abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:41:51 #201
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192726066
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:38 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nee man, Rutte doet juist zijn best om niet allerlei maatregels op te dringen. Alles is hier nog zoveel mogelijk op vrijwillige basis en de overheid gaat constant uit van gezond verstand van de burgers. Die gast heeft echt wel wat beters te doen dan geilen op maatregelen.
Het verleden leert anders, Rutte loopt constant achter de feiten aan. Hij is niet meer dan een geschiedenisleraar en dat doet ie goed net als Baudet. Een man zonder visie.
pi_192726071
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:41 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nee :D
Oh Engeland wel. Moet eerst naar binnen in de winkel. Handschoentje pakken. Daarna pas naar buiten om te tanken. Maar daarna houden veel mensen die dingen aan en pakken allerlei dingen ermee en rekenen af. Dus betwijfel of 't wel allemaal nut heeft.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 april 2020 @ 00:44:34 #203
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192726087
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:42 schreef RipCity het volgende:

[..]

Oh Engeland wel. Moet eerst naar binnen in de winkel. Handschoentje pakken. Daarna pas naar buiten om te tanken. Maar daarna houden veel mensen die dingen aan en pakken allerlei dingen ermee en rekenen af. Dus betwijfel of 't wel allemaal nut heeft.
Meeste tankstations hier hebben van die vage doorzichtige handschoenen die men kan gebruiken, maar dat was altijd al zo. Geen verplichting verder. Ik doe het nu meestal met een papiertje en dan gooi ik dat daarna weg voordat ik naar binnen loop. Betaal ook met mijn telefoon, dus weinig kans dat ik daar iets oploop.
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:45:01 #204
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192726090
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:41 schreef Kyran het volgende:

[..]

Communicatie is vanaf het begin al moeilijk gebleken ja :P Toch vind ik dat Rutte het prima doet. Hij moet ook maar varen op de woorden van het OMT en het RIVM. Wat dat betreft heeft hij niet meer kennis van de situatie dan jij of ik. Als de deskundigen zeggen wij moeten nu links af, dan moet hij links af. Lastige situatie waarin hij zit. Als hij het er een keer niet mee eens is en toch rechtsaf wil en het pakt verkeerd uit kost het zijn kop.
Ach welnee, hij zit er al jaren met zijn leugens
pi_192726094
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:44 schreef Kyran het volgende:

[..]

Meeste tankstations hier hebben van die vage doorzichtige handschoenen die men kan gebruiken, maar dat was altijd al zo. Geen verplichting verder. Ik doe het nu meestal met een papiertje en dan gooi ik dat daarna weg voordat ik naar binnen loop. Betaal ook met mijn telefoon, dus weinig kans dat ik daar iets oploop.
Oh ja papiertje is ook wel handig idd..

We kregen hier ook tips en handleiding om de vuilnisbak/recyclebakken schoon te maken nadat ze zijn geleegd. Omdat de vuilnismannen al die bakken aanraken en risico was dat die dan ook besmet zouden zijn...

quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:45 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ach welnee, hij zit er al jaren met zijn leugens
Dude....chill.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192726098
https://www.graspop.be/nl(...)steld-naar-2021/240/

De overheid heeft zonet nieuwe maatregelen afgekondigd. Tot eind augustus 2020 mogen in België geen massaevenementen plaatsvinden.

Misschien al een voorbode op morgen 19.00?
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:50:00 #207
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192726104
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:46 schreef RipCity het volgende:

Dude....chill.
Volledig chill, dude
  dinsdag 21 april 2020 @ 01:09:57 #208
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192726178
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:32 schreef Kyran het volgende:
Ik ben vast wel weer een azijnzeiker, maar ik snap dus echt niet dat het onderzoek die begin mei klaar moest zijn nu pas begin juni klaar is. Je zou toch denken dat ze alle mogelijke mankracht in dat onderzoek zouden stoppen om de scholen en opvang z.s.m. weer te kunnen hervatten, zodat de ouders ook weer effectiever kunnen werken etc.

Nu duurt dat onderzoek opeens acht i.p.v. vier weken. Ben vast wel weer te kort door de bocht, maar toch .....
Als de scholen open gaan wordt het dus live-as-we-speak onderzoek.... ;)
Ik vermoed dat het probleem niet zit in de inspanning maar hoe onderzoek je een (is er een) testgroep.

Dat onderzoek is op het oog makkelijk maar in de praktijk een extreem ingewikkeld dingetje (waar je een leuke sketch van kan maken) omdat je een voldoende representatieve track/trace groep moet vinden.
Er zijn al wat buitenlandse ervaringen die net als aannames over het virus, niet echt bruikbaar zijn. Je hebt niets aan zekerheid met als, kan, mogelijk etc.etc.
quote:
https://www.statnews.com/(...)t-role-transmission/
we don’t understand what goes on with coronaviruses and kids — especially this coronavirus,” said .... Marc Lipsitch, an infectious diseases epidemiologist at Harvard’s T.H. Chan School of Public Health.
...
“It’s not that they’re not getting infection. They’re not getting disease. They’re not getting sick,” said Malik Peiris, a coronavirus expert at Hong Kong University.

Peiris and Baric both think children are probably playing a role in spreading the virus.

“If they are infected, there is no reason to believe that they will not transmit,” said Peiris.
....
Ik denk dat het gutt-feeling zeer aannemelijk is dat kinderen, zijn net mensen in de groei, wel degelijk een majeure factor gaan spelen in verspreiding; waarbij ze ("gemiddeld", dan) zelf alleen minder last van hebben virusgevolgen. De ouders/verzorgers kunnen, echter wel eens flink meer geraakt worden. Op zichzelf ook niet gelijk erg omdat meeste ouders robuust zijn, tenzij die net in de groep vallen van kwetsbaar....

Ik ga benieuwd zijn of en in hoeverre ouders (cq scholen) zelf mogen bepalen of hun kinderen onder de huidige omstandigheden naar school toe moeten. Ik vraag mij ook af of het kabinet zonder instemming van de Kamer; de scholen kunnen laten hervatten. Onder druk van de Kamer heeft het Kabinet eerder, de (basis)scholen juist gesloten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 21 april 2020 @ 01:13:13 #209
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192726201
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:46 schreef RipCity het volgende:

[..]

Oh ja papiertje is ook wel handig idd..

We kregen hier ook tips en handleiding om de vuilnisbak/recyclebakken schoon te maken nadat ze zijn geleegd. Omdat de vuilnismannen al die bakken aanraken en risico was dat die dan ook besmet zouden zijn...
[..]

Dude....chill.
Gewoon de regel volgen dat je buiten de deur niet gaat graven in je neus en sws bij thuiskomst gelijk je handen wast. Los van het virus is dat sws verstandig.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192726316
MarionKoopmans twitterde op maandag 20-04-2020 om 20:19:27 EU guidance on the next phase on COVID-19
https://t.co/WASyTsNG7j reageer retweet
quote:
Action will be gradual. Measures will be lifted step by step and sufficient time should pass between the steps (e.g. one month), as their effect can only be measured over time.
  dinsdag 21 april 2020 @ 03:29:32 #211
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192726459
Everyone in Britain 'should wear a mask': One hundred leading doctors say public should cover their face whenever they go out to limit spread of coronavirus

.
https://www.dailymail.co.(...)wear-home-masks.html
pi_192726463
Kinderen lijken minder vatbaar voor corona

Besmetting Kinderen onder de tien jaar worden niet alleen nauwelijks ziek, ze raken ook veel moeilijker besmet met het coronavirus.

quote:
Dat wijst erop dat besmette kinderen er niet erg ziek van worden. Daarbovenop zou het ook kunnen dat kinderen er gewoon niet zo makkelijk door geïnfecteerd raken. Dat laatste lijkt het geval te zijn voor IJslandse kinderen onder de tien.

Het is belangrijk om te weten hoe dit zit, want wie niet geïnfecteerd is, kan een ander niet besmetten. Basisscholen zouden in dat geval geen grote infectiehaarden zijn. Maar als het andersom is, en kinderen ongemerkt wel geïnfecteerd kunnen zijn, dan kunnen ze anderen juist besmetten.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)voor-corona-a3997320

[ Bericht 4% gewijzigd door houdafstand op 21-04-2020 04:02:59 ]
  dinsdag 21 april 2020 @ 04:27:07 #213
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192726561
Scientists around the world are still working day and night to find out the cure of pandemic Coronavirus (COVID-19). A new study now reveals that an anti-viral drug Remdesivir shown significant results in monkeys infected of COVID-19.
.

pi_192726722
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 03:31 schreef houdafstand het volgende:
Kinderen lijken minder vatbaar voor corona

Besmetting Kinderen onder de tien jaar worden niet alleen nauwelijks ziek, ze raken ook veel moeilijker besmet met het coronavirus.
[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)voor-corona-a3997320
Vraag me af hoeveel kinderen er getest zijn in NL in gezinnen waarbij één vd ouders het virus had.

Daar waar haarden zijn op scholen of kdv.s testen de ouders en medewerkers positief en neem aan dat die kinderen ook getest zijn en die blijken niet de oorzaak te zijn.
Go hard or go home
pi_192726802
Kinderen die niet ziek worden, maar wel het virus dragen.

Wat kan er fout gaan?

Goed, die zullen niet hoestend en snotterend elkaar aan gaan steken, maar voordat je de scholen gaat openen lijkt het me toch wel zinvol om uit te vogelen hoe besmettelijk die kinderen kunnen zijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 21 april 2020 @ 06:45:28 #216
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_192726841
Mijn leerlingen zijn al in paniek omdat de mogelijkheid tot vakantie inkorten genoemd wordt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_192726848
Als ik de reacties op social media zo lees zijn veel ouders verbolgen over het feit dat hun kroost als proefkonijn ingezet wordt. Veel reageren ook met “mijn kind blijft thuis..” tja..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192726858
Ok, dus als de leraren niet willen werken en de kinderen willen niet naar school, verrassend weer natuurlijk.. :') Wie gooit zich dan op als versoepeling?
Horeca wil het vast wel op zich nemen! Die willen wel weer aan de bak.
Go hard or go home
pi_192726860
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 06:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Als ik de reacties op social media zo lees zijn veel ouders verbolgen over het feit dat hun kroost als proefkonijn ingezet wordt. Veel reageren ook met “mijn kind blijft thuis..” tja..
Kinderen worden zelden ziek door Corona, dus hoe precies worden die als proefkonijn ingezet? En worden bouwvakkers en fabriekswerkers ook als proefkonijn ingezet? Wat een onzin allemaal.
pi_192726866
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 06:28 schreef Lyrebird het volgende:
Kinderen die niet ziek worden, maar wel het virus dragen.

Wat kan er fout gaan?

Goed, die zullen niet hoestend en snotterend elkaar aan gaan steken, maar voordat je de scholen gaat openen lijkt het me toch wel zinvol om uit te vogelen hoe besmettelijk die kinderen kunnen zijn.
En hoe wil je dat uitvogelen? Een uitgebreid onderzoek over de komende 4 jaar houden? En dan pas na 4 jaar als eerste basisscholen openen.
pi_192726868
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2020 06:51 schreef Noek het volgende:
Ok, dus als de leraren niet willen werken en de kinderen willen niet naar school, verrassend weer natuurlijk.. :') Wie gooit zich dan op als versoepeling?
Kinderen hebben gewoon leerplicht en leraren hebben gewoon een contract.
pi_192726873
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 06:51 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Kinderen worden zelden ziek door Corona, dus hoe precies worden die als proefkonijn ingezet? En worden bouwvakkers en fabriekswerkers ook als proefkonijn ingezet? Wat een onzin allemaal.
Zo leeft het bij de ouders.. onderbuikgevoel etc
  dinsdag 21 april 2020 @ 07:10:07 #223
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192726923
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 06:54 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Kinderen hebben gewoon leerplicht en leraren hebben gewoon een contract.
Dus je eigen kleinkinderen mag je niet zien, maar lesgeven aan 30 'wildvreemde' kinderen wel.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 21 april 2020 @ 07:11:10 #224
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192726944
Het is denk ik wel zo dat als er versoepelingen in het onderwijs komen bijvoorbeeld per 4 mei dat je er vanuit moet gaan dat morgen iedereen die regels aan z'n laars gaat lappen en ook naar opa en oma gaan.

Waarom mag het kind wel z'n leraar van 60 zien, maar niet z'n eigen opa? Die gedachtegang.
En als het over 2 weken kan, kan het morgen ook wel.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2020 07:16:22 ]
pi_192726947
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:10 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dus je eigen kleinkinderen mag je niet zien, maar lesgeven aan 30 'wildvreemde' kinderen wel.
Misschien nog alleen docenten onder de 45 gaan lesgeven aan groepen, daarvan zijn er bijna nog geen opa of oma. 8-)
  † In Memoriam † dinsdag 21 april 2020 @ 07:16:30 #227
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_192726951
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:15 schreef F.Sinatra het volgende:
Het is denk ik wel zo dat als er versoepelingen in het onderwijs komen bijvoorbeeld per 4 mei dat je er vanuit moet gaan dat morgen iedereen die regels aan z'n laars gaat lappen en ook naar opa en oma gaan.

Waarom mag het kind wel z'n leraar van 60 zien, maar niet z'n eigen opa? Die gedachtegang.
dat dus, ik wil mijn kleinkinderen ook heel graag zien!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_192726956
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:16 schreef just me het volgende:

[..]

dat dus, ik wil mijn kleinkinderen ook heel graag zien!
Snap ik volkomen.
Krijg je ook niet uitgelegd dat DAT niet mag, maar wel z'n leraar.
pi_192726964
quote:

[..]

Je eigen kleinkinderen ook gewoon zien, klaar met dat hysterische gedoe. Gewoon je gezond verstand gebruiken, kinderen worden nauwelijks ziek van corona en de rol van kinderen in de overbrenging is zeer beperkt. Als leraar kan je je beter zorgen maken om je collega's of de ouders op het schoolplein.

En nee, we hebben niet een perfect wetenschappelijke studie gedaan met een representatieve steekproef en mooie controlegroepen om dat te onderbouwen. Maar wat we tot nu toe weten (zie bijvoorbeeld dit artikel in The Lancet) heeft het nauwelijks nut om scholen dicht te doen.

En als ouders dat anders zien mogen ze het wat mij betreft aan de leerplichtambtenaar uitleggen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2020 07:22:39 ]
pi_192726966
En als de kinderen naar school kunnen, kunnen ze ook wel bij een vriendje thuis gaan spelen.

Ouders die de kinderen gaan brengen/halen gaan dan ook 'ff snel naar binnen' bij de ouders waar het kind speelt etc.

Dus de impact van die beslissing is echt vee groter dan louter scholen openen.

Prima, maar neem dat wel mee in een besluit en benoem het.
pi_192726970
1 op de 5 kinderen is van de radar af. Zoals we alle zwakkeren lopen te beschermen, wie kijkt er naar die kinderen om? Die zijn evengoed kwetsbaar. Alles wat weerloos is, is kwetsbaar.
Go hard or go home
  dinsdag 21 april 2020 @ 07:22:23 #232
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192726972
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:32 schreef Kyran het volgende:
Ik ben vast wel weer een azijnzeiker, maar ik snap dus echt niet dat het onderzoek die begin mei klaar moest zijn nu pas begin juni klaar is. Je zou toch denken dat ze alle mogelijke mankracht in dat onderzoek zouden stoppen om de scholen en opvang z.s.m. weer te kunnen hervatten, zodat de ouders ook weer effectiever kunnen werken etc.

Nu duurt dat onderzoek opeens acht i.p.v. vier weken. Ben vast wel weer te kort door de bocht, maar toch .....
Ze hadden te weinig gezinnen met kinderen die mee wilden doen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192726980
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:20 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Je eigen kleinkinderen ook gewoon zien, klaar met dat hysterische gedoe. Gewoon je gezond verstand gebruiken, kinderen worden nauwelijks ziek van corona en de rol van kinderen in de overbrenging is zeer beperkt. Als leraar kan je je beter zorgen maken om je collega's of de ouders op het schoolplein.

En nee, we hebben niet een perfect wetenschappelijke studie gedaan met een representatieve steekproef en mooie controlegroepen om dat te onderbouwen. Maar wat we tot nu toe weten (zie bijvoorbeeld dit artikel in The Lancet) heeft het nauwelijks nut om scholen dicht te doen.

En als ouders dat anders zien mogen ze het wat mij betreft aan de leerplichtambtenaar uitleggen.
Eens dat als de scholen opengaan ouders niet zelf eigen beslissingen mogen gaan nemen. Dan moet inderdaad de leerplichtambtenaar gaan toezien dat alle kinderen ook gaan.

Doe je dat niet, kun je de leerplichtambtenaar ook in de toekomst afschaffen imo. Dan ben je je 'autoriteit' kwijt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2020 07:24:44 ]
pi_192726981
quote:
quote:

[..]

Ja dit vooral. Ik ga met alle plezier graag weer 'normaal' lesgeven, want nu is het drukker dan normaal. Maar ik heb genoeg collega's van boven de 60, sommige met astma en diabetes. Ik snap best dat die er tegenop zien.
  dinsdag 21 april 2020 @ 07:24:16 #235
62913 Blik
The one and Only!
pi_192726985
quote:
Gelukkig bestaat er dan nog zoiets als wetgeving zoals een leerplicht. Lijkt mij heel gezond als kinderen weer naar school mogen. Onze juf heeft ook al aangegeven dat ze graag weer les wil geven aan de kinderen

Ik heb overigens nog nergens die geluiden gehoord, alle mensen om mij heen zouden het opstarten van school verwelkomen. Maar als twitter je bron is, dat is een groot zeikfestijn
  dinsdag 21 april 2020 @ 07:25:31 #236
62913 Blik
The one and Only!
pi_192726988
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:22 schreef Noek het volgende:
1 op de 5 kinderen is van de radar af. Zoals we alle zwakkeren lopen te beschermen, wie kijkt er naar die kinderen om? Die zijn evengoed kwetsbaar. Alles wat weerloos is, is kwetsbaar.
Onzin, 3% is van de radar af, grofweg 6 kinderen per gemiddelde school van 200 kinderen. En daarbij zou naar school gaan juist voor die risicogroep erg welkom zijn.

Ook vanuit mijn vrouw, die werkt in ambulante zorg, hoor ik dat het heropenen van scholen een zegen zou zijn voor kwetsbare gezinnen
pi_192726994
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:24 schreef Blik het volgende:

[..]

Gelukkig bestaat er dan nog zoiets als wetgeving zoals een leerplicht. Lijkt mij heel gezond als kinderen weer naar school mogen. Onze juf heeft ook al aangegeven dat ze graag weer les wil geven aan de kinderen

Ik heb overigens nog nergens die geluiden gehoord, alle mensen om mij heen zouden het opstarten van school verwelkomen. Maar als twitter je bron is, dat is een groot zeikfestijn
Ik zit niet op Twitter. Ik baseer me op het onderzoek onder leraren dat ze zich GROTE zorgen maken en de uitspraken van de vakbond.
Go hard or go home
  dinsdag 21 april 2020 @ 07:27:59 #238
62913 Blik
The one and Only!
pi_192726998
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:26 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik zit niet op Twitter. Ik baseer me op het onderzoek onder leraren dat ze zich GROTE zorgen maken en de uitspraken van de vakbond.
Dan hoor ik alsnog nergens geluiden van ongeruste ouders. Dat ze er zijn staat buiten kijf, maar in mijn omgeving is dat zeker niet de grote gemene deler.

Ook een dergelijk onderzoek van een onderwijsbond is leuk, maar wordt ook zeker niet in de volle breedte gesteund
pi_192726999
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Onzin, 3% is van de radar af, grofweg 6 kinderen per gemiddelde school van 200 kinderen. En daarbij zou naar school gaan juist voor die risicogroep erg welkom zijn.

Ook vanuit mijn vrouw, die werkt in ambulante zorg, hoor ik dat het heropenen van scholen een zegen zou zijn voor kwetsbare gezinnen
:') Euh ja, dat stel ik dan ook. Dat die kinderen weer naar school moeten. Dat zij net als de ouderen bescherming verdienen en dus weer op de radar moeten.
Go hard or go home
pi_192727004
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:27 schreef Blik het volgende:

[..]

Dan hoor ik alsnog nergens geluiden van ongeruste ouders. Dat ze er zijn staat buiten kijf, maar in mijn omgeving is dat zeker niet de grote gemene deler.
Ik had het niet eens over ouders. Ik had het over kinderen en leraren.
Go hard or go home
  dinsdag 21 april 2020 @ 07:30:10 #241
62913 Blik
The one and Only!
pi_192727011
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:28 schreef Noek het volgende:

[..]

Kinderen hebben toch niks te willen. En ook dat durf ik te betwijfelen, kinderen thuis missen ook hun vriendjes en de andere sociale contacten.
pi_192727025
Maar als je als kabinet duidelijk aangeeft het volledige onderzoek af te wachten, moet je dat ook doen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 07:35:00 #243
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192727032
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:34 schreef F.Sinatra het volgende:
Maar als je als kabinet duidelijk aangeeft het volledige onderzoek af te wachten, moet je dat ook doen.
Op dit moment lijkt me betrouwbaarheid voor de regering inderdaad best belangrijk.
pi_192727047
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 06:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik snap het niet hoor. Heb jij zelf kinderen? Die van ons speelt gewoon al weken lang met verschillende vriendjes in de buurt, met neefjes en nichtjes en klasgenootjes. En dat doen eigenlijk alle kinderen die ik ken. Als de kinderen van de ouders die jij blijkbaar spreekt dit allemaal niet doen, dan hebben ze niet goed naar de adviezen van de overheid geluisterd.

Als we als ouders, gezinnen en leraren nu gewoon vasthouden aan de rest van de maatregelen, dan verspreid het virus zich normaalgesproken niet verder dan binnen gezinnen met schoolgaande kinderen. Dat zijn niet de risico groepen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_192727059
quote:

[..]

https://eenvandaag.avrotr(...)ijs-is-te-belastend/

37% van de ouders ziet het nog niet zitten of heeft twijfels
  dinsdag 21 april 2020 @ 07:40:05 #246
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192727067
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:37 schreef Multatilu het volgende:
Dat zijn niet de risico groepen.
Dat hangt er maar net vanaf of de ouders diabetes hebben, of oma moet oppassen, etc. En je hebt niet alleen kinderen in de school, maar ook personeel.
pi_192727095
Het gevaar zit hem vooral in ouders die in en uit scholen en crèches lopen die Corona kunnen hebben zonder het te weten.
Kinderen zelf spelen geen rol in besmettingen dat zegt het RIVM al vanaf het begin.
En uit buitenlands onderzoek is dat ook gebleken. In Zweden Denemarken Noorwegen gaan kinderen ook allemaal naar school en de opvang, dus kan dat ook in Nederland.
  † In Memoriam † dinsdag 21 april 2020 @ 07:47:13 #248
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_192727120
quote:

[..]

Ik snap het niet hoor. Heb jij zelf kinderen? Die van ons speelt gewoon al weken lang met verschillende vriendjes in de buurt, met neefjes en nichtjes en klasgenootjes. En dat doen eigenlijk alle kinderen die ik ken. Als de kinderen van de ouders die jij blijkbaar spreekt dit allemaal niet doen, dan hebben ze niet goed naar de adviezen van de overheid geluisterd.

Het advies was toch 1,5 meter afstand ? Kinderen kunnen die afstand toch niet houden ?
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_192727127
Kinderen hoeven geen afstand te houden
pi_192727130
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:39 schreef Max23 het volgende:

[..]

https://eenvandaag.avrotr(...)ijs-is-te-belastend/

37% van de ouders ziet het nog niet zitten of heeft twijfels
Oh nou, kijk!
Ook die doen al moeilijk en het staat niet eens op Twitter. Blik, look!
Go hard or go home
  † In Memoriam † dinsdag 21 april 2020 @ 07:49:11 #251
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_192727132
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:48 schreef quirina het volgende:
Kinderen hoeven geen afstand te houden
zegt wie ?
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_192727134
quote:

[..]

Kinderen hier staan te springen om weer naar school te gaan. Bijna elke dag zeggen ze dat ze school missen. Nooit gedacht dat ze zoiets zouden zeggen...
pi_192727138
quote:
Een kleuterjuf schrijft: "Ze kruipen op schoot, ik strik hun veters en als ouders komen brengen is er ook weinig ruimte. Dat is mij teveel contact."
Jezus, dan laat je ze toch afzetten op het schoolplein.
Dat denken in problemen die zo easy op te lossen zijn. Alleen in NL. :')
Go hard or go home
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 07:51:26 #254
5428 crew  miss_sly
pi_192727145
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:44 schreef quirina het volgende:
Het gevaar zit hem vooral in ouders die in en uit scholen en crèches lopen die Corona kunnen hebben zonder het te weten.
Kinderen zelf spelen geen rol in besmettingen dat zegt het RIVM al vanaf het begin.
En uit buitenlands onderzoek is dat ook gebleken. In Zweden Denemarken Noorwegen gaan kinderen ook allemaal naar school en de opvang, dus kan dat ook in Nederland.
In Noorwegen starten scholen vandaag pas weer, en met allerlei aanpassingen naar kleine groepjes, verdeling van speelgoed, toiletten en ruimtes naar vaste groepen.

Ik heb ook een artikel gelezen waarin wordt gesteld dat kinderen niet of nauwelijks ziek worden, niet of nauwelijks symptomen hebben, maar wel besmet zijn. En besmettelijk. Dat tot een maand na vastgestelde besmetting nog virusdeeltjes in neusslijm en ontlasting zitten.

https://nos.nl/l/2331144

[ Bericht 4% gewijzigd door miss_sly op 21-04-2020 07:56:32 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192727149
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:50 schreef Noek het volgende:

[..]

Een huilende angstige kleuter laat je niet achter op eeen schoolplein.
pi_192727153
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:49 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Kinderen hier staan te springen om weer naar school te gaan. Bijna elke dag zeggen ze dat ze school missen. Nooit gedacht dat ze zoiets zouden zeggen...
Ik kan me er alles bij voorstellen. Hun sociale leven vindt plaats op school.
Dat is gewoon weg. Dat geldt ook echt voor alle leeftijden. Ook pubers, hun vrienden zijn life.
Snap wel dat FOK!kers dat niet zo voelen maar de meeste sociale kinderen hebben gewoon behoefte aan contact met soortgenoten. Dat zijn ouders niet.
Go hard or go home
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 07:53:13 #257
5428 crew  miss_sly
pi_192727156
quote:

[..]

Kinderen die nog zo jong zijn dat ze op schoot kruipen en hun veters niet kunnen strikken, moet je binnen brengen en aan een leerkracht overdragen. Die zijn te jong om zelfstandig te zijn.
pi_192727163
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:52 schreef quirina het volgende:

[..]

Een huilende angstige kleuter laat je niet achter op eeen schoolplein.
Ja precies, denken vanuit problemen dus.
Ik ga er gewoon vanuit dat de meesten de juf wel kennen en gewoon naar binnen hobbelen als ze in de deuropening staat en naar de kleitafel gaan maar de hele klas zal wel als stervende zwanen liggen spartelen idd.
Go hard or go home
pi_192727169
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In Noorwegen starten scholen vandaag pas weer, en met allerlei aanpassingen naar kleine groepjes, verdeling van speelgoed, toiletten en ruimtes naar vaste groepen.

Ik heb ook een artikel gelezen waarin wordt gesteld dat kinderen niet of nauwelijks ziek worden, niet of nauwelijks symptomen hebben, maar wel besmet zijn. En besmettelijk. Dat tot een maand na vastgestelde besmetting nog virusdeeltjes in neusslijm en ontlasting zitten.

Ja die ene viroloog van het RIVM die je op de haverklap met haar kop opde tv zag zei eerst ook.
“KInderen kunnen nietbesmetten omdat ze geen symptomen hebben”

En 10 minuten later zei ze:
“Breng de kinderen niet naar opa en oma, tenzij opa en oma zo fit zijn dat ze de marathon van new york kunnen lopen”
pi_192727175
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:55 schreef quirina het volgende:

[..]

Ja die ene viroloog van het RIVM die je op de haverklap met haar kop opde tv zag zei eerst ook.

“Breng de kinderen niet naar opa en oma, tenzij opa en oma zo fit zijn dat ze de marathon van new york kunnen lopen”
Irritant mens is dat ja, snapt er niks van.
pi_192727178
quote:
4s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:56 schreef Leonos het volgende:

[..]

Irritant mens is dat ja, snapt er niks van.
Is dat Anne Wensing?
Go hard or go home
pi_192727181
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kinderen die nog zo jong zijn dat ze op schoot kruipen en hun veters niet kunnen strikken, moet je binnen brengen en aan een leerkracht overdragen. Die zijn te jong om zelfstandig te zijn.
Je kan geen afstand behouden in de onderbouw. Van elkaar niet noch van de juf. Lukt niet ze zijn te jong.

Lijkt me ook slecht om continue afstand, blijf uit elkaar te moeten benadrukken tegen kinderen van 4-7, die zijn doodsbang daarna.

Los van nog alle problemen met ophalen en brengen.

Scholen open gaat gewoon niet. Tenzij je het risico op vele extra besmettingen wil nemen.
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 07:57:41 #263
5428 crew  miss_sly
pi_192727182
quote:

[..]

https://nos.nl/l/2331144
O.a Braziliaans meta-onderzoek.
pi_192727184
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:56 schreef Noek het volgende:

[..]

Is dat Anne Wensing?
Nee, ik bedoelde Ella Rietvelt. Maar dat is ook maar een directeurtje van een school.
Edit: Nee, dit was haar ook niet ;(

Edit36, deze bedoelde ik :P https://twitter.com/P_Bruijning

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2020 07:59:34 ]
pi_192727188
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:54 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja precies, denken vanuit problemen dus.
Ik ga er gewoon vanuit dat de meesten de juf wel kennen en gewoon naar binnen hobbelen als ze in de deuropening staat en naar de kleitafel gaan maar de hele klas zal wel als stervende zwanen liggen spartelen idd.
En je vergeet hoe het gaat als je kind naar de creche gaat.
Leidsters horen je kind vanuit je armen over te pakken helemaal als het om kleine babies gaat.
Je gooit je kind niet even om de hoek van de deur..
  dinsdag 21 april 2020 @ 08:00:23 #266
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192727197
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Je kan geen afstand behouden in de onderbouw. Van elkaar niet noch van de juf. Lukt niet ze zijn te jong.

Lijkt me ook slecht om continue afstand, blijf uit elkaar te moeten benadrukken tegen kinderen van 4-7, die zijn doodsbang daarna.

Scholen open gaat gewoon niet. Tenzij je het risico op vele extra besmettingen wil nemen.
Ging om contact met de ouders, niet contact met de kinderen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 21 april 2020 @ 08:01:31 #267
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192727206
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:58 schreef quirina het volgende:

[..]

Leidsters horen je kind vanuit je armen over te pakken helemaal als het om kleine babies gaat.
Wipstoeltje staat klaar, kind erin, paar passen naar achter terwijl je vrolijk zwaait, leidster naar wipstoeltje.

Klaar

Zal een enkele keer niet lukken maar vaak genoeg wel
pi_192727209
quote:

[..]

Dat irriteert me dus aan de scholen open discussie. Kinderen kunnen niet besmetten, dan moeten ze ook naar opa en oma kunnen.

Zo niet dan kunnen ze dus wel besmetten.

Wil je het risico nemen dan verhoog je niet alleen de kansvop besnetting bij de ouders van 35 maar ook hun collega's, mensen in de supermarkt, op straat etc. Zelfs wanneer je opa/oma dan vermijd.

Los daarvan is het ook gewoon een risico voor ouders en leraren.
pi_192727212
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:58 schreef quirina het volgende:

[..]

Nou, dan hou je ze lekker thuis.
Wat een non discussie eigenlijk.

Die van mij stiefelden altijd overal naar binnen. Ook met St Maarten moest ik ze uit huiskamers plukken dus dat waren de perfecte proefkonijnen geweest en dat had ik prima gevonden.
Go hard or go home
  † In Memoriam † dinsdag 21 april 2020 @ 08:04:16 #270
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_192727221
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:02 schreef Noek het volgende:

Die van mij stiefelden altijd overal naar binnen. Ook met St Maarten moest ik ze uit huiskamers plukken dus dat waren de perfecte proefkonijnen geweest en dat had ik prima gevonden.
St Maarten was voor de corona tijd, zou je ze nu ook bij iedereen naar binnen laten gaan?
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  dinsdag 21 april 2020 @ 08:08:44 #271
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192727248
Wat is dit voor non-discussie. Als ze besluiten opvang/scholen open te doen, zal er vast een oplossing worden bedacht zodat je je kinderen niet over het hek hoeft te gooien.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192727258
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:49 schreef just me het volgende:

[..]

zegt wie ?
OMT
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_192727301
Op scholen en crèches voor bezoekers en personeel ook mondkapjes .
Maar dat maakt kinderen nog angstiger.
pi_192727302
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:04 schreef just me het volgende:

[..]

St Maarten was voor de corona tijd, zou je ze nu ook bij iedereen naar binnen laten gaan?
Nou nee, ook toen pakte ze in hun nekvel als ze al een poot over de drempel zette omdat het nogal weird was dat er opeens een vreemde kleuter met een lampion naast je bank stond.
En dat was idd pre corona tijd want ze zijn nu 18 en 20.
Ik zou ze nu wel naar school laten gaan. Dat vond ik begin maart niet maar nu wel.
Go hard or go home
pi_192727306
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

En dat is wat ze doen, dat risico accepteren, we moeten toch een keer verder.
  dinsdag 21 april 2020 @ 08:15:04 #276
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192727307
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:08 schreef Zeroku het volgende:
Wat is dit voor non-discussie. Als ze besluiten opvang/scholen open te doen, zal er vast een oplossing worden bedacht zodat je je kinderen niet over het hek hoeft te gooien.
Gewoon op de roomba zetten en die daarheen loodsen

Maar idd ja, dat is minst moeilijk op te lossen van alle issues ongeveer
  dinsdag 21 april 2020 @ 08:15:09 #277
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192727313
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:49 schreef just me het volgende:

[..]

zegt wie ?
Het RIVM in de officiële richtlijnen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 08:15:51 #278
68638 Zwansen
pi_192727322
quote:

[..]

Waarom alleen in NL? :')
pi_192727325
quote:

Babyzwemlessen kunnen weer! O+ Ze zijn geen besmettingsgevaar.
Go hard or go home
pi_192727331
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:14 schreef Noek het volgende:

[..]

Nou nee, ook toen pakte ze in hun nekvel als ze al een poot over de drempel zette omdat het nogal weird was dat er opeens een vreemde kleuter met een lampion naast je bank stond.
En dat was idd pre corona tijd want ze zijn nu 18 en 20.
Ik zou ze nu wel naar school laten gaan. Dat vond ik begin maart niet maar nu wel.
Begin maart wilde ik ook de scholen dicht, nu we weken verder zijn heb ik niet het idee dat dit veel oplost, dus heb ik geen problemen met de heropening.
pi_192727339
Deur open.
Kind in buggy zetje geven de deur door
“Lekker spelen vandaag!”
Deur dicht.
pi_192727344
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:14 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

En dat is wat ze doen, dat risico accepteren, we moeten toch een keer verder.
Dan moet je eerst de risico's goed in kaart hebben en een plan om ze te verminderen.
Er is nu nog te weinig bekend om het zo blind open te gooien.
  dinsdag 21 april 2020 @ 08:20:29 #283
68638 Zwansen
pi_192727358
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dan moet je eerst de risico's goed in kaart hebben en een plan om ze te verminderen.
Blind opengooien doen ze vast niet. Sowieso zal het na de mei-vakantie zijn (dan zijn we weer 3 weken verder) en gefaseerd en onder voorwaarden.
pi_192727363
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Het is een afweging, eerst alles onderzoeken en in kaart brengen kost maanden. Plan om te verminderen is er denk ik al, dat horen we vanavond.
pi_192727366
quote:

[..]

Als we als ouders, gezinnen en leraren nu gewoon vasthouden aan de rest van de maatregelen, dan verspreid het virus zich normaalgesproken niet verder dan binnen gezinnen met schoolgaande kinderen. Dat zijn niet de risico groepen.
Ik heb geen kinderen, maar kan me wel vinden in de argumenten die hier geopperd worden. Kinderen die wel hun docent mogen zien (waarvan een kwart 50+ is in Nederland), maar niet naar opa en oma. Dat is echt heel krom.
  dinsdag 21 april 2020 @ 08:24:20 #286
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192727384
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:16 schreef Noek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja, genieten _O_. Lekker met z'n allen in het badje van 38℃ met volgezogen luiers.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192727385
quote:
Vraag het me af.. niet iedere school is praktisch ingericht op 'sluisvorming' waarbij men de 1.5m regel kan handhaven bij het droppen van kinderen bijvoorbeeld.. Denk dat veel scholen daar ook vooral tegenop zien - vreselijk bureaucratie en onnodig tijdverlies die ze lijden met allerlei maatregelen om de kinderen veilig en wel op hun plek te krijgen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 08:25:11 #288
62913 Blik
The one and Only!
pi_192727393
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat irriteert me dus aan de scholen open discussie. Kinderen kunnen niet besmetten, dan moeten ze ook naar opa en oma kunnen.

Zo niet dan kunnen ze dus wel besmetten.

Wil je het risico nemen dan verhoog je niet alleen de kansvop besnetting bij de ouders van 35 maar ook hun collega's, mensen in de supermarkt, op straat etc. Zelfs wanneer je opa/oma dan vermijd.

Los daarvan is het ook gewoon een risico voor ouders en leraren.
Het hele idee is toch dat we gefaseerd met kleine risico's weer open gaan, risicoloos open gaan gaat niet. Dus ergens moet je de eerste risico's nemen. Lijkt me logisch dat je dat doet met de groep die het minst ziek kunnen worden
pi_192727396
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik heb geen kinderen, maar kan me wel vinden in de argumenten die hier geopperd worden. Kinderen die wel hun docent mogen zien (waarvan een kwart 50+ is in Nederland), maar niet naar opa en oma. Dat is echt heel krom.
Hier zien ze die gewoon hoor, lekker in de tuin met dit mooie weer. Nog geen agent gezien om mij op de bon te slingeren.
  dinsdag 21 april 2020 @ 08:25:45 #290
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192727399
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vraag het me af.. niet iedere school is praktisch ingericht op 'sluisvorming' waarbij men de 1.5m regel kan handhaven bij het droppen van kinderen bijvoorbeeld.. Denk dat veel scholen daar ook vooral tegenop zien - vreselijk bureaucratie en onnodig tijdverlies die ze lijden met allerlei maatregelen om de kinderen veilig en wel op hun plek te krijgen.
Ik zie ook het nut van zo een dansje niet in. Gewoon wegbrengen zoals altijd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 21 april 2020 @ 08:26:40 #291
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192727408
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:25 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Hier zien ze die gewoon hoor, lekker in de tuin met dit mooie weer. Nog geen agent gezien om mij op de bon te slingeren.
Of het mag, of erop gehandhaafd wordt en of het verstandig is zijn drie verschillende dingen natuurlijk.
pi_192727412
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:20 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Blind opengooien doen ze vast niet. Sowieso zal het na de mei-vakantie zijn (dan zijn we weer 3 weken verder) en gefaseerd en onder voorwaarden.
Scholen open nu is de equivalent van massaal de kroegen open gooien en alleen mensen onder de 30 toelaten.

Je creëert zoveel meer onderlinge interactie in een samenleving dat het risico voor veel mensen enorm stijgt.

Los daarvan heb je ouders in risicogroepen, geen opa's en oma's meer als oppas (dus ze besmetten wel), werkgevers die personeel weer naar werk gaan roepen hierdoor, risico's voor leerkrachten. En zelfs met oplossingen als in kleibe groepjes in dagdelen leg je het probleem van halen en brengen neer bij de school/ouders.

Alsof het allemaal maar even kan.
Misschien als het optioneel is zonder leerplichtambtebaar gedreig dat het ergens heel beperkt kan.
  dinsdag 21 april 2020 @ 08:29:06 #293
62913 Blik
The one and Only!
pi_192727421
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Scholen open nu is de equivalent van massaal de kroegen open gooien en alleen mensen onder de 30 toelaten.

Goede vergelijking dit :') Wat wil je in hemelsnaam met dit ridicule voorbeeld bewijzen

Waar moet dan de eerste stap naar een vrijere samenleving genomen worden volgens jou?
  dinsdag 21 april 2020 @ 08:31:37 #294
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192727433
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:16 schreef Noek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
dit kan echt niet
pi_192727436
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:29 schreef Blik het volgende:

[..]

Goede vergelijking dit :') Wat wil je in hemelsnaam met dit ridicule voorbeeld bewijzen

Waar moet dan de eerste stap naar een vrijere samenleving genomen worden volgens jou?
Dat het dom is om de onderlinge interactie van iedereen in dit stadium enorm te vergroten.

Eerst meer kennis over het virus, meer en beter testen, betere behandelingen.

Vervolgens goed plan maken en kleine stappen nemen.

Veel menselijke interactie moet als laatst aan de beurt komen imo.

Ik snap je punt heus wel maar het is naar mijn idee veel te vroeg om dit zo maar even te doen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 08:32:49 #296
62913 Blik
The one and Only!
pi_192727438
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik zie ook het nut van zo een dansje niet in. Gewoon wegbrengen zoals altijd.
Ik begrijp dat elke school anders is, maar bij ons op school heeft ongeveer iedere klas een eigen deur naar buiten toe. Dus dat levert al nul problemen op. En sowieso kunnen kinderen vanaf groep 3 toch ook wel zelf naar binnen toe lopen?

Groep 1/2 wordt iets lastiger, dat begrijp ik
pi_192727440
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat het dom is om de onderlinge interactie van iedereen in dit stadium enorm te vergroten.
Ja maar de economie!!!
  dinsdag 21 april 2020 @ 08:33:12 #298
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192727442
Zullen we niet de scholen weer open gooien voor we zeker weten dat kinderen het virus niet als een malle gaan lopen verspreiden?

En het RIVM spreekt zichzelf ook nog al tegen op dit punt. Kinderen kunnen het niet verspreiden, maar ze mogen toch niet naar opa en oma, want ze zouden ze kunnen besmetten.

Die twee zaken zijn met elkaar in tegenspraak.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 21 april 2020 @ 08:34:50 #299
62913 Blik
The one and Only!
pi_192727455
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Er zal toch ergens een keer versoepeling moeten komen, en juist de scholen is dan de eerste logische plek:
- beperkte risicogroep
- scholen dicht is nu een enorme economische beperking, door scholen te openen kunnen ouders meer gaan werken

Het is dan pas 4 mei ofwel 11 mei dat de scholen open gaan, in een groot gedeelte van het land duurt het dus nog 3 weken vanaf vandaag dat het daadwerkelijk zover is
pi_192727463
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:25 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Potdomme wat rebels van je zeg.. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')