abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 mei 2020 @ 09:41:01 #51
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193045437
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 08:02 schreef probeer het volgende:

[..]

Natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid voor een criminele daad, bovenal bij degene die hem pleegt. Maar als je gaat kijken naar hoe die mensen tot die daad kwamen / gedreven werden, dan spelen al die aspecten waarin zwarten het lastiger hebben dan blanken, een aardige rol.

Vicieuze cirkel. Als je mensen tot een slechte omgeving en kwaliteit van leven dwingt, dan creëer je relatief meer criminaliteit, verslechtert de wijk verder, enzovoorts.

En nee, dat pleit de criminelen absoluut niet vrij van hun daden (al zouden allen die tientallen jaren in de bak zitten voor het dealen in wiet toch wel vrijgelaten mogen worden, maar goed, ander verhaal en zo), maar maakt het wel een stukje begrijpelijker.

Als ik enerzijds 100 mensen in een goede omgeving plaats, en anderzijds 100 mensen middels wet en regelgeving tot een veel slechtere omgeving veroordeel, dan is het niet heel raar dat die eerste 100 mensen het uiteindelijk een stuk beter doen in het leven.
Dat er zoveel criminaliteit is, ligt niet zozeer aan het feit dat er zoveel wapens zijn, maar aan de ronduit magere verzorgingsstaat daar. Een filosoof heeft ooit gezegd dat we maar zes maaltijden verwijderd zijn van het einde van de beschaving.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 10 mei 2020 @ 11:49:54 #52
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193046939
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 01:58 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

SF had ik mij zoveel van voorgesteld maar wat een troep daar.
De openbare toiletten in SF zijn wel een attractie op zich. _O-
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_193049379
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 07:29 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik ben er bekend mee maar discriminatie op basis van ras, afkomst of religie is per wet verboden in 2020. Wat er zich vroeger heeft afgespeeld wil niet zeggen dat je dan maar bijvoorbeeld drugs moet gaan verkopen en je hele community vergiftigen "want het leven is oneerlijk". Dat is een veel groter probleem. Net als in de slachtofferrol blijven hangen. Ja het leven was vroeger keihard voor zwarten maar daar over blijven huilen werkt niet. De kansen om te slagen liggen er ook voor Afro Amerikanen anno 2020. Je moet er echter wel hard voor willen werken zoals ik zei er zijn genoeg succesverhalen van afro Amerikanen die de armoede achter zich hebben gelaten en nu een goede carriere hebben.
Het feit dat discriminatie wettelijk verboden is betekent natuurlijk niet dat het niet voorkomt, we hebben het hier tenslotte over Georgia.
En wonende in de VS zou jij moeten weten dat de kansen op goede scholing voor veel Afro Amerikanen die opgroeien in arme en slechte wijken veel kleiner zijn dan voor jongeren die opgroeien in de betere wijken omdat de scholen in de school districts waar zij opgroeien nou niet bepaald kwalitatief hoogstaand zijn.
pi_193049394
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 08:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit dus. Negers hoef je ook niet op hun woord te geloven. Als een zwarte rent, dan heeft vast iets op z'n kerfstok.

Gelukkig werd zijn leugenachtige act doorzien door twee superieure blankmensen.
:')
  zondag 10 mei 2020 @ 15:41:28 #55
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193049424
quote:
10s.gif Op zondag 10 mei 2020 15:36 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Het feit dat discriminatie wettelijk verboden is betekent natuurlijk niet dat het niet voorkomt, we hebben het hier tenslotte over Georgia.
En wonende in de VS zou jij moeten weten dat de kansen op goede scholing voor veel Afro Amerikanen die opgroeien in arme en slechte wijken veel kleiner zijn dan voor jongeren die opgroeien in de betere wijken omdat de scholen in de school districts waar zij opgroeien nou niet bepaald kwalitatief hoogstaand zijn.
Maar dat is niet omdat ze zwart zijn. Dus dan zijn het toch gewoon GeLijkE kAnsEn :S ???!

Of zo.
Huilen dan.
pi_193049443
quote:
9s.gif Op zondag 10 mei 2020 15:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Maar dat is niet omdat ze zwart zijn. Dus dan zijn het toch gewoon GeLijkE kAnsEn :S ???!

Of zo.
Ja natuurlijk, wat zeg ik nu weer voor iets geks :@.
  zondag 10 mei 2020 @ 18:51:06 #57
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193051712
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 08:15 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Heb ik nooit gezegd. Maargoed er is nog steeds geen bewijs dat hij aan het joggen was. Hij droeg ook geen sportkleding en rende op de man met geweer af. Als ik jog (wat ik regelmatig doe) heb ik een reflecterend vest aan. Hardloopschoenen en een koptelefoon op. En als er iemand met een geweer staat ren ik er omheen en niet op af.
Kennelijk heb je het filmpje niet goed bekeken.
pi_193053092
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 07:37 schreef probeer het volgende:

[..]

Mooi non-antwoord zeg. Gewoon blijven ontwijken.

Maar weet je ook hoe dat komt dan, dat gebrek aan vader-figuren? Omdat zwarte mensen historisch gezien zwaarder gestraft worden voor dezelfde misdrijven. Omdat zwarte mensen door de enorme discrepantie mbt vermogen (tov blanken) eerder tot misdaad gedreven worden. Omdat je nergens zoveel wapen en drank-winkels gaat vinden als in een zwarte buurt. Omdat zwarte jongeren (itt blanke) geen tweede kans krijgen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_crime_in_the_United_States

Alsjeblieft.
Ik vind dat hij wel een punt heeft. Het is allemaal de schuld van de boze witte mensen, zelfs als je overvallen pleegt.

Het is hier in nl ook zichtbaar. Mocroventjes die roven en overvallen plegen met geweld, terwijl ze ook kunnen studeren. En dan maar zeggen dat ze geen kans krijgen en worden gediscrimineerd.
pi_193053113
quote:
99s.gif Op zondag 10 mei 2020 20:31 schreef boskameel het volgende:

[..]

Ik vind dat hij wel een punt heeft. Het is allemaal de schuld van de boze witte mensen, zelfs als je overvallen pleegt.

Het is hier in nl ook zichtbaar. Mocroventjes die roven en overvallen plegen met geweld, terwijl ze ook kunnen studeren. En dan maar zeggen dat ze geen kans krijgen en worden gediscrimineerd.
Hoe de fuck heeft dat iets met dit topic te maken?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zondag 10 mei 2020 @ 20:40:42 #60
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193053277
quote:
99s.gif Op zondag 10 mei 2020 20:31 schreef boskameel het volgende:

[..]

Ik vind dat hij wel een punt heeft. Het is allemaal de schuld van de boze witte mensen, zelfs als je overvallen pleegt.
Ja joh, dat is ook echt een punt om te maken in een topic dat gaat over 2 rednecks die een hardloper achtervolgen, overhoop knallen en vervolgens de boel besodemieteren om eronderuit te komen.

Werkelijk, hoe is dit de schuld van die knul?
quote:
Het is hier in nl ook zichtbaar. Mocroventjes die roven en overvallen plegen met geweld, terwijl ze ook kunnen studeren. En dan maar zeggen dat ze geen kans krijgen en worden gediscrimineerd.
Gaan we weer :z . Waarom proberen sommige mensen overal een Marokkanendiscussie van te maken.
Huilen dan.
  zondag 10 mei 2020 @ 21:01:50 #61
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193053695
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 07:29 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Net als in de slachtofferrol blijven hangen. Ja het leven was vroeger keihard voor zwarten maar daar over blijven huilen werkt niet. De kansen om te slagen liggen er ook voor Afro Amerikanen anno 2020. Je moet er echter wel hard voor willen werken zoals ik zei er zijn genoeg succesverhalen van afro Amerikanen die de armoede achter zich hebben gelaten en nu een goede carriere hebben.
Of je nu blank of zwart bent. Wanneer jij slechte opvoeding, slechte scholing, etc. geniet, en dat allemaal in een slechte omgeving, dan is de kans dat je "zal slagen" natuurlijk een stuk kleiner dan wanneer je dit wel allemaal hebt.

Het is gewoon een feit dat de impact van opvoeding/cultuur, scholing en omgeving groot zijn. Wanneer jij een groepje mensen van her en der plukt, gedwongen op het land laat werken zonder scholing, onder marteling, etc. dan is het niet zo heel moeilijk te bedenken dat een groot deel van hun kinderen ook niet in 1x super perfect de maatschappij binnen zal stromen. Wanneer deze kinderen dan op hun beurt ook nog eens te maken hebben met institutioneel racisme (niet naar blanke scholen mogen, achter in de bus, etc), dan is het niet zo heel gek dat dit ook nog grote impact zal hebben op hun kinderen, zelfs wanneer het racisme een stuk minder aan het worden is t.o.v. vroeger.

Kinderen die seksueel misbruikt zijn zullen vaak als volwassenen ook issues hebben. Hebben ze daarnaast niet de juiste hulp gehad en zijn ze op latere leeftijd alleen maar gepest, dan is er een grote kans dat dit ook grote impact heeft op hun kinderen.

Allemaal geen excuus natuurlijk, want daar heeft niemand wat aan. Maar wel een verklaring.

Dat immigranten met "minder emotionele/problematische" bagage het beter doen (sterkere culturele identiteit, selectie aan de poort, etc). is natuurlijk niet zo verbazingwekkend. Sterker nog, Afrikaanse immigranten doen het qua succes op bepaalde gebieden beter dan Afro-Amerikanen en blanken (en volgens mij ook dan Aziaten, maar dat zou ik even moeten double checken).

En nogmaals, blanken uit de echte blanke achterstandsbuurten komen doorgaans ook niet zo heel snel in een succesvolle positie.
Het huidige racisme in de maatschappij (wat dus een stuk minder institutioneel is als vroeger), is hooguit een relatief kleine barrière. De echte barrière zit 'm in de opvoeding (en bijbehorend bewustzijn), cultuur en scholing in de zwarte EN blanke achterstandsgebieden.
Krekker is de bom!
  Beste debater 2022 zondag 10 mei 2020 @ 21:12:37 #62
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193053951
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:41 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Nee is onzin. Ben er vaak zat geweest. En mijn vrouws familie komt uit New Orleans Louisiana. Er is helemaal geen diepgewortelde haat tegen zwarten. Enkele racist heb je overal maar dat is echt niet iets typisch southerns. Ze zijn juist erg vriendelijk en gastvrij in het zuiden. Bovendien ging die civil war niet om slavernij dat is er later van gemaakt. Overwinnaars schrijven de geschiedenis. Die burgeroorlog ging om individuele staatsrechten en zelfbeschikkingsrecht. Dat slavernij daar een klein onderdeel van was wil niet zeggen dat dat de reden voor oorlog was.
Klein onderdeel ...

Complete bullshit weer, Scarface, waarvan akte.

De enige reden waarom de Zuidelijke staten afscheidden was omdat zij een bedreiging zagen in Lincoln, en daarmee een bedreiging voor hun economie, die geheel op chattle slavery was gebaseerd.

Lees de protocollen van secessie van staten als Mississippi, Texas, South-Carolina en Alabama, lees de Confederate Constitution, en lees vooral de Cornerstone speech van Confederale vice-president Alexander Stephens.

De Confederatie was geheel en al gebouwd op het fundament van zowel slavernij als blanke suprematie, hetgeen we steevast teruglezen in de primaire bronnen van zowel zuidelijke politici als militairen.

Wat er LATER van is gemaakt is een geromantiseerd Lost Cause-verhaal waarin het Zuiden ineens vanwege States Rights ten strijde zou zijn getrokken... Met als vraag die nooit door de heren Zuiderlingen wordt beantwoord: The right to what? Het recht op slavernij.

Kortom: slavernij 'een klein onderdeel' noemen is flagrante geschiedvervalsing en neo-confederale propaganda die al sinds de jaren '70 naar het rijk der fabelen is verwezen, en terecht.



Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193053969
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 21:03 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Iemand beweerde in dat topic dat racisme diepgeworteld zit in het zuiden van de VS en een structureel probleem is. Waarop ik reageerde dat dat onzin is. Ik heb er gewoond en mensen uit het zuiden zijn echt enorm gastvrij en super aardig. Qua omgang stukken fijner dan mensen in het noorden van de VS. Het zuiden is een warm bad.
En je verzint dat de burgeroorlog niet draaide om slavernij. Wat dus, zoals ik al opmerkte, bij uitstek een stukje alternatieve geschiedenis is die wordt omarmd door witte puntmutsen.

Verder begrijp ik dat jij denkt dat racisten niet gastvrij kunnen zijn? Nazi's konden ook heel vriendelijk en innemend zijn. Zolang je maar geen jood, zigeuner, Rus of ander 'ondermens' was.

Tamelijk zinloos argument dus.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 10 mei 2020 @ 21:20:56 #64
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193054205
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Klein onderdeel ...

Complete bullshit weer, Scarface, waarvan akte.

De enige reden waarom de Zuidelijke staten afscheidden was omdat zij een bedreiging zagen in Lincoln, en daarmee een bedreiging voor hun economie, die geheel op chattle slavery was gebaseerd.

Lees de protocollen van secessie van staten als Mississippi, Texas, South-Carolina en Alabama, lees de Confederate Constitution, en lees vooral de Cornerstone speech van Confederale vice-president Alexander Stephens.

De Confederatie was geheel en al gebouwd op het fundament van zowel slavernij als blanke suprematie, hetgeen we steevast teruglezen in de primaire bronnen van zowel zuidelijke politici als militairen.

Wat er LATER van is gemaakt is een geromantiseerd Lost Cause-verhaal waarin het Zuiden ineens vanwege States Rights ten strijde zou zijn getrokken... Met als vraag die nooit door de heren Zuiderlingen wordt beantwoord: The right to what? Het recht op slavernij.

Kortom: slavernij 'een klein onderdeel' noemen is flagrante geschiedvervalsing en neo-confederale propaganda die al sinds de jaren '70 naar het rijk der fabelen is verwezen, en terecht.

Mooie mop is dat, dat hele geneuzel om states' rights. Wanneer noordelijke staten iets deden wat de zuidelijke staten niet zinde (zoals bijvoorbeeld het in bescherming nemen van slaven, stel je voor!), dan moest de federale regering daar maar even snel een stokje voor steken.

emo.gifemo.gifemo.gifemo.gifemo.gifemo.gifemo.gif
Huilen dan.
  Beste debater 2022 zondag 10 mei 2020 @ 21:24:18 #65
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193054298
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2020 21:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Mooie mop, dat hele geneuzel om states' rights. Wanneer noordelijke staten iets deden wat de zuidelijke staten niet zinde (zoals bijvoorbeeld het in bescherming nemen van slaven, stel je voor!), dan moest de federale regering daar maar even snel een stokje voor steken.

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Of deze, nieuwe neo-confederale leugen: HONDERDDUIZENDEN zwarten vochten voor het Zuiden!!!!

Ook al dwarsboomde het Confederale Congres het bewapenen en uitrusten van zwarten als soldaat en werd elk serieus idee daartoe (eerst van Patrick Cleburne) tot de grond toe afgefikt, aangezien, als zwarten goede soldaten zouden blijken, de hele filosofie van de Confederatie naar de gallenmiezen was.

Sinds de jaren '90 proberen neo-Confederates, ineens niet meer van de KKK en de Jim Crow, het Zuiden een 'kleurenblind' utopie van vrijheidsstrijders te maken, met legio zwarte soldaten.

Historisch revisionisme op z'n meest lachwekkend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 10 mei 2020 @ 21:30:28 #66
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193054444
Stel je voor dat mensen zouden zeggen dat de Joden voor Hitler vochten. Je zou ze toch regelrecht uitlachen?

Ik bedoel maar hè.
Huilen dan.
  Beste debater 2022 zondag 10 mei 2020 @ 21:32:17 #67
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193054475
quote:
14s.gif Op zondag 10 mei 2020 21:30 schreef Isdatzo het volgende:
Stel je voor dat mensen zouden zeggen dat de Joden voor Hitler vochten. Je zou ze toch regelrecht uitlachen?

Ik bedoel maar hè.
Ze zijn er... Nee, serieus, ze zijn er.

Wachten is nu op Scarface die een foto van een zwarte in een Wehrmacht-uniform post.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 10 mei 2020 @ 21:33:47 #68
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193054501
Ik hoop dat 'ie dan eerst dit maar eens gaat lezen: https://avalon.law.yale.edu/19th_century/csa_texsec.asp

Maar slavernij had er niks mee te maken hoor.
Huilen dan.
  zondag 10 mei 2020 @ 22:01:38 #69
455560 Logic91
Always stay rational
pi_193055130
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 01:25 schreef Duveldrinker het volgende:
Leuk ook de reacties van mensen die nooit in de VS zijn geweest of gewoond hebben. Ik ben in Portland zelfs een keer gered door een 2 meter lange travestiet omdat een zwarte gekkie ons wilde aanvallen omdat we racist cum waren. Achteraf hilarisch.

Daarentegen ook zat leuke en lieve Afro americans tegen gekomen. Maar helaas behoren die tot de minderheid.
Ja ja.... Net zoals "goedwillende en leuke Marokkanen" tot de minderheid behoren zeker?
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  maandag 11 mei 2020 @ 08:13:47 #70
471637 TomStall
I buried Joey
pi_193059684
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 08:02 schreef probeer het volgende:

[..]

Natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid voor een criminele daad, bovenal bij degene die hem pleegt. Maar als je gaat kijken naar hoe die mensen tot die daad kwamen / gedreven werden, dan spelen al die aspecten waarin zwarten het lastiger hebben dan blanken, een aardige rol.

Vicieuze cirkel. Als je mensen tot een slechte omgeving en kwaliteit van leven dwingt, dan creëer je relatief meer criminaliteit, verslechtert de wijk verder, enzovoorts.

En nee, dat pleit de criminelen absoluut niet vrij van hun daden (al zouden allen die tientallen jaren in de bak zitten voor het dealen in wiet toch wel vrijgelaten mogen worden, maar goed, ander verhaal en zo), maar maakt het wel een stukje begrijpelijker.

Als ik enerzijds 100 mensen in een goede omgeving plaats, en anderzijds 100 mensen middels wet en regelgeving tot een veel slechtere omgeving veroordeel, dan is het niet heel raar dat die eerste 100 mensen het uiteindelijk een stuk beter doen in het leven.
Lol jij hebt ook een leuke hobby zo op de zondagochtend 8:00! Bakje koffie er bij, zo even lekker los op de nazi's op Fok!

Edit: oh wacht 8:02, je hebt uitgeslapen! ;)
  maandag 11 mei 2020 @ 13:59:51 #71
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193064969
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 08:13 schreef TomStall het volgende:

[..]

Lol jij hebt ook een leuke hobby zo op de zondagochtend 8:00! Bakje koffie er bij, zo even lekker los op de nazi's op Fok!

Edit: oh wacht 8:02, je hebt uitgeslapen! ;)
:?

En jij reageert om 8:13, dus wat is jouw punt precies? Ik snap het punt dat je probeert te maken niet maar ben hier er wel erg benieuwd naar.
Krekker is de bom!
  maandag 11 mei 2020 @ 16:09:45 #72
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193067182
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_193067302
quote:
Ik had niet anders verwacht. Leuke comment, those cameras are rascists..
  maandag 11 mei 2020 @ 16:41:37 #74
117098 Hathor
Effe niet
pi_193067716
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:59 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

:?

En jij reageert om 8:13, dus wat is jouw punt precies? Ik snap het punt dat je probeert te maken niet maar ben hier er wel erg benieuwd naar.
Hij formuleert de vraag verkeerd, wat hij had moeten vragen is 'waarom heeft jouw vriendin je zo vroeg uit bed getrapt op een zondagochtend"?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193067887
quote:
10s.gif Op zondag 10 mei 2020 15:36 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Het feit dat discriminatie wettelijk verboden is betekent natuurlijk niet dat het niet voorkomt, we hebben het hier tenslotte over Georgia.
En wonende in de VS zou jij moeten weten dat de kansen op goede scholing voor veel Afro Amerikanen die opgroeien in arme en slechte wijken veel kleiner zijn dan voor jongeren die opgroeien in de betere wijken omdat de scholen in de school districts waar zij opgroeien nou niet bepaald kwalitatief hoogstaand zijn.
Maar waar ligt dat aan, dat die scholen slecht zijn? Dat is niet per se discriminatie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')