Dit betreft overigens WTI-contracten voor mei en die lopen morgen af. Aangezien niemand in mei olie nodig heeft, daalt de prijs zo hard.quote:Op maandag 20 april 2020 19:48 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
$2 al nu, dit loopt echt uit de klauwen
Wel grappig. Kan het ook negatief gaan? Alhoewel, dat zou niet logisch zijn, het is geen elektriciteit.quote:Op maandag 20 april 2020 19:50 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dit betreft overigens WTI-contracten voor mei en die lopen morgen af. Aangezien niemand in mei olie nodig heeft, daalt de prijs zo hard.
quote:Op maandag 20 april 2020 18:42 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft al door dat corona op retour is
Zeker! Als jij zo’n contract hebt en je kunt kiezen of je ‘morgen’ 10.000 vaten op je stoep hebt zonder dat je opslagruimte hebt (dat is er namelijk niet of anders heel duur) of dat je het contract morgen nog kwijt kunt door een dollar bij te betalen...quote:Op maandag 20 april 2020 19:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wel grappig. Kan het ook negatief gaan?
Damn. Sterkte gewenst...quote:Op maandag 20 april 2020 19:46 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Klopt. De mijne is 91 en is nu stervende, in het verpleeghuis aan corona. En niemand mag erbij
Dank je welquote:Op maandag 20 april 2020 19:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Damn. Sterkte gewenst...
Heb een tante van 93 in verpleeghuis die het heeft, maar die is voorlopig nog goed...
Sterkte inderdaad, echt kutquote:Op maandag 20 april 2020 19:57 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Dank je wel![]()
Heb vrijdag afscheid kunnen nemen van haar via beeldbellen.
quote:Prijs Amerikaanse olie nu onder de 0 dollar
De prijs van een vat ruwe Amerikaanse olie is voor het eerst gedaald tot onder de 0 dollar. De prijsdaling komt grotendeels doordat contracten voor de maand mei morgen aflopen, en om die reden massaal van de hand gedaan worden.
Ja als je het van ze over wil nemen krijg je geld op dit moment.quote:Op maandag 20 april 2020 20:37 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dus je krijgt een gratis vat olie +$2
Moet je ze wel kunnen opslaan en ophalenquote:Op maandag 20 april 2020 20:37 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dus je krijgt een gratis vat olie +$2
twitter:gilbeaq twitterde op maandag 20-04-2020 om 19:51:05Oil is almost down to $1/barrel. Since many are not familiar with oil markets, its important to note why this is happening.
The May contract expires tomorrow. If you have a May contract at expiration, you must take physical delivery of 1,000 barrels of oil at Cushing in Oklahoma reageer retweet
twitter:gilbeaq twitterde op maandag 20-04-2020 om 19:51:05Oil traders that still have contracts are selling at whatever price they can get because they do not (all) have the ability to take physical delivery.
Storage and refiners are not buying. The $1/barrel is a trading dynamic when there are many sellers and limited buyers reageer retweet
According to Russian media, the protests were called by Vadim Cheldiev, an opera singer and activist who has publicly doubted the existence of a coronavirus pandemic. Late last week, he issued a call for locals to protest and violate the "self-isolation regime" under which Russians are expected to shelter at home.twitter:mjluxmoore twitterde op maandag 20-04-2020 om 14:35:54A hundreds-strong crowd of protesters in Russia's #Vladikavkaz has now apparently begun flinging stones at riot police, who have in turn commenced a crackdown. A woman stuck inside the regional administration calls them "morons" & "scum”. Video from the Алания24 Telegram channel https://t.co/sYH3Zxps1a reageer retweet
Wil je nu een koekje omdat je willens en wetens jouw gezondheid en die van jouw gasten in gevaar hebt gebracht? Voel je je nu stoer?quote:Op maandag 20 april 2020 21:08 schreef Pinnenmutske het volgende:
Ik vierde mijn verjaardag op 13 april in lockdown en halve quarantaine.
Kerngezond
Gaat de goede kant uit.quote:Op maandag 20 april 2020 21:14 schreef Arts-assistent het volgende:
Nu nog maar 8 op de IC (piek 19), en 21 op de reguliere afdeling.
Zelf inmiddels niet meer op de IC maar de cohortafdeling. Maar nee, geen nieuwe IC opname sinds donderdag.quote:Op maandag 20 april 2020 21:15 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Gaat de goede kant uit.![]()
Heb je nieuwe IC-patiënten erbij gekregen vandaag?
Goed nieuws.quote:Op maandag 20 april 2020 21:16 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Zelf inmiddels niet meer op de IC maar de cohortafdeling. Maar nee, geen nieuwe IC opname sinds donderdag.
Mooi te horen daar het goed gaat, houden zo....quote:Op maandag 20 april 2020 21:16 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Zelf inmiddels niet meer op de IC maar de cohortafdeling. Maar nee, geen nieuwe IC opname sinds donderdag.
Nee en ik had geen feestje hoor.quote:Op maandag 20 april 2020 21:13 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Wil je nu een koekje omdat je willens en wetens jouw gezondheid en die van jouw gasten in gevaar hebt gebracht? Voel je je nu stoer?
Ik raad een cursus wiskunde en/of statistiek aan als dit een serieuze vraag is.quote:Op maandag 20 april 2020 21:33 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Hoe lang duurt het eigenlijk dat het virus is uitgedoofd?
Ik bedoel, we zijn nu 4 weken in 'lockdown'. Wie besmet wie nu nog?
Als het goed is zijn we nu toch:
- nooit besmet
- wel besmet geweest maar niet ziek
- wel besmet en ziek geweest
- dood gegaan![]()
Zit het enige gevaar nu dan niet alleen nog in de verpleeg- en ziekenhuizen?
Dat virus zal voor altijd blijven tenzij we een vaccin hebben.quote:Op maandag 20 april 2020 21:33 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Het is niet heel gek wat hij zegt. Met de huidige maatregelen verwacht je op den duur vrijwel gewn nieuwe besmettingen meer of lees jij anders?quote:Op maandag 20 april 2020 21:34 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Ik raad een cursus wiskunde en/of statistiek aan als dit een serieuze vraag is.
Ja het is een serieuze vraag, mag je ook gewoon op reageren.quote:Op maandag 20 april 2020 21:34 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Ik raad een cursus wiskunde en/of statistiek aan als dit een serieuze vraag is.
Over een paar weken dus terrassenquote:Op maandag 20 april 2020 21:16 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Maar stel, theoretisch, dat we nu allemaal 2 weken lang op een eigen kamertje gaan zitten.quote:Op maandag 20 april 2020 21:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat virus zal voor altijd blijven tenzij we een vaccin hebben.
Ik begrijp je, maar het virus blijft vermoedelijk heel lang bij ons in Nederland, want het kan zeer lang duren voor dat het virus helemaal uitgedoofd is. Wellicht snap ik van iemand het graag wil dat de maatregelen weer versoepeld wil zien, op dit moment is nog onverstandig om daar werk van te maken. Het is ook gekoppeld aan 4 criteria: druk op IC's, besmettingsgraad(R0) kracht van het virus en besmettingen onder mensen. Hoe veel ik per keren aan iemand heb uitgelegd, snappen ze ook echt niet wat de maatregelen voor ons inhoudt op langere termijn... maar heel belangrijk is dat we met zijn alleen 1,5 meter afstand houden en goede belangrijke hygiëne handhaven (zo veel mogelijk handen wassen en desinfecteren). Op die manier kunnen we het coronavirus verslaan.quote:Op maandag 20 april 2020 21:33 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik bedoel, we zijn nu 4 weken in 'lockdown'. Wie besmet wie nu nog?
Als het goed is zijn we nu toch:
- nooit besmet
- wel besmet geweest maar niet ziek
- wel besmet en ziek geweest
- dood gegaan![]()
Zit het enige gevaar nu dan niet alleen nog in de verpleeg- en ziekenhuizen?
Gedachte heb ik ook een keer mee gespeeld, maar de incubatietijd is tot 14 dagen, vervolgens kan je zeker wel 14-21 dagen ziek en besmettelijk zijn, en dan aan het eind van je ziekteproces een gezinslid aansteken, die vervolgens ook weer dezelfde cyclus doorgaat. Per cyclus ben je met een beetje pech dus 35 dagen verder, als je bijv. een gezin van 5 bent heb je in het aller- aller- allerslechtste geval 175 dagen aaneengesloten corona.quote:Op maandag 20 april 2020 21:38 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Maar stel, theoretisch, dat we nu allemaal 2 weken lang op een eigen kamertje gaan zitten.
Dan gaat het virus toch weg?
Dat snap ik.quote:Op maandag 20 april 2020 21:39 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik begrijp je, maar het virus blijft vermoedelijk heel lang bij ons in Nederland, want het kan zeer lang duren voor dat het virus helemaal uitgedoofd is.
Ja dat klopt, maar kan ook wel eens gloeien in een woonvorm waar gehandicapte bewoners wonen.quote:Op maandag 20 april 2020 21:45 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Dat snap ik.
Maar het 'gloeit' nu dan toch alleen nog in de verpleeghuizen en ziekenhuizen?
Valt mee, wij nemen ook nog patiënten op in het ziekenhuis van 50-70 jaar die niet uit verpleegtehuizen komen, maar uit een gezinssituatie.quote:Op maandag 20 april 2020 21:45 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Dat snap ik.
Ah, dank. Dat vind ik dus wel verrassend. Dat komt dus door die lange incubatie- en besmettingstijd.quote:Op maandag 20 april 2020 21:46 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Valt mee, wij nemen ook nog patiënten op in het ziekenhuis van 50-70 jaar die niet uit verpleegtehuizen komen, maar uit een gezinssituatie.
Dus weten ze klein beetje van over wat OMT heeft gezegd wat ze het kabinet willen adviseren?quote:Op maandag 20 april 2020 21:48 schreef Oscar. het volgende:
Nou, volgens Nieuwsuur blijft voorlopig nog alles dicht, maar misschien gaan de basisscholen weer selectief open
Vergeet niet dat er ook altijd een 'lek' zal bestaan tussen verpleeg- en verzorgtehuizen en de buitenwereld. Er is altijd wel iemand, verzorgende/verplegende/arts of bezoeker die zich niet goed aan de hygiënemaatregelen houdt.quote:Op maandag 20 april 2020 21:48 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ah, dank. Dat vind ik dus wel verrassend. Dat komt dus door die lange incubatie- en besmettingstijd.
Mmmm... ik had verwacht dat NL de omliggende landen zou volgen die allemaal nu weer langzaam open gaan...quote:Op maandag 20 april 2020 21:48 schreef Oscar. het volgende:
Nou, volgens Nieuwsuur blijft voorlopig nog alles dicht, maar misschien gaan de basisscholen weer selectief open
Dus het kan overal gebeuren wat er ook met die hygiënemaatregelen doet,, door het personeel goed gedaan of niet.quote:Op maandag 20 april 2020 21:50 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er ook altijd een 'lek' zal bestaan tussen verpleeg- en verzorgtehuizen en de buitenwereld. Er is altijd wel iemand, verzorgende/verplegende/arts of bezoeker die zich niet goed aan de hygiënemaatregelen houdt.
En ook al doen ze dat wel, 100% wegnemen van het risico doe je ook niet.quote:Op maandag 20 april 2020 21:50 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er ook altijd een 'lek' zal bestaan tussen verpleeg- en verzorgtehuizen en de buitenwereld. Er is altijd wel iemand, verzorgende/verplegende/arts of bezoeker die zich niet goed aan de hygiënemaatregelen houdt.
Klopt, we blijven zelf de zwakste schakel.quote:Op maandag 20 april 2020 21:50 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Wanneer een gezinslid besmet is met het coronavirus, moeten ook andere gezinsleden dan verplicht thuis blijven... dus allemaal in quarantaine.quote:Op maandag 20 april 2020 21:53 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Klopt, we blijven zelf de zwakste schakel.
Wordt zo'n gezinssituatie waaruit je zegt dat toch nog het virus opduikt, dan nu goed onderzocht en getest?
Geen idee, ik houd me daar zo ver mogelijk van weg. Ik zorg lekker voor de mensen in het ziekenhuis en sluit me af voor de rest. Dat is het pakkie-an van beleidsmakers, GGD en overige spelers binnen de eerstelijns zorg.quote:Op maandag 20 april 2020 21:53 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Klopt, we blijven zelf de zwakste schakel.
Wordt zo'n gezinssituatie waaruit je zegt dat toch nog het virus opduikt, dan nu goed onderzocht en getest?
Rutte verschuilt zich graag achter experts en andere landen. Lockdown kwam hier ook pas vrij laat vergeleken met andere landen, terwijl iedereen al wel wist dat het al aanwezig was in NL. Denk dat hij nu dus ook wil kijken wat werkt in de andere landen. Ik reken op niks morgen, hij komt te bang over. Te bang voor een nieuwe piek, wat hem dan weer kwalijk te nemen valt (als die piek inderdaad komt), ook met het oog op nieuwe verkiezingen.quote:Op maandag 20 april 2020 21:51 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Mmmm... ik had verwacht dat NL de omliggende landen zou volgen die allemaal nu weer langzaam open gaan...
Leest Hugo mee, leuk zo'n appsysteem, laten we dat hier ook doen!quote:Op maandag 20 april 2020 21:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Tot zover de jubelverhalen dat alles weer back to normal is in Wuhan...
=================================
The Real Situation In Wuhan Right Now中国生活 | Life in China
https://www.reddit.com/r/(...)_in_wuhan_right_now/
I've been in Wuhan since the coronavirus broke out in Hankou. The official "opening up" happened over ten days ago, and yet some of the restrictions are actually getting worse.
Most of my other foreign friends can't even leave their neighborhoods.
Foreigners are unable to get green codes that allows them to move more freely (because the app removed a passport number option).
Carrefour, a French supermarket, was allowing me to shop without a green code for a month. Yesterday, they rejected me after doubling down on security.
I'm unable to use any form of public transportation.
My university's administration informed me today that the situation is still "extremely dangerous," and I should stay inside.
As far as I can tell, the whole "opening up" and "China defeated the virus" is just meaningless propaganda. None of the schools have reopened, and over half the businesses and shops are still closed. Movement is still severely restricted.
Als iedereen op aarde dat doet dan wel ja, maar dan duurt het wel iets langer dan 2 weken. Ik denk zo'n 4 weken, aangezien er nog wat uitschieters waren mbt de incubatietijd.quote:Op maandag 20 april 2020 21:38 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Maar stel, theoretisch, dat we nu allemaal 2 weken lang op een eigen kamertje gaan zitten.
Dan gaat het virus toch weg?
Wat denk ik ook wel scheelt is dat wij een minder strenge variant hebben.quote:Op maandag 20 april 2020 21:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Rutte verschuilt zich graag achter experts en andere landen. Lockdown kwam hier ook pas vrij laat vergeleken met andere landen, terwijl iedereen al wel wist dat het al aanwezig was in NL. Denk dat hij nu dus ook wil kijken wat werkt in de andere landen. Ik reken op niks morgen, hij komt te bang over. Te bang voor een nieuwe piek, wat hem dan weer kwalijk te nemen valt (als die piek inderdaad komt), ook met het oog op nieuwe verkiezingen.
Kijk, hier hou ik nou van, ipv alles maar roepen gewoon iets ondernemen, klassequote:Op maandag 20 april 2020 21:57 schreef Mortaxx het volgende:
Heb Rutte een berichtje op Facebook gestuurd dat het echt wel tijd is het volk weer wat vrijheid te geven
De huidige R0 werd op 0.7 geschat (volgens de persconferentie in België vorige week: België 0.8, Duitsland en Nederland 0.7). Dus gemiddeld wordt het per tien personen nog 7 keer doorgegeven. Waar dat vooral gebeurt, who knows...quote:Op maandag 20 april 2020 21:45 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Dat snap ik.
Vrijwel iedereen is het er over eens dat het virus zal blijven totdat er een vaccin is hoor, dus ik weet niet waar je het over hebt.quote:Op maandag 20 april 2020 22:05 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, hoeveel moet ik jullie zeggen dat het virus heel lang bij ons blijft voortwoekeren... Want ik heb aannames dat jullie soms wel denken dat het virus na paar maanden weg is uit Nederland, niets is waar wat jullie zeggen. We hebben ook goed gekeken wat er ook in Azië heeft afgespeeld met MERS, SARS en andere soorten virussen die ook in vele soorten versies muteert, hoe ook voor ons veel ernstiger kan aflopen! We moeten ons langer volhouden aan de maatregelen die de overheid eerder in de maanden heeft ingesteld om het virus goed te beheersen. Ons gezondheid is nu echt veel belangrijker dan economie!
Hee! Een genuanceerde post over gezondheid vs. economie! Ik wist niet eens dat zulke zeldzame pareltjes bestonden. Klasse post.quote:Op maandag 20 april 2020 22:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen is het er over eens dat het virus zal blijven totdat er een vaccin is hoor, dus ik weet niet waar je het over hebt.
Het is echter niet zo zwart/wit als dat jij het hier schetst. Er moet een balans gevonden worden. Als je de economie vergeet, en dit maanden laat duren, dan kost dat ook levens. Of zijn die minder belangrijk in jouw ogen? Dan heb ik het niet enkel over de dood overigens. Moet je je eens voorstellen hoeveel mensen er werkloos raken. Hoeveel mensen wellicht hun huis kwijt raken. Zorg (premies) niet meer kunnen betalen, etc. Economie gaat veel verder dan ''even lekker een terrasje steunen'', iets wat sommigen lijken te vergeten; puur om een lockdown van maanden te verdedigen. Zorg is uiteraard ook belangrijk, want je wil de zorg inderdaad niet overbelasten, maar het woord ''gezondheid'' gaat veel verder dan alleen maar leven of doodgaan nav de gevolgen van Corona.
Zeker heb je gelijk in, maar dat ben ik dit ook niet vergeten.. Maar we moeten met zijn allen goed balans zien te vinden, dat is op zich wel erg ingewikkeld en kost veel tijd om te realiseren. Zeker besef ik dat ook veel mensen werkeloos worden door bedrijven die failliet gaan vanwege het coronavirus. We moeten zeker ook onze economie weer moeten opstarten, want we hebben geld nodig om zorg te blijven financieren, zowel de zorg voor ons erg belangrijk is.quote:Op maandag 20 april 2020 22:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen is het er over eens dat het virus zal blijven totdat er een vaccin is hoor, dus ik weet niet waar je het over hebt.
Het is echter niet zo zwart/wit als dat jij het hier schetst. Er moet een balans gevonden worden. Als je de economie vergeet, en dit maanden laat duren, dan kost dat ook levens. Of zijn die minder belangrijk in jouw ogen? Dan heb ik het niet enkel over de dood overigens. Moet je je eens voorstellen hoeveel mensen er werkloos raken. Hoeveel mensen wellicht hun huis kwijt raken. Zorg (premies) niet meer kunnen betalen, etc. Economie gaat veel verder dan ''even lekker een terrasje steunen'', iets wat sommigen lijken te vergeten; puur om een lockdown van maanden te verdedigen. Zorg is uiteraard ook belangrijk, want je wil de zorg inderdaad niet overbelasten, maar het woord ''gezondheid'' gaat veel verder dan alleen maar leven of doodgaan nav de gevolgen van Corona.
Ik heb geen idee waar Nieuwsuur zijn info vandaan haaltquote:Op maandag 20 april 2020 21:50 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dus weten ze klein beetje van over wat OMT heeft gezegd wat ze het kabinet willen adviseren?
Logisch.quote:Op maandag 20 april 2020 21:48 schreef Oscar. het volgende:
Nou, volgens Nieuwsuur blijft voorlopig nog alles dicht,
Als ik RTLNieuws moet geloven mogen kinderen dadelijk in kleine clubjes weer naar school en moeten schoolvakanties ingekort gaan worden.quote:Op maandag 20 april 2020 22:25 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar Nieuwsuur zijn info vandaan haalt
Niemand ontkent de schade die ontstaat als gevolg van de maatregelen. Maar de anderhalvemeter samenleving en zo veel mogelijk binnen blijven zjin op dit moment de enige middelen die we hebben om het virus in te dammen en dus ook de enige middelen om de zorg overeind te houden. Er moet eerst een vaccin of een medicijn komen voordat we weer iets kunnen. Dat is vervelend voor ondernemers die nu hun bedrijf failliet zien gaan natuurlijk. maar het is in het algemeen belang.quote:Op maandag 20 april 2020 22:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En ouders moeten thuis blijvenquote:Op maandag 20 april 2020 22:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Als ik RTLNieuws moet geloven mogen kinderen dadelijk in kleine clubjes weer naar school en moeten schoolvakanties ingekort gaan worden.
Die zijn niet goed wijs, dus dan moeten leraren maar de hele dag les gaan geven en krijgen ze ook nog minder schoolvakantie. Totaal onrealistisch.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ren-weer-naar-schoolquote:Laat kinderen in kleine groepjes weer naar school gaan en houd de horeca nog tot zeker halverwege mei gesloten. Dat is het advies van deskundigen aan het kabinet, melden bronnen aan RTL Nieuws.
Morgen neemt het kabinet een besluit over het al dan niet versoepelen van de coronamaatregelen. Het Outbreak Management Team (OMT), bestaande uit meerdere zorgdeskundigen, is hiervoor leidend.
Bronnen melden aan RTL Nieuws dat het OMT adviseert om de basisschoolkinderen weer naar school te laten gaan. In kleinere groepen die over de dag verspreid worden. De schoolvakanties zouden ingekort moeten worden.
Ook adviseren de deskundigen om kinderen tot 12 jaar drie keer per week te laten sporten, zonder de anderhalve meter in acht te nemen.
Horeca dicht blijven
Over de horeca adviseert het OMT dat die tot 16 mei nog gesloten moet blijven. Mogelijk wordt die datum nog verlengd. Evenementen worden tot september of oktober afgelast.
Zorginstellingen moeten ruimte krijgen om hun bezoekregeling te verruimen zodat 1 of 2 personen op bezoek kunnen komen. Verder zouden musea en dierentuinen onder strikte voorwaarden weer open kunnen. Het versoepelen van de maatregelen in het noorden van het land vindt het OMT geen goed idee.
Leraren hebben al 8 maanden per jaar vakantiequote:Op maandag 20 april 2020 22:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Als ik RTLNieuws moet geloven mogen kinderen dadelijk in kleine clubjes weer naar school en moeten schoolvakanties ingekort gaan worden.
Die zijn niet goed wijs, dus dan moeten leraren maar de hele dag les gaan geven en krijgen ze ook nog minder schoolvakantie. Totaal onrealistisch.
Gewoon tijdelijk de salarissen verdubbelen.quote:Op maandag 20 april 2020 22:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Uitstekende punten. Zowel die scholen als die verzorgingshuizen.quote:Op maandag 20 april 2020 22:33 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ren-weer-naar-school
Was dat niet het vaccin dat Merkel kreeg (de dokter bleek enkele dagen later besmet)?quote:Op maandag 20 april 2020 22:11 schreef polderturk het volgende:
BCG vaccinaties lijken te helpen tegen Corona. Landen waar BCG vaccinaties plaatsvinden hebben lagere mortaliteit dan landen waar dat niet plaatsvindt.
In Nederland, de VS, Italië vinden geen BCG vaccinaties plaats.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Behalve dan dat hier helemaal niet alles dicht is. Genoeg horecazaken zijn bijvoorbeeld gewoon geopend voor afhaal. De elektronicazaak hier om de hoek is ook gewoon open, net zoals diverse kledingzaken open zijn. Uiteraard nemen ze wel maatregelen, klanten moeten 1,5 meter afstand houden in de rij of er mag maar 1 klant tegelijk naar binnen (bij de ijszaak hier bv).quote:
Mijn moeder is juf geweest, die werkte wekelijks meer uren als de gemiddelde persoon doet. Er wordt niet voor niks gestaakt in het basisonderwijs wegens de werkdrukquote:Op maandag 20 april 2020 22:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Leraren hebben al 8 maanden per jaar vakantie
Laat ze maar eens een keertje overwerken
Ook steeds meer grotere retailers die eerst dicht waren gaan nu weer openquote:Op maandag 20 april 2020 22:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Behalve dan dat hier helemaal niet alles dicht is. Genoeg horecazaken zijn bijvoorbeeld gewoon geopend voor afhaal. De elektronicazaak hier om de hoek is ook gewoon open, net zoals diverse kledingzaken open zijn. Uiteraard nemen ze wel maatregelen, klanten moeten 1,5 meter afstand houden in de rij of er mag maar 1 klant tegelijk naar binnen (bij de ijszaak hier bv).
Half mei weer zuipen!!quote:Op maandag 20 april 2020 22:33 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Denk dat maar niet. Als ze nu nog niet aan durven, maken die paar weken ook geen verschil. Kansloos allemaal. Rutte is een angsthaas.quote:
Dat kun je nu ook al. Uit eigen koelkast.quote:
Ssst verpest mijn hooibaal troll actie nietquote:Op maandag 20 april 2020 22:39 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Denk dat maar niet. Als ze nu nog niet aan durven, maken die paar weken ook geen verschil. Kansloos allemaal. Rutte is een angsthaas.
In de IKEA is het dan ook vrij makkelijk om afstand te houden met die grote ruimtes en (in principe) eenrichtingsverkeer.quote:Op maandag 20 april 2020 22:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook steeds meer grotere retailers die eerst dicht waren gaan nu weer open
(Ikea, the sting bijvoorbeeld)
Prima toch. Dan draait de economie tenminste een beetje door.quote:Op maandag 20 april 2020 22:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook steeds meer grotere retailers die eerst dicht waren gaan nu weer open
(Ikea, the sting bijvoorbeeld)
Die leraren hebben zat vakantie.quote:Op maandag 20 april 2020 22:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Bijzondere tijden vragen om bijzondere maatregelen.quote:Op maandag 20 april 2020 22:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Mijn moeder is juf geweest, die werkte wekelijks meer uren als de gemiddelde persoon doet. Er wordt niet voor niks gestaakt in het basisonderwijs wegens de werkdruk
Maar goed, dat is een andere discussie. Het is gewoon een onrealistisch en stupide advies als dit daadwerkelijk zo is gebeurt
Niks kansloos aan. Gewoon effe doorbijten nogquote:Op maandag 20 april 2020 22:36 schreef freaky40 het volgende:
Waardeloze besluiten morgen dus. Er wordt niet doorgepakt op het afschalen van de maatregelen, dat moge duidelijk zijn. Kansloos.
Regelmatig loop ik tegen de richting in bij Ikeaquote:Op maandag 20 april 2020 22:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In de IKEA is het dan ook vrij makkelijk om afstand te houden met die grote ruimtes en (in principe) eenrichtingsverkeer.
Living the dangerous life.quote:Op maandag 20 april 2020 22:47 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Regelmatig loop ik tegen de richting in bij Ikea
quote:A 52-year-old woman’s infection was linked to her sitting in a seat at a church that had been occupied earlier in the day by two tourists who showed no symptoms but later fell ill, investigators said after they reviewed closed-circuit camera recordings of church services.
Nee, het zou niet wijs zijn als leraren schijt hebben aan de ontwikkeling van de kinderen en nu hun zomervakantie gaan opeisen.quote:Op maandag 20 april 2020 22:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Mijn kind is iedere ochtend om 11:30 al klaar met zijn schoolwerk, waarom zou die nu opeens minder vakantie moeten hebben?quote:Op maandag 20 april 2020 22:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Bijzondere tijden vragen om bijzondere maatregelen.
Wie zegt dat alle kinderen opeens een achterstand hebben opgelopen, ze hebben 5 weken lang de normale lesstof thuis gehad.quote:Op maandag 20 april 2020 22:53 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nee, het zou niet wijs zijn als leraren schijt hebben aan de ontwikkeling van de kinderen en nu hun zomervakantie gaan opeisen.
Het zijn nu eenmaal bijzondere tijden. Uiteraard mag daar een fikse beloning tegenover staan. Net zoals de verpleegkundigen/artsen die straks verdienen.
Nee dus, gewoon weer open alles. Opbokken met je 1,5 meter samenleving wat toch nooit wat gaat worden en niet realistisch is. Masker op, handen wassen zijn zat maatregelen die je voorlopig nog wel even in stand kan blijven houden.quote:Op maandag 20 april 2020 22:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niks kansloos aan. Gewoon effe doorbijten nog
Ik verwacht ook wel dat daar intelligente oplossingen voor komen. Summer school achtige constructies.quote:Op maandag 20 april 2020 22:55 schreef Blik het volgende:
[..]
Mijn kind is iedere ochtend om 11:30 al klaar met zijn schoolwerk, waarom zou die nu opeens minder vakantie moeten hebben?
Hoe naïef. Dit type onderwijs werkt ongelijkheid ontzettend in de hand. Kinderen van hoogopgeleide ouders redden het wel, kinderen uit achtergestelde sociaal-economische milieus raken hiermee steeds verder achterop. Dat het thuisonderwijs bij jouw kinderen allemaal prima gaat betekent niet dat dit voor alle kinderen zo is.quote:Op maandag 20 april 2020 22:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Wie zegt dat alle kinderen opeens een achterstand hebben opgelopen, ze hebben 5 weken lang de normale lesstof thuis gehad.
Precies. Op vakantie gaan zit er toch niet in, dan kun je die tijd maar net zo goed nuttig besteden.quote:Op maandag 20 april 2020 22:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik verwacht ook wel dat daar intelligente oplossingen voor komen. Summer school achtige constructies.
En hoe denk je jouw gezondheid te betalen als dit nog maanden zo blijftquote:Op maandag 20 april 2020 22:05 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, hoeveel moet ik jullie zeggen dat het virus heel lang bij ons blijft voortwoekeren... Want ik heb aannames dat jullie soms wel denken dat het virus na paar maanden weg is uit Nederland, niets is waar wat jullie zeggen. We hebben ook goed gekeken wat er ook in Azië heeft afgespeeld met MERS, SARS en andere soorten virussen die ook in vele soorten versies muteert, hoe ook voor ons veel ernstiger kan aflopen! We moeten ons langer volhouden aan de maatregelen die de overheid eerder in de maanden heeft ingesteld om het virus goed te beheersen. Ons gezondheid is nu echt veel belangrijker dan economie!
Dat is juist het probleem. Jou kind heeft dat ongetwijfeld gehad. Maar Samira die in dat flatje 3 hoog achter de ene PC die er thuis is moet delen met haar 3 broers en thuiswerkende vader niet. Die ongelijkheid is een veel groter probleem.quote:Op maandag 20 april 2020 22:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Wie zegt dat alle kinderen opeens een achterstand hebben opgelopen, ze hebben 5 weken lang de normale lesstof thuis gehad.
Niet op reageren. Trol, bangmaker aka angsthaas.quote:Op maandag 20 april 2020 22:59 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
En hoe denk je jouw gezondheid te betalen als dit nog maanden zo blijft
Leeft zeker vd bijstand dan snap ik dat je denkt dat geld gratis is en de rest ook
Dat is al een stuk intelligenter, laat de kinderen die wel een achterstand hebben opgelopen in die zomervakantie 1 week bijspijkeren in de vakantie. En betaal de leerkracht daar dan extra voor. Dit zo collectief voor iedereen van toepassing verklaren zou ik heel raar vindenquote:Op maandag 20 april 2020 22:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik verwacht ook wel dat daar intelligente oplossingen voor komen. Summer school achtige constructies.
Ik vind het dapper dat je op FOK! probeert sympathie te krijgen voor het kansarme kind.quote:Op maandag 20 april 2020 22:58 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Hoe naïef. Dit type onderwijs werkt ongelijkheid ontzettend in de hand. Kinderen van hoogopgeleide ouders redden het wel, kinderen uit achtergestelde sociaal-economische milieus raken hiermee steeds verder achterop. Dat het thuisonderwijs bij jouw kinderen allemaal prima gaat betekent niet dat dit voor alle kinderen zo is.
Dit dus en daarbij kan de ene ouder het wel over brengen de ander niet.quote:Op maandag 20 april 2020 22:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem. Jou kind heeft dat ongetwijfeld gehad. Maar Samira die in dat flatje 3 hoog achter de ene PC die er thuis is moet delen met haar 3 broers en thuiswerkende vader niet. Die ongelijkheid is een veel groter probleem.
Dan is jouw suggestie toch een slim idee?quote:Op maandag 20 april 2020 22:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem. Jou kind heeft dat ongetwijfeld gehad. Maar Samira die in dat flatje 3 hoog achter de ene PC die er thuis is moet delen met haar 3 broers en thuiswerkende vader niet. Die ongelijkheid is een veel groter probleem.
Ik verwacht dan ook wel dat er zo iets gaat komen.quote:Op maandag 20 april 2020 23:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Dan is jouw suggestie toch een slim idee?
Geen woord aan toe te voegenquote:Op maandag 20 april 2020 22:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is zo'n ouwe vent bij Op1 in zijn carnavalskloffie nog die zegt ja moest een beetje hoesten en kreeg wat rillingen. Stelt helemaal niks voor dus.quote:Op maandag 20 april 2020 23:00 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Niet op reageren. Trol, bangmaker aka angsthaas.
Leraren extra betalen?quote:Op maandag 20 april 2020 23:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is al een stuk intelligenter, laat de kinderen die wel een achterstand hebben opgelopen in die zomervakantie 1 week bijspijkeren in de vakantie. En betaal de leerkracht daar dan extra voor. Dit zo collectief voor iedereen van toepassing verklaren zou ik heel raar vinden
Zo moeilijk is het niet om maatwerk hierop toe te passen, en stel je voor dat het zo is dat er een leerling 5 weken lang niks heeft gedaan is dat op 12 jaar naar school gaan ook wel te overzien.quote:Op maandag 20 april 2020 22:58 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Hoe naïef. Dit type onderwijs werkt ongelijkheid ontzettend in de hand. Kinderen van hoogopgeleide ouders redden het wel, kinderen uit achtergestelde sociaal-economische milieus raken hiermee steeds verder achterop. Dat het thuisonderwijs bij jouw kinderen allemaal prima gaat betekent niet dat dit voor alle kinderen zo is.
Dit dus.quote:Op maandag 20 april 2020 22:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Iedereen is bijgebruind, het is al 5 weken zonnig weer.quote:Op maandag 20 april 2020 23:05 schreef Kirumba het volgende:
[..]
Leraren extra betalen?
Ze verdienen al boven modaal, hebben 16 weken vakantie per jaar, hebben er nu ook 5 gehad (behalve dan soms wat huiswerk toesturen) en als klap op de vuurpeil krijgen ze ook nog +4% of iets dergelijks.
Noem me een hater maar ik spreek uit ervaring gezien driekwart van M’n familie basisschoolleraren is en geloof mij, ze zijn aardig bijgebruind..
Jup docenten en zorgmedewerkers hebben geen rust nodig om bij te tanken om wat ze doen. Gewoon lekker door laten werken tegen lage lonen...quote:Op maandag 20 april 2020 22:31 schreef Blik het volgende:
[..]
De anderhalvemeter economie dus.quote:Op maandag 20 april 2020 23:07 schreef trein2000 het volgende:
We moeten nu zo langzamerhand de transitie gaan maken naar een middel dat langduriger kan gaan werken.
Heel cru misschien. Maar 'even uitpuffen' staat niet in verhouding tot de schade (zowel financieel als maatschappelijk) die een week extra lockdown oplevert.quote:Op maandag 20 april 2020 23:07 schreef Lingue het volgende:
[..]
Jup docenten en zorgmedewerkers hebben geen rust nodig om bij te tanken om wat ze doen. Gewoon lekker door laten werken tegen lage lonen...
Als ze vakanties inkorten hoe moeten leraren dan voorbereiden voor de nieuwe ronde en tegelijk adem halen voor wat ze in de afgelopen welen voor elkaar hebben gekregen met digitaal werken?
En de zorg! Ik hoop dat voorlopig nog de lockdown zoals hij is doorgaat want nu het afneemt kan er ruimte gemaakt worden bij de zorg. Kunnen diegene die de marathon hebben gelopen misschien even op adem komen. Hoeven ze niet meer 12u op en 12u af werken. Kunnen ze even aarden bij hun gezin of geliefden.
Met 1,5 meter afstand ....quote:Op maandag 20 april 2020 23:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heel cru misschien. Maar 'even uitpuffen' staat niet in verhouding tot de schade (zowel financieel als maatschappelijk) die een week extra lockdown oplevert.
Als dat de motivering is hoop ik dat het malieveld de volgende dag vol staat.
Mooi weer is het inderdaad, maar tijd om veelal buiten te zitten heb ik niet hoor.quote:Op maandag 20 april 2020 23:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Iedereen is bijgebruind, het is al 5 weken zonnig weer.
En als het zo’n hemelse baan is, waarom zijn er dan al jaren tekorten aan leraren?
Iedereen belonen gratis geld hangt aan de bomenquote:Op maandag 20 april 2020 22:53 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nee, het zou niet wijs zijn als leraren schijt hebben aan de ontwikkeling van de kinderen en nu hun zomervakantie gaan opeisen.
Het zijn nu eenmaal bijzondere tijden. Uiteraard mag daar een fikse beloning tegenover staan. Net zoals de verpleegkundigen/artsen die straks verdienen.
Voor mijn part starten ze de scholen weer op hoor, zelfs zonder 1.5 meter poespas.quote:Op maandag 20 april 2020 23:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heel cru misschien. Maar 'even uitpuffen' staat niet in verhouding tot de schade (zowel financieel als maatschappelijk) die een week extra lockdown oplevert.
Wat betreft de basisscholen ben ik dat volkomen met je eens. Als we het hebben over andere onderwijsvormen zit je dan met het probleem dat het OV weer volloopt. Dat is niet zo maar op te lossen.quote:Op maandag 20 april 2020 23:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Voor mijn part starten ze de scholen weer op hoor, zelfs zonder 1.5 meter poespas.
Prima verwoord en helemaal mee eensquote:Op maandag 20 april 2020 22:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jij hebt geen tijd om buiten te zitten? Dan doe je echt wat verkeerd.quote:Op maandag 20 april 2020 23:12 schreef Kirumba het volgende:
[..]
Mooi weer is het inderdaad, maar tijd om veelal buiten te zitten heb ik niet hoor.
Het gaat mij om het feit dat ze al 14 weken vrij hebben, nu het 5 weken een stuk rustiger hebben en vervolgens voor een mogelijk extra weekje extra geld willen. Hoe ver sta je dan van de realiteit?
Eens, ik bedoelde ook de basisscholenquote:Op maandag 20 april 2020 23:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat betreft de basisscholen ben ik dat volkomen met je eens. Als we het hebben over andere onderwijsvormen zit je dan met het probleem dat het OV weer volloopt. Dat is niet zo maar op te lossen.
Mee eens. Ik bedoelde meer te zeggen dat het mij niet handig lijkt om meer ruimte te geven of vakanties te verkorten voor bijv leraren.quote:Op maandag 20 april 2020 23:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En zelfs als ze het wel willen hebben ze groot gelijk. Ze hebben daar recht op. Is gewoon een arbeidsvoorwaarde. Vergeet niet dat ze 0 vrijopneembare dagen hebben.quote:Op maandag 20 april 2020 23:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Jij hebt geen tijd om buiten te zitten? Dan doe je echt wat verkeerd.
En leraren willen helemaal niks, er is nog niet eens iets bekend over wat gaat gebeuren
Zouden de verpleegkundigen ook groot gelijk hebben als ze nu hun vakantie opeisen? Hebben ze toch gewoon recht op?quote:Op maandag 20 april 2020 23:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En zelfs als ze het wel willen hebben ze groot gelijk. Ze hebben daar recht op. Is gewoon een arbeidsvoorwaarde. Vergeet niet dat ze 0 vrijopneembare dagen hebben.
Gewoon netjes afkopen.
zolang besmettelijkheid door kinderen die er zelf ogenschijnlijk weinig last van hebben niet is aangetoond best wel een linke stapquote:Op maandag 20 april 2020 23:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat betreft de basisscholen ben ik dat volkomen met je eens. Als we het hebben over andere onderwijsvormen zit je dan met het probleem dat het OV weer volloopt. Dat is niet zo maar op te lossen.
!!!quote:Op maandag 20 april 2020 23:18 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zouden de verpleegkundigen ook groot gelijk hebben als ze nu hun vakantie opeisen? Hebben ze toch gewoon recht op?
Niet mee eens. Zodra het kan moet je de schoolgaande jeugd weer naar school laten gaan. Om verschillende redenen. Leerachterstanden, kansenongelijkheid, slechte thuissituatie, etc. Richting hun kun je het niet maken om ze langer dan strikt noodzakelijk thuis te laten.quote:Op maandag 20 april 2020 23:16 schreef Lingue het volgende:
[..]
Mee eens. Ik bedoelde meer te zeggen dat het mij niet handig lijkt om meer ruimte te geven of vakanties te verkorten voor bijv leraren.
Want juist meer vrijheid zorgt dat de zorg moet blijven pieken en dat is op langere termijn voor de zorgmedewerkers en dus ook de zorg niet goed.
Net als docenten laten pieken om zogenaamde achterstand weg te moeten werken.
Beide doelgroepen presteren al jaren onder druk en nu flikken ze op een goede manier het weer om te laten zien hoe belangrijk hun functie is.
Moeten we dan nog meer of nog langer de druk op die doelgroepen zetten? Of kijken naar een eerlijkere oplossing waarin wij als burger ook de bijdrage leveren zoals nu met de lockdown en dus gewoon binnen blijven. Dan nog maar wat langer zodat de juiste mensen kunnen opladen. En er een betere roulatiesysteem kan komen uiteindelijk om de lange adem van dit virus aan te gaan.
Precies maar leraren vinden het wel best zo janken al jaren en nu hebben ze weer een excuus van ja ik zie mijn kinderen klein kinderen niet uit angst voor het virus des doods en dan moet ik wel die virusverspreiders les gevenquote:Op maandag 20 april 2020 23:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Jij hebt geen tijd om buiten te zitten? Dan doe je echt wat verkeerd.
En leraren willen helemaal niks, er is nog niet eens iets bekend over wat gaat gebeuren
Dit. Het is gokken met levende proefkonijntjes.quote:Op maandag 20 april 2020 23:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
zolang besmettelijkheid door kinderen die er zelf ogenschijnlijk weinig last van hebben niet is aangetoond best wel een linke stap
Waarschijnlijk gaan die leraren dan weer doen waar ze het beste in zijnquote:Op maandag 20 april 2020 23:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Zodra het kan moet je de schoolgaande jeugd weer naar school laten gaan. Om verschillende redenen. Leerachterstanden, kansenongelijkheid, slechte thuissituatie, etc. Richting hun kun je het niet maken om ze langer dan strikt noodzakelijk thuis te laten.
Hebben zorgmedewerkers minder vakantiedagen gekregen dan?quote:Op maandag 20 april 2020 23:18 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zouden de verpleegkundigen ook groot gelijk hebben als ze nu hun vakantie opeisen? Hebben ze toch gewoon recht op?
het gaat natuurlijk niet alleen om de leraren, kinderen uit een besmet gezin die geen symptomen hebben kunnen andere kinderen besmetten die hun ouders weer besmetten etc.quote:Op maandag 20 april 2020 23:20 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Precies maar leraren vinden het wel best zo janken al jaren en nu hebben ze weer een excuus van ja ik zie mijn kinderen klein kinderen niet uit angst voor het virus des doods en dan moet ik wel die virusverspreiders les geven
Die hebben vast geen kerstvakantie, voorjaarsvakantie, meivakantie, zomervakantie en dan mis ik vast nog watquote:Op maandag 20 april 2020 23:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Hebben zorgmedewerkers minder vakantiedagen gekregen dan?
Een docent gebruikt een gedeelte van een vakantie om de nieuwe lessen voor te bereiden. Dus die zijn zeker niet echt vrij.quote:Op maandag 20 april 2020 23:18 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nou dan maar lekker de horeca en sportscholen. Ik wil wel proefkonijn spelen.quote:Op maandag 20 april 2020 23:20 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dit. Het is gokken met levende proefkonijntjes.
Grootste fabel die er is. Hooguit de nieuwelingen.quote:Op maandag 20 april 2020 23:22 schreef Lingue het volgende:
[..]
Een docent gebruikt een gedeelte van een vakantie om de nieuwe lessen voor te bereiden.
Je kunt een slechte thuis situatie opvangen door er voor te zorgen dat die kinderen naar de opvang kunnen oid.quote:Op maandag 20 april 2020 23:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Zodra het kan moet je de schoolgaande jeugd weer naar school laten gaan. Om verschillende redenen. Leerachterstanden, kansenongelijkheid, slechte thuissituatie, etc. Richting hun kun je het niet maken om ze langer dan strikt noodzakelijk thuis te laten.
Die hebben idd andere arbeidsvoorwaarden die docenten niet hebben zoals ORT en dergelijke.quote:Op maandag 20 april 2020 23:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Die hebben vast geen kerstvakantie, voorjaarsvakantie, meivakantie, zomervakantie en dan mis ik vast nog wat
Niet in mijn omgeving. Maar daarin kunnen we prima van mening verschillen.quote:Op maandag 20 april 2020 23:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Grootste fabel die er is. Hooguit de nieuwelingen.
Wie gaat dat toegeven? Ook als hij daarna wordt mishandeld door zn vader want hij is toch een prima vader en de thuissituatie is prima. Dat lijkt mij een sterk staaltje wensdenken.quote:Op maandag 20 april 2020 23:24 schreef Lingue het volgende:
[..]
Je kunt een slechte thuis situatie opvangen door er voor te zorgen dat die kinderen naar de opvang kunnen oid.
Ik denk dat niemand pleit voor het afschaffen van de zomervakantie. Maar inkorten kan mijns inziens best.quote:Die achterstanden kunnen na een week vakantie ook aangepakt worden als die docenten hebben kunnen bijtanken en hun focus weer hebben.
Dit wordt inderdaad altijd door leraren op verjaardagen gezegd maar ik denk dat de meeste wel beter weten.quote:Op maandag 20 april 2020 23:22 schreef Lingue het volgende:
[..]
Een docent gebruikt een gedeelte van een vakantie om de nieuwe lessen voor te bereiden. Dus die zijn zeker niet echt vrij.
En dat vergelijken met een verpleegkundige die een leven kan/moet redden slaat natuurlijk nergens op.
Zowel docenten als zorgmedewerkers lopen nu de marathon. Als er voor een doelgroep die mogelijkheid bestaat om vrij te zijn dan lijkt me dat juist belangrijk ook om de kwaliteit vh onderwijs te kunnen waarborgen. Want als er al een achterstand is moeten ze straks ook weer 3dubbel aan de slag
Die mishandeling gebeurt natuurlijk ook na schooltijd. Nadat er normale lessen gegeven zijn.quote:Op maandag 20 april 2020 23:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wie gaat dat toegeven? Ook als hij daarna wordt mishandeld door zn vader want hij is toch een prima vader en de thuissituatie is prima. Dat lijkt mij een sterk staaltje wensdenken.
[..]
Ik denk dat niemand pleit voor het afschaffen van de zomervakantie. Maar inkorten kan mijns inziens best.
Iets zegt mij dat het nu veel erger is. De hele dag op elkaars lip, school biedt dan die broodnodige uitlaatklep.quote:Op maandag 20 april 2020 23:31 schreef Lingue het volgende:
[..]
Die mishandeling gebeurt natuurlijk ook na schooltijd. Nadat er normale lessen gegeven zijn.
Ik lees het zo dat een eventuele heropening pas na de meivakantie gaat zijn.quote:In inkorten zou ik zelf ook geen problemen zien denk ik mbt de zomervakantie. Ik las het als de meivakantie gebruiken om door te buffelen en dat is dan wel erg lang maximaal aanstaan voor docenten. Plus ook je eigen leven draaiende houden.
Dat laatste geldt natuurlijk voor iedereen. Alleen voor mensen met kantoorbanen kun je makkelijker een paar dagen vrij nemen of wordt het geaccepteerd dat je minder uren werkt in deze tijd. Dat lukt niet als leraar/lerares.
Leraar hier.quote:Op maandag 20 april 2020 23:27 schreef Kirumba het volgende:
[..]
Dit wordt inderdaad altijd door leraren op verjaardagen gezegd maar ik denk dat de meeste wel beter weten.
Toch vervelend als je dan net in die laatste week van de oorspronkelijke vakantie een weekje Zeeland hebt geboekt.quote:Op maandag 20 april 2020 23:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wie gaat dat toegeven? Ook als hij daarna wordt mishandeld door zn vader want hij is toch een prima vader en de thuissituatie is prima. Dat lijkt mij een sterk staaltje wensdenken.
[..]
Ik denk dat niemand pleit voor het afschaffen van de zomervakantie. Maar inkorten kan mijns inziens best.
Is het echt de bedoeling dat school een uitlaatklep is? Zou dat niet een plek moeten zijn waar je dingen leert, ik noem maar iets.quote:Op maandag 20 april 2020 23:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat het nu veel erger is. De hele dag op elkaars lip, school biedt dan die broodnodige uitlaatklep.
[..]
Ik lees het zo dat een eventuele heropening pas na de meivakantie gaat zijn.
Geniet jij nu nog maar van 2 weken lockdown in huis, kunnen daarna de 'proefkonijntjes' de kastanjes voor je uit het vuur halen.quote:Op maandag 20 april 2020 23:20 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dit. Het is gokken met levende proefkonijntjes.
Een school heeft vele functies. Van leerfabriek tot sociale vaardigheden aanleerplek tot uitlaatklep. Daar is mijns inziens niet perse wat mis mee.quote:Op maandag 20 april 2020 23:41 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Is het echt de bedoeling dat school een uitlaatklep is? Zou dat niet een plek moeten zijn waar je dingen leert, ik noem maar iets.
Gewoon altijd apenjungle of hoe heet dat in de gymzaal.quote:Op maandag 20 april 2020 23:40 schreef Jojoortje het volgende:
Zomervakantie inkorten.![]()
Staan ze er wel bij stil dat er straks veel klassen onbemand zijn? En dat er geen invallers te vinden zijn?
Dit gaat wat worden hoor.
Thuis blijvenquote:Op maandag 20 april 2020 23:41 schreef RipCity het volgende:
Geen evenementen tot september of oktober. Wat gaan mensen in vredesnaam doen de hele zomer..
Eens, maar je moet toch toegeven dat het ook een plek is waar sommigen hun kinderen dumpen. En die schreeuwen nu het hardst.quote:Op maandag 20 april 2020 23:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een school heeft vele functies. Van leerfabriek tot sociale vaardigheden aanleerplek tot uitlaatklep. Daar is mijns inziens niet perse wat mis mee.
Dit. Gelukkig heb wij als gezin 3 weken vrij tijdens de bouwvak dit jaar. Neem aan dat ze bouwvak de kinderen de zomervakantie wel geven.quote:Op maandag 20 april 2020 23:40 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Toch vervelend als je dan net in die laatste week van de oorspronkelijke vakantie een weekje Zeeland hebt geboekt.
Wij pakken standaard de laatste 2 weken van de zomervakantie vrij met de kinderen. Zou echt heel zuur zijn als de boel ingekort gaat worden.
Ik ben ook benieuwd of tripjes naar Frankrijk, Spanje Italië en Griekenland kunnen.quote:Op maandag 20 april 2020 23:41 schreef RipCity het volgende:
Geen evenementen tot september of oktober. Wat gaan mensen in vredesnaam doen de hele zomer..
Dat was wel het allerleukste vroegah bij de gym.quote:Op maandag 20 april 2020 23:43 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Gewoon altijd apenjungle of hoe heet dat in de gymzaal.
Ja het gaat een hele saaie zomer worden zo. Zeker als ook nog de horeca langer dicht moet blijven.quote:Op maandag 20 april 2020 23:41 schreef RipCity het volgende:
Tot dat dat verboden werd. Een keer drie breuken in een les meegemaakt 😂quote:Op maandag 20 april 2020 23:43 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Meen je niet, maar breuken zijn goed tochquote:Op maandag 20 april 2020 23:47 schreef Kirumba het volgende:
[..]
Tot dat dat verboden werd. Een keer drie breuken in een les meegemaakt 😂
Apenkooiquote:Op maandag 20 april 2020 23:43 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
FOK! weer groot makenquote:Op maandag 20 april 2020 23:41 schreef RipCity het volgende:
Op zich een prima advies. Het enige deel/doel ervan wat ik niet helemaal begrijp is het volgende:quote:Op maandag 20 april 2020 22:33 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Is dit voor de gezondheid van kinderen? Om het virus express te verspreiden of?quote:Ook adviseren de deskundigen om kinderen tot 12 jaar drie keer per week te laten sporten, zonder de anderhalve meter in acht te nemen.
Ik denk om een beetje aan de behoeftes van jongeren tegemoet te komen.quote:Op maandag 20 april 2020 23:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Op zich een prima advies. Het enige deel/doel ervan wat ik niet helemaal begrijp is het volgende:
[..]
Is dit voor de gezondheid van kinderen? Om het virus express te verspreiden of?
Die man beweegt zijn ogen best apartquote:Op maandag 20 april 2020 23:54 schreef MissionPhailed het volgende:
Trumpstream weer aan de gang. Nu een stereotiep militair figuur aan het woord:
Jongeren haaaaaten sporten. Behalve paar jochies.quote:Op maandag 20 april 2020 23:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk om een beetje aan de behoeftes van jongeren tegemoet te komen.
"2020 c’est cuit" Het geluid in Frankrijk ziet er voor buitenlanders niet goed uit.quote:Op maandag 20 april 2020 23:45 schreef Kirumba het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd of tripjes naar Frankrijk, Spanje Italië en Griekenland kunnen.
Is er vanuit die landen al stelling genomen over aankomende zomer
Het wordt een druk dagprogramma om bij te houden..... Thx4tipquote:Op maandag 20 april 2020 23:54 schreef MissionPhailed het volgende:
Trumpstream weer aan de gang. Nu een stereotiep militair figuur aan het woord:
Ik denk thuiswerken zo lang dat kan als devies, tot na de zomervakantiequote:Op maandag 20 april 2020 23:56 schreef Frank_Underwood het volgende:
Dat een heropstart van de economie nodig zal zijn, staat buiten discussie. Maar laten we niet vergeten dat we geen vaccin/medicatie hebben om het virus te bestrijden.
Hoe kijken jullie aan tegenover het aspect thuiswerken? Voelt ieder zich comfortabel om gelijk maar weer naar kantoor te gaan? Op kantoor is 1.5 meter afstand verre van gegarandeerd.
Vraag me af wat het kabinet over kantoorwerk/thuiswerken zal besluiten. Ik werk liever nog wel thuis...
Waarom zou het kabinet besluiten dat advies op te heffen? Lijkt me een van de maatregelen met de minste impact en het meeste resultaat.quote:Op maandag 20 april 2020 23:56 schreef Frank_Underwood het volgende:
Vraag me af wat het kabinet over kantoorwerk/thuiswerken zal besluiten. Ik werk liever nog wel thuis...
Wat een schade zal dat voor die landen zijn maar uiteraard terecht.quote:Op maandag 20 april 2020 23:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
"2020 c’est cuit" Het geluid in Frankrijk ziet er voor buitenlanders niet goed uit.
De mensen die ik spreek, schrijven het toeristenseizoen op hun verloren buik. Heeft ook nauwelijks prioriteit in het momentele beleid en grote evenementen en samenkomsten worden sws afgeblazen. Mogelijk kan je hier of daar nog terecht in een kleinschalige locatie maar verwacht daar niet te veel van.
Het beste wat je kan doen, net als in Frankrijk, vakantie in eigen land opzoeken en nog beter in je eigen woonplaats.
Mee eens en dat nodeloze heen en weer vliegen kan ook wel wat minder. En Brussel/Straatsburg kunnen we ook wel afschaffen, compleet debiel.quote:Op maandag 20 april 2020 23:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou het kabinet besluiten dat advies op te heffen? Lijkt me een van de maatregelen met de minste impact en het meeste resultaat.
Thuiswerken zal één van de maatregelen zijn die het langs aangehouden gaat worden. Het heeft minimale impact, terwijl het voor heel veel minder verspreiding zorgt (zowel in OV als op kantoor).quote:Op maandag 20 april 2020 23:56 schreef Frank_Underwood het volgende:
Dat een heropstart van de economie nodig zal zijn, staat buiten discussie. Maar laten we niet vergeten dat we geen vaccin/medicatie hebben om het virus te bestrijden.
Hoe kijken jullie aan tegenover het aspect thuiswerken? Voelt ieder zich comfortabel om gelijk maar weer naar kantoor te gaan? Op kantoor is 1.5 meter afstand verre van gegarandeerd.
Brussel straatsburg zal wel nooit gebeuren. Zeurt iedereen al 10 jaar om en 0.0 resultaat. Echt meest schandalige verplaatsing is dat op deze aardkloot.quote:Op dinsdag 21 april 2020 00:08 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Mee eens en dat nodeloze heen en weer vliegen kan ook wel wat minder. En Brussel/Straatsburg kunnen we ook wel afschaffen, compleet debiel.
Eerder al, niemand gaat dat vol houden, maar voor de bûhne gaat die poppenkast nog wel even door.quote:Op dinsdag 21 april 2020 00:21 schreef Elan het volgende:
Ik krijg helemaal de kriebels van die termen als nieuw normaal en anderhalve meter samenleving.
Zodra er een vaccin is gaan we toch weer gewoon stoppen met al die maatregelen??
Als er een oplossing is gaan wij inderdaad gewoon stoppen met de maatregelen. Probleem is dat het nog wel even kan duren voordat het zo ver is.quote:Op dinsdag 21 april 2020 00:21 schreef Elan het volgende:
Ik krijg helemaal de kriebels van die termen als nieuw normaal en anderhalve meter samenleving.
Zodra er een vaccin is gaan we toch weer gewoon stoppen met al die maatregelen??
Natuurlijk. Die termen zijn bedoeld voor de overbruggingsperiode, dus de komende 1 à 2 jaar. Ik ga er volledig van uit dat het daarna weer business as usual wordt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 00:21 schreef Elan het volgende:
Volgens mij is dat inderdaad het idee. En we moeten hopen dat het virus niet muteert.quote:Op dinsdag 21 april 2020 00:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk. Die termen zijn bedoeld voor de overbruggingsperiode, dus de komende 1 à 2 jaar. Ik ga er volledig van uit dat het daarna weer business as usual wordt.
Het is ook gewoon logisch nadenken. Sommige users hier doen net alsof het nooit meer gaat veranderen en grijpen dat aan om te zeiken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 00:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk. Die termen zijn bedoeld voor de overbruggingsperiode, dus de komende 1 à 2 jaar. Ik ga er volledig van uit dat het daarna weer business as usual wordt.
Niet iedereen kan goed met macht omgaan, Rutte is er laks mee. Hij zal niet willen dat het zo lang mogelijk aanblijft maar hij is te machtsgeil om te bedenken dat het volk (wij) eronder lijden. Tegen de tijd dat wij echt gaan lijden zit hij allang in Brussel met 1 of ander debiele functie.quote:Op dinsdag 21 april 2020 00:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is ook gewoon logisch nadenken. Sommige users hier doen net alsof het nooit meer gaat veranderen en grijpen dat aan om te zeiken.
Alsof Rutte staat te springen om deze maatregelen voor de lol zo lang mogelijk aan te houden .....
Sowieso 8!!! weken voor zoiets... Terwijl er oneindig aantal mankracht beschikbaar is nu.quote:Op dinsdag 21 april 2020 00:32 schreef Kyran het volgende:
Ik ben vast wel weer een azijnzeiker, maar ik snap dus echt niet dat het onderzoek die begin mei klaar moest zijn nu pas begin juni klaar is. Je zou toch denken dat ze alle mogelijke mankracht in dat onderzoek zouden stoppen om de scholen en opvang z.s.m. weer te kunnen hervatten, zodat de ouders ook weer effectiever kunnen werken etc.
Nu duurt dat onderzoek opeens acht i.p.v. vier weken. Ben vast wel weer te kort door de bocht, maar toch .....
Nee man, Rutte doet juist zijn best om niet allerlei maatregels op te dringen. Alles is hier nog zoveel mogelijk op vrijwillige basis en de overheid gaat constant uit van gezond verstand van de burgers. Die gast heeft echt wel wat beters te doen dan geilen op maatregelen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 00:35 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Niet iedereen kan goed met macht omgaan, Rutte is er laks mee. Hij zal niet willen dat het zo lang mogelijk aanblijft maar hij is te machtsgeil om te bedenken dat het volk (wij) eronder lijden. Tegen de tijd dat wij echt gaan lijden zit hij allang in Brussel met 1 of ander debiele functie.
Mja, er zit wel een verschil tussen wat Rutte tijdens een persconferentie zegt en wat er vervolgens op de website van de rijksoverheid staatquote:Op dinsdag 21 april 2020 00:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee man, Rutte doet juist zijn best om niet allerlei maatregels op te dringen. Alles is hier nog zoveel mogelijk op vrijwillige basis en de overheid gaat constant uit van gezond verstand van de burgers. Die gast heeft echt wel wat beters te doen dan geilen op maatregelen.
Communicatie is vanaf het begin al moeilijk gebleken jaquote:Op dinsdag 21 april 2020 00:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja, er zit wel een verschil tussen wat Rutte tijdens een persconferentie zegt en wat er vervolgens op de website van de rijksoverheid staat
Neequote:Op dinsdag 21 april 2020 00:41 schreef RipCity het volgende:
Moet je in Nederland trouwens ook verplicht handschoenen aan als je gaat tanken?
Het verleden leert anders, Rutte loopt constant achter de feiten aan. Hij is niet meer dan een geschiedenisleraar en dat doet ie goed net als Baudet. Een man zonder visie.quote:Op dinsdag 21 april 2020 00:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee man, Rutte doet juist zijn best om niet allerlei maatregels op te dringen. Alles is hier nog zoveel mogelijk op vrijwillige basis en de overheid gaat constant uit van gezond verstand van de burgers. Die gast heeft echt wel wat beters te doen dan geilen op maatregelen.
Oh Engeland wel. Moet eerst naar binnen in de winkel. Handschoentje pakken. Daarna pas naar buiten om te tanken. Maar daarna houden veel mensen die dingen aan en pakken allerlei dingen ermee en rekenen af. Dus betwijfel of 't wel allemaal nut heeft.quote:
Meeste tankstations hier hebben van die vage doorzichtige handschoenen die men kan gebruiken, maar dat was altijd al zo. Geen verplichting verder. Ik doe het nu meestal met een papiertje en dan gooi ik dat daarna weg voordat ik naar binnen loop. Betaal ook met mijn telefoon, dus weinig kans dat ik daar iets oploop.quote:Op dinsdag 21 april 2020 00:42 schreef RipCity het volgende:
[..]
Oh Engeland wel. Moet eerst naar binnen in de winkel. Handschoentje pakken. Daarna pas naar buiten om te tanken. Maar daarna houden veel mensen die dingen aan en pakken allerlei dingen ermee en rekenen af. Dus betwijfel of 't wel allemaal nut heeft.
Ach welnee, hij zit er al jaren met zijn leugensquote:Op dinsdag 21 april 2020 00:41 schreef Kyran het volgende:
[..]
Communicatie is vanaf het begin al moeilijk gebleken jaToch vind ik dat Rutte het prima doet. Hij moet ook maar varen op de woorden van het OMT en het RIVM. Wat dat betreft heeft hij niet meer kennis van de situatie dan jij of ik. Als de deskundigen zeggen wij moeten nu links af, dan moet hij links af. Lastige situatie waarin hij zit. Als hij het er een keer niet mee eens is en toch rechtsaf wil en het pakt verkeerd uit kost het zijn kop.
Oh ja papiertje is ook wel handig idd..quote:Op dinsdag 21 april 2020 00:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Meeste tankstations hier hebben van die vage doorzichtige handschoenen die men kan gebruiken, maar dat was altijd al zo. Geen verplichting verder. Ik doe het nu meestal met een papiertje en dan gooi ik dat daarna weg voordat ik naar binnen loop. Betaal ook met mijn telefoon, dus weinig kans dat ik daar iets oploop.
Dude....chill.quote:Op dinsdag 21 april 2020 00:45 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ach welnee, hij zit er al jaren met zijn leugens
Als de scholen open gaan wordt het dus live-as-we-speak onderzoek....quote:Op dinsdag 21 april 2020 00:32 schreef Kyran het volgende:
Ik ben vast wel weer een azijnzeiker, maar ik snap dus echt niet dat het onderzoek die begin mei klaar moest zijn nu pas begin juni klaar is. Je zou toch denken dat ze alle mogelijke mankracht in dat onderzoek zouden stoppen om de scholen en opvang z.s.m. weer te kunnen hervatten, zodat de ouders ook weer effectiever kunnen werken etc.
Nu duurt dat onderzoek opeens acht i.p.v. vier weken. Ben vast wel weer te kort door de bocht, maar toch .....
Ik denk dat het gutt-feeling zeer aannemelijk is dat kinderen, zijn net mensen in de groei, wel degelijk een majeure factor gaan spelen in verspreiding; waarbij ze ("gemiddeld", dan) zelf alleen minder last van hebben virusgevolgen. De ouders/verzorgers kunnen, echter wel eens flink meer geraakt worden. Op zichzelf ook niet gelijk erg omdat meeste ouders robuust zijn, tenzij die net in de groep vallen van kwetsbaar....quote:https://www.statnews.com/(...)t-role-transmission/
we don’t understand what goes on with coronaviruses and kids — especially this coronavirus,” said .... Marc Lipsitch, an infectious diseases epidemiologist at Harvard’s T.H. Chan School of Public Health.
...
“It’s not that they’re not getting infection. They’re not getting disease. They’re not getting sick,” said Malik Peiris, a coronavirus expert at Hong Kong University.
Peiris and Baric both think children are probably playing a role in spreading the virus.
“If they are infected, there is no reason to believe that they will not transmit,” said Peiris.
....
Gewoon de regel volgen dat je buiten de deur niet gaat graven in je neus en sws bij thuiskomst gelijk je handen wast. Los van het virus is dat sws verstandig.quote:Op dinsdag 21 april 2020 00:46 schreef RipCity het volgende:
[..]
Oh ja papiertje is ook wel handig idd..
We kregen hier ook tips en handleiding om de vuilnisbak/recyclebakken schoon te maken nadat ze zijn geleegd. Omdat de vuilnismannen al die bakken aanraken en risico was dat die dan ook besmet zouden zijn...
[..]
Dude....chill.
twitter:MarionKoopmans twitterde op maandag 20-04-2020 om 20:19:27EU guidance on the next phase on COVID-19
https://t.co/WASyTsNG7j reageer retweet
quote:Action will be gradual. Measures will be lifted step by step and sufficient time should pass between the steps (e.g. one month), as their effect can only be measured over time.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)voor-corona-a3997320quote:Dat wijst erop dat besmette kinderen er niet erg ziek van worden. Daarbovenop zou het ook kunnen dat kinderen er gewoon niet zo makkelijk door geïnfecteerd raken. Dat laatste lijkt het geval te zijn voor IJslandse kinderen onder de tien.
Het is belangrijk om te weten hoe dit zit, want wie niet geïnfecteerd is, kan een ander niet besmetten. Basisscholen zouden in dat geval geen grote infectiehaarden zijn. Maar als het andersom is, en kinderen ongemerkt wel geïnfecteerd kunnen zijn, dan kunnen ze anderen juist besmetten.
Vraag me af hoeveel kinderen er getest zijn in NL in gezinnen waarbij één vd ouders het virus had.quote:Op dinsdag 21 april 2020 03:31 schreef houdafstand het volgende:
Kinderen lijken minder vatbaar voor corona
Besmetting Kinderen onder de tien jaar worden niet alleen nauwelijks ziek, ze raken ook veel moeilijker besmet met het coronavirus.
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)voor-corona-a3997320
Kinderen worden zelden ziek door Corona, dus hoe precies worden die als proefkonijn ingezet? En worden bouwvakkers en fabriekswerkers ook als proefkonijn ingezet? Wat een onzin allemaal.quote:Op dinsdag 21 april 2020 06:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Als ik de reacties op social media zo lees zijn veel ouders verbolgen over het feit dat hun kroost als proefkonijn ingezet wordt. Veel reageren ook met “mijn kind blijft thuis..” tja..
En hoe wil je dat uitvogelen? Een uitgebreid onderzoek over de komende 4 jaar houden? En dan pas na 4 jaar als eerste basisscholen openen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 06:28 schreef Lyrebird het volgende:
Kinderen die niet ziek worden, maar wel het virus dragen.
Wat kan er fout gaan?
Goed, die zullen niet hoestend en snotterend elkaar aan gaan steken, maar voordat je de scholen gaat openen lijkt het me toch wel zinvol om uit te vogelen hoe besmettelijk die kinderen kunnen zijn.
Kinderen hebben gewoon leerplicht en leraren hebben gewoon een contract.quote:Op dinsdag 21 april 2020 06:51 schreef Noek het volgende:
Ok, dus als de leraren niet willen werken en de kinderen willen niet naar school, verrassend weer natuurlijk..Wie gooit zich dan op als versoepeling?
Horeca wil het vast wel op zich nemen! Die willen wel weer aan de bak.
Zo leeft het bij de ouders.. onderbuikgevoel etcquote:Op dinsdag 21 april 2020 06:51 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Kinderen worden zelden ziek door Corona, dus hoe precies worden die als proefkonijn ingezet? En worden bouwvakkers en fabriekswerkers ook als proefkonijn ingezet? Wat een onzin allemaal.
Dus je eigen kleinkinderen mag je niet zien, maar lesgeven aan 30 'wildvreemde' kinderen wel.quote:Op dinsdag 21 april 2020 06:54 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Kinderen hebben gewoon leerplicht en leraren hebben gewoon een contract.
Misschien nog alleen docenten onder de 45 gaan lesgeven aan groepen, daarvan zijn er bijna nog geen opa of oma.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus je eigen kleinkinderen mag je niet zien, maar lesgeven aan 30 'wildvreemde' kinderen wel.
dat dus, ik wil mijn kleinkinderen ook heel graag zien!quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:15 schreef F.Sinatra het volgende:
Het is denk ik wel zo dat als er versoepelingen in het onderwijs komen bijvoorbeeld per 4 mei dat je er vanuit moet gaan dat morgen iedereen die regels aan z'n laars gaat lappen en ook naar opa en oma gaan.
Waarom mag het kind wel z'n leraar van 60 zien, maar niet z'n eigen opa? Die gedachtegang.
Snap ik volkomen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:16 schreef just me het volgende:
[..]
dat dus, ik wil mijn kleinkinderen ook heel graag zien!
Je eigen kleinkinderen ook gewoon zien, klaar met dat hysterische gedoe. Gewoon je gezond verstand gebruiken, kinderen worden nauwelijks ziek van corona en de rol van kinderen in de overbrenging is zeer beperkt. Als leraar kan je je beter zorgen maken om je collega's of de ouders op het schoolplein.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus je eigen kleinkinderen mag je niet zien, maar lesgeven aan 30 'wildvreemde' kinderen wel.
Ze hadden te weinig gezinnen met kinderen die mee wilden doen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 00:32 schreef Kyran het volgende:
Eens dat als de scholen opengaan ouders niet zelf eigen beslissingen mogen gaan nemen. Dan moet inderdaad de leerplichtambtenaar gaan toezien dat alle kinderen ook gaan.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:20 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Je eigen kleinkinderen ook gewoon zien, klaar met dat hysterische gedoe. Gewoon je gezond verstand gebruiken, kinderen worden nauwelijks ziek van corona en de rol van kinderen in de overbrenging is zeer beperkt. Als leraar kan je je beter zorgen maken om je collega's of de ouders op het schoolplein.
En nee, we hebben niet een perfect wetenschappelijke studie gedaan met een representatieve steekproef en mooie controlegroepen om dat te onderbouwen. Maar wat we tot nu toe weten (zie bijvoorbeeld dit artikel in The Lancet) heeft het nauwelijks nut om scholen dicht te doen.
En als ouders dat anders zien mogen ze het wat mij betreft aan de leerplichtambtenaar uitleggen.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 06:51 schreef Noek het volgende:
Ok, dus als de leraren niet willen werken en de kinderen willen niet naar school, verrassend weer natuurlijk..Wie gooit zich dan op als versoepeling?
Ja dit vooral. Ik ga met alle plezier graag weer 'normaal' lesgeven, want nu is het drukker dan normaal. Maar ik heb genoeg collega's van boven de 60, sommige met astma en diabetes. Ik snap best dat die er tegenop zien.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Gelukkig bestaat er dan nog zoiets als wetgeving zoals een leerplicht. Lijkt mij heel gezond als kinderen weer naar school mogen. Onze juf heeft ook al aangegeven dat ze graag weer les wil geven aan de kinderenquote:Op dinsdag 21 april 2020 06:51 schreef Noek het volgende:
Onzin, 3% is van de radar af, grofweg 6 kinderen per gemiddelde school van 200 kinderen. En daarbij zou naar school gaan juist voor die risicogroep erg welkom zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:22 schreef Noek het volgende:
1 op de 5 kinderen is van de radar af. Zoals we alle zwakkeren lopen te beschermen, wie kijkt er naar die kinderen om? Die zijn evengoed kwetsbaar. Alles wat weerloos is, is kwetsbaar.
Ik zit niet op Twitter. Ik baseer me op het onderzoek onder leraren dat ze zich GROTE zorgen maken en de uitspraken van de vakbond.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:24 schreef Blik het volgende:
[..]
Gelukkig bestaat er dan nog zoiets als wetgeving zoals een leerplicht. Lijkt mij heel gezond als kinderen weer naar school mogen. Onze juf heeft ook al aangegeven dat ze graag weer les wil geven aan de kinderen
Ik heb overigens nog nergens die geluiden gehoord, alle mensen om mij heen zouden het opstarten van school verwelkomen. Maar als twitter je bron is, dat is een groot zeikfestijn
Dan hoor ik alsnog nergens geluiden van ongeruste ouders. Dat ze er zijn staat buiten kijf, maar in mijn omgeving is dat zeker niet de grote gemene deler.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik zit niet op Twitter. Ik baseer me op het onderzoek onder leraren dat ze zich GROTE zorgen maken en de uitspraken van de vakbond.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Onzin, 3% is van de radar af, grofweg 6 kinderen per gemiddelde school van 200 kinderen. En daarbij zou naar school gaan juist voor die risicogroep erg welkom zijn.
Ook vanuit mijn vrouw, die werkt in ambulante zorg, hoor ik dat het heropenen van scholen een zegen zou zijn voor kwetsbare gezinnen
Ik had het niet eens over ouders. Ik had het over kinderen en leraren.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Dan hoor ik alsnog nergens geluiden van ongeruste ouders. Dat ze er zijn staat buiten kijf, maar in mijn omgeving is dat zeker niet de grote gemene deler.
Kinderen hebben toch niks te willen. En ook dat durf ik te betwijfelen, kinderen thuis missen ook hun vriendjes en de andere sociale contacten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:28 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik had het niet eens over ouders. Ik had het over kinderen en leraren.
Op dit moment lijkt me betrouwbaarheid voor de regering inderdaad best belangrijk.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:34 schreef F.Sinatra het volgende:
Maar als je als kabinet duidelijk aangeeft het volledige onderzoek af te wachten, moet je dat ook doen.
Ik snap het niet hoor. Heb jij zelf kinderen? Die van ons speelt gewoon al weken lang met verschillende vriendjes in de buurt, met neefjes en nichtjes en klasgenootjes. En dat doen eigenlijk alle kinderen die ik ken. Als de kinderen van de ouders die jij blijkbaar spreekt dit allemaal niet doen, dan hebben ze niet goed naar de adviezen van de overheid geluisterd.quote:Op dinsdag 21 april 2020 06:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Als ik de reacties op social media zo lees zijn veel ouders verbolgen over het feit dat hun kroost als proefkonijn ingezet wordt. Veel reageren ook met “mijn kind blijft thuis..” tja..
https://eenvandaag.avrotr(...)ijs-is-te-belastend/quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:28 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat hangt er maar net vanaf of de ouders diabetes hebben, of oma moet oppassen, etc. En je hebt niet alleen kinderen in de school, maar ook personeel.quote:
Het advies was toch 1,5 meter afstand ? Kinderen kunnen die afstand toch niet houden ?quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:37 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ik snap het niet hoor. Heb jij zelf kinderen? Die van ons speelt gewoon al weken lang met verschillende vriendjes in de buurt, met neefjes en nichtjes en klasgenootjes. En dat doen eigenlijk alle kinderen die ik ken. Als de kinderen van de ouders die jij blijkbaar spreekt dit allemaal niet doen, dan hebben ze niet goed naar de adviezen van de overheid geluisterd.
Oh nou, kijk!quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:39 schreef Max23 het volgende:
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)ijs-is-te-belastend/
37% van de ouders ziet het nog niet zitten of heeft twijfels
Kinderen hier staan te springen om weer naar school te gaan. Bijna elke dag zeggen ze dat ze school missen. Nooit gedacht dat ze zoiets zouden zeggen...quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:28 schreef Noek het volgende:
[..]
Jezus, dan laat je ze toch afzetten op het schoolplein.quote:Een kleuterjuf schrijft: "Ze kruipen op schoot, ik strik hun veters en als ouders komen brengen is er ook weinig ruimte. Dat is mij teveel contact."
In Noorwegen starten scholen vandaag pas weer, en met allerlei aanpassingen naar kleine groepjes, verdeling van speelgoed, toiletten en ruimtes naar vaste groepen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:44 schreef quirina het volgende:
Het gevaar zit hem vooral in ouders die in en uit scholen en crèches lopen die Corona kunnen hebben zonder het te weten.
Kinderen zelf spelen geen rol in besmettingen dat zegt het RIVM al vanaf het begin.
En uit buitenlands onderzoek is dat ook gebleken. In Zweden Denemarken Noorwegen gaan kinderen ook allemaal naar school en de opvang, dus kan dat ook in Nederland.
Een huilende angstige kleuter laat je niet achter op eeen schoolplein.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:50 schreef Noek het volgende:
[..]
Jezus, dan laat je ze toch afzetten op het schoolplein.
Dat denken in problemen die zo easy op te lossen zijn. Alleen in NL.
Ik kan me er alles bij voorstellen. Hun sociale leven vindt plaats op school.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kinderen hier staan te springen om weer naar school te gaan. Bijna elke dag zeggen ze dat ze school missen. Nooit gedacht dat ze zoiets zouden zeggen...
Kinderen die nog zo jong zijn dat ze op schoot kruipen en hun veters niet kunnen strikken, moet je binnen brengen en aan een leerkracht overdragen. Die zijn te jong om zelfstandig te zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:50 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja precies, denken vanuit problemen dus.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:52 schreef quirina het volgende:
[..]
Een huilende angstige kleuter laat je niet achter op eeen schoolplein.
Ja die ene viroloog van het RIVM die je op de haverklap met haar kop opde tv zag zei eerst ook.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In Noorwegen starten scholen vandaag pas weer, en met allerlei aanpassingen naar kleine groepjes, verdeling van speelgoed, toiletten en ruimtes naar vaste groepen.
Ik heb ook een artikel gelezen waarin wordt gesteld dat kinderen niet of nauwelijks ziek worden, niet of nauwelijks symptomen hebben, maar wel besmet zijn. En besmettelijk. Dat tot een maand na vastgestelde besmetting nog virusdeeltjes in neusslijm en ontlasting zitten.
Irritant mens is dat ja, snapt er niks van.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:55 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja die ene viroloog van het RIVM die je op de haverklap met haar kop opde tv zag zei eerst ook.
“KInderen kunnen nietbesmetten omdat ze geen symptomen hebben”
En 10 minuten later zei ze:
“Breng de kinderen niet naar opa en oma, tenzij opa en oma zo fit zijn dat ze de marathon van new york kunnen lopen”
Is dat Anne Wensing?quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:56 schreef Leonos het volgende:
[..]
Irritant mens is dat ja, snapt er niks van.
Je kan geen afstand behouden in de onderbouw. Van elkaar niet noch van de juf. Lukt niet ze zijn te jong.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kinderen die nog zo jong zijn dat ze op schoot kruipen en hun veters niet kunnen strikken, moet je binnen brengen en aan een leerkracht overdragen. Die zijn te jong om zelfstandig te zijn.
https://nos.nl/l/2331144quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:55 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja die ene viroloog van het RIVM die je op de haverklap met haar kop opde tv zag zei eerst ook.
“Breng de kinderen niet naar opa en oma, tenzij opa en oma zo fit zijn dat ze de marathon van new york kunnen lopen”
Nee, ik bedoelde Ella Rietvelt. Maar dat is ook maar een directeurtje van een school.quote:
En je vergeet hoe het gaat als je kind naar de creche gaat.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:54 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja precies, denken vanuit problemen dus.
Ik ga er gewoon vanuit dat de meesten de juf wel kennen en gewoon naar binnen hobbelen als ze in de deuropening staat en naar de kleitafel gaan maar de hele klas zal wel als stervende zwanen liggen spartelen idd.
Ging om contact met de ouders, niet contact met de kinderenquote:Op dinsdag 21 april 2020 07:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Je kan geen afstand behouden in de onderbouw. Van elkaar niet noch van de juf. Lukt niet ze zijn te jong.
Lijkt me ook slecht om continue afstand, blijf uit elkaar te moeten benadrukken tegen kinderen van 4-7, die zijn doodsbang daarna.
Los van nog alle problemen met ophalen en brengen.
Scholen open gaat gewoon niet. Tenzij je het risico op vele extra besmettingen wil nemen.
Wipstoeltje staat klaar, kind erin, paar passen naar achter terwijl je vrolijk zwaait, leidster naar wipstoeltje.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:58 schreef quirina het volgende:
[..]
En je vergeet hoe het gaat als je kind naar de creche gaat.
Leidsters horen je kind vanuit je armen over te pakken helemaal als het om kleine babies gaat.
Je gooit je kind niet even om de hoek van de deur..
Dat irriteert me dus aan de scholen open discussie. Kinderen kunnen niet besmetten, dan moeten ze ook naar opa en oma kunnen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:55 schreef quirina het volgende:
[..]
Nou, dan hou je ze lekker thuis.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:58 schreef quirina het volgende:
[..]
En je vergeet hoe het gaat als je kind naar de creche gaat.
Leidsters horen je kind vanuit je armen over te pakken helemaal als het om kleine babies gaat.
Je gooit je kind niet even om de hoek van de deur..
St Maarten was voor de corona tijd, zou je ze nu ook bij iedereen naar binnen laten gaan?quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:02 schreef Noek het volgende:
Die van mij stiefelden altijd overal naar binnen. Ook met St Maarten moest ik ze uit huiskamers plukken dus dat waren de perfecte proefkonijnen geweest en dat had ik prima gevonden.
Nou nee, ook toen pakte ze in hun nekvel als ze al een poot over de drempel zette omdat het nogal weird was dat er opeens een vreemde kleuter met een lampion naast je bank stond.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:04 schreef just me het volgende:
[..]
St Maarten was voor de corona tijd, zou je ze nu ook bij iedereen naar binnen laten gaan?
En dat is wat ze doen, dat risico accepteren, we moeten toch een keer verder.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Je kan geen afstand behouden in de onderbouw. Van elkaar niet noch van de juf. Lukt niet ze zijn te jong.
Lijkt me ook slecht om continue afstand, blijf uit elkaar te moeten benadrukken tegen kinderen van 4-7, die zijn doodsbang daarna.
Los van nog alle problemen met ophalen en brengen.
Scholen open gaat gewoon niet. Tenzij je het risico op vele extra besmettingen wil nemen.
Gewoon op de roomba zetten en die daarheen loodsenquote:Op dinsdag 21 april 2020 08:08 schreef Zeroku het volgende:
Wat is dit voor non-discussie. Als ze besluiten opvang/scholen open te doen, zal er vast een oplossing worden bedacht zodat je je kinderen niet over het hek hoeft te gooien.
Waarom alleen in NL?quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:50 schreef Noek het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:08 schreef Zeroku het volgende:
Wat is dit voor non-discussie. Als ze besluiten opvang/scholen open te doen, zal er vast een oplossing worden bedacht zodat je je kinderen niet over het hek hoeft te gooien.
Begin maart wilde ik ook de scholen dicht, nu we weken verder zijn heb ik niet het idee dat dit veel oplost, dus heb ik geen problemen met de heropening.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Nou nee, ook toen pakte ze in hun nekvel als ze al een poot over de drempel zette omdat het nogal weird was dat er opeens een vreemde kleuter met een lampion naast je bank stond.
En dat was idd pre corona tijd want ze zijn nu 18 en 20.
Ik zou ze nu wel naar school laten gaan. Dat vond ik begin maart niet maar nu wel.
Dan moet je eerst de risico's goed in kaart hebben en een plan om ze te verminderen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En dat is wat ze doen, dat risico accepteren, we moeten toch een keer verder.
Blind opengooien doen ze vast niet. Sowieso zal het na de mei-vakantie zijn (dan zijn we weer 3 weken verder) en gefaseerd en onder voorwaarden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan moet je eerst de risico's goed in kaart hebben en een plan om ze te verminderen.
Er is nu nog te weinig bekend om het zo blind open te gooien.
Het is een afweging, eerst alles onderzoeken en in kaart brengen kost maanden. Plan om te verminderen is er denk ik al, dat horen we vanavond.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan moet je eerst de risico's goed in kaart hebben en een plan om ze te verminderen.
Er is nu nog te weinig bekend om het zo blind open te gooien.
Ik heb geen kinderen, maar kan me wel vinden in de argumenten die hier geopperd worden. Kinderen die wel hun docent mogen zien (waarvan een kwart 50+ is in Nederland), maar niet naar opa en oma. Dat is echt heel krom.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:37 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ik snap het niet hoor. Heb jij zelf kinderen? Die van ons speelt gewoon al weken lang met verschillende vriendjes in de buurt, met neefjes en nichtjes en klasgenootjes. En dat doen eigenlijk alle kinderen die ik ken. Als de kinderen van de ouders die jij blijkbaar spreekt dit allemaal niet doen, dan hebben ze niet goed naar de adviezen van de overheid geluisterd.
Als we als ouders, gezinnen en leraren nu gewoon vasthouden aan de rest van de maatregelen, dan verspreid het virus zich normaalgesproken niet verder dan binnen gezinnen met schoolgaande kinderen. Dat zijn niet de risico groepen.
Ja, genietenquote:Op dinsdag 21 april 2020 08:16 schreef Noek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Babyzwemlessen kunnen weer!Ze zijn geen besmettingsgevaar.
Vraag het me af.. niet iedere school is praktisch ingericht op 'sluisvorming' waarbij men de 1.5m regel kan handhaven bij het droppen van kinderen bijvoorbeeld.. Denk dat veel scholen daar ook vooral tegenop zien - vreselijk bureaucratie en onnodig tijdverlies die ze lijden met allerlei maatregelen om de kinderen veilig en wel op hun plek te krijgen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:08 schreef Zeroku het volgende:
Het hele idee is toch dat we gefaseerd met kleine risico's weer open gaan, risicoloos open gaan gaat niet. Dus ergens moet je de eerste risico's nemen. Lijkt me logisch dat je dat doet met de groep die het minst ziek kunnen wordenquote:Op dinsdag 21 april 2020 08:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat irriteert me dus aan de scholen open discussie. Kinderen kunnen niet besmetten, dan moeten ze ook naar opa en oma kunnen.
Zo niet dan kunnen ze dus wel besmetten.
Wil je het risico nemen dan verhoog je niet alleen de kansvop besnetting bij de ouders van 35 maar ook hun collega's, mensen in de supermarkt, op straat etc. Zelfs wanneer je opa/oma dan vermijd.
Los daarvan is het ook gewoon een risico voor ouders en leraren.
Hier zien ze die gewoon hoor, lekker in de tuin met dit mooie weer. Nog geen agent gezien om mij op de bon te slingeren.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen, maar kan me wel vinden in de argumenten die hier geopperd worden. Kinderen die wel hun docent mogen zien (waarvan een kwart 50+ is in Nederland), maar niet naar opa en oma. Dat is echt heel krom.
Ik zie ook het nut van zo een dansje niet in. Gewoon wegbrengen zoals altijd.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag het me af.. niet iedere school is praktisch ingericht op 'sluisvorming' waarbij men de 1.5m regel kan handhaven bij het droppen van kinderen bijvoorbeeld.. Denk dat veel scholen daar ook vooral tegenop zien - vreselijk bureaucratie en onnodig tijdverlies die ze lijden met allerlei maatregelen om de kinderen veilig en wel op hun plek te krijgen.
Of het mag, of erop gehandhaafd wordt en of het verstandig is zijn drie verschillende dingen natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hier zien ze die gewoon hoor, lekker in de tuin met dit mooie weer. Nog geen agent gezien om mij op de bon te slingeren.
Scholen open nu is de equivalent van massaal de kroegen open gooien en alleen mensen onder de 30 toelaten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Blind opengooien doen ze vast niet. Sowieso zal het na de mei-vakantie zijn (dan zijn we weer 3 weken verder) en gefaseerd en onder voorwaarden.
Goede vergelijking ditquote:Op dinsdag 21 april 2020 08:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Scholen open nu is de equivalent van massaal de kroegen open gooien en alleen mensen onder de 30 toelaten.
dit kan echt nietquote:Op dinsdag 21 april 2020 08:16 schreef Noek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Babyzwemlessen kunnen weer!Ze zijn geen besmettingsgevaar.
Dat het dom is om de onderlinge interactie van iedereen in dit stadium enorm te vergroten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Goede vergelijking ditWat wil je in hemelsnaam met dit ridicule voorbeeld bewijzen
Waar moet dan de eerste stap naar een vrijere samenleving genomen worden volgens jou?
Ik begrijp dat elke school anders is, maar bij ons op school heeft ongeveer iedere klas een eigen deur naar buiten toe. Dus dat levert al nul problemen op. En sowieso kunnen kinderen vanaf groep 3 toch ook wel zelf naar binnen toe lopen?quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik zie ook het nut van zo een dansje niet in. Gewoon wegbrengen zoals altijd.
Ja maar de economie!!!quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat het dom is om de onderlinge interactie van iedereen in dit stadium enorm te vergroten.
Er zal toch ergens een keer versoepeling moeten komen, en juist de scholen is dan de eerste logische plek:quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat het dom is om de onderlinge interactie van iedereen in dit stadium enorm te vergroten.
Potdomme wat rebels van je zeg..quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hier zien ze die gewoon hoor, lekker in de tuin met dit mooie weer. Nog geen agent gezien om mij op de bon te slingeren.
RIVM: “Uit de gegevens die nu bekend zijn, lijken kinderen weinig klachten te krijgen van het coronavirus en weinig bij te dragen aan de verspreiding van het virus.”quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:33 schreef DustPuppy het volgende:
Zullen we niet de scholen weer open gooien voor we zeker weten dat kinderen het virus niet als een malle gaan lopen verspreiden?
En het RIVM spreekt zichzelf ook nog al tegen op dit punt. Kinderen kunnen het niet verspreiden, maar ze mogen toch niet naar opa en oma, want ze zouden ze kunnen besmetten.
Die twee zaken zijn met elkaar in tegenspraak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |