abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192785905
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:00 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Sorry zag te laat dat ik de link Nederland belasting paradijs..... Was vergeten
Geeft niet, maar ook met belasting regels wordt onderscheid gemaakt, meer verdienen is meer belasting betalen...ook relatief gezien.
pi_192785921
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:02 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat je beseft dat ik er JUIST zo snel mogelijk vanaf wil zijn. Juist omdat ik zelf ook graag op vakantie ga, uit eten ga, bijna elke dag ga sporten, enzovoort.
Itt tot wat sommigen hier denken, zijn de cijfers in Nederland helemaal niet zo goed dat we ons een versoepeling kunnen veroorloven. Daarvoor is de uitbraak te groot geweest en de daling nu niet groot genoeg. Misschien was het anders geweest als er eerder was ingegrepen, maar aan die constatering heb je nu ff helemaal niks.

Ik heb liever een strenge lockdown voor relatief korte tijd, dan lang halfbakken net-op-de-limiet aanmodderen, ja.
En die relatief korte tijd is dan tot eind 2021?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 april 2020 @ 19:04:06 #183
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192785932
quote:

[..]

Ik geloof niet dat je beseft dat ik er JUIST zo snel mogelijk vanaf wil zijn. Juist omdat ik zelf ook graag op vakantie ga, uit eten ga, bijna elke dag ga sporten, enzovoort.
Itt tot wat sommigen hier denken, zijn de cijfers in Nederland helemaal niet zo goed dat we ons een versoepeling kunnen veroorloven. Daarvoor is de uitbraak te groot geweest en de daling nu niet groot genoeg. Misschien was het anders geweest als er eerder was ingegrepen, maar aan die constatering heb je nu ff helemaal niks.

Ik heb liever een strenge lockdown voor relatief korte tijd, dan lang halfbakken net-op-de-limiet aanmodderen, ja.
Amen _O_

Precies dit. Helaas lijken veel mensen dit niet te snappen en verwarren "voorzichtigheid" met "voor altijd in een lockdown willen leven". Als men nu te snel versoepelt moet er straks weer hard(er) ingegrepen worden.
pi_192785941
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:03 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Of tot een vaccin.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 april 2020 @ 19:07:47 #185
416575 crew  Evenstar
pi_192785988
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:03 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Stel je aub. niet zo aan. Tuurlijk wil niemand tot eind 2021 in een lockdown zitten.

Alleen is het verstandig om nu de effecten van de versoepelingen af te wachten en daarna pas verdere versoepelingen door te voeren. Als de scholen 11 mei open gaan zouden wij tot minstens eind mei moeten wachten voordat men nieuwe versoepelingen kan doorvoeren.

Enige manier dat er eerder extra versoepelingen kunnen komen is als het aantal ziekenhuis- en IC-opnames nog verder daalt, maar daar zit het er op dit moment niet naar uit, dus kan je niet nog meer risico gaan lopen.

Het RIVM/OMT en de regering zeggen allemaal dat men al een kleine aanvaardbare risico nemen door te scholen te openen terwijl onderzoek nog niet is afgerond.
  vrijdag 24 april 2020 @ 19:08:02 #186
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192785992
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 april 2020 18:44 schreef Harmankardon het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)zoek-van-de-uva-aan/

Het duurt anderhalve maand maar dan komt er eindelijk wat realiteitszin naar boven in het land.
papieren werkelijkheden..... Ook weer een "artikel" dat leeftijd hanteert als grens/criterium en daar een heel verhaal aan ophangt met slim/smart/intelligent.
Biervilt cijfers die ik ook maak(te) ter ontspanning.

Je kunt papier wel een groep afbakenen dat niet mogelijk is om toe te passen in de praktijk.
Naarmate dat de tijd voortschrijdt neemt de waanzin gedachten daarin toe.
Oplossing is alle mensen van 50+ euthanaseren om het virus een poepje te laten ruiken.

Nog een keertje: mensen met onderliggende problemen zijn vooral kwetsbaar en ja dat zijn vooral groepen die vanwege hun hogere leeftijd over een verminderde afweer (zijn gaan) beschikken.
Het zoveelste terneerdrukkende leeftijdsartikel dat op zoek gaat hoe de samenleving in tweeën kan worden gespleten als oplossing.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192786074
quote:
18s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:08 schreef Vallon het volgende:

[..]

papieren werkelijkheden..... Ook weer een "artikel" dat leeftijd hanteert als grens/criterium en daar een heel verhaal aan ophangt met slim/smart/intelligent.
Biervilt cijfers die ik ook maak(te) ter ontspanning.

Je kunt papier wel een groep afbakenen dat niet mogelijk is om toe te passen in de praktijk.
Naarmate dat de tijd voortschrijdt neemt de waanzin gedachten daarin toe.
Oplossing is alle mensen van 50+ euthanaseren om het virus een poepje te laten ruiken.

Nog een keertje: mensen met onderliggende problemen zijn vooral kwetsbaar en ja dat zijn vooral groepen die vanwege hun hogere leeftijd over een verminderde afweer (zijn gaan) beschikken.
Het zoveelste terneerdrukkende leeftijdsartikel dat op zoek gaat hoe de samenleving in tweeën kan worden gespleten als oplossing.
Er gebeurt nu toch exact hetzelfde met kinderen? Die mogen in principe alles weer doen, omdat ze een zeer klein aandeel hebben in het geheel.

Als dit zelfde geldt voor iedereen onder de 50, waarom zou het dan ineens een probleem zijn?

Als vrouwen immuun waren, zou ik het heel logisch vinden als zij hun gang mochten gaan. Gedeelde smart is geen halve smart, maar dubbele smart.
pi_192786104
quote:

[..]

Zo'n lekker strenge lockdown als in België,

voor 3 maanden en 10k doden.
_O- Super strategie.

Gewoon limiet aanhouden, daarom heb je een limiet. Ik ga ook geen 30 rijden op de snelweg.

Als je 120 stoelen hebt in je restaurant, en je kan er maar 40 bezetten is het niet normaal - Trump :P

Moraal van het verhaal, 't leven is aanmodderen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Jed1Gam op 24-04-2020 19:22:22 ]
pi_192786130
https://www.worldometers.info/world-population/
Wereld populatie groeit nog steeds enorm..... Dus gooit de kroeg maar open :?
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 april 2020 @ 19:21:18 #190
416575 crew  Evenstar
pi_192786164
Aantal nieuwe patiënten per dag op de IC zit nu al bijna twee weken rond de 25, met een paar uitschieters naar boven.

OMT rapport:
quote:
Het is belangrijk dat de gezondheidszorg in Nederland mogelijk blijft op een kwalitatief goed niveau en dat de kwetsbaren in de samenleving zoveel als mogelijk beschermd worden. Voor de zorg betekent dit praktisch gezien dat een deel van de voorheen gebruikelijke IC-capaciteit gereserveerd moet kunnen worden voor COVID-19-patiënten, d.w.z. nádat de nu sterk opgeschaalde IC-capaciteit tot het niveau van voor de COVID-19-uitbraak teruggebracht is. Bij een IC-opnameduur van circa 3 weken betekent dit dat er dagelijks ruimte is voor maximaal 25-30 nieuwe IC-opnames door COVID-19.
Er is op dit moment dus nog geen ruimte om te versoepelen. Men neemt al en voorschot op eventuele verdere daling door maatregelen omtrent onderwijs en sport voor jongeren te versoepelen. Je kan dan niet ook nog andere versoepelingen doorvoeren, zonder dat je weet wat voor effect de huidige versoepelingen gaan hebben.

Trouwens, dit is ook wel een mooie, weer uit OMT rapport:
quote:
Overwegingen m.b.t evenementen:

• Op evenementen komen grote groepen mensen samen waarbij het redelijkerwijs niet mogelijk is fysiek contact te voorkomen.

• Bij hoesten en niesen, maar ook bij praten en zingen, komen aerosolen vrij.

Analyses van clusters van patiënten wijzen uit dat verspreiding ook plaatsvindt door personen die (nog) geen klachten of symptomen hebben.
Waarom worden dit soort tegenstrijdigheden nooit naar boven gehaald tijdens persconferenties etc.?
  vrijdag 24 april 2020 @ 19:21:21 #191
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192786165
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:13 schreef _I het volgende:

[..]

Er gebeurt nu toch exact hetzelfde met kinderen? Die mogen in principe alles weer doen, omdat ze een zeer klein aandeel hebben in het geheel.

Als dit zelfde geldt voor iedereen onder de 50, waarom zou het dan ineens een probleem zijn?

Als vrouwen immuun waren, zou ik het heel logisch vinden als zij hun gang mochten gaan. Gedeelde smart is geen halve smart, maar dubbele smart.
Ik zie niet hoe je dit bij ouderen (niet schoolgaand) moet gaan toepassen.
Het woord smart is verder niet aan de orde want dat zou duiden op een schuld.

Kinderen worden met hun risico op aandeel in/aan de maatschappij afgescheiden wat beperkt blijft tot school. Ook makkelijk om naast groep; te hanteren: basisschool is weer makkelijke dan voorgezet, laat staan hoger onderwijs.
Naarmate de integratie van een groep toeneemt kun je die de individuen niet apart houden. Men kan groepen wel statistisch willen identificeren op grond van "criteria" of risico-aspecten maar de personen als groep niet apart houden.
  vrijdag 24 april 2020 @ 19:25:33 #192
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192786229
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 18:13 schreef Van_Poppel het volgende:
https://www.hln.be/nieuws(...)ter-wereld~a39fc6f9/

De Belgen hebben naar eigen zeggen de coronacrisis het beste aangepakt.
Hij zegt dat België de doden beter telt dan andere landen: "We tellen steeds beter dan de andere landen"
En dat klopt ook, tot en met 12 april bedroeg het aantal getelde doden 94% van de oversterfte, in de laatste week waarvoor er ­cijfers zijn werden er iets meer covid-19-doden gemeld dan de oversterfte. In andere landen is die afwijking groter.

quote:
Met 56 doden per 100.000 inwoners telt geen enkel land meer doden. België zou terug­vallen op slechts 28 doden per 100.000 inwoners als we alleen de bevestigde covid-19-doden zouden meetellen.

[..]

Dat beeld strookt met de oversterfte-cijfers van Euromomo. Het gaat weliswaar om voorlopige cijfers, maar ze bieden wel het beste vergelijkingspunt voor de impact van covid-19 in verschillende landen. Ze worden immers níét beïnvloed door de manier waarop covid-19-doden geteld worden. Het gaat om de totale onverwachte sterfte in een land. Dat slaat dus op alle doodsoorzaken, al is het aannemelijk dat de oversterfte bijna volledig aan covid-19 of de corona-maatregelen te wijten is, zoals dat ook het geval is tijdens de winter bij een griepseizoen of tijdens de zomer bij een hittegolf.

De cijfers laten zien dat Spanje, Italië, Engeland en Nederland de voorbije vier weken relatief meer sterfte optekenden dan ons land, ook al hebben ze in de officiële statistieken minder covid-19-doden per capita. Maar de cijfers laten ook zien dat België wel degelijk harder getroffen is dan veel andere landen. Dat we bovenin het lijstje van zwaar getroffen landen staan, ligt dus niet louter aan het feit dat we anders tellen. Er vallen bij ons relatief meer doden dan in veel andere Europese landen.

[..]

Voor Duitsland zijn er geen statistieken voor het hele land, maar de cijfers voor Berlijn en Hessen tonen dat het lage aantal Duitse covid-19-doden per capita niet kunstmatig is. De oversterfte is negatief: er vallen minder doden dan normaal.

Onze oosterburen zijn niet alleen. Integendeel: een aantal landen, zoals Finland en Hongarije, melden minder doden dan gebruikelijk is voor de tijd van het jaar. Ook die landen namen strenge maatregelen om de corona-epidemie in te dijken. Maar het zijn niet toevallig de landen met relatief weinig oversterfte, zoals Denemarken, Oostenrijk en Noorwegen, die als eerste de maatregelen versoepelen.
Bron: De Standaard 24/4
are we infinite or am I alone
pi_192786232
Witte Huis boos op media na rel over desinfecterende middelen.
https://www.msn.com/nl-nl(...)9ki4?ocid=spartanntp

Ik wist dat er in Amerika mafketels rond liepen..... Maar soms 8)7
pi_192786233
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:21 schreef Vallon het volgende:

[..]

Kinderen worden met hun risico op aandeel in/aan de maatschappij afgescheiden wat beperkt blijft tot school. Ook makkelijk om naast groep; te hanteren: basisschool is weer makkelijke dan voorgezet, laat staan hoger onderwijs. Naarmate de integratie toeneemt kun je die groep niet segregeren. Men kan groepen wel statistisch scheiden op grond van "criteria" of risico-aspecten maar niet apart houden.
Smart en schuld hebben niets met elkaar te maken. Het gaat om het delen van ellende, wat het niet minder maakt. Als 1 iemand ergens last van heeft, hoef je niet met 2 mensen thuis te gaan zitten en samen zielig te zijn.

Dat jij het niet voor je ziet, maakt het niet irrelevant.

Je kan kinderen niet scheiden. Dat zijn juist de enige type mensen die je niet kan uitleggen dat ze niet getroost of vastgehouden worden, of grenzen moeten hebben in sociale omgang.
pi_192786269
De aanpak tussen Europese landen verschilt volgens mij veel minder dan soms wordt gesuggereerd. Ik hoorde vanmiddag van mijn zoon uit Frankrijk dat de basisscholen daar ook op 11 mei weer open gaan en ze het ook aan de scholen overlaten het hoe, in fases.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 april 2020 @ 19:31:31 #196
416575 crew  Evenstar
pi_192786324
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:21 schreef Vallon het volgende:

[..]

Kinderen worden met hun risico op aandeel in/aan de maatschappij afgescheiden wat beperkt blijft tot school. Ook makkelijk om naast groep; te hanteren: basisschool is weer makkelijke dan voorgezet, laat staan hoger onderwijs.
Naarmate de integratie van een groep toeneemt kun je die de individuen niet apart houden. Men kan groepen wel statistisch willen identificeren op grond van "criteria" of risico-aspecten maar de personen als groep niet apart houden.
Dat jij het niet voor je ziet of niet begrijpt hoe het dan zou werken wil natuurlijk niet zeggen dat het niet mogelijk is.

Een gezin / huishouden met alleen mensen onder de 50 kan in zo'n geval dus gewoon alles doen en laten wat ze willen. Iedereen onder de 50 kan een concert bezoeken of naar een festival gaan. Iedereen onder de 50 kan gewoon met de OV. Als dan iedereen in één keer besmet zou raken laten de cijfers zien dat er 1400 mensen zouden overlijden en dat is best te overzien op een groep van 10 miljoen. Vraag is alleen ook hoeveel mensen op de IC zouden komen van deze groep. Kunnen wij dat aan of krijgen wij dan alsnog extra veel slachtoffers?

Vraag is dan vooral hoe waarborg je dat die groep niet alsnog te vaak in aanraking komt met de groep van 50+?

Ik vind het juist een prima artikel met een onderbouwde oplossing in plaats van alleen maar roepen dat de economie kapot gaat door de maatregelen OF dat iedereen dood gaat zonder maatregelen.
  vrijdag 24 april 2020 @ 19:33:30 #197
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_192786369
Ecuador , WTF is daar aan de hand 8)7

Gisteren : aantal besmettingen 11,183 , +333
Vandaag : aantal besmettingen 22,719 ,+ 11,536
Ik ben inmiddels overleden
pi_192786391
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:31 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat jij het niet voor je ziet of niet begrijpt hoe het dan zou werken wil natuurlijk niet zeggen dat het niet mogelijk is.

Een gezin / huishouden met alleen mensen onder de 50 kan in zo'n geval dus gewoon alles doen en laten wat ze willen. Iedereen onder de 50 kan een concert bezoeken of naar een festival gaan. Iedereen onder de 50 kan gewoon met de OV. Als dan iedereen in één keer besmet zou raken laten de cijfers zien dat er 1400 mensen zouden overlijden en dat is best te overzien op een groep van 10 miljoen. Vraag is alleen ook hoeveel mensen op de IC zouden komen van deze groep. Kunnen wij dat aan of krijgen wij dan alsnog extra veel slachtoffers?

Vraag is dan vooral hoe waarborg je dat die groep niet alsnog te vaak in aanraking komt met de groep van 50+?
Het kan alsnog gemengd worden. 50- kan alleen zonder aanpassingen met elkaar om blijven gaan, bij 50+ zal je alleen de maatregelen moeten hadnhaven onderling. Dus die mensen houden wel afstand, gebruiken eventueel bescherming en zuks.

Het is een andere invalshoek. Haha, niemand die zegt dat we nooit meer iemand van 50+ tegen gaan komen in het wild.
pi_192786422
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:33 schreef Enchanter het volgende:

Ecuador Coronavirus Cases Double After Backlog Analysis

eerste link die ik tegenkwam
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 april 2020 @ 19:36:46 #200
416575 crew  Evenstar
pi_192786437
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:34 schreef _I het volgende:

[..]

Het kan alsnog gemengd worden. 50- kan alleen zonder aanpassingen met elkaar om blijven gaan, bij 50+ zal je alleen de maatregelen moeten hadnhaven onderling. Dus die mensen houden wel afstand, gebruiken eventueel bescherming en zuks.

Het is een andere invalshoek. Haha, niemand die zegt dat we nooit meer iemand van 50+ tegen gaan komen in het wild.
Wel gevaarlijk voor de 50+ groep, als men alles onder 50 loslaat raken dus heel snel heel veel mensen besmet en is de kans dat je iemand tegenkomt die besmet is groter.

Er moet dus echt heel goed nagedacht worden hoe men wil voorkomen dat alsnog een grote groep > 50 besmet raakt.

Als men bijna 10 miljoen mensen los kan laten zal het ook heel erg helpen wat betreft groepsimmuniteit (zover dat kan met dit virus). Dat is bijna 60% van de bevolking en door die mensen hun gang te laten gaan zou het virus steeds minder impact moeten hebben op de samenleving als geheel.
pi_192786457
quote:

Test kits gisteren misschien binnen gekomen en gebruikt laatste 24 uur misschien?
Wie weet?
Achterstallig testen en doden bij geteld.
pi_192786506
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 18:13 schreef Van_Poppel het volgende:
https://www.hln.be/nieuws(...)ter-wereld~a39fc6f9/

De Belgen hebben naar eigen zeggen de coronacrisis het beste aangepakt.
Haha, elk land gaat dit roepen. Net zulke grappenmakers als Nederland met 24000IC opnames voorkomen.

Goochelen met cijfers, allemaal met vlag en wimpel geslaagd.
  vrijdag 24 april 2020 @ 19:40:24 #203
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_192786515
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:25 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Hij zegt dat België de doden beter telt dan andere landen: "We tellen steeds beter dan de andere landen"
En dat klopt ook, tot en met 12 april bedroeg het aantal getelde doden 94% van de oversterfte, in de laatste week waarvoor er ­cijfers zijn werden er iets meer covid-19-doden gemeld dan de oversterfte. In andere landen is die afwijking groter.
[..]

Bron: De Standaard 24/4
Niet-geteste overledenen in verpleeghuizen als Coronadoden registreren heeft niks met correct tellen te maken. Dan moet je iedere overledene als Coronadode registeren, want er sterven ook veel Corona-patiënten thuis. Die worden dan weer niet gerapporteerd. Dit is gewoon goochelen met cijfers.

Je kunt straks alleen aan de oversterfte cijfers zien welk land relatief het hardste is getroffen. Jezelf op de borst slaan, zoals de Belgen nu doen, is een beetje misplaatst.

[ Bericht 0% gewijzigd door Van_Poppel op 24-04-2020 19:54:07 ]
pi_192786527
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:36 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wel gevaarlijk voor de 50+ groep, als men alles onder 50 loslaat raken dus heel snel heel veel mensen besmet en is de kans dat je iemand tegenkomt die besmet is groter.

Er moet dus echt heel goed nagedacht worden hoe men wil voorkomen dat alsnog een grote groep > 50 besmet raakt.

Als men bijna 10 miljoen mensen los kan laten zal het ook heel erg helpen wat betreft groepsimmuniteit (zover dat kan met dit virus). Dat is bijna 60% van de bevolking en door die mensen hun gang te laten gaan zou het virus steeds minder impact moeten hebben op de samenleving als geheel.
Die groepsimmuniteit zou ik helemaal loslaten. Dat blijft op het idee leunen dat mensen ziek moeten worden, wat natuurlijk helemaal niet nodig is. De kans dat je dat redt is ook 1 van de lange adem.

Het is natuurlijk nog maar een eerste aanzet, er zal sowieso over nagedacht moeten worden. 10 mln mensen in 1 keer weer mobiliseren is chaos.
Maar het biedt weer andere mogelijkheden.

Plus dat 50- natuurlijk nog steeds van alles kan blijven doen om zo voorzichtig mogelijk te leven.

Maar een 50- coupe waar je bij elkaar staat en een 50+ met extra ruimte, zou enorm schelen t.o.v. iedereen zoveel ruimte geven. Het is een extra dimensie om oplossingen op te bouwen.

Althans, in mijn ogen.
  vrijdag 24 april 2020 @ 19:41:50 #205
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192786542
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:25 schreef _I het volgende:

[..]

Smart en schuld hebben niets met elkaar te maken. Het gaat om het delen van ellende, wat het niet minder maakt. Als 1 iemand ergens last van heeft, hoef je niet met 2 mensen thuis te gaan zitten en samen zielig te zijn.

Dat jij het niet voor je ziet, maakt het niet irrelevant.

Je kan kinderen niet scheiden. Dat zijn juist de enige type mensen die je niet kan uitleggen dat ze niet getroost of vastgehouden worden, of grenzen moeten hebben in sociale omgang.
Je brengt een nieuw item in van troost, smart, verdriet en ongenaakbaar knuffelen wat ik hier volgens je strekking "harteloos" torpedeer met irrelevant voor de discussie.

Je kunt prima, vanwege belangrijkere (gezondsheids)redenen, een kind scheiden van hier zeg zijn kwetsbare niet verzorgers. Dat dit zielig s, staat buiten kijf en is hier geen argument.
NB: Kinderen met kwetsbare verzorgers worden sws niet onderbracht noch bedoeld als vrij te laten kinderen die naar school gaan.

De achtergrond dat jonge kinderen wel worden vrijgesteld is een primair meervoudig: ze zijn identificeerbaar, ook onderscheidbaar (qua school) en "maatregelen" zijn daar sws niet te handhaven en verder verplaatsen zij (kinderen) zich niet autonoom.
Als groep zijn ze verder ondergeschikt aan hun ouders die wel de omhullende maatregelen kunnen opvolgen.
pi_192786560
quote:

Misschien zijn ze er na België achter dat het flinke knaken kan opleveren als je zwaar geraakt bent
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192786569
Alle activiteiten verplaatsen naar Afrika, daar is de gemiddelde leeftijd 19.7.

Kan hier iedereen thuis blijven zitten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 24 april 2020 @ 19:43:30 #208
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192786579
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:28 schreef Firuze60 het volgende:
De aanpak tussen Europese landen verschilt volgens mij veel minder dan soms wordt gesuggereerd. Ik hoorde vanmiddag van mijn zoon uit Frankrijk dat de basisscholen daar ook op 11 mei weer open gaan en ze het ook aan de scholen overlaten het hoe, in fases.
Hier in DLD mogen de examenkandidaten weer naar school (aangepaste lessen, alleen in de vakken waarin ze examen moeten doen). Volgens onze zoon met looproutes door de school zodat er eenrichtingverkeer ontstaat, veel ontsmettingsmiddelen overal en de lessen worden alleen in grote lokalen gegeven waar de 1,5 meter prima te handhaven is. En met mondkapjes op.

Hij is dolblij dat hij weer naar school kan ter voorbereiding van zijn examens. Die zijn uitgesteld, eigenlijk zou hij ze al achter de rug hebben.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_192786584
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:41 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je brengt een nieuw item in van troost, smart, verdriet en ongenaakbaar knuffelen wat ik hier volgens je strekking "harteloos" torpedeer met irrelevant voor de discussie.
Huh. Het is een spreekwoord. Maak er niet zoveel van.

quote:
Je kunt prima, vanwege belangrijkere (gezondsheids)redenen, een kind scheiden van hier zeg zijn kwetsbare niet verzorgers. Dat dit zielig s, staat buiten kijf en is hier geen argument.
NB: Kinderen met kwetsbare verzorgers worden sws niet onderbracht noch bedoeld als vrij te laten kinderen die naar school gaan.

De achtergrond dat jonge kinderen wel worden vrijgesteld is een primair meervoudig: ze zijn identificeerbaar, ook onderscheidbaar (qua school) en "maatregelen" zijn daar sws niet te handhaven en verder verplaatsen zij (kinderen) zich niet autonoom.
Als groep zijn ze verder ondergeschikt aan hun ouders die wel de omhullende maatregelen kunnen opvolgen.
Geen idee wat je wilt zeggen en hoe dat rijmt met wat ik zei.

Vind hem weer mooi voor vandaag met je.
pi_192786597
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:42 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Misschien zijn ze er na België achter dat het flinke knaken kan opleveren als je zwaar geraakt bent
Om meer EU geld te vangen zou Nederland dat eigenlijk ook moeten doen, gewoon alle doden als corona wegboeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')