abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 april 2020 @ 23:15:48 #126
62913 Blik
The one and Only!
pi_192725310
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:12 schreef Kirumba het volgende:

[..]

Mooi weer is het inderdaad, maar tijd om veelal buiten te zitten heb ik niet hoor.

Het gaat mij om het feit dat ze al 14 weken vrij hebben, nu het 5 weken een stuk rustiger hebben en vervolgens voor een mogelijk extra weekje extra geld willen. Hoe ver sta je dan van de realiteit?
Jij hebt geen tijd om buiten te zitten? Dan doe je echt wat verkeerd.

En leraren willen helemaal niks, er is nog niet eens iets bekend over wat gaat gebeuren
  maandag 20 april 2020 @ 23:16:29 #127
62913 Blik
The one and Only!
pi_192725320
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat betreft de basisscholen ben ik dat volkomen met je eens. Als we het hebben over andere onderwijsvormen zit je dan met het probleem dat het OV weer volloopt. Dat is niet zo maar op te lossen.
Eens, ik bedoelde ook de basisscholen
pi_192725325
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Heel cru misschien. Maar 'even uitpuffen' staat niet in verhouding tot de schade (zowel financieel als maatschappelijk) die een week extra lockdown oplevert.
Als dat de motivering is hoop ik dat het malieveld de volgende dag vol staat.
Mee eens. Ik bedoelde meer te zeggen dat het mij niet handig lijkt om meer ruimte te geven of vakanties te verkorten voor bijv leraren.

Want juist meer vrijheid zorgt dat de zorg moet blijven pieken en dat is op langere termijn voor de zorgmedewerkers en dus ook de zorg niet goed.

Net als docenten laten pieken om zogenaamde achterstand weg te moeten werken.

Beide doelgroepen presteren al jaren onder druk en nu flikken ze op een goede manier het weer om te laten zien hoe belangrijk hun functie is.
Moeten we dan nog meer of nog langer de druk op die doelgroepen zetten? Of kijken naar een eerlijkere oplossing waarin wij als burger ook de bijdrage leveren zoals nu met de lockdown en dus gewoon binnen blijven. Dan nog maar wat langer zodat de juiste mensen kunnen opladen. En er een betere roulatiesysteem kan komen uiteindelijk om de lange adem van dit virus aan te gaan.
pi_192725327
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:15 schreef Blik het volgende:

[..]

En leraren willen helemaal niks, er is nog niet eens iets bekend over wat gaat gebeuren
En zelfs als ze het wel willen hebben ze groot gelijk. Ze hebben daar recht op. Is gewoon een arbeidsvoorwaarde. Vergeet niet dat ze 0 vrijopneembare dagen hebben.

Gewoon netjes afkopen.
zie email 27 oktober
pi_192725346
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En zelfs als ze het wel willen hebben ze groot gelijk. Ze hebben daar recht op. Is gewoon een arbeidsvoorwaarde. Vergeet niet dat ze 0 vrijopneembare dagen hebben.

Gewoon netjes afkopen.
Zouden de verpleegkundigen ook groot gelijk hebben als ze nu hun vakantie opeisen? Hebben ze toch gewoon recht op?
  maandag 20 april 2020 @ 23:19:01 #131
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192725352
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat betreft de basisscholen ben ik dat volkomen met je eens. Als we het hebben over andere onderwijsvormen zit je dan met het probleem dat het OV weer volloopt. Dat is niet zo maar op te lossen.
zolang besmettelijkheid door kinderen die er zelf ogenschijnlijk weinig last van hebben niet is aangetoond best wel een linke stap
  Spellchecker maandag 20 april 2020 @ 23:19:18 #132
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192725354
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:18 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Zouden de verpleegkundigen ook groot gelijk hebben als ze nu hun vakantie opeisen? Hebben ze toch gewoon recht op?
!!!
pi_192725357
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 23:16 schreef Lingue het volgende:

[..]

Mee eens. Ik bedoelde meer te zeggen dat het mij niet handig lijkt om meer ruimte te geven of vakanties te verkorten voor bijv leraren.

Want juist meer vrijheid zorgt dat de zorg moet blijven pieken en dat is op langere termijn voor de zorgmedewerkers en dus ook de zorg niet goed.

Net als docenten laten pieken om zogenaamde achterstand weg te moeten werken.

Beide doelgroepen presteren al jaren onder druk en nu flikken ze op een goede manier het weer om te laten zien hoe belangrijk hun functie is.
Moeten we dan nog meer of nog langer de druk op die doelgroepen zetten? Of kijken naar een eerlijkere oplossing waarin wij als burger ook de bijdrage leveren zoals nu met de lockdown en dus gewoon binnen blijven. Dan nog maar wat langer zodat de juiste mensen kunnen opladen. En er een betere roulatiesysteem kan komen uiteindelijk om de lange adem van dit virus aan te gaan.
Niet mee eens. Zodra het kan moet je de schoolgaande jeugd weer naar school laten gaan. Om verschillende redenen. Leerachterstanden, kansenongelijkheid, slechte thuissituatie, etc. Richting hun kun je het niet maken om ze langer dan strikt noodzakelijk thuis te laten.
zie email 27 oktober
  maandag 20 april 2020 @ 23:20:08 #134
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192725365
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:15 schreef Blik het volgende:

[..]

Precies maar leraren vinden het wel best zo janken al jaren en nu hebben ze weer een excuus van ja ik zie mijn kinderen klein kinderen niet uit angst voor het virus des doods en dan moet ik wel die virusverspreiders les geven :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  maandag 20 april 2020 @ 23:20:18 #135
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192725370
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

zolang besmettelijkheid door kinderen die er zelf ogenschijnlijk weinig last van hebben niet is aangetoond best wel een linke stap
Dit. Het is gokken met levende proefkonijntjes.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 20 april 2020 @ 23:20:30 #136
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192725373
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Niet mee eens. Zodra het kan moet je de schoolgaande jeugd weer naar school laten gaan. Om verschillende redenen. Leerachterstanden, kansenongelijkheid, slechte thuissituatie, etc. Richting hun kun je het niet maken om ze langer dan strikt noodzakelijk thuis te laten.
Waarschijnlijk gaan die leraren dan weer doen waar ze het beste in zijn

Staken
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 20 april 2020 @ 23:21:00 #137
62913 Blik
The one and Only!
pi_192725377
quote:

[..]

Hebben zorgmedewerkers minder vakantiedagen gekregen dan?
  maandag 20 april 2020 @ 23:21:38 #138
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192725383
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:20 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Precies maar leraren vinden het wel best zo janken al jaren en nu hebben ze weer een excuus van ja ik zie mijn kinderen klein kinderen niet uit angst voor het virus des doods en dan moet ik wel die virusverspreiders les geven :')
het gaat natuurlijk niet alleen om de leraren, kinderen uit een besmet gezin die geen symptomen hebben kunnen andere kinderen besmetten die hun ouders weer besmetten etc.
  maandag 20 april 2020 @ 23:22:16 #139
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192725387
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:21 schreef Blik het volgende:

[..]

Hebben zorgmedewerkers minder vakantiedagen gekregen dan?
Die hebben vast geen kerstvakantie, voorjaarsvakantie, meivakantie, zomervakantie en dan mis ik vast nog wat
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192725390
quote:

[..]

Een docent gebruikt een gedeelte van een vakantie om de nieuwe lessen voor te bereiden. Dus die zijn zeker niet echt vrij.
En dat vergelijken met een verpleegkundige die een leven kan/moet redden slaat natuurlijk nergens op.

Zowel docenten als zorgmedewerkers lopen nu de marathon. Als er voor een doelgroep die mogelijkheid bestaat om vrij te zijn dan lijkt me dat juist belangrijk ook om de kwaliteit vh onderwijs te kunnen waarborgen. Want als er al een achterstand is moeten ze straks ook weer 3dubbel aan de slag
pi_192725393
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:20 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dit. Het is gokken met levende proefkonijntjes.
Nou dan maar lekker de horeca en sportscholen. Ik wil wel proefkonijn spelen.
  maandag 20 april 2020 @ 23:23:48 #142
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192725406
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 23:22 schreef Lingue het volgende:

[..]

Een docent gebruikt een gedeelte van een vakantie om de nieuwe lessen voor te bereiden.
Grootste fabel die er is. Hooguit de nieuwelingen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192725415
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je kunt een slechte thuis situatie opvangen door er voor te zorgen dat die kinderen naar de opvang kunnen oid.
Die achterstanden kunnen na een week vakantie ook aangepakt worden als die docenten hebben kunnen bijtanken en hun focus weer hebben.
  maandag 20 april 2020 @ 23:24:44 #144
62913 Blik
The one and Only!
pi_192725417
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 23:22 schreef Caland het volgende:

[..]

Die hebben vast geen kerstvakantie, voorjaarsvakantie, meivakantie, zomervakantie en dan mis ik vast nog wat
Die hebben idd andere arbeidsvoorwaarden die docenten niet hebben zoals ORT en dergelijke.

Punt is, als iemand 60 vakantiedagen krijgt als arbeidsvoorwaarde kun je daar niet zomaar 55 van maken zonder tegemoetkoming.

Maar waar hebben we het over, allemaal puur hypothetisch dit
pi_192725429
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 23:23 schreef Caland het volgende:

[..]

Grootste fabel die er is. Hooguit de nieuwelingen.
Niet in mijn omgeving. Maar daarin kunnen we prima van mening verschillen.
pi_192725453
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 23:24 schreef Lingue het volgende:

[..]

Je kunt een slechte thuis situatie opvangen door er voor te zorgen dat die kinderen naar de opvang kunnen oid.
Wie gaat dat toegeven? Ook als hij daarna wordt mishandeld door zn vader want hij is toch een prima vader en de thuissituatie is prima. Dat lijkt mij een sterk staaltje wensdenken.
quote:
Die achterstanden kunnen na een week vakantie ook aangepakt worden als die docenten hebben kunnen bijtanken en hun focus weer hebben.
Ik denk dat niemand pleit voor het afschaffen van de zomervakantie. Maar inkorten kan mijns inziens best.
zie email 27 oktober
pi_192725460
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 23:22 schreef Lingue het volgende:

[..]

Een docent gebruikt een gedeelte van een vakantie om de nieuwe lessen voor te bereiden. Dus die zijn zeker niet echt vrij.
En dat vergelijken met een verpleegkundige die een leven kan/moet redden slaat natuurlijk nergens op.

Zowel docenten als zorgmedewerkers lopen nu de marathon. Als er voor een doelgroep die mogelijkheid bestaat om vrij te zijn dan lijkt me dat juist belangrijk ook om de kwaliteit vh onderwijs te kunnen waarborgen. Want als er al een achterstand is moeten ze straks ook weer 3dubbel aan de slag
Dit wordt inderdaad altijd door leraren op verjaardagen gezegd maar ik denk dat de meeste wel beter weten.
pi_192725501
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wie gaat dat toegeven? Ook als hij daarna wordt mishandeld door zn vader want hij is toch een prima vader en de thuissituatie is prima. Dat lijkt mij een sterk staaltje wensdenken.
[..]

Ik denk dat niemand pleit voor het afschaffen van de zomervakantie. Maar inkorten kan mijns inziens best.
Die mishandeling gebeurt natuurlijk ook na schooltijd. Nadat er normale lessen gegeven zijn.

In inkorten zou ik zelf ook geen problemen zien denk ik mbt de zomervakantie. Ik las het als de meivakantie gebruiken om door te buffelen en dat is dan wel erg lang maximaal aanstaan voor docenten. Plus ook je eigen leven draaiende houden.

Dat laatste geldt natuurlijk voor iedereen. Alleen voor mensen met kantoorbanen kun je makkelijker een paar dagen vrij nemen of wordt het geaccepteerd dat je minder uren werkt in deze tijd. Dat lukt niet als leraar/lerares.
pi_192725521
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 23:31 schreef Lingue het volgende:

[..]

Die mishandeling gebeurt natuurlijk ook na schooltijd. Nadat er normale lessen gegeven zijn.
Iets zegt mij dat het nu veel erger is. De hele dag op elkaars lip, school biedt dan die broodnodige uitlaatklep.
quote:
In inkorten zou ik zelf ook geen problemen zien denk ik mbt de zomervakantie. Ik las het als de meivakantie gebruiken om door te buffelen en dat is dan wel erg lang maximaal aanstaan voor docenten. Plus ook je eigen leven draaiende houden.

Dat laatste geldt natuurlijk voor iedereen. Alleen voor mensen met kantoorbanen kun je makkelijker een paar dagen vrij nemen of wordt het geaccepteerd dat je minder uren werkt in deze tijd. Dat lukt niet als leraar/lerares.
Ik lees het zo dat een eventuele heropening pas na de meivakantie gaat zijn.
zie email 27 oktober
pi_192725607
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:27 schreef Kirumba het volgende:

[..]

Dit wordt inderdaad altijd door leraren op verjaardagen gezegd maar ik denk dat de meeste wel beter weten.
Leraar hier.
Eerste week ‘vakantie’ gebruik ik vaak voor overdracht naar de nieuwe groep en administratieve dingen afronden. Laatste week van de vakantie gebruiken we altijd voor vergaderingen, verhuizen, schooljaar opstarten etc.

Blijft ongeveer 3,5 - 4 weken over.
Noot noot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')