abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192726947
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:10 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dus je eigen kleinkinderen mag je niet zien, maar lesgeven aan 30 'wildvreemde' kinderen wel.
Misschien nog alleen docenten onder de 45 gaan lesgeven aan groepen, daarvan zijn er bijna nog geen opa of oma. 8-)
  † In Memoriam † dinsdag 21 april 2020 @ 07:16:30 #227
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_192726951
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:15 schreef F.Sinatra het volgende:
Het is denk ik wel zo dat als er versoepelingen in het onderwijs komen bijvoorbeeld per 4 mei dat je er vanuit moet gaan dat morgen iedereen die regels aan z'n laars gaat lappen en ook naar opa en oma gaan.

Waarom mag het kind wel z'n leraar van 60 zien, maar niet z'n eigen opa? Die gedachtegang.
dat dus, ik wil mijn kleinkinderen ook heel graag zien!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_192726956
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:16 schreef just me het volgende:

[..]

dat dus, ik wil mijn kleinkinderen ook heel graag zien!
Snap ik volkomen.
Krijg je ook niet uitgelegd dat DAT niet mag, maar wel z'n leraar.
pi_192726964
quote:

[..]

Dus je eigen kleinkinderen mag je niet zien, maar lesgeven aan 30 'wildvreemde' kinderen wel.
Je eigen kleinkinderen ook gewoon zien, klaar met dat hysterische gedoe. Gewoon je gezond verstand gebruiken, kinderen worden nauwelijks ziek van corona en de rol van kinderen in de overbrenging is zeer beperkt. Als leraar kan je je beter zorgen maken om je collega's of de ouders op het schoolplein.

En nee, we hebben niet een perfect wetenschappelijke studie gedaan met een representatieve steekproef en mooie controlegroepen om dat te onderbouwen. Maar wat we tot nu toe weten (zie bijvoorbeeld dit artikel in The Lancet) heeft het nauwelijks nut om scholen dicht te doen.

En als ouders dat anders zien mogen ze het wat mij betreft aan de leerplichtambtenaar uitleggen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2020 07:22:39 ]
pi_192726966
En als de kinderen naar school kunnen, kunnen ze ook wel bij een vriendje thuis gaan spelen.

Ouders die de kinderen gaan brengen/halen gaan dan ook 'ff snel naar binnen' bij de ouders waar het kind speelt etc.

Dus de impact van die beslissing is echt vee groter dan louter scholen openen.

Prima, maar neem dat wel mee in een besluit en benoem het.
pi_192726970
1 op de 5 kinderen is van de radar af. Zoals we alle zwakkeren lopen te beschermen, wie kijkt er naar die kinderen om? Die zijn evengoed kwetsbaar. Alles wat weerloos is, is kwetsbaar.
Go hard or go home
  dinsdag 21 april 2020 @ 07:22:23 #232
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192726972
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:32 schreef Kyran het volgende:
Ik ben vast wel weer een azijnzeiker, maar ik snap dus echt niet dat het onderzoek die begin mei klaar moest zijn nu pas begin juni klaar is. Je zou toch denken dat ze alle mogelijke mankracht in dat onderzoek zouden stoppen om de scholen en opvang z.s.m. weer te kunnen hervatten, zodat de ouders ook weer effectiever kunnen werken etc.

Nu duurt dat onderzoek opeens acht i.p.v. vier weken. Ben vast wel weer te kort door de bocht, maar toch .....
Ze hadden te weinig gezinnen met kinderen die mee wilden doen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192726980
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:20 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Je eigen kleinkinderen ook gewoon zien, klaar met dat hysterische gedoe. Gewoon je gezond verstand gebruiken, kinderen worden nauwelijks ziek van corona en de rol van kinderen in de overbrenging is zeer beperkt. Als leraar kan je je beter zorgen maken om je collega's of de ouders op het schoolplein.

En nee, we hebben niet een perfect wetenschappelijke studie gedaan met een representatieve steekproef en mooie controlegroepen om dat te onderbouwen. Maar wat we tot nu toe weten (zie bijvoorbeeld dit artikel in The Lancet) heeft het nauwelijks nut om scholen dicht te doen.

En als ouders dat anders zien mogen ze het wat mij betreft aan de leerplichtambtenaar uitleggen.
Eens dat als de scholen opengaan ouders niet zelf eigen beslissingen mogen gaan nemen. Dan moet inderdaad de leerplichtambtenaar gaan toezien dat alle kinderen ook gaan.

Doe je dat niet, kun je de leerplichtambtenaar ook in de toekomst afschaffen imo. Dan ben je je 'autoriteit' kwijt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2020 07:24:44 ]
pi_192726981
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2020 06:51 schreef Noek het volgende:
Ok, dus als de leraren niet willen werken en de kinderen willen niet naar school, verrassend weer natuurlijk.. :') Wie gooit zich dan op als versoepeling?
Horeca wil het vast wel op zich nemen! Die willen wel weer aan de bak.
quote:

[..]

Ja dit vooral. Ik ga met alle plezier graag weer 'normaal' lesgeven, want nu is het drukker dan normaal. Maar ik heb genoeg collega's van boven de 60, sommige met astma en diabetes. Ik snap best dat die er tegenop zien.
  dinsdag 21 april 2020 @ 07:24:16 #235
62913 Blik
The one and Only!
pi_192726985
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2020 06:51 schreef Noek het volgende:
Ok, dus als de leraren niet willen werken en de kinderen willen niet naar school, verrassend weer natuurlijk.. :') Wie gooit zich dan op als versoepeling?
Horeca wil het vast wel op zich nemen! Die willen wel weer aan de bak.
Gelukkig bestaat er dan nog zoiets als wetgeving zoals een leerplicht. Lijkt mij heel gezond als kinderen weer naar school mogen. Onze juf heeft ook al aangegeven dat ze graag weer les wil geven aan de kinderen

Ik heb overigens nog nergens die geluiden gehoord, alle mensen om mij heen zouden het opstarten van school verwelkomen. Maar als twitter je bron is, dat is een groot zeikfestijn
  dinsdag 21 april 2020 @ 07:25:31 #236
62913 Blik
The one and Only!
pi_192726988
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:22 schreef Noek het volgende:
1 op de 5 kinderen is van de radar af. Zoals we alle zwakkeren lopen te beschermen, wie kijkt er naar die kinderen om? Die zijn evengoed kwetsbaar. Alles wat weerloos is, is kwetsbaar.
Onzin, 3% is van de radar af, grofweg 6 kinderen per gemiddelde school van 200 kinderen. En daarbij zou naar school gaan juist voor die risicogroep erg welkom zijn.

Ook vanuit mijn vrouw, die werkt in ambulante zorg, hoor ik dat het heropenen van scholen een zegen zou zijn voor kwetsbare gezinnen
pi_192726994
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:24 schreef Blik het volgende:

[..]

Gelukkig bestaat er dan nog zoiets als wetgeving zoals een leerplicht. Lijkt mij heel gezond als kinderen weer naar school mogen. Onze juf heeft ook al aangegeven dat ze graag weer les wil geven aan de kinderen

Ik heb overigens nog nergens die geluiden gehoord, alle mensen om mij heen zouden het opstarten van school verwelkomen. Maar als twitter je bron is, dat is een groot zeikfestijn
Ik zit niet op Twitter. Ik baseer me op het onderzoek onder leraren dat ze zich GROTE zorgen maken en de uitspraken van de vakbond.
Go hard or go home
  dinsdag 21 april 2020 @ 07:27:59 #238
62913 Blik
The one and Only!
pi_192726998
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:26 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik zit niet op Twitter. Ik baseer me op het onderzoek onder leraren dat ze zich GROTE zorgen maken en de uitspraken van de vakbond.
Dan hoor ik alsnog nergens geluiden van ongeruste ouders. Dat ze er zijn staat buiten kijf, maar in mijn omgeving is dat zeker niet de grote gemene deler.

Ook een dergelijk onderzoek van een onderwijsbond is leuk, maar wordt ook zeker niet in de volle breedte gesteund
pi_192726999
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Onzin, 3% is van de radar af, grofweg 6 kinderen per gemiddelde school van 200 kinderen. En daarbij zou naar school gaan juist voor die risicogroep erg welkom zijn.

Ook vanuit mijn vrouw, die werkt in ambulante zorg, hoor ik dat het heropenen van scholen een zegen zou zijn voor kwetsbare gezinnen
:') Euh ja, dat stel ik dan ook. Dat die kinderen weer naar school moeten. Dat zij net als de ouderen bescherming verdienen en dus weer op de radar moeten.
Go hard or go home
pi_192727004
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:27 schreef Blik het volgende:

[..]

Dan hoor ik alsnog nergens geluiden van ongeruste ouders. Dat ze er zijn staat buiten kijf, maar in mijn omgeving is dat zeker niet de grote gemene deler.
Ik had het niet eens over ouders. Ik had het over kinderen en leraren.
Go hard or go home
  dinsdag 21 april 2020 @ 07:30:10 #241
62913 Blik
The one and Only!
pi_192727011
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:28 schreef Noek het volgende:

[..]

Kinderen hebben toch niks te willen. En ook dat durf ik te betwijfelen, kinderen thuis missen ook hun vriendjes en de andere sociale contacten.
pi_192727025
Maar als je als kabinet duidelijk aangeeft het volledige onderzoek af te wachten, moet je dat ook doen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 07:35:00 #243
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192727032
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:34 schreef F.Sinatra het volgende:
Maar als je als kabinet duidelijk aangeeft het volledige onderzoek af te wachten, moet je dat ook doen.
Op dit moment lijkt me betrouwbaarheid voor de regering inderdaad best belangrijk.
pi_192727047
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 06:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Als ik de reacties op social media zo lees zijn veel ouders verbolgen over het feit dat hun kroost als proefkonijn ingezet wordt. Veel reageren ook met “mijn kind blijft thuis..” tja..
Ik snap het niet hoor. Heb jij zelf kinderen? Die van ons speelt gewoon al weken lang met verschillende vriendjes in de buurt, met neefjes en nichtjes en klasgenootjes. En dat doen eigenlijk alle kinderen die ik ken. Als de kinderen van de ouders die jij blijkbaar spreekt dit allemaal niet doen, dan hebben ze niet goed naar de adviezen van de overheid geluisterd.

Als we als ouders, gezinnen en leraren nu gewoon vasthouden aan de rest van de maatregelen, dan verspreid het virus zich normaalgesproken niet verder dan binnen gezinnen met schoolgaande kinderen. Dat zijn niet de risico groepen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_192727059
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:28 schreef Noek het volgende:

[..]

https://eenvandaag.avrotr(...)ijs-is-te-belastend/

37% van de ouders ziet het nog niet zitten of heeft twijfels
  dinsdag 21 april 2020 @ 07:40:05 #246
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192727067
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:37 schreef Multatilu het volgende:
Dat zijn niet de risico groepen.
Dat hangt er maar net vanaf of de ouders diabetes hebben, of oma moet oppassen, etc. En je hebt niet alleen kinderen in de school, maar ook personeel.
pi_192727095
Het gevaar zit hem vooral in ouders die in en uit scholen en crèches lopen die Corona kunnen hebben zonder het te weten.
Kinderen zelf spelen geen rol in besmettingen dat zegt het RIVM al vanaf het begin.
En uit buitenlands onderzoek is dat ook gebleken. In Zweden Denemarken Noorwegen gaan kinderen ook allemaal naar school en de opvang, dus kan dat ook in Nederland.
  † In Memoriam † dinsdag 21 april 2020 @ 07:47:13 #248
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_192727120
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:37 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Ik snap het niet hoor. Heb jij zelf kinderen? Die van ons speelt gewoon al weken lang met verschillende vriendjes in de buurt, met neefjes en nichtjes en klasgenootjes. En dat doen eigenlijk alle kinderen die ik ken. Als de kinderen van de ouders die jij blijkbaar spreekt dit allemaal niet doen, dan hebben ze niet goed naar de adviezen van de overheid geluisterd.

Het advies was toch 1,5 meter afstand ? Kinderen kunnen die afstand toch niet houden ?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_192727127
Kinderen hoeven geen afstand te houden
pi_192727130
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:39 schreef Max23 het volgende:

[..]

https://eenvandaag.avrotr(...)ijs-is-te-belastend/

37% van de ouders ziet het nog niet zitten of heeft twijfels
Oh nou, kijk!
Ook die doen al moeilijk en het staat niet eens op Twitter. Blik, look!
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')