abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 april 2020 @ 22:59:36 #101
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192725037
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 22:05 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, hoeveel moet ik jullie zeggen dat het virus heel lang bij ons blijft voortwoekeren... Want ik heb aannames dat jullie soms wel denken dat het virus na paar maanden weg is uit Nederland, niets is waar wat jullie zeggen. We hebben ook goed gekeken wat er ook in Azië heeft afgespeeld met MERS, SARS en andere soorten virussen die ook in vele soorten versies muteert, hoe ook voor ons veel ernstiger kan aflopen! We moeten ons langer volhouden aan de maatregelen die de overheid eerder in de maanden heeft ingesteld om het virus goed te beheersen. Ons gezondheid is nu echt veel belangrijker dan economie!
En hoe denk je jouw gezondheid te betalen als dit nog maanden zo blijft
Leeft zeker vd bijstand dan snap ik dat je denkt dat geld gratis is en de rest ook
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_192725038
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 22:56 schreef Blik het volgende:

[..]

Wie zegt dat alle kinderen opeens een achterstand hebben opgelopen, ze hebben 5 weken lang de normale lesstof thuis gehad.
Dat is juist het probleem. Jou kind heeft dat ongetwijfeld gehad. Maar Samira die in dat flatje 3 hoog achter de ene PC die er thuis is moet delen met haar 3 broers en thuiswerkende vader niet. Die ongelijkheid is een veel groter probleem.
zie email 27 oktober
pi_192725060
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 22:59 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

En hoe denk je jouw gezondheid te betalen als dit nog maanden zo blijft
Leeft zeker vd bijstand dan snap ik dat je denkt dat geld gratis is en de rest ook
Niet op reageren. Trol, bangmaker aka angsthaas.
Allemaal cabaretteketet!
  maandag 20 april 2020 @ 23:00:43 #104
62913 Blik
The one and Only!
pi_192725065
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 22:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik verwacht ook wel dat daar intelligente oplossingen voor komen. Summer school achtige constructies.
Dat is al een stuk intelligenter, laat de kinderen die wel een achterstand hebben opgelopen in die zomervakantie 1 week bijspijkeren in de vakantie. En betaal de leerkracht daar dan extra voor. Dit zo collectief voor iedereen van toepassing verklaren zou ik heel raar vinden
pi_192725070
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 22:58 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Hoe naïef. Dit type onderwijs werkt ongelijkheid ontzettend in de hand. Kinderen van hoogopgeleide ouders redden het wel, kinderen uit achtergestelde sociaal-economische milieus raken hiermee steeds verder achterop. Dat het thuisonderwijs bij jouw kinderen allemaal prima gaat betekent niet dat dit voor alle kinderen zo is.
Ik vind het dapper dat je op FOK! probeert sympathie te krijgen voor het kansarme kind.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 20 april 2020 @ 23:01:26 #106
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192725080
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 22:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is juist het probleem. Jou kind heeft dat ongetwijfeld gehad. Maar Samira die in dat flatje 3 hoog achter de ene PC die er thuis is moet delen met haar 3 broers en thuiswerkende vader niet. Die ongelijkheid is een veel groter probleem.
Dit dus en daarbij kan de ene ouder het wel over brengen de ander niet.
Leraar is een vak als iedereen dit thuis kan kunnen we t vak net zo goed afschaffen en moeten ze niet zo klagen dat ze weinig betaalt krijgen met een hoge werkdruk
  maandag 20 april 2020 @ 23:02:09 #107
62913 Blik
The one and Only!
pi_192725089
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 22:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan is jouw suggestie toch een slim idee?
pi_192725098
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:02 schreef Blik het volgende:

[..]

Dan is jouw suggestie toch een slim idee?
Ik verwacht dan ook wel dat er zo iets gaat komen.
zie email 27 oktober
  maandag 20 april 2020 @ 23:04:30 #109
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192725136
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2020 22:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Vrijwel iedereen is het er over eens dat het virus zal blijven totdat er een vaccin is hoor, dus ik weet niet waar je het over hebt.

Het is echter niet zo zwart/wit als dat jij het hier schetst. Er moet een balans gevonden worden. Als je de economie vergeet, en dit maanden laat duren, dan kost dat ook levens. Of zijn die minder belangrijk in jouw ogen? Dan heb ik het niet enkel over de dood overigens. Moet je je eens voorstellen hoeveel mensen er werkloos raken. Hoeveel mensen wellicht hun huis kwijt raken. Zorg (premies) niet meer kunnen betalen, etc. Economie gaat veel verder dan ''even lekker een terrasje steunen'', iets wat sommigen lijken te vergeten; puur om een lockdown van maanden te verdedigen. Zorg is uiteraard ook belangrijk, want je wil de zorg inderdaad niet overbelasten, maar het woord ''gezondheid'' gaat veel verder dan alleen maar leven of doodgaan nav de gevolgen van Corona.
Geen woord aan toe te voegen
pi_192725138
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:00 schreef freaky40 het volgende:

[..]

Niet op reageren. Trol, bangmaker aka angsthaas.
Er is zo'n ouwe vent bij Op1 in zijn carnavalskloffie nog die zegt ja moest een beetje hoesten en kreeg wat rillingen. Stelt helemaal niks voor dus. *O*
pi_192725149
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:00 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat is al een stuk intelligenter, laat de kinderen die wel een achterstand hebben opgelopen in die zomervakantie 1 week bijspijkeren in de vakantie. En betaal de leerkracht daar dan extra voor. Dit zo collectief voor iedereen van toepassing verklaren zou ik heel raar vinden
Leraren extra betalen?
Ze verdienen al boven modaal, hebben 16 weken vakantie per jaar, hebben er nu ook 5 gehad (behalve dan soms wat huiswerk toesturen) en als klap op de vuurpeil krijgen ze ook nog +4% of iets dergelijks.
Noem me een hater maar ik spreek uit ervaring gezien driekwart van M’n familie basisschoolleraren is en geloof mij, ze zijn aardig bijgebruind..
  maandag 20 april 2020 @ 23:05:56 #112
62913 Blik
The one and Only!
pi_192725157
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 22:58 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Hoe naïef. Dit type onderwijs werkt ongelijkheid ontzettend in de hand. Kinderen van hoogopgeleide ouders redden het wel, kinderen uit achtergestelde sociaal-economische milieus raken hiermee steeds verder achterop. Dat het thuisonderwijs bij jouw kinderen allemaal prima gaat betekent niet dat dit voor alle kinderen zo is.
Zo moeilijk is het niet om maatwerk hierop toe te passen, en stel je voor dat het zo is dat er een leerling 5 weken lang niks heeft gedaan is dat op 12 jaar naar school gaan ook wel te overzien.

Juist het over 1 kam scheren van alle leerlingen vind ik kortzichtig, en dat daar de leraren dan de dupe van worden idem dito. Dat kan na deze intellgente lockdown toch een stuk slimmer
pi_192725188
quote:

[..]

Vrijwel iedereen is het er over eens dat het virus zal blijven totdat er een vaccin is hoor, dus ik weet niet waar je het over hebt.

Het is echter niet zo zwart/wit als dat jij het hier schetst. Er moet een balans gevonden worden. Als je de economie vergeet, en dit maanden laat duren, dan kost dat ook levens. Of zijn die minder belangrijk in jouw ogen? Dan heb ik het niet enkel over de dood overigens. Moet je je eens voorstellen hoeveel mensen er werkloos raken. Hoeveel mensen wellicht hun huis kwijt raken. Zorg (premies) niet meer kunnen betalen, etc. Economie gaat veel verder dan ''even lekker een terrasje steunen'', iets wat sommigen lijken te vergeten; puur om een lockdown van maanden te verdedigen. Zorg is uiteraard ook belangrijk, want je wil de zorg inderdaad niet overbelasten, maar het woord ''gezondheid'' gaat veel verder dan alleen maar leven of doodgaan nav de gevolgen van Corona.
Dit dus.
Om maar even in gezondheidstermen te blijven, deze lockdown is een stootkuur. Heel krachtig maar niet langdurig vol te houden. We moeten nu zo langzamerhand de transitie gaan maken naar een middel dat langduriger kan gaan werken.
zie email 27 oktober
  maandag 20 april 2020 @ 23:07:42 #114
62913 Blik
The one and Only!
pi_192725193
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:05 schreef Kirumba het volgende:

[..]

Leraren extra betalen?
Ze verdienen al boven modaal, hebben 16 weken vakantie per jaar, hebben er nu ook 5 gehad (behalve dan soms wat huiswerk toesturen) en als klap op de vuurpeil krijgen ze ook nog +4% of iets dergelijks.
Noem me een hater maar ik spreek uit ervaring gezien driekwart van M’n familie basisschoolleraren is en geloof mij, ze zijn aardig bijgebruind..
Iedereen is bijgebruind, het is al 5 weken zonnig weer.

En als het zo’n hemelse baan is, waarom zijn er dan al jaren tekorten aan leraren?
pi_192725195
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 22:31 schreef Blik het volgende:

[..]

Als ik RTLNieuws moet geloven mogen kinderen dadelijk in kleine clubjes weer naar school en moeten schoolvakanties ingekort gaan worden.

Die zijn niet goed wijs, dus dan moeten leraren maar de hele dag les gaan geven en krijgen ze ook nog minder schoolvakantie. Totaal onrealistisch.
Jup docenten en zorgmedewerkers hebben geen rust nodig om bij te tanken om wat ze doen. Gewoon lekker door laten werken tegen lage lonen...

Als ze vakanties inkorten hoe moeten leraren dan voorbereiden voor de nieuwe ronde en tegelijk adem halen voor wat ze in de afgelopen welen voor elkaar hebben gekregen met digitaal werken?

En de zorg! Ik hoop dat voorlopig nog de lockdown zoals hij is doorgaat want nu het afneemt kan er ruimte gemaakt worden bij de zorg. Kunnen diegene die de marathon hebben gelopen misschien even op adem komen. Hoeven ze niet meer 12u op en 12u af werken. Kunnen ze even aarden bij hun gezin of geliefden.
  maandag 20 april 2020 @ 23:09:40 #116
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192725223
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:07 schreef trein2000 het volgende:
We moeten nu zo langzamerhand de transitie gaan maken naar een middel dat langduriger kan gaan werken.
De anderhalvemeter economie dus.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192725233
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 23:07 schreef Lingue het volgende:

[..]

Jup docenten en zorgmedewerkers hebben geen rust nodig om bij te tanken om wat ze doen. Gewoon lekker door laten werken tegen lage lonen...

Als ze vakanties inkorten hoe moeten leraren dan voorbereiden voor de nieuwe ronde en tegelijk adem halen voor wat ze in de afgelopen welen voor elkaar hebben gekregen met digitaal werken?

En de zorg! Ik hoop dat voorlopig nog de lockdown zoals hij is doorgaat want nu het afneemt kan er ruimte gemaakt worden bij de zorg. Kunnen diegene die de marathon hebben gelopen misschien even op adem komen. Hoeven ze niet meer 12u op en 12u af werken. Kunnen ze even aarden bij hun gezin of geliefden.
Heel cru misschien. Maar 'even uitpuffen' staat niet in verhouding tot de schade (zowel financieel als maatschappelijk) die een week extra lockdown oplevert.
Als dat de motivering is hoop ik dat het malieveld de volgende dag vol staat.
zie email 27 oktober
  Spellchecker maandag 20 april 2020 @ 23:11:25 #118
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192725251
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Heel cru misschien. Maar 'even uitpuffen' staat niet in verhouding tot de schade (zowel financieel als maatschappelijk) die een week extra lockdown oplevert.
Met 1,5 meter afstand ....
pi_192725256
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 23:11 schreef maily het volgende:

[..]

Met 1,5 meter afstand ....
Of zonder.
zie email 27 oktober
pi_192725266
Dus er worden nu nog steeds mensen getest, die nog nooit met dit virus in aanraking gekomen zijn?
Of kan iemand die al genezen is, geen anti-stoffen hebben? Als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_192725273
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:07 schreef Blik het volgende:

[..]

Iedereen is bijgebruind, het is al 5 weken zonnig weer.

En als het zo’n hemelse baan is, waarom zijn er dan al jaren tekorten aan leraren?
Mooi weer is het inderdaad, maar tijd om veelal buiten te zitten heb ik niet hoor.

Het gaat mij om het feit dat ze al 14 weken vrij hebben, nu het 5 weken een stuk rustiger hebben en vervolgens voor een mogelijk extra weekje extra geld willen. Hoe ver sta je dan van de realiteit?
  maandag 20 april 2020 @ 23:12:59 #122
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192725276
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 22:53 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Nee, het zou niet wijs zijn als leraren schijt hebben aan de ontwikkeling van de kinderen en nu hun zomervakantie gaan opeisen.

Het zijn nu eenmaal bijzondere tijden. Uiteraard mag daar een fikse beloning tegenover staan. Net zoals de verpleegkundigen/artsen die straks verdienen.
Iedereen belonen gratis geld hangt aan de bomen
  maandag 20 april 2020 @ 23:13:02 #123
62913 Blik
The one and Only!
pi_192725277
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Voor mijn part starten ze de scholen weer op hoor, zelfs zonder 1.5 meter poespas.
pi_192725294
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:13 schreef Blik het volgende:

[..]

Voor mijn part starten ze de scholen weer op hoor, zelfs zonder 1.5 meter poespas.
Wat betreft de basisscholen ben ik dat volkomen met je eens. Als we het hebben over andere onderwijsvormen zit je dan met het probleem dat het OV weer volloopt. Dat is niet zo maar op te lossen.
zie email 27 oktober
pi_192725301
quote:

[..]

Prima verwoord en helemaal mee eens ^O^ .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')