Handel in slaven en arme landen uitbuiten..... We hebben veel geleerd van ons VOC tijdperk.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Redeneren vanuit de eigen cocon en een wereldbeeld dus..... en dan denken dat alle luxe en welvaart wel FF in eigen land kan worden gemaakt... inclusief dat drankje, wasknijper en hightech telefoontje.
Dat er nu nog beperk last is, is voor te danken aan rijke buffers en is geen toekomst perspectief.
Ik wil dat mijn kinderen net als ik de wereld over kunnen trekken, onderwijs krijgen, exploreren om zo hun toekomst vorm geven. Ik wil niet dat zij aardappeltelers worden om met een fiets zonder banden moeten gaan reizen om te eten uit aardewerk potten en slapen in een strobed.
En nee ook al die mooi materialen en apparaten maken wij niet allemaal zelf maar komen voort uit de samenwerking/handel met anderen.
Onze welvaart komt zeker niet voort uit eigen bronnen. Die welvaart is er gekomen omdat wij "slim" handel drijven en anderen daarvan in lieten/moesten delen.
De gedacht dat je je in je eigen tuintje en schermpje kunt terugtrekken om je voortaan vermaken is leuk voor een filmische romance maar niet als realistisch perspectief.

Pas als je een behandeling hebt, kun je zeggen dat je het virus onder controle hebt. Dat is dus in geen enkel land het geval.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:25 schreef Jane het volgende:
[..]
Bijna alle regeringen proberen hun beleid te verkopen als 'het beste beleid'. Dat doet Zweden met hun laat-maar-waaien-beleid net zo hard als Nieuw-Zeeland, waar er nauwelijks gevallen (lijken te) zijn. Het is heel belangrijk dat het eigen volk erin gelooft.
Ik denk dat noch Nederland, noch België zich kan beroepen op het voeren van een succesvol beleid, op dit moment, trouwens. Ik geen van beide landen is de situatie al te bestempelen als 'onder controle'.

Dat iemand iets zich niet kan voorstellen is weer iets dat ik mij niet kan voorstellen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:24 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, oke.
Ik zou persoonlijk denk ik helemaal niet snel in de rij gaan staan bij een winkel. En al helemaal niet bij de Action, omdat ik me niet kan voorstellen dat ze er iets hebben wat ik op geen enkele andere manier kan bemachtigen. Maar goed...
Maar misschien ben ik raar en staat half Nederland tegenwoordig dagelijks in de rij bij winkels?

Ja, klopt. Maar ik bedoelde het in dit geval ook in de zin van: laagdrempelig testen, isoleren, potentiele nieuwe brandhaarden snel kunnen doven, enzovoort. Duitsland is wat dat betreft beter op weg, al is het ook daar nog niet 'onder controle'.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:26 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Pas als je een behandeling hebt, kun je zeggen dat je het virus onder controle hebt. Dat is dus in geen enkel land het geval.

Zo'n 550 in 2009.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:47 schreef Jane het volgende:
[..]
Zweden heeft geen grote IC-capaciteit. Nog kleiner dan NL, dacht ik (relatief). M.a.w., als ze aan de max zitten, dan is het niet zo vreemd dat het stabiel blijft. Dan worden je criteria alleen maar steeds strenger om uberhaupt op de IC te plaatsen.

Straks versoepeling van maatregelen: afstandhouden 1.50m wordt 1.45m : iedereen blij om te dansen van vreugde.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De nummers dalen nog steeds. Op de IC helemaal. Winkels zijn vaak open gebleven. Dan zou er nu al een nieuwe piek moeten zijn als het echt zo fout zou lopen in winkels. Al dat paniek zaaien, niet normaal joh.

quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Straks versoepeling van maatregelen: afstandhouden 1.50m wordt 1.45m : iedereen blij om te dansen van vreugde.

Mwah. Merkel windt er ook geen doekjes om dat ze daar pas net aan het begin staan.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, klopt. Maar ik bedoelde het in dit geval ook in de zin van: laagdrempelig testen, isoleren, potentiele nieuwe brandhaarden snel kunnen doven, enzovoort. Duitsland is wat dat betreft beter op weg, al is het ook daar nog niet 'onder controle'.

OK, hoeveel levens zijn gered met de maatregelen ?quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zo wat een econoom van de kouwe grond.
Het geld wat het kost is om doden te besparen dus je moet kijken hoeveel levens er gered zijn, niet die er verloren zijn gegaan.

Er zijn in elk geval 23000 mensen niet op de IC terecht gekomen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
OK, hoeveel levens zijn gered met de maatregelen ?
(de sneaky vraag die je kunt verwachten)

Merkel is eerlijker dan de meeste regeringsleiders en ik denk dat ze ook gelijk heeft. Neemt niet weg dat Duitsland de situatie toch iets beter onder controle heeft dan NL of BEL.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Mwah. Merkel windt er ook geen doekjes om dat ze daar pas net aan het begin staan.

Yep allemaal erg... je punt is ? We moeten boeten ?quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:26 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Handel in slaven en arme landen uitbuiten..... We hebben veel geleerd van ons VOC tijdperk.
Rijk geworden over de rug van een ander en loonslaven ….. Deze groepen worden nu nog steeds uitgebuit.... Gastarbeiders uit oostblok landen bijv.

quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:33 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Er zijn in elk geval 23000 mensen nog? niet op de IC terecht gekomen.

Antwoord zou de Amerikaanse president Trump ook gegeven hebben......denk ik......hmmmquote:Op vrijdag 24 april 2020 18:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep allemaal erg... je punt is ? We moeten boeten ?
En dan vergeten dat die "onderdrukte" landen rapido ons verwerpelijke gedrag heel erg graag (met graagte willen) overnemen.

Landen zijn ook groter dan de andere...quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Amerika en z'n kleine broertje UK zitten samen op 70 425 doden. Dat is 36.3% van het totaal.

quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:44 schreef Harmankardon het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)zoek-van-de-uva-aan/
Het duurt anderhalve maand maar dan komt er eindelijk wat realiteitszin naar boven in het land.

Ja, want vijftigers wonen natuurlijk nooit samen in 1 gezin met mensen onder de 50.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:44 schreef Harmankardon het volgende:
Het duurt anderhalve maand maar dan komt er eindelijk wat realiteitszin naar boven in het land.

Wordt wel een gekke samenleving als je alle 50+ers weg denkt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:44 schreef Harmankardon het volgende:

Vreselijk inderdaad, dezelfde regels/lockdown toepassen op een groep die eigenlijk helemaal niet geraakt wordt slaat ook nergens op.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:44 schreef Harmankardon het volgende:

Vreselijk ook dat iedereen belasting moet betalen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Vreselijk inderdaad, dezelfde regels/lockdown toepassen op een groep die eigenlijk helemaal niet geraakt wordt slaat ook nergens op.

En zonder IC opschaling zouden er minder op de IC kunnen zijn gekomen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |