Maar die zijn bij mijn weten opgesteld voor de huidige crisis.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Staat gewoon in de brede heroverwegingen welke deze week gelekt zijn.
En dat zijn vrij radicale voorstellen.
Volgens mij blijft Nederland één van de rijkste landen ter wereld. Alle landen worden getroffen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:18 schreef Ven1972 het volgende: [..] Kijk, dat is wel erg veel zeker, maar helaas is dat voor Nederland nu een erg grote risico dat het mis kan gaan voor risicogroep. Echter moeten we nagaan dat het coronavirus nu echt heel ernstige schade heeft toegebracht in Nederland op financieel gebied, maar zeker op grote mate fysiek en metaal gebied.
Laten we eerst maar eens afwachten welke gevolgen het heropenen van de basisscholen met zich meebrengt. Hopelijk klopt de voorspelling dat kinderen een beperkte rol spelen in de verspreiding.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:27 schreef Wirelessmouse het volgende:
ik vraag mij altijd af hoe anderen het zien, bijvoorbeeld user hooibaal. Nu tot oktober zo doorgaan? En dan? Komen we langzaam weer uit huis om het leven wat op gang te brengen?
Er zijn tal van zaken/sectoren die vanuit economische overwegingen open mochten blijven, maar de afremming van het virus vermoeilijkten, omdat mensen meer op straat waren te vinden.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
U-bocht contructie, die "vitale" zaken zijn/worden in leven gehouden om te zorgen dat we "overleven" zonder te kijken wat de economische consequenties zijn.
Ik zie daarmee geen economische afweging maar vooral hoe kunnen we op alle mogelijke manieren de "gezondheid" laten prevaleren zodanig dat mensen nog net niet gaan muiten.
We moeten toch juist meer consumeren om de economie op gang te helpen?quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:31 schreef Gia het volgende:
Dan moeten we allemaal maar wat minder. Maar 1 auto voor de deur. Geen vakanties, geen restaurantje. Kleding 2 jaar dragen, i.p.v. maandelijks nieuwe outfit.
Dat laatste lijkt mij ook.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We moeten toch juist meer consumeren om de economie op gang te helpen?
Ik snap sowieso het schuldenprobleem niet. Ieder land ter wereld heeft toch te maken met gigantisch stijgende schulden?
Inderdaad. Het is een illusie om te denken dat een pandemie de economie niet raakt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:32 schreef Simmertje het volgende:
Maar in hoeverre had je de economie kunnen redden met minder maatregelen?
Ja, dit. Het is niet alsof Nederland ineens arm wordt, terwijl de rest zo doorgaat als voorheen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij blijft Nederland één van de rijkste landen ter wereld. Alle landen worden getroffen.
Dan moeten we allemaal maar wat minder. Maar 1 auto voor de deur. Geen vakanties, geen restaurantje. Kleding 2 jaar dragen, i.p.v. maandelijks nieuwe outfit.
En noem maar op.
Alle landen krijgen te maken met een grote financiële problemen is echt zeker.quote:
Klinkt heel mooi en nobel, maar dat gaan de mensen nooit accepteren.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij blijft Nederland één van de rijkste landen ter wereld. Alle landen worden getroffen.
En noem maar op.
Ja, het is vervelend, maar 65,2% is nog altijd vele malen lager dan het gemiddelde van de EU vóór de crisis.quote:Het kabinet voorziet door het virus een flinke economische krimp. Het gaat uit van veel lagere belastinginkomsten en is ook nog enorme bedragen kwijt aan steunmaatregelen. Hoekstra rekent met een staatsschuld van 65,2 procent van het bbp. Volgens de gangbare EU-regels is de toegestane grens 60 procent, maar ook die is versoepeld.
Dat maakt het toch niet minder problematisch.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:33 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik snap sowieso het schuldenprobleem niet. Ieder land ter wereld heeft toch te maken met gigantisch stijgende schulden?
Ja, niet. Kunnen we allemaal boos worden op Rutte dat het café nog niet open mag, maar de oorzaak van de economische ellende is globaal. En ook niet het gevolg van beleid, maar van een pandemie.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:32 schreef Simmertje het volgende:
Maar in hoeverre had je de economie kunnen redden met minder maatregelen? Alle landen om ons heen zitten in lockdown, voor een export land als Nederland is dat een ramp. Je kunt beperkt de kapper, horeca etc. openen maar dat is een druppel op een gloeiende plaat. De toeristen blijven alsnog weg, dus heel veel zal de horeca nou ook weer niet profiteren. En iedereen is het erover eens dat je niet zomaar weer kroegen vol kunt stampen of festivals kunt gaan houden.
Dat lijkt me wel toch? Als ik tien euro verlies is dat minder erg als de rest 100 euro verliest.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:37 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat maakt het toch niet minder problematisch.
Ben ik het op zich wel mee eens, maar...quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Laten we eerst maar eens afwachten welke gevolgen het heropenen van de basisscholen met zich meebrengt. Hopelijk klopt de voorspelling dat kinderen een beperkte rol spelen in de verspreiding.
Maar ik denk dat de plaatsen waar veel mensen op een kleine ruimte zijn eigenlijk nog taboe blijven totdat er een vaccin is. Ik zie het ook liever anders, maar er is niet veel keus.
700, volgens mij.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ben ik het op zich wel mee eens, maar...
Stel dat de besmettingen / doden weer oplopen... wat dan? Verder aankijken of de "IC limiet" wordt gehaald? Toch nog een versoepeling er bij op 20 mei?
Of tot waar mogen ze oplopen? Maar dit is meer iets wat ik van het beleid / de planning van het kabinet mis.
Dat is wel een beetje wat ik mis in het beleid van het kabinet
Echt ik snap er niks van. Groente gewoon wassen lijkt mij echt wel voldoende en andere koop je groente die je mag koken, dat overleeft t virus vast niet.quote:Medici vrezen dat Amerikaanse burgers zelf met de suggestie van Trump aan de slag gaan. Een gezondheidsdienst van de overheid constateerde deze week nog dat het aantal vergiftigingen door schoonmaak- en ontsmettingsmiddelen in de coronapandemie omhoog is geschoten.
Een van de slachtoffers was een vrouw die al haar groenten in een mengsel van water, azijn en 10 procent bleek liet weken. Ze werd onwel en met een ernstig zuurstoftekort in het ziekenhuis opgenomen, waar ze herstelde.
Ook de Amerikaanse voedsel- en warenautoriteit kreeg veel extra meldingen binnen: van braken, diarree, scherpe bloeddrukdaling en acuut leverfalen als gevolg van het innemen van desinfectiemiddelen.
Het probleem is denk ik meer dat Nederlandse politici weer een overreactie gaan vertonen en extreem gaan bezuinigen. Daar ben ik bang voor. Terwijl als je nuchter bent je ook kan denken: oke de staatsschuld stijgt hard maar daar hebben alle EU landen mee te maken. De norm van 60% parkeren we dus maar even want iedereen zal dat nu een zorg zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En daar is die weer....quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:37 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja, niet. Kunnen we allemaal boos worden op Rutte dat het café nog niet open mag, m
Klopt. Het is de traagheid en de 'onzichtbaarheid' die het voor mensen zo moeilijk te bevatten valt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:37 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja, niet. Kunnen we allemaal boos worden op Rutte dat het café nog niet open mag, maar de oorzaak van de economische ellende is globaal. En ook niet het gevolg van beleid, maar van een pandemie.
Dus er zijn incidenten en het volk is tyfus dom?quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:40 schreef deedeetee het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)nfectiemiddelen.html
Trump is een idioot maar het volk is dus geen haar beter. Geen wonder dat ze zo'n president hebben.... Soort zoekt soort
Eén seconde om een cijfer bij te printen en klaar. O ja, volgend jaren minder waarde voor je pensioen. duurdere uitgegaven en sws veel langer met minder doorwerken en vooral vrijheden/kansen opgeven omdat je het overleefd hebt,quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is wel echt giga zeg.. hoe lang zal het duren voor we deze klap te boven zijn?5 jaar?
Jawel, want het speelveld is breder dan alleen landen. Het maakt je ook inder aantrekkelijk om in te investeren ipv in iets anders, zijnde niet landen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel toch? Als ik tien euro verlies is dat minder erg als de rest 100 euro verliest.
Net zoals ik per saldo niet zoveel aan 10 euro winst heb als de rest 100 euro wint.
Klopt. Bij 60/70 graden gaan respiratoire virussen alleen al dood door de temperatuur.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:40 schreef deedeetee het volgende:
Groente gewoon wassen lijkt mij echt wel voldoende en andere koop je groente die je mag koken, dat overleeft t virus vast niet.
Niet bij 701 lijkt me. Maar als het er weer boven komt en blijft stijgen, dan wel denk ik.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:41 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dus boven de 700 gaan de scholen weer dicht?
De norm van 60% is al losgelaten.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:40 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het probleem is denk ik meer dat Nederlandse politici weer een overreactie gaan vertonen en extreem gaan bezuinigen. Daar ben ik bang voor. Terwijl als je nuchter bent je ook kan denken: oke de staatsschuld stijgt hard maar daar hebben alle EU landen mee te maken. De norm van 60% parkeren we dus maar even want iedereen zal dat nu een zorg zijn.
Veel is niet een paar incidenten hoor.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:42 schreef Noek het volgende:
[..]
Dus er zijn incidenten en het volk is tyfus dom?
Deze stelling is mogelijk nog dommer dan een liter chloor in je ogen te spuiten.
quote:Ook de Amerikaanse voedsel- en warenautoriteit kreeg veel extra meldingen binnen: van braken, diarree, scherpe bloeddrukdaling en acuut leverfalen als gevolg van het innemen van desinfectiemiddelen.
Wat nu als je die auto, huis en vakantie sws al niet had..... wat moeten zij lager dan de ondergrens.... ?quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:31 schreef Gia het volgende:
[..]
En noem maar op.
Beleid faalt wel in deze, 11 mei scholen open en mogelijk 20 mei andere versoepelingen. Je zou zeggenquote:Op vrijdag 24 april 2020 15:43 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Niet bij 701 lijkt me. Maar als het er weer boven komt en blijft stijgen, dan wel denk ik.
20 mei versoepelen heeft inderdaad geen nut omdat je op dat moment nog geen enkel beeld hebt van de gevolgen van het heropenen van het onderwijs.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Beleid faalt wel in deze, 11 mei scholen open en mogelijk 20 mei andere versoepelingen. Je zou zeggen
- 11 mei scholen open en minimaal tot 1 juni wachten en kijken wat er gebeurt, verder niks doen.
- 11 mei scholen open + de geplande versoepelingen van 20 mei en minimaal tot 1 juni wachten en kijken wat er gebeurt
Zolang de IC het daar aan kan (en dat is het geval vooralsnog) gaat het daar vrij aardig imo.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:23 schreef Gia het volgende:
[..]
812 gevallen erbij en 131 doden.
Het gaat daar niet beter.
Sommige users leren het nooit inderdaad.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:40 schreef Noek het volgende:
[..]
En daar is die weer....
Om te janken gewoon.
Gelukkig pakken wij een aardig deel van de rekening op voor andere landenquote:Op vrijdag 24 april 2020 15:35 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Alle landen krijgen te maken met een grote financiële problemen is echt zeker.
We leven al jarenlang met veel teveel mensen op deze aarde om 1,5 meter in stand te houden ten koste van alles.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:32 schreef hooibaal het volgende:
Maar ik denk dat de plaatsen waar veel mensen op een kleine ruimte zijn eigenlijk nog taboe blijven totdat er een vaccin is. Ik zie het ook liever anders, maar er is niet veel keus.
Daarom is het zaak nu flink uit te geven. Liever dat dat geld naar de eigen bevolking stroomt dan dat Zuid Europa het voor ons opmaakt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:53 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Gelukkig pakken wij een aardig deel van de rekening op voor andere landenLekker bezig Henk.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt, mensen gaan het niet accepteren dat alle sociale activiteiten (voorlopig) verdwijnen en gaan elkaar gewoon opzoeken.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:56 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
We leven al jarenlang met veel teveel mensen op deze aarde om 1,5 meter in stand te houden ten koste van alles.
De groep kwetsbaren zal alleen maar kleiner worden en er zullen dus minder mensen dood gaan aan Corona. Dat gaat sneller dan er een vaccin komt. Mensen gaan dit niet pikken en starten een café op zolder of in de tuin.
Daar erger ik me ook kapot aan. Dat is nu wel het laatste waar je over moet gaan zeiken.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:40 schreef Noek het volgende:
[..]
En daar is die weer....
Om te janken gewoon.
Degenen die dat kunnen, ja graag.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:33 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat kan ik met je eens zijn maar zou daar dolgraag een onderbouwing voor willen hebben.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zijn tal van zaken/sectoren die vanuit economische overwegingen open mochten blijven, maar de afremming van het virus vermoeilijkten, omdat mensen meer op straat waren te vinden.
Yep... maar Trump weet dat niet omdat hij niets schoonmaakt, niet eens weet hoe en alleen kijkt naar het blinkende resultaat. Als het dan stinkt, wordt de werkster ontslagen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:45 schreef Ven1972 het volgende:
Wat Trump bedoelde met chemische schoonmaakspullen is echt verkeerd, want de chloor lost ook geen virussen op. Erger nog, chloor veroorzaakt veel ontstekingen en eczemen.
Dat is geen oplossing maar een resultaat.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:48 schreef KingRadler het volgende:
1.5 meter in OV enige oplossing is mondkapjes verplichten.
Dan kan iedereen gewoon reizen dit doen ze in Azie ook
Jep maar blijven relevant.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:30 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar die zijn bij mijn weten opgesteld voor de huidige crisis.
Het OMT maakt maatschappijbrede afwegingen en het RIVM modelleert adhv verwacht gedrag. Daar hoort o.a. bij het modelleren van de (medische) gevolgen van het openhouden van sector X tegenover de (economische) gevolgen van het sluiten van sector X. In veel gevallen is die balans uitgeslagen richting het sluiten ervan, maar in veel gevallen is gekozen om de sectoren open te houden, zoals bij de detailhandel gebeurd is. Simpelweg omdat de economische schade te groot zou zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:02 schreef Vallon het volgende:
Dat kan ik met je eens zijn maar zou daar dolgraag een onderbouwing voor willen hebben.
Ik ga er vanuit dat dit model, buiten een 5-minuten bierviltje, niet is gemaakt.
Ai ai, je lijkt te redeneren - nofi - vanuit een tamelijk beperkt zichtveld.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Degenen die dat kunnen, ja graag.
De rest even een stapje terug.
Denk niet dat de allerarmsten nog armer gaan worden. Er zullen er wellicht wel bijkomen.
Voor de rest is het straks picking up the pieces en opnieuw beginnen.
Als je al een florerende zaak had opgebouwd, lukt dat je vast nog wel een keer.
Voor de nutteloze beroepen, zoals nagelstyliste, zal wellicht minder klandizie zijn. Is toch één van de eerste zaken die je schrapt als het even wat minder moet.
We hebben alles ingericht om zo ongeveer bij elkaar op schoot te kruipen omdat dat efficiënter is. Dat heeft niets met een teveel aan mensen te maken.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:56 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
We leven al jarenlang met veel teveel mensen op deze aarde om 1,5 meter in stand te houden ten koste van alles.
De groep kwetsbaren zal alleen maar kleiner worden en er zullen dus minder mensen dood gaan aan Corona. Dat gaat sneller dan er een vaccin komt. Mensen gaan dit niet pikken en starten een café op zolder of in de tuin.
Dan vries je kapot man, bij -45quote:
Toch heb ik het idee dat we met de huidige dalingen helemaal niet zo ver onder de vooraf vastgestelde 600 IC-bedden komen.quote:
Ik denk dat Rutte dat idee ook niet heeft:quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toch heb ik het idee dat we met de huidige dalingen helemaal niet zo ver onder de vooraf vastgestelde 600 IC-bedden komen.
quote:"We zijn er echt nog niet", zei premier Rutte op zijn wekelijkse persconferentie na afloop van de ministerraad, waarbij hij ook sprak over de coronacrisis. Hij zei dat hij met iedereen meeleeft die door de crisis is getroffen; bedrijven en mensen thuis.
Verruimen van de anti-coronamaatregelen moet voorzichtig gebeuren, vindt de premier. "Als we nu sneller zouden versoepelen, en het virus zou weer uitbreken, dan loop je het enorme risico dat er weer een golf aankomt die de zorg niet aankan. Het moet dus met een enorme omzichtigheid", zei Rutte.
Zonder maatregelen hadden er volgens Rutte naar schatting rond 23.000 mensen op de IC gelegen. "Ik wijs u er ook op dat nog steeds iedere dag 25 tot 40 mensen worden opgenomen op de IC."
De premier vraagt mensen verder zo veel mogelijk thuis te blijven op Koningsdag en hooguit even naar buiten om een frisse neus te halen.
Dan toch de vraag waarom de detailhandel op supermarkten na dan. De detailhandel draait ook wel door via internet. Kies dan een sector wat helemaal stil ligt. En nee ik bedoel niet de kroegen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het OMT maakt maatschappijbrede afwegingen en het RIVM modelleert adhv verwacht gedrag. Daar hoort o.a. bij het modelleren van de (medische) gevolgen van het openhouden van sector X tegenover de (economische) gevolgen van het sluiten van sector X. In veel gevallen is die balans uitgeslagen richting het sluiten ervan, maar in veel gevallen is gekozen om de sectoren open te houden, zoals bij de detailhandel gebeurd is. Simpelweg omdat de economische schade te groot zou zijn.
twitter:janhart twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 09:30:38Anderhalve meter afstand? Niet op de pont in Amsterdam [video] ?@sharon_dijksma? kan aan de slag #corona https://t.co/0sjbz0tB4L reageer retweet
Ja, maar daar moet je weer de hoeveelheid AOW die we besparen vanaf trekken.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:22 schreef kol7680 het volgende:
We stonden op een plus van 9 miljard dit jaar, dus er is 101.000.000.000 uitgegeven voor het voorkomen van hoeveel doden?
Vooralsnog kost het zo'n 30 miljoen per dode.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:22 schreef kol7680 het volgende:
We stonden op een plus van 9 miljard dit jaar, dus er is 101.000.000.000 uitgegeven voor het voorkomen van hoeveel doden?
En dit is alleen het begrotingstekort. Niet wat er allemaal verdampt bij het MKB, pensioenfondsen, faillissementen e.d. De schade is denk ik minstens 2-3x zo groot.
De hele wereldeconomie ligt nu stil. Ook zonder maatregelen zou er een gigantisch tekort zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:22 schreef kol7680 het volgende:
En dit is alleen het begrotingstekort. Niet wat er allemaal verdampt bij het MKB, pensioenfondsen, faillissementen e.d. De schade is denk ik minstens 2-3x zo groot.
Denk niet voorkomen, maar 101 miljard voor het uitstellen van doden.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:22 schreef kol7680 het volgende:
Dit zal wel verklaren waarom er zoveel gelovigen onder de slachtoffers zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:15 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Het is een streek van de duivel.....
C: 3e letter
O:15e
R: 18e
O: 15
N 14
A 1
6 letters, Opgetelde rangen in het alfabet: 66.
Publiek én personeel zit daar fout (als dit hetzelfde filmpje is als eerder vandaag).quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:23 schreef hooibaal het volgende:
Op de ijveren zijn de anderhalvemeterregels nog niet helemaal doorgedrongen:twitter:janhart twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 09:30:38Anderhalve meter afstand? Niet op de pont in Amsterdam [video] ?@:sharon_dijksma? kan aan de slag #corona https://t.co/0sjbz0tB4L reageer retweet
Inderdaad, met een gemiddelde opname van 30 patiënten / dag en een gemiddelde ligduur van 3 weken kom je niet eens onder de 600.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik denk dat Rutte dat idee ook niet heeft:
[..]
Klopt. De overheid😅quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:23 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Vooralsnog kost het zo'n 30 miljoen per dode.
Ja, dat klopt. Nemen het allemaal niet zo nauw met de regels. Het toewerken naar een anderhalvemetersamenleving zal nog een hoop voeten in de aarde krijgen waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:29 schreef maily het volgende:
[..]
Publiek én personeel zit daar fout (als dit hetzelfde filmpje is als eerder vandaag).
We moeten nog zien dat we het überhaupt gaan halen. Mensen houden zich steeds slechter aan de afstandsregels en dan worden binnenkort ook nog de kinderdagverblijven, sportverenigingen en basisscholen heropend wat niet alleen kinderen maar vooral ook weer allerlei volwassenen in beweging gaat brengen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Inderdaad, met een gemiddelde opname van 30 patiënten / dag en een gemiddelde ligduur van 3 weken kom je niet eens onder de 600.
Mondkapjes werken niet volgens het RIVM ….alleen de 1,5quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:48 schreef KingRadler het volgende:
Dat is niet wat ze hebben gezegd.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:33 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Mondkapjes werken niet volgens het RIVM ….alleen de 1,5
Dat zal ongeveer de situatie, wereldwijd gaan zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:16 schreef Vallon het volgende:
Ai ai, je lijkt te redeneren - nofi - vanuit een tamelijk beperkt zichtveld.
Even uitmaken dat anderen niet nutbaar - blijken te - zijn, is een hellend vlak.
Dat "even een beetje stapje" terug moet mij denken aan kruipend salon-socialisme.
Ik snap de algemeenheid waar je je maar beter niet aan kunt branden. Achter elk daarvan staat en leger aan leed.
Dan zou net zo geldig zijn door de degene die nu niet arm, zijn eerst te ontdoen van hun "bezit" en dan te kijken wat de nieuwe "rijken" (voormalig armen) daarmee gaan doen.
Ik zag een filmpje van wat politie in India die met stokken mensen gewoon op straat in elkaar timmeren als ze zich niet aan de regels houden. Misschien ook wat voor hierquote:Op vrijdag 24 april 2020 16:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Mensen houden zich steeds slechter aan de afstandsregels
Terechte vraagquote:Op vrijdag 24 april 2020 16:36 schreef MichaelScott het volgende:
Godskolerig, zet je even de stream aan is de eerste vraag: "Hoe laag moet de bezetting op de IC zijn voordat de terrassen weer open kunnen?"
Ik denk dat er nog wel wat gradaties zitten tussen het totale gebrek aan handhaving hier, en fysieke mishandeling door agenten.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zag een filmpje van wat politie in India die met stokken mensen gewoon op straat in elkaar timmeren als ze zich niet aan de regels houden. Misschien ook wat voor hier
Eerste levensbehoefte, van velen. Schijnbaar.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:36 schreef MichaelScott het volgende:
Godskolerig, zet je even de stream aan is de eerste vraag: "Hoe laag moet de bezetting op de IC zijn voordat de terrassen weer open kunnen?"
Vergelijking die natuurlijk kant nog wal raakt, we doen die maatregelen niet voor de doden maar om doden/zieken te voorkomenquote:Op vrijdag 24 april 2020 16:23 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Oh sorry had ik iets gemist...… graag uitleg..... AUBquote:
Je lijkt maar niet te beseffen dat die 1,5 meter economie er nooit gaat komen en dat de kosten de baten binnen afzienbare tijd ontstijgen. Als ze dat al niet doen. Gezondheid boven economie is beperkt houdbaar.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
We moeten nog zien dat we het überhaupt gaan halen. Mensen houden zich steeds slechter aan de afstandsregels en dan worden binnenkort ook nog de kinderdagverblijven, sportverenigingen en basisscholen heropend wat niet alleen kinderen maar vooral ook weer allerlei volwassenen in beweging gaat brengen.
Aangezien Nederland een voedselproducerend land is, zullen we er geen boterham minder om hoeven te eten.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:38 schreef Jane het volgende:
Wat de Nederlandse economie op termijn het meeste schaadt is als we in andere landen bekend staan als een 'land waar nog Corona heerst'. Een land dus waar je niet heen gaat op vakantie, waar je liever niet doorheen reist en waarvan je de (eetbare) producten liever niet wil hebben. En als je zo'n reputatie eenmaal hebt, dan ben je er ook niet zo snel meer vanaf.
Nu hebben alle landen nog min of meer hetzelfde probleem, maar al snel zullen duidelijke verschillen zichtbaar zijn, tussen relatief 'veilige' gebieden en 'onveilige' gebieden. Nederland zal nog aardig z'n best moeten doen om tot de eerste categorie te gaan behoren.
Ik zit ook heel, héél graag op een terrasje in de zon met een drankje. Echt waar. Maar ook al waren ze nu open, ik wacht wel ff...quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Eerste levensbehoefte, van velen. Schijnbaar.
Mijn punt was dat we geen situatie willen waarin andere landen ONZE producten niet meer willen. Omdat wij de situatie niet onder controle willen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Aangezien Nederland een voedselproducerend land is, zullen we er geen boterham minder om hoeven te eten.
Dan maar even geen bananen, als ze niet ingevoerd kunnen worden.
Nederland kan zichzelf bedruipen.
Precies!quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:41 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik zit ook heel, héél graag op een terrasje in de zon met een drankje. Echt waar. Maar ook al waren ze nu open, ik wacht wel ff...
Wat je al zei: dat werkt twee kanten op. Wij nemen hun producten ook niet.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:43 schreef Jane het volgende:
Mijn punt was dat we geen situatie willen waarin andere landen ONZE producten niet meer willen. Omdat wij de situatie niet onder controle willen.
Het gaat om de economische schade waar sommige mensen de mond vol van hebben. Die schade is uiteindelijk groter wanneer het virus hier niet onder controle is.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat je al zei: dat werkt twee kanten op. Wij nemen hun producten ook niet.
Totale gebrek aan handhavingquote:Op vrijdag 24 april 2020 16:37 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog wel wat gradaties zitten tussen het totale gebrek aan handhaving hier, en fysieke mishandeling door agenten.
Nexit, om te beginnen. En dan opbouwen in eigen land. Grenzen dicht, eigen volk eerst. Klinkt hard, maar lijkt mij de snelste oplossing naar hernieuwde welvaart.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:46 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, het kan ook heel lang duren voor dat we economisch voor de wind zullen krijgen, zowel we komende jaren vrijwel extreem gaan bezuinigingen na de coronacrisis, die langzamerhand verandert in zeer ernstige zware economische recessie.
Ja, die economische schade is vele malen ingrijpender dan de schade van de snackbar om de hoek die failliet gaat. Dat laatste geeft persoonlijk leed voor de eigenaar, wat ik niet wil bagatelliseren, maar het is ook zo dat economisch gezien dat 'gat' snel weer kan worden opgevuld bij genoeg vraag.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gaat om de economische schade waar sommige mensen de mond vol van hebben. Die schade is uiteindelijk groter wanneer het virus hier niet onder controle is.
Nee.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Nexit, om te beginnen. En dan opbouwen in eigen land. Grenzen dicht, eigen volk eerst. Klinkt hard, maar lijkt mij de snelste oplossing naar hernieuwde welvaart.
Misschien in een bananenrepubliek. In een verzorgingsstaat zoals de onze zorg je voor elkaar.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je lijkt maar niet te beseffen dat die 1,5 meter economie er nooit gaat komen en dat de kosten de baten binnen afzienbare tijd ontstijgen. Als ze dat al niet doen. Gezondheid boven economie is beperkt houdbaar.
Dat denk ik niet, want Nederland kan niet zonder Europa.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Nexit, om te beginnen. En dan opbouwen in eigen land. Grenzen dicht, eigen volk eerst. Klinkt hard, maar lijkt mij de snelste oplossing naar hernieuwde welvaart.
Nee. Zeker voor Nederland als exportland is dat een absurde gedachte. Maar het is ook een andere discussie, die niet in dit topic thuishoort, imho.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Politieagenten misschien, maar iemand (hooibaal volgens mij) opperde dat boa's ook maar even hard moesten optreden. Dat wil ik nog wel eens zien. Denk dat ze dan van een koude kermis thuis komen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zag een filmpje van wat politie in India die met stokken mensen gewoon op straat in elkaar timmeren als ze zich niet aan de regels houden. Misschien ook wat voor hier
Maar mensen kunnen nog steeds met OV reizen. Ik zie de bussen gewoon nog rijden.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:48 schreef KingRadler het volgende:
Behalve dan dat OV-bedrijven (althans: de NS) hun diensten schrappen als die te vol zitten. Niet iedereen kan dus zo denken, want dan zitten bussen en treinen al snel te vol en rijden ze helemaal niet meer.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:54 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar mensen kunnen nog steeds met OV reizen. Ik zie de bussen gewoon nog rijden.
Alleen wordt er aangeraden om niet met het OV te gaan als het niet nodig. Dat betekent nog niet niet dat je niet met OV naar werk kunt. Tenzij je een alternatief hebt. Zoals werk op fietsafstand.
Om mij heen, op het werk en in de supermarkt zie ik het gewoon niet gebeuren. Die 1,5 meter is goed voor het terugdringen van het aantal besmettingen (al durf ik zelfs daar mij twijfels over te hebben) maar we gaan dit niet tot 2021 volhouden. We zijn geen robots waar je een script in kunt laden maar mensen die behoefte hebben aan (fysiek) contact.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Misschien in een bananenrepubliek. In een verzorgingsstaat zoals de onze zorg je voor elkaar.
Het is dan ook aan vervoersbedrijven om hun dienstverlening weer op te voeren. NS nu een kwart (geloof ik?) van de treinen rijdenquote:Op vrijdag 24 april 2020 16:59 schreef Jane het volgende:
[..]
Behalve dan dat OV-bedrijven (althans: de NS) hun diensten schrappen als die te vol zitten. Niet iedereen kan dus zo denken, want dan zitten bussen en treinen al snel te vol en rijden ze helemaal niet meer.
Daarom werken ze aan een reserveringsapp, zodat de mensen die onderweg zijn naar hun werk in het ziekenhuis in elk geval kunnen reizen. Niet-noodzakelijke reisjes kun je dan gewoon blokkeren.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:59 schreef Jane het volgende:
[..]
Behalve dan dat OV-bedrijven (althans: de NS) hun diensten schrappen als die te vol zitten. Niet iedereen kan dus zo denken, want dan zitten bussen en treinen al snel te vol en rijden ze helemaal niet meer.![]()
Bron?quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:06 schreef RipCity het volgende:
Bijenkorf weer open!!
Het echte leven kan weer beginnen.
Veel te duurquote:Op vrijdag 24 april 2020 17:06 schreef RipCity het volgende:
Bijenkorf weer open!!
Het echte leven kan weer beginnen.
Omdat je afstand houdt voegt het mondkapje niets toe. Als je dichterbij bent van iemand anders heeft het wel meerwaarde.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:41 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Oh sorry had ik iets gemist...… graag uitleg..... AUB
HRA afschaffenquote:Op vrijdag 24 april 2020 15:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De norm van 60% is al losgelaten.
Ben wel benieuwd waar we op zouden moeten bezuinigen dan. Knappe politicus die bezuinigingen in de zorg/onderwijs erdoor gaat krijgen.
''je leven voor zou wagen'' klinkt wel een beetje extreem imo, helemaal als de winkel verder wel maatregelen heeft genomen en er genoeg ruimte is tussen de wachtenden.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:14 schreef Jane het volgende:
Ik zag hier mensen in de rij staan bij de Action.
En nu heb ik niets tegen de Action, maar.... really?
Ik ga er ook wel eens heen om bepaalde dingen goedkoop op de kop te tikken, maar ik kan me geen artikel voorstellen wat ik daar kan krijgen én nergens anders (online) én waar ik in - het ergste geval -mijn leven voor zou wagen.
Je leven voor wagenquote:Op vrijdag 24 april 2020 17:14 schreef Jane het volgende:
Ik zag hier mensen in de rij staan bij de Action.
En nu heb ik niets tegen de Action, maar.... really?
Ik ga er ook wel eens heen om bepaalde dingen goedkoop op de kop te tikken, maar ik kan me geen artikel voorstellen wat ik daar kan krijgen én nergens anders (online) én waar ik in - het ergste geval - mijn leven voor zou wagen.
Ja, oke.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je leven voor wagen
Overdrijven is ook een vak.
Allemaal dankzij Jaapgodquote:Op vrijdag 24 april 2020 17:13 schreef KingRadler het volgende:
Als we zo doorgaan dan zitten we 1 juni al onder de 600
Ze wisten niet zeker welke bloedstalen ze hadden getest, die van bloeddonors of die van covid-19 patienten.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:27 schreef Jane het volgende:
[..]
Ze hebben gisteren in allerijl een rapport moeten terugtrekken waarin gesuggereerd werd dat een groot deel van de mensen in Stockholm al immuun zou zijn. Bleek toch niet het geval.![]()
Ok dank u voor verdere uitlegquote:Op vrijdag 24 april 2020 17:12 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Omdat je afstand houdt voegt het mondkapje niets toe. Als je dichterbij bent van iemand anders heeft het wel meerwaarde.
Dat zeiden de mensen die zijn overleden en op de IC liggen 2 weken geleden ook.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''je leven voor zou wagen'' klinkt wel een beetje extreem imo, helemaal als de winkel verder wel maatregelen heeft genomen en er genoeg ruimte is tussen de wachtenden.
Als je je leven zou wagen door naar de action te gaan, dan zouden we 3 miljoen doden hebben nu.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:42 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Dat zeiden de mensen die zijn overleden en op de IC liggen 2 weken geleden ook.
quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:42 schreef Oekelele het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:42 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Zo slecht doen ze het daar dus nietquote:Op vrijdag 24 april 2020 17:44 schreef Za het volgende:
Aantal nieuwe IC gevallen per dag in Zweden al 1 maand stabiel, zonder lockdown:
[ afbeelding ]
Zweden heeft geen grote IC-capaciteit. Nog kleiner dan NL, dacht ik (relatief). M.a.w., als ze aan de max zitten, dan is het niet zo vreemd dat het stabiel blijft. Dan worden je criteria alleen maar steeds strenger om uberhaupt op de IC te plaatsen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:44 schreef Za het volgende:
Aantal nieuwe IC gevallen per dag in Zweden al 1 maand stabiel, zonder lockdown:
[ afbeelding ]
Wil je nu ook nog echt dat ik ga reageren...…. Blijf gewoon thuis en bestel online.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als je je leven zou wagen door naar de action te gaan, dan zouden we 3 miljoen doden hebben nu.
Precies. Allemaal van die mensen die voor zichzelf wel even gaan bepalen wat noodzakelijk is.. Gewoon niet doen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:47 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Wil je nu ook nog echt dat ik ga reageren...…. Blijf gewoon thuis en bestel online.
De zorg heeft al genoeg werk..... En willen eventueel misschien ook iets minder uren draaien.
en het duurt ook nog eens langer voordat de versoepelingen, waar ze dan om gillen, doorgevoerd kunnen wordenquote:Op vrijdag 24 april 2020 17:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Precies. Allemaal van die mensen die voor zichzelf wel even gaan bepalen wat noodzakelijk is.. Gewoon niet doen.
Sommige mensen begrijpen niets van een intelligente lockdown.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
en het duurt ook nog eens langer voordat de versoepelingen, waar ze dan om gillen, doorgevoerd kunnen worden
En dit is dus ook meteen de keerzijde van het feit dat al die overbodige winkels niet gewoon gesloten zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
en het duurt ook nog eens langer voordat de versoepelingen, waar ze dan om gillen, doorgevoerd kunnen worden
Winkels mogen niet voor niets open zijn. Open met maatregelen. Waarom zou je dan niet meer in de rij mogen staan?quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Precies. Allemaal van die mensen die voor zichzelf wel even gaan bepalen wat noodzakelijk is.. Gewoon niet doen.
Waarom zou je niet in een rij mogen staan als je je gewoon aan de richtlijnen houdt?quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Inderdaad iedereen houd zich aan de regels...…. Waarom dan nog steeds besmettingen en nieuwe IC opnames?quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom zou je niet in een rij mogen staan als je je gewoon aan de richtlijnen houdt?
Omdat dat dus niet gebeurt. Mensen kunnen (kennelijk) hememaal niet omgaan met de vrijheden die een 'intelligente lockdown' biedt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom zou je niet in een rij mogen staan als je je gewoon aan de richtlijnen houdt?
De nummers dalen nog steeds. Op de IC helemaal. Winkels zijn vaak open gebleven. Dan zou er nu al een nieuwe piek moeten zijn als het echt zo fout zou lopen in winkels. Al dat paniek zaaien, niet normaal joh.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:01 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Omdat dat dus niet gebeurt. Mensen kunnen (kennelijk) hememaal niet omgaan met de vrijheden die een 'intelligente lockdown' biedt.
Geen antwoord op mijn vraag.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:00 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Inderdaad iedereen houd zich aan de regels...…. Waarom dan nog steeds besmettingen en nieuwe IC opnames?
Dat is heel veel AOW...... wanneer we (nofi) als hypothetische optie niets tot veel minder uit de kast was getrokken. Een stelling die ik bedenk behandelen met wat kan en als je al doden/zrog moet triëren, doe dat met een loterij.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:23 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Hoefden we niet meer in de rij te staan denk ikquote:Op vrijdag 24 april 2020 17:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als je je leven zou wagen door naar de action te gaan, dan zouden we 3 miljoen doden hebben nu.
Nog een keer..... de maatregel staat niet in verhouding met het verwachte effect.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:33 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Mondkapjes werken niet volgens het RIVM ….alleen de 1,5
Omdat de 1,5 meter niet de garantie geeft dat je niet besmet kunt worden......landen genoeg met andere lengtes en maatstaven of regels.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja landen met 1 meter en landen met 2 meter en daar hebben ze ook besmettingen en doden, je punt is?quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:08 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Omdat de 1,5 meter niet de garantie geeft dat je niet besmet kunt worden......landen genoeg met andere lengtes en maatstaven of regels.
Nog steeds geen antwoord waarom het niet zou mogen. Winkels zijn gewoon open en er gelden gewoon maatregelen in de winkels. Dus het mag. Jammer voor je als jij het raar vind dat mensen gebruik maken van de dingen die mogen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:08 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Omdat de 1,5 meter niet de garantie geeft dat je niet besmet kunt worden......landen genoeg met andere lengtes en maatstaven of regels.
Ik gebruik wel mondkapjes en handschoenen en bril.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nog een keer..... de maatregel staat niet in verhouding met het verwachte effect.
Hardliner willen kennelijk hard maatregelen: nou blijf thuis als je dat wil maar ga anderen niet met neurotische religies opzadelen.
Zo wat een econoom van de kouwe grond.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:23 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Van mij mag je doen wat je wil....ik geef advies.... Je bepaalt zelf maar wat je wil volgen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nog steeds geen antwoord waarom het niet zou mogen. Winkels zijn gewoon open en er gelden gewoon maatregelen in de winkels. Dus het mag. Jammer voor je als jij het raar vind dat mensen gebruik maken van de dingen die mogen.
Van de 6.679 Belgische overlijdens zijn 46 procent bevestigd. Dat betekent dat er meer dan 3.000 bevestigde gevallen zijn, maar dat cijfer ligt nog ruim onder de 4.177 gemelde overlijdens in Nederland. “Dat land is relatief vergelijkbaar met België op het vlak van van bevolkingsdichtheid en mobiliteit”, klinkt het.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:13 schreef Van_Poppel het volgende:
https://www.hln.be/nieuws(...)ter-wereld~a39fc6f9/
De Belgen hebben naar eigen zeggen de coronacrisis het beste aangepakt.
Elk land vind zich het beste......anders hadden ze geen richtlijnen voor deze pandemie.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Van de 6.679 Belgische overlijdens zijn 46 procent bevestigd. Dat betekent dat er meer dan 3.000 bevestigde gevallen zijn, maar dat cijfer ligt nog ruim onder de 4.177 gemelde overlijdens in Nederland. “Dat land is relatief vergelijkbaar met België op het vlak van van bevolkingsdichtheid en mobiliteit”, klinkt het.
Wel even pak em beet 1.5 keer zoveel inwoners. Dat vergeet die eventjes.
Best bizar overigens dat je je systeem het beste ter wereld durft te noemen
Redeneren vanuit de eigen cocon en een wereldbeeld dus..... en dan denken dat alle luxe en welvaart wel FF in eigen land kan worden gemaakt... inclusief dat drankje, wasknijper en hightech telefoontje.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Bijna alle regeringen proberen hun beleid te verkopen als 'het beste beleid'. Dat doet Zweden met hun laat-maar-waaien-beleid net zo hard als Nieuw-Zeeland, waar er nauwelijks gevallen (lijken te) zijn. Het is vooral heel belangrijk dat het eigen volk er in gelooft.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Van de 6.679 Belgische overlijdens zijn 46 procent bevestigd. Dat betekent dat er meer dan 3.000 bevestigde gevallen zijn, maar dat cijfer ligt nog ruim onder de 4.177 gemelde overlijdens in Nederland. “Dat land is relatief vergelijkbaar met België op het vlak van van bevolkingsdichtheid en mobiliteit”, klinkt het.
Wel even pak em beet 1.5 keer zoveel inwoners. Dat vergeet die eventjes.
Best bizar overigens dat je je systeem het beste ter wereld durft te noemen
Handel in slaven en arme landen uitbuiten..... We hebben veel geleerd van ons VOC tijdperk.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Redeneren vanuit de eigen cocon en een wereldbeeld dus..... en dan denken dat alle luxe en welvaart wel FF in eigen land kan worden gemaakt... inclusief dat drankje, wasknijper en hightech telefoontje.
Dat er nu nog beperk last is, is voor te danken aan rijke buffers en is geen toekomst perspectief.
Ik wil dat mijn kinderen net als ik de wereld over kunnen trekken, onderwijs krijgen, exploreren om zo hun toekomst vorm geven. Ik wil niet dat zij aardappeltelers worden om met een fiets zonder banden moeten gaan reizen om te eten uit aardewerk potten en slapen in een strobed.
En nee ook al die mooi materialen en apparaten maken wij niet allemaal zelf maar komen voort uit de samenwerking/handel met anderen.
Onze welvaart komt zeker niet voort uit eigen bronnen. Die welvaart is er gekomen omdat wij "slim" handel drijven en anderen daarvan in lieten/moesten delen.
De gedacht dat je je in je eigen tuintje en schermpje kunt terugtrekken om je voortaan vermaken is leuk voor een filmische romance maar niet als realistisch perspectief.
Pas als je een behandeling hebt, kun je zeggen dat je het virus onder controle hebt. Dat is dus in geen enkel land het geval.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:25 schreef Jane het volgende:
[..]
Bijna alle regeringen proberen hun beleid te verkopen als 'het beste beleid'. Dat doet Zweden met hun laat-maar-waaien-beleid net zo hard als Nieuw-Zeeland, waar er nauwelijks gevallen (lijken te) zijn. Het is heel belangrijk dat het eigen volk erin gelooft.
Ik denk dat noch Nederland, noch België zich kan beroepen op het voeren van een succesvol beleid, op dit moment, trouwens. Ik geen van beide landen is de situatie al te bestempelen als 'onder controle'.
Dat iemand iets zich niet kan voorstellen is weer iets dat ik mij niet kan voorstellen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:24 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, oke.
Ik zou persoonlijk denk ik helemaal niet snel in de rij gaan staan bij een winkel. En al helemaal niet bij de Action, omdat ik me niet kan voorstellen dat ze er iets hebben wat ik op geen enkele andere manier kan bemachtigen. Maar goed...
Maar misschien ben ik raar en staat half Nederland tegenwoordig dagelijks in de rij bij winkels?
Ja, klopt. Maar ik bedoelde het in dit geval ook in de zin van: laagdrempelig testen, isoleren, potentiele nieuwe brandhaarden snel kunnen doven, enzovoort. Duitsland is wat dat betreft beter op weg, al is het ook daar nog niet 'onder controle'.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:26 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Pas als je een behandeling hebt, kun je zeggen dat je het virus onder controle hebt. Dat is dus in geen enkel land het geval.
Zo'n 550 in 2009.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:47 schreef Jane het volgende:
[..]
Zweden heeft geen grote IC-capaciteit. Nog kleiner dan NL, dacht ik (relatief). M.a.w., als ze aan de max zitten, dan is het niet zo vreemd dat het stabiel blijft. Dan worden je criteria alleen maar steeds strenger om uberhaupt op de IC te plaatsen.
Straks versoepeling van maatregelen: afstandhouden 1.50m wordt 1.45m : iedereen blij om te dansen van vreugde.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De nummers dalen nog steeds. Op de IC helemaal. Winkels zijn vaak open gebleven. Dan zou er nu al een nieuwe piek moeten zijn als het echt zo fout zou lopen in winkels. Al dat paniek zaaien, niet normaal joh.
quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Straks versoepeling van maatregelen: afstandhouden 1.50m wordt 1.45m : iedereen blij om te dansen van vreugde.
Mwah. Merkel windt er ook geen doekjes om dat ze daar pas net aan het begin staan.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, klopt. Maar ik bedoelde het in dit geval ook in de zin van: laagdrempelig testen, isoleren, potentiele nieuwe brandhaarden snel kunnen doven, enzovoort. Duitsland is wat dat betreft beter op weg, al is het ook daar nog niet 'onder controle'.
OK, hoeveel levens zijn gered met de maatregelen ?quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zo wat een econoom van de kouwe grond.
Het geld wat het kost is om doden te besparen dus je moet kijken hoeveel levens er gered zijn, niet die er verloren zijn gegaan.
Er zijn in elk geval 23000 mensen niet op de IC terecht gekomen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
OK, hoeveel levens zijn gered met de maatregelen ?
(de sneaky vraag die je kunt verwachten)
Merkel is eerlijker dan de meeste regeringsleiders en ik denk dat ze ook gelijk heeft. Neemt niet weg dat Duitsland de situatie toch iets beter onder controle heeft dan NL of BEL.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Mwah. Merkel windt er ook geen doekjes om dat ze daar pas net aan het begin staan.
Yep allemaal erg... je punt is ? We moeten boeten ?quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:26 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Handel in slaven en arme landen uitbuiten..... We hebben veel geleerd van ons VOC tijdperk.
Rijk geworden over de rug van een ander en loonslaven ….. Deze groepen worden nu nog steeds uitgebuit.... Gastarbeiders uit oostblok landen bijv.
quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:33 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Er zijn in elk geval 23000 mensen nog? niet op de IC terecht gekomen.
Antwoord zou de Amerikaanse president Trump ook gegeven hebben......denk ik......hmmmquote:Op vrijdag 24 april 2020 18:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep allemaal erg... je punt is ? We moeten boeten ?
En dan vergeten dat die "onderdrukte" landen rapido ons verwerpelijke gedrag heel erg graag (met graagte willen) overnemen.
Landen zijn ook groter dan de andere...quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Amerika en z'n kleine broertje UK zitten samen op 70 425 doden. Dat is 36.3% van het totaal.
quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:44 schreef Harmankardon het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)zoek-van-de-uva-aan/
Het duurt anderhalve maand maar dan komt er eindelijk wat realiteitszin naar boven in het land.
Ja, want vijftigers wonen natuurlijk nooit samen in 1 gezin met mensen onder de 50.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:44 schreef Harmankardon het volgende:
Het duurt anderhalve maand maar dan komt er eindelijk wat realiteitszin naar boven in het land.
Wordt wel een gekke samenleving als je alle 50+ers weg denkt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:44 schreef Harmankardon het volgende:
Vreselijk inderdaad, dezelfde regels/lockdown toepassen op een groep die eigenlijk helemaal niet geraakt wordt slaat ook nergens op.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:44 schreef Harmankardon het volgende:
Vreselijk ook dat iedereen belasting moet betalen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Vreselijk inderdaad, dezelfde regels/lockdown toepassen op een groep die eigenlijk helemaal niet geraakt wordt slaat ook nergens op.
En zonder IC opschaling zouden er minder op de IC kunnen zijn gekomen.quote:
Ja we weten het nu wel,jij vindt dat het enige wat kan lekker met zijn allen binnen zitten is.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:50 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, want vijftigers wonen natuurlijk nooit samen in 1 gezin met mensen onder de 50.![]()
De UVA (ik heb er zelf ook gestudeerd) is niet meer wat het geweest is.
Hou toch op, wat een waardeloze vergelijking.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:53 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Vreselijk ook dat iedereen belasting moet betalen.
Prima artikel dat inderdaad, goed onderbouwd, met cijfers, voorbeelden en oplossingen.quote:
Sorry zag te laat dat ik de link Nederland belasting paradijs..... Was vergetenquote:Op vrijdag 24 april 2020 18:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hou toch op, wat een waardeloze vergelijking.
Ik geloof niet dat je beseft dat ik er JUIST zo snel mogelijk vanaf wil zijn. Juist omdat ik zelf ook graag op vakantie ga, uit eten ga, bijna elke dag ga sporten, enzovoort.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:54 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja we weten het nu wel,jij vindt dat het enige wat kan lekker met zijn allen binnen zitten is.
Geeft niet, maar ook met belasting regels wordt onderscheid gemaakt, meer verdienen is meer belasting betalen...ook relatief gezien.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:00 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Sorry zag te laat dat ik de link Nederland belasting paradijs..... Was vergeten
En die relatief korte tijd is dan tot eind 2021?quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:02 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je beseft dat ik er JUIST zo snel mogelijk vanaf wil zijn. Juist omdat ik zelf ook graag op vakantie ga, uit eten ga, bijna elke dag ga sporten, enzovoort.
Itt tot wat sommigen hier denken, zijn de cijfers in Nederland helemaal niet zo goed dat we ons een versoepeling kunnen veroorloven. Daarvoor is de uitbraak te groot geweest en de daling nu niet groot genoeg. Misschien was het anders geweest als er eerder was ingegrepen, maar aan die constatering heb je nu ff helemaal niks.
Ik heb liever een strenge lockdown voor relatief korte tijd, dan lang halfbakken net-op-de-limiet aanmodderen, ja.
Amenquote:Op vrijdag 24 april 2020 19:02 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je beseft dat ik er JUIST zo snel mogelijk vanaf wil zijn. Juist omdat ik zelf ook graag op vakantie ga, uit eten ga, bijna elke dag ga sporten, enzovoort.
Itt tot wat sommigen hier denken, zijn de cijfers in Nederland helemaal niet zo goed dat we ons een versoepeling kunnen veroorloven. Daarvoor is de uitbraak te groot geweest en de daling nu niet groot genoeg. Misschien was het anders geweest als er eerder was ingegrepen, maar aan die constatering heb je nu ff helemaal niks.
Ik heb liever een strenge lockdown voor relatief korte tijd, dan lang halfbakken net-op-de-limiet aanmodderen, ja.
Of tot een vaccin.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En die relatief korte tijd is dan tot eind 2021?
Stel je aub. niet zo aan. Tuurlijk wil niemand tot eind 2021 in een lockdown zitten.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En die relatief korte tijd is dan tot eind 2021?
papieren werkelijkheden..... Ook weer een "artikel" dat leeftijd hanteert als grens/criterium en daar een heel verhaal aan ophangt met slim/smart/intelligent.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:44 schreef Harmankardon het volgende:
Er gebeurt nu toch exact hetzelfde met kinderen? Die mogen in principe alles weer doen, omdat ze een zeer klein aandeel hebben in het geheel.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
papieren werkelijkheden..... Ook weer een "artikel" dat leeftijd hanteert als grens/criterium en daar een heel verhaal aan ophangt met slim/smart/intelligent.
Biervilt cijfers die ik ook maak(te) ter ontspanning.
Je kunt papier wel een groep afbakenen dat niet mogelijk is om toe te passen in de praktijk.
Naarmate dat de tijd voortschrijdt neemt de waanzin gedachten daarin toe.
Oplossing is alle mensen van 50+ euthanaseren om het virus een poepje te laten ruiken.
Nog een keertje: mensen met onderliggende problemen zijn vooral kwetsbaar en ja dat zijn vooral groepen die vanwege hun hogere leeftijd over een verminderde afweer (zijn gaan) beschikken.
Het zoveelste terneerdrukkende leeftijdsartikel dat op zoek gaat hoe de samenleving in tweeën kan worden gespleten als oplossing.
Zo'n lekker strenge lockdown als in België,quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:02 schreef Jane het volgende:
[..]
Er is op dit moment dus nog geen ruimte om te versoepelen. Men neemt al en voorschot op eventuele verdere daling door maatregelen omtrent onderwijs en sport voor jongeren te versoepelen. Je kan dan niet ook nog andere versoepelingen doorvoeren, zonder dat je weet wat voor effect de huidige versoepelingen gaan hebben.quote:Het is belangrijk dat de gezondheidszorg in Nederland mogelijk blijft op een kwalitatief goed niveau en dat de kwetsbaren in de samenleving zoveel als mogelijk beschermd worden. Voor de zorg betekent dit praktisch gezien dat een deel van de voorheen gebruikelijke IC-capaciteit gereserveerd moet kunnen worden voor COVID-19-patiënten, d.w.z. nádat de nu sterk opgeschaalde IC-capaciteit tot het niveau van voor de COVID-19-uitbraak teruggebracht is. Bij een IC-opnameduur van circa 3 weken betekent dit dat er dagelijks ruimte is voor maximaal 25-30 nieuwe IC-opnames door COVID-19.
Waarom worden dit soort tegenstrijdigheden nooit naar boven gehaald tijdens persconferenties etc.?quote:Overwegingen m.b.t evenementen:
• Op evenementen komen grote groepen mensen samen waarbij het redelijkerwijs niet mogelijk is fysiek contact te voorkomen.
• Bij hoesten en niesen, maar ook bij praten en zingen, komen aerosolen vrij.
• Analyses van clusters van patiënten wijzen uit dat verspreiding ook plaatsvindt door personen die (nog) geen klachten of symptomen hebben.
Ik zie niet hoe je dit bij ouderen (niet schoolgaand) moet gaan toepassen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:13 schreef _I het volgende:
[..]
Er gebeurt nu toch exact hetzelfde met kinderen? Die mogen in principe alles weer doen, omdat ze een zeer klein aandeel hebben in het geheel.
Als dit zelfde geldt voor iedereen onder de 50, waarom zou het dan ineens een probleem zijn?
Als vrouwen immuun waren, zou ik het heel logisch vinden als zij hun gang mochten gaan. Gedeelde smart is geen halve smart, maar dubbele smart.
Hij zegt dat België de doden beter telt dan andere landen: "We tellen steeds beter dan de andere landen"quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:13 schreef Van_Poppel het volgende:
Bron: De Standaard 24/4quote:Met 56 doden per 100.000 inwoners telt geen enkel land meer doden. België zou terugvallen op slechts 28 doden per 100.000 inwoners als we alleen de bevestigde covid-19-doden zouden meetellen.
[..]
Dat beeld strookt met de oversterfte-cijfers van Euromomo. Het gaat weliswaar om voorlopige cijfers, maar ze bieden wel het beste vergelijkingspunt voor de impact van covid-19 in verschillende landen. Ze worden immers níét beïnvloed door de manier waarop covid-19-doden geteld worden. Het gaat om de totale onverwachte sterfte in een land. Dat slaat dus op alle doodsoorzaken, al is het aannemelijk dat de oversterfte bijna volledig aan covid-19 of de corona-maatregelen te wijten is, zoals dat ook het geval is tijdens de winter bij een griepseizoen of tijdens de zomer bij een hittegolf.
De cijfers laten zien dat Spanje, Italië, Engeland en Nederland de voorbije vier weken relatief meer sterfte optekenden dan ons land, ook al hebben ze in de officiële statistieken minder covid-19-doden per capita. Maar de cijfers laten ook zien dat België wel degelijk harder getroffen is dan veel andere landen. Dat we bovenin het lijstje van zwaar getroffen landen staan, ligt dus niet louter aan het feit dat we anders tellen. Er vallen bij ons relatief meer doden dan in veel andere Europese landen.
[..]
Voor Duitsland zijn er geen statistieken voor het hele land, maar de cijfers voor Berlijn en Hessen tonen dat het lage aantal Duitse covid-19-doden per capita niet kunstmatig is. De oversterfte is negatief: er vallen minder doden dan normaal.
Onze oosterburen zijn niet alleen. Integendeel: een aantal landen, zoals Finland en Hongarije, melden minder doden dan gebruikelijk is voor de tijd van het jaar. Ook die landen namen strenge maatregelen om de corona-epidemie in te dijken. Maar het zijn niet toevallig de landen met relatief weinig oversterfte, zoals Denemarken, Oostenrijk en Noorwegen, die als eerste de maatregelen versoepelen.
Smart en schuld hebben niets met elkaar te maken. Het gaat om het delen van ellende, wat het niet minder maakt. Als 1 iemand ergens last van heeft, hoef je niet met 2 mensen thuis te gaan zitten en samen zielig te zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe je dit bij ouderen (niet schoolgaand) moet gaan toepassen.
Het woord smart is verder niet aan de orde want dat zou duiden op een schuld.
Kinderen worden met hun risico op aandeel in/aan de maatschappij afgescheiden wat beperkt blijft tot school. Ook makkelijk om naast groep; te hanteren: basisschool is weer makkelijke dan voorgezet, laat staan hoger onderwijs. Naarmate de integratie toeneemt kun je die groep niet segregeren. Men kan groepen wel statistisch scheiden op grond van "criteria" of risico-aspecten maar niet apart houden.
Dat jij het niet voor je ziet of niet begrijpt hoe het dan zou werken wil natuurlijk niet zeggen dat het niet mogelijk is.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe je dit bij ouderen (niet schoolgaand) moet gaan toepassen.
Het woord smart is verder niet aan de orde want dat zou duiden op een schuld.
Kinderen worden met hun risico op aandeel in/aan de maatschappij afgescheiden wat beperkt blijft tot school. Ook makkelijk om naast groep; te hanteren: basisschool is weer makkelijke dan voorgezet, laat staan hoger onderwijs.
Naarmate de integratie van een groep toeneemt kun je die de individuen niet apart houden. Men kan groepen wel statistisch willen identificeren op grond van "criteria" of risico-aspecten maar de personen als groep niet apart houden.
Het kan alsnog gemengd worden. 50- kan alleen zonder aanpassingen met elkaar om blijven gaan, bij 50+ zal je alleen de maatregelen moeten hadnhaven onderling. Dus die mensen houden wel afstand, gebruiken eventueel bescherming en zuks.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat jij het niet voor je ziet of niet begrijpt hoe het dan zou werken wil natuurlijk niet zeggen dat het niet mogelijk is.
Een gezin / huishouden met alleen mensen onder de 50 kan in zo'n geval dus gewoon alles doen en laten wat ze willen. Iedereen onder de 50 kan een concert bezoeken of naar een festival gaan. Iedereen onder de 50 kan gewoon met de OV. Als dan iedereen in één keer besmet zou raken laten de cijfers zien dat er 1400 mensen zouden overlijden en dat is best te overzien op een groep van 10 miljoen. Vraag is alleen ook hoeveel mensen op de IC zouden komen van deze groep. Kunnen wij dat aan of krijgen wij dan alsnog extra veel slachtoffers?
Vraag is dan vooral hoe waarborg je dat die groep niet alsnog te vaak in aanraking komt met de groep van 50+?
Ecuador Coronavirus Cases Double After Backlog Analysisquote:Op vrijdag 24 april 2020 19:33 schreef Enchanter het volgende:
Ecuador , WTF is daar aan de hand![]()
Gisteren : aantal besmettingen 11,183 , +333
Vandaag : aantal besmettingen 22,719 ,+ 11,536
Wel gevaarlijk voor de 50+ groep, als men alles onder 50 loslaat raken dus heel snel heel veel mensen besmet en is de kans dat je iemand tegenkomt die besmet is groter.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:34 schreef _I het volgende:
[..]
Het kan alsnog gemengd worden. 50- kan alleen zonder aanpassingen met elkaar om blijven gaan, bij 50+ zal je alleen de maatregelen moeten hadnhaven onderling. Dus die mensen houden wel afstand, gebruiken eventueel bescherming en zuks.
Het is een andere invalshoek. Haha, niemand die zegt dat we nooit meer iemand van 50+ tegen gaan komen in het wild.
Test kits gisteren misschien binnen gekomen en gebruikt laatste 24 uur misschien?quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:33 schreef Enchanter het volgende:
Haha, elk land gaat dit roepen. Net zulke grappenmakers als Nederland met 24000IC opnames voorkomen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:13 schreef Van_Poppel het volgende:
Niet-geteste overledenen in verpleeghuizen als Coronadoden registreren heeft niks met correct tellen te maken. Dan moet je iedere overledene als Coronadode registeren, want er sterven ook veel Corona-patiënten thuis. Die worden dan weer niet gerapporteerd. Dit is gewoon goochelen met cijfers.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hij zegt dat België de doden beter telt dan andere landen: "We tellen steeds beter dan de andere landen"
En dat klopt ook, tot en met 12 april bedroeg het aantal getelde doden 94% van de oversterfte, in de laatste week waarvoor er cijfers zijn werden er iets meer covid-19-doden gemeld dan de oversterfte. In andere landen is die afwijking groter.
[..]
Bron: De Standaard 24/4
Die groepsimmuniteit zou ik helemaal loslaten. Dat blijft op het idee leunen dat mensen ziek moeten worden, wat natuurlijk helemaal niet nodig is. De kans dat je dat redt is ook 1 van de lange adem.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wel gevaarlijk voor de 50+ groep, als men alles onder 50 loslaat raken dus heel snel heel veel mensen besmet en is de kans dat je iemand tegenkomt die besmet is groter.
Er moet dus echt heel goed nagedacht worden hoe men wil voorkomen dat alsnog een grote groep > 50 besmet raakt.
Als men bijna 10 miljoen mensen los kan laten zal het ook heel erg helpen wat betreft groepsimmuniteit (zover dat kan met dit virus). Dat is bijna 60% van de bevolking en door die mensen hun gang te laten gaan zou het virus steeds minder impact moeten hebben op de samenleving als geheel.
Je brengt een nieuw item in van troost, smart, verdriet en ongenaakbaar knuffelen wat ik hier volgens je strekking "harteloos" torpedeer met irrelevant voor de discussie.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:25 schreef _I het volgende:
[..]
Smart en schuld hebben niets met elkaar te maken. Het gaat om het delen van ellende, wat het niet minder maakt. Als 1 iemand ergens last van heeft, hoef je niet met 2 mensen thuis te gaan zitten en samen zielig te zijn.
Dat jij het niet voor je ziet, maakt het niet irrelevant.
Je kan kinderen niet scheiden. Dat zijn juist de enige type mensen die je niet kan uitleggen dat ze niet getroost of vastgehouden worden, of grenzen moeten hebben in sociale omgang.
Misschien zijn ze er na België achter dat het flinke knaken kan opleveren als je zwaar geraakt bentquote:Op vrijdag 24 april 2020 19:33 schreef Enchanter het volgende:
Hier in DLD mogen de examenkandidaten weer naar school (aangepaste lessen, alleen in de vakken waarin ze examen moeten doen). Volgens onze zoon met looproutes door de school zodat er eenrichtingverkeer ontstaat, veel ontsmettingsmiddelen overal en de lessen worden alleen in grote lokalen gegeven waar de 1,5 meter prima te handhaven is. En met mondkapjes op.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:28 schreef Firuze60 het volgende:
De aanpak tussen Europese landen verschilt volgens mij veel minder dan soms wordt gesuggereerd. Ik hoorde vanmiddag van mijn zoon uit Frankrijk dat de basisscholen daar ook op 11 mei weer open gaan en ze het ook aan de scholen overlaten het hoe, in fases.
Huh. Het is een spreekwoord. Maak er niet zoveel van.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je brengt een nieuw item in van troost, smart, verdriet en ongenaakbaar knuffelen wat ik hier volgens je strekking "harteloos" torpedeer met irrelevant voor de discussie.
Geen idee wat je wilt zeggen en hoe dat rijmt met wat ik zei.quote:Je kunt prima, vanwege belangrijkere (gezondsheids)redenen, een kind scheiden van hier zeg zijn kwetsbare niet verzorgers. Dat dit zielig s, staat buiten kijf en is hier geen argument.
NB: Kinderen met kwetsbare verzorgers worden sws niet onderbracht noch bedoeld als vrij te laten kinderen die naar school gaan.
De achtergrond dat jonge kinderen wel worden vrijgesteld is een primair meervoudig: ze zijn identificeerbaar, ook onderscheidbaar (qua school) en "maatregelen" zijn daar sws niet te handhaven en verder verplaatsen zij (kinderen) zich niet autonoom.
Als groep zijn ze verder ondergeschikt aan hun ouders die wel de omhullende maatregelen kunnen opvolgen.
Om meer EU geld te vangen zou Nederland dat eigenlijk ook moeten doen, gewoon alle doden als corona wegboeken.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:42 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Misschien zijn ze er na België achter dat het flinke knaken kan opleveren als je zwaar geraakt bent
Ik zeg doen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:44 schreef Harmankardon het volgende:
Prima als je kritisch bent, maar wees dan kritisch op de methode, niet omdat de conclusie je niet aanstaat.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:39 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Haha, elk land gaat dit roepen. Net zulke grappenmakers als Nederland met 24000IC opnames voorkomen.
Goochelen met cijfers, allemaal met vlag en wimpel geslaagd.
Ik hoorde vanmiddag van mijn zoon (Frankrijk) dat daar ook de scholen weer opengaan vanaf 11 mei, de school mag dan zelf bepalen in welke fases, oudste klassen eerst etc.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hier in DLD mogen de examenkandidaten weer naar school (aangepaste lessen, alleen in de vakken waarin ze examen moeten doen). Volgens onze zoon met looproutes door de school zodat er eenrichtingverkeer ontstaat, veel ontsmettingsmiddelen overal en de lessen worden alleen in grote lokalen gegeven waar de 1,5 meter prima te handhaven is. En met mondkapjes op.
Hij is dolblij dat hij weer naar school kan ter voorbereiding van zijn examens. Die zijn uitgesteld, eigenlijk zou hij ze al achter de rug hebben.
Nee dat doen ze niet..... Nederland is het braafste jongetje uit de klas...… of zoals Geert zou zeggen "de gekke henkie van Europa "quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:44 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Om meer EU geld te vangen zou Nederland dat eigenlijk ook moeten doen, gewoon alle doden als corona wegboeken.
Dan is dan de maatschappij in tweeën splitsen wat ik mij kan voorstellen en verder ook niet.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat jij het niet voor je ziet of niet begrijpt hoe het dan zou werken wil natuurlijk niet zeggen dat het niet mogelijk is.
Een gezin / huishouden met alleen mensen onder de 50 kan in zo'n geval dus gewoon alles doen en laten wat ze willen. Iedereen onder de 50 kan een concert bezoeken of naar een festival gaan. Iedereen onder de 50 kan gewoon met de OV. Als dan iedereen in één keer besmet zou raken laten de cijfers zien dat er 1400 mensen zouden overlijden en dat is best te overzien op een groep van 10 miljoen. Vraag is alleen ook hoeveel mensen op de IC zouden komen van deze groep. Kunnen wij dat aan of krijgen wij dan alsnog extra veel slachtoffers?
Vraag is dan vooral hoe waarborg je dat die groep niet alsnog te vaak in aanraking komt met de groep van 50+?
Ik vind het juist een prima artikel met een onderbouwde oplossing in plaats van alleen maar roepen dat de economie kapot gaat door de maatregelen OF dat iedereen dood gaat zonder maatregelen.
Mooi dat we er weer zijn; en jammer dat je kennelijk vasthoudt dat leeftijdsscheiding een goed idee is.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:43 schreef _I het volgende:
[..]
Huh. Het is een spreekwoord. Maak er niet zoveel van.
[..]
Geen idee wat je wilt zeggen en hoe dat rijmt met wat ik zei.
Vind hem weer mooi voor vandaag met je.
Op je 35ste nog geen miljonair zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dan is dan de maatschappij in tweeën splitsen wat ik mij kan voorstellen en verder ook niet.
Het leven is meer dan een concert bezoeken of het OV gebruiken.
Het is maar net hoe je het plaatje stelt, de groep van 50+ vertegenwoordigd de grootste bezitswaarde en sluit je dan uit van hun waarde bestedende deelname. De "jongeren" groep die economisch bijdraagt (20-50) en het nog moet verdienen, is maar ca 6 miljoen.
Op het moment dat je (laat staan, alleen) leeftijd gaat gebruiken als scheidingsfactor zit je op een hellend vlak. Wat wel kan is groepsscheiden op grond van deelname of deel-uitmakend.
Het artikel is echt biased om een aannemelijke geachte "gedachte" de ruimte te geven van "gut vooral ouderen sterven" en weet je wat we identificeren ze en zetten ze als groep in het verdomhoekje van halve smart zodat de rest door kan feesten.
Ik heb (geen) nieuws het virus treft iedereen ook kwetsbaren onder de 50
(En dan niet aankomen dat we ook 65+ hebben wat qua leeftijd sws ook al kul is en die mensen daar zelf niet om vragen; het is een recht. Ik ken mensen die met 40 al aan AOW toe zijn en mensen van 80 die nog uiterst fit ondernemend zijn).
Helemaal mee eens dit, wat er in dit artikel beschreven wordt is wat mij betreft de weg die we moeten inslaan.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik vind het juist een prima artikel met een onderbouwde oplossing in plaats van alleen maar roepen dat de economie kapot gaat door de maatregelen OF dat iedereen dood gaat zonder maatregelen.
Gelukkig hebben we niet voor niets wetgeving die dit (leeftijdsdiscriminatie) onmogelijk maakt en onze mening is daarbij niet aan de orde.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Helemaal mee eens dit, wat er in dit artikel beschreven wordt is wat mij betreft de weg die we moeten inslaan.
Leeftijd = risico en risico moet je zo veel mogelijk indammen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mooi dat we er weer zijn; en jammer dat je kennelijk vasthoudt dat leeftijdsscheiding een goed idee is.
Wat een kletskoek, in bijzondere omstandigheden als deze is veel mogelijk. En jij maakt er discriminatie van en hebt het over verdomhoekjes. Ik zie meer de voordelen, grootste groep kwetsbaren beschermd en de andere groep kan aan de slag om er voor ons allemaal wat van te maken.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we niet voor niets wetgeving die dit (leeftijdsdiscriminatie) onmogelijk maakt en onze mening is daarbij niet aan de orde.
Dit valt natuurlijk niet onder leeftijdsdiscriminatie, totale onzin dat.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we niet voor niets wetgeving die dit (leeftijdsdiscriminatie) onmogelijk maakt en onze mening is daarbij niet aan de orde.
Precies, of duurdere autoverzekering voor jongeren...quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:10 schreef OProg het volgende:
[..]
Leeftijd = risico en risico moet je zo veel mogelijk indammen.
Of wil je ook zeggen dat je mensen boven de 75 niet meer hoeft te testen voor ze hun rijbewijs kunnen verlengen omdat het leeftijdsdiscriminatie is als een demente oma van 85 niet meer met de auto kan?
Het artikel geeft wel inderect aan waar ik me vooral zorgen om maak bij de afbouw van een lockdown. Dat de kwetsbare groep weer te snel samen gaat klitten waardoor de ellende weer van voor af aan begint.
Heldere zin, kan ik wat mee.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mooi dat we er weer zijn; en jammer dat je kennelijk vasthoudt dat leeftijdsscheiding een goed idee is.
twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 09-03-2020 om 15:47:59So last year 37,000 Americans died from the common Flu. It averages between 27,000 and 70,000 per year. Nothing is shut down, life & the economy go on. At this moment there are 546 confirmed cases of CoronaVirus, with 22 deaths. Think about that! reageer retweet
Lijkt er aardig op dat 15% ofzo het al gehad heeft in NY.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:16 schreef speknek het volgende:
De VS inmiddels voorbij de 50.000 doden.
Anderhalve maand geleden:twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 09-03-2020 om 15:47:59So last year 37,000 Americans died from the common Flu. It averages between 27,000 and 70,000 per year. Nothing is shut down, life & the economy go on. At this moment there are 546 confirmed cases of CoronaVirus, with 22 deaths. Think about that! reageer retweet
Op 24 februari:quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:16 schreef speknek het volgende:
Anderhalve maand geleden:twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 09-03-2020 om 15:47:59So last year 37,000 Americans died from the common Flu. It averages between 27,000 and 70,000 per year. Nothing is shut down, life & the economy go on. At this moment there are 546 confirmed cases of CoronaVirus, with 22 deaths. Think about that! reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 24-02-2020 om 22:42:02The Coronavirus is very much under control in the USA. We are in contact with everyone and all relevant countries. CDC & World Health have been working hard and very smart. Stock Market starting to look very good to me! reageer retweet
Veel obesitas ook daar, doet Afrika het beter.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:16 schreef speknek het volgende:
Nederland voert amper 300 autopsies per jaar uit, maar het CBS beweert dat er in 2018 9213 mensen aan een beroerte stierven. Daar kan je net hetzelfde over zeggen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Niet-geteste overledenen in verpleeghuizen als Coronadoden registreren heeft niks met correct tellen te maken. Dan moet je iedere overledene als Coronadode registeren, want er sterven ook veel Corona-patiënten thuis. Die worden dan weer niet gerapporteerd. Dit is gewoon goochelen met cijfers.
Je kunt straks alleen aan de oversterfte cijfers zien welk land relatief het hardste is getroffen. Jezelf op de borst kloppen, zoals de Belgen nu doen, is een beetje misplaatst.
Dan liggen er over een week of 3 nog maar zo'n 350 of zo. Of zelfs nog minder.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:21 schreef Kyran het volgende:
Aantal nieuwe patiënten per dag op de IC zit nu al bijna twee weken rond de 25, met een paar uitschieters naar boven.
Hetzelfde patroon bij die clown als altijd:quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:20 schreef maily het volgende:
[..]
Op 24 februari:twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 24-02-2020 om 22:42:02The Coronavirus is very much under control in the USA. We are in contact with everyone and all relevant countries. CDC & World Health have been working hard and very smart. Stock Market starting to look very good to me! reageer retweet
Als je wekenlang continu 25 mensen instroom hebt op de ic, dan lijkt dat te impliceren dat dat gewoon het niveau is qua instroom behorend tot deze set maatregelen. Op zich wel interessant om te weten wat een versoepeling per maatregel voor wat betreft instroom.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:21 schreef Kyran het volgende:
Aantal nieuwe patiënten per dag op de IC zit nu al bijna twee weken rond de 25, met een paar uitschieters naar boven.
OMT rapport:
[..]
Er is op dit moment dus nog geen ruimte om te versoepelen. Men neemt al en voorschot op eventuele verdere daling door maatregelen omtrent onderwijs en sport voor jongeren te versoepelen. Je kan dan niet ook nog andere versoepelingen doorvoeren, zonder dat je weet wat voor effect de huidige versoepelingen gaan hebben.
Trouwens, dit is ook wel een mooie, weer uit OMT rapport:
[..]
Waarom worden dit soort tegenstrijdigheden nooit naar boven gehaald tijdens persconferenties etc.?
En er was nog een tweet maar die ben ik kwijt; dat corona in april uit de USA zou zijn ....quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:26 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Hetzelfde patroon bij die clown als altijd:
- HET IS NIKS!
- WE HEBBEN HET ONDER CONTROLE
- FAKE NEWS
- HET IS DE SCHULD VAN DE DEMOCRATEN DIE ME DWARS ZITTEN.
Corona beer..... Bier bedoelde Trump …. Denk ik tenminstequote:Op vrijdag 24 april 2020 20:28 schreef maily het volgende:
[..]
En er was nog een tweet maar die ben ik kwijt; dat corona in april uit de USA zou zijn ....
Maar jij bent dan ook wel extreem conservatief.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:21 schreef Kyran het volgende:
OMT rapport:
[..]
Er is op dit moment dus nog geen ruimte om te versoepelen. Men neemt al en voorschot op eventuele verdere daling door maatregelen omtrent onderwijs en sport voor jongeren te versoepelen. Je kan dan niet ook nog andere versoepelingen doorvoeren, zonder dat je weet wat voor effect de huidige versoepelingen gaan hebben.
[..]
Waarom worden dit soort tegenstrijdigheden nooit naar boven gehaald tijdens persconferenties etc.?
Er viel wel wat op die studie aan te merken, net zoals die in Nederland, maar het zou aardig overeenkomen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lijkt er aardig op dat 15% ofzo het al gehad heeft in NY.
Collega van mij haar kinderen mogen iedere dag van 12:00 tot 14:30 komen spelen op school. Lekker alsnog iedere ochtend de kinderen om je heen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:30 schreef _I het volgende:
Sprak vandaag mijn zusje, en haar kinderen gaan 2 dagen naar school. Di en vr, andere groep op ma en do.
Dus wel een hele dag les in 1 keer.
Ook een manier.
Das ellendig. Breekt je dag, je kan bijna niets tussendoor doen en alle contacten zijn er wel.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:31 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Collega van mij haar kinderen mogen iedere dag van 12:00 tot 14:30 komen spelen op school. Lekker alsnog iedere ochtend de kinderen om je heen.
Ja, dit was zo'n beetje de slechtste keuze die ze konden maken. Ze hebben nu kennelijk voor alle groepen een blok van 2 uur per dag, zodat ze alle kinderen toch iedere dag zien.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:32 schreef _I het volgende:
[..]
Das ellendig. Breekt je dag, je kan bijna niets tussendoor doen en alle contacten zijn er wel.
Was je collega er blij mee?
Maarja die corona doden is ook maar weer een statistisch gegeven.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Er viel wel wat op die studie aan te merken, net zoals die in Nederland, maar het zou aardig overeenkomen.
NYC 12000 doden op 8.5M inwoners is 0.14% overleden.
Nederland 4300 doden op 17M inwoners is 0.025% overleden.
In Nederland was 3% besmet, met 15% besmet in NYC kom je inderdaad in de buurt van hetzelfde percentage (5x 0.025 = 0.125%)
Haha, dus iedereen heeft zo'n gat in de dag. Dat is slecht gekozen. Dan heb je alsnog een komen en gaan van mensen. Hm, hoe zou zoiets tot stand komen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:33 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja, dit was zo'n beetje de slechtste keuze die ze konden maken. Ze hebben nu kennelijk voor alle groepen een blok van 2 uur per dag, zodat ze alle kinderen toch iedere dag zien.
Ze was vrij woest toen ze het hoorde.
Van die Afrikaanse landen die gaan lockdownen, vermoedelijk om te laten zien dat ze het ook serieus nemen, is natuurlijk ook gewoon bizar.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:25 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Veel obesitas ook daar, doet Afrika het beter.
Pure wanhoop en weinig voorbereiding, waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:34 schreef _I het volgende:
[..]
Haha, dus iedereen heeft zo'n gat in de dag. Dat is slecht gekozen. Dan heb je alsnog een komen en gaan van mensen. Hm, hoe zou zoiets tot stand komen.
Dan organiseer je toch een edu-cathon met alle ouders. Kan niet misgaan.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:35 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Pure wanhoop en weinig voorbereiding, waarschijnlijk.
Tja vrij woest omdat je kinderen thuis zijn van 7:00/11:50quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:33 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja, dit was zo'n beetje de slechtste keuze die ze konden maken. Ze hebben nu kennelijk voor alle groepen een blok van 2 uur per dag, zodat ze alle kinderen toch iedere dag zien.
Ze was vrij woest toen ze het hoorde.
Eh, iedere corona dode is een corona dode. Niet iedere andere dode is geen corona dode.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maarja die corona doden is ook maar weer een statistisch gegeven.
Kun je inderdaad beter weer naar die oversterfte kijken... Want niet iedere corona dode is een corona dode, immers.
Wij vanuit Zuid Holland gaan een groep vormen die herstelbetalingen van Noord-Brabant willenquote:Op vrijdag 24 april 2020 20:35 schreef maily het volgende:
Hebzuchtig Oostenrijks skigebied zaaide corona uit over Noord-Europa
Er zijn serieus mensen die Ischl willen aanklagen ....
Er zijn serieus mensen die Joop lezen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:35 schreef maily het volgende:
Hebzuchtig Oostenrijks skigebied zaaide corona uit over Noord-Europa
Er zijn serieus mensen die Ischl willen aanklagen ....
Wat geldt als corona dode verschilt per land.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:36 schreef speknek het volgende:
[..]
Eh, iedere corona dode is een corona dode. Niet iedere andere dode is geen corona dode.
Yeah right. Alsof je dat gaat krijgen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:37 schreef OProg het volgende:
[..]
Wij vanuit Zuid Holland gaan een groep vormen die herstelbetalingen van Noord-Brabant willen
Ga er serieus op in zeg.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:39 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Yeah right. Alsof je dat gaat krijgen.
https://www.theguardian.c(...)coronavirus-pandemicquote:Revealed: UK ministers were warned last year of risks of coronavirus pandemic
Ministers were warned last year the UK must have a robust plan to deal with a pandemic virus and its potentially catastrophic social and economic consequences in a confidential Cabinet Office briefing leaked to the Guardian.
The detailed document warned that even a mild pandemic could cost tens of thousands of lives, and set out the must-have “capability requirements” to mitigate the risks to the country, as well as the potential damage of not doing so.
It comes as the UK’s hospital death toll from coronavirus heads towards 20,000. Less than a month ago, the medical director at NHS England, Prof Stephen Powis, said the country would “have done very well” to stay below this grim milestone.
Marked “official, sensitive”, the 2019 National Security Risk Assessment (NSRA) was signed off by Sir Patrick Vallance, the government’s chief scientific adviser, as well as a senior national security adviser to the prime minister whom the Guardian has been asked not to name.
The recommendations within it included the need to stockpile PPE (personal protective equipment), organise advanced purchase agreements for other essential kit, establish procedures for disease surveillance and contact tracing, and draw up plans to manage a surge in excess deaths.
The Cabinet Office document, which runs to more than 600 pages, not only analysed the risk of a viral flu pandemic but also specifically addressed the potential for a coronavirus outbreak (the earlier Sars and Mers were both coronaviruses), though it regarded this as potentially much less damaging. In reality, the UK is dealing with a hybrid of the two, raising further questions about whether ministers were quick enough to recognise the dangers and were able to rely on whatever preparations were already in place.
..
Drawing on previous security assessments and health risk registers, the document implicitly warned ministers they could not afford to be complacent. “A novel pandemic virus could be both highly transmissible and highly virulent,” it said. “Therefore, pandemics significantly more serious than the reasonable worst case … are possible.”
We mogen blij zijn als het heropenen van de basisscholen, opvang en sportclubs niet zorgt dat we daar weer overheen schieten (over die 25-30 per dag), maar daarmee zal de rek er ook wel uit zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:21 schreef Kyran het volgende:
OMT rapport:
[..]
[..]
Ongezien.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:45 schreef Momo het volgende:
America, jeetje zeg
![]()
Je hoopt gewoon dat het nep is
Die posts van jou geven mij toch altijd weer wat positieve vibesquote:Op vrijdag 24 april 2020 20:42 schreef hooibaal het volgende:
[..]
We mogen blij zijn als het heropenen van de basisscholen, opvang en sportclubs niet zorgt dat we daar weer overheen schieten (over die 25-30 per dag), maar daarmee zal de rek er ook wel uit zijn.
Don't feed the trolls.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja ik deed al ditbij het invoeren
![]()
Corona?twitter:telegraaf twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 20:03:44Na geruchten dat de Noord-Koreaanse dictator Kim Jong-un ernstig ziek zou zijn, wordt nu gemeld dat de communistische leider is gestorven. Een topfiguur van Hong Kong Satellite Television beweert dat Kim dood is, aldus media in Hongkong. https://t.co/YsuLckpR1p reageer retweet
Kim is al heel vaak dood verklaard de laatste jaren.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:54 schreef _I het volgende:
Corona?twitter:telegraaf twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 20:03:44Na geruchten dat de Noord-Koreaanse dictator Kim Jong-un ernstig ziek zou zijn, wordt nu gemeld dat de communistische leider is gestorven. Een topfiguur van Hong Kong Satellite Television beweert dat Kim dood is, aldus media in Hongkong. https://t.co/YsuLckpR1p reageer retweet
Bullshit.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:54 schreef _I het volgende:
Het is elke keer iemand anders, ze heten allemaal KIM daar namelijk.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Kim is al heel vaak dood verklaard de laatste jaren.
Het stond ook op Televaag maar dat was premium en toen heb ik het gegoogled.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er zijn serieus mensen die Joop lezen.
quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Kim is al heel vaak dood verklaard de laatste jaren.
In deze tweet zit een foto van media uit Japan.twitter:Alkmaaar1967 twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 20:16:21@telegraaf https://t.co/JkpRlSeB0i reageer retweet
Door de veronderstelde kwetsbare op leeftijd uit te sluiten ?quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:10 schreef OProg het volgende:
[..]
Leeftijd = risico en risico moet je zo veel mogelijk indammen.
Of wil je ook zeggen dat je mensen boven de 75 niet meer hoeft te testen voor ze hun rijbewijs kunnen verlengen omdat het leeftijdsdiscriminatie is als een demente oma van 85 niet meer met de auto kan?
Het artikel geeft wel inderect aan waar ik me vooral zorgen om maak bij de afbouw van een lockdown. Dat de kwetsbare groep weer te snel samen gaat klitten waardoor de ellende weer van voor af aan begint.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deelname aan een "actie" wordt is sws een keuze waarbij degene die risico veroorzaakt gehouden is aan beperkingen. En niet dat degene beperkt wordt die het risico krijgt toegeschoven.
Maatschappelijke risicoafweging door een individu heeft één keuzerichting nl. van minder naar meer en niet omgekeerd."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Tis maar goed dat je jezelf verontschuldigd.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:57 schreef maily het volgende:
[..]
Het stond ook op Televaag maar dat was premium en toen heb ik het gegoogled.
?quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:58 schreef Goldenrush het volgende:
Lekker staatsteun geven aan een bedrijf dat voor een extreem grotere crisis zorgt
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja ik deed al ditbij het invoeren
![]()
??quote:
Naar Air France - KLM.quote:
quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis maar goed dat je jezelf verontschuldigdT.
twitter:telegraaf twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 20:03:44Na geruchten dat de Noord-Koreaanse dictator Kim Jong-un ernstig ziek zou zijn, wordt nu gemeld dat de communistische leider is gestorven. Een topfiguur van Hong Kong Satellite Television beweert dat Kim dood is, aldus media in Hongkong. https://t.co/YsuLckpR1p reageer retweet
verontschuldigde*quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:03 schreef maily het volgende:
[..]twitter:telegraaf twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 20:03:44Na geruchten dat de Noord-Koreaanse dictator Kim Jong-un ernstig ziek zou zijn, wordt nu gemeld dat de communistische leider is gestorven. Een topfiguur van Hong Kong Satellite Television beweert dat Kim dood is, aldus media in Hongkong. https://t.co/YsuLckpR1p reageer retweet
Nou prima denk ik, eigelijk zouden we met zijn allen voor de schade moeten betalen en dus gewoon directe steun moeten geven, maar okay.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:03 schreef D_A het volgende:
[..]
Naar Air France - KLM.
In welke vormen is nog niet helemaal duidelijk. Maar wel in de vorm van leningen.
Kan je daar ook al dood aan gaan?quote:
Het bedrijf opzadelen met schulden is eerste stap. Daarna komt kwijtschelding. Politiek beter te verkopen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou prima denk ik, eigelijk zouden we met zijn allen voor de schade moeten betalen en dus gewoon directe steun moeten geven, maar okay.
Ja en komen andere voorwaarden dus primaquote:Op vrijdag 24 april 2020 21:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou prima denk ik, eigelijk zouden we met zijn allen voor de schade moeten betalen en dus gewoon directe steun moeten geven, maar okay.
Ja of ultra soepel zijn, ach, kvind het wel prima.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het bedrijf opzadelen met schulden is eerste stap. Daarna komt kwijtschelding. Politiek beter te verkopen.
Het is de wet waar je van mening over kunt verschillen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit valt natuurlijk niet onder leeftijdsdiscriminatie, totale onzin dat.
Het is niet dat iemand van 60 dan niet naar een concert mag omdat hij 60 is, maar omdat hij een groot risico loopt voorzich zelf maar eventueel ook voor de rest van een deel van de bevolking.
Is het ook discriminatie dat iemand van 12 geen alcohol mag drinken of een rijbewijs mag halen?
Ik denk dat je dit dan moet zien zoals IC triëren als ze in het zwart komen, "leeftijd" is/wordt een factor in de som maar is niet de bepalende afweging.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:15 schreef _I het volgende:
[..]
Heldere zin, kan ik wat mee.
Leeftijdsscheiding hoeft niet te betekenen dat je iedereen boven de 50 achter glas houdt. Het is niet nodig voor jongeren om van elkaar afstand te houden, of krampachtig te doen.
Het is wel verstandig om maatregelen in te stellen om bepaalde groepen te beschermen.
Niet zo zwart wit lezen. Bij het opstarten kan je niet iedereen beschermen, want dat kunnen sommige onderdelen van de maatschappij (bv. OV) niet aan. Als je hierin "discriminatie" kan toepassen, wat er voor zorgt dat er geen significante stijging komt in het aantal zieken, is er toch weer een (tijdelijke) oplossing gevonden voor een probleem.
Het biedt in mijn ogen perspectief, niet een middel om iedereen boven de 50 te verbannen naar hun huis.
Diep triest en het volk heeft daar voor gekozen en gaat daar - zo lijkt het - straks weer voor kiezen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:26 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Hetzelfde patroon bij die clown als altijd:
- HET IS NIKS!
- WE HEBBEN HET ONDER CONTROLE
- FAKE NEWS
- HET IS DE SCHULD VAN DE DEMOCRATEN DIE ME DWARS ZITTEN.
Je vindt mensen beschermen op leeftijd een moeilijke oplossing, hoewel je niemand benadeelt, je zorgt er alleen voor dat bepaalde mensen minder risico lopen/beschermd worden.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat je dit dan moet zien zoals IC triëren als ze in het zwart komen, "leeftijd" is/wordt een factor in de som maar is niet de bepalende afweging.
En dan komen we weer terug hoe we onze individuen waarderen en de bijdragende waarde classificeren.
Willen (durven en kunnen) "wij" als maatschappij individuen tot een sommetje daarmee vertegenwoordigende "eigenwaarde", brengen ?
NB: waarde staat voor mij totaal los van geldelijk bezit, macht of vermogens.
iemand die goed kantklost is net zo waardevol als een koning
Zelf zou ik daar geen problemen mee hebben, als iets kapot is moet je het laten gaan, ongeacht mijn staat van wie/wat ik ben. Plezierig te weten waar je (niet) op kunt rekenen. Anderen zijn daar bang voor omdat het hun bestaan (van "zijn") bedreigd.
Inzake Covid19 kan ik mij voorstellen dat een criterium is: Maximaal 8 dagen ziekenhuis en 4 dagen IC. En wanneer iemand (aantoonbaar) risico neemt/nam doordat massale concert te bezoeken: wordt dat gehalveerd.
"Bescherm je die mensen of worden ze uitgesloten ?" is dan mijn gedachte.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:28 schreef _I het volgende:
Je vindt mensen beschermen op leeftijd een moeilijke oplossing, hoewel je niemand benadeelt, je zorgt er alleen voor dat bepaalde mensen minder risico lopen/beschermd worden.
Ik geloof in de mens zelf. Als je duidelijk maakt wie risico loopt en waar de gevaren zitten, kan je gerichter gaan sturen en kunnen mensen zelf bepalen wat ze wel of niet zouden moeten doen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
"Bescherm je die mensen of worden ze uitgesloten ?" is dan mijn gedachte.
Ik snap je repliek en waar ik voor pleit is dat leeftijd never nooit een criterium mag zijn.
Net zoals je stelt dat "zorgpunten" geen systeem mag worden waar ik dan wat anders van vind omdat ik grenzen wil stellen aan zorg(kosten zonder dat die iets te maken heeft met leeftijd).
Dat het voor bepaalde jongeren (50-) zwaar is, is duidelijk wat niet wil zeggen dat dit minder zal zijn voor de rest (50+).
Wanneer een individu weet wat het risicoprofiel (=kwetsbaarheid) is, kun je die zelf laten beslissen of die dat te grabbel wil gooien door zeg een virusrijk festival te bezoeken of mijn part de bus te nemen. De persoon vanwege het zelf genomen "risico" uitsluiten is niet de weg.
Dat is nu feitelijk niet anders, iemand met een immuunziekte zal je sws niet zien bij de Zwarte-Cross net zo min als als een blinde kan meedoen aan een steeplechase. Het aangeboren of verkregen gebrek bepaalt impliciet de deelnamemogelijkheid.
De gebrekkige krijg/heeft dan andere gelijkwaardige (geachte?) voorzieningen.
Ik denk dat we het met wederzijdse argumenten aardig eens kunnen zijn. Top so far !!!
Waar we dan van mening over hoe die het best zijn te plaatsen in het voordeel voor een aanpak zonder dat die gaat discrimineren. Mocht er nog iets zijn, vinden we elkaar wel weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |