Maar die zijn bij mijn weten opgesteld voor de huidige crisis.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Staat gewoon in de brede heroverwegingen welke deze week gelekt zijn.
En dat zijn vrij radicale voorstellen.
Volgens mij blijft Nederland één van de rijkste landen ter wereld. Alle landen worden getroffen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:18 schreef Ven1972 het volgende: [..] Kijk, dat is wel erg veel zeker, maar helaas is dat voor Nederland nu een erg grote risico dat het mis kan gaan voor risicogroep. Echter moeten we nagaan dat het coronavirus nu echt heel ernstige schade heeft toegebracht in Nederland op financieel gebied, maar zeker op grote mate fysiek en metaal gebied.
Laten we eerst maar eens afwachten welke gevolgen het heropenen van de basisscholen met zich meebrengt. Hopelijk klopt de voorspelling dat kinderen een beperkte rol spelen in de verspreiding.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:27 schreef Wirelessmouse het volgende:
ik vraag mij altijd af hoe anderen het zien, bijvoorbeeld user hooibaal. Nu tot oktober zo doorgaan? En dan? Komen we langzaam weer uit huis om het leven wat op gang te brengen?
Er zijn tal van zaken/sectoren die vanuit economische overwegingen open mochten blijven, maar de afremming van het virus vermoeilijkten, omdat mensen meer op straat waren te vinden.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
U-bocht contructie, die "vitale" zaken zijn/worden in leven gehouden om te zorgen dat we "overleven" zonder te kijken wat de economische consequenties zijn.
Ik zie daarmee geen economische afweging maar vooral hoe kunnen we op alle mogelijke manieren de "gezondheid" laten prevaleren zodanig dat mensen nog net niet gaan muiten.
We moeten toch juist meer consumeren om de economie op gang te helpen?quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:31 schreef Gia het volgende:
Dan moeten we allemaal maar wat minder. Maar 1 auto voor de deur. Geen vakanties, geen restaurantje. Kleding 2 jaar dragen, i.p.v. maandelijks nieuwe outfit.
Dat laatste lijkt mij ook.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We moeten toch juist meer consumeren om de economie op gang te helpen?
Ik snap sowieso het schuldenprobleem niet. Ieder land ter wereld heeft toch te maken met gigantisch stijgende schulden?
Inderdaad. Het is een illusie om te denken dat een pandemie de economie niet raakt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:32 schreef Simmertje het volgende:
Maar in hoeverre had je de economie kunnen redden met minder maatregelen?
Ja, dit. Het is niet alsof Nederland ineens arm wordt, terwijl de rest zo doorgaat als voorheen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij blijft Nederland één van de rijkste landen ter wereld. Alle landen worden getroffen.
Dan moeten we allemaal maar wat minder. Maar 1 auto voor de deur. Geen vakanties, geen restaurantje. Kleding 2 jaar dragen, i.p.v. maandelijks nieuwe outfit.
En noem maar op.
Alle landen krijgen te maken met een grote financiële problemen is echt zeker.quote:
Klinkt heel mooi en nobel, maar dat gaan de mensen nooit accepteren.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij blijft Nederland één van de rijkste landen ter wereld. Alle landen worden getroffen.
En noem maar op.
Ja, het is vervelend, maar 65,2% is nog altijd vele malen lager dan het gemiddelde van de EU vóór de crisis.quote:Het kabinet voorziet door het virus een flinke economische krimp. Het gaat uit van veel lagere belastinginkomsten en is ook nog enorme bedragen kwijt aan steunmaatregelen. Hoekstra rekent met een staatsschuld van 65,2 procent van het bbp. Volgens de gangbare EU-regels is de toegestane grens 60 procent, maar ook die is versoepeld.
Dat maakt het toch niet minder problematisch.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:33 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik snap sowieso het schuldenprobleem niet. Ieder land ter wereld heeft toch te maken met gigantisch stijgende schulden?
Ja, niet. Kunnen we allemaal boos worden op Rutte dat het café nog niet open mag, maar de oorzaak van de economische ellende is globaal. En ook niet het gevolg van beleid, maar van een pandemie.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:32 schreef Simmertje het volgende:
Maar in hoeverre had je de economie kunnen redden met minder maatregelen? Alle landen om ons heen zitten in lockdown, voor een export land als Nederland is dat een ramp. Je kunt beperkt de kapper, horeca etc. openen maar dat is een druppel op een gloeiende plaat. De toeristen blijven alsnog weg, dus heel veel zal de horeca nou ook weer niet profiteren. En iedereen is het erover eens dat je niet zomaar weer kroegen vol kunt stampen of festivals kunt gaan houden.
Dat lijkt me wel toch? Als ik tien euro verlies is dat minder erg als de rest 100 euro verliest.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:37 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat maakt het toch niet minder problematisch.
Ben ik het op zich wel mee eens, maar...quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Laten we eerst maar eens afwachten welke gevolgen het heropenen van de basisscholen met zich meebrengt. Hopelijk klopt de voorspelling dat kinderen een beperkte rol spelen in de verspreiding.
Maar ik denk dat de plaatsen waar veel mensen op een kleine ruimte zijn eigenlijk nog taboe blijven totdat er een vaccin is. Ik zie het ook liever anders, maar er is niet veel keus.
700, volgens mij.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ben ik het op zich wel mee eens, maar...
Stel dat de besmettingen / doden weer oplopen... wat dan? Verder aankijken of de "IC limiet" wordt gehaald? Toch nog een versoepeling er bij op 20 mei?
Of tot waar mogen ze oplopen? Maar dit is meer iets wat ik van het beleid / de planning van het kabinet mis.
Dat is wel een beetje wat ik mis in het beleid van het kabinet
Echt ik snap er niks van. Groente gewoon wassen lijkt mij echt wel voldoende en andere koop je groente die je mag koken, dat overleeft t virus vast niet.quote:Medici vrezen dat Amerikaanse burgers zelf met de suggestie van Trump aan de slag gaan. Een gezondheidsdienst van de overheid constateerde deze week nog dat het aantal vergiftigingen door schoonmaak- en ontsmettingsmiddelen in de coronapandemie omhoog is geschoten.
Een van de slachtoffers was een vrouw die al haar groenten in een mengsel van water, azijn en 10 procent bleek liet weken. Ze werd onwel en met een ernstig zuurstoftekort in het ziekenhuis opgenomen, waar ze herstelde.
Ook de Amerikaanse voedsel- en warenautoriteit kreeg veel extra meldingen binnen: van braken, diarree, scherpe bloeddrukdaling en acuut leverfalen als gevolg van het innemen van desinfectiemiddelen.
Het probleem is denk ik meer dat Nederlandse politici weer een overreactie gaan vertonen en extreem gaan bezuinigen. Daar ben ik bang voor. Terwijl als je nuchter bent je ook kan denken: oke de staatsschuld stijgt hard maar daar hebben alle EU landen mee te maken. De norm van 60% parkeren we dus maar even want iedereen zal dat nu een zorg zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En daar is die weer....quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:37 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja, niet. Kunnen we allemaal boos worden op Rutte dat het café nog niet open mag, m
Klopt. Het is de traagheid en de 'onzichtbaarheid' die het voor mensen zo moeilijk te bevatten valt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:37 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja, niet. Kunnen we allemaal boos worden op Rutte dat het café nog niet open mag, maar de oorzaak van de economische ellende is globaal. En ook niet het gevolg van beleid, maar van een pandemie.
Dus er zijn incidenten en het volk is tyfus dom?quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:40 schreef deedeetee het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)nfectiemiddelen.html
Trump is een idioot maar het volk is dus geen haar beter. Geen wonder dat ze zo'n president hebben.... Soort zoekt soort
Eén seconde om een cijfer bij te printen en klaar. O ja, volgend jaren minder waarde voor je pensioen. duurdere uitgegaven en sws veel langer met minder doorwerken en vooral vrijheden/kansen opgeven omdat je het overleefd hebt,quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is wel echt giga zeg.. hoe lang zal het duren voor we deze klap te boven zijn?5 jaar?
Jawel, want het speelveld is breder dan alleen landen. Het maakt je ook inder aantrekkelijk om in te investeren ipv in iets anders, zijnde niet landen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel toch? Als ik tien euro verlies is dat minder erg als de rest 100 euro verliest.
Net zoals ik per saldo niet zoveel aan 10 euro winst heb als de rest 100 euro wint.
Klopt. Bij 60/70 graden gaan respiratoire virussen alleen al dood door de temperatuur.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:40 schreef deedeetee het volgende:
Groente gewoon wassen lijkt mij echt wel voldoende en andere koop je groente die je mag koken, dat overleeft t virus vast niet.
Niet bij 701 lijkt me. Maar als het er weer boven komt en blijft stijgen, dan wel denk ik.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:41 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dus boven de 700 gaan de scholen weer dicht?
De norm van 60% is al losgelaten.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:40 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het probleem is denk ik meer dat Nederlandse politici weer een overreactie gaan vertonen en extreem gaan bezuinigen. Daar ben ik bang voor. Terwijl als je nuchter bent je ook kan denken: oke de staatsschuld stijgt hard maar daar hebben alle EU landen mee te maken. De norm van 60% parkeren we dus maar even want iedereen zal dat nu een zorg zijn.
Veel is niet een paar incidenten hoor.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:42 schreef Noek het volgende:
[..]
Dus er zijn incidenten en het volk is tyfus dom?
Deze stelling is mogelijk nog dommer dan een liter chloor in je ogen te spuiten.
quote:Ook de Amerikaanse voedsel- en warenautoriteit kreeg veel extra meldingen binnen: van braken, diarree, scherpe bloeddrukdaling en acuut leverfalen als gevolg van het innemen van desinfectiemiddelen.
Wat nu als je die auto, huis en vakantie sws al niet had..... wat moeten zij lager dan de ondergrens.... ?quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:31 schreef Gia het volgende:
[..]
En noem maar op.
Beleid faalt wel in deze, 11 mei scholen open en mogelijk 20 mei andere versoepelingen. Je zou zeggenquote:Op vrijdag 24 april 2020 15:43 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Niet bij 701 lijkt me. Maar als het er weer boven komt en blijft stijgen, dan wel denk ik.
20 mei versoepelen heeft inderdaad geen nut omdat je op dat moment nog geen enkel beeld hebt van de gevolgen van het heropenen van het onderwijs.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Beleid faalt wel in deze, 11 mei scholen open en mogelijk 20 mei andere versoepelingen. Je zou zeggen
- 11 mei scholen open en minimaal tot 1 juni wachten en kijken wat er gebeurt, verder niks doen.
- 11 mei scholen open + de geplande versoepelingen van 20 mei en minimaal tot 1 juni wachten en kijken wat er gebeurt
Zolang de IC het daar aan kan (en dat is het geval vooralsnog) gaat het daar vrij aardig imo.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:23 schreef Gia het volgende:
[..]
812 gevallen erbij en 131 doden.
Het gaat daar niet beter.
Sommige users leren het nooit inderdaad.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:40 schreef Noek het volgende:
[..]
En daar is die weer....
Om te janken gewoon.
Gelukkig pakken wij een aardig deel van de rekening op voor andere landenquote:Op vrijdag 24 april 2020 15:35 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Alle landen krijgen te maken met een grote financiële problemen is echt zeker.
We leven al jarenlang met veel teveel mensen op deze aarde om 1,5 meter in stand te houden ten koste van alles.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:32 schreef hooibaal het volgende:
Maar ik denk dat de plaatsen waar veel mensen op een kleine ruimte zijn eigenlijk nog taboe blijven totdat er een vaccin is. Ik zie het ook liever anders, maar er is niet veel keus.
Daarom is het zaak nu flink uit te geven. Liever dat dat geld naar de eigen bevolking stroomt dan dat Zuid Europa het voor ons opmaakt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:53 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Gelukkig pakken wij een aardig deel van de rekening op voor andere landenLekker bezig Henk.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt, mensen gaan het niet accepteren dat alle sociale activiteiten (voorlopig) verdwijnen en gaan elkaar gewoon opzoeken.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:56 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
We leven al jarenlang met veel teveel mensen op deze aarde om 1,5 meter in stand te houden ten koste van alles.
De groep kwetsbaren zal alleen maar kleiner worden en er zullen dus minder mensen dood gaan aan Corona. Dat gaat sneller dan er een vaccin komt. Mensen gaan dit niet pikken en starten een café op zolder of in de tuin.
Daar erger ik me ook kapot aan. Dat is nu wel het laatste waar je over moet gaan zeiken.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:40 schreef Noek het volgende:
[..]
En daar is die weer....
Om te janken gewoon.
Degenen die dat kunnen, ja graag.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:33 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat kan ik met je eens zijn maar zou daar dolgraag een onderbouwing voor willen hebben.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zijn tal van zaken/sectoren die vanuit economische overwegingen open mochten blijven, maar de afremming van het virus vermoeilijkten, omdat mensen meer op straat waren te vinden.
Yep... maar Trump weet dat niet omdat hij niets schoonmaakt, niet eens weet hoe en alleen kijkt naar het blinkende resultaat. Als het dan stinkt, wordt de werkster ontslagen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:45 schreef Ven1972 het volgende:
Wat Trump bedoelde met chemische schoonmaakspullen is echt verkeerd, want de chloor lost ook geen virussen op. Erger nog, chloor veroorzaakt veel ontstekingen en eczemen.
Dat is geen oplossing maar een resultaat.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:48 schreef KingRadler het volgende:
1.5 meter in OV enige oplossing is mondkapjes verplichten.
Dan kan iedereen gewoon reizen dit doen ze in Azie ook
Jep maar blijven relevant.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:30 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar die zijn bij mijn weten opgesteld voor de huidige crisis.
Het OMT maakt maatschappijbrede afwegingen en het RIVM modelleert adhv verwacht gedrag. Daar hoort o.a. bij het modelleren van de (medische) gevolgen van het openhouden van sector X tegenover de (economische) gevolgen van het sluiten van sector X. In veel gevallen is die balans uitgeslagen richting het sluiten ervan, maar in veel gevallen is gekozen om de sectoren open te houden, zoals bij de detailhandel gebeurd is. Simpelweg omdat de economische schade te groot zou zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:02 schreef Vallon het volgende:
Dat kan ik met je eens zijn maar zou daar dolgraag een onderbouwing voor willen hebben.
Ik ga er vanuit dat dit model, buiten een 5-minuten bierviltje, niet is gemaakt.
Ai ai, je lijkt te redeneren - nofi - vanuit een tamelijk beperkt zichtveld.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Degenen die dat kunnen, ja graag.
De rest even een stapje terug.
Denk niet dat de allerarmsten nog armer gaan worden. Er zullen er wellicht wel bijkomen.
Voor de rest is het straks picking up the pieces en opnieuw beginnen.
Als je al een florerende zaak had opgebouwd, lukt dat je vast nog wel een keer.
Voor de nutteloze beroepen, zoals nagelstyliste, zal wellicht minder klandizie zijn. Is toch één van de eerste zaken die je schrapt als het even wat minder moet.
We hebben alles ingericht om zo ongeveer bij elkaar op schoot te kruipen omdat dat efficiënter is. Dat heeft niets met een teveel aan mensen te maken.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:56 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
We leven al jarenlang met veel teveel mensen op deze aarde om 1,5 meter in stand te houden ten koste van alles.
De groep kwetsbaren zal alleen maar kleiner worden en er zullen dus minder mensen dood gaan aan Corona. Dat gaat sneller dan er een vaccin komt. Mensen gaan dit niet pikken en starten een café op zolder of in de tuin.
Dan vries je kapot man, bij -45quote:
Toch heb ik het idee dat we met de huidige dalingen helemaal niet zo ver onder de vooraf vastgestelde 600 IC-bedden komen.quote:
Ik denk dat Rutte dat idee ook niet heeft:quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toch heb ik het idee dat we met de huidige dalingen helemaal niet zo ver onder de vooraf vastgestelde 600 IC-bedden komen.
quote:"We zijn er echt nog niet", zei premier Rutte op zijn wekelijkse persconferentie na afloop van de ministerraad, waarbij hij ook sprak over de coronacrisis. Hij zei dat hij met iedereen meeleeft die door de crisis is getroffen; bedrijven en mensen thuis.
Verruimen van de anti-coronamaatregelen moet voorzichtig gebeuren, vindt de premier. "Als we nu sneller zouden versoepelen, en het virus zou weer uitbreken, dan loop je het enorme risico dat er weer een golf aankomt die de zorg niet aankan. Het moet dus met een enorme omzichtigheid", zei Rutte.
Zonder maatregelen hadden er volgens Rutte naar schatting rond 23.000 mensen op de IC gelegen. "Ik wijs u er ook op dat nog steeds iedere dag 25 tot 40 mensen worden opgenomen op de IC."
De premier vraagt mensen verder zo veel mogelijk thuis te blijven op Koningsdag en hooguit even naar buiten om een frisse neus te halen.
Dan toch de vraag waarom de detailhandel op supermarkten na dan. De detailhandel draait ook wel door via internet. Kies dan een sector wat helemaal stil ligt. En nee ik bedoel niet de kroegen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het OMT maakt maatschappijbrede afwegingen en het RIVM modelleert adhv verwacht gedrag. Daar hoort o.a. bij het modelleren van de (medische) gevolgen van het openhouden van sector X tegenover de (economische) gevolgen van het sluiten van sector X. In veel gevallen is die balans uitgeslagen richting het sluiten ervan, maar in veel gevallen is gekozen om de sectoren open te houden, zoals bij de detailhandel gebeurd is. Simpelweg omdat de economische schade te groot zou zijn.
twitter:janhart twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 09:30:38Anderhalve meter afstand? Niet op de pont in Amsterdam [video] ?@sharon_dijksma? kan aan de slag #corona https://t.co/0sjbz0tB4L reageer retweet
Ja, maar daar moet je weer de hoeveelheid AOW die we besparen vanaf trekken.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:22 schreef kol7680 het volgende:
We stonden op een plus van 9 miljard dit jaar, dus er is 101.000.000.000 uitgegeven voor het voorkomen van hoeveel doden?
Vooralsnog kost het zo'n 30 miljoen per dode.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:22 schreef kol7680 het volgende:
We stonden op een plus van 9 miljard dit jaar, dus er is 101.000.000.000 uitgegeven voor het voorkomen van hoeveel doden?
En dit is alleen het begrotingstekort. Niet wat er allemaal verdampt bij het MKB, pensioenfondsen, faillissementen e.d. De schade is denk ik minstens 2-3x zo groot.
De hele wereldeconomie ligt nu stil. Ook zonder maatregelen zou er een gigantisch tekort zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:22 schreef kol7680 het volgende:
En dit is alleen het begrotingstekort. Niet wat er allemaal verdampt bij het MKB, pensioenfondsen, faillissementen e.d. De schade is denk ik minstens 2-3x zo groot.
Denk niet voorkomen, maar 101 miljard voor het uitstellen van doden.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:22 schreef kol7680 het volgende:
Dit zal wel verklaren waarom er zoveel gelovigen onder de slachtoffers zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:15 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Het is een streek van de duivel.....
C: 3e letter
O:15e
R: 18e
O: 15
N 14
A 1
6 letters, Opgetelde rangen in het alfabet: 66.
Publiek én personeel zit daar fout (als dit hetzelfde filmpje is als eerder vandaag).quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:23 schreef hooibaal het volgende:
Op de ijveren zijn de anderhalvemeterregels nog niet helemaal doorgedrongen:twitter:janhart twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 09:30:38Anderhalve meter afstand? Niet op de pont in Amsterdam [video] ?@:sharon_dijksma? kan aan de slag #corona https://t.co/0sjbz0tB4L reageer retweet
Inderdaad, met een gemiddelde opname van 30 patiënten / dag en een gemiddelde ligduur van 3 weken kom je niet eens onder de 600.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik denk dat Rutte dat idee ook niet heeft:
[..]
Klopt. De overheid😅quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:23 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Vooralsnog kost het zo'n 30 miljoen per dode.
Ja, dat klopt. Nemen het allemaal niet zo nauw met de regels. Het toewerken naar een anderhalvemetersamenleving zal nog een hoop voeten in de aarde krijgen waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:29 schreef maily het volgende:
[..]
Publiek én personeel zit daar fout (als dit hetzelfde filmpje is als eerder vandaag).
We moeten nog zien dat we het überhaupt gaan halen. Mensen houden zich steeds slechter aan de afstandsregels en dan worden binnenkort ook nog de kinderdagverblijven, sportverenigingen en basisscholen heropend wat niet alleen kinderen maar vooral ook weer allerlei volwassenen in beweging gaat brengen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Inderdaad, met een gemiddelde opname van 30 patiënten / dag en een gemiddelde ligduur van 3 weken kom je niet eens onder de 600.
Mondkapjes werken niet volgens het RIVM ….alleen de 1,5quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:48 schreef KingRadler het volgende:
Dat is niet wat ze hebben gezegd.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:33 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Mondkapjes werken niet volgens het RIVM ….alleen de 1,5
Dat zal ongeveer de situatie, wereldwijd gaan zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:16 schreef Vallon het volgende:
Ai ai, je lijkt te redeneren - nofi - vanuit een tamelijk beperkt zichtveld.
Even uitmaken dat anderen niet nutbaar - blijken te - zijn, is een hellend vlak.
Dat "even een beetje stapje" terug moet mij denken aan kruipend salon-socialisme.
Ik snap de algemeenheid waar je je maar beter niet aan kunt branden. Achter elk daarvan staat en leger aan leed.
Dan zou net zo geldig zijn door de degene die nu niet arm, zijn eerst te ontdoen van hun "bezit" en dan te kijken wat de nieuwe "rijken" (voormalig armen) daarmee gaan doen.
Ik zag een filmpje van wat politie in India die met stokken mensen gewoon op straat in elkaar timmeren als ze zich niet aan de regels houden. Misschien ook wat voor hierquote:Op vrijdag 24 april 2020 16:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Mensen houden zich steeds slechter aan de afstandsregels
Terechte vraagquote:Op vrijdag 24 april 2020 16:36 schreef MichaelScott het volgende:
Godskolerig, zet je even de stream aan is de eerste vraag: "Hoe laag moet de bezetting op de IC zijn voordat de terrassen weer open kunnen?"
Ik denk dat er nog wel wat gradaties zitten tussen het totale gebrek aan handhaving hier, en fysieke mishandeling door agenten.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zag een filmpje van wat politie in India die met stokken mensen gewoon op straat in elkaar timmeren als ze zich niet aan de regels houden. Misschien ook wat voor hier
Eerste levensbehoefte, van velen. Schijnbaar.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:36 schreef MichaelScott het volgende:
Godskolerig, zet je even de stream aan is de eerste vraag: "Hoe laag moet de bezetting op de IC zijn voordat de terrassen weer open kunnen?"
Vergelijking die natuurlijk kant nog wal raakt, we doen die maatregelen niet voor de doden maar om doden/zieken te voorkomenquote:Op vrijdag 24 april 2020 16:23 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Vooralsnog kost het zo'n 30 miljoen per dode.
Oh sorry had ik iets gemist...… graag uitleg..... AUBquote:
Je lijkt maar niet te beseffen dat die 1,5 meter economie er nooit gaat komen en dat de kosten de baten binnen afzienbare tijd ontstijgen. Als ze dat al niet doen. Gezondheid boven economie is beperkt houdbaar.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
We moeten nog zien dat we het überhaupt gaan halen. Mensen houden zich steeds slechter aan de afstandsregels en dan worden binnenkort ook nog de kinderdagverblijven, sportverenigingen en basisscholen heropend wat niet alleen kinderen maar vooral ook weer allerlei volwassenen in beweging gaat brengen.
Aangezien Nederland een voedselproducerend land is, zullen we er geen boterham minder om hoeven te eten.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:38 schreef Jane het volgende:
Wat de Nederlandse economie op termijn het meeste schaadt is als we in andere landen bekend staan als een 'land waar nog Corona heerst'. Een land dus waar je niet heen gaat op vakantie, waar je liever niet doorheen reist en waarvan je de (eetbare) producten liever niet wil hebben. En als je zo'n reputatie eenmaal hebt, dan ben je er ook niet zo snel meer vanaf.
Nu hebben alle landen nog min of meer hetzelfde probleem, maar al snel zullen duidelijke verschillen zichtbaar zijn, tussen relatief 'veilige' gebieden en 'onveilige' gebieden. Nederland zal nog aardig z'n best moeten doen om tot de eerste categorie te gaan behoren.
Ik zit ook heel, héél graag op een terrasje in de zon met een drankje. Echt waar. Maar ook al waren ze nu open, ik wacht wel ff...quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Eerste levensbehoefte, van velen. Schijnbaar.
Mijn punt was dat we geen situatie willen waarin andere landen ONZE producten niet meer willen. Omdat wij de situatie niet onder controle willen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Aangezien Nederland een voedselproducerend land is, zullen we er geen boterham minder om hoeven te eten.
Dan maar even geen bananen, als ze niet ingevoerd kunnen worden.
Nederland kan zichzelf bedruipen.
Precies!quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:41 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik zit ook heel, héél graag op een terrasje in de zon met een drankje. Echt waar. Maar ook al waren ze nu open, ik wacht wel ff...
Wat je al zei: dat werkt twee kanten op. Wij nemen hun producten ook niet.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:43 schreef Jane het volgende:
Mijn punt was dat we geen situatie willen waarin andere landen ONZE producten niet meer willen. Omdat wij de situatie niet onder controle willen.
Het gaat om de economische schade waar sommige mensen de mond vol van hebben. Die schade is uiteindelijk groter wanneer het virus hier niet onder controle is.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat je al zei: dat werkt twee kanten op. Wij nemen hun producten ook niet.
Totale gebrek aan handhavingquote:Op vrijdag 24 april 2020 16:37 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog wel wat gradaties zitten tussen het totale gebrek aan handhaving hier, en fysieke mishandeling door agenten.
Nexit, om te beginnen. En dan opbouwen in eigen land. Grenzen dicht, eigen volk eerst. Klinkt hard, maar lijkt mij de snelste oplossing naar hernieuwde welvaart.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:46 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, het kan ook heel lang duren voor dat we economisch voor de wind zullen krijgen, zowel we komende jaren vrijwel extreem gaan bezuinigingen na de coronacrisis, die langzamerhand verandert in zeer ernstige zware economische recessie.
Ja, die economische schade is vele malen ingrijpender dan de schade van de snackbar om de hoek die failliet gaat. Dat laatste geeft persoonlijk leed voor de eigenaar, wat ik niet wil bagatelliseren, maar het is ook zo dat economisch gezien dat 'gat' snel weer kan worden opgevuld bij genoeg vraag.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gaat om de economische schade waar sommige mensen de mond vol van hebben. Die schade is uiteindelijk groter wanneer het virus hier niet onder controle is.
Nee.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Nexit, om te beginnen. En dan opbouwen in eigen land. Grenzen dicht, eigen volk eerst. Klinkt hard, maar lijkt mij de snelste oplossing naar hernieuwde welvaart.
Misschien in een bananenrepubliek. In een verzorgingsstaat zoals de onze zorg je voor elkaar.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je lijkt maar niet te beseffen dat die 1,5 meter economie er nooit gaat komen en dat de kosten de baten binnen afzienbare tijd ontstijgen. Als ze dat al niet doen. Gezondheid boven economie is beperkt houdbaar.
Dat denk ik niet, want Nederland kan niet zonder Europa.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Nexit, om te beginnen. En dan opbouwen in eigen land. Grenzen dicht, eigen volk eerst. Klinkt hard, maar lijkt mij de snelste oplossing naar hernieuwde welvaart.
Nee. Zeker voor Nederland als exportland is dat een absurde gedachte. Maar het is ook een andere discussie, die niet in dit topic thuishoort, imho.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Politieagenten misschien, maar iemand (hooibaal volgens mij) opperde dat boa's ook maar even hard moesten optreden. Dat wil ik nog wel eens zien. Denk dat ze dan van een koude kermis thuis komen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zag een filmpje van wat politie in India die met stokken mensen gewoon op straat in elkaar timmeren als ze zich niet aan de regels houden. Misschien ook wat voor hier
Maar mensen kunnen nog steeds met OV reizen. Ik zie de bussen gewoon nog rijden.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:48 schreef KingRadler het volgende:
Behalve dan dat OV-bedrijven (althans: de NS) hun diensten schrappen als die te vol zitten. Niet iedereen kan dus zo denken, want dan zitten bussen en treinen al snel te vol en rijden ze helemaal niet meer.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:54 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar mensen kunnen nog steeds met OV reizen. Ik zie de bussen gewoon nog rijden.
Alleen wordt er aangeraden om niet met het OV te gaan als het niet nodig. Dat betekent nog niet niet dat je niet met OV naar werk kunt. Tenzij je een alternatief hebt. Zoals werk op fietsafstand.
Om mij heen, op het werk en in de supermarkt zie ik het gewoon niet gebeuren. Die 1,5 meter is goed voor het terugdringen van het aantal besmettingen (al durf ik zelfs daar mij twijfels over te hebben) maar we gaan dit niet tot 2021 volhouden. We zijn geen robots waar je een script in kunt laden maar mensen die behoefte hebben aan (fysiek) contact.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Misschien in een bananenrepubliek. In een verzorgingsstaat zoals de onze zorg je voor elkaar.
Het is dan ook aan vervoersbedrijven om hun dienstverlening weer op te voeren. NS nu een kwart (geloof ik?) van de treinen rijdenquote:Op vrijdag 24 april 2020 16:59 schreef Jane het volgende:
[..]
Behalve dan dat OV-bedrijven (althans: de NS) hun diensten schrappen als die te vol zitten. Niet iedereen kan dus zo denken, want dan zitten bussen en treinen al snel te vol en rijden ze helemaal niet meer.
Daarom werken ze aan een reserveringsapp, zodat de mensen die onderweg zijn naar hun werk in het ziekenhuis in elk geval kunnen reizen. Niet-noodzakelijke reisjes kun je dan gewoon blokkeren.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:59 schreef Jane het volgende:
[..]
Behalve dan dat OV-bedrijven (althans: de NS) hun diensten schrappen als die te vol zitten. Niet iedereen kan dus zo denken, want dan zitten bussen en treinen al snel te vol en rijden ze helemaal niet meer.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |