Test kits gisteren misschien binnen gekomen en gebruikt laatste 24 uur misschien?quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:33 schreef Enchanter het volgende:
Ecuador , WTF is daar aan de hand![]()
Gisteren : aantal besmettingen 11,183 , +333
Vandaag : aantal besmettingen 22,719 ,+ 11,536

Haha, elk land gaat dit roepen. Net zulke grappenmakers als Nederland met 24000IC opnames voorkomen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:13 schreef Van_Poppel het volgende:
https://www.hln.be/nieuws(...)ter-wereld~a39fc6f9/
De Belgen hebben naar eigen zeggen de coronacrisis het beste aangepakt.

Niet-geteste overledenen in verpleeghuizen als Coronadoden registreren heeft niks met correct tellen te maken. Dan moet je iedere overledene als Coronadode registeren, want er sterven ook veel Corona-patiënten thuis. Die worden dan weer niet gerapporteerd. Dit is gewoon goochelen met cijfers.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hij zegt dat België de doden beter telt dan andere landen: "We tellen steeds beter dan de andere landen"
En dat klopt ook, tot en met 12 april bedroeg het aantal getelde doden 94% van de oversterfte, in de laatste week waarvoor er cijfers zijn werden er iets meer covid-19-doden gemeld dan de oversterfte. In andere landen is die afwijking groter.
[..]
Bron: De Standaard 24/4

Die groepsimmuniteit zou ik helemaal loslaten. Dat blijft op het idee leunen dat mensen ziek moeten worden, wat natuurlijk helemaal niet nodig is. De kans dat je dat redt is ook 1 van de lange adem.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wel gevaarlijk voor de 50+ groep, als men alles onder 50 loslaat raken dus heel snel heel veel mensen besmet en is de kans dat je iemand tegenkomt die besmet is groter.
Er moet dus echt heel goed nagedacht worden hoe men wil voorkomen dat alsnog een grote groep > 50 besmet raakt.
Als men bijna 10 miljoen mensen los kan laten zal het ook heel erg helpen wat betreft groepsimmuniteit (zover dat kan met dit virus). Dat is bijna 60% van de bevolking en door die mensen hun gang te laten gaan zou het virus steeds minder impact moeten hebben op de samenleving als geheel.

Je brengt een nieuw item in van troost, smart, verdriet en ongenaakbaar knuffelen wat ik hier volgens je strekking "harteloos" torpedeer met irrelevant voor de discussie.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:25 schreef _I het volgende:
[..]
Smart en schuld hebben niets met elkaar te maken. Het gaat om het delen van ellende, wat het niet minder maakt. Als 1 iemand ergens last van heeft, hoef je niet met 2 mensen thuis te gaan zitten en samen zielig te zijn.
Dat jij het niet voor je ziet, maakt het niet irrelevant.
Je kan kinderen niet scheiden. Dat zijn juist de enige type mensen die je niet kan uitleggen dat ze niet getroost of vastgehouden worden, of grenzen moeten hebben in sociale omgang.

Misschien zijn ze er na België achter dat het flinke knaken kan opleveren als je zwaar geraakt bentquote:Op vrijdag 24 april 2020 19:33 schreef Enchanter het volgende:
Ecuador , WTF is daar aan de hand![]()
Gisteren : aantal besmettingen 11,183 , +333
Vandaag : aantal besmettingen 22,719 ,+ 11,536

Hier in DLD mogen de examenkandidaten weer naar school (aangepaste lessen, alleen in de vakken waarin ze examen moeten doen). Volgens onze zoon met looproutes door de school zodat er eenrichtingverkeer ontstaat, veel ontsmettingsmiddelen overal en de lessen worden alleen in grote lokalen gegeven waar de 1,5 meter prima te handhaven is. En met mondkapjes op.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:28 schreef Firuze60 het volgende:
De aanpak tussen Europese landen verschilt volgens mij veel minder dan soms wordt gesuggereerd. Ik hoorde vanmiddag van mijn zoon uit Frankrijk dat de basisscholen daar ook op 11 mei weer open gaan en ze het ook aan de scholen overlaten het hoe, in fases.

Huh. Het is een spreekwoord. Maak er niet zoveel van.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je brengt een nieuw item in van troost, smart, verdriet en ongenaakbaar knuffelen wat ik hier volgens je strekking "harteloos" torpedeer met irrelevant voor de discussie.
Geen idee wat je wilt zeggen en hoe dat rijmt met wat ik zei.quote:Je kunt prima, vanwege belangrijkere (gezondsheids)redenen, een kind scheiden van hier zeg zijn kwetsbare niet verzorgers. Dat dit zielig s, staat buiten kijf en is hier geen argument.
NB: Kinderen met kwetsbare verzorgers worden sws niet onderbracht noch bedoeld als vrij te laten kinderen die naar school gaan.
De achtergrond dat jonge kinderen wel worden vrijgesteld is een primair meervoudig: ze zijn identificeerbaar, ook onderscheidbaar (qua school) en "maatregelen" zijn daar sws niet te handhaven en verder verplaatsen zij (kinderen) zich niet autonoom.
Als groep zijn ze verder ondergeschikt aan hun ouders die wel de omhullende maatregelen kunnen opvolgen.

Om meer EU geld te vangen zou Nederland dat eigenlijk ook moeten doen, gewoon alle doden als corona wegboeken.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:42 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Misschien zijn ze er na België achter dat het flinke knaken kan opleveren als je zwaar geraakt bent

Ik zeg doen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 18:44 schreef Harmankardon het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)zoek-van-de-uva-aan/
Het duurt anderhalve maand maar dan komt er eindelijk wat realiteitszin naar boven in het land.

Prima als je kritisch bent, maar wees dan kritisch op de methode, niet omdat de conclusie je niet aanstaat.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:39 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Haha, elk land gaat dit roepen. Net zulke grappenmakers als Nederland met 24000IC opnames voorkomen.
Goochelen met cijfers, allemaal met vlag en wimpel geslaagd.

Ik hoorde vanmiddag van mijn zoon (Frankrijk) dat daar ook de scholen weer opengaan vanaf 11 mei, de school mag dan zelf bepalen in welke fases, oudste klassen eerst etc.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hier in DLD mogen de examenkandidaten weer naar school (aangepaste lessen, alleen in de vakken waarin ze examen moeten doen). Volgens onze zoon met looproutes door de school zodat er eenrichtingverkeer ontstaat, veel ontsmettingsmiddelen overal en de lessen worden alleen in grote lokalen gegeven waar de 1,5 meter prima te handhaven is. En met mondkapjes op.
Hij is dolblij dat hij weer naar school kan ter voorbereiding van zijn examens. Die zijn uitgesteld, eigenlijk zou hij ze al achter de rug hebben.

Nee dat doen ze niet..... Nederland is het braafste jongetje uit de klas...… of zoals Geert zou zeggen "de gekke henkie van Europa "quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:44 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Om meer EU geld te vangen zou Nederland dat eigenlijk ook moeten doen, gewoon alle doden als corona wegboeken.

Dan is dan de maatschappij in tweeën splitsen wat ik mij kan voorstellen en verder ook niet.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat jij het niet voor je ziet of niet begrijpt hoe het dan zou werken wil natuurlijk niet zeggen dat het niet mogelijk is.
Een gezin / huishouden met alleen mensen onder de 50 kan in zo'n geval dus gewoon alles doen en laten wat ze willen. Iedereen onder de 50 kan een concert bezoeken of naar een festival gaan. Iedereen onder de 50 kan gewoon met de OV. Als dan iedereen in één keer besmet zou raken laten de cijfers zien dat er 1400 mensen zouden overlijden en dat is best te overzien op een groep van 10 miljoen. Vraag is alleen ook hoeveel mensen op de IC zouden komen van deze groep. Kunnen wij dat aan of krijgen wij dan alsnog extra veel slachtoffers?
Vraag is dan vooral hoe waarborg je dat die groep niet alsnog te vaak in aanraking komt met de groep van 50+?
Ik vind het juist een prima artikel met een onderbouwde oplossing in plaats van alleen maar roepen dat de economie kapot gaat door de maatregelen OF dat iedereen dood gaat zonder maatregelen.

Mooi dat we er weer zijn; en jammer dat je kennelijk vasthoudt dat leeftijdsscheiding een goed idee is.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:43 schreef _I het volgende:
[..]
Huh. Het is een spreekwoord. Maak er niet zoveel van.
[..]
Geen idee wat je wilt zeggen en hoe dat rijmt met wat ik zei.
Vind hem weer mooi voor vandaag met je.

Op je 35ste nog geen miljonair zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dan is dan de maatschappij in tweeën splitsen wat ik mij kan voorstellen en verder ook niet.
Het leven is meer dan een concert bezoeken of het OV gebruiken.
Het is maar net hoe je het plaatje stelt, de groep van 50+ vertegenwoordigd de grootste bezitswaarde en sluit je dan uit van hun waarde bestedende deelname. De "jongeren" groep die economisch bijdraagt (20-50) en het nog moet verdienen, is maar ca 6 miljoen.
Op het moment dat je (laat staan, alleen) leeftijd gaat gebruiken als scheidingsfactor zit je op een hellend vlak. Wat wel kan is groepsscheiden op grond van deelname of deel-uitmakend.
Het artikel is echt biased om een aannemelijke geachte "gedachte" de ruimte te geven van "gut vooral ouderen sterven" en weet je wat we identificeren ze en zetten ze als groep in het verdomhoekje van halve smart zodat de rest door kan feesten.
Ik heb (geen) nieuws het virus treft iedereen ook kwetsbaren onder de 50
(En dan niet aankomen dat we ook 65+ hebben wat qua leeftijd sws ook al kul is en die mensen daar zelf niet om vragen; het is een recht. Ik ken mensen die met 40 al aan AOW toe zijn en mensen van 80 die nog uiterst fit ondernemend zijn).

Helemaal mee eens dit, wat er in dit artikel beschreven wordt is wat mij betreft de weg die we moeten inslaan.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat jij het niet voor je ziet of niet begrijpt hoe het dan zou werken wil natuurlijk niet zeggen dat het niet mogelijk is.
Een gezin / huishouden met alleen mensen onder de 50 kan in zo'n geval dus gewoon alles doen en laten wat ze willen. Iedereen onder de 50 kan een concert bezoeken of naar een festival gaan. Iedereen onder de 50 kan gewoon met de OV. Als dan iedereen in één keer besmet zou raken laten de cijfers zien dat er 1400 mensen zouden overlijden en dat is best te overzien op een groep van 10 miljoen. Vraag is alleen ook hoeveel mensen op de IC zouden komen van deze groep. Kunnen wij dat aan of krijgen wij dan alsnog extra veel slachtoffers?
Vraag is dan vooral hoe waarborg je dat die groep niet alsnog te vaak in aanraking komt met de groep van 50+?
Ik vind het juist een prima artikel met een onderbouwde oplossing in plaats van alleen maar roepen dat de economie kapot gaat door de maatregelen OF dat iedereen dood gaat zonder maatregelen.

Gelukkig hebben we niet voor niets wetgeving die dit (leeftijdsdiscriminatie) onmogelijk maakt en onze mening is daarbij niet aan de orde.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Helemaal mee eens dit, wat er in dit artikel beschreven wordt is wat mij betreft de weg die we moeten inslaan.

Leeftijd = risico en risico moet je zo veel mogelijk indammen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mooi dat we er weer zijn; en jammer dat je kennelijk vasthoudt dat leeftijdsscheiding een goed idee is.

Wat een kletskoek, in bijzondere omstandigheden als deze is veel mogelijk. En jij maakt er discriminatie van en hebt het over verdomhoekjes. Ik zie meer de voordelen, grootste groep kwetsbaren beschermd en de andere groep kan aan de slag om er voor ons allemaal wat van te maken.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we niet voor niets wetgeving die dit (leeftijdsdiscriminatie) onmogelijk maakt en onze mening is daarbij niet aan de orde.

Dit valt natuurlijk niet onder leeftijdsdiscriminatie, totale onzin dat.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we niet voor niets wetgeving die dit (leeftijdsdiscriminatie) onmogelijk maakt en onze mening is daarbij niet aan de orde.

Precies, of duurdere autoverzekering voor jongeren...quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:10 schreef OProg het volgende:
[..]
Leeftijd = risico en risico moet je zo veel mogelijk indammen.
Of wil je ook zeggen dat je mensen boven de 75 niet meer hoeft te testen voor ze hun rijbewijs kunnen verlengen omdat het leeftijdsdiscriminatie is als een demente oma van 85 niet meer met de auto kan?
Het artikel geeft wel inderect aan waar ik me vooral zorgen om maak bij de afbouw van een lockdown. Dat de kwetsbare groep weer te snel samen gaat klitten waardoor de ellende weer van voor af aan begint.

Heldere zin, kan ik wat mee.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mooi dat we er weer zijn; en jammer dat je kennelijk vasthoudt dat leeftijdsscheiding een goed idee is.

twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 09-03-2020 om 15:47:59So last year 37,000 Americans died from the common Flu. It averages between 27,000 and 70,000 per year. Nothing is shut down, life & the economy go on. At this moment there are 546 confirmed cases of CoronaVirus, with 22 deaths. Think about that! reageer retweet

Lijkt er aardig op dat 15% ofzo het al gehad heeft in NY.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:16 schreef speknek het volgende:
De VS inmiddels voorbij de 50.000 doden.
Anderhalve maand geleden:twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 09-03-2020 om 15:47:59So last year 37,000 Americans died from the common Flu. It averages between 27,000 and 70,000 per year. Nothing is shut down, life & the economy go on. At this moment there are 546 confirmed cases of CoronaVirus, with 22 deaths. Think about that! reageer retweet

Op 24 februari:quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:16 schreef speknek het volgende:
Anderhalve maand geleden:twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 09-03-2020 om 15:47:59So last year 37,000 Americans died from the common Flu. It averages between 27,000 and 70,000 per year. Nothing is shut down, life & the economy go on. At this moment there are 546 confirmed cases of CoronaVirus, with 22 deaths. Think about that! reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 24-02-2020 om 22:42:02The Coronavirus is very much under control in the USA. We are in contact with everyone and all relevant countries. CDC & World Health have been working hard and very smart. Stock Market starting to look very good to me! reageer retweet

Veel obesitas ook daar, doet Afrika het beter.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:16 schreef speknek het volgende:

Nederland voert amper 300 autopsies per jaar uit, maar het CBS beweert dat er in 2018 9213 mensen aan een beroerte stierven. Daar kan je net hetzelfde over zeggen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Niet-geteste overledenen in verpleeghuizen als Coronadoden registreren heeft niks met correct tellen te maken. Dan moet je iedere overledene als Coronadode registeren, want er sterven ook veel Corona-patiënten thuis. Die worden dan weer niet gerapporteerd. Dit is gewoon goochelen met cijfers.
Je kunt straks alleen aan de oversterfte cijfers zien welk land relatief het hardste is getroffen. Jezelf op de borst kloppen, zoals de Belgen nu doen, is een beetje misplaatst.

Dan liggen er over een week of 3 nog maar zo'n 350 of zo. Of zelfs nog minder.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:21 schreef Kyran het volgende:
Aantal nieuwe patiënten per dag op de IC zit nu al bijna twee weken rond de 25, met een paar uitschieters naar boven.

Hetzelfde patroon bij die clown als altijd:quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:20 schreef maily het volgende:
[..]
Op 24 februari:twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 24-02-2020 om 22:42:02The Coronavirus is very much under control in the USA. We are in contact with everyone and all relevant countries. CDC & World Health have been working hard and very smart. Stock Market starting to look very good to me! reageer retweet

Als je wekenlang continu 25 mensen instroom hebt op de ic, dan lijkt dat te impliceren dat dat gewoon het niveau is qua instroom behorend tot deze set maatregelen. Op zich wel interessant om te weten wat een versoepeling per maatregel voor wat betreft instroom.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:21 schreef Kyran het volgende:
Aantal nieuwe patiënten per dag op de IC zit nu al bijna twee weken rond de 25, met een paar uitschieters naar boven.
OMT rapport:
[..]
Er is op dit moment dus nog geen ruimte om te versoepelen. Men neemt al en voorschot op eventuele verdere daling door maatregelen omtrent onderwijs en sport voor jongeren te versoepelen. Je kan dan niet ook nog andere versoepelingen doorvoeren, zonder dat je weet wat voor effect de huidige versoepelingen gaan hebben.
Trouwens, dit is ook wel een mooie, weer uit OMT rapport:
[..]
Waarom worden dit soort tegenstrijdigheden nooit naar boven gehaald tijdens persconferenties etc.?

En er was nog een tweet maar die ben ik kwijt; dat corona in april uit de USA zou zijn ....quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:26 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Hetzelfde patroon bij die clown als altijd:
- HET IS NIKS!
- WE HEBBEN HET ONDER CONTROLE
- FAKE NEWS
- HET IS DE SCHULD VAN DE DEMOCRATEN DIE ME DWARS ZITTEN.

Corona beer..... Bier bedoelde Trump …. Denk ik tenminstequote:Op vrijdag 24 april 2020 20:28 schreef maily het volgende:
[..]
En er was nog een tweet maar die ben ik kwijt; dat corona in april uit de USA zou zijn ....

Maar jij bent dan ook wel extreem conservatief.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:21 schreef Kyran het volgende:
OMT rapport:
[..]
Er is op dit moment dus nog geen ruimte om te versoepelen. Men neemt al en voorschot op eventuele verdere daling door maatregelen omtrent onderwijs en sport voor jongeren te versoepelen. Je kan dan niet ook nog andere versoepelingen doorvoeren, zonder dat je weet wat voor effect de huidige versoepelingen gaan hebben.
[..]
Waarom worden dit soort tegenstrijdigheden nooit naar boven gehaald tijdens persconferenties etc.?

Er viel wel wat op die studie aan te merken, net zoals die in Nederland, maar het zou aardig overeenkomen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lijkt er aardig op dat 15% ofzo het al gehad heeft in NY.

Collega van mij haar kinderen mogen iedere dag van 12:00 tot 14:30 komen spelen op school. Lekker alsnog iedere ochtend de kinderen om je heen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:30 schreef _I het volgende:
Sprak vandaag mijn zusje, en haar kinderen gaan 2 dagen naar school. Di en vr, andere groep op ma en do.
Dus wel een hele dag les in 1 keer.
Ook een manier.

Das ellendig. Breekt je dag, je kan bijna niets tussendoor doen en alle contacten zijn er wel.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:31 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Collega van mij haar kinderen mogen iedere dag van 12:00 tot 14:30 komen spelen op school. Lekker alsnog iedere ochtend de kinderen om je heen.

Ja, dit was zo'n beetje de slechtste keuze die ze konden maken. Ze hebben nu kennelijk voor alle groepen een blok van 2 uur per dag, zodat ze alle kinderen toch iedere dag zien.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:32 schreef _I het volgende:
[..]
Das ellendig. Breekt je dag, je kan bijna niets tussendoor doen en alle contacten zijn er wel.
Was je collega er blij mee?

Maarja die corona doden is ook maar weer een statistisch gegeven.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Er viel wel wat op die studie aan te merken, net zoals die in Nederland, maar het zou aardig overeenkomen.
NYC 12000 doden op 8.5M inwoners is 0.14% overleden.
Nederland 4300 doden op 17M inwoners is 0.025% overleden.
In Nederland was 3% besmet, met 15% besmet in NYC kom je inderdaad in de buurt van hetzelfde percentage (5x 0.025 = 0.125%)

Haha, dus iedereen heeft zo'n gat in de dag. Dat is slecht gekozen. Dan heb je alsnog een komen en gaan van mensen. Hm, hoe zou zoiets tot stand komen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:33 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja, dit was zo'n beetje de slechtste keuze die ze konden maken. Ze hebben nu kennelijk voor alle groepen een blok van 2 uur per dag, zodat ze alle kinderen toch iedere dag zien.
Ze was vrij woest toen ze het hoorde.

Van die Afrikaanse landen die gaan lockdownen, vermoedelijk om te laten zien dat ze het ook serieus nemen, is natuurlijk ook gewoon bizar.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:25 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Veel obesitas ook daar, doet Afrika het beter.

Pure wanhoop en weinig voorbereiding, waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:34 schreef _I het volgende:
[..]
Haha, dus iedereen heeft zo'n gat in de dag. Dat is slecht gekozen. Dan heb je alsnog een komen en gaan van mensen. Hm, hoe zou zoiets tot stand komen.

Dan organiseer je toch een edu-cathon met alle ouders. Kan niet misgaan.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:35 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Pure wanhoop en weinig voorbereiding, waarschijnlijk.

Tja vrij woest omdat je kinderen thuis zijn van 7:00/11:50quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:33 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja, dit was zo'n beetje de slechtste keuze die ze konden maken. Ze hebben nu kennelijk voor alle groepen een blok van 2 uur per dag, zodat ze alle kinderen toch iedere dag zien.
Ze was vrij woest toen ze het hoorde.

Eh, iedere corona dode is een corona dode. Niet iedere andere dode is geen corona dode.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maarja die corona doden is ook maar weer een statistisch gegeven.
Kun je inderdaad beter weer naar die oversterfte kijken... Want niet iedere corona dode is een corona dode, immers.

Wij vanuit Zuid Holland gaan een groep vormen die herstelbetalingen van Noord-Brabant willenquote:Op vrijdag 24 april 2020 20:35 schreef maily het volgende:
Hebzuchtig Oostenrijks skigebied zaaide corona uit over Noord-Europa
Er zijn serieus mensen die Ischl willen aanklagen ....

Er zijn serieus mensen die Joop lezen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:35 schreef maily het volgende:
Hebzuchtig Oostenrijks skigebied zaaide corona uit over Noord-Europa
Er zijn serieus mensen die Ischl willen aanklagen ....

Wat geldt als corona dode verschilt per land.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:36 schreef speknek het volgende:
[..]
Eh, iedere corona dode is een corona dode. Niet iedere andere dode is geen corona dode.

Yeah right. Alsof je dat gaat krijgen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:37 schreef OProg het volgende:
[..]
Wij vanuit Zuid Holland gaan een groep vormen die herstelbetalingen van Noord-Brabant willen

Ga er serieus op in zeg.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:39 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Yeah right. Alsof je dat gaat krijgen.

https://www.theguardian.c(...)coronavirus-pandemicquote:Revealed: UK ministers were warned last year of risks of coronavirus pandemic
Ministers were warned last year the UK must have a robust plan to deal with a pandemic virus and its potentially catastrophic social and economic consequences in a confidential Cabinet Office briefing leaked to the Guardian.
The detailed document warned that even a mild pandemic could cost tens of thousands of lives, and set out the must-have “capability requirements” to mitigate the risks to the country, as well as the potential damage of not doing so.
It comes as the UK’s hospital death toll from coronavirus heads towards 20,000. Less than a month ago, the medical director at NHS England, Prof Stephen Powis, said the country would “have done very well” to stay below this grim milestone.
Marked “official, sensitive”, the 2019 National Security Risk Assessment (NSRA) was signed off by Sir Patrick Vallance, the government’s chief scientific adviser, as well as a senior national security adviser to the prime minister whom the Guardian has been asked not to name.
The recommendations within it included the need to stockpile PPE (personal protective equipment), organise advanced purchase agreements for other essential kit, establish procedures for disease surveillance and contact tracing, and draw up plans to manage a surge in excess deaths.
The Cabinet Office document, which runs to more than 600 pages, not only analysed the risk of a viral flu pandemic but also specifically addressed the potential for a coronavirus outbreak (the earlier Sars and Mers were both coronaviruses), though it regarded this as potentially much less damaging. In reality, the UK is dealing with a hybrid of the two, raising further questions about whether ministers were quick enough to recognise the dangers and were able to rely on whatever preparations were already in place.
..
Drawing on previous security assessments and health risk registers, the document implicitly warned ministers they could not afford to be complacent. “A novel pandemic virus could be both highly transmissible and highly virulent,” it said. “Therefore, pandemics significantly more serious than the reasonable worst case … are possible.”

We mogen blij zijn als het heropenen van de basisscholen, opvang en sportclubs niet zorgt dat we daar weer overheen schieten (over die 25-30 per dag), maar daarmee zal de rek er ook wel uit zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:21 schreef Kyran het volgende:
OMT rapport:
[..]
[..]

Ongezien.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:45 schreef Momo het volgende:
America, jeetje zeg
![]()
Je hoopt gewoon dat het nep is

Die posts van jou geven mij toch altijd weer wat positieve vibesquote:Op vrijdag 24 april 2020 20:42 schreef hooibaal het volgende:
[..]
We mogen blij zijn als het heropenen van de basisscholen, opvang en sportclubs niet zorgt dat we daar weer overheen schieten (over die 25-30 per dag), maar daarmee zal de rek er ook wel uit zijn.

Don't feed the trolls.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja ik deed al ditbij het invoeren
![]()

Corona?twitter:telegraaf twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 20:03:44Na geruchten dat de Noord-Koreaanse dictator Kim Jong-un ernstig ziek zou zijn, wordt nu gemeld dat de communistische leider is gestorven. Een topfiguur van Hong Kong Satellite Television beweert dat Kim dood is, aldus media in Hongkong. https://t.co/YsuLckpR1p reageer retweet

Kim is al heel vaak dood verklaard de laatste jaren.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:54 schreef _I het volgende:
Corona?twitter:telegraaf twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 20:03:44Na geruchten dat de Noord-Koreaanse dictator Kim Jong-un ernstig ziek zou zijn, wordt nu gemeld dat de communistische leider is gestorven. Een topfiguur van Hong Kong Satellite Television beweert dat Kim dood is, aldus media in Hongkong. https://t.co/YsuLckpR1p reageer retweet

Bullshit.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:54 schreef _I het volgende:

Het is elke keer iemand anders, ze heten allemaal KIM daar namelijk.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Kim is al heel vaak dood verklaard de laatste jaren.

Het stond ook op Televaag maar dat was premium en toen heb ik het gegoogled.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er zijn serieus mensen die Joop lezen.

quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Kim is al heel vaak dood verklaard de laatste jaren.
In deze tweet zit een foto van media uit Japan.twitter:Alkmaaar1967 twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 20:16:21@telegraaf https://t.co/JkpRlSeB0i reageer retweet

Door de veronderstelde kwetsbare op leeftijd uit te sluiten ?quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:10 schreef OProg het volgende:
[..]
Leeftijd = risico en risico moet je zo veel mogelijk indammen.
Of wil je ook zeggen dat je mensen boven de 75 niet meer hoeft te testen voor ze hun rijbewijs kunnen verlengen omdat het leeftijdsdiscriminatie is als een demente oma van 85 niet meer met de auto kan?
Het artikel geeft wel inderect aan waar ik me vooral zorgen om maak bij de afbouw van een lockdown. Dat de kwetsbare groep weer te snel samen gaat klitten waardoor de ellende weer van voor af aan begint.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deelname aan een "actie" wordt is sws een keuze waarbij degene die risico veroorzaakt gehouden is aan beperkingen. En niet dat degene beperkt wordt die het risico krijgt toegeschoven.
Maatschappelijke risicoafweging door een individu heeft één keuzerichting nl. van minder naar meer en niet omgekeerd."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."

Tis maar goed dat je jezelf verontschuldigd.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:57 schreef maily het volgende:
[..]
Het stond ook op Televaag maar dat was premium en toen heb ik het gegoogled.

?quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:58 schreef Goldenrush het volgende:
Lekker staatsteun geven aan een bedrijf dat voor een extreem grotere crisis zorgt
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja ik deed al ditbij het invoeren
![]()

??quote:

Naar Air France - KLM.quote:

quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis maar goed dat je jezelf verontschuldigdT.
twitter:telegraaf twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 20:03:44Na geruchten dat de Noord-Koreaanse dictator Kim Jong-un ernstig ziek zou zijn, wordt nu gemeld dat de communistische leider is gestorven. Een topfiguur van Hong Kong Satellite Television beweert dat Kim dood is, aldus media in Hongkong. https://t.co/YsuLckpR1p reageer retweet

verontschuldigde*quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:03 schreef maily het volgende:
[..]twitter:telegraaf twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 20:03:44Na geruchten dat de Noord-Koreaanse dictator Kim Jong-un ernstig ziek zou zijn, wordt nu gemeld dat de communistische leider is gestorven. Een topfiguur van Hong Kong Satellite Television beweert dat Kim dood is, aldus media in Hongkong. https://t.co/YsuLckpR1p reageer retweet

Nou prima denk ik, eigelijk zouden we met zijn allen voor de schade moeten betalen en dus gewoon directe steun moeten geven, maar okay.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:03 schreef D_A het volgende:
[..]
Naar Air France - KLM.
In welke vormen is nog niet helemaal duidelijk. Maar wel in de vorm van leningen.

Kan je daar ook al dood aan gaan?quote:

Het bedrijf opzadelen met schulden is eerste stap. Daarna komt kwijtschelding. Politiek beter te verkopen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou prima denk ik, eigelijk zouden we met zijn allen voor de schade moeten betalen en dus gewoon directe steun moeten geven, maar okay.

Ja en komen andere voorwaarden dus primaquote:Op vrijdag 24 april 2020 21:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou prima denk ik, eigelijk zouden we met zijn allen voor de schade moeten betalen en dus gewoon directe steun moeten geven, maar okay.

Ja of ultra soepel zijn, ach, kvind het wel prima.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het bedrijf opzadelen met schulden is eerste stap. Daarna komt kwijtschelding. Politiek beter te verkopen.

Het is de wet waar je van mening over kunt verschillen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit valt natuurlijk niet onder leeftijdsdiscriminatie, totale onzin dat.
Het is niet dat iemand van 60 dan niet naar een concert mag omdat hij 60 is, maar omdat hij een groot risico loopt voorzich zelf maar eventueel ook voor de rest van een deel van de bevolking.
Is het ook discriminatie dat iemand van 12 geen alcohol mag drinken of een rijbewijs mag halen?

Ik denk dat je dit dan moet zien zoals IC triëren als ze in het zwart komen, "leeftijd" is/wordt een factor in de som maar is niet de bepalende afweging.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:15 schreef _I het volgende:
[..]
Heldere zin, kan ik wat mee.
Leeftijdsscheiding hoeft niet te betekenen dat je iedereen boven de 50 achter glas houdt. Het is niet nodig voor jongeren om van elkaar afstand te houden, of krampachtig te doen.
Het is wel verstandig om maatregelen in te stellen om bepaalde groepen te beschermen.
Niet zo zwart wit lezen. Bij het opstarten kan je niet iedereen beschermen, want dat kunnen sommige onderdelen van de maatschappij (bv. OV) niet aan. Als je hierin "discriminatie" kan toepassen, wat er voor zorgt dat er geen significante stijging komt in het aantal zieken, is er toch weer een (tijdelijke) oplossing gevonden voor een probleem.
Het biedt in mijn ogen perspectief, niet een middel om iedereen boven de 50 te verbannen naar hun huis.

Diep triest en het volk heeft daar voor gekozen en gaat daar - zo lijkt het - straks weer voor kiezen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:26 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Hetzelfde patroon bij die clown als altijd:
- HET IS NIKS!
- WE HEBBEN HET ONDER CONTROLE
- FAKE NEWS
- HET IS DE SCHULD VAN DE DEMOCRATEN DIE ME DWARS ZITTEN.

Je vindt mensen beschermen op leeftijd een moeilijke oplossing, hoewel je niemand benadeelt, je zorgt er alleen voor dat bepaalde mensen minder risico lopen/beschermd worden.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat je dit dan moet zien zoals IC triëren als ze in het zwart komen, "leeftijd" is/wordt een factor in de som maar is niet de bepalende afweging.
En dan komen we weer terug hoe we onze individuen waarderen en de bijdragende waarde classificeren.
Willen (durven en kunnen) "wij" als maatschappij individuen tot een sommetje daarmee vertegenwoordigende "eigenwaarde", brengen ?
NB: waarde staat voor mij totaal los van geldelijk bezit, macht of vermogens.
iemand die goed kantklost is net zo waardevol als een koning
Zelf zou ik daar geen problemen mee hebben, als iets kapot is moet je het laten gaan, ongeacht mijn staat van wie/wat ik ben. Plezierig te weten waar je (niet) op kunt rekenen. Anderen zijn daar bang voor omdat het hun bestaan (van "zijn") bedreigd.
Inzake Covid19 kan ik mij voorstellen dat een criterium is: Maximaal 8 dagen ziekenhuis en 4 dagen IC. En wanneer iemand (aantoonbaar) risico neemt/nam doordat massale concert te bezoeken: wordt dat gehalveerd.

"Bescherm je die mensen of worden ze uitgesloten ?" is dan mijn gedachte.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:28 schreef _I het volgende:
Je vindt mensen beschermen op leeftijd een moeilijke oplossing, hoewel je niemand benadeelt, je zorgt er alleen voor dat bepaalde mensen minder risico lopen/beschermd worden.

Ik geloof in de mens zelf. Als je duidelijk maakt wie risico loopt en waar de gevaren zitten, kan je gerichter gaan sturen en kunnen mensen zelf bepalen wat ze wel of niet zouden moeten doen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
"Bescherm je die mensen of worden ze uitgesloten ?" is dan mijn gedachte.
Ik snap je repliek en waar ik voor pleit is dat leeftijd never nooit een criterium mag zijn.
Net zoals je stelt dat "zorgpunten" geen systeem mag worden waar ik dan wat anders van vind omdat ik grenzen wil stellen aan zorg(kosten zonder dat die iets te maken heeft met leeftijd).
Dat het voor bepaalde jongeren (50-) zwaar is, is duidelijk wat niet wil zeggen dat dit minder zal zijn voor de rest (50+).
Wanneer een individu weet wat het risicoprofiel (=kwetsbaarheid) is, kun je die zelf laten beslissen of die dat te grabbel wil gooien door zeg een virusrijk festival te bezoeken of mijn part de bus te nemen. De persoon vanwege het zelf genomen "risico" uitsluiten is niet de weg.
Dat is nu feitelijk niet anders, iemand met een immuunziekte zal je sws niet zien bij de Zwarte-Cross net zo min als als een blinde kan meedoen aan een steeplechase. Het aangeboren of verkregen gebrek bepaalt impliciet de deelnamemogelijkheid.
De gebrekkige krijg/heeft dan andere gelijkwaardige (geachte?) voorzieningen.
Ik denk dat we het met wederzijdse argumenten aardig eens kunnen zijn. Top so far !!!
Waar we dan van mening over hoe die het best zijn te plaatsen in het voordeel voor een aanpak zonder dat die gaat discrimineren. Mocht er nog iets zijn, vinden we elkaar wel weer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |