders en studenten ligt, maar volgens mij begint goed onderwijs vooral bij goede docenten en goed lesmateriaal. Domme ouders mag geen reden zijn dat kinderen slecht onderwijs krijgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik woon in de VS (CA), in een van de beste schooldistricten van de staat. Wij krijgen zo ongeveer het minste geld per student in mijn stad, en het verschil is best fors. Toch doen we het prima. Dat ligt waarschijnlijk aan de studenten en de ouders, degenen die studie belangrijk vinden verhuizen hier naartoe. Het is allemaal niet zo makkelijk, maar dat het verschil in schooldistrict kwaliteit komt door discriminatie en dus minder geld lijkt me niet houdbaar.ROBODEMONS..................|:(
Ik denk dat de cultuur en de sfeer op de school heel veel uitmaakt. In sommige groepen is er nogal een anti-onderwijs cultuur, andere groepen zijn juist heel sterk pro-onderwijs. Lees dit bijvoorbeeld:quote:Op maandag 11 mei 2020 19:35 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de oorzaak van dat verschil. Je geeft zelf al aan dat het aan ouders en studenten ligt, maar volgens mij begint goed onderwijs vooral bij goede docenten en goed lesmateriaal. Domme ouders mag geen reden zijn dat kinderen slecht onderwijs krijgen.
quote:Op maandag 11 mei 2020 19:29 schreef Broomer het volgende:
[..]
Maar arme districten krijgen gemiddeld genomen al meer geld. Dat kan je lezen in dat artikel dat je gepost hebt.Maar dat kleine beetje extra geld (5-15%) dat sommige scholen in sommige staten krijgen (20/50) staat niet in verhouding met het geld dat eigenlijk nodig is. Er zou dus eigenlijk 40% meer nodig zijn omdat kinderen uit die wijken "additional support" nodig hebben om goed te kunnen slagen op school.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik woon in de VS (CA), in een van de beste schooldistricten van de staat. Wij krijgen zo ongeveer het minste geld per student in mijn stad, en het verschil is best fors. Toch doen we het prima. Dat ligt waarschijnlijk aan de studenten en de ouders, degenen die studie belangrijk vinden verhuizen hier naartoe. Het is allemaal niet zo makkelijk, maar dat het verschil in schooldistrict kwaliteit komt door discriminatie en dus minder geld lijkt me niet houdbaar.
En ik ben het verder helemaal met je eens dat dat voor een heel groot deel te maken heeft met de gezinnen, en met ouders die scholing wel/niet belangrijk vinden. Ouders die scholing en studie belangrijk vinden zullen hun kinderen beter motiveren om goed hun best te doen op school. In de armere wijken en slechtere schooldistricten zie je toch veel vaker gebroken gezinnen die moeilijk kunnen rondkomen en allerlei andere problemen hebben, en die hebben vaak wel andere dingen aan hun hoofd dan school.
Mijn punt is eigenlijk gewoon dat het niet helemaal waar is dat iedereen gelijke kansen krijgt. Als jij naar een school gaat in een slecht school district heb je bij voorbaat dus al kwalitatief minder goed onderwijs dan kinderen die naar school gaan in een beter school district.
Overigens heb ik nergens gezegd dat dat samenhangt met discriminatie, wat discriminatie betreft zei ik dus alleen dat het feit dat het wettelijk verboden is niet betekent dat het niet voorkomt. Hoewel in de armste wijken en slechtste school districten minderheden vaak wel oververtegenwoordigd zijn...
Mooi filmpje.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:09 schreef EdvandeBerg het volgende:
Leren is zoveel meer als alleen docent & materiaal. Als je thuisomgeving stabiel is sta je al met 1-0 voor als een kind. 3 maal raden waar er minder stabiele huishoudens zijn...das niet bij de gemiddelde blanke amerikaanquote:Op maandag 11 mei 2020 19:35 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de oorzaak van dat verschil. Je geeft zelf al aan dat het aan ouders en studenten ligt, maar volgens mij begint goed onderwijs vooral bij goede docenten en goed lesmateriaal. Domme ouders mag geen reden zijn dat kinderen slecht onderwijs krijgen.
Bekijk het filmpje nog eens? Iemand die zogenaamd 10 mijl (16 kilometer) van huis aan het joggen is en door meerdere mensen gezien is dat hij inbraken aan het plegen was. En nu zelfs videobeelden. Dit was een heterdaadje. Je gaat niet 16km van huis ff joggen.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, dat deed hij niet, dat is nu juist het probleem. Hij probeerde langs de andere kant van de auto te glippen maar daar ving een van de twee hem op met een geweer.
Wat valt er precies te rectificeren?quote:Op maandag 11 mei 2020 20:44 schreef Scarface88 het volgende:
Heeft de NOS trouwens al gerectificeerd?
Hij was niet aan het joggen.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat valt er precies te rectificeren?
Tsja, blijkbaar vinden bepaalde lieden het niet of door willekeurige figuren bedreigd te worden met een shotgun.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:36 schreef Hathor het volgende:
Als er een ding is wat deze situatie aantoont, is dat een burgerarrest uitvoeren geen goed idee is, zelfs niet als je een vuurwapen bij je draagt. Er zijn blijkbaar ook mensen die daar niet van onder de indruk zijn en gewoon in de aanval gaan (wellicht onder invloed?). Volg een verdachte op afstand en wacht tot de mensen die ervoor betaald worden gearriveerd zijn.
Dat hij niet eerzaam aan het joggen was geloof ik ook wel. Hij komt echter niet op hen afstormt maar probeert ze te ontwijken. het lijkt uit de bronnen niet om heterdaad te gaan maar om iemand die ze zich verdacht vonden gedragen. Ook het trekken van wapens bij een burgerarrest op zich is al dubieus, en mag lijkt me al helemaal niet als het geen heterdaad betreft.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:41 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Bekijk het filmpje nog eens? Iemand die zogenaamd 10 mijl (16 kilometer) van huis aan het joggen is en door meerdere mensen gezien is dat hij inbraken aan het plegen was. En nu zelfs videobeelden. Dit was een heterdaadje. Je gaat niet 16km van huis ff joggen.
De politie is gebeld en ze waren hem aan het volgen. Je zou kunnen zeggen ze hadden op de politie moeten wachten correct. Maar zoals gezegd burger arrest is legaal. Er was nooit de intentie hem neer te schieten. Pas wanneer er een gevecht om het wapen ontstaat wordt er geschoten. Dan is het zelfverdediging.
Dat staat helemaal niet vast. Die camerabeelden roepen inderdaad vragen op en nader onderzoek lijkt mij absoluut op z'n plaats, maar het een sluit het ander in dit stadium nog niet uit.quote:
quote:De moeder van Arbery gelooft niets van de inbraak of zelfverdediging. "Hij was gewoon z'n dagelijkse rondje aan het hardlopen. Dat doet-ie al jaren."
Mijn moeder weet ook niet wat ik allemaal uitgevreten hebquote:Op maandag 11 mei 2020 20:54 schreef Scarface88 het volgende:
[..]Lekker snachts ergens in iemands huis rondwandelen 16km van huis. Doet ie al jaren.
Kom op beste Koos. Denk je nou echt dat iemand 16km van huis in deze wijk gaat joggen waar hij meerdere malen gezien is dat ie in mensen hun huis aan het rondneuzen was? Terwijl hij diezelfde dag nog gezien is op een construction site of ie gereedschap mee kon nemen. Jij bent intelligent genoeg dat ook jij dit niet meer kan verdedigen.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat staat helemaal niet vast. Die camerabeelden roepen inderdaad vragen op en nader onderzoek lijkt mij absoluut op z'n plaats, maar het een sluit het ander in dit stadium nog niet uit.
In het verleden ging ik regelmatig 's nachts hardlopen (en ook wielrennen). Omdat ik niet elke keer hetzelfde rondje wilde rennen ging ik soms ook met de auto of de fiets ergens heen om te hardlopen (doorgaans zonder daarbij per ongeluk in andermans huis te belandenquote:Op maandag 11 mei 2020 20:54 schreef Scarface88 het volgende:
[..]Lekker snachts ergens in iemands huis rondwandelen 16km van huis. Doet ie al jaren.
Stel ik verdenk iemand van het stelen van mijn portemonnee of het pesten van mijn zoontje. Mag ik dan ook zo'n burgerarrestje doen?quote:Op maandag 11 mei 2020 20:41 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Bekijk het filmpje nog eens? Iemand die zogenaamd 10 mijl (16 kilometer) van huis aan het joggen is en door meerdere mensen gezien is dat hij inbraken aan het plegen was. En nu zelfs videobeelden. Dit was een heterdaadje. Je gaat niet 16km van huis ff joggen.
De politie is gebeld en ze waren hem aan het volgen. Je zou kunnen zeggen ze hadden op de politie moeten wachten correct. Maar zoals gezegd burger arrest is legaal. Er was nooit de intentie hem neer te schieten. Pas wanneer er een gevecht om het wapen ontstaat wordt er geschoten. Dan is het zelfverdediging.
Je liep ook vast niet in je normale kleding ? Volwassen die in normale kleding hardlopen zijn per defintie verdacht.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In het verleden ging ik regelmatig 's nachts hardlopen (en ook wielrennen). Omdat ik niet elke keer hetzelfde rondje wilde rennen ging ik soms ook met de auto of de fiets ergens heen om te hardlopen (doorgaans zonder daarbij per ongeluk in andermans huis te belanden).
Maar ik geef meteen toe dat ik daarin wel een uitzondering denk te zijn.
Het is verdacht, dat ontken ik ook niet. Maar ik heb alleen die beelden gezien en een of ander pratend hoofd dat alvast een lading conclusies trekt.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:56 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Kom op beste Koos. Denk je nou echt dat iemand 16km van huis in deze wijk gaat joggen waar hij meerdere malen gezien is dat ie in mensen hun huis aan het rondneuzen was? Terwijl hij diezelfde dag nog gezien is op een construction site of ie gereedschap mee kon nemen. Jij bent intelligent genoeg dat ook jij dit niet meer kan verdedigen.
Dat zou mij ook niks lijken, maar ik geloof nooit dat ik dan maar volop in de aanval zou gaan. Ik ben echt niet bang uitgevallen, maar voor een shotgun maak ik graag een pas op de plaats.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, blijkbaar vinden bepaalde lieden het niet of door willekeurige figuren bedreigd te worden met een shotgun.
De vraag is ook hoe bedreigd hij zich voelde. Zag hij pas een gericht wapen toen hij om de truc heen liep en had hij toen een instinctieve 'fight' reactie?quote:Op maandag 11 mei 2020 21:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat zou mij ook niks lijken, maar ik geloof nooit dat ik dan maar volop in de aanval zou gaan. Ik ben echt niet bang uitgevallen, maar voor een shotgun maak ik graag een pas op de plaats.
Als zijn moeder gewoon gelooft dat het een goeie jongen is en hij verteld haar elke keer voordat hij op strooptocht gaat dat hij een stuk gaat joggen, dan kan ik best aannemen dat ze daar heilig van overtuigd is.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:56 schreef descon het volgende:
[..]
Mijn moeder weet ook niet wat ik allemaal uitgevreten heb
Familie is per definitie niet echt betrouwbaar als bron over het algemeen.
Gereedschap?quote:Op maandag 11 mei 2020 21:14 schreef kipknots het volgende:
Wel even voor de volledigheid: hij was in een huis dat onder constructie was, had niets vernield en ook niets meegenomen. Dat is een overtreding volgens de wet in Georgia (bevinden op verboden terrein), maar geen misdaad.
[..]
De vraag is ook hoe bedreigd hij zich voelde. Zag hij pas een gericht wapen toen hij om de truc heen liep en had hij toen een instinctieve 'fight' reactie?
Verder, als je daadwerkelijk op strooptocht gaat lijkt mij een constructie plek op 16 km van je huis lopend ook niet heel logisch; wat wil je daar te voet van meenemen dat waardevol is?
Enige idee hoeveel power tools waard zijn? Dat spul is super duur en kun je enorm makkelijk verkopen. Daarnaast had iemand 911 gebeld omdat hij dus aan het rondneuzen was op meerdere construction sites. Wat was hij er aan het doen denk jij? Was hij aan het inspecteren hoe het stuukwerk er uit zag?quote:Op maandag 11 mei 2020 21:14 schreef kipknots het volgende:
Wel even voor de volledigheid: hij was in een huis dat onder constructie was, had niets vernield en ook niets meegenomen. Dat is een overtreding volgens de wet in Georgia (bevinden op verboden terrein), maar geen misdaad.
[..]
De vraag is ook hoe bedreigd hij zich voelde. Zag hij pas een gericht wapen toen hij om de truc heen liep en had hij toen een instinctieve 'fight' reactie?
Verder, als je daadwerkelijk op strooptocht gaat lijkt mij een constructie plek op 16 km van je huis lopend ook niet heel logisch; wat wil je daar te voet van meenemen dat waardevol is?
Zou kunnen natuurlijk, maar als zijn oorspronkelijke doel was om te stelen van een constructieplek lijkt mij dat hij het wel anders aangepakt had. Kan natuurlijk zijn dat hij onderweg tot het plan kwam. Lastige is natuurlijk dat hij hier nooit over ondervraagd kan worden.quote:
En kijk nou. Nog een zaak waar geen ophef over is. Een bejaard stel die graf van hun zoon bezoeken koelbloedig vermoord. Waar is de ophef nu?quote:Op zondag 10 mei 2020 04:18 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Postbezorger vermoorden? Geen ophef.quote:BEAR, Del (CBS) — Delaware State Police have identified the man they say shot and killed an elderly husband and wife on the grounds of the Delaware Veterans Memorial Cemetery on Friday morning. Officials say 29-year-old Sheldon C. Francis shot the couple before getting into a gun battle with police.![]()
https://philadelphia.cbsl(...)l-cemetery-shooting/
Zijn er in de door jou genoemde zaken dan geen aanhoudingen verricht? Want naar ik begrijp was de ophef over de kwestie in de OP vooral gericht op het feit dat er aanvankelijk geen aanhoudingen werden verricht en de schutters gewoon vrij rondliepen.quote:Op maandag 11 mei 2020 21:49 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
En kijk nou. Nog een zaak waar geen ophef over is. Een bejaard stel die graf van hun zoon bezoeken koelbloedig vermoord. Waar is de ophef nu?
[..]
Postbezorger vermoorden? Geen ophef.
Bejaard echtpaar op begraafplaats overleden zoon vermoorden? Geen ophef
Een "jogger" die op heterdaad is betrapt? Ophef!
Ik denk dat je de huilende celebrities gemist hebt die op social media gingen janken dat "exercising while black should not be a death sentence" massaal deelde. Iedereen die het had over een lynching uit het racistische zuiden van de VS.quote:Op maandag 11 mei 2020 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zijn er in de door jou genoemde zaken dan geen aanhoudingen verricht? Want naar ik begrijp was de ophef over de kwestie in de OP vooral gericht op het feit dat er aanvankelijk geen aanhoudingen werden verricht en de schutters gewoon vrij rondliepen.
Tsja, in dat schietgrage schijtland moet je anders degelijks heibel maken om een slachtoffer. Lijkt mij ook wat vermoeiend.quote:Op maandag 11 mei 2020 21:58 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik denk dat je de huilende celebrities gemist hebt die op social media gingen janken dat "exercising while black should not be a death sentance" massaal deelde. Iedereen die het had over een lynching uit het racistische zuiden van de VS.
[ afbeelding ]
Waar zijn ze nu met 'delivering mail should not be a death sentence?' Of 'visiting your sons grave should not be a death sentence?' Nee nu is het weer stil uit die hoek. Typisch.
Sowieso is het vrij belachelijk om te verwachten dat iemand even rustig de tijd neemt om te verzinnen hoe op dat moment het best te handelen wanneer je denkt dat iemand je met een vuurwapen te grazen wil nemen.quote:Op maandag 11 mei 2020 21:56 schreef Oceanier het volgende:
Je bent aan het joggen op een weg zonder schuilplekken, stopt er een auto voor je met 2 psychopaten met een shotgun.
Het eerste wat er door je hoofd gaat is shit, 2 gestoorde psychopaten die me willen schieten. Verstoppen kan niet, wegrennen heeft geen zin, het enige wat je kan doen is zoals Arbery de auto gebruiken om dichterbij de psychopaten te komen om ze uit te schakelen.
Levenslang voor die psychopaten.
Oh dat is heftig dat je dat hebt meegemaakt. Als ik dat filmpje zo zie kan hij gewoon echt geen kant op. Daar staan dan opeens 2 mannen met getrokken wapen. Schuilen heeft geen zin, stilstaan handen omhoog ook niet. Het is precies wat je zegt, je neemt op dat moment echt niet rustig de tijd om na te denken hoe het aan te pakken. Instinct, reactie alles komt er tegelijk uit. Ze zijn ook met zn tweeen dus achter de auto blijven schuilen heeft ook geen zin, het is pure instinct om via de auto proberen 1 van de 2 te overmeesteren.quote:Op maandag 11 mei 2020 22:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Sowieso is het vrij belachelijk om te verwachten dat iemand even rustig de tijd neemt om te verzinnen hoe op dat moment het best te handelen wanneer je denkt dat iemand je met een vuurwapen te grazen wil nemen.
Heb daar - helaas - persoonlijk ervaring mee.
Sowieso zijn statistisch gezien de meeste misdaden black on black of black on white. White on black komt veel minder voor. Maar als het gebeurt is er vaak een hoop commotie.quote:Op maandag 11 mei 2020 22:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, in dat schietgrage schijtland moet je anders degelijks heibel maken om een slachtoffer. Lijkt mij ook wat vermoeiend.
Maar nogmaals, de reden dat deze zaak zoveel ophef veroorzaakte was omdat de schutters op geen enkele wijze werden aangepast. Dat heeft de bal aan het rollen gebracht en geleid tot van die creatieve memes.
Als jij een vergelijkbaar geval vindt waarbij een bejaard echtpaar is neergeknald door een zwarte jongen die vervolgens op geen enkele wijze is gestraft, dan heb je een punt.
Want er ook wordt ook niet van elk zwart slachtoffer gewag gemaakt. Anders werden er bijna dagelijks protestmarsen gehouden.
Las in dit topic dat 'veel minder' in de praktijk neerkomt op rond de 200 slachtoffers per jaar. Dat zegt mij dat er in 99 procent van de gevallen nauwelijks ophef is.quote:Op maandag 11 mei 2020 22:14 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Sowieso zijn statistisch gezien de meeste misdaden black on black of black on white. White on black komt veel minder voor. Maar als het gebeurt is er vaak een hoop commotie.
Die commotie is nog het gevolg van de “seats only for white people” bordjes in de bus. Als het “seats only for black people” bordjes waren geweest toentertijd was het nu andersom.quote:Op maandag 11 mei 2020 22:14 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Sowieso zijn statistisch gezien de meeste misdaden black on black of black on white. White on black komt veel minder voor. Maar als het gebeurt is er vaak een hoop commotie.
Handen omhoog heeft geen zin? Jij gaat er dus maar klakkeloos van uit dat deze meneer geexecuteerd is. Waarom zouden ze dan 911 hebben gebeld als het een moord op voorbedachte rade is? Deze man had wat op zijn kerfstok en werd staande gehouden. Een onschuldig iemand rent niet direct op iemand met een geweer af en begint een worsteling.quote:Op maandag 11 mei 2020 22:12 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Oh dat is heftig dat je dat hebt meegemaakt. Als ik dat filmpje zo zie kan hij gewoon echt geen kant op. Daar staan dan opeens 2 mannen met getrokken wapen. Schuilen heeft geen zin, stilstaan handen omhoog ook niet. Het is precies wat je zegt, je neemt op dat moment echt niet rustig de tijd om na te denken hoe het aan te pakken. Instinct, reactie alles komt er tegelijk uit. Ze zijn ook met zn tweeen dus achter de auto blijven schuilen heeft ook geen zin, het is pure instinct om via de auto proberen 1 van de 2 te overmeesteren.
Je hebt er een verkeerde kijk op denk ik. Ze hadden hun wapen al getrokken. 2 mannen met getrokken wapen klaar om te schieten. In je hoofd gaat dan om dat je al dood bent voordat je je handen omhoog hebt. Het waren geen agenten in een uniform en een badge weet je. De aanval is de enige optie die je hebt op hoop van zege, puur instinctief. Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben. Bij een pistool moet je snel handelen, bij een mes kan je nog wegrennen.quote:Op maandag 11 mei 2020 22:38 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Handen omhoog heeft geen zin? Jij gaat er dus maar klakkeloos van uit dat deze meneer geexecuteerd is. Waarom zouden ze dan 911 hebben gebeld als het een moord op voorbedachte rade is? Deze man had wat op zijn kerfstok en werd staande gehouden. Een onschuldig iemand rent niet direct op iemand met een geweer af en begint een worsteling.
Onschuldig of niet, als iemand met een geweer op jou afkomt en jij denkt dat hij jou wat aan gaat doen dan kunnen er gekke dingen gebeuren.quote:Op maandag 11 mei 2020 22:38 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Handen omhoog heeft geen zin? Jij gaat er dus maar klakkeloos van uit dat deze meneer geexecuteerd is. Waarom zouden ze dan 911 hebben gebeld als het een moord op voorbedachte rade is? Deze man had wat op zijn kerfstok en werd staande gehouden. Een onschuldig iemand rent niet direct op iemand met een geweer af en begint een worsteling.
Het gaat dan ook niet zozeer om het geweld zelf maar om hoe dat in de ene zaak wat gebrekkig vervolgd lijkt te worden en in de andere zaak vrij adequaat wordt afgehandeld. Het politiekorps in de VS kent nu eenmaal in een aantal staten een selectieve behandeling, deze daders zijn bijvoorbeeld niet direct vervolgd of agenten die wel heel makkelijk hun wapen inzetten.quote:Op maandag 11 mei 2020 22:14 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 mei 2020 18:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat is dit nou. Na 3 minuten geneuzel over facts and opinions vond ik het wel mooi geweestquote:
Hier een video waaruit blijkt dat hij vaker snachts huizen "inspecteert". Bovendien was dit 10 miles van zijn huis, ietsjes te ver om te joggen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 10:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat is dit nou. Na 3 minuten geneuzel over facts and opinions vond ik het wel mooi geweest. Wat zijn die 'new updates' dan?
Ik zal wel blind zijn maar dat huis in aanbouw staat gewoon in daglicht. Waar een persoon rond loopt waarvan sommigen vermoeden dat hij het is. Wat nog steeds geen vrijbrief voor justitie is om maar iemand af te laten knallen en er geen onderzoek naar te doen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 10:44 schreef oheng het volgende:
[..]
Hier een video waaruit blijkt dat hij vaker snachts huizen "inspecteert". Bovendien was dit 10 miles van zijn huis, ietsjes te ver om te joggen.
Skip naar 1:05quote:Op dinsdag 12 mei 2020 12:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik zal wel blind zijn maar dat huis in aanbouw staat gewoon in daglicht. Waar een persoon rond loopt waarvan sommigen vermoeden dat hij het is. Wat nog steeds geen vrijbrief voor justitie is om maar iemand af te laten knallen en er geen onderzoek naar te doen.
Aanzetten tot haat/rellen met als gevolg bedreigingen over en weer, die gast mag wat mij betreft wel even een poosje tussen 4 muren verdwijnen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 15:34 schreef EdvandeBerg het volgende:
Iemand betrapt die de boel verder probeert op te naaien.
Man, man.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 15:34 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik ben het eigenlijk wel grotendeels met je eens hoor. Ik vond de toon van dat artikel de lading alleen niet erg dekken. Je hebt waarschijnlijk meer geld nodig voor arme studenten, dat gebeurt ook, maar niet genoeg. Zeg dan niet dat arme districten minder krijgen, maar zeg dan dat ze wel iets meer krijgen, maar dat dat nog niet genoeg is (niet naar jou gericht, maar naar dat artikel).quote:Op maandag 11 mei 2020 20:06 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Maar dat kleine beetje extra geld (5-15%) dat sommige scholen in sommige staten krijgen (20/50) staat niet in verhouding met het geld dat eigenlijk nodig is. Er zou dus eigenlijk 40% meer nodig zijn omdat kinderen uit die wijken "additional support" nodig hebben om goed te kunnen slagen op school.
En ik ben het verder helemaal met je eens dat dat voor een heel groot deel te maken heeft met de gezinnen, en met ouders die scholing wel/niet belangrijk vinden. Ouders die scholing en studie belangrijk vinden zullen hun kinderen beter motiveren om goed hun best te doen op school. In de armere wijken en slechtere schooldistricten zie je toch veel vaker gebroken gezinnen die moeilijk kunnen rondkomen en allerlei andere problemen hebben, en die hebben vaak wel andere dingen aan hun hoofd dan school.
Mijn punt is eigenlijk gewoon dat het niet helemaal waar is dat iedereen gelijke kansen krijgt. Als jij naar een school gaat in een slecht school district heb je bij voorbaat dus al kwalitatief minder goed onderwijs dan kinderen die naar school gaan in een beter school district.
Overigens heb ik nergens gezegd dat dat samenhangt met discriminatie, wat discriminatie betreft zei ik dus alleen dat het feit dat het wettelijk verboden is niet betekent dat het niet voorkomt. Hoewel in de armste wijken en slechtste school districten minderheden vaak wel oververtegenwoordigd zijn...
Dit is dus ook erg slecht, en tragisch. Als je als welwillend, slim kind in een slechte buurt naar school gaat, ja dan is het natuurlijk heel moeilijk om je potentieel te verwezenlijken. Of dat nou aan de slechte school, of aan de anti-academische omgeving ligt. En dat is niet alleen slecht voor het individu, maar ook voor de samenleving als geheel.quote:Mijn punt is eigenlijk gewoon dat het niet helemaal waar is dat iedereen gelijke kansen krijgt. Als jij naar een school gaat in een slecht school district heb je bij voorbaat dus al kwalitatief minder goed onderwijs dan kinderen die naar school gaan in een beter school district.
Wtf... De zogenaamde progressieven zijn weer bezig het vuur alleen maar aan te wakkeren. Hoe hou je haat in stand? Ze willen helemaal niet dat mensen met elkaar door een deur kunnen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 15:34 schreef EdvandeBerg het volgende:
Beelden, knakworst.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 10:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat is dit nou. Na 3 minuten geneuzel over facts and opinions vond ik het wel mooi geweest. Wat zijn die 'new updates' dan?
Alsof ik daarop blijf wachten na minuten van toneelstuk door twee pannenkoeken die mij het onderscheid tussen feiten en meningen proberen bij te brengen. Ja dagquote:
Waren er maar meer mensen zo aardig als jij.quote:knakworst.
Wat ik al helemaal niet te bevatten vind is dat degene die het hele voorval gefilmd heeft nu dermate word bedreigd dat hij niet eens meer thuis durft te slapen. Ik weet niet of die bedreigers het beseffen, maar zonder zijn beeldmateriaal was dit niet eens in de media gekomen en was die schietpartij onder het tapijt geveegd, dat blijkt wel uit het gegeven dat ze pas na bijna 50 dagen overgingen tot arrestaties, alleen maar omdat de beelden te confronterend waren en ze er niet meer onderuit konden komen. Geen idee wat ze denken te bereiken met die dreigementen, maar het is te achterlijk voor woorden.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 17:57 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Wtf... De zogenaamde progressieven zijn weer bezig het vuur alleen maar aan te wakkeren. Hoe hou je haat in stand? Ze willen helemaal niet dat mensen met elkaar door een deur kunnen.
Ja dat weten we dat je ongeduldig bent en snel conclusies trekt dat zagen we aan het begin van het topic al.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 18:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Alsof ik daarop blijf wachten na minuten van toneelstuk door twee pannenkoeken die mij het onderscheid tussen feiten en meningen proberen bij te brengen. Ja dag.
[..]
Waren er maar meer mensen zo aardig als jij.
Omdat mensen alles slikken wat op Social media staat en dan gelijk een blinde waas krijgen. Zeker wanneer een of andere B artiest met het iq van een druif het op internet gooit.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 18:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat ik al helemaal niet te bevatten vind is dat degene die het hele voorval gefilmd heeft nu dermate word bedreigd dat hij niet eens meer thuis durft te slapen. Ik weet niet of die bedreigers het beseffen, maar zonder zijn beeldmateriaal was dit niet eens in de media gekomen en was die schietpartij onder het tapijt geveegd, dat blijkt wel uit het gegeven dat ze pas na bijna 50 dagen overgingen tot arrestaties, alleen maar omdat de beelden te confronterend waren en ze er niet meer onderuit konden komen. Geen idee wat ze denken te bereiken met die dreigementen, maar het is te achterlijk voor woorden.
Hij gooide het online omdat hij dacht de verdachten vrij te pleiten las ik.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 18:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat ik al helemaal niet te bevatten vind is dat degene die het hele voorval gefilmd heeft nu dermate word bedreigd dat hij niet eens meer thuis durft te slapen. Ik weet niet of die bedreigers het beseffen, maar zonder zijn beeldmateriaal was dit niet eens in de media gekomen en was die schietpartij onder het tapijt geveegd, dat blijkt wel uit het gegeven dat ze pas na bijna 50 dagen overgingen tot arrestaties, alleen maar omdat de beelden te confronterend waren en ze er niet meer onderuit konden komen. Geen idee wat ze denken te bereiken met die dreigementen, maar het is te achterlijk voor woorden.
Dat is hoe zij denken dat het werkt. "Als je gewoon normaal doet vallen er ook geen doden." Ongetwijfeld zullen zij willen dat het zo werkt, maar de praktijk is iets te weerbarstig om met dat soort domme platitudes te gooien. Er zijn al genoeg mensen vermoord of dood geschoten terwijl ze normaal deden.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 18:59 schreef Duveldrinker het volgende:
Die 2 broers leggen ook goed uit wat die vader en zoon deden gewoon hun recht was. Dat mensen die nooit in Amerika hebben gewoond of zijn geweest dat niet snappen is tot hier aan toe maar gaan dan niet met een arrogant toontje lopen vertellen over hoe de vork in de steel zit.
Je kan er het ermee oneens zijn maar dit is nou eenmaal een ander land met een andere grondwet.
Het is het recht van de Amerikaanse burger. Dat jij dat niet snapt of niks vindt doet er niet echt toe.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:01 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat is hoe zij denken dat het werkt. "Als je gewoon normaal doet vallen er ook geen doden." Ongetwijfeld zullen zij willen dat het zo werkt, maar de praktijk is iets te weerbarstig om met dat soort domme platitudes te gooien. Er zijn al genoeg mensen vermoord of dood geschoten terwijl ze normaal deden.
Welk recht precies? Om iemand gewoon even dood te schieten omdat je een kut dag hebt? Of ligt het toch allemaal iets genuanceerder?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:05 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Het is het recht van de Amerikaanse burger. Dat jij dat niet snapt of niks vindt doet er niet echt toe.
Recht tot burger arrest met wapen. Allemachtig heb je uberhaubt gelezen? Dat die jog kerel die zoon aanvalt en dat wapen probeert te pakken is wel een misdrijf. Situatie is zelf levensgevaarlijk waardoor dit geweld te rechtvaardige is. Zo heeft de politie ook geoordeeld.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:06 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Welk recht precies? Om iemand gewoon even dood te schieten omdat je een kut dag hebt? Of ligt het toch allemaal iets genuanceerder?
En waarom is er nu dan een rechtszaak en zijn die 2 heren opgepakt?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:09 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Recht tot burger arrest met wapen. Allemachtig heb je uberhaubt gelezen? Dat die jog kerel die zoon aanvalt en dat wapen probeert te pakken is wel een misdrijf. Situatie is zelf levensgevaarlijk waardoor dit geweld te rechtvaardige is. Zo heeft de politie ook geoordeeld.
Wat denk je zelf? Zelfbescherming. Iedereen en alles wordt bedreigd in deze zaak door een boze massa die op basis van twitter en facebook vader en zoon als KKK heeft aangewezen en de stelende jogger als de Here Jesus zelf.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:11 schreef Poem_ het volgende:
[..]
En waarom is er nu dan een rechtszaak en zijn die 2 heren opgepakt?
Juist ja. Laten we maar net doen alsof elke Amerikaan een nette burger is en Michael Dunn was gewoon iemand die verkeerd is begrepen en veroordeeld omdat het twitterende publiek daar behoefte aan had.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:15 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Zelfbescherming. Iedereen en alles wordt bedreigd in deze zaak door een boze massa die op basis van twitter en facebook vader en zoon als KKK heeft aangewezen en de stelende jogger als de Here Jesus zelf.
A 36-second video of the incident was recorded by William "Roddie" Bryan using his cellphone from his vehicle as he followed Arbery jogging down a neighborhood road.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:21 schreef Scarface88 het volgende:
De NOS heeft ook nog steeds niet gerectificeerd, aangepast of geupdate. Er staat nog steeds dat de beste man aan het joggen was. Ik heb de NOS gemaild maar geen reactie. Kan dus wel concluderen dat de NOS geen journalistiek is maar politieke activisten die graag de boel ophitsen en groepen tegen elkaar uitspelen. Allemaal van uw belastinggeld.
Wikipedia is geen journalistiek of bron. Iedereen kan daar verhaaltjes typen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:23 schreef Poem_ het volgende:
[..]
A 36-second video of the incident was recorded by William "Roddie" Bryan using his cellphone from his vehicle as he followed Arbery jogging down a neighborhood road.
https://en.wikipedia.org/wiki/Shooting_of_Ahmaud_Arbery
Laten we? We is een stel Hollandse boerenkeutels die de Amerikaanse grondwet gaan veranderen? Wat snap jij niet aan rechten?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:19 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Juist ja. Laten we maar net doen alsof elke Amerikaan een nette burger is en Michael Dunn was gewoon iemand die verkeerd is begrepen en veroordeeld omdat het twitterende publiek daar behoefte aan had.
Er staan daar meerdere bronnen vermeld die het over joggen hebben.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:37 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Wikipedia is geen journalistiek of bron. Iedereen kan daar verhaaltjes typen.
Op wikipedia was Ajax aankoop Marin 1,79. Hij bleek 1,67 te zijn kwamen die scouts toch bedrogen uit.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:37 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Wikipedia is geen journalistiek of bron. Iedereen kan daar verhaaltjes typen.
Boeiend. Er is nieuw bewijs. Hij was niet aan het joggen. Dat een stel politieke activisten die zichzelf journalist noemen dat nog steeds beweren is niet geloofwaardig.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:40 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Er staan daar meerdere bronnen vermeld die het over joggen hebben.
Hahaquote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:40 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Op wikipedia was Ajax aankoop Marin 1,79. Hij bleek 1,67 te zijn kwamen die scouts toch bedrogen uit.
Welk bewijs?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:42 schreef Scarface88 het volgende:
Boeiend. Er is nieuw bewijs. Hij was niet aan het joggen. Dat een stel politieke activisten die zichzelf journalist noemen dat nog steeds beweren is niet geloofwaardig.
Nee.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:52 schreef Duveldrinker het volgende:
Trouwens zelfs in ons kikkerlandje volgt er geen vervolging bij dit soort incidenten:
https://www.ad.nl/gouda/o(...)he-stappen~a26eb261/
Of de heren zich daar ook in die situatie op konden beroepen moet nog blijken. Kans is aanwezig dat er toch wat anders geoordeeld wordt en de heren tussen 4 muren eindigen. Dat het recht op zelfverdediging daar wat ruimer is geformuleerd betekent niet dat dergelijke situaties niet meer beoordeeld moeten worden. Integendeel. Genoeg figuren die ook meenden in hun recht te staan en nu levenslang zitten.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:38 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Laten we? We is een stel Hollandse boerenkeutels die de Amerikaanse grondwet gaan veranderen? Wat snap jij niet aan rechten?
Ik acht de kans vrij klein en terecht.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:58 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Of de heren zich daar ook in die situatie op konden beroepen moet nog blijken. Kans is aanwezig dat er toch wat anders geoordeeld wordt en de heren tussen 4 muren eindigen. Dat het recht op zelfverdediging daar wat ruimer is geformuleerd betekent niet dat dergelijke situaties niet meer beoordeeld moeten worden. Integendeel. Genoeg figuren die ook meenden in hun recht te staan en nu levenslang zitten.
We gaan het zien. Of dat terecht is of niet valt lastig te beoordelen zo, maar goed.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:59 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Ik acht de kans vrij klein en terecht.
In de VS gewoon terecht. Burgerarrest is een recht, vuurwapen idem, zelfverdediging idem. Ik zie niet in waarom deze 2 door eerderbenoemde dikbuikige rednecks in het gevang moeten.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 20:00 schreef Poem_ het volgende:
[..]
We gaan het zien. Of dat terecht is of niet valt lastig te beoordelen zo, maar goed.
Omdat er een aantal voorwaarden zijn voor het recht waar jij het over hebt en het nog maar de vraag is of daar aan is voldaan.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 20:04 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
In de VS gewoon terecht. Burgerarrest is een recht, vuurwapen idem, zelfverdediging idem. Ik zie niet in waarom deze 2 door eerderbenoemde dikbuikige rednecks in het gevang moeten.
Dat is vrij duidelijk. Maar jij mag best je mening houden op jogging black men excuted by 2 fat white racists. Je leeft in een vrij land.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 20:05 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Omdat er een aantal voorwaarden zijn voor het recht waar jij het over hebt en het nog maar de vraag is of daar aan is voldaan.
Ook in de VS geldt het principe dat de hoeveelheid geweld die je toepast proportioneel dient te zijn. Burgerarrest is niet hetzelfde als iemand honderden meters achtervolgen om er vervolgens met een shotgun op af te lopen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 20:04 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
In de VS gewoon terecht. Burgerarrest is een recht, vuurwapen idem, zelfverdediging idem. Ik zie niet in waarom deze 2 door eerderbenoemde dikbuikige rednecks in het gevang moeten.
Toch deze maar ff bekijken. Ze waren namelijk getuige want zagen het op de camera en zijn toen 911 gaan bellen en hem achtervolgen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 20:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ook in de VS geldt het principe dat de hoeveelheid geweld die je toepast proportioneel dient te zijn. Burgerarrest is niet hetzelfde als iemand honderden meters achtervolgen om er vervolgens met een shotgun op af te lopen.
En wat ik zo kan opmaken uit de wetgeving in Georgia, is dat burgerarrest alleen toegestaan is wanneer je zelf getuige bent geweest van het vergrijp. Iemand zien rondlopen die aan een beschrijving voldoet is niet voldoende.
Daarnaast mag je (dodelijk) geweld gebruiken wanneer je voor je leven vreest, maar je kan het niet op zelfverdediging gooien wanneer je zelf een gevaarlijke confrontatie creëert en daarin iemand ondersteboven schiet.
Durf jij hier een kratje op te zetten?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:59 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Ik acht de kans vrij klein en terecht.
Duvel of pils?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 20:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Durf jij hier een kratje op te zetten?
Ah oké, als dat klopt dan mochten ze inderdaad een burgerarrest uitvoeren. Dan nog de vraag of ze dat op de juiste manier aangepakt hebben, want zoals ik al zei: iemand honderden meters achtervolgen en er met een shotgun op af lopen is niet 't zelfde als een burgerarrest.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 20:17 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Toch deze maar ff bekijken. Ze waren namelijk getuige want zagen het op de camera en zijn toen 911 gaan bellen en hem achtervolgen.
Dat is aan de jury uiteindelijk om dat te bepalen. Maar tot het moment dat het gevecht om de shotgun ontstond was Arbery de enige die een strafbaar feit pleegde. Bij een worsteling om een vuurwapen kun je in mijn ogen gewoon spreken van zelfverdediging en is vrijspraak in deze zaak best aannemelijk.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 20:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ah oké, als dat klopt dan mochten ze inderdaad een burgerarrest uitvoeren. Dan nog de vraag of ze dat op de juiste manier aangepakt hebben, want zoals ik al zei: iemand honderden meters achtervolgen en er met een shotgun op af lopen is niet 't zelfde als een burgerarrest.
En ook of je het in zo'n zelf veroorzaakte confrontatie op zelfverdediging kan gooien.
Zo zie ik dat ook, meest logische conclusie ook.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 20:27 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dat is aan de jury uiteindelijk om dat te bepalen. Maar tot het moment dat het gevecht om de shotgun ontstond was Arbery de enige die een strafbaar feit pleegde. Bij een worsteling om een vuurwapen kun je in mijn ogen gewoon spreken van zelfverdediging en is vrijspraak in deze zaak best aannemelijk.
Bij vuurwapentraining krijg je altijd: als je een wapen trekt in conflict situatie, moet je bereid zijn het te gebruiken. Anders gebruikt je tegenstander het op jou.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 20:27 schreef Scarface88 het volgende:
Bij een worsteling om een vuurwapen kun je in mijn ogen gewoon spreken van zelfverdediging en is vrijspraak in deze zaak best aannemelijk.
Lekker.quote:
Dat kan zijn, maar dat iemand een strafbaar feit begaat betekent niet dat alle middelen geoorloofd zijn om je citizen's arrest te kunnen maken. Wanneer je dan met een shotgun op iemand afloopt dan weet je dat je de confrontatie opzoekt en neem je bewust een risico op een nare afloop, of je het dan op zelfverdediging kan gooien is inderdaad aan de jury.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 20:27 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dat is aan de jury uiteindelijk om dat te bepalen. Maar tot het moment dat het gevecht om de shotgun ontstond was Arbery de enige die een strafbaar feit pleegde. Bij een worsteling om een vuurwapen kun je in mijn ogen gewoon spreken van zelfverdediging en is vrijspraak in deze zaak best aannemelijk.
Dit kan je ook prima als tegenargument gebruiken.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 20:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Bij vuurwapentraining krijg je altijd: als je een wapen trekt in conflict situatie, moet je bereid zijn het te gebruiken. Anders gebruikt je tegenstander het op jou.
Dus mocht de lezing dat hij het wapen probeerde te grijpen kloppen, is dat instant-zelfverdediging.
Deal Duvel.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 20:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Lekker.
[..]
Dat kan zijn, maar dat iemand een strafbaar feit begaat betekent niet dat alle middelen geoorloofd zijn om je citizen's arrest te kunnen maken. Wanneer je dan met een shotgun op iemand afloopt dan weet je dat je de confrontatie opzoekt en neem je bewust een risico op een nare afloop, of je het dan op zelfverdediging kan gooien is inderdaad aan de jury.
Ik weet niet of "zelfverdediging" tegen een "burgerarrest" een valide iets is. Ben geneigd te denken van niet.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 20:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dit kan je ook prima als tegenargument gebruiken.
Als je vreest voor je leven omdat je ineens tegen een shotgun aanloopt? Er is wat voor te zeggen. Volgens mij is dit niet de manier waarop je een burgerarrest zou moeten uitvoeren. Maar ik bedoelde meer dat, áls je dat als argument gebruikt, je het de man met de shotgun kwalijk kan nemen: hij trekt het wapen, dus is hij dan ook bereid het te gebruiken.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 20:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik weet niet of "zelfverdediging" tegen een "burgerarrest" een valide iets is. Ben geneigd te denken van niet.
Dealquote:
Een shotgun is natuurlijk geen snoepje hè. Het maakt (zelfs in de VS) uit of je iemand met een shotgun of met een ijsje benadert.quote:Ja en dat mag dus wel in de VS. Een geweer is een proporty. Wanneer die afgepakt wordt mag je je property verdedigen en vaak heeft dat nare gevolgen voor een van beiden.
In Nederland gaan we gewoon met zijn allen op iemand zitten, oom dat met fatale afloop. Idem voor de nekklem bij Mitch Hernandez.
Allemaal tragisch zeker als het om mijn kind zou gaan. Maar uiteindelijk wel allemaal daders die met voorbedachte rade een risico lopen.
Dat is in de kern: wapenbezit ja/nee.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 21:00 schreef Isdatzo het volgende:
je het de man met de shotgun kwalijk kan nemen: hij trekt het wapen, dus is hij dan ook bereid het te gebruiken.
Racisme is overal in de wereld een diepgewortelde probleem.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 20:58 schreef aquawoman het volgende:
Natuurlijk onderken ik nog steeds wel dat racisme een heel diep geworteld probleem is in Amerika daarnaast.
In de VS komt het allemaal wat extremer tot uiting want 'muh freedom!!!!!'.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 21:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
Racisme is overal in de wereld een diepgewortelde probleem.
Zijn Joden ook een ras?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 21:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
Racisme is overal in de wereld een diepgewortelde probleem.
Daar komt nog bij dat in staten waar "open carry" is toegestaan dat nog niet automatisch betekent dat je je wapen in de hand mag nemen en al helemaal niet in schiethouding. Open carry betekent dat je een wapen zichtbaar, in een holster, met je mee mag dragen. Als je je wapen in de hand neemt bega je een misdrijf (brandishing). Je kan je dus niet beroepen op zelfverdediging als je eerst je wapen trekt en daarna wordt aangevallen door iemand die je probeert te ontwapenen. Open carry = holstered carry.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 21:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Deal.
[..]
Een shotgun is natuurlijk geen snoepje hè. Het maakt (zelfs in de VS) uit of je iemand met een shotgun of met een ijsje benadert.
Klopt en dan een persoon met je auto blokkeren en met getrokken shotgun uitstappen. Zieke geesten die meteen levenslang opgesloten moeten worden.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 22:11 schreef BoonDockSaint het volgende:
Als mensen zomaar bewapend door de straten kunnen rijden met pick up trucks dan gebeuren deze dingen
Gewoon blijven volhouden dat het een jogger was.quote:Op woensdag 13 mei 2020 13:56 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Klopt en dan een persoon met je auto blokkeren en met getrokken shotgun uitstappen. Zieke geesten die meteen levenslang opgesloten moeten worden.
Als de jogger al een inbreker was valt dat helemaal in het niet met hoe de daders hebben opgetreden.
Wat was hij dan aan het doen? Dat is wat de man in de auto, die het filmde, zag.quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gewoon blijven volhouden dat het een jogger was.
Nee eigenlijk interesseert het me niet of het een jogger of inbreker was. Als het nou een pedofiele verkrachter was kan ik me nog enigzins een ongelofelijke woede voorstellen.quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gewoon blijven volhouden dat het een jogger was.
Ik weet het fijne niet ervan maar om bij voorbaat al racisme uit te sluiten gaat te ver.quote:Op woensdag 13 mei 2020 14:50 schreef -XOR- het volgende:
Al met al lijkt het er toch op dat de mannen weet hebben gehad of gezien hebben dat Arbery het huis uit rende en ze hem daarna achtervolgden, afsneden en hem met getrokken wapens opwachtten om te vragen wat hij aan het doen was. Die zijn echt niet van huis vertrokken met de gedachte iemand met lood vol te pompen. Het hele incident heeft ook niets te maken met racisme, maar meer met de achterlijke wapencultuur in de VS.
Ik verdedig die twee allerminst, ik heb in dit draadje al eerder gezegd dat ze gewoon fout zaten en op de politie hadden moeten wachten die ze notabene zelf al gebeld hadden. Blijf gewoon op afstand en leid de politie naar de juiste plek en dan is er verder niks aan de hand, maar deze twee wilden blijkbaar cowboytje spelen en hem zelf alvast aanhouden, en dat blijkt dus geen slim idee te zijn geweest. Alleen is er door de media al heel snel het beeld geschetst dat Arbery een onschuldige nietsvermoedende jogger was die gewoon zijn ding deed, terwijl camerabeelden toch echt wel bewijzen dat hij al meerdere keren gespot was op priveterrein. Hij kwam wel vaker in die buurt en had geen zuivere motieven. Alleen kan Arbery nu nooit meer uitleggen had hij daar kwam doen, en dat is te wijten aan die twee cowboys die niet het geduld konden opbrengen om gewoon op de politie te wachten.quote:Op woensdag 13 mei 2020 15:44 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee eigenlijk interesseert het me niet of het een jogger of inbreker was. Als het nou een pedofiele verkrachter was kan ik me nog enigzins een ongelofelijke woede voorstellen.
Maar deze mannen hebben op amateuristische wijze een levensgevaarlijke situatie veroorzaakt waarbij een dodelijk slachtoffer is gevallen en moeten onmiddelijk achter slot en grendel.
Een inbrekertje op deze manier benaderen valt op geen enkele manier goed te praten.
Eigenlijk best wel schandalig dat deze 2 heren nog verdedigd worden ook.
Wat je noemt klopt overigens niet helemaal. Van die beelden 's nachts is het niet duidelijk of het Arberry is. Die zijn ook van vier maanden eerder een niet heel duidelijk. Degene op die beelden lijkt in ieder geval tatoeages te hebben tot zijn onderarmen die ik niet bij Arberry zie.quote:Op woensdag 13 mei 2020 16:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik verdedig die twee allerminst, ik heb in dit draadje al eerder gezegd dat ze gewoon fout zaten en op de politie hadden moeten wachten die ze notabene zelf al gebeld hadden. Blijf gewoon op afstand en leid de politie naar de juiste plek en dan is er verder niks aan de hand, maar deze twee wilden blijkbaar cowboytje spelen en hem zelf alvast aanhouden, en dat blijkt dus geen slim idee te zijn geweest. Alleen is er door de media al heel snel het beeld geschetst dat Arbery een onschuldige nietsvermoedende jogger was die gewoon zijn ding deed, terwijl camerabeelden toch echt wel bewijzen dat hij al meerdere keren gespot was op priveterrein. Hij kwam wel vaker in die buurt en had geen zuivere motieven. Alleen kan Arbery nu nooit meer uitleggen had hij daar kwam doen, en dat is te wijten aan die twee cowboys die niet het geduld konden opbrengen om gewoon op de politie te wachten.
Zijn lichaam bestaat voor 98% uit donuts.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 13:54 schreef Barbusse het volgende:
Nu er tig posts zijn geweid aan het verleden van Arbery, veelal om de acties van de twee schutters te rechtvaardigen; mag meneer law enforcement officer ook eens onder het vergrootglas? Gast wist meerdere malen niet eens verplichte jaarlijkse basic training te voltooien, welke slechts 20 uur zou kosten:
‘A great embarrassment’: records offer insight into Ahmaud Arbery suspect
https://www.theguardian.c(...)pp_Copy_to_clipboard
Zo iemand zou nooit met een vuurwapen de straat op moeten gaan, laat staan even de vigilante willen spelen
twitter:malachybrowne twitterde op zondag 17-05-2020 om 05:27:53What exactly happened before Ahmaud Arbery was shot dead in Feb.? I reviewed security and cellphone videos, 911 calls & police reports to retrace his steps, and those of three men who pursued him. More tmw
Video with @DrewJordan_NYT @dim109 & @tiefenthaeler
https://t.co/dQFqn528zG reageer retweet
quote:Op zondag 17 mei 2020 06:15 schreef Kijkertje het volgende:
Duidelijke reconstructie van de NYT van de laatste 12 minuten (waarvan 4 minuten rennend) van het leven van Arbery. Blijkbaar is hij tijdens de achtervolging al rennend nog 2x van richting veranderd op diezelfde weg. Doordat er ook beelden zijn van bovenaf van die weg wordt me nu duidelijk waarom hij niet van de weg afweek: links en rechts is allemaal privé terrein rond huizen zonder uitweg. Dat zal hij wel geweten hebben denk ik.
Video:twitter:malachybrowne twitterde op zondag 17-05-2020 om 05:27:53What exactly happened before Ahmaud Arbery was shot dead in Feb.? I reviewed security and cellphone videos, 911 calls & police reports to retrace his steps, and those of three men who pursued him. More tmw
Video with @:DrewJordan_NYT @:dim109 & @:tiefenthaeler
https://t.co/dQFqn528zG reageer retweet
Je begrijpt wel meer niet is me al opgevallenquote:
Het wordt steeds gekkerquote:Op zondag 17 mei 2020 06:52 schreef kipknots het volgende:
De eigenaar van het huis dat gebouwd werd denkt trouwens dat Ahmed bij zijn huis stopte om water te drinken; blijkbaar loopt hij elke keer naar een punt toe met drinkwater. Dat klopt dus wel weer met het verhaal van het joggen.
Verder is hij dus minutenlang achtervolgd door gewapende mannen die hem meerdere keren afsneden...
Het was gewoon een crimineel. Maarja dat past natuurlijk niet in het plaatje dat het zon lieve sportieve jongen was.quote:Op zondag 17 mei 2020 06:41 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je begrijpt wel meer niet is me al opgevallen
Of bijvullen als je 30+ km doet. Aangezien er nooit iets is gestolen of vernield in het huis klinkt het ook wel gek dat hij iedere keer naar dezelfde plek gaat om te proberen te stelen.quote:Op zondag 17 mei 2020 07:44 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Het wordt steeds gekkerWie gaat er joggen zonder water mee te nemen 16km van huis. Erg realistisch ja
Ook al was het een ooit veroordeelde crimineel, iemand op klaarlichte dag opjagen vanwege ooit begane misdaden en zelfs als een oud politie man niet eens een normaal burgerarrest kunnen maken. Dat daarna deze situatie met een doodgeschoten persoon niet meteen een normaal politieonderzoek krijgt maar pas na 2 maanden omdat de publieke opinie er achter gekomen is dat vind je allemaal heel normaal in dat opkomende 2e wereld apenland waar je woont?quote:Op zondag 17 mei 2020 08:01 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Het was gewoon een crimineel. Maarja dat past natuurlijk niet in het plaatje dat het zon lieve sportieve jongen was.
Bedenk dan ook nog dat de eerdere aanklagers die besloten dat een aanklacht niet nodig was tot voor kort met de vader hadden gewerkt. Niet echt iets dat vertrouwen schept in de beoordelingquote:Op zondag 17 mei 2020 08:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook al was het een ooit veroordeelde crimineel, iemand op klaarlichte dag opjagen vanwege ooit begane misdaden en zelfs als een oud politie man niet eens een normaal burgerarrest kunnen maken. Dat daarna deze situatie met een doodgeschoten persoon niet meteen een normaal politieonderzoek krijgt maar pas na 2 maanden omdat de publieke opinie er achter gekomen is dat vind je allemaal heel normaal in dat opkomende 2e wereld apenland waar je woont?
Dit is niet relevant. Wie deze man ook was, hij had niet doodgeschoten moeten worden door 2 mannen die eigen rechter wilden spelen. Waarom de focus op het slachtoffer terwijl het vrij duidelijk si dat dit nooit had moeten gebeuren?quote:Op zondag 17 mei 2020 08:01 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Het was gewoon een crimineel. Maarja dat past natuurlijk niet in het plaatje dat het zon lieve sportieve jongen was.
Ligt aan de omstandigheden. Het begint er steeds meer op te lijken dat ze toch aardig de wet hebben gevolgd.quote:Op zondag 17 mei 2020 12:31 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Dit is niet relevant. Wie deze man ook was, hij had niet doodgeschoten moeten worden door 2 mannen die eigen rechter wilden spelen. Waarom de focus op het slachtoffer terwijl het vrij duidelijk si dat dit nooit had moeten gebeuren?
Je moet niet met getrokken wapen een citizen's arrest doen, zeker niet als niemand's leven op dat moment in gevaar is. Je weet dan namelijk dat je de situatie gevaarlijker maakt dan hij is, ook voor jezelf. Voor hetzelfde geld had hij ze overmeesterd en waren ze zelf dood geweest.quote:Op zondag 17 mei 2020 12:43 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Ligt aan de omstandigheden. Het begint er steeds meer op te lijken dat ze toch aardig de wet hebben gevolgd.
Zelfde staat zelfde maand :
Een donkere man die een blanke arresteert. Auhmed had zich gewoon over moeten geven en de Politie het laten uitzoeken.
Dat geldt alleen voor het op heter daad betrappen van een misdaad, niet voor een overtreding.quote:Op zondag 17 mei 2020 12:43 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Ligt aan de omstandigheden. Het begint er steeds meer op te lijken dat ze toch aardig de wet hebben gevolgd.
Een donkere man die een blanke arresteert. Auhmed had zich gewoon over moeten geven en de Politie het laten uitzoeken.
hij had die gasten eigenlijk gewoon zelf overhoop moeten schietenquote:Op zondag 17 mei 2020 12:43 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Ook 'criminelen' hebben rechten maar ja dat past dan natuurlijk weer niet in jouw plaatje van een enge zwarte man.quote:Op zondag 17 mei 2020 08:01 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Denk niet dat dat het punt is. In ieder geval niet bij mij. Waar het bij mij stoort is dat de hele media en daardoor social media meteen begint over "weer" een onschuldige lieve zwarte jongen die niks fout is die "weer" door vreselijke blanke racisten is vermoord. Social media ontplofte dat het zo niet langer kan met alle vreselijke blanke racisten!! En dan gewoon dingen verzinnen als joggen hou toch op. Het was gewoon een crimineel klaar. Waarom weer sugarcoaten?quote:Op zondag 17 mei 2020 17:05 schreef KoosVogels het volgende:
Kan er met mijn verstand niet bij dat bepaalde lieden zoveel moeite doen om het doden van die gozer te rechtvaardigen. Kom op, zelfs al ben je van mening dat die jongen van alles op z'n kerfstok heeft, dan is het alsnog krankzinnig om een burgerarrest te verrichten met een getrokken wapen. Laat staan dat je die gozer overhoop schiet.
Rustig maar, je bent heus geen negervriend als je vindt dat die twee rednecks fout hebben gehandeld.
Black on black en black on white is een véééééél groter probleem. White on black is slechts een super kleine statistiek maar dat is het enige dat media aandacht krijgt. Het enige wat dit doet is de haat tussen zwart en blank aanwakkeren. De media geniet er van de zwarte community weer eens op te hitsen tegen blanken. White on black crime haalt bijna nooit de media. En black on black al helemaal niet. Heb genoeg voorbeelden aangedragen afgelopen dagen van vreselijke black on white crimes. Media is dan stil.twitter:RealCandaceO twitterde op vrijdag 15-05-2020 om 19:27:11The black community will never improve until so-called black leaders stop lying.
In 2018, 2,925 blacks were murdered and 2,600 of their murderers were black.
But the media wants us to believe we’re being lynched and hunted by white people everyday for “just jogging”. reageer retweet
Prima dat je dat allemaal vindt.quote:Op zondag 17 mei 2020 19:44 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Denk niet dat dat het punt is. In ieder geval niet bij mij. Waar het bij mij stoort is dat de hele media en daardoor social media meteen begint over "weer" een onschuldige lieve zwarte jongen die niks fout is die "weer" door vreselijke blanke racisten is vermoord. Social media ontplofte dat het zo niet langer kan met alle vreselijke blanke racisten!! En dan gewoon dingen verzinnen als joggen hou toch op. Het was gewoon een crimineel klaar. Waarom weer sugarcoaten?Black on black en black on white is een véééééél groter probleem. White on black is slechts een super kleine statistiek maar dat is het enige dat media aandacht krijgt. Het enige wat dit doet is de haat tussen zwart en blank aanwakkeren. De media geniet er van de zwarte community weer eens op te hitsen tegen blanken. White on black crime haalt bijna nooit de media. En black on black al helemaal niet. Heb genoeg voorbeelden aangedragen afgelopen dagen van vreselijke black on white crimes. Media is dan stil.twitter:RealCandaceO twitterde op vrijdag 15-05-2020 om 19:27:11The black community will never improve until so-called black leaders stop lying.
In 2018, 2,925 blacks were murdered and 2,600 of their murderers were black.
But the media wants us to believe we’re being lynched and hunted by white people everyday for “just jogging”. reageer retweet
Er zit een vrij groot verschil tussen niet meewerken en frontaal de aanval zoeken naar een gewapende man.quote:Op zondag 17 mei 2020 19:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Prima dat je dat allemaal vindt.
Maar waarom zou je volhouden dat deze schutters legitiem handelden toen zij dodelijk geweld gebruikten bij een zogenaamd burgerarrest?
Doorsnee burgers kunnen niet zomaar mensen aanhouden die volgens hen crimineel zijn en die personen neerschieten als ze niet meewerken.
Ze hadden redelijk vermoeden van een strafbaar feit en hem op heterdaad betrapt op trespassing. Dan is een citizens arrest gewoon toegestaan. Tot op het moment dat ze hem staande hielde was er niks aan de hand. Wanneer er een worsteling onstaat om de shotgun is er ineens sprake van een levensbedreigende situatie. Een waarin Arbery nog steeds de enige is die een strafbaar feit begaat. Namelijk het willen afpakken van iemands vuurwapen. Op dat moment is zelfverdediging toegestaan.quote:Op zondag 17 mei 2020 19:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Prima dat je dat allemaal vindt.
Maar waarom zou je volhouden dat deze schutters legitiem handelden toen zij dodelijk geweld gebruikten bij een zogenaamd burgerarrest?
Doorsnee burgers kunnen niet zomaar mensen aanhouden die volgens hen crimineel zijn en die personen neerschieten als ze niet meewerken.
Dat deed hij niet, hij probeerde hem juist te vermijden.quote:Op zondag 17 mei 2020 19:56 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Er zit een vrij groot verschil tussen niet meewerken en frontaal de aanval zoeken naar een gewapende man.
Hoe komen die kerels er in godsnaam bij dat het hun taak is om een burgerarrest te verrichten en waarom dragen ze in vredesnaam shotguns bij zich.quote:Op zondag 17 mei 2020 19:58 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ze hadden redelijk vermoeden van een strafbaar feit en hem op heterdaad betrapt op trespassing. Dan is een citizens arrest gewoon toegestaan. Tot op het moment dat ze hem staande hielde was er niks aan de hand. Wanneer er een worsteling onstaat om de shotgun is er ineens sprake van een levensbedreigende situatie. Een waarin Arbery nog steeds de enige is die een strafbaar feit begaat. Namelijk het willen afpakken van iemands vuurwapen. Op dat moment is zelfverdediging toegestaan.
Dit zijn de feiten. Bron is deze jongens die leggen het goed uit.
Het is aan de jury om te bepalen of de mannen vervolgt moeten worden maar vrijspraak is gewoon een serieuze optie gelet op de feiten.
Die was ook gebeld en onderweg. Ik persoonlijk zou me er niet mee bemoeid hebben maar het mag gewoon volgens de wet. Elke Amerikaan mag een citizens arrest uitvoeren dus in dat opzicht deden ze niets fout.quote:Op zondag 17 mei 2020 20:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe komen die kerels er in godsnaam bij dat het hun taak is om een burgerarrest te verrichten en waarom dragen ze in vredesnaam shotguns bij zich.
En in wat voor wereld leef je als je van mening bent dat de ongewapende persoon die wordt bedreigd met een vuurwapen de boosdoener is?
Als die Ahmoud weetikhetwat strafbare feiten heeft gepleegd, dan verdient hij daarvoor te worden gestraft. Maar bel dan de fucking politie.
Of het een racistische moord was, laat ik in het midden. Wel weet ik dat jouw reactie compleet anders was geweest als de huidskleur van daders en slachtoffer omgedraaid waren.quote:Op zondag 17 mei 2020 20:11 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Die was ook gebeld en onderweg. Ik persoonlijk zou me er niet mee bemoeid hebben maar het mag gewoon volgens de wet. Elke Amerikaan mag een citizens arrest uitvoeren dus in dat opzicht deden ze niets fout.
Had Arbery gewoon gestopt met zijn handen in de lucht tot de politie kwam had hij nu nog steeds geleefd. Maar hij begon een gevecht om de shotgun. Dan is het gewoon een life or death situatie. Of denk je dat hij die shotgun niet tegen de vader en zoon gebruikt zou hebben?
In ieder geval de conclusie is hij was niet aan het joggen. Het was geen lieve jongen. En hij is niet gelynched om racistische motieven wat de media iedereen graag doet geloven. Hopelijk komt er een jury die objectief en neutraal naar deze zaak kan kijken maar gezien alle media ophef denk ik dat het oordeel al geveld is.
Een redelijk vermoeden is geen op heterdaad betrappen op een misdaad en trespassing is geen misdaad maar een overtreding. Zo moeilijk is het niet hoor.quote:Op zondag 17 mei 2020 19:58 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ze hadden redelijk vermoeden van een strafbaar feit en hem op heterdaad betrapt op trespassing. Dan is een citizens arrest gewoon toegestaan.
Nee. Die was dan hetzelfde.quote:Op zondag 17 mei 2020 20:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of het een racistische moord was, laat ik in het midden. Wel weet ik dat jouw reactie compleet anders was geweest als de huidskleur van daders en slachtoffer omgedraaid waren.
Wel als hij je shotgun gaat afpakken om het op jou te gebruiken.quote:Op zondag 17 mei 2020 20:16 schreef opgebaarde het volgende:
Waar maak ik de denkfout:
Als ik in de VS woon en mijn vervelende buurman 'arresteer' met mijn shotgun op zijn ogen gericht. Dan kan ik gewoon schieten als ik de autoriteiten maar vertel dat ik hem in mijn achtertuin zag sluipen?
Bij een heterdaad, ja. Daar was hier geen sprake van.quote:Op zondag 17 mei 2020 20:11 schreef Scarface88 het volgende:
Die was ook gebeld en onderweg. Ik persoonlijk zou me er niet mee bemoeid hebben maar het mag gewoon volgens de wet. Elke Amerikaan mag een citizens arrest uitvoeren dus in dat opzicht deden ze niets fout.
Ah de meeste mensen vechten voor hun leven dus dat komt wel goed. En anders zeg ik gewoon dat de beste man weerstand bood.quote:Op zondag 17 mei 2020 20:18 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Wel als hij je shotgun gaat afpakken om het op jou te gebruiken.
Eh, nee.quote:Op zondag 17 mei 2020 20:18 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Wel als hij je shotgun gaat afpakken om het op jou te gebruiken.
Of nog beter, hij had gewoon op de politie kunnen wachten die immers toch al onderweg was.quote:
ik zou meewerken, jij?quote:Op zondag 17 mei 2020 21:22 schreef sp3c het volgende:
dus als je niet meewerkt als twee gewapende burgermannen aangeven je te willen ontvoeren ben jij strafbaar?
wat een land
ik zou sowieso niet meewerkenquote:Op zondag 17 mei 2020 21:57 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
ik zou meewerken, jij?
İk denk dat de meeste mensen zouden meewerken.
Ik zou alleen tegenstribbelen wanneer ik meewerk en zij alsnog op mij beginnen te schieten, wanneer de afstand tussen de schutter en mij klein is. Maar als de afstand meer dan 3 meter is, zou ik wegrennen, op het moment dat ze op mij beginnen te schieten.
Als de politie gealarmeerd is, laat die dan hun werk doen. Wat is de benefit van het introduceren van een vuurwapen in een zaak waar geen enkel leven in gevaar was? Je weet dat dat alleen maar negatieve invloed kan hebben. Zoals ik al zei: ze hadden zelf ook dood kunnen zijn.quote:Op zondag 17 mei 2020 20:11 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Had Arbery gewoon gestopt met zijn handen in de lucht tot de politie kwam had hij nu nog steeds geleefd. Maar hij begon een gevecht om de shotgun. Dan is het gewoon een life or death situatie. Of denk je dat hij die shotgun niet tegen de vader en zoon gebruikt zou hebben?
In ieder geval de conclusie is hij was niet aan het joggen. Het was geen lieve jongen. En hij is niet gelynched om racistische motieven wat de media iedereen graag doet geloven. Hopelijk komt er een jury die objectief en neutraal naar deze zaak kan kijken maar gezien alle media ophef denk ik dat het oordeel al geveld is.
Het voordeel is natuurlijk dat de man niet kan ontsnappen.quote:Op maandag 18 mei 2020 00:14 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Als de politie gealarmeerd is, laat die dan hun werk doen. Wat is de benefit van het introduceren van een vuurwapen in een zaak waar geen enkel leven in gevaar was? Je weet dat dat alleen maar negatieve invloed kan hebben. Zoals ik al zei: ze hadden zelf ook dood kunnen zijn.
De beslissing om de toon te zetten is begonnen bij de beslissing om met een wapen iemand te benaderen die je van een misdrijf verdenkt. Daar ligt de verantwoordelijkheid. Ongeacht kleur of politieke kleur.
Over welk erf heb je het opeens? De openbare weg waar hij rond liep en neer geschoten is?quote:Op maandag 18 mei 2020 01:12 schreef ootjekatootje het volgende:
Die vent had gewoon niet op dat erf moeten zijn. Punt klaar en of die nu groen, geel of zwart is...
Misschien een wijze les voor alle mensen die op het erf van een ander menen te kunnen rondlopen. Gewoon niet doen.
Het erf van die andere man, waar hij op de camerabeelden staat.quote:Op maandag 18 mei 2020 07:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Over welk erf heb je het opeens? De openbare weg waar hij rond liep en neer geschoten is?
En dan is het prima als je op straat doodgeschoten wordt?quote:Op maandag 18 mei 2020 08:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het erf van die andere man, waar hij op de camerabeelden staat.
Waar die gratis kwam winkelen...
Die andere man heeft geen aangifte gedaan en verklaarde dat Ahmoud niets heeft gestolen.quote:Op maandag 18 mei 2020 08:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan verdien je het om op straat geëxecuteerd te worden of hoe zit dat? Zo'n heel systeem van rechtspraak is eigenlijk maar onzin?quote:Op maandag 18 mei 2020 08:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ootjekatootje een brievenbus heeft staan op eigen erf. Als ik bij zo'n type postbode zou zijn zou de post niet op het erf terecht komen.quote:Op maandag 18 mei 2020 08:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die andere man heeft geen aangifte gedaan en verklaarde dat Ahmoud niets heeft gestolen.
Maar volgens jouw redenering ben je dus 'fair game' als je je begeeft op het erf van een ander. Dan mag iedereen je arresteren en zo nodig overhoop schieten?
En hadden die red necks überhaupt al weet van deze beelden vooral om het feit dat deze man van de beelden nooit aangifte heeft gedaan van insluiping.quote:Op maandag 18 mei 2020 08:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waar schrijf ik dat?quote:Op maandag 18 mei 2020 08:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En dan is het prima als je op straat doodgeschoten wordt?
red necks?quote:Op maandag 18 mei 2020 09:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En hadden die red necks überhaupt al weet van deze beelden vooral om het feit dat deze man van de beelden nooit aangifte heeft gedaan van insluiping.
red necks?quote:Op maandag 18 mei 2020 08:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dan verdien je het om op straat geëxecuteerd te worden of hoe zit dat? Zo'n heel systeem van rechtspraak is eigenlijk maar onzin?
Daarnaast: hoe weten die rednecks dat hij daar niet mag komen? Misschien had 'ie wel een legitieme reden om daar te zijn, waarschijnlijk niet, maar weten zij veel.
Ik zou het in elk geval niet zo waarderen als ik iemand vraag om de plantjes water te geven wanneer ik op vakantie ben, om er vervolgens achter te komen dat mijn trigger happy buurman hem overhoop geschoten heeft.
Nou, hier?quote:
quote:Op maandag 18 mei 2020 01:12 schreef ootjekatootje het volgende:
Einde discussie in deze, vrijspraak voor de heren.
Wel weer typisch dat je op alle reacties niet inhoudelijk ingaat.quote:
quote:Op maandag 18 mei 2020 01:12 schreef ootjekatootje het volgende:
Die vent had gewoon niet op dat erf moeten zijn. Punt klaar en of die nu groen, geel of zwart is...
Misschien een wijze les voor alle mensen die op het erf van een ander menen te kunnen rondlopen. Gewoon niet doen.
Of je nu blank, zwart, rood of oranje bent.
Ik heb dat ook met nieuwsgierige buren, rot op. Die deurbel zit er niet voor niets. Staan ze in eens in je hut. Wegwezen...
Koop die grond voor mezelf en als je wilt komen kijken dan maak je een afspraak.
Einde discussie in deze, vrijspraak voor de heren.
Een beetje algemeen kennis wordt wel verwacht als je met gestrekte benen in een Amerika discussie duikt. Maar de red necks zijn de 2 heethoofdige heren die deze donkere man op klaar lichte dag doodgeschoten hebben. Dus ga dan nu maar op de vraag in. Wisten die 2 red necks uberhaubt al van deze beelden waar nooit aangifte van gedaan is af?quote:
Beetje lastig hè, met zes bloed honden.quote:Op maandag 18 mei 2020 09:08 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wel weer typisch dat je op alle reacties niet inhoudelijk ingaat.
[..]
heethoofdig?quote:Op maandag 18 mei 2020 09:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een beetje algemeen kennis wordt wel verwacht als je met gestrekte benen in een Amerika discussie duikt. Maar de red necks zijn de 2 heethoofdige heren die deze donkere man op klaar lichte dag doodgeschoten hebben. Dus ga dan nu maar op de vraag in. Wisten die 2 red necks uberhaubt al van deze beelden waar nooit aangifte van gedaan is af?
Dan reageer je alleen op mij ipv in de vermeende slachtoffer rol te moeten gaan kruipen.quote:Op maandag 18 mei 2020 09:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Beetje lastig hè, met zes bloed honden.
Ik heb geleerd om dan gewoon niet te reageren.
Dus wel een boude mening brengen, met halve feiten en waarheden en dan nergens meer op in gaan omdat mensen over je mening struikelen?quote:Op maandag 18 mei 2020 09:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Beetje lastig hè, met zes bloed honden.
Ik heb geleerd om dan gewoon niet te reageren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |