Begin maart wilde ik ook de scholen dicht, nu we weken verder zijn heb ik niet het idee dat dit veel oplost, dus heb ik geen problemen met de heropening.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Nou nee, ook toen pakte ze in hun nekvel als ze al een poot over de drempel zette omdat het nogal weird was dat er opeens een vreemde kleuter met een lampion naast je bank stond.
En dat was idd pre corona tijd want ze zijn nu 18 en 20.
Ik zou ze nu wel naar school laten gaan. Dat vond ik begin maart niet maar nu wel.
Dan moet je eerst de risico's goed in kaart hebben en een plan om ze te verminderen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En dat is wat ze doen, dat risico accepteren, we moeten toch een keer verder.
Blind opengooien doen ze vast niet. Sowieso zal het na de mei-vakantie zijn (dan zijn we weer 3 weken verder) en gefaseerd en onder voorwaarden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan moet je eerst de risico's goed in kaart hebben en een plan om ze te verminderen.
Er is nu nog te weinig bekend om het zo blind open te gooien.
Het is een afweging, eerst alles onderzoeken en in kaart brengen kost maanden. Plan om te verminderen is er denk ik al, dat horen we vanavond.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan moet je eerst de risico's goed in kaart hebben en een plan om ze te verminderen.
Er is nu nog te weinig bekend om het zo blind open te gooien.
Ik heb geen kinderen, maar kan me wel vinden in de argumenten die hier geopperd worden. Kinderen die wel hun docent mogen zien (waarvan een kwart 50+ is in Nederland), maar niet naar opa en oma. Dat is echt heel krom.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:37 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ik snap het niet hoor. Heb jij zelf kinderen? Die van ons speelt gewoon al weken lang met verschillende vriendjes in de buurt, met neefjes en nichtjes en klasgenootjes. En dat doen eigenlijk alle kinderen die ik ken. Als de kinderen van de ouders die jij blijkbaar spreekt dit allemaal niet doen, dan hebben ze niet goed naar de adviezen van de overheid geluisterd.
Als we als ouders, gezinnen en leraren nu gewoon vasthouden aan de rest van de maatregelen, dan verspreid het virus zich normaalgesproken niet verder dan binnen gezinnen met schoolgaande kinderen. Dat zijn niet de risico groepen.
Ja, genietenquote:Op dinsdag 21 april 2020 08:16 schreef Noek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Babyzwemlessen kunnen weer!Ze zijn geen besmettingsgevaar.
Vraag het me af.. niet iedere school is praktisch ingericht op 'sluisvorming' waarbij men de 1.5m regel kan handhaven bij het droppen van kinderen bijvoorbeeld.. Denk dat veel scholen daar ook vooral tegenop zien - vreselijk bureaucratie en onnodig tijdverlies die ze lijden met allerlei maatregelen om de kinderen veilig en wel op hun plek te krijgen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:08 schreef Zeroku het volgende:
Wat is dit voor non-discussie. Als ze besluiten opvang/scholen open te doen, zal er vast een oplossing worden bedacht zodat je je kinderen niet over het hek hoeft te gooien.
Het hele idee is toch dat we gefaseerd met kleine risico's weer open gaan, risicoloos open gaan gaat niet. Dus ergens moet je de eerste risico's nemen. Lijkt me logisch dat je dat doet met de groep die het minst ziek kunnen wordenquote:Op dinsdag 21 april 2020 08:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat irriteert me dus aan de scholen open discussie. Kinderen kunnen niet besmetten, dan moeten ze ook naar opa en oma kunnen.
Zo niet dan kunnen ze dus wel besmetten.
Wil je het risico nemen dan verhoog je niet alleen de kansvop besnetting bij de ouders van 35 maar ook hun collega's, mensen in de supermarkt, op straat etc. Zelfs wanneer je opa/oma dan vermijd.
Los daarvan is het ook gewoon een risico voor ouders en leraren.
Hier zien ze die gewoon hoor, lekker in de tuin met dit mooie weer. Nog geen agent gezien om mij op de bon te slingeren.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen, maar kan me wel vinden in de argumenten die hier geopperd worden. Kinderen die wel hun docent mogen zien (waarvan een kwart 50+ is in Nederland), maar niet naar opa en oma. Dat is echt heel krom.
Ik zie ook het nut van zo een dansje niet in. Gewoon wegbrengen zoals altijd.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag het me af.. niet iedere school is praktisch ingericht op 'sluisvorming' waarbij men de 1.5m regel kan handhaven bij het droppen van kinderen bijvoorbeeld.. Denk dat veel scholen daar ook vooral tegenop zien - vreselijk bureaucratie en onnodig tijdverlies die ze lijden met allerlei maatregelen om de kinderen veilig en wel op hun plek te krijgen.
Of het mag, of erop gehandhaafd wordt en of het verstandig is zijn drie verschillende dingen natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hier zien ze die gewoon hoor, lekker in de tuin met dit mooie weer. Nog geen agent gezien om mij op de bon te slingeren.
Scholen open nu is de equivalent van massaal de kroegen open gooien en alleen mensen onder de 30 toelaten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Blind opengooien doen ze vast niet. Sowieso zal het na de mei-vakantie zijn (dan zijn we weer 3 weken verder) en gefaseerd en onder voorwaarden.
Goede vergelijking ditquote:Op dinsdag 21 april 2020 08:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Scholen open nu is de equivalent van massaal de kroegen open gooien en alleen mensen onder de 30 toelaten.
dit kan echt nietquote:Op dinsdag 21 april 2020 08:16 schreef Noek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Babyzwemlessen kunnen weer!Ze zijn geen besmettingsgevaar.
Dat het dom is om de onderlinge interactie van iedereen in dit stadium enorm te vergroten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Goede vergelijking ditWat wil je in hemelsnaam met dit ridicule voorbeeld bewijzen
Waar moet dan de eerste stap naar een vrijere samenleving genomen worden volgens jou?
Ik begrijp dat elke school anders is, maar bij ons op school heeft ongeveer iedere klas een eigen deur naar buiten toe. Dus dat levert al nul problemen op. En sowieso kunnen kinderen vanaf groep 3 toch ook wel zelf naar binnen toe lopen?quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik zie ook het nut van zo een dansje niet in. Gewoon wegbrengen zoals altijd.
Ja maar de economie!!!quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat het dom is om de onderlinge interactie van iedereen in dit stadium enorm te vergroten.
Er zal toch ergens een keer versoepeling moeten komen, en juist de scholen is dan de eerste logische plek:quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat het dom is om de onderlinge interactie van iedereen in dit stadium enorm te vergroten.
Potdomme wat rebels van je zeg..quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hier zien ze die gewoon hoor, lekker in de tuin met dit mooie weer. Nog geen agent gezien om mij op de bon te slingeren.
RIVM: “Uit de gegevens die nu bekend zijn, lijken kinderen weinig klachten te krijgen van het coronavirus en weinig bij te dragen aan de verspreiding van het virus.”quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:33 schreef DustPuppy het volgende:
Zullen we niet de scholen weer open gooien voor we zeker weten dat kinderen het virus niet als een malle gaan lopen verspreiden?
En het RIVM spreekt zichzelf ook nog al tegen op dit punt. Kinderen kunnen het niet verspreiden, maar ze mogen toch niet naar opa en oma, want ze zouden ze kunnen besmetten.
Die twee zaken zijn met elkaar in tegenspraak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |