Maar die zijn bij mijn weten opgesteld voor de huidige crisis.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Staat gewoon in de brede heroverwegingen welke deze week gelekt zijn.
En dat zijn vrij radicale voorstellen.
Volgens mij blijft Nederland één van de rijkste landen ter wereld. Alle landen worden getroffen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:18 schreef Ven1972 het volgende: [..] Kijk, dat is wel erg veel zeker, maar helaas is dat voor Nederland nu een erg grote risico dat het mis kan gaan voor risicogroep. Echter moeten we nagaan dat het coronavirus nu echt heel ernstige schade heeft toegebracht in Nederland op financieel gebied, maar zeker op grote mate fysiek en metaal gebied.
Laten we eerst maar eens afwachten welke gevolgen het heropenen van de basisscholen met zich meebrengt. Hopelijk klopt de voorspelling dat kinderen een beperkte rol spelen in de verspreiding.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:27 schreef Wirelessmouse het volgende:
ik vraag mij altijd af hoe anderen het zien, bijvoorbeeld user hooibaal. Nu tot oktober zo doorgaan? En dan? Komen we langzaam weer uit huis om het leven wat op gang te brengen?
Er zijn tal van zaken/sectoren die vanuit economische overwegingen open mochten blijven, maar de afremming van het virus vermoeilijkten, omdat mensen meer op straat waren te vinden.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
U-bocht contructie, die "vitale" zaken zijn/worden in leven gehouden om te zorgen dat we "overleven" zonder te kijken wat de economische consequenties zijn.
Ik zie daarmee geen economische afweging maar vooral hoe kunnen we op alle mogelijke manieren de "gezondheid" laten prevaleren zodanig dat mensen nog net niet gaan muiten.
We moeten toch juist meer consumeren om de economie op gang te helpen?quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:31 schreef Gia het volgende:
Dan moeten we allemaal maar wat minder. Maar 1 auto voor de deur. Geen vakanties, geen restaurantje. Kleding 2 jaar dragen, i.p.v. maandelijks nieuwe outfit.
Dat laatste lijkt mij ook.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We moeten toch juist meer consumeren om de economie op gang te helpen?
Ik snap sowieso het schuldenprobleem niet. Ieder land ter wereld heeft toch te maken met gigantisch stijgende schulden?
Inderdaad. Het is een illusie om te denken dat een pandemie de economie niet raakt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:32 schreef Simmertje het volgende:
Maar in hoeverre had je de economie kunnen redden met minder maatregelen?
Ja, dit. Het is niet alsof Nederland ineens arm wordt, terwijl de rest zo doorgaat als voorheen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij blijft Nederland één van de rijkste landen ter wereld. Alle landen worden getroffen.
Dan moeten we allemaal maar wat minder. Maar 1 auto voor de deur. Geen vakanties, geen restaurantje. Kleding 2 jaar dragen, i.p.v. maandelijks nieuwe outfit.
En noem maar op.
Alle landen krijgen te maken met een grote financiële problemen is echt zeker.quote:
Klinkt heel mooi en nobel, maar dat gaan de mensen nooit accepteren.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij blijft Nederland één van de rijkste landen ter wereld. Alle landen worden getroffen.
En noem maar op.
Ja, het is vervelend, maar 65,2% is nog altijd vele malen lager dan het gemiddelde van de EU vóór de crisis.quote:Het kabinet voorziet door het virus een flinke economische krimp. Het gaat uit van veel lagere belastinginkomsten en is ook nog enorme bedragen kwijt aan steunmaatregelen. Hoekstra rekent met een staatsschuld van 65,2 procent van het bbp. Volgens de gangbare EU-regels is de toegestane grens 60 procent, maar ook die is versoepeld.
Dat maakt het toch niet minder problematisch.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:33 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik snap sowieso het schuldenprobleem niet. Ieder land ter wereld heeft toch te maken met gigantisch stijgende schulden?
Ja, niet. Kunnen we allemaal boos worden op Rutte dat het café nog niet open mag, maar de oorzaak van de economische ellende is globaal. En ook niet het gevolg van beleid, maar van een pandemie.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:32 schreef Simmertje het volgende:
Maar in hoeverre had je de economie kunnen redden met minder maatregelen? Alle landen om ons heen zitten in lockdown, voor een export land als Nederland is dat een ramp. Je kunt beperkt de kapper, horeca etc. openen maar dat is een druppel op een gloeiende plaat. De toeristen blijven alsnog weg, dus heel veel zal de horeca nou ook weer niet profiteren. En iedereen is het erover eens dat je niet zomaar weer kroegen vol kunt stampen of festivals kunt gaan houden.
Dat lijkt me wel toch? Als ik tien euro verlies is dat minder erg als de rest 100 euro verliest.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:37 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat maakt het toch niet minder problematisch.
Ben ik het op zich wel mee eens, maar...quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Laten we eerst maar eens afwachten welke gevolgen het heropenen van de basisscholen met zich meebrengt. Hopelijk klopt de voorspelling dat kinderen een beperkte rol spelen in de verspreiding.
Maar ik denk dat de plaatsen waar veel mensen op een kleine ruimte zijn eigenlijk nog taboe blijven totdat er een vaccin is. Ik zie het ook liever anders, maar er is niet veel keus.
700, volgens mij.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ben ik het op zich wel mee eens, maar...
Stel dat de besmettingen / doden weer oplopen... wat dan? Verder aankijken of de "IC limiet" wordt gehaald? Toch nog een versoepeling er bij op 20 mei?
Of tot waar mogen ze oplopen? Maar dit is meer iets wat ik van het beleid / de planning van het kabinet mis.
Dat is wel een beetje wat ik mis in het beleid van het kabinet
Echt ik snap er niks van. Groente gewoon wassen lijkt mij echt wel voldoende en andere koop je groente die je mag koken, dat overleeft t virus vast niet.quote:Medici vrezen dat Amerikaanse burgers zelf met de suggestie van Trump aan de slag gaan. Een gezondheidsdienst van de overheid constateerde deze week nog dat het aantal vergiftigingen door schoonmaak- en ontsmettingsmiddelen in de coronapandemie omhoog is geschoten.
Een van de slachtoffers was een vrouw die al haar groenten in een mengsel van water, azijn en 10 procent bleek liet weken. Ze werd onwel en met een ernstig zuurstoftekort in het ziekenhuis opgenomen, waar ze herstelde.
Ook de Amerikaanse voedsel- en warenautoriteit kreeg veel extra meldingen binnen: van braken, diarree, scherpe bloeddrukdaling en acuut leverfalen als gevolg van het innemen van desinfectiemiddelen.
Het probleem is denk ik meer dat Nederlandse politici weer een overreactie gaan vertonen en extreem gaan bezuinigen. Daar ben ik bang voor. Terwijl als je nuchter bent je ook kan denken: oke de staatsschuld stijgt hard maar daar hebben alle EU landen mee te maken. De norm van 60% parkeren we dus maar even want iedereen zal dat nu een zorg zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We moeten toch juist meer consumeren om de economie op gang te helpen?
En daar is die weer....quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:37 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja, niet. Kunnen we allemaal boos worden op Rutte dat het café nog niet open mag, m
Klopt. Het is de traagheid en de 'onzichtbaarheid' die het voor mensen zo moeilijk te bevatten valt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:37 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja, niet. Kunnen we allemaal boos worden op Rutte dat het café nog niet open mag, maar de oorzaak van de economische ellende is globaal. En ook niet het gevolg van beleid, maar van een pandemie.
Dus er zijn incidenten en het volk is tyfus dom?quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:40 schreef deedeetee het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)nfectiemiddelen.html
Trump is een idioot maar het volk is dus geen haar beter. Geen wonder dat ze zo'n president hebben.... Soort zoekt soort
Eén seconde om een cijfer bij te printen en klaar. O ja, volgend jaren minder waarde voor je pensioen. duurdere uitgegaven en sws veel langer met minder doorwerken en vooral vrijheden/kansen opgeven omdat je het overleefd hebt,quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is wel echt giga zeg.. hoe lang zal het duren voor we deze klap te boven zijn?5 jaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |