Het verleden leert anders, Rutte loopt constant achter de feiten aan. Hij is niet meer dan een geschiedenisleraar en dat doet ie goed net als Baudet. Een man zonder visie.quote:Op dinsdag 21 april 2020 00:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee man, Rutte doet juist zijn best om niet allerlei maatregels op te dringen. Alles is hier nog zoveel mogelijk op vrijwillige basis en de overheid gaat constant uit van gezond verstand van de burgers. Die gast heeft echt wel wat beters te doen dan geilen op maatregelen.
Oh Engeland wel. Moet eerst naar binnen in de winkel. Handschoentje pakken. Daarna pas naar buiten om te tanken. Maar daarna houden veel mensen die dingen aan en pakken allerlei dingen ermee en rekenen af. Dus betwijfel of 't wel allemaal nut heeft.quote:
Meeste tankstations hier hebben van die vage doorzichtige handschoenen die men kan gebruiken, maar dat was altijd al zo. Geen verplichting verder. Ik doe het nu meestal met een papiertje en dan gooi ik dat daarna weg voordat ik naar binnen loop. Betaal ook met mijn telefoon, dus weinig kans dat ik daar iets oploop.quote:Op dinsdag 21 april 2020 00:42 schreef RipCity het volgende:
[..]
Oh Engeland wel. Moet eerst naar binnen in de winkel. Handschoentje pakken. Daarna pas naar buiten om te tanken. Maar daarna houden veel mensen die dingen aan en pakken allerlei dingen ermee en rekenen af. Dus betwijfel of 't wel allemaal nut heeft.
Ach welnee, hij zit er al jaren met zijn leugensquote:Op dinsdag 21 april 2020 00:41 schreef Kyran het volgende:
[..]
Communicatie is vanaf het begin al moeilijk gebleken jaToch vind ik dat Rutte het prima doet. Hij moet ook maar varen op de woorden van het OMT en het RIVM. Wat dat betreft heeft hij niet meer kennis van de situatie dan jij of ik. Als de deskundigen zeggen wij moeten nu links af, dan moet hij links af. Lastige situatie waarin hij zit. Als hij het er een keer niet mee eens is en toch rechtsaf wil en het pakt verkeerd uit kost het zijn kop.
Oh ja papiertje is ook wel handig idd..quote:Op dinsdag 21 april 2020 00:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Meeste tankstations hier hebben van die vage doorzichtige handschoenen die men kan gebruiken, maar dat was altijd al zo. Geen verplichting verder. Ik doe het nu meestal met een papiertje en dan gooi ik dat daarna weg voordat ik naar binnen loop. Betaal ook met mijn telefoon, dus weinig kans dat ik daar iets oploop.
Dude....chill.quote:Op dinsdag 21 april 2020 00:45 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ach welnee, hij zit er al jaren met zijn leugens
Als de scholen open gaan wordt het dus live-as-we-speak onderzoek....quote:Op dinsdag 21 april 2020 00:32 schreef Kyran het volgende:
Ik ben vast wel weer een azijnzeiker, maar ik snap dus echt niet dat het onderzoek die begin mei klaar moest zijn nu pas begin juni klaar is. Je zou toch denken dat ze alle mogelijke mankracht in dat onderzoek zouden stoppen om de scholen en opvang z.s.m. weer te kunnen hervatten, zodat de ouders ook weer effectiever kunnen werken etc.
Nu duurt dat onderzoek opeens acht i.p.v. vier weken. Ben vast wel weer te kort door de bocht, maar toch .....
Ik denk dat het gutt-feeling zeer aannemelijk is dat kinderen, zijn net mensen in de groei, wel degelijk een majeure factor gaan spelen in verspreiding; waarbij ze ("gemiddeld", dan) zelf alleen minder last van hebben virusgevolgen. De ouders/verzorgers kunnen, echter wel eens flink meer geraakt worden. Op zichzelf ook niet gelijk erg omdat meeste ouders robuust zijn, tenzij die net in de groep vallen van kwetsbaar....quote:https://www.statnews.com/(...)t-role-transmission/
we don’t understand what goes on with coronaviruses and kids — especially this coronavirus,” said .... Marc Lipsitch, an infectious diseases epidemiologist at Harvard’s T.H. Chan School of Public Health.
...
“It’s not that they’re not getting infection. They’re not getting disease. They’re not getting sick,” said Malik Peiris, a coronavirus expert at Hong Kong University.
Peiris and Baric both think children are probably playing a role in spreading the virus.
“If they are infected, there is no reason to believe that they will not transmit,” said Peiris.
....
Gewoon de regel volgen dat je buiten de deur niet gaat graven in je neus en sws bij thuiskomst gelijk je handen wast. Los van het virus is dat sws verstandig.quote:Op dinsdag 21 april 2020 00:46 schreef RipCity het volgende:
[..]
Oh ja papiertje is ook wel handig idd..
We kregen hier ook tips en handleiding om de vuilnisbak/recyclebakken schoon te maken nadat ze zijn geleegd. Omdat de vuilnismannen al die bakken aanraken en risico was dat die dan ook besmet zouden zijn...
[..]
Dude....chill.
twitter:MarionKoopmans twitterde op maandag 20-04-2020 om 20:19:27EU guidance on the next phase on COVID-19
https://t.co/WASyTsNG7j reageer retweet
quote:Action will be gradual. Measures will be lifted step by step and sufficient time should pass between the steps (e.g. one month), as their effect can only be measured over time.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)voor-corona-a3997320quote:Dat wijst erop dat besmette kinderen er niet erg ziek van worden. Daarbovenop zou het ook kunnen dat kinderen er gewoon niet zo makkelijk door geïnfecteerd raken. Dat laatste lijkt het geval te zijn voor IJslandse kinderen onder de tien.
Het is belangrijk om te weten hoe dit zit, want wie niet geïnfecteerd is, kan een ander niet besmetten. Basisscholen zouden in dat geval geen grote infectiehaarden zijn. Maar als het andersom is, en kinderen ongemerkt wel geïnfecteerd kunnen zijn, dan kunnen ze anderen juist besmetten.
Vraag me af hoeveel kinderen er getest zijn in NL in gezinnen waarbij één vd ouders het virus had.quote:Op dinsdag 21 april 2020 03:31 schreef houdafstand het volgende:
Kinderen lijken minder vatbaar voor corona
Besmetting Kinderen onder de tien jaar worden niet alleen nauwelijks ziek, ze raken ook veel moeilijker besmet met het coronavirus.
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)voor-corona-a3997320
Kinderen worden zelden ziek door Corona, dus hoe precies worden die als proefkonijn ingezet? En worden bouwvakkers en fabriekswerkers ook als proefkonijn ingezet? Wat een onzin allemaal.quote:Op dinsdag 21 april 2020 06:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Als ik de reacties op social media zo lees zijn veel ouders verbolgen over het feit dat hun kroost als proefkonijn ingezet wordt. Veel reageren ook met “mijn kind blijft thuis..” tja..
En hoe wil je dat uitvogelen? Een uitgebreid onderzoek over de komende 4 jaar houden? En dan pas na 4 jaar als eerste basisscholen openen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 06:28 schreef Lyrebird het volgende:
Kinderen die niet ziek worden, maar wel het virus dragen.
Wat kan er fout gaan?
Goed, die zullen niet hoestend en snotterend elkaar aan gaan steken, maar voordat je de scholen gaat openen lijkt het me toch wel zinvol om uit te vogelen hoe besmettelijk die kinderen kunnen zijn.
Kinderen hebben gewoon leerplicht en leraren hebben gewoon een contract.quote:Op dinsdag 21 april 2020 06:51 schreef Noek het volgende:
Ok, dus als de leraren niet willen werken en de kinderen willen niet naar school, verrassend weer natuurlijk..Wie gooit zich dan op als versoepeling?
Horeca wil het vast wel op zich nemen! Die willen wel weer aan de bak.
Zo leeft het bij de ouders.. onderbuikgevoel etcquote:Op dinsdag 21 april 2020 06:51 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Kinderen worden zelden ziek door Corona, dus hoe precies worden die als proefkonijn ingezet? En worden bouwvakkers en fabriekswerkers ook als proefkonijn ingezet? Wat een onzin allemaal.
Dus je eigen kleinkinderen mag je niet zien, maar lesgeven aan 30 'wildvreemde' kinderen wel.quote:Op dinsdag 21 april 2020 06:54 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Kinderen hebben gewoon leerplicht en leraren hebben gewoon een contract.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |