?quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:58 schreef Goldenrush het volgende:
Lekker staatsteun geven aan een bedrijf dat voor een extreem grotere crisis zorgt
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja ik deed al ditbij het invoeren
![]()
??quote:
Naar Air France - KLM.quote:
quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis maar goed dat je jezelf verontschuldigdT.
twitter:telegraaf twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 20:03:44Na geruchten dat de Noord-Koreaanse dictator Kim Jong-un ernstig ziek zou zijn, wordt nu gemeld dat de communistische leider is gestorven. Een topfiguur van Hong Kong Satellite Television beweert dat Kim dood is, aldus media in Hongkong. https://t.co/YsuLckpR1p reageer retweet
verontschuldigde*quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:03 schreef maily het volgende:
[..]twitter:telegraaf twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 20:03:44Na geruchten dat de Noord-Koreaanse dictator Kim Jong-un ernstig ziek zou zijn, wordt nu gemeld dat de communistische leider is gestorven. Een topfiguur van Hong Kong Satellite Television beweert dat Kim dood is, aldus media in Hongkong. https://t.co/YsuLckpR1p reageer retweet
Nou prima denk ik, eigelijk zouden we met zijn allen voor de schade moeten betalen en dus gewoon directe steun moeten geven, maar okay.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:03 schreef D_A het volgende:
[..]
Naar Air France - KLM.
In welke vormen is nog niet helemaal duidelijk. Maar wel in de vorm van leningen.
Kan je daar ook al dood aan gaan?quote:
Het bedrijf opzadelen met schulden is eerste stap. Daarna komt kwijtschelding. Politiek beter te verkopen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou prima denk ik, eigelijk zouden we met zijn allen voor de schade moeten betalen en dus gewoon directe steun moeten geven, maar okay.
Ja en komen andere voorwaarden dus primaquote:Op vrijdag 24 april 2020 21:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou prima denk ik, eigelijk zouden we met zijn allen voor de schade moeten betalen en dus gewoon directe steun moeten geven, maar okay.
Ja of ultra soepel zijn, ach, kvind het wel prima.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het bedrijf opzadelen met schulden is eerste stap. Daarna komt kwijtschelding. Politiek beter te verkopen.
Het is de wet waar je van mening over kunt verschillen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit valt natuurlijk niet onder leeftijdsdiscriminatie, totale onzin dat.
Het is niet dat iemand van 60 dan niet naar een concert mag omdat hij 60 is, maar omdat hij een groot risico loopt voorzich zelf maar eventueel ook voor de rest van een deel van de bevolking.
Is het ook discriminatie dat iemand van 12 geen alcohol mag drinken of een rijbewijs mag halen?
Ik denk dat je dit dan moet zien zoals IC triėren als ze in het zwart komen, "leeftijd" is/wordt een factor in de som maar is niet de bepalende afweging.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:15 schreef _I het volgende:
[..]
Heldere zin, kan ik wat mee.
Leeftijdsscheiding hoeft niet te betekenen dat je iedereen boven de 50 achter glas houdt. Het is niet nodig voor jongeren om van elkaar afstand te houden, of krampachtig te doen.
Het is wel verstandig om maatregelen in te stellen om bepaalde groepen te beschermen.
Niet zo zwart wit lezen. Bij het opstarten kan je niet iedereen beschermen, want dat kunnen sommige onderdelen van de maatschappij (bv. OV) niet aan. Als je hierin "discriminatie" kan toepassen, wat er voor zorgt dat er geen significante stijging komt in het aantal zieken, is er toch weer een (tijdelijke) oplossing gevonden voor een probleem.
Het biedt in mijn ogen perspectief, niet een middel om iedereen boven de 50 te verbannen naar hun huis.
Diep triest en het volk heeft daar voor gekozen en gaat daar - zo lijkt het - straks weer voor kiezen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:26 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Hetzelfde patroon bij die clown als altijd:
- HET IS NIKS!
- WE HEBBEN HET ONDER CONTROLE
- FAKE NEWS
- HET IS DE SCHULD VAN DE DEMOCRATEN DIE ME DWARS ZITTEN.
Je vindt mensen beschermen op leeftijd een moeilijke oplossing, hoewel je niemand benadeelt, je zorgt er alleen voor dat bepaalde mensen minder risico lopen/beschermd worden.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat je dit dan moet zien zoals IC triėren als ze in het zwart komen, "leeftijd" is/wordt een factor in de som maar is niet de bepalende afweging.
En dan komen we weer terug hoe we onze individuen waarderen en de bijdragende waarde classificeren.
Willen (durven en kunnen) "wij" als maatschappij individuen tot een sommetje daarmee vertegenwoordigende "eigenwaarde", brengen ?
NB: waarde staat voor mij totaal los van geldelijk bezit, macht of vermogens.
iemand die goed kantklost is net zo waardevol als een koning
Zelf zou ik daar geen problemen mee hebben, als iets kapot is moet je het laten gaan, ongeacht mijn staat van wie/wat ik ben. Plezierig te weten waar je (niet) op kunt rekenen. Anderen zijn daar bang voor omdat het hun bestaan (van "zijn") bedreigd.
Inzake Covid19 kan ik mij voorstellen dat een criterium is: Maximaal 8 dagen ziekenhuis en 4 dagen IC. En wanneer iemand (aantoonbaar) risico neemt/nam doordat massale concert te bezoeken: wordt dat gehalveerd.
"Bescherm je die mensen of worden ze uitgesloten ?" is dan mijn gedachte.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:28 schreef _I het volgende:
Je vindt mensen beschermen op leeftijd een moeilijke oplossing, hoewel je niemand benadeelt, je zorgt er alleen voor dat bepaalde mensen minder risico lopen/beschermd worden.
Ik geloof in de mens zelf. Als je duidelijk maakt wie risico loopt en waar de gevaren zitten, kan je gerichter gaan sturen en kunnen mensen zelf bepalen wat ze wel of niet zouden moeten doen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
"Bescherm je die mensen of worden ze uitgesloten ?" is dan mijn gedachte.
Ik snap je repliek en waar ik voor pleit is dat leeftijd never nooit een criterium mag zijn.
Net zoals je stelt dat "zorgpunten" geen systeem mag worden waar ik dan wat anders van vind omdat ik grenzen wil stellen aan zorg(kosten zonder dat die iets te maken heeft met leeftijd).
Dat het voor bepaalde jongeren (50-) zwaar is, is duidelijk wat niet wil zeggen dat dit minder zal zijn voor de rest (50+).
Wanneer een individu weet wat het risicoprofiel (=kwetsbaarheid) is, kun je die zelf laten beslissen of die dat te grabbel wil gooien door zeg een virusrijk festival te bezoeken of mijn part de bus te nemen. De persoon vanwege het zelf genomen "risico" uitsluiten is niet de weg.
Dat is nu feitelijk niet anders, iemand met een immuunziekte zal je sws niet zien bij de Zwarte-Cross net zo min als als een blinde kan meedoen aan een steeplechase. Het aangeboren of verkregen gebrek bepaalt impliciet de deelnamemogelijkheid.
De gebrekkige krijg/heeft dan andere gelijkwaardige (geachte?) voorzieningen.
Ik denk dat we het met wederzijdse argumenten aardig eens kunnen zijn. Top so far !!!
Waar we dan van mening over hoe die het best zijn te plaatsen in het voordeel voor een aanpak zonder dat die gaat discrimineren. Mocht er nog iets zijn, vinden we elkaar wel weer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |