Dit betreft overigens WTI-contracten voor mei en die lopen morgen af. Aangezien niemand in mei olie nodig heeft, daalt de prijs zo hard.quote:Op maandag 20 april 2020 19:48 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
$2 al nu, dit loopt echt uit de klauwen
Wel grappig. Kan het ook negatief gaan? Alhoewel, dat zou niet logisch zijn, het is geen elektriciteit.quote:Op maandag 20 april 2020 19:50 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dit betreft overigens WTI-contracten voor mei en die lopen morgen af. Aangezien niemand in mei olie nodig heeft, daalt de prijs zo hard.
quote:Op maandag 20 april 2020 18:42 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft al door dat corona op retour is
Zeker! Als jij zo’n contract hebt en je kunt kiezen of je ‘morgen’ 10.000 vaten op je stoep hebt zonder dat je opslagruimte hebt (dat is er namelijk niet of anders heel duur) of dat je het contract morgen nog kwijt kunt door een dollar bij te betalen...quote:Op maandag 20 april 2020 19:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wel grappig. Kan het ook negatief gaan?
Damn. Sterkte gewenst...quote:Op maandag 20 april 2020 19:46 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Klopt. De mijne is 91 en is nu stervende, in het verpleeghuis aan corona. En niemand mag erbij
Dank je welquote:Op maandag 20 april 2020 19:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Damn. Sterkte gewenst...
Heb een tante van 93 in verpleeghuis die het heeft, maar die is voorlopig nog goed...
Sterkte inderdaad, echt kutquote:Op maandag 20 april 2020 19:57 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Dank je wel![]()
Heb vrijdag afscheid kunnen nemen van haar via beeldbellen.
quote:Prijs Amerikaanse olie nu onder de 0 dollar
De prijs van een vat ruwe Amerikaanse olie is voor het eerst gedaald tot onder de 0 dollar. De prijsdaling komt grotendeels doordat contracten voor de maand mei morgen aflopen, en om die reden massaal van de hand gedaan worden.
Ja als je het van ze over wil nemen krijg je geld op dit moment.quote:Op maandag 20 april 2020 20:37 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dus je krijgt een gratis vat olie +$2
Moet je ze wel kunnen opslaan en ophalenquote:Op maandag 20 april 2020 20:37 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dus je krijgt een gratis vat olie +$2
twitter:gilbeaq twitterde op maandag 20-04-2020 om 19:51:05Oil is almost down to $1/barrel. Since many are not familiar with oil markets, its important to note why this is happening.
The May contract expires tomorrow. If you have a May contract at expiration, you must take physical delivery of 1,000 barrels of oil at Cushing in Oklahoma reageer retweet
twitter:gilbeaq twitterde op maandag 20-04-2020 om 19:51:05Oil traders that still have contracts are selling at whatever price they can get because they do not (all) have the ability to take physical delivery.
Storage and refiners are not buying. The $1/barrel is a trading dynamic when there are many sellers and limited buyers reageer retweet
According to Russian media, the protests were called by Vadim Cheldiev, an opera singer and activist who has publicly doubted the existence of a coronavirus pandemic. Late last week, he issued a call for locals to protest and violate the "self-isolation regime" under which Russians are expected to shelter at home.twitter:mjluxmoore twitterde op maandag 20-04-2020 om 14:35:54A hundreds-strong crowd of protesters in Russia's #Vladikavkaz has now apparently begun flinging stones at riot police, who have in turn commenced a crackdown. A woman stuck inside the regional administration calls them "morons" & "scum”. Video from the Алания24 Telegram channel https://t.co/sYH3Zxps1a reageer retweet
Wil je nu een koekje omdat je willens en wetens jouw gezondheid en die van jouw gasten in gevaar hebt gebracht? Voel je je nu stoer?quote:Op maandag 20 april 2020 21:08 schreef Pinnenmutske het volgende:
Ik vierde mijn verjaardag op 13 april in lockdown en halve quarantaine.
Kerngezond
Gaat de goede kant uit.quote:Op maandag 20 april 2020 21:14 schreef Arts-assistent het volgende:
Nu nog maar 8 op de IC (piek 19), en 21 op de reguliere afdeling.
Zelf inmiddels niet meer op de IC maar de cohortafdeling. Maar nee, geen nieuwe IC opname sinds donderdag.quote:Op maandag 20 april 2020 21:15 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Gaat de goede kant uit.![]()
Heb je nieuwe IC-patiënten erbij gekregen vandaag?
Goed nieuws.quote:Op maandag 20 april 2020 21:16 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Zelf inmiddels niet meer op de IC maar de cohortafdeling. Maar nee, geen nieuwe IC opname sinds donderdag.
Mooi te horen daar het goed gaat, houden zo....quote:Op maandag 20 april 2020 21:16 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Zelf inmiddels niet meer op de IC maar de cohortafdeling. Maar nee, geen nieuwe IC opname sinds donderdag.
Nee en ik had geen feestje hoor.quote:Op maandag 20 april 2020 21:13 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Wil je nu een koekje omdat je willens en wetens jouw gezondheid en die van jouw gasten in gevaar hebt gebracht? Voel je je nu stoer?
Ik raad een cursus wiskunde en/of statistiek aan als dit een serieuze vraag is.quote:Op maandag 20 april 2020 21:33 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Hoe lang duurt het eigenlijk dat het virus is uitgedoofd?
Ik bedoel, we zijn nu 4 weken in 'lockdown'. Wie besmet wie nu nog?
Als het goed is zijn we nu toch:
- nooit besmet
- wel besmet geweest maar niet ziek
- wel besmet en ziek geweest
- dood gegaan![]()
Zit het enige gevaar nu dan niet alleen nog in de verpleeg- en ziekenhuizen?
Dat virus zal voor altijd blijven tenzij we een vaccin hebben.quote:Op maandag 20 april 2020 21:33 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Het is niet heel gek wat hij zegt. Met de huidige maatregelen verwacht je op den duur vrijwel gewn nieuwe besmettingen meer of lees jij anders?quote:Op maandag 20 april 2020 21:34 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Ik raad een cursus wiskunde en/of statistiek aan als dit een serieuze vraag is.
Ja het is een serieuze vraag, mag je ook gewoon op reageren.quote:Op maandag 20 april 2020 21:34 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Ik raad een cursus wiskunde en/of statistiek aan als dit een serieuze vraag is.
Over een paar weken dus terrassenquote:Op maandag 20 april 2020 21:16 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Maar stel, theoretisch, dat we nu allemaal 2 weken lang op een eigen kamertje gaan zitten.quote:Op maandag 20 april 2020 21:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat virus zal voor altijd blijven tenzij we een vaccin hebben.
Ik begrijp je, maar het virus blijft vermoedelijk heel lang bij ons in Nederland, want het kan zeer lang duren voor dat het virus helemaal uitgedoofd is. Wellicht snap ik van iemand het graag wil dat de maatregelen weer versoepeld wil zien, op dit moment is nog onverstandig om daar werk van te maken. Het is ook gekoppeld aan 4 criteria: druk op IC's, besmettingsgraad(R0) kracht van het virus en besmettingen onder mensen. Hoe veel ik per keren aan iemand heb uitgelegd, snappen ze ook echt niet wat de maatregelen voor ons inhoudt op langere termijn... maar heel belangrijk is dat we met zijn alleen 1,5 meter afstand houden en goede belangrijke hygiëne handhaven (zo veel mogelijk handen wassen en desinfecteren). Op die manier kunnen we het coronavirus verslaan.quote:Op maandag 20 april 2020 21:33 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik bedoel, we zijn nu 4 weken in 'lockdown'. Wie besmet wie nu nog?
Als het goed is zijn we nu toch:
- nooit besmet
- wel besmet geweest maar niet ziek
- wel besmet en ziek geweest
- dood gegaan![]()
Zit het enige gevaar nu dan niet alleen nog in de verpleeg- en ziekenhuizen?
Gedachte heb ik ook een keer mee gespeeld, maar de incubatietijd is tot 14 dagen, vervolgens kan je zeker wel 14-21 dagen ziek en besmettelijk zijn, en dan aan het eind van je ziekteproces een gezinslid aansteken, die vervolgens ook weer dezelfde cyclus doorgaat. Per cyclus ben je met een beetje pech dus 35 dagen verder, als je bijv. een gezin van 5 bent heb je in het aller- aller- allerslechtste geval 175 dagen aaneengesloten corona.quote:Op maandag 20 april 2020 21:38 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Maar stel, theoretisch, dat we nu allemaal 2 weken lang op een eigen kamertje gaan zitten.
Dan gaat het virus toch weg?
Dat snap ik.quote:Op maandag 20 april 2020 21:39 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik begrijp je, maar het virus blijft vermoedelijk heel lang bij ons in Nederland, want het kan zeer lang duren voor dat het virus helemaal uitgedoofd is.
Ja dat klopt, maar kan ook wel eens gloeien in een woonvorm waar gehandicapte bewoners wonen.quote:Op maandag 20 april 2020 21:45 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Dat snap ik.
Maar het 'gloeit' nu dan toch alleen nog in de verpleeghuizen en ziekenhuizen?
Valt mee, wij nemen ook nog patiënten op in het ziekenhuis van 50-70 jaar die niet uit verpleegtehuizen komen, maar uit een gezinssituatie.quote:Op maandag 20 april 2020 21:45 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Dat snap ik.
Maar het 'gloeit' nu dan toch alleen nog in de verpleeghuizen en ziekenhuizen?
Ah, dank. Dat vind ik dus wel verrassend. Dat komt dus door die lange incubatie- en besmettingstijd.quote:Op maandag 20 april 2020 21:46 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Valt mee, wij nemen ook nog patiënten op in het ziekenhuis van 50-70 jaar die niet uit verpleegtehuizen komen, maar uit een gezinssituatie.
Dus weten ze klein beetje van over wat OMT heeft gezegd wat ze het kabinet willen adviseren?quote:Op maandag 20 april 2020 21:48 schreef Oscar. het volgende:
Nou, volgens Nieuwsuur blijft voorlopig nog alles dicht, maar misschien gaan de basisscholen weer selectief open
Vergeet niet dat er ook altijd een 'lek' zal bestaan tussen verpleeg- en verzorgtehuizen en de buitenwereld. Er is altijd wel iemand, verzorgende/verplegende/arts of bezoeker die zich niet goed aan de hygiënemaatregelen houdt.quote:Op maandag 20 april 2020 21:48 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ah, dank. Dat vind ik dus wel verrassend. Dat komt dus door die lange incubatie- en besmettingstijd.
Mmmm... ik had verwacht dat NL de omliggende landen zou volgen die allemaal nu weer langzaam open gaan...quote:Op maandag 20 april 2020 21:48 schreef Oscar. het volgende:
Nou, volgens Nieuwsuur blijft voorlopig nog alles dicht, maar misschien gaan de basisscholen weer selectief open
Dus het kan overal gebeuren wat er ook met die hygiënemaatregelen doet,, door het personeel goed gedaan of niet.quote:Op maandag 20 april 2020 21:50 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er ook altijd een 'lek' zal bestaan tussen verpleeg- en verzorgtehuizen en de buitenwereld. Er is altijd wel iemand, verzorgende/verplegende/arts of bezoeker die zich niet goed aan de hygiënemaatregelen houdt.
En ook al doen ze dat wel, 100% wegnemen van het risico doe je ook niet.quote:Op maandag 20 april 2020 21:50 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er ook altijd een 'lek' zal bestaan tussen verpleeg- en verzorgtehuizen en de buitenwereld. Er is altijd wel iemand, verzorgende/verplegende/arts of bezoeker die zich niet goed aan de hygiënemaatregelen houdt.
Klopt, we blijven zelf de zwakste schakel.quote:Op maandag 20 april 2020 21:50 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Wanneer een gezinslid besmet is met het coronavirus, moeten ook andere gezinsleden dan verplicht thuis blijven... dus allemaal in quarantaine.quote:Op maandag 20 april 2020 21:53 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Klopt, we blijven zelf de zwakste schakel.
Wordt zo'n gezinssituatie waaruit je zegt dat toch nog het virus opduikt, dan nu goed onderzocht en getest?
Geen idee, ik houd me daar zo ver mogelijk van weg. Ik zorg lekker voor de mensen in het ziekenhuis en sluit me af voor de rest. Dat is het pakkie-an van beleidsmakers, GGD en overige spelers binnen de eerstelijns zorg.quote:Op maandag 20 april 2020 21:53 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Klopt, we blijven zelf de zwakste schakel.
Wordt zo'n gezinssituatie waaruit je zegt dat toch nog het virus opduikt, dan nu goed onderzocht en getest?
Rutte verschuilt zich graag achter experts en andere landen. Lockdown kwam hier ook pas vrij laat vergeleken met andere landen, terwijl iedereen al wel wist dat het al aanwezig was in NL. Denk dat hij nu dus ook wil kijken wat werkt in de andere landen. Ik reken op niks morgen, hij komt te bang over. Te bang voor een nieuwe piek, wat hem dan weer kwalijk te nemen valt (als die piek inderdaad komt), ook met het oog op nieuwe verkiezingen.quote:Op maandag 20 april 2020 21:51 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Mmmm... ik had verwacht dat NL de omliggende landen zou volgen die allemaal nu weer langzaam open gaan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |