Plausibel, plausibel.. en wat als ze het nu nog strenger doorvoeren? Dan blijf je voortaan binnen?quote:Op maandag 4 mei 2020 15:23 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dan gebruik ik geen OV (deed ik eigenlijk al nooit) en supermarkt laat ik wel bezorgen.
Je bedoelt als ze het verplichten op straat? Tja.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Plausibel, plausibel.. en wat als ze het nu nog strenger doorvoeren? Dan blijf je voortaan binnen?
Zoals ik al eens eerder in dit topic aangaf, dingen versoepelen gaat de economie niet redden, druppel op een gloeiende plaat. Wereldeconomie ligt op zijn gat, als export land ben je dan fucked.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:24 schreef speknek het volgende:
Niet zo jofel nieuws uit Zweden.
Zweden, die hun economie zouden redden door geen quarantaine door te voeren? De economie doet het niet heel veel beter dan andere landen met quarantaine.
[ afbeelding ]twitter:CapEconEurope twitterde op maandag 04-05-2020 om 12:46:35While Sweden’s less stringent lockdown has received a lot of attention, today’s data add to the evidence that economic activity there has not fared much better than elsewhere in Europe.
https://t.co/nMAdWSW3ev https://t.co/rzbwFUMNSV reageer retweet
Ja, donderdag om 09.30 uur en in de middag een plenaire debat om 14.00-20.00 uurquote:
Angela is een walgelijk mens.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:24 schreef AFCNiels het volgende:
Prima column
https://www.volkskrant.nl(...)la-de-jong~b6884a1e/
Import ook voor een belangrijk deel (in ieder geval komende tijd), veel landen liggen stil, en als je net dat ene onderdeeltje van bijvoorbeeld een machine niet hebt, kun je zelf ook niet uitleveren.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:27 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zoals ik al eens eerder in dit topic aangaf, dingen versoepelen gaat de economie niet redden, druppel op een gloeiende plaat. Wereldeconomie ligt op zijn gat, als export land ben je dan fucked.
Was wel De Slimste Mens.quote:
Yep, het is inderdaad een exportland, en dat krijgt nu klappen.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:25 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ongetwijfeld door het instorten van de export. Zweden maakt best veel hoogwaardige machinerie.
Angela is okay en ziet dingen heel goed en verwoord het tenminste (net als mannen van VI) maar in deze heeft ze idd helemaal ongelijk.quote:
De economie in Zweden ligt net zo op z'n gat als hier hoor.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:27 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zoals ik al eens eerder in dit topic aangaf, dingen versoepelen gaat de economie niet redden, druppel op een gloeiende plaat. Wereldeconomie ligt op zijn gat, als export land ben je dan fucked.
Durf te wedden dat de Zweden wel een stuk gelukkiger zijn.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:27 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Precies. Afwijkend beleid voeren als exportland heeft niet zoveel nut als er geen afnemers meer zijn.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:25 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ongetwijfeld door het instorten van de export. Zweden maakt best veel hoogwaardige machinerie.
er zijn meer methodes dan alleen chloor. Aqua Mundo gebruikt weinig chloor en verzorgd de zuivering van het water verder met uv-licht.quote:
Wereldwijd ligt de economie zo waar op zijn gat. Er wordt weinig tot nauwelijks winst gehaald door bedrijven die centjes willen verdienen. Dus het wordt 10 magere jaren voor ons allemaal.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De economie in Zweden ligt net zo op z'n gat als hier hoor.
Volgens mijn altijd kloppende berekening worden het 8,5 magere jaren.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:32 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Wereldwijd ligt de economie zo waar op zijn gat. Er wordt weinig tot nauwelijks winst gehaald door bedrijven die centjes willen verdienen. Dus het wordt 10 magere jaren voor ons allemaal.
Ja dat is bijna mijn schatting zeker, maar het kan ook langer duren als er meer corona-pieken komen in komende jaren.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:33 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Volgens mijn altijd kloppende berekening worden het 8,5 magere jaren.
Koffiedik kijken.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:32 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Wereldwijd ligt de economie zo waar op zijn gat. Er wordt weinig tot nauwelijks winst gehaald door bedrijven die centjes willen verdienen. Dus het wordt 10 magere jaren voor ons allemaal.
Ik ben geen econoom, maar ik snap het probleem met een wereldwijde crisis niet zo. Als het voor iedereen kut is, is het per saldo toch weer gelijk?quote:Op maandag 4 mei 2020 15:32 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja klopt bij corona pieken worden het 13,5 magere jaren. Je hoeft niet te schatten. Mijn berekeningen liegen nooit.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:35 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat is bijna mijn schatting zeker, maar het kan ook langer duren als er meer corona-pieken komen in komende jaren.
Meer eetmogelijkheden zou ik zeggen. En de indeling.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:36 schreef miss_sly het volgende:
Wat is het verschil tussen een bar, een pub en een café?
Denk je niet dat er een verschil is tussen de crisis van de jaren 30 als gevolg van de beurskrach in 1929 en de crisis die we momenteel hebben als gevolg van wereldwijde 'lockdown' om ons te beschermen tegen een pandemie?quote:Op maandag 4 mei 2020 15:10 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De economische miserie van ongekende proporties die door die lockdown op ons afkomst, die gaat zwaar wezen ja. Erger dan de jaren 30 volgens de kenners.
Veel verschil zit er niet in onze lockdown en die van de Zweden, behalve dat zij met strikte regels wel de horeca kunnen bezoeken. Maar ging mij meer om het feit dat vaak de economie werd aangehaald als reden om te versoepelen, maar dat naar mijn inziens maar een klein effect heeft. Denk dat vooral de mentale gezondheid moet meespelen met het versoepelen van de regels. Economie ga je niet redden met het beperkt openen van de horeca/kappers.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:31 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Durf te wedden dat de Zweden wel een stuk gelukkiger zijn.
Klopt, maar het is lastig om vooruit te kijken in deze tijd. Ik ben bang dat we met zijn allen in de toekomst fors gaan bezuinigen, maar de eerste jaren nog niet.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:36 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja klopt bij corona pieken worden het 13,5 magere jaren. Je hoeft niet te schatten. Mijn berekeningen liegen nooit.
quote:Op maandag 4 mei 2020 15:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ben geen econoom, maar ik snap het probleem met een wereldwijde crisis niet zo. Als het voor iedereen kut is, is het per saldo toch weer gelijk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |