abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192942674
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:37 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Denk je niet dat er een verschil is tussen de crisis van de jaren 30 als gevolg van de beurskrach in 1929 en de crisis die we momenteel hebben als gevolg van wereldwijde 'lockdown' om ons te beschermen tegen een pandemie?

Dit is een serieuze vraag overigens.
De oorzaak van de crisis die we nu hebben is totaal anders dan in 1929. Toen was het de totale ineenstorting van de aandelenkoersen, oftewel het instorten van een financiële hoogconjunctuur die was gebaseerd op dromen en niet op economische onderliggende werkelijkheid en logica.

Dat speelt nu helemaal niet. Zodra deze pandemie beheersbaar wordt (elk land heeft daar z'n eigen motivaties en beweegredenen voor trouwens) gaan mensen verder met ondernemen, gaan investeerders verder met investeren.
Inderdaad - verder is die periode (het interbellum) natuurlijk ook niet te vergelijken met nu. Denk dat de economie een stuk veerkrachtiger zal blijken te zijn als we straks eenmaal een vaccin hebben.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192942681
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:39 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

:|W
Nee.
Goed argument.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192942689
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:38 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Klopt, maar het is lastig om vooruit te kijken in deze tijd. Ik ben bang dat we met zijn allen in de toekomst fors gaan bezuinigen, maar de eerste jaren nog niet.
Ik heb net gekeken, na 1 jaar en 3 maanden volgen de eerste forse bezuinigingen.
pi_192942690
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:37 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Denk je niet dat er een verschil is tussen de crisis van de jaren 30 als gevolg van de beurskrach in 1929 en de crisis die we momenteel hebben als gevolg van wereldwijde 'lockdown' om ons te beschermen tegen een pandemie?

Dit is een serieuze vraag overigens.
De oorzaak van de crisis die we nu hebben is totaal anders dan in 1929. Toen was het de totale ineenstorting van de aandelenkoersen, oftewel het instorten van een financiële hoogconjunctuur die was gebaseerd op dromen en niet op economische onderliggende werkelijkheid en logica.

Dat speelt nu helemaal niet. Zodra deze pandemie beheersbaar wordt (elk land heeft daar z'n eigen motivaties en beweegredenen voor trouwens) gaan mensen verder met ondernemen, gaan investeerders verder met investeren.
Neh. Economie is ook voor een groot gedeelte emotie en vooral vertrouwen. Dat vertrouwen is volledig weg. Dat, gecombineerd met de ongekende terugval van vraag (enorme sectoren die op globale schaal naar letterlijk 0 omzet zijn gegaan in een hele korte periode), de enorme schare werkeloosheid en geldverdamping die gaande is gaat de boel ongekend slopen. Ik zie ook niet meer in hoe het nu nog te stoppen is.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192942718
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:36 schreef miss_sly het volgende:
Horeca in Duitse deelstaat Nedersaksen mag weer open
Vanaf komende maandag mag de horeca in de Duitse deelstaat Nedersaksen weer open, heeft minister Althusmann van Economische Zaken bekendgemaakt. Het is onderdeel van een plan om in vijf stappen de economie van Nedersaksen weer op te starten, meldt de ZDF.

In restaurants, pubs, cafés en biertuinen mag maximaal de helft van de tafels gevuld zijn. Discotheken blijven wel dicht. Vanaf 11 mei mogen ook de winkels weer open, als alle richtlijnen worden gevolgd. Nu mogen alleen kleine winkels open. De kinderopvangcentra en scholen in Nedersaksen mogen gefaseerd weer van start vanaf maandag.

De regel om met maximaal twee mensen in het openbaar te zijn, blijft tot eind mei bestaan. Dat betekent dus ook dat niet meer dan twee mensen samen naar de horeca mogen gaan. Nedersaksen wil dat de hotels en pensions voor Pinksteren (31 mei) weer de deuren kunnen openen.

Bron: nos.nl

Wat is het verschil tussen een bar, een pub en een café?
Op zich een mooie testcase om dit vanaf 11 mei twee weken in de gaten te gaan houden als Nederland. Mocht het daar slagen dan kunnen we het hier in theorie op dezelfde manier als daar openen vanaf 1 juni?
pi_192942721
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:32 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Wereldwijd ligt de economie zo waar op zijn gat. Er wordt weinig tot nauwelijks winst gehaald door bedrijven die centjes willen verdienen. Dus het wordt 10 magere jaren voor ons allemaal.
De economie lag al op zijn gat, maar dit werd grotendeels verhult door organisaties zoals de ECB en FED.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192942737
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:37 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Veel verschil zit er niet in onze lockdown en die van de Zweden, behalve dat zij met strikte regels wel de horeca kunnen bezoeken. Maar ging mij meer om het feit dat vaak de economie werd aangehaald als reden om te versoepelen, maar dat naar mijn inziens maar een klein effect heeft. Denk dat vooral de mentale gezondheid moet meespelen met het versoepelen van de regels. Economie ga je niet redden met het beperkt openen van de horeca/kappers.
Wel meer bedrijven die minder verlies lijden gok ik zo. Veel dingen moesten hier dicht; in Zweden niet. Dat is sowieso al een periode waar ze minder verlies lijden. Meer bedrijfjes die het redden dus.

quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:36 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ja klopt bij corona pieken worden het 13,5 magere jaren. Je hoeft niet te schatten. Mijn berekeningen liegen nooit.
_O-
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:32 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Wereldwijd ligt de economie zo waar op zijn gat. Er wordt weinig tot nauwelijks winst gehaald door bedrijven die centjes willen verdienen. Dus het wordt 10 magere jaren voor ons allemaal.
Zoveel nieuwe informatie in een post :D
  maandag 4 mei 2020 @ 15:45:23 #183
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192942749
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:41 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik heb net gekeken, na 1 jaar en 3 maanden volgen de eerste forse bezuinigingen.
Net na de start van het kabinet Rutte-IV waarschijnlijk.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192942756
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Goed argument.
Kom op moet ik daar echt serieus op ingaan? 'Als niemand meer te vreten heeft dan maakt het niet meer uit toch"?

Je snapt toch zelf ook wel de onzin die daar in zit?
pi_192942782
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:31 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Precies. Afwijkend beleid voeren als exportland heeft niet zoveel nut als er geen afnemers meer zijn.
Je hebt dan iig nog je binnenlandse markt. Hier ligt ook een flink gedeelte daarvan stil, meer dan bij hun EN wij hebben net zo goed die export-klap.
pi_192942791
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:43 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Op zich een mooie testcase om dit vanaf 11 mei twee weken in de gaten te gaan houden als Nederland. Mocht het daar slagen dan kunnen we het hier in theorie op dezelfde manier als daar openen vanaf 1 juni?
Wel de manier van dit kabinet ja. Afwachten en rekken totdat ze zien hoe andere landen dingen oppakken. Ze kunnen het nu ook al prima opstarten met de huidige nummers, maar dat durven ze niet.
pi_192942814
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:45 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dikke kans, maar het begint al eerder natuurlijk, dikke pensioenkorting volgend jaar januari.
  maandag 4 mei 2020 @ 15:49:09 #188
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192942824
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wel de manier van dit kabinet ja. Afwachten en rekken totdat ze zien hoe andere landen dingen oppakken. Ze kunnen het nu ook al prima opstarten met de huidige nummers, maar dat durven ze niet.
Daar denkt het OMT toch anders over, tot nu toe in elk geval. En de huidige nummers komen door de maatregelen die nog steeds van kracht zijn, niet omdat we op de een of andere manier de strijd tegen het virus aan het winnen zijn.
  maandag 4 mei 2020 @ 15:49:52 #189
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192942837
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:48 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dikke kans, maar het begint al eerder natuurlijk, dikke pensioenkorting volgend jaar januari.
Gelukkig hebben we sinds gisteren twee ouderenpartijen in de kamer in plaats van 1.
pi_192942860
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:45 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Alles beter dan een links kabinet in deze tijden. Dat zou echt voor splitsing in het land betekenen. (zie Amsterdam brrrr).
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 4 mei 2020 @ 15:53:32 #191
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192942893
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:51 schreef RipCity het volgende:

[..]

Alles beter dan een links kabinet in deze tijden. Dat zou echt voor splitsing in het land betekenen. (zie Amsterdam brrrr).
Lijkt me niet. We hebben de komende jaren veel aandacht nodig (en geld) voor degenen die geraakt worden door deze crisis. Dat hoef je van de VVD niet te verwachten.
  maandag 4 mei 2020 @ 15:54:09 #192
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192942902
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:41 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Neh. Economie is ook voor een groot gedeelte emotie en vooral vertrouwen. Dat vertrouwen is volledig weg. Dat, gecombineerd met de ongekende terugval van vraag (enorme sectoren die op globale schaal naar letterlijk 0 omzet zijn gegaan in een hele korte periode), de enorme schare werkeloosheid en geldverdamping die gaande is gaat de boel ongekend slopen. Ik zie ook niet meer in hoe het nu nog te stoppen is.
In andere sectoren gaat het nu buitengewoon goed, bijvoorbeeld https://www.pieter-pot.nl/
De economie gaat niet naar de knoppen het wordt slechts een andere economie.
  maandag 4 mei 2020 @ 15:54:14 #193
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192942904
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:49 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Daar denkt het OMT toch anders over, tot nu toe in elk geval. En de huidige nummers komen door de maatregelen die nog steeds van kracht zijn, niet omdat we op de een of andere manier de strijd tegen het virus aan het winnen zijn.
Gelukkig spreken ze tegenwoordig met meer partijen dan enkel het OMT en worden er dus meerdere belangen meegenomen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192942936
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:51 schreef RipCity het volgende:

[..]

Is wel mooi die Rutte, winkels open laten en verkondigen dat mensen thuis moeten blijven.Mkb hoef je zodoende niet te betalen ondanks dat ze maximaal geraakt worden.
pi_192942964
Al IC cijfers?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192942980
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kan dit virus eigenlijk wel tegen chloorwater? :D
Ik zou preventief elke ochtend een glaasje pakken. ^O^
pi_192942993
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:31 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Durf te wedden dat de Zweden wel een stuk gelukkiger zijn.
Afgezien van die paar duizend extra doden dan. Is het echt waard geweest.
pi_192942994
ik wil eventjes inhaken op wat mogelijk zou zijn bij een eventueel kalm moment in zomer

kijk teamsporten daar zou ik niet aan beginnen zoals voetbal, handbal, volleybal, waterpolo, basketbal, hockey

maar iets van tennis, golf dat zou toch wel op zich kunnen, met ''social distancing aanpassingen''
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_192943006
is nu een huidige discussie op een brits forum, die nog altijd het hebben over premier league daar
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_192943007
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Tja en als straks in Duitsland opeens weer de besmettingen enorm toenemen door de horeca dan ben je blij dat wij het nog niet hebben gedaan. Je kan dan in ieder geval een datum communiceren en de horeca zaken kunnen voorbereiding treffen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')