Ja wat jonge mensen die elkaar opzoeken en misschien zelfs wel een arm om elkaar heen leggen of zoenen. Dat kan niet hoor.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
nos
Hij heeft helemaal gelijk. Iedereen had een bon moeten krijgen.
Daarom geen vaste datum, maar bepaalde maatregelen bij bepaalde cijfers.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je denkt veel te zwart-wit.
'Volledig veiligheid is een utopie, dus gooi alles maar open'.
Conform: 'verkeersdoden kunnen we niet voorkomen, dus weg met de maximumsnelheid'.
Een streefdatum is sowieso zinloos, want die is afhankelijk van zoveel factoren dat je geen zinnige datum kunt geven.
Ja inderdaadquote:Op maandag 4 mei 2020 14:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
De cijfers zeggen nu zelfs niets meer!
Waar eerst koers moest worden gevaren op exact deze cijfers.
Die grafieken zien er erg goed uit inderdaad. IC die ook flink daaltquote:Op maandag 4 mei 2020 14:16 schreef Za het volgende: [..] De dag van vandaag is inderdaad vele malen positiever dan de cijfers doen aangeven. Die vreugde kun je volgende week tot je nemen. Toch kun je hier al blij mee zijn en vast plannen maken voor je post lockdown tijd.
Dat kan prima maar niet in grote getale.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:18 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja wat jonge mensen die elkaar opzoeken en misschien zelfs wel een arm om elkaar heen leggen of zoenen. Dat kan niet hoor.
Die komt er echt deze week al.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
kortom; dinsdag 12 mei weer een persconferentie
Bevrijdingsdag in de ruime zin van het woordquote:
Want?quote:
Bij ic-capaciteit van < 600 zouden er versoepelingen komen volgens het RIVM. Die zijn er gekomen. En ergens in mei komen er nog meer.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:18 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Daarom geen vaste datum, maar bepaalde maatregelen bij bepaalde cijfers.
Vind ik idd ook wel een goede. Heb me altijd al afgevraagd of het nodig is dat men dagelijks de cijfers kan checken.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:07 schreef byah het volgende:
Ik denk dat het goed is als het RIVM stopt met de dagelijkse updates. Omdat het een gevoel geeft over de situatie op dit moment terwijl het niets zegt over de dag van vandaag. En daardoor mensen vanmiddag weer lekker de winkelstraat ingaan omdat ze pushbericht hebben gehad met maar 26 doden.
Je kan prima een rondje doen buiten hoor.quote:
Ja, ik zou meer opteren voor een wat meer gedefinieerde regel:quote:Op maandag 4 mei 2020 14:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bij ic-capaciteit van < 600 zouden er versoepelingen komen volgens het RIVM. Die zijn er gekomen. En ergens in mei komen er nog meer.
Vandaag kwamen er toch ook al versoepelingen volgens jou?quote:
Wat houdt je tegen dan?quote:
Huur je ook? Ik vraag me namelijk af of horecaondernemers die het pand huren hun huurovereenkomst niet kunnen openbreken, het pand is tenslotte - weliswaar tijdelijk - veel minder waard geworden.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:07 schreef KNAK het volgende:
Als ik mijn restaurant als voorbeeld mag nemen. Nee. Ik moet personeel inzetten, inkoop etc zoals gebruikelijk terwijl m’n bezetting maar max 20% mag zijn door 1.5m. De gebruikelijke kosten blijven doorgaan. Het kost mij meer om op deze voorwaarden open te gaan dan dat het oplevert
Jij gaat alleen naar buiten om naar de kroeg te lopen?quote:Op maandag 4 mei 2020 14:23 schreef skrn het volgende:
[..]
Maar mijn kroeg is dicht.
Ik heb goede hoop dat 1 juni horeca weer open kan.
Je verwacht te veel. Zo simpel is het helaas niet.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:22 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja, ik zou meer opteren voor een wat meer gedefinieerde regel:
< 600 =
< 400 =
< 200 =
Of het teken andersom natuurlijk.
Etc.
En zo zijn er meerdere indicatoren.
Ik ben echt veel buiten nu de sportschool dicht is.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:23 schreef skrn het volgende:
[..]
Maar mijn kroeg is dicht.
Ik heb goede hoop dat 1 juni horeca weer open kan.
Er wordt nu toch ook zo gewerkt. Alleen niet openbaar.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je verwacht te veel. Zo simpel is het helaas niet.
BLIJF ZO VEEL MOGELIJK BINNENquote:Op maandag 4 mei 2020 14:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben echt veel buiten nu de sportschool dicht is.
Ik heb genoeg ouderen die de oorlog hebben meegemaakt óók de vergelijking met die tijd horen trekken, met als verschil dat ze toen nog naar buiten mochten.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, ik haal die column van Rob Scheepers er nog maar een keer bij:
[ afbeelding ]
Zonder hoge inflatie gaat dit niks worden.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:27 schreef OProg het volgende:
[..]
Het OV gaat ook enorm veel geld bijmoeten.
Sterker, de economen van de Rabobank hebben al zitten berekenen dat 'het nieuwe normaal' 1,3 miljoen banen gaat kosten. Dus als die werkloosheidcijfers gehaald worden, er veel minder belanstinginkomsten zijn en we ook een 'anderhalve meter schiphol' in de lucht moeten gaan houden, gezellig.
Dan kunnen ze nu nog wel doen alsof er niks aan de hand is vanwege 'diepe zakken' van de overheid en doen alsof je eeuwig in lockdown kan zitten. Voor veel mensen gaat de realiteit nog wel komen als de impact van het bezuinigen boven komt. Dan kunnen we niet bezuinigen op de zorg, want dat zijn nu helden die extra geld moeten krijgen. Ook niet op onderwijs, want die hadden al zo weinig geloof ik. En het lijkt me ook nogal onhandig om infrastructuur te laten versloffen. Dus ik heb geen idee wat dan gaan doen. Maar goed, economie is voor later heb ik hier begrepen.
Dan komt de rekening nog uit Zuid Europa straks ook nog, want Griekenland heeft het toerisme als kurk waar ze aan drijven bijvoorbeeld. En dan komt weer hetzelfde verhaal dat we een land in de zone niet kan laten vallen.
Er komt straks pas echt een shitstorm aan op deze manier.
Ze nemen heel wat meer parameters in ogenschouw dan de ic-capaciteit. Je moet heel wat dingen aan elkaar knopen. Wat is het potentiële risico? Welke baten zijn er?quote:Op maandag 4 mei 2020 14:26 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Er wordt nu toch ook zo gewerkt. Alleen niet openbaar.
Dat kan. Op je eigen terras of balkon.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:21 schreef Simmertje het volgende:
Ik krijg spontaan zin om een witbiertje te drinken op het terras.
Nee, dat kan niet zomaar. Net zomin dat de verhuurder het kan openbreken als de zaken zo supergoed gaan dat het (tijdeiljk) meer waar is geworden.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:22 schreef highender het volgende:
[..]
Huur je ook? Ik vraag me namelijk af of horecaondernemers die het pand huren hun huurovereenkomst niet kunnen openbreken, het pand is tenslotte - weliswaar tijdelijk - veel minder waard geworden.
Dat zeg ik toch ook.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ze nemen heel wat meer parameters in ogenschouw dan de ic-capaciteit. Je moet heel wat dingen aan elkaar knopen. Wat is het potentiële risico? Welke baten zijn er?
De strekking van die column gaat dan ook met name om de zeikerds die NIET achter slot en grendel in verzorgingscentra zitten.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:27 schreef -0- het volgende:
[..]
Ik heb genoeg ouderen die de oorlog hebben meegemaakt óók de vergelijking met die tijd horen trekken, met als verschil dat ze toen nog naar buiten mochten.
De belevenis op het moment zal stukken anders zijn maar dat geeft wel aan hoe sommige ouderen dit beleven. Daarbij, in veel plaatsen heeft men natuurlijk niet altijd evenveel meegekregen van de oorlog.
Dan zou je ook doorhebben dat ze geen stappenplan kunnen geven. Of dat elk stappenplan prematuur is alleen maar gezeik op kan leveren ('maar we mochten toch in juni open?!')quote:
Schreeuw niet zo.quote:
Ben ik het niet mee eens. Het klinkt alsof je niet de discussie wilt aangaan over wanneer er versoepelt moet gaan worden en die druk moet er nu juist wel op staan. De huidige beperkingen zijn niet normaal en dat moet het ook niet gaan worden. Het aanhouden van de huidige regels moet ook altijd ter discussie staan en daarom zijn deze cijfers ook belangrijk.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:07 schreef byah het volgende:
Ik denk dat het goed is als het RIVM stopt met de dagelijkse updates. Omdat het een gevoel geeft over de situatie op dit moment terwijl het niets zegt over de dag van vandaag. En daardoor mensen vanmiddag weer lekker de winkelstraat ingaan omdat ze pushbericht hebben gehad met maar 26 doden.
Rob heeft nog werk zeker?quote:Op maandag 4 mei 2020 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
EN zijn genen heeft doorgegeven voordat hij het loodje legt.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:27 schreef capricia het volgende:
Ik heb survival of the fittest altijd begrepen als 'diegene die zich het snelst aan kan passen' als de omstandigheden wijzigen.
Spanje begint alweer met de terrassen deels open te gooien.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:32 schreef Predator40 het volgende:
die TT, volgende maand weer restaurantje, festivalletjes en terrasje pakken !
Er is geen definitie van een lockdown.quote:
als dat niet kan dat laat ik mijn kapsel snoeien in het tuincentrum.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:33 schreef Anonymousz het volgende:
Please kappers/schoonheidssalons of sportscholen open gaan na 19 mei
Groot deel van zijn werk zal zijn weg gevallen (hij is in eerste plaats cabaretier volgens mij).quote:
😂quote:Op maandag 4 mei 2020 14:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
als dat niet kan dat laat ik mijn kapsel snoeien in het tuincentrum.
kappers misschien met beperkte klaten, sportscholen ? mwah lijkt me nietquote:Op maandag 4 mei 2020 14:33 schreef Anonymousz het volgende:
Bron ? en met welke regels ?quote:Op maandag 4 mei 2020 14:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Spanje begint alweer met de terrassen deels open te gooien.
Wellusquote:Op maandag 4 mei 2020 14:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is geen definitie van een lockdown.
quote:lockdown
Pronunciation /ˈläkdoun/ /ˈlɑkdaʊn/
noun
1North American The confining of prisoners to their cells, typically after an escape or to regain control during a riot.
‘the lockdown has been in effect since October 1983’
1.1A state of isolation or restricted access instituted as a security measure.
‘the university is on lockdown and nobody has been able to leave’
Kappers/schoonheidsalons verwacht ik toch wel hoor dit keer. Sportscholen (de echte grote sportscholen) en horeca nog niet. Daar komen gewoon teveel mensen nog op af. Denk dat die zolang de cijfers een beetje hetzelfde blijven in juni/junli open kunnen. Anders gaat er een hoop gezeur komen als de horeca nog langer dicht moet blijven.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:33 schreef Anonymousz het volgende:
Want je vliegt er gelijk even heen?quote:
In Italië gaan de terrassen ook in juni weer open.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:32 schreef Predator40 het volgende:
die TT, volgende maand weer restaurantje, festivalletjes en terrasje pakken !
Zoek zelf lekker. Google op "Spanje terrassen open".quote:
ja, sportscholen gaat 'm niet worden. zweten. die apparaten allemaal zo onhygienisch als maar kan. het enige wat zou kunnen is bootcampen in de buitenlucht.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kappers misschien met beperkte klaten, sportscholen ? mwah lijkt me niet
gewoon teveel risico op een sportschool
Als we met zijn door gaan met negeren van maatregelen niet na te leven ja.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:38 schreef raptorix het volgende:
Ik voorspel dat we over 6 weken op 3000 IC gevallen zitten.
Het is 13 graden buiten maar iedereen wil naar het terrasquote:
wonen misschien in een pauper flatje ?quote:
We hebben al een hele mooie periode gemist.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is 13 graden buiten maar iedereen wil naar het terras.
Ja als je wilt zuipen om 14:40 op maandag trek dan nu ff lekker een blik schultenbrau thuis open.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
dat is niet het beleid hier en zelf vraag je ook altijd om bronnen.....quote:Op maandag 4 mei 2020 14:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zoek zelf lekker. Google op "Spanje terrassen open".
Is gewoon feitelijke informatie en ook uitgebreid in het nieuws geweest.
Prima, er is geen consensus over een definitie van het woord lockdown.quote:
Hmm? Want dat doen we nu? Hoe zie je dat precies terug in de cijfers?quote:Op maandag 4 mei 2020 14:39 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Als we met zijn door gaan met negeren van maatregelen niet na te leven ja.
Halve literquote:Op maandag 4 mei 2020 14:41 schreef D_A het volgende:
[..]
Ja als je wilt zuipen om 14:40 op maandag trek dan nu ff lekker een blik schultenbrau thuis open.
Ik denk dat je d'r wel overheen komt.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:40 schreef skrn het volgende:
[..]
We hebben al een hele mooie periode gemist.
Niet om bronnen voor feiten die uitgebreid in het nieuws geweest zijn.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is niet het beleid hier en zelf vraag je ook altijd om bronnen.....
Van het weekend 20+ graden.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ekte weerman.quote:
Het ligt er niet aan mij, maar aan Raptorix die zei van Ik voorspel dat we over 6 weken op 3000 IC gevallen zitten. Daarom zeg ik tegen hem: dat kan zeker als iemand niet meer aan de maatregelen houdt. Maar we houden toch aan de maatregelen die nog geldig zijn.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:41 schreef Messina het volgende:
[..]
Hmm? Want dat doen we nu? Hoe zie je dat precies terug in de cijfers?
quote:
Van zweet krijg je geen corona.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
ja, sportscholen gaat 'm niet worden. zweten. die apparaten allemaal zo onhygienisch als maar kan. het enige wat zou kunnen is bootcampen in de buitenlucht.
Graden dit weekendquote:
quote:Op maandag 4 mei 2020 14:39 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Als we met zijn door gaan met negeren van maatregelen niet na te leven ja.
Het "hou vol" is als laatste noodgreep omgeslagen naar tweede wereldoorlog vergelijkingen, goed bezig.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik begrijp dat echt niet. Sinds wanneer zijn deze dingen ineens het allerbelangrijkste geworden voor veel mensen?quote:Op maandag 4 mei 2020 14:33 schreef Anonymousz het volgende:
Ik snap het bericht, en ik vind de vergelijking met oorlogstijd ook wel érg sterk overdreven, maar verder is het enkel oordelen over anderen. Bepalen waar anderen over mogen klagen (terwijl hij zelf net zo hard klaagt over dingen die hem dwars zitten - maar dat is anders natuurlijk). Met zijn redenatie kan je nergens meer over klagen, want er is altijd iemand die het ''erger'' heeft. Ik denk dat we niet al te snel moeten oordelen over anderen en welke impact bepaalde regels/beslissingen kunnen hebben op iemand. Kan je nog zo hard roepen dat diegene zich niet aan moet stellen, maar hoe zou jij het vinden als anderen voor jou gaan bepalen waar je over mag klagen? Dat vind niemand relax, dus doe het dan andersom ook niet. Je weet nooit wat iemands perspectief is. Wat voor de één iets heel onschuldigs is kan voor de ander een grote mokerslag zijn; is maar net wat je gewend bent.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Na het weekend heb ik gezegd, niet maandag.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Vandaag kwamen er toch ook al versoepelingen volgens jou?
Ik weet niet hoe jij sport, maar ik zweet niet uit mijn neus.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:46 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Van druppels via je neus of zoiets wel, als je besmet bent.
quote:Normaal gesproken vindt besmetting of overdracht van het virus plaats als mensen dichter bij elkaar staan dan anderhalve meter. Ze moeten dan hoesten en/of niezen waarbij de rondvliegende druppeltjes ingeademd worden dóór, of terecht komen óp de ander. Besmetting gaat niet via zweet.
quote:Transpirerende medesporters zijn het probleem niet: zweet is geen besmettingsroute, het coronavirus verspreidt zich door druppeltjes die mensen uithoesten of –niezen.
Nee joh.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:47 schreef Za het volgende:
[..]
Na het weekend heb ik gezegd, niet maandag.
Ik gok op woensdag, wellicht eerder.
quote:Op maandag 4 mei 2020 14:47 schreef Za het volgende:
[..]
Na het weekend heb ik gezegd, niet maandag.
Ik gok op woensdag, wellicht eerder.
Tsja, klopt het wel, wat daar staat? Want inmiddels weten we ook alweer een tijd dat het verspreidt door mensen die slechts ademen of praten.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij sport, maar ik zweet niet uit mijn neus.
[..]
[..]
Ditquote:Op maandag 4 mei 2020 14:33 schreef Anonymousz het volgende:
Nou stoppen met ademen dan maar.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:52 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Tsja, klopt het wel, wat daar staat? Want inmiddels weten we ook alweer een tijd dat het verspreidt door mensen die slechts ademen of praten.
Ik ben nog nergens tegengekomen dat zweet een verspreidingsbron is.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:52 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Tsja, klopt het wel, wat daar staat? Want inmiddels weten we ook alweer een tijd dat het verspreidt door mensen die slechts ademen of praten.
Echt goede reactie, dit. Als jij daar nou eens mee begint.quote:
Ja, vreselijk stuk. Niet janken over je hernia want longkanker is pas kut.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap het bericht, en ik vind de vergelijking met oorlogstijd ook wel érg sterk overdreven, maar verder is het enkel oordelen over anderen. Bepalen waar anderen over mogen klagen (terwijl hij zelf net zo hard klaagt over dingen die hem dwars zitten - maar dat is anders natuurlijk). Met zijn redenatie kan je nergens meer over klagen, want er is altijd iemand die het ''erger'' heeft. Ik denk dat we niet al te snel moeten oordelen over anderen en welke impact bepaalde regels/beslissingen kunnen hebben op iemand. Kan je nog zo hard roepen dat diegene zich niet aan moet stellen, maar hoe zou jij het vinden als anderen voor jou gaan bepalen waar je over mag klagen? Dat vind niemand relax, dus doe het dan andersom ook niet. Je weet nooit wat iemands perspectief is. Wat voor de één iets heel onschuldigs is kan voor de ander een grote mokerslag zijn; is maar net wat je gewend bent.
Sowieso laten weten dat je deugt.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:55 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, vreselijk stuk. Niet janken over je hernia want longkanker is pas kut.
Heb ook niemand gehoord of gelezen die zei dat ze nu begrepen hoe het in de oorlog was. Dat verzint Rob gewoon even omdat die zn meninkje wil verkopen omdat hij wel deugt. Net als mensen die vandaag hun profielfoto wijzigen want zij zijn stil vanavond. Nou, dat mag je in daden ook wel doen dan. Dat laten weten dat je deugt.
Ik zit momenteel met een heerlijk wit wijntje in mijn achtertuintje in het zonnetje.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:41 schreef D_A het volgende:
[..]
Ja als je wilt zuipen om 14:40 op maandag trek dan nu ff lekker een blik schultenbrau thuis open.
Maar toch even moeten melden nuquote:Op maandag 4 mei 2020 14:57 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Sowieso laten weten dat je deugt.
Ja, ik ben vanavond ook stil, maar buiten dit bericht heb ik nergens de drang om dat publiekelijk te verkondigen.
quote:Op maandag 4 mei 2020 14:58 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Ik zit momenteel met een heerlijk wit wijntje in mijn achtertuintje in het zonnetje.
Het leven is mooi![]()
Morgen weer op het fietsje naar het werk, maar nu even genieten
De situatie zo laten kost elke dag zo enorm veel geld, en het is overbodig, mogelijk worden er heden landelijk nog 40 mensen pd besmet (die onder de registratie van over 10 dgn vallen, geen asymptomatischen etc)quote:
quote:
Nouja zegquote:Op maandag 4 mei 2020 14:55 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Echt goede reactie, dit. Als jij daar nou eens mee begint.
We houden 1,5 meter afstand zodat we minder mensen besmetten als we ademen.
Hier in topic zijn anders tientallen verwijzingen naar WO2 voorbij gekomen de afgelopen tijd. Ach wat hebben we het toch allemaal zwaar in deze Corona lockdownquote:Op maandag 4 mei 2020 14:55 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, vreselijk stuk. Niet janken over je hernia want longkanker is pas kut.
Heb ook niemand gehoord of gelezen die zei dat ze nu begrepen hoe het in de oorlog was.
Precies, zwembaden zijn ook grote bronnen voor besmettingen!quote:Op maandag 4 mei 2020 15:01 schreef Noek het volgende:
Zwembaden zijn echt vieesss, Patrick.
Iedereen laat speeksel vliegen als ze boven water komen. Schimpies overal, babyzwemmen met volle luiers. No no no!
Behalve de scholen die op 11 mei weer open gaan.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat er qua maatregelen niks veranderd voor 20 mei was sowieso een gegeven, me dunkt.
Ik hoop alleen dat ze wel snel weer open gaan, in ieder geval voor zwemlessen.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:02 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Precies, zwembaden zijn ook grote bronnen voor besmettingen!
En de sportverenigingen die op 29 april weer mochten starten voor de jeugd.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Behalve de scholen die op 11 mei weer open gaan.
Als we te vroeg maatregelen opheffen zitten we maar een paar exponentiële verdubbelingen verwijderd van de situatie waarin we zaten toen de lockdown werd ingesteld, met als verschil dat toen niemand op de IC lag met corona en nu enkele honderden.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:59 schreef Za het volgende:
[..]
De situatie zo laten kost elke dag zo enorm veel geld, en het is overbodig, mogelijk worden er heden landelijk nog 40 mensen pd besmet (die onder de registratie van over 10 dgn vallen, geen asymptomatischen etc)
Waarom dan nog langer volharden in de maatregelen.
Is wel goed voor de weerstand.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:01 schreef Noek het volgende:
Iedereen laat speeksel vliegen als ze boven water komen. Schimpies overal, babyzwemmen met volle luiers. No no no!
Omdat de maatregelen die we hebben al relatief weinig zijn in vergelijking tot vele anderen landen. 11 Mei scholen en daarna horen we wel weer verder.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:59 schreef Za het volgende:
[..]
De situatie zo laten kost elke dag zo enorm veel geld, en het is overbodig, mogelijk worden er heden landelijk nog 40 mensen pd besmet (die onder de registratie van over 10 dgn vallen, geen asymptomatischen etc)
Waarom dan nog langer volharden in de maatregelen.
Samen met de ondernemers gaan kijken wat er wel kan binnen het nieuwe normaal.quote:Nunspeet krijgt een anderhalvemetercoach. De Gelderse gemeente op de Veluwe is relatief zwaar getroffen door het coronavirus. De gemeente hoopt de economie weer snel op gang te krijgen met een speciale ambtenaar die ondernemers kan helpen met advies over een doorstart in coronatijd.
Dat schrijft wethouder Marije Storteboom op de website van de gemeente. Nunspeet is voor een groot deel afhankelijk van toerisme en recreatie.
"Zo proberen we steeds weer om voorbereid te zijn op de ontwikkelingen en proberen we samen met de ondernemers te werken aan het nieuwe normaal", legt Storteboom uit bij Omroep Gelderland.
Natascha Ouwehand, de eerste anderhalvemetercoach van Nederland, zal niet controleren of beboeten. Maar zij gaat vooral tips geven aan ondernemers en meedenken wat er wél mogelijk is binnen alle beperkingen die op dit moment en in de toekomst nog gelden.
Het kabinet stelde eerder dat ondernemers vooral op lokaal niveau moeten proberen te kijken hoe zij vorm kunnen geven aan hun vak in de anderhalvemetersamenleving.
Meer chloor toevoegen 👌quote:Op maandag 4 mei 2020 15:01 schreef Noek het volgende:
Nietesquote:Op maandag 4 mei 2020 15:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier in topic zijn anders tientallen verwijzingen naar WO2 voorbij gekomen de afgelopen tijd. Ach wat hebben we het toch allemaal zwaar in deze Corona lockdown
Ga maar vast ziljoen mg Vitamine D slikken op een bedje van triljoen vitamine C.quote:
Dat was meer een soort ijkpunt om de bevolking houvast te geven.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat er qua maatregelen niks veranderd voor 20 mei was sowieso een gegeven, me dunkt.
Jouw stelligheid vind ik echt bewonderingswaardig. Soms moet ik er echt om lachen maar ik hoop dat je gelijk krijgt. Gaan we voor je klappen op een balkon.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:07 schreef Za het volgende:
[..]
Dat was meer een soort ijkpunt om de bevolking houvast te geven.
Volkomen ondenkbaar dat er niks verandert voor 20 mei.
En nu houd ik erover op, fijne dag allen!
Ik geef het nog een kleine kans wat betreft kappers ergens deze week, maar voor de rest zie ik weinig nut om tussen nu en 12/13 mei (de volgende serieuse persco) andere versoepeling aan te kondigen. Dit kan dan ook met ingang van 20/21 mei.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:07 schreef Za het volgende:
[..]
Dat was meer een soort ijkpunt om de bevolking houvast te geven.
Volkomen ondenkbaar dat er niks verandert voor 20 mei.
En nu houd ik erover op, fijne dag allen!
De economische miserie van ongekende proporties die door die lockdown op ons afkomst, die gaat zwaar wezen ja. Erger dan de jaren 30 volgens de kenners.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier in topic zijn anders tientallen verwijzingen naar WO2 voorbij gekomen de afgelopen tijd. Ach wat hebben we het toch allemaal zwaar in deze Corona lockdown
Klinkt prima. Een soort Sonja Bakker, maar dan met pillen.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Ga maar vast ziljoen mg Vitamine D slikken op een bedje van triljoen vitamine C.
quote:Op maandag 4 mei 2020 15:09 schreef Noek het volgende:
[..]
Jouw stelligheid vind ik echt bewonderingswaardig. Soms moet ik er echt om lachen maar ik hoop dat je gelijk krijgt. Gaan we voor je klappen op een balkon.
Zijn dat dezelfde kenners die absoluut géén daling in IC-opnames hadden voorspeld?quote:Op maandag 4 mei 2020 15:10 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De economische miserie van ongekende proporties die door die lockdown op ons afkomst, die gaat zwaar wezen ja. Erger dan de jaren 30 volgens de kenners.
Kan dit virus eigenlijk wel tegen chloorwater?quote:Op maandag 4 mei 2020 15:02 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Precies, zwembaden zijn ook grote bronnen voor besmettingen!
Ik hecht daar ook niet zoveel waarde aan. Dit soort 'kenners'.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:11 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zijn dat dezelfde kenners die absoluut géén daling in IC-opnames hadden voorspeld?
Als je er een liter van drinkt dan ga je gegarandeerd niet dood aan corona.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kan dit virus eigenlijk wel tegen chloorwater?
Nee. Deze weten helaas wel waar ze het over hebben + het is eenvoudig en eenduidig te meten.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:11 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zijn dat dezelfde kenners die absoluut géén daling in IC-opnames hadden voorspeld?
Dit.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nogmaals: de financiële ellende is potentieel enorm voor sportverenigingen, maar die los je niet op door wedstrijden toe te staan wanneer dat onverantwoord is. De gevolgen van zo'n rampzalige actie zijn veel groter.
Sta toe wat verantwoord is (en dat gebeurd al), compenseer verenigingen waar daar ruimte voor is en accepteer ten slotte dat de gevolgen ook in het sportleven groot zijn.
Dat er gevolgen zijn lijkt me evident, hoe groot die gevolgen mogelijk kunnen zijn is echt nattevingerwerk. Dat is niet 'eenvoudig' te berekenen.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:14 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nee. Deze weten helaas wel waar ze het over hebben + het is eenvoudig en eenduidig te meten.
Het is nog nooit eerder voorgekomen dat hele wereldbranches naar 0 inkomsten gingen.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:12 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik hecht daar ook niet zoveel waarde aan. Dit soort 'kenners'.
Roepen dat het superkut gaat worden is makkelijk. Als je het niet goed hebt maakt het niet uit want iedereen is blij dat het niet zo is en iedereen gaat weer lekker verder met z'n leven. Andersom daarentegen....
Gaat niks gebeuren behalve de scholen voor 20 mei. Waarom ook? Die 2 weken wachten kunnen er nog wel bij en stel dat de cijfers dusdanig positief blijven kunnen ze per 20 mei/1 juni meteen meer zaken versoepelen.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik geef het nog een kleine kans wat betreft kappers ergens deze week, maar voor de rest zie ik weinig nut om tussen nu en 12/13 mei (de volgende serieuse persco) andere versoepeling aan te kondigen. Dit kan dan ook met ingang van 20/21 mei.
Vind ik ook heel vreemd, Nederland vindt mondkapjes niet nodig. Pfff.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:17 schreef KingRadler het volgende:
Pff maatregelen stations geen mondkapje verplicht
De afname van de wereldeconomie wel.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:15 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat er gevolgen zijn lijkt me evident, hoe groot die gevolgen mogelijk kunnen zijn is echt nattevingerwerk. Dat is niet 'eenvoudig' te berekenen.
Denk het niet op 5 meiquote:Op maandag 4 mei 2020 15:17 schreef raptorix het volgende:
Is er morgen trouwens weer college van Ome Jaap?
Gelukkig maar. Ga ik ook echt niet mee lopen.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:18 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Vind ik ook heel vreemd, Nederland vindt mondkapjes niet nodig. Pfff.
En als ze het verplichten (in bijvoorbeeld OV of supermarkt)?quote:Op maandag 4 mei 2020 15:20 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Ga ik ook echt niet mee lopen.
Dan gebruik ik geen OV (deed ik eigenlijk al nooit) en supermarkt laat ik wel bezorgen.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En als ze het verplichten (in bijvoorbeeld OV of supermarkt)?
twitter:CapEconEurope twitterde op maandag 04-05-2020 om 12:46:35While Sweden’s less stringent lockdown has received a lot of attention, today’s data add to the evidence that economic activity there has not fared much better than elsewhere in Europe.
https://t.co/nMAdWSW3ev https://t.co/rzbwFUMNSV reageer retweet
Eens. Je hoort nu ook niks meer van de users die weken bleven herhalen dat we toch echt Italie zouden gaan inhalen hoor. Maar ze komen wel even hun gelijk claimen als een van hun uitspraken wél uitkwam. Tegelijkertijd heb je natuurlijk ook de mensen die in april al op een terrasje dachten te gaan zitten, die hoor je ook niet meer.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:12 schreef Gunner het volgende:
[..]
Roepen dat het superkut gaat worden is makkelijk. Als je het niet goed hebt maakt het niet uit want iedereen is blij dat het niet zo is en iedereen gaat weer lekker verder met z'n leven. Andersom daarentegen....
Ongetwijfeld door het instorten van de export. Zweden maakt best veel hoogwaardige machinerie.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:24 schreef speknek het volgende:
Niet zo jofel nieuws uit Zweden.
Zweden, die hun economie zouden redden door geen quarantaine door te voeren? De economie doet het niet heel veel beter dan andere landen met quarantaine.
[ afbeelding ]twitter:CapEconEurope twitterde op maandag 04-05-2020 om 12:46:35While Sweden’s less stringent lockdown has received a lot of attention, today’s data add to the evidence that economic activity there has not fared much better than elsewhere in Europe.
Plausibel, plausibel.. en wat als ze het nu nog strenger doorvoeren? Dan blijf je voortaan binnen?quote:Op maandag 4 mei 2020 15:23 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dan gebruik ik geen OV (deed ik eigenlijk al nooit) en supermarkt laat ik wel bezorgen.
Je bedoelt als ze het verplichten op straat? Tja.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Plausibel, plausibel.. en wat als ze het nu nog strenger doorvoeren? Dan blijf je voortaan binnen?
Zoals ik al eens eerder in dit topic aangaf, dingen versoepelen gaat de economie niet redden, druppel op een gloeiende plaat. Wereldeconomie ligt op zijn gat, als export land ben je dan fucked.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:24 schreef speknek het volgende:
Niet zo jofel nieuws uit Zweden.
Zweden, die hun economie zouden redden door geen quarantaine door te voeren? De economie doet het niet heel veel beter dan andere landen met quarantaine.
[ afbeelding ]twitter:CapEconEurope twitterde op maandag 04-05-2020 om 12:46:35While Sweden’s less stringent lockdown has received a lot of attention, today’s data add to the evidence that economic activity there has not fared much better than elsewhere in Europe.
Ja, donderdag om 09.30 uur en in de middag een plenaire debat om 14.00-20.00 uurquote:
Angela is een walgelijk mens.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:24 schreef AFCNiels het volgende:
Prima column
https://www.volkskrant.nl(...)la-de-jong~b6884a1e/
Import ook voor een belangrijk deel (in ieder geval komende tijd), veel landen liggen stil, en als je net dat ene onderdeeltje van bijvoorbeeld een machine niet hebt, kun je zelf ook niet uitleveren.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:27 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zoals ik al eens eerder in dit topic aangaf, dingen versoepelen gaat de economie niet redden, druppel op een gloeiende plaat. Wereldeconomie ligt op zijn gat, als export land ben je dan fucked.
Was wel De Slimste Mens.quote:
Yep, het is inderdaad een exportland, en dat krijgt nu klappen.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:25 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ongetwijfeld door het instorten van de export. Zweden maakt best veel hoogwaardige machinerie.
Angela is okay en ziet dingen heel goed en verwoord het tenminste (net als mannen van VI) maar in deze heeft ze idd helemaal ongelijk.quote:
De economie in Zweden ligt net zo op z'n gat als hier hoor.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:27 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zoals ik al eens eerder in dit topic aangaf, dingen versoepelen gaat de economie niet redden, druppel op een gloeiende plaat. Wereldeconomie ligt op zijn gat, als export land ben je dan fucked.
Durf te wedden dat de Zweden wel een stuk gelukkiger zijn.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:27 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Precies. Afwijkend beleid voeren als exportland heeft niet zoveel nut als er geen afnemers meer zijn.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:25 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ongetwijfeld door het instorten van de export. Zweden maakt best veel hoogwaardige machinerie.
er zijn meer methodes dan alleen chloor. Aqua Mundo gebruikt weinig chloor en verzorgd de zuivering van het water verder met uv-licht.quote:
Wereldwijd ligt de economie zo waar op zijn gat. Er wordt weinig tot nauwelijks winst gehaald door bedrijven die centjes willen verdienen. Dus het wordt 10 magere jaren voor ons allemaal.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De economie in Zweden ligt net zo op z'n gat als hier hoor.
Volgens mijn altijd kloppende berekening worden het 8,5 magere jaren.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:32 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Wereldwijd ligt de economie zo waar op zijn gat. Er wordt weinig tot nauwelijks winst gehaald door bedrijven die centjes willen verdienen. Dus het wordt 10 magere jaren voor ons allemaal.
Ja dat is bijna mijn schatting zeker, maar het kan ook langer duren als er meer corona-pieken komen in komende jaren.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:33 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Volgens mijn altijd kloppende berekening worden het 8,5 magere jaren.
Koffiedik kijken.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:32 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Wereldwijd ligt de economie zo waar op zijn gat. Er wordt weinig tot nauwelijks winst gehaald door bedrijven die centjes willen verdienen. Dus het wordt 10 magere jaren voor ons allemaal.
Ik ben geen econoom, maar ik snap het probleem met een wereldwijde crisis niet zo. Als het voor iedereen kut is, is het per saldo toch weer gelijk?quote:Op maandag 4 mei 2020 15:32 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja klopt bij corona pieken worden het 13,5 magere jaren. Je hoeft niet te schatten. Mijn berekeningen liegen nooit.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:35 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat is bijna mijn schatting zeker, maar het kan ook langer duren als er meer corona-pieken komen in komende jaren.
Meer eetmogelijkheden zou ik zeggen. En de indeling.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:36 schreef miss_sly het volgende:
Wat is het verschil tussen een bar, een pub en een café?
Denk je niet dat er een verschil is tussen de crisis van de jaren 30 als gevolg van de beurskrach in 1929 en de crisis die we momenteel hebben als gevolg van wereldwijde 'lockdown' om ons te beschermen tegen een pandemie?quote:Op maandag 4 mei 2020 15:10 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De economische miserie van ongekende proporties die door die lockdown op ons afkomst, die gaat zwaar wezen ja. Erger dan de jaren 30 volgens de kenners.
Veel verschil zit er niet in onze lockdown en die van de Zweden, behalve dat zij met strikte regels wel de horeca kunnen bezoeken. Maar ging mij meer om het feit dat vaak de economie werd aangehaald als reden om te versoepelen, maar dat naar mijn inziens maar een klein effect heeft. Denk dat vooral de mentale gezondheid moet meespelen met het versoepelen van de regels. Economie ga je niet redden met het beperkt openen van de horeca/kappers.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:31 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Durf te wedden dat de Zweden wel een stuk gelukkiger zijn.
Klopt, maar het is lastig om vooruit te kijken in deze tijd. Ik ben bang dat we met zijn allen in de toekomst fors gaan bezuinigen, maar de eerste jaren nog niet.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:36 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja klopt bij corona pieken worden het 13,5 magere jaren. Je hoeft niet te schatten. Mijn berekeningen liegen nooit.
quote:Op maandag 4 mei 2020 15:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ben geen econoom, maar ik snap het probleem met een wereldwijde crisis niet zo. Als het voor iedereen kut is, is het per saldo toch weer gelijk?
Inderdaad - verder is die periode (het interbellum) natuurlijk ook niet te vergelijken met nu. Denk dat de economie een stuk veerkrachtiger zal blijken te zijn als we straks eenmaal een vaccin hebben.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:37 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Denk je niet dat er een verschil is tussen de crisis van de jaren 30 als gevolg van de beurskrach in 1929 en de crisis die we momenteel hebben als gevolg van wereldwijde 'lockdown' om ons te beschermen tegen een pandemie?
Dit is een serieuze vraag overigens.
De oorzaak van de crisis die we nu hebben is totaal anders dan in 1929. Toen was het de totale ineenstorting van de aandelenkoersen, oftewel het instorten van een financiële hoogconjunctuur die was gebaseerd op dromen en niet op economische onderliggende werkelijkheid en logica.
Dat speelt nu helemaal niet. Zodra deze pandemie beheersbaar wordt (elk land heeft daar z'n eigen motivaties en beweegredenen voor trouwens) gaan mensen verder met ondernemen, gaan investeerders verder met investeren.
Goed argument.quote:
Ik heb net gekeken, na 1 jaar en 3 maanden volgen de eerste forse bezuinigingen.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:38 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Klopt, maar het is lastig om vooruit te kijken in deze tijd. Ik ben bang dat we met zijn allen in de toekomst fors gaan bezuinigen, maar de eerste jaren nog niet.
Neh. Economie is ook voor een groot gedeelte emotie en vooral vertrouwen. Dat vertrouwen is volledig weg. Dat, gecombineerd met de ongekende terugval van vraag (enorme sectoren die op globale schaal naar letterlijk 0 omzet zijn gegaan in een hele korte periode), de enorme schare werkeloosheid en geldverdamping die gaande is gaat de boel ongekend slopen. Ik zie ook niet meer in hoe het nu nog te stoppen is.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:37 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Denk je niet dat er een verschil is tussen de crisis van de jaren 30 als gevolg van de beurskrach in 1929 en de crisis die we momenteel hebben als gevolg van wereldwijde 'lockdown' om ons te beschermen tegen een pandemie?
Dit is een serieuze vraag overigens.
De oorzaak van de crisis die we nu hebben is totaal anders dan in 1929. Toen was het de totale ineenstorting van de aandelenkoersen, oftewel het instorten van een financiële hoogconjunctuur die was gebaseerd op dromen en niet op economische onderliggende werkelijkheid en logica.
Dat speelt nu helemaal niet. Zodra deze pandemie beheersbaar wordt (elk land heeft daar z'n eigen motivaties en beweegredenen voor trouwens) gaan mensen verder met ondernemen, gaan investeerders verder met investeren.
Op zich een mooie testcase om dit vanaf 11 mei twee weken in de gaten te gaan houden als Nederland. Mocht het daar slagen dan kunnen we het hier in theorie op dezelfde manier als daar openen vanaf 1 juni?quote:Op maandag 4 mei 2020 15:36 schreef miss_sly het volgende:
Horeca in Duitse deelstaat Nedersaksen mag weer open
Vanaf komende maandag mag de horeca in de Duitse deelstaat Nedersaksen weer open, heeft minister Althusmann van Economische Zaken bekendgemaakt. Het is onderdeel van een plan om in vijf stappen de economie van Nedersaksen weer op te starten, meldt de ZDF.
In restaurants, pubs, cafés en biertuinen mag maximaal de helft van de tafels gevuld zijn. Discotheken blijven wel dicht. Vanaf 11 mei mogen ook de winkels weer open, als alle richtlijnen worden gevolgd. Nu mogen alleen kleine winkels open. De kinderopvangcentra en scholen in Nedersaksen mogen gefaseerd weer van start vanaf maandag.
De regel om met maximaal twee mensen in het openbaar te zijn, blijft tot eind mei bestaan. Dat betekent dus ook dat niet meer dan twee mensen samen naar de horeca mogen gaan. Nedersaksen wil dat de hotels en pensions voor Pinksteren (31 mei) weer de deuren kunnen openen.
Bron: nos.nl
Wat is het verschil tussen een bar, een pub en een café?
De economie lag al op zijn gat, maar dit werd grotendeels verhult door organisaties zoals de ECB en FED.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:32 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Wel meer bedrijven die minder verlies lijden gok ik zo. Veel dingen moesten hier dicht; in Zweden niet. Dat is sowieso al een periode waar ze minder verlies lijden. Meer bedrijfjes die het redden dus.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:37 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Veel verschil zit er niet in onze lockdown en die van de Zweden, behalve dat zij met strikte regels wel de horeca kunnen bezoeken. Maar ging mij meer om het feit dat vaak de economie werd aangehaald als reden om te versoepelen, maar dat naar mijn inziens maar een klein effect heeft. Denk dat vooral de mentale gezondheid moet meespelen met het versoepelen van de regels. Economie ga je niet redden met het beperkt openen van de horeca/kappers.
quote:Op maandag 4 mei 2020 15:36 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja klopt bij corona pieken worden het 13,5 magere jaren. Je hoeft niet te schatten. Mijn berekeningen liegen nooit.
Zoveel nieuwe informatie in een postquote:Op maandag 4 mei 2020 15:32 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Net na de start van het kabinet Rutte-IV waarschijnlijk.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:41 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik heb net gekeken, na 1 jaar en 3 maanden volgen de eerste forse bezuinigingen.
Kom op moet ik daar echt serieus op ingaan? 'Als niemand meer te vreten heeft dan maakt het niet meer uit toch"?quote:
Je hebt dan iig nog je binnenlandse markt. Hier ligt ook een flink gedeelte daarvan stil, meer dan bij hun EN wij hebben net zo goed die export-klap.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:31 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Precies. Afwijkend beleid voeren als exportland heeft niet zoveel nut als er geen afnemers meer zijn.
Wel de manier van dit kabinet ja. Afwachten en rekken totdat ze zien hoe andere landen dingen oppakken. Ze kunnen het nu ook al prima opstarten met de huidige nummers, maar dat durven ze niet.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:43 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Op zich een mooie testcase om dit vanaf 11 mei twee weken in de gaten te gaan houden als Nederland. Mocht het daar slagen dan kunnen we het hier in theorie op dezelfde manier als daar openen vanaf 1 juni?
Dikke kans, maar het begint al eerder natuurlijk, dikke pensioenkorting volgend jaar januari.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Net na de start van het kabinet Rutte-IV waarschijnlijk.
Daar denkt het OMT toch anders over, tot nu toe in elk geval. En de huidige nummers komen door de maatregelen die nog steeds van kracht zijn, niet omdat we op de een of andere manier de strijd tegen het virus aan het winnen zijn.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel de manier van dit kabinet ja. Afwachten en rekken totdat ze zien hoe andere landen dingen oppakken. Ze kunnen het nu ook al prima opstarten met de huidige nummers, maar dat durven ze niet.
Gelukkig hebben we sinds gisteren twee ouderenpartijen in de kamer in plaats van 1.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dikke kans, maar het begint al eerder natuurlijk, dikke pensioenkorting volgend jaar januari.
Alles beter dan een links kabinet in deze tijden. Dat zou echt voor splitsing in het land betekenen. (zie Amsterdam brrrr).quote:Op maandag 4 mei 2020 15:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Net na de start van het kabinet Rutte-IV waarschijnlijk.
Lijkt me niet. We hebben de komende jaren veel aandacht nodig (en geld) voor degenen die geraakt worden door deze crisis. Dat hoef je van de VVD niet te verwachten.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:51 schreef RipCity het volgende:
[..]
Alles beter dan een links kabinet in deze tijden. Dat zou echt voor splitsing in het land betekenen. (zie Amsterdam brrrr).
In andere sectoren gaat het nu buitengewoon goed, bijvoorbeeld https://www.pieter-pot.nl/quote:Op maandag 4 mei 2020 15:41 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Neh. Economie is ook voor een groot gedeelte emotie en vooral vertrouwen. Dat vertrouwen is volledig weg. Dat, gecombineerd met de ongekende terugval van vraag (enorme sectoren die op globale schaal naar letterlijk 0 omzet zijn gegaan in een hele korte periode), de enorme schare werkeloosheid en geldverdamping die gaande is gaat de boel ongekend slopen. Ik zie ook niet meer in hoe het nu nog te stoppen is.
Gelukkig spreken ze tegenwoordig met meer partijen dan enkel het OMT en worden er dus meerdere belangen meegenomen.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:49 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Daar denkt het OMT toch anders over, tot nu toe in elk geval. En de huidige nummers komen door de maatregelen die nog steeds van kracht zijn, niet omdat we op de een of andere manier de strijd tegen het virus aan het winnen zijn.
Is wel mooi die Rutte, winkels open laten en verkondigen dat mensen thuis moeten blijven.Mkb hoef je zodoende niet te betalen ondanks dat ze maximaal geraakt worden.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:51 schreef RipCity het volgende:
[..]
Alles beter dan een links kabinet in deze tijden. Dat zou echt voor splitsing in het land betekenen. (zie Amsterdam brrrr).
Ik zou preventief elke ochtend een glaasje pakken.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kan dit virus eigenlijk wel tegen chloorwater?
Afgezien van die paar duizend extra doden dan. Is het echt waard geweest.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:31 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Durf te wedden dat de Zweden wel een stuk gelukkiger zijn.
Tja en als straks in Duitsland opeens weer de besmettingen enorm toenemen door de horeca dan ben je blij dat wij het nog niet hebben gedaan. Je kan dan in ieder geval een datum communiceren en de horeca zaken kunnen voorbereiding treffen.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel de manier van dit kabinet ja. Afwachten en rekken totdat ze zien hoe andere landen dingen oppakken. Ze kunnen het nu ook al prima opstarten met de huidige nummers, maar dat durven ze niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |