Ja wat jonge mensen die elkaar opzoeken en misschien zelfs wel een arm om elkaar heen leggen of zoenen. Dat kan niet hoor.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
nos
Hij heeft helemaal gelijk. Iedereen had een bon moeten krijgen.
Daarom geen vaste datum, maar bepaalde maatregelen bij bepaalde cijfers.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je denkt veel te zwart-wit.
'Volledig veiligheid is een utopie, dus gooi alles maar open'.
Conform: 'verkeersdoden kunnen we niet voorkomen, dus weg met de maximumsnelheid'.
Een streefdatum is sowieso zinloos, want die is afhankelijk van zoveel factoren dat je geen zinnige datum kunt geven.
Ja inderdaadquote:Op maandag 4 mei 2020 14:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
De cijfers zeggen nu zelfs niets meer!
Waar eerst koers moest worden gevaren op exact deze cijfers.
Die grafieken zien er erg goed uit inderdaad. IC die ook flink daaltquote:Op maandag 4 mei 2020 14:16 schreef Za het volgende: [..] De dag van vandaag is inderdaad vele malen positiever dan de cijfers doen aangeven. Die vreugde kun je volgende week tot je nemen. Toch kun je hier al blij mee zijn en vast plannen maken voor je post lockdown tijd.
Dat kan prima maar niet in grote getale.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:18 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja wat jonge mensen die elkaar opzoeken en misschien zelfs wel een arm om elkaar heen leggen of zoenen. Dat kan niet hoor.
Die komt er echt deze week al.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
kortom; dinsdag 12 mei weer een persconferentie
Bevrijdingsdag in de ruime zin van het woordquote:
Want?quote:
Bij ic-capaciteit van < 600 zouden er versoepelingen komen volgens het RIVM. Die zijn er gekomen. En ergens in mei komen er nog meer.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:18 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Daarom geen vaste datum, maar bepaalde maatregelen bij bepaalde cijfers.
Vind ik idd ook wel een goede. Heb me altijd al afgevraagd of het nodig is dat men dagelijks de cijfers kan checken.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:07 schreef byah het volgende:
Ik denk dat het goed is als het RIVM stopt met de dagelijkse updates. Omdat het een gevoel geeft over de situatie op dit moment terwijl het niets zegt over de dag van vandaag. En daardoor mensen vanmiddag weer lekker de winkelstraat ingaan omdat ze pushbericht hebben gehad met maar 26 doden.
Je kan prima een rondje doen buiten hoor.quote:
Ja, ik zou meer opteren voor een wat meer gedefinieerde regel:quote:Op maandag 4 mei 2020 14:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bij ic-capaciteit van < 600 zouden er versoepelingen komen volgens het RIVM. Die zijn er gekomen. En ergens in mei komen er nog meer.
Vandaag kwamen er toch ook al versoepelingen volgens jou?quote:
Wat houdt je tegen dan?quote:
Huur je ook? Ik vraag me namelijk af of horecaondernemers die het pand huren hun huurovereenkomst niet kunnen openbreken, het pand is tenslotte - weliswaar tijdelijk - veel minder waard geworden.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:07 schreef KNAK het volgende:
Als ik mijn restaurant als voorbeeld mag nemen. Nee. Ik moet personeel inzetten, inkoop etc zoals gebruikelijk terwijl m’n bezetting maar max 20% mag zijn door 1.5m. De gebruikelijke kosten blijven doorgaan. Het kost mij meer om op deze voorwaarden open te gaan dan dat het oplevert
Jij gaat alleen naar buiten om naar de kroeg te lopen?quote:Op maandag 4 mei 2020 14:23 schreef skrn het volgende:
[..]
Maar mijn kroeg is dicht.
Ik heb goede hoop dat 1 juni horeca weer open kan.
Je verwacht te veel. Zo simpel is het helaas niet.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:22 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja, ik zou meer opteren voor een wat meer gedefinieerde regel:
< 600 =
< 400 =
< 200 =
Of het teken andersom natuurlijk.
Etc.
En zo zijn er meerdere indicatoren.
Ik ben echt veel buiten nu de sportschool dicht is.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:23 schreef skrn het volgende:
[..]
Maar mijn kroeg is dicht.
Ik heb goede hoop dat 1 juni horeca weer open kan.
Er wordt nu toch ook zo gewerkt. Alleen niet openbaar.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je verwacht te veel. Zo simpel is het helaas niet.
BLIJF ZO VEEL MOGELIJK BINNENquote:Op maandag 4 mei 2020 14:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben echt veel buiten nu de sportschool dicht is.
Ik heb genoeg ouderen die de oorlog hebben meegemaakt óók de vergelijking met die tijd horen trekken, met als verschil dat ze toen nog naar buiten mochten.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, ik haal die column van Rob Scheepers er nog maar een keer bij:
[ afbeelding ]
Zonder hoge inflatie gaat dit niks worden.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:27 schreef OProg het volgende:
[..]
Het OV gaat ook enorm veel geld bijmoeten.
Sterker, de economen van de Rabobank hebben al zitten berekenen dat 'het nieuwe normaal' 1,3 miljoen banen gaat kosten. Dus als die werkloosheidcijfers gehaald worden, er veel minder belanstinginkomsten zijn en we ook een 'anderhalve meter schiphol' in de lucht moeten gaan houden, gezellig.
Dan kunnen ze nu nog wel doen alsof er niks aan de hand is vanwege 'diepe zakken' van de overheid en doen alsof je eeuwig in lockdown kan zitten. Voor veel mensen gaat de realiteit nog wel komen als de impact van het bezuinigen boven komt. Dan kunnen we niet bezuinigen op de zorg, want dat zijn nu helden die extra geld moeten krijgen. Ook niet op onderwijs, want die hadden al zo weinig geloof ik. En het lijkt me ook nogal onhandig om infrastructuur te laten versloffen. Dus ik heb geen idee wat dan gaan doen. Maar goed, economie is voor later heb ik hier begrepen.
Dan komt de rekening nog uit Zuid Europa straks ook nog, want Griekenland heeft het toerisme als kurk waar ze aan drijven bijvoorbeeld. En dan komt weer hetzelfde verhaal dat we een land in de zone niet kan laten vallen.
Er komt straks pas echt een shitstorm aan op deze manier.
Ze nemen heel wat meer parameters in ogenschouw dan de ic-capaciteit. Je moet heel wat dingen aan elkaar knopen. Wat is het potentiële risico? Welke baten zijn er?quote:Op maandag 4 mei 2020 14:26 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Er wordt nu toch ook zo gewerkt. Alleen niet openbaar.
Dat kan. Op je eigen terras of balkon.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:21 schreef Simmertje het volgende:
Ik krijg spontaan zin om een witbiertje te drinken op het terras.
Nee, dat kan niet zomaar. Net zomin dat de verhuurder het kan openbreken als de zaken zo supergoed gaan dat het (tijdeiljk) meer waar is geworden.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:22 schreef highender het volgende:
[..]
Huur je ook? Ik vraag me namelijk af of horecaondernemers die het pand huren hun huurovereenkomst niet kunnen openbreken, het pand is tenslotte - weliswaar tijdelijk - veel minder waard geworden.
Dat zeg ik toch ook.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ze nemen heel wat meer parameters in ogenschouw dan de ic-capaciteit. Je moet heel wat dingen aan elkaar knopen. Wat is het potentiële risico? Welke baten zijn er?
De strekking van die column gaat dan ook met name om de zeikerds die NIET achter slot en grendel in verzorgingscentra zitten.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:27 schreef -0- het volgende:
[..]
Ik heb genoeg ouderen die de oorlog hebben meegemaakt óók de vergelijking met die tijd horen trekken, met als verschil dat ze toen nog naar buiten mochten.
De belevenis op het moment zal stukken anders zijn maar dat geeft wel aan hoe sommige ouderen dit beleven. Daarbij, in veel plaatsen heeft men natuurlijk niet altijd evenveel meegekregen van de oorlog.
Dan zou je ook doorhebben dat ze geen stappenplan kunnen geven. Of dat elk stappenplan prematuur is alleen maar gezeik op kan leveren ('maar we mochten toch in juni open?!')quote:
Schreeuw niet zo.quote:
Ben ik het niet mee eens. Het klinkt alsof je niet de discussie wilt aangaan over wanneer er versoepelt moet gaan worden en die druk moet er nu juist wel op staan. De huidige beperkingen zijn niet normaal en dat moet het ook niet gaan worden. Het aanhouden van de huidige regels moet ook altijd ter discussie staan en daarom zijn deze cijfers ook belangrijk.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:07 schreef byah het volgende:
Ik denk dat het goed is als het RIVM stopt met de dagelijkse updates. Omdat het een gevoel geeft over de situatie op dit moment terwijl het niets zegt over de dag van vandaag. En daardoor mensen vanmiddag weer lekker de winkelstraat ingaan omdat ze pushbericht hebben gehad met maar 26 doden.
Rob heeft nog werk zeker?quote:Op maandag 4 mei 2020 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, ik haal die column van Rob Scheepers er nog maar een keer bij:
[ afbeelding ]
EN zijn genen heeft doorgegeven voordat hij het loodje legt.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:27 schreef capricia het volgende:
Ik heb survival of the fittest altijd begrepen als 'diegene die zich het snelst aan kan passen' als de omstandigheden wijzigen.
Spanje begint alweer met de terrassen deels open te gooien.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:32 schreef Predator40 het volgende:
die TT, volgende maand weer restaurantje, festivalletjes en terrasje pakken !
Er is geen definitie van een lockdown.quote:
als dat niet kan dat laat ik mijn kapsel snoeien in het tuincentrum.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:33 schreef Anonymousz het volgende:
Please kappers/schoonheidssalons of sportscholen open gaan na 19 mei
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |