abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192465603

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

https://forum-fok.digidip(...)6930%2F3%2F50%23live

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 05-04-2020 22:06:34 ]
pi_192465621
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:36 schreef nelsonwarm het volgende:

[..]

Maar als men zegt dat uiteindelijk bijna iedereen corona besmet zal raken met corona, dan heb ik het liever zo snel mogelijk.
Dat is leuk, maar aangezien het vrij druk is op de IC's, waar ook jij mogelijk terecht kan komen, zitten ze niet echt te wachten op mensen die bewust corona op gaan lopen 'om er maar vanaf te zijn'.
pi_192465674
Niemand op aarde wil de wet van de jungle..... Maar de wet van de rijken wil graag iedereen?
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_192465679
BNODesk twitterde op zondag 05-04-2020 om 18:40:57 Italy has reported the lowest number of daily deaths in more than 2 weeks: 525 new deaths were reported over the past 24 hours, along with 4,316 new cases https://t.co/ACTvkkQ0g2 reageer retweet
BNODesk twitterde op zondag 05-04-2020 om 17:15:45 NEW: New York state reports 8,327 new coronavirus cases and 594 new deaths since yesterday, raising total to 122,031 cases and 4,159 dead https://t.co/ACTvkkQ0g2 reageer retweet
Beide ongeveer even veel doden, allee is Italie op weg naar beneden en New York (nog) op weg omhoog.
pi_192465681
Heb het idee dat die cijfers er alleen maar voor zorgen dat mensen het virus gevaar weer verslonzen. Helemaal in combinatie met het mooie weer.

Over een weekje weer een gigantische piek?
blablablabla
pi_192465719
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:43 schreef Elan het volgende:
Heb het idee dat die cijfers er alleen maar voor zorgen dat mensen het virus gevaar weer verslonzen. Helemaal in combinatie met het mooie weer.

Heb hier in de buurt echt sterk het idee alsof mensen het nog steeds serieus nemen. Al onze contacten houden zich ook netjes aan de regels. Ik denk dat mensen de ernst wel begrijpen. De grootste groep in ieder geval.

Risico op een nieuwe piek zullen we altijd hebben, totdat er een vaccin is, maar ik denk dat we het ergste wel gehad hebben in NL eigenlijk.
  zondag 5 april 2020 @ 18:47:51 #7
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192465727
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 18:12 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Waar anders op ?

Rest wilde volgens mij nog hardere maatregelen

En laat er geen misverstand bestaan ik wil alles dat kan 0 doden

Maar we zetten nu alles op alles voor mis 5000 tot 10.000 als het al zoveel is levens die je extra red.
Maar vergeet die duizenden tot half miljoen mensen die helemaal als dit nog langer aanhoud in de problemen komem
Ruim 2.5 miljoen Nederlanders van 65-79 jaar, en 800.000 van 80 en ouder. Dan gaat het over meer dan 10.000 doden.
are we infinite or am I alone
pi_192465732
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:04 schreef the-eye het volgende:

[..]

Joh schei's effe uit
Als ik op de ic lig wil ik goed verzorgd worden, wil ik mensen die er voor geleerd hebben, en hoop ik dat de mensen vechten voor mń leven en niet dat Floris-Jan en Rachid een beetje staan te geinen met mijn beademingsapparaat :')

Denk toch even na voor je wat roept, Dienstplichtigen hebben hiervoor geleerd en dus is er al affiniteit. Zorg is een onderdeel van de dienstplicht, je kunt ook een ander vak kiezen wat bij jou past, zeg maar alle vitale beroepen die hard nodig zijn tijdens de crisis. Dit zijn geen kinderen maar dit zijn volwassenen. Als 18 jarige heb je de dienstplicht, dan leer je die vak. Maar als volwassene kun je de rest van je leven opgeroepen worden mocht het land je nodig hebben. Je bent dus deskundig, want je hebt tijdens je dienstplicht hiervoor geleerd. Het enige verschil is dat het niet je beroep is, je werkt dus ergens anders, maar je kunt wel onmiddellijk ingezet worden als het nodig is. ( een soort nationale garde ) Dat is wat er nu aan ontbreekt IC personeel en dit zou je kunnen oplossen met dienstplicht, niet om te werken, maar om te leren. Zie het als een extra diploma, daar is overigens niks mis mee.
pi_192465736
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:43 schreef Elan het volgende:

Denk niet dat een vol park echt een piek gaat opleveren. Niet zoals een volle metro, vol café of vol stadion zou doen. Misschien zeggen ze het ook uit solidariteit namens de zorgmedewerkers.
.
  Redactie Frontpage zondag 5 april 2020 @ 18:51:10 #10
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192465762
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 16:51 schreef michiel_merk het volgende:
Kijktip voor vanavond {discovery)21:00 https://www.ad.nl/show/di(...)oronavirus~a80678ff/ Pandemic: COVID-19 schijnen experts en wetenschappers hun licht op deze wereldwijde tragedie, waar o.a ook Wuhan aanbod komt i.v.m de eerste gevallen in December
Discovery is de enige zender die ik kijk en dit klinkt natuurlijk wel interessant, maar zo'n serie zou beter tot zijn recht komen aan het 'einde' van de pandemie denk ik. Denk dat je een hoop actuele info gaat missen (zoals de explosie qua besmettingen in de VS afgelopen week).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192465768
Mensen fijne voortzetting....ik ga verder met mijn eigen werk.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 18:53:35 #12
249559 crew  Lavenderr
pi_192465789
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 18:48 schreef Fer het volgende:

[..]

Denk niet dat een vol park echt een piek gaat opleveren. Niet zoals een volle metro, vol café of vol stadion zou doen. Misschien zeggen ze het ook uit solidariteit namens de zorgmedewerkers.
Ik hoop dat mensen zich realiseren hoe belangrijk het is om nog even vol te houden en niet ineens alles overboord gooien. Misschien is de angst voor wat omstanders er van kunnen zeggen genoeg om toch afstand te bewaren.
  zondag 5 april 2020 @ 18:54:25 #13
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192465798
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat is leuk, maar aangezien het vrij druk is op de IC's, waar ook jij mogelijk terecht kan komen, zitten ze niet echt te wachten op mensen die bewust corona op gaan lopen 'om er maar vanaf te zijn'.
Inoculatie zoals ze vroeger met de pokken deden, voordat er een vaccin was.

Bvb: virussen in de neus spuiten, volproppen met watten en dichtplakken, zodat de besmetting niet te snel naar de longen verspreidt.. 8-)
  zondag 5 april 2020 @ 18:54:34 #14
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_192465802
Hoe kan het nou eigenlijk dat België zoveel hogere dagcijfers heeft terwijl zij in volledige lockdown zijn én een kleiner land zijn?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_192465811
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik hoop dat mensen zich realiseren hoe belangrijk het is om nog even vol te houden en niet ineens alles overboord gooien. Misschien is de angst voor wat omstanders er van kunnen zeggen genoeg om toch afstand te bewaren.
Dit. Dit wordt de grootste uitdaging :X
Brutal. Fucking. Metal.
  Redactie Frontpage zondag 5 april 2020 @ 18:55:55 #16
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192465815
quote:
11s.gif Op zondag 5 april 2020 18:54 schreef Faux. het volgende:
Hoe kan het nou eigenlijk dat België zoveel hogere dagcijfers heeft terwijl zij in volledige lockdown zijn én een kleiner land zijn?
Omdat ze meer testen en makkelijker mensen op de IC kunnen leggen omdat ze voldoende ruimte hebben.
_____
pi_192465820
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:51 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Discovery is de enige zender die ik kijk en dit klinkt natuurlijk wel interessant, maar zo'n serie zou beter tot zijn recht komen aan het 'einde' van de pandemie denk ik. Denk dat je een hoop actuele info gaat missen (zoals de explosie qua besmettingen in de VS afgelopen week).
Ik denk dat er wel een deel 2 en 3 komt.
  zondag 5 april 2020 @ 18:57:16 #18
3542 Gia
User under construction
pi_192465837
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 18:12 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Waar anders op ?

Rest wilde volgens mij nog hardere maatregelen

En laat er geen misverstand bestaan ik wil alles dat kan 0 doden

Maar we zetten nu alles op alles voor mis 5000 tot 10.000 als het al zoveel is levens die je extra red.
Maar vergeet die duizenden tot half miljoen mensen die helemaal als dit nog langer aanhoud in de problemen komem
Nee, we zetten alles op alles om te zorgen dat de ziekenhuizen de zorg aan blijven kunnen.

Wat zie jij voor je, 'Jort!', dat miljoenen mensen tegelijkertijd Corona hebben waarvan enkele 100.000 thuis komen te overlijden, stikkend, omdat ze geen adem kunnen halen.
  zondag 5 april 2020 @ 18:57:43 #19
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192465841
Peter Hotez, M.D., Ph.D. is Dean of the National School of Tropical Medicine and Professor of Pediatrics and Molecular Virology & Microbiology at Baylor College of Medicine where he is also the Director of the Texas Children's Center for Vaccine Development (CVD) and Texas Children's Hospital Endowed Chair of Tropical Pediatrics.

.

volledige podcast, als je je verveeld.
.
pi_192465849
Reactie Grapperhaus en Bruls op naleving corona maatregelen

Publicatiedatum 5 april 2020

Minister Ferd Grapperhaus van Justitie en Veiligheid en voorzitter van het Veiligheidsberaad Hubert Bruls kijken samen terug op een relatief rustig verlopen weekend. Het eerste beeld vanuit de veiligheidsregio’s in Nederland is dat de meeste mensen zich dit weekend goed gehouden hebben aan de oproep om thuis te blijven en alleen naar buiten zijn gegaan voor een frisse neus of als het echt nodig was. Mensen kwamen veelal niet in grote groepen samen en hielden zich aan de 1,5 m afstand.

Zondag drukker dan zaterdag
In heel Nederland was te merken dat het zondag drukker was dan zaterdag. Zondag moest door burgemeesters in enkele gevallen – al dan niet preventief – worden ingegrepen. Zo zijn er in sommige plaatsen skatebanen gesloten, en werden toegangswegen tot bijvoorbeeld het drielandenpunt, stranden en andere recreatiegebieden gesloten. Ook in de grensgebieden bleef het rustig. In midden- en Noord-Nederland waren er vooral terugkerende Nederlanders, alleen in Limburg kwamen enkele mensen vanuit Duitsland naar Nederlandse woonboulevards en tuincentra. Dat heeft niet tot noemenswaardige drukte geleid.

Enkele incidenten
In heel Nederland waren er enkele incidenten waarbij de politie moest optreden. Zo is in Borne, Arnhem en Breda opgetreden door de politie en werden feesten opgebroken. Daarbij is niet alleen gehandhaafd maar zijn in enkele gevallen ook boetes uitgedeeld en mensen aangehouden.

Grapperhaus: “We kijken terug op een weekend met prachtig weer, waarbij mensen duidelijk de lastige keuze hebben gemaakt zoveel mogelijk thuis te blijven. De mensen die wel naar buiten gingen hielden zich aan de regels en hielden goed afstand tot elkaar. Tegen die mensen zeg ik: complimenten, we begrijpen hoe moeilijk het is, maar hou dit vast, ook richting het Paasweekend! Alleen door samen deze lastige keuzes te maken, bestrijden we corona. Over de huisfeesten die opgebroken zijn door de politie kan ik kort zijn; onacceptabel. Terecht dat burgemeesters en politie hard opgetreden hebben.”

Bruls: “Maandagavond sprak het Veiligheidsberaad met minister president Rutte en minister Grapperhaus over de huidige maatregelen. We zijn het er samen over eens dat de maatregelen effect hadden vorige week en dat blijkt ook dit weekend weer. We zien minder mensen en groepen op straat en de bevolking lijkt de maatregelen te steunen. Een enkeling heeft een ‘geheugensteuntje’ nodig, maar daarom handhaven de veiligheidsregio’s ook op de genomen maatregelen. Hopelijk blijft de steun en medewerking van de bevolking zo tot eind april. Want we beseffen allemaal ook heel goed: we vragen nogal wat van onze samenleving, van onze mensen. Maar alleen samen kunnen we dit aan. Dit virus moet gestopt worden en hoe minder mensen ziek worden, hoe minder mensen overlijden en we het virus uiteindelijk helemaal kunnen stoppen.”

https://www.veiligheidsbe(...)-corona-maatregelen/
  Redactie Frontpage zondag 5 april 2020 @ 18:58:15 #21
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192465854
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:56 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Ik denk dat er wel een deel 2 en 3 komt.
Dat verwacht ik ook wel ja, en Discovery kennende zullen ze deze de komende week nog wel tig keer herhalen :+
_____
  zondag 5 april 2020 @ 18:59:39 #22
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_192465874
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:55 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Omdat ze meer testen en makkelijker mensen op de IC kunnen leggen omdat ze voldoende ruimte hebben.
Maar hier in Nederland is toch ook nog ruimte? Of begrijp ik het verkeerd.
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  zondag 5 april 2020 @ 19:00:12 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_192465883
quote:
Ze testen ook post mortem op de mensen die thuis of in het verpleeghuis overleden zijn.
Als je bij ons dood bent voordat je getest bent, dan ben je toevallig niet doodgegaan aan covid 19.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 5 april 2020 @ 19:01:39 #24
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192465905
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:47 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ruim 2.5 miljoen Nederlanders van 65-79 jaar, en 800.000 van 80 en ouder. Dan gaat het over meer dan 10.000 doden.
Want als we doorgaan gaan deze ook allemaal dood ?
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zondag 5 april 2020 @ 19:03:00 #25
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_192465927
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:00 schreef speknek het volgende:

[..]

Ze testen ook post mortem op de mensen die thuis of in het verpleeghuis overleden zijn.
Als je bij ons dood bent voordat je getest bent, dan ben je toevallig niet doodgegaan aan covid 19.
Check, thanks!
  Redactie Frontpage zondag 5 april 2020 @ 19:03:45 #26
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192465945
quote:
11s.gif Op zondag 5 april 2020 18:59 schreef Faux. het volgende:

[..]

Maar hier in Nederland is toch ook nog ruimte? Of begrijp ik het verkeerd.
In andere landen wordt als je aan de beademing moet naar de IC, in Nederland wordt eerst gekeken of het nog zin heeft, dus of iemand de IC overleefd en niet 3 weken een bed 'bezet' houdt om vervolgens alsnog te overlijden.
_____
  zondag 5 april 2020 @ 19:05:31 #27
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192465978
quote:
Wat LTVDK zegt, en ik denk dat ook doden in verpleeghuizen meegeteld worden die niet getest zijn geweest.
En misschien zijn er inderdaad in verhouding meer besmettingen, meer mensen die in Italië geweest zijn bvb.
  zondag 5 april 2020 @ 19:08:41 #28
3542 Gia
User under construction
pi_192466046
quote:
Hier zijn het er ook meer:

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/14/sterfte-neemt-toe
pi_192466088
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  zondag 5 april 2020 @ 19:10:26 #30
3542 Gia
User under construction
pi_192466092
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:01 schreef Nicksanders het volgende:

De zorg kan zoveel zieken ineens, niet aan!

Het gaat niet om sterfte tegen te gaan, maar zorg kunnen verlenen als dat nodig is.
  zondag 5 april 2020 @ 19:11:01 #31
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192466102
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:01 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Waarschijnlijk 100.000 of meer, als 70% ervan besmet raakt.
pi_192466131
Had die ouwe Bush toch maar mooi zien aankomen:

https://abcnews.go.com/Po(...)3&cid=social_fb_abcn
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 5 april 2020 @ 19:13:45 #33
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192466137
quote:
Moet nog een hoop gebeuren voordat thuiswerken normaal wordt merk ik wel (na deze crisis) :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192466150
quote:
Ik heb een mail gestuurd naar de woningbouwvereniging. Ik hoop dat zij er iets aan kunnen doen."

Manmanman
  zondag 5 april 2020 @ 19:14:47 #35
3542 Gia
User under construction
pi_192466160
quote:
Zet je toch een gehoorbeschermer op je oren. Hoor je niks meer.
pi_192466183
We moeten allemaal een volledig op afstand bestuurbare robot krijgen zodat iedereen thuis kan werken. Die robot moet alles kunnen wat wij ook kunnen.
  zondag 5 april 2020 @ 19:16:55 #37
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192466193
quote:
Hier in België is het rustig. Alle bouwmarkten zijn gesloten...
  zondag 5 april 2020 @ 19:17:37 #38
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192466203
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:14 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ik heb een mail gestuurd naar de woningbouwvereniging. Ik hoop dat zij er iets aan kunnen doen."

Manmanman
Ja echt he. :|W
pi_192466207
quote:
Als je nu gaat lopen klussen ben je gewoon een asociale lul.
pi_192466210
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2020 18:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Heb hier in de buurt echt sterk het idee alsof mensen het nog steeds serieus nemen. Al onze contacten houden zich ook netjes aan de regels. Ik denk dat mensen de ernst wel begrijpen. De grootste groep in ieder geval.

Risico op een nieuwe piek zullen we altijd hebben, totdat er een vaccin is, maar ik denk dat we het ergste wel gehad hebben in NL eigenlijk.
Buiten met vreemden wel ja, maar ik zie dat mensen toch wel weer elkaar op beginnen te zoeken qua verjaardagen, feestjes, familie lang niet gezien etc.

Er zijn dit weekend ook een hoop feestjes beëindigt door de politie.

Bijvoorbeeld: https://www.hartvannederl(...)eren-strenge-regels/
blablablabla
  Redactie Frontpage zondag 5 april 2020 @ 19:19:58 #41
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192466228
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:16 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Hier in België is het rustig. Alle bouwmarkten zijn gesloten...
Volgens mij zijn hier na supermarkten de bouwmarkten momenteel de best bezochte winkels :X
_____
  zondag 5 april 2020 @ 19:20:08 #42
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192466231
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:15 schreef polderturk het volgende:
We moeten allemaal een volledig op afstand bestuurbare robot krijgen zodat iedereen thuis kan werken. Die robot moet alles kunnen wat wij ook kunnen.
Ik jouw geval moet hij dus ook ongevraagde proefballonnetjes uitbraken op het internet?
  zondag 5 april 2020 @ 19:20:15 #43
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192466233
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 19:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Buiten met vreemden wel ja, maar ik zie dat mensen toch wel weer elkaar op beginnen te zoeken qua verjaardagen, feestjes, familie lang niet gezien etc.

Als ik 1 ding geleerd heb van deze crisis is dat ik geen sociaal persoon ben :P Ik vind het prima thuis. Woon wel samen dus ben niet alleen, dat scheelt natuurlijk wel. Maar heb totaal niet de 'drang' om naar feesten te gaan ofzo.
pi_192466234
Iedereen in Turkije krijgt gratis 5 mondkapjes per week, op 65 plussers en 20 minners na. Want die mogen niet buiten komen.
  zondag 5 april 2020 @ 19:20:41 #45
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_192466239
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:20 schreef polderturk het volgende:
Iedereen in Turkije krijgt gratis 5 mondkapjes per week, op 65 plussers en 20 minners na. Want die mogen niet buiten komen.
Waarom 20 minners niet?
2000 light years from home
  zondag 5 april 2020 @ 19:23:00 #46
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192466267
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 19:17 schreef Gehrman het volgende:

[..]

bouwmarkten zijn open, dus het wordt gestimuleerd
  zondag 5 april 2020 @ 19:23:26 #47
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_192466274
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:48 schreef MakkieR het volgende:
8 •
MakkieR
Dienstplicht was minimaal 25 jaar geleden man :D
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 5 april 2020 @ 19:24:52 #48
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192466293
quote:

[..]

Dit. Mijn buren vonden het vorige week ook nodig om lekker luidruchtig te gaan klussen terwijl ik probeerde een training te geven via Skype }:|
  zondag 5 april 2020 @ 19:25:11 #49
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192466298
quote:

[..]

Wanneer dan? In de vakantie? Met een beetje beleid moet dat kunnen. Ik bedoel niet dat je de hele dag met een cirkelzaag of slijptol in de tuin moet staan.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  zondag 5 april 2020 @ 19:26:30 #50
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_192466313
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, we zetten alles op alles om te zorgen dat de ziekenhuizen de zorg aan blijven kunnen.

Wat zie jij voor je, 'Jort!', dat miljoenen mensen tegelijkertijd Corona hebben waarvan enkele 100.000 thuis komen te overlijden, stikkend, omdat ze geen adem kunnen halen.
Miljoenen mensen 😀
In China wonen er meer dan een miljard, en kijk naar de cijfers daar.
Jaja, lockdown, dat heeft geholpen, maar 8 april gaat Wuhan weer open, dus daarna kun je zien wat het effect was/is.
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 5 april 2020 @ 19:26:31 #51
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192466314
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:25 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Wanneer dan? In de vakantie? Met een beetje beleid moet dat kunnen. Ik bedoel niet dat je de hele dag met een cirkelzaag of slijptol in de tuin moet staan.
In het weekend?
  zondag 5 april 2020 @ 19:26:41 #52
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_192466316
Okay, blijkbaar was het ergens in Vlissingen toch te druk :+.

quote:
De boulevard is afgesloten. Het was er te druk en er waren veel scooter- en motorrijders die zich niet aan de verkeersregels hielden. Houd afstand en ga weg als het ergens te druk is. #SocialDistancing
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_192466317
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:25 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Zodra iedereen weer naar kantoor kan. Snap niet waarom dat perse nu moet terwijl iedereen thuiszit.
pi_192466340
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:26 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Zodra iedereen weer naar kantoor kan. Snap niet waarom dat perse nu moet terwijl iedereen thuiszit.
Misschien hebben die mensen helemaal geen werk in deze periode? Wat dan?
pi_192466353
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:20 schreef Merkie het volgende:

[..]

Waarom 20 minners niet?
Weet ik niet precies. Omdat die vaak niet werken en naar school gaan misschien. Ze willen zo min mogelijk mensen op straat.

Misschien zijn 20 minners minder vaak ziek. Misschien Zijn ze wel drager maar vertonen geen symptomen,.waardoor ze makkelijker het virus verspreiden.
pi_192466356
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:28 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Misschien hebben die mensen helemaal geen werk in deze periode? Wat dan?
Wat dacht je van werk zoeken ipv anderen lastig te vallen?
pi_192466364
Ik ben er ontzettend trots op dat wij dit als Nederland gaan schaffen.
  zondag 5 april 2020 @ 19:30:36 #58
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192466366
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:36 schreef nelsonwarm het volgende:
[..]
Maar als men zegt dat uiteindelijk bijna iedereen corona besmet zal raken met corona, dan heb ik het liever zo snel mogelijk.
Ook eensch, wel wat zichtpunten:
1) in de beginne zal een patiënt alle aandacht krijgen en met wat geluk het zou overleven
2) Later patiënten hebben meer kans vanwege met opgedane ervaringen en wie weet een medicijn, het te overleven

Vooropgesteld dat de aannames van nu (feitelijk onbewezen) kloppen:
2) Een herstelde persoon na besmet te zijn geweest, niet (meer) besmettelijk is
3) Eenmaal immuun is voor altijd immuun
4) Het virus niet muteert (zie 3).
5) Geen permanente schade ontstaat (zie 2)
6) Men herstelt met milde (wasda?) symptomen (zie 5).
7) whateverelse onzekerheden (zie voorgaand)
8) ???

Los daarvan, ga ik ook geen hyperactieve moeite doen om zelf het virus te ontlopen... echter het expliciet opzoeken is voor mij ook weer te vergaand. Kortom, ik wil doorleven zonder mij al te druk te hoeven maken en nerveus om mij heen ge gluren.

Hand/Ziekte hygiëne huis is OK, Isoleren (jncl afstandhouden) is voor mij niet OK.
Komt het, dan komt het. Net zoals duizenden andere zaken die iemand zou kunnen treffen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192466384
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:29 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Wat dacht je van werk zoeken ipv anderen lastig te vallen?
Oh dus als je nu even niet in je winkel/restaurant/sportschool/café etc kan werken moet je maar even snel een baan zoeken. En dat is ook zo makkelijk gedaan natuurlijk. Zelden zoiets doms gehoord. :')
pi_192466407
quote:

[..]

Net zoals je niet mag gaan toeren met de motor :')
  zondag 5 april 2020 @ 19:33:50 #61
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192466411
quote:

[..]

Veel mensen dulden ook wel erg weinig van elkaar, en klagen al als er een paar gaatjes geboord worden. Voor de zware klussen ben ik het gedeeltelijk met je eens. Dat hoort nu niet doordeweeks. Weekend moet kunnen Vind ik.
pi_192466438
quote:

[..]

Waarvan akte!
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 19:35:05 #63
249559 crew  Lavenderr
pi_192466443
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 19:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Net zoals je niet mag gaan toeren met de motor :')
Als je alleen op een motor zit is dat toch geen probleem? Of is dat verboden?
pi_192466459
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als je alleen op een motor zit is dat toch geen probleem? Of is dat verboden?
Ik begrijp het probleem ook niet.
Ik maak me zelfs zorgen dat zoveel mensen het blijkbaar wel een probleem vinden.
pi_192466466
ik ben vandaag op het strand geweest
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 19:37:00 #66
249559 crew  Lavenderr
pi_192466471
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 19:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik maak me zelfs zorgen dat zoveel mensen het blijkbaar wel een probleem vinden.
Oh zo. Ja, mee eens, begrijp dat probleem ook niet.
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 19:37:34 #67
249559 crew  Lavenderr
pi_192466478
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:36 schreef Dimachaerus het volgende:
Lekker rustig wel he? Hele strand voor jou alleen ;)
  zondag 5 april 2020 @ 19:37:58 #68
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192466483
quote:

[..]

Maakt geluid he
pi_192466521
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:30 schreef polderturk het volgende:
Ik ben er ontzettend trots op dat wij dit als Nederland gaan schaffen.
Maar waar kwam dan toch die onderzekerheid en dat constante geroeptoeter over een lockdown vandaan?
  zondag 5 april 2020 @ 19:41:28 #70
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192466532
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2020 18:34 schreef _I het volgende:

[..]

Zou zonde zijn als we in zo'n korte tijd alles over boord gooien. Mag toch hopen dat we wel zo "nuchter" blijven om dit niet toe te laten.
Het is geen doel maar wel een gevolg van wat zich nu afspeelt.

Het zou mij verbazen dat het overgaat en dat er geen verlegging van normen (cq waarden) komt in het nadeel van het individu. In diverse laden, ook dichtbij, zie de je roep voor tracking, tracing. Ook dat je nu niet zomaar weg kunt en ergens vrijelijk naar toe kunt, is heel opmerkelijk het het nieuwe "normaal". Strikt zie je dat ook in de Politiek waar de ruimte voor het debat foetsie is.

Zoals Naomi Klein ook beschrijft in haar klassewerk dat wanneer je in Shock verkeert maatregelen worden niet opgelegd dat die die worden opgeeist en die met liefde strak te laten handhaven.
net als elke ouder met kinderen zal willen... dat kinderen hun wenselijke gedrag zelf opeisen.

Niet dat dit verkeerd is maar wel beperkend voor de eigen wil waar vervolgens niets van overblijft (het kind is een gewillige robot zonder dat er nog een greintje "ik" inzit).
  zondag 5 april 2020 @ 19:43:27 #71
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192466552
quote:
6s.gif Op zondag 5 april 2020 19:40 schreef _I het volgende:

[..]

noise cancelling headphones
Collega van me had ook noise cancelling headphones op tijdens een meeting omdat z’n kinderen zo schreeuwden. Ja leuk gast maar wij horen ze wel nog steeds overal doorheen schreeuwen :')
pi_192466564
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:00 schreef speknek het volgende:

[..]

* met Covid-19.
  zondag 5 april 2020 @ 19:44:31 #73
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192466573
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:37 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Maakt geluid he
Het is meer de vraag hoe noodzakelijk het is plus de risico dat je neemt en creëert voor anderen wanneer je in een ongeval verzeild raakt. Nu is die kans enorm klein helemaal omdat het niet druk is en 99% van de mensen relaxed rijdt, maar het is niet raar dat men zich afvraagt waarom je per se nu die motor op moet terwijl overal gezegd wordt dat je niet naar buiten moet als het niet noodzakelijk is. Kun je weer beargumenteren dat dit gezien kan worden als die frisse neus halen.

Samenvattend vind ik het prima als het maar netjes gebeurt. Hier in de regio is er de afgelopen weken een (handjevol) idioten dat het nodig vindt om de lege wegen te benutten door Oerend Hard na te spelen. Die mogen er wat mij betreft lekker af gehandhaafd worden.

Het is niet allemaal zwart of wit.
  Miss 200.000.000! zondag 5 april 2020 @ 19:44:58 #74
367000 roos94
pi_192466580
We zijn het ergste te boven. volgende maand weer naar het restaurant _O_
pi_192466587
CityCorpHeath twitterde op zondag 05-04-2020 om 19:10:26 Thank you today for those of you who came to the Heath for your one period of exercise. Sadly there are still those who think sunbathing is an acceptable form of exercise. @MPSCamden have been excellent with our visitors, engaging, explaining and encouraging compliance. reageer retweet
Dat verschil per land wat wel en niet mag in Europa verbaas je je ook elke keer weer over. De EU heeft ook echt 0 keer eens met een standpunt gekomen of geprobeerd iets uit te richten.
  zondag 5 april 2020 @ 19:45:19 #76
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192466589
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:44 schreef wokkelfok het volgende:

[..]

* met Covid-19.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen er puur en alleen aan covid-19 dood zijn gegaan.
pi_192466594
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:29 schreef polderturk het volgende:

[..]

Weet ik niet precies. Omdat die vaak niet werken en naar school gaan misschien. Ze willen zo min mogelijk mensen op straat.

Misschien zijn 20 minners minder vaak ziek. Misschien Zijn ze wel drager maar vertonen geen symptomen,.waardoor ze makkelijker het virus verspreiden.
Ik hoorde vandaag van iemand van 25 die vorige week de hele week verhoging had, 38 graden of iets meer, en de hele week is gaan werken, :R , want "hij had nergens last van en voelde zich uitstekend". Hij dacht dus niet dat hij Covid19 had...

Waarom neem je je temperatuur als je "nergens last van hebt"?
En heeft die randdebiel onder een steen gelegen, dat hij niet weet dat hij ook als hij zelf nergens last van heeft, toch mensen kan besmetten?

"Maak je niet druk, niemand op mijn werk is ziek geworden, zijn allemaal jonge gasten."

Ik ben zo verschrikkelijk boos op die man, hoe dom kan je zijn? :(
pi_192466598
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2020 18:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
Heb hier in de buurt echt sterk het idee alsof mensen het nog steeds serieus nemen.
Hier totaal niet. Op de hoek van de straat lekker met 15 kinderen buiten, stuk of 10 ouders erbij hutje mutje tegen elkaar aan gezellig keuvelen. Terwijl er plek zat is om minstens 5 meter afstand van elkaar te houden mocht het dat zijn ipv die 1,5 meter.

Domme mensen zijn dom.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192466610
quote:
14s.gif Op zondag 5 april 2020 19:41 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het is geen doel maar wel een gevolg van wat zich nu afspeelt.

Het zou mij verbazen dat het overgaat en dat er geen verlegging van normen (cq waarden) komt in het nadeel van het individu. In diverse laden, ook dichtbij, zie de je roep voor tracking, tracing. Ook dat je nu niet zomaar weg kunt en ergens vrijelijk naar toe kunt, is heel opmerkelijk het het nieuwe "normaal". Strikt zie je dat ook in de Politiek waar de ruimte voor het debat foetsie is.

Zoals Naomi Klein ook beschrijft in haar klassewerk dat wanneer je in Shock verkeert maatregelen worden niet opgelegd dat die die worden opgeeist en die met liefde strak te laten handhaven.
net als elke ouder met kinderen zal willen... dat kinderen hun wenselijke gedrag zelf opeisen.

Niet dat dit verkeerd is maar wel beperkend voor de eigen wil waar vervolgens niets van overblijft (het kind is een gewillige robot zonder dat er nog een greintje "ik" inzit).
Kwam de term "fear porno" tegen en begreep hem wel. De veiligheid van het weten, het in je eigen omgeving zitten.

Het zal veel meer zijn dan dat. Als we allemaal thuiswerken hebben we VPN nodig, serverruimte moet omhoog, bandbreedte en snelheid omhoog, anders kunnen de netflixen en porno-sites hun content niet doorgeven op HD kwaliteit voor onze enorme tv's. Genoeg afleiding om ons mee bezig te houden.

"Laat die vliegtuigmaatschappijen maar failliet gaan.." en voor je het weet is reizen iets van vroeger. Ben de laatste die zal zeggen dat we niets moeten doen, maar zoals al vaker gezegd, vrijheid zou wel bovenaan moeten staan. En kan dat even niet, dan zouden harde data meegegeven moeten worden met de regels.

[ Bericht 1% gewijzigd door _I op 05-04-2020 19:52:01 ]
pi_192466618
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 19:43 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Collega van me had ook noise cancelling headphones op tijdens een meeting omdat z’n kinderen zo schreeuwden. Ja leuk gast maar wij horen ze wel nog steeds overal doorheen schreeuwen :')
Haha, ja dan werkt het niet.
pi_192466652
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:36 schreef Dimachaerus het volgende:
Io was vandaag naar het bos :7
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 5 april 2020 @ 19:49:47 #82
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192466659
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:33 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Veel mensen dulden ook wel erg weinig van elkaar, en klagen al als er een paar gaatjes geboord worden. Voor de zware klussen ben ik het gedeeltelijk met je eens. Dat hoort nu niet doordeweeks. Weekend moet kunnen Vind ik.
Veelal asociaal NIMBY gedrag: moet kunnen.
Elders in de buurt , flinke herrie omdat een iemand d8... kheb toch nik te doen dus we gaan vandaag (zondag) de tuin herasfalteren. In dat hofje, mensen buiten in de tuin aan het "mooi weren" en het geslijp van dikke stofstenen niet "je van het" vonden.

Heel vroeger liep ik ploegen en heb mij meermalen moeten inhouden om anderen af te schieten die het leuk vonden om kennelijk de godganse te lopen gillen of dat ze in een disco waren.
En nee ik woonde niet bij een school of uitgaanscentrum.
Sws nooit begrepen waarom mensen buiten hun eigen huis, menen dus lawaai te mogen maken omdat het moet kunnen.
  zondag 5 april 2020 @ 19:50:20 #83
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192466665
quote:
15s.gif Op zondag 5 april 2020 19:45 schreef vosss het volgende:

[..]

Hier totaal niet. Op de hoek van de straat lekker met 15 kinderen buiten, stuk of 10 ouders erbij hutje mutje tegen elkaar aan gezellig keuvelen. Terwijl er plek zat is om minstens 5 meter afstand van elkaar te houden mocht het dat zijn ipv die 1,5 meter.

Domme mensen zijn dom.
Ik denk dat ik inmiddels uit pure verveling een melding ervan zou maken, zodat er in ieder geval nog iets interessants gebeurt als ik uit het raam kijk.
  zondag 5 april 2020 @ 19:52:24 #84
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192466695
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 19:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jeetje. Je gaat lekker met je aannames.
Ik weet een goed topic voor je, daar doen ze niks anders dan dingen verzinnen en daar heel boos over worden: COR / De amateurs van het RIVM #4
daar wordt nik verzonnen
  zondag 5 april 2020 @ 19:53:30 #85
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 5 april 2020 @ 19:53:42 #86
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192466718
quote:

[..]

Het is een ongewenst beeld dat je daarmee afvuurt op anderen: kijk mij lekker relaxen als jij binnen moet blijven.
Zelfs al zou je aantoonbaar niemand iets doen dan nog is het ongepast anderen daarmee te confronteren. Gewoon in -en om het huis blijven zoals wordt gevraagd.

Los daarvan geven onnodige activiteiten buiten de deur, onnodig risico die dan weer moet worden opgevangen in de overbelaste zorg. Free Riders (ook fietsers) die op een dijkje omkukelen om daarmee op de IC of EH te komen.
pi_192466729
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:44 schreef roos94 het volgende:
Om voor een dichte deur te staan ^O^
  zondag 5 april 2020 @ 19:54:46 #88
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192466740
quote:

Als je naar kantoor moet valt er weinig thuis te klussen he slimpie... :')
  zondag 5 april 2020 @ 19:54:53 #89
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192466744
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:54 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]

Om voor een dichte deur te staan ^O^
Ik moet elke keer lachen als ik jouw username zie :D :')
  zondag 5 april 2020 @ 19:55:26 #90
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192466757
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:44 schreef roos94 het volgende:
All you can eat *O*
  Miss 200.000.000! zondag 5 april 2020 @ 19:57:03 #91
367000 roos94
pi_192466787
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:55 schreef Vallon het volgende:

[..]

All you can eat *O*
Even mezelf goed laten gaan bij de lokale vreetschuur :7
pi_192466788
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:55 schreef Vallon het volgende:

[..]

All you can eat *O*
Heerlijk idee! Weer geld uitgeven en laten rollen, in plaats van onnodig bang zijn voor dit virus.

Is het al zo ver?👌
  zondag 5 april 2020 @ 19:57:45 #93
3542 Gia
User under construction
pi_192466795
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Want?
Je mag doordeweeks niet klussen, omdat Joris-Jan thuiswerkt.
In het weekend niet, omdat de buurtjes willen genieten van hun vrije zondag.
  zondag 5 april 2020 @ 19:58:21 #94
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192466807
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:57 schreef Gia het volgende:

Je mag doordeweeks niet klussen, omdat Joris-Jan thuiswerkt.
In het weekend niet, omdat de buurtjes willen genieten van hun vrije zondag.
Dus voor corona werd er nooit geklust?

"Joris-Jan" en de "buurtjes" komen er nu waarschijnlijk eens achter wat voor teringherrie ze zelf altijd veroorzaakten aangezien er altijd geklust moest worden op tijden welke hun uit kwam.
  zondag 5 april 2020 @ 20:00:21 #95
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192466854
quote:
Tja, ik snap wel dat je als je thuis werkt nu last kunt hebben van geluid.
Maar die mensen mogen van geluk spreken dat ze überhaupt de luxe hebben om thuis te kúnnen werken.

Veel mensen hebben die luxe niet en worden elke dag in drukke fabrieken/magazijnen en dergelijke verwacht, waar afstand houden lang niet altijd mogelijk is en waar de angst om zo besmet te raken groot is.

En dan zijn er nog een hoop mensen die nu thuis zitten omdat hun baan zich in sectoren bevindt die nu gesloten zijn.
Die mensen moeten nu hun tijd vullen en veel mensen gebruiken die tijd nu om bijvoorbeeld te klussen in huis.
Klussen waar ze normaliter alleen maar in hun spaarzame vrije tijd aan kunnen werken.

Je kunt niet van een hele buurt verwachten dat ze hele dagen muisstil in een hoekje gaan zitten omdat Merel en Diederik-Jan zich anders niet kunnen concentreren met hun thuiswerk.
Je kunt bijvoorbeeld ook een noisecanceling koptelefoon opzetten bijvoorbeeld.

Geven en nemen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 5 april 2020 @ 20:00:51 #96
3542 Gia
User under construction
pi_192466865
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:58 schreef AchJa het volgende:

Ik wel, ieg.
Maar vooral als het lekker weer is, want dan kan dat fijn buiten.
  zondag 5 april 2020 @ 20:01:27 #97
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192466879
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 19:45 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen er puur en alleen aan covid-19 dood zijn gegaan.
Heldere vraag en gelijk ook de complete mistigheid die over ons door experts wordt uitgestort.

Het Covid19-virus zelf doodt niet veel....
Het is het eigen (soms ook gebrekkiger) immuunsysteem dat je treft en naast (ademhaling) uitputting ook anderen vitale organen daardoor treft die vervolgens uitvallen. Probleem is wel dat je dat van te voren niet kunt (voor)stellen.
  zondag 5 april 2020 @ 20:01:34 #98
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192466883
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 20:00 schreef Gia het volgende:
Ik wel, ieg.
Maar vooral als het lekker weer is, want dan kan dat fijn buiten.
Het was vandaag een uitgelezen dag iig. ^O^

Morgen de voorkant nog even en dan zit alles weer in de verf.
  zondag 5 april 2020 @ 20:05:24 #99
3542 Gia
User under construction
pi_192466969
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 20:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vandaag moest ik naar schoonpa, werd 80. Zijn er om de beurt geweest, per gezin. Achterom de tuin in, zelf koffie en gebak mee. Opa en oma bleven binnen.

Vanavond thuis gebbq'ed.
  zondag 5 april 2020 @ 20:05:56 #100
3542 Gia
User under construction
pi_192466981
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 20:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ga morgen bankje schuren en schilderen.
  zondag 5 april 2020 @ 20:08:26 #101
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192467032
quote:

[..]

Wat :')
  zondag 5 april 2020 @ 20:08:29 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 20:08:36 #103
249559 crew  Lavenderr
pi_192467037
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 20:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Maar die mensen mogen van geluk spreken dat ze überhaupt de luxe hebben om thuis te kúnnen werken.

Veel mensen hebben die luxe niet en worden elke dag in drukke fabrieken/magazijnen en dergelijke verwacht, waar afstand houden lang niet altijd mogelijk is en waar de angst om zo besmet te raken groot is.

En dan zijn er nog een hoop mensen die nu thuis zitten omdat hun baan zich in sectoren bevindt die nu gesloten zijn.
Die mensen moeten nu hun tijd vullen en veel mensen gebruiken die tijd nu om bijvoorbeeld te klussen in huis.
Klussen waar ze normaliter alleen maar in hun spaarzame vrije tijd aan kunnen werken.

Je kunt niet van een hele buurt verwachten dat ze hele dagen muisstil in een hoekje gaan zitten omdat Merel en Diederik-Jan zich anders niet kunnen concentreren met hun thuiswerk.

Geven en nemen.
^O^
  zondag 5 april 2020 @ 20:08:57 #104
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192467040
Heerlijk barbecueweer ja _O_ en de rest van de week blijft het zo.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  zondag 5 april 2020 @ 20:09:18 #105
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192467042
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 20:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Vandaag moest ik naar schoonpa, werd 80. Zijn er om de beurt geweest, per gezin. Achterom de tuin in, zelf koffie en gebak mee. Opa en oma bleven binnen.

Vanavond thuis gebbq'ed.
Mag dat dan in Nederland? Is toch een onnodige verplaatsing?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zondag 5 april 2020 @ 20:10:24 #106
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192467055
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 20:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Vanavond thuis gebbq'ed.
Serieus? En dan door een gesloten raam naar mekaar lopen schreeuwen?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192467072
quote:
12s.gif Op zondag 5 april 2020 19:53 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het is een ongewenst beeld dat je daarmee afvuurt op anderen: kijk mij lekker relaxen als jij binnen moet blijven.
Zelfs al zou je aantoonbaar niemand iets doen dan nog is het ongepast anderen daarmee te confronteren. Gewoon in -en om het huis blijven zoals wordt gevraagd.

Los daarvan geven onnodige activiteiten buiten de deur, onnodig risico die dan weer moet worden opgevangen in de overbelaste zorg. Free Riders (ook fietsers) die op een dijkje omkukelen om daarmee op de IC of EH te komen.
Ok hier heb je zeker een punt. Het zou mooi zijn als iedereen pas op de plaats maakt, ook de cabrio en motorrijders. Maar de hoon die ontstond, vond ik tamelijk overdreven.

Maarja sommigen vinden het ook asociaal als je in deze tijd in- of rondom huis klust. Iedereen zo zijn ding.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 april 2020 @ 20:13:20 #108
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192467105
quote:

[..]

Geven en nemen.
Amen _O_

Hier vandaag wat dingen in de tuin gedaan en net klaar met de BBQ *O*

Beetje klussen kan echt geen kwaad en als je een beetje sociaal bent ingesteld kan je dit soort dingen gewoon even overleggen met je buren.
  zondag 5 april 2020 @ 20:13:45 #109
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192467111
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 20:09 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Mag dat dan in Nederland? Is toch een onnodige verplaatsing?
Geldt dat bij ons ook al ja?
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 april 2020 @ 20:16:42 #110
416575 crew  Evenstar
pi_192467141
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 20:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Geldt dat bij ons ook al ja?
Nope. Niet verplicht, wel het verzoek om ze weinig mogelijk te verplaatsen / buiten te zijn.
  zondag 5 april 2020 @ 20:17:04 #111
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192467149
quote:

[..]

Geven en nemen.
Lang verhaal maar conclusie: Mensen moeten gewoon niet zo zeiken.
  zondag 5 april 2020 @ 20:17:50 #112
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192467160
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

"Joris-Jan" en de "buurtjes" komen er nu waarschijnlijk eens achter wat voor teringherrie ze zelf altijd veroorzaakten aangezien er altijd geklust moest worden op tijden welke hun uit kwam.
Dat is precies wat er nu vaak gebeurd; de eigen interpretatie vrij baan geven.

Wat ik nu ziet dat mensen uit een soort "verveling" zelf dingen willen doen, al wat stressy zijn en dan hun rechtengevend territorium dat willen afbakenen of laten weten.

Zelfde wat ik gisteren van een maatje hoorde.... "heel erg boos" dat het tuincentrum dicht was. Hem even laten uitrazen om daarna te vragen waarom dat heel misschien geweest zou kunnen zijn ?
Het is ook een persoonlijk lot aantrekken dat en dan even moet relativeren. Soms zijn vrienden daarbij heel nuttig.

Het thuis blijven (of werken) is geen synoniem voor "gratis" vakantie, onnodige klusjes doen en je anders te gedragen wanneer je de issues niet hebt.

Nederland is ziek, van het virus, dus blijf je op bed totdat je beter bent of het niet anders kan.
  zondag 5 april 2020 @ 20:19:12 #113
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192467175
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 20:16 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nope. Niet verplicht, wel het verzoek om ze weinig mogelijk te verplaatsen / buiten te zijn.
Dacht ik al. Zit overigens lekker buiten de hele dag hoor! :D
  zondag 5 april 2020 @ 20:20:04 #114
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192467185
quote:
14s.gif Op zondag 5 april 2020 20:17 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wat ik nu ziet dat mensen uit een soort "verveling" zelf dingen willen doen, al wat stressy zijn en dan hun rechtengevend territorium dat willen afbakenen of laten weten.

Zelfde wat ik gisteren van een maatje hoorde.... "heel erg boos" dat het tuincentrum dicht was. Hem even laten uitrazen om daarna te vragen waarom dat heel misschien geweest zou kunnen zijn ?
Het is ook een persoonlijk lot aantrekken dat en dan even moet relativeren. Soms zijn vrienden daarbij heel nuttig.

Het thuis blijven (of werken) is geen synoniem voor "gratis" vakantie, onnodige klusjes doen en je anders te gedragen wanneer je de issues niet hebt.

Nederland is ziek, van het virus, dus blijf je op bed totdat je beter bent of het niet anders kan.
Wat een lang lulverhaal zeg. "Rechtengevend territorium" :')
  zondag 5 april 2020 @ 20:22:47 #115
360079 ForzaMilan
Forza Milan
pi_192467214
Is er een corona topic voor financiële/werkgerelateerde vragen?
Rossoneri siamo noi.
  zondag 5 april 2020 @ 20:22:53 #116
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192467216
Van mij mag het land weer open en geef Restaurants zelf de verantwoordelijkheid om temperatuur op te nemen van de gasten.
  zondag 5 april 2020 @ 20:24:30 #117
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192467239
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 20:20 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat een lang lulverhaal zeg. "Rechtengevend territorium" :')
Altijd fijn wanneer een boodschap (iemand) tot nadenken stemt.
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 20:24:42 #118
249559 crew  Lavenderr
pi_192467242
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 20:22 schreef KingRadler het volgende:
Van mij mag het land weer open en geef Restaurants zelf de verantwoordelijkheid om temperatuur op te nemen van de gasten.
Zie je het voor je? "Buigt u zich maar even over dit tafeltje. Komt ie"!
Ik lees weleens rare dingen hier maar dit is wel een buitencategorie :D
  zondag 5 april 2020 @ 20:26:15 #119
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192467259
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 20:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bij de ingang
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 20:26:17 #120
236264 crew  capricia
pi_192467261
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 20:22 schreef ForzaMilan het volgende:
Is er een corona topic voor financiële/werkgerelateerde vragen?
Je zou in WGR kunnen posten. Als het financieel/werkgerelateerd is, hebben ze daar vaak meer kennis dan hier.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 5 april 2020 @ 20:30:25 #121
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192467333
quote:
Temperatuur is niet alles bepalend.

Iedereen die wil uiteten moet voortaan eerst een nasale krabbeltest ondergaan, vervolgens 4 uur wachten op de uitslag en pas dan toegelaten tot een tafel. natuurlijk wel in volstrekte isolatie en passende kledij.
Daar voedsel en dranken mogelijk ook kunnen dienen als virusdrager wordt dat standaard gedurende 15 minuten verhit op minimaal 70°C.

Bon appetit.
  zondag 5 april 2020 @ 20:30:46 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192467339
quote:

[..]

Een hoop mensen zitten verplicht thuis en die gaan nu het kan de klussen doen die de afgelopen jaren zijn blijven liggen wegens allerlei omstandigheden. Dat heeft niks met iets als een "rechtengevend territorium" te maken wtf dat dan ook maar mag inhouden... :')

En wie ben jij om te bepalen wat een "onnodig klusje" is? Mensen mogen alleen maar dingen ondernemen met jouw toestemming of wat?
  zondag 5 april 2020 @ 20:31:57 #123
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_192467359
Biden
Sisco Certified
  zondag 5 april 2020 @ 20:32:51 #124
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_192467375
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 20:31 schreef FoolWithMokey het volgende:
Biden
Wat is er met Biden?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 5 april 2020 @ 20:35:21 #125
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192467428
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 20:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een hoop mensen zitten verplicht thuis en die gaan nu het kan de klussen doen die de afgelopen jaren zijn blijven liggen wegens allerlei omstandigheden. Dat heeft niks met iets als een "rechtengevend territorium" te maken wtf dat dan ook maar mag inhouden... :')

..
Hier ook zo'n lijstje met klusjes. Wat ik er boven af klus, komt er onder weer bij. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_192467438
quote:
Het thuis blijven (of werken) is geen synoniem voor "gratis" vakantie,
'vakantie' (lees: vluchten naar de relatief rustige provincies) in je 2e huis: eensch.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 5 april 2020 @ 20:39:29 #127
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192467508
quote:

[..]

Haha wat is dit voor geneuzel. Wees blij dat men eens wat actie onderneemt joh :')
  zondag 5 april 2020 @ 20:42:27 #128
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192467564
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 20:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

En wie ben jij om te bepalen wat een "onnodig klusje" is? Mensen mogen alleen maar dingen ondernemen met jouw toestemming of wat?
Gaat niet om mijn toestemming. Het is precies zoals je schetste. Mensen, ook ik, realiseren zich vaak niet de overlast die een ander daarvan kan ervaren.

Ik werk al jaren thuis en vind het opmerkelijk dat mensen menen zelf te mogen bepalen op welke momenten zij dan een andere overlast mogen geven.
Dat ik dan toevallig een (remote) klus deed op USA tijden wil niet zeggen dat ik dus midden in de nacht mag/moet/kan doen zoals overdag. Zelfs op zwoele nachten, buiten in de tuin B-) dempte ik het zachte pinggeluid van de laptop.

Inzake klussen zou ik het zalig vinden dat die beperkt worden tot 3 of 4 momenten per jaar. Dan weet tenminste wanneer de buurvrouw het fijn vind om haar 100m2 terrasje tot op de laatste millimeter schoon te moeten spuiten met die (vele te dure) KutKärcher.

Het "rechtengevend territorium" (hou ik er in) is vooral dat mensen door of vanwege hun bezit daarmee rechten menen te hebben om overlast te geven.
In de motorclub hadden we ook zo'n daas die de dempers uit z'n fiets had gehaald. Kennelijk de fase van peuter, kijk mijn poep eens stinken, blijven steken.
pi_192467604
quote:
Even het broekje naar beneden mevrouw, dan kan de thermometer in uw poepertje. Wilt u alvast iets te drinken bestellen?
  zondag 5 april 2020 @ 20:44:41 #130
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192467611
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 20:35 schreef Apotheose het volgende:

[..]

'vakantie' (lees: vluchten naar de relatief rustige provincies) in je 2e huis: eensch.
In la France worden "toeristen" gevraagd retour te gaan naar hun domicilie.
  zondag 5 april 2020 @ 20:48:05 #131
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192467688
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2020 20:39 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Haha wat is dit voor geneuzel. Wees blij dat men eens wat actie onderneemt joh :')
Ik heb er zelf geen last (meer) van.

Ik mag mij redelijk gelukkig wensen dat de buurt waar ik woon, zich gedraagt in de omstandigheden en wij het hier niet nodig hebben te laten zien wie je bent. Die territorium oorlogen zijn langer geleden al uitgevochten.

Ik vermaak mij wel met alle rampverhalen die een mens kan overkomen.
pi_192467725
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 19:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld: https://www.hartvannederl(...)eren-strenge-regels/
De mensen die zich er niet aan houden zullen altijd meer opvallen though.
  zondag 5 april 2020 @ 20:51:19 #134
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192467770
quote:
14s.gif Op zondag 5 april 2020 20:48 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik heb er zelf geen last (meer) van.

Ik mag mij redelijk gelukkig wensen dat de buurt waar ik woon, zich gedraagt in de omstandigheden en wij het hier niet nodig hebben te laten zien wie je bent. Die territorium oorlogen zijn langer geleden al uitgevochten.

Ik vermaak mij wel met alle rampverhalen die een mens kan overkomen.
Wat heeft wat je tijd nuttig besteden en wat klussen thuis doen te maken met ‘laten zien wie je bent’ :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192467796
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 20:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ze hebben tegenwoordig van die dingen die je gewoon je voorhoofd scannen, hè. 8-)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 5 april 2020 @ 20:55:08 #137
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192467860
Oostenrijk slechts 204 doden?
pi_192467873
Over 5 min docu over Corona, op Dicovery
pi_192467906
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 20:55 schreef crystal_meth het volgende:
Ja bijzonder he,beetje hetzelfde als Duitsland?In Duitsland geven ze iemand die overleden is niet als corona patiënt op als je al andere gezondheidsproblemen had, dus sterftegevallen daar liggen dus ook hoger als aangegeven
  zondag 5 april 2020 @ 20:58:29 #140
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192467954
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 20:56 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Ja bijzonder he,beetje hetzelfde als Duitsland?In Duitsland geven ze iemand die overleden is niet als corona patiënt op als je al andere gezondheidsproblemen had, dus sterftegevallen daar liggen dus ook hoger als aangegeven
Daar heb ik nog steeds geen Duitse bron voor gezien, voor die claim.
pi_192467986
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2020 20:39 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Precies. Met zijn allen down voelen en niks mogen is geen oplossing. Onderneem en pak dingen op die maar op de plank bleven liggen.
pi_192467991
quote:
Schrok me kapot man van die piep :')
  zondag 5 april 2020 @ 21:00:42 #143
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192467995
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 20:55 schreef crystal_meth het volgende:
Onmogelijk.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zondag 5 april 2020 @ 21:00:52 #144
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_192468002
The Queen _O_
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 april 2020 @ 21:00:59 #145
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192468005
Elizabeth kondigt haar onsterfelijkheid aan.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 5 april 2020 @ 21:01:21 #146
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_192468014
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 21:00 schreef heywoodu het volgende:
Elizabeth kondigt haar onsterfelijkheid aan.
:D.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  zondag 5 april 2020 @ 21:01:32 #147
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_192468018
Zielige beelden.
#superniger2020
  zondag 5 april 2020 @ 21:01:41 #148
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192468024
quote:
Bedankt voor de video

Sinds Corona laat ik mijn Phone en Watch thuis en betaal ik weer met Pinpas, als ik naar Supermarkt ga. Gloves doe ik pas aan als ik de Super in ga en als ik buiten kom doe ik ze weer af.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 april 2020 @ 21:01:49 #149
284411 crew  heywoodu
pi_192468026
Zelfs de bloemen op dat tafeltje zien er verdrietig uit.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  zondag 5 april 2020 @ 21:02:36 #150
224960 highender
Travellin' Light
pi_192468043
quote:
16s.gif Op zondag 5 april 2020 20:42 schreef Vallon het volgende:

[..]

Gaat niet om mijn toestemming. Het is precies zoals je schetste. Mensen, ook ik, realiseren zich vaak niet de overlast die een ander daarvan kan ervaren.

Ik werk al jaren thuis en vind het opmerkelijk dat mensen menen zelf te mogen bepalen op welke momenten zij dan een andere overlast mogen geven.
Dat ik dan toevallig een (remote) klus deed op USA tijden wil niet zeggen dat ik dus midden in de nacht mag/moet/kan doen zoals overdag. Zelfs op zwoele nachten, buiten in de tuin B-) dempte ik het zachte pinggeluid van de laptop.

Inzake klussen zou ik het zalig vinden dat die beperkt worden tot 3 of 4 momenten per jaar. Dan weet tenminste wanneer de buurvrouw het fijn vind om haar 100m2 terrasje tot op de laatste millimeter schoon te moeten spuiten met die (vele te dure) KutKärcher.

Het "rechtengevend territorium" (hou ik er in) is vooral dat mensen door of vanwege hun bezit daarmee rechten menen te hebben om overlast te geven.
In de motorclub hadden we ook zo'n daas die de dempers uit z'n fiets had gehaald. Kennelijk de fase van peuter, kijk mijn poep eens stinken, blijven steken.
Een samenleving is dan ook weinig anders dan de grootste verzameling egoïsten die de dienst uit maken. Soms hoef je daar gewoon geen rekening mee te houden. Het is op zijn best de grootste groep aso's tegen een kleinere groep aso's, en vice versa, en alles er tussenin. Geen reden om je daar serieus druk over te maken. Diegene die bijvoorbeeld 's nachts leven zijn veruit in de minderheid, meestal houden zij rekening met het dagwezen, maar af en toe zullen ze daar terecht schijt aan hebben. Omgekeerd heeft het dagwezen namelijk 24/7 schijt aan het nachtwezen. En dat geldt voor zoveel meer zaken...
  zondag 5 april 2020 @ 21:04:17 #151
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_192468084
WO2 erbij halen. :')
#superniger2020
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 april 2020 @ 21:05:08 #152
284411 crew  heywoodu
pi_192468096
We shall go on to the end.We shall fight on the seas and oceans, we shall fight with growing confidence and growing strength in the air, we shall defend our island, whatever the cost may be. We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender.
  zondag 5 april 2020 @ 21:05:55 #153
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192468116
quote:

Kortom, klussen mag als het maar op tijden is die jij hebt bepaald...

quote:
Nog een keer, klussen mag op de momenten die jou uitkomen.

quote:
Er zit wel een verschil tussen klussen en de wet overtreden of niet dan?
  zondag 5 april 2020 @ 21:06:03 #154
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192468118
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 20:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat heeft wat je tijd nuttig besteden en wat klussen thuis doen te maken met ‘laten zien wie je bent’ :')
Alles: wanneer je een ander zonder aankondiging op de hoogte stelt door overlast te geven.
Zelfs als het nodig of nuttig is kan je imho ook even overleggen
(en dan ook kunnen accepteren dat de ander dan soms 'nee, niet nu' zegt).

Het "nuttige" is vooral zeer te bezien in de periode die we nu hebben.
Covid19 is ongevraagd in onze privésfeer binnengekomen.
Dat deze en gene dan tegen de muren opklimt moet niet betekenen dat je dus overlast mag geven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 5 april 2020 @ 21:06:23 #155
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192468126
Nu Docu op discovery Channel
  zondag 5 april 2020 @ 21:07:48 #156
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192468153
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 21:06 schreef KingRadler het volgende:
Nu Docu op discovery Channel
Dat mag wel in de krant. Tegenwoordig zijn er niet veel docu's meer op discovery
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 5 april 2020 @ 21:08:06 #157
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192468164
quote:
6s.gif Op zondag 5 april 2020 21:07 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat mag wel in de krant. Tegenwoordig zijn er niet veel docu's meer op discovery
Over Corona
pi_192468193
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 21:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

[..]

je zou maar eens zo'n buurman/vrouw hebben....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 21:09:50 #159
249559 crew  Lavenderr
pi_192468209
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 20:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ze hebben tegenwoordig van die dingen die je gewoon je voorhoofd scannen, hè. 8-)
I know, maar vond het wel een grappig beeld ;)
  zondag 5 april 2020 @ 21:10:39 #160
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192468231
quote:
12s.gif Op zondag 5 april 2020 21:06 schreef Vallon het volgende:

Alles: wanneer je een ander zonder aankondiging op de hoogte stelt door overlast te geven.
Zelfs als het nodig of nuttig is kan je imho ook even overleggen
(en dan ook kunnen accepteren dat de ander dan soms 'nee, niet nu' zegt).
Wat een kontverhaal... Echt... :')

Als ik thuis de schuur wil verven en ga schuren doe ik dat. Als de buurman morgen zijn hout wil hakken voor de winter doet hij dat, als de buurvrouw verderop de tegels wil cleanen met de Karcher dan doet ze dat... Alsof je gvd toestemming moet gaan vragen om overdag dingen te doen, wat voor wereldbeeld heb jij eigenlijk?
pi_192468261
quote:
Tellen beter?
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 21:13:51 #162
249559 crew  Lavenderr
pi_192468298
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 21:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als ik thuis de schuur wil verven en ga schuren doe ik dat. Als de buurman morgen zijn hout wil hakken voor de winter doet hij dat, als de buurvrouw verderop de tegels wil cleanen met de Karcher dan doet ze dat... Alsof je gvd toestemming moet gaan vragen om overdag dingen te doen, wat voor wereldbeeld heb jij eigenlijk?
Wat denk je van al die mensen die door deze crisis geen werk (meer) hebben? Die moeten toch wat doen anders worden ze gek. Ik begrijp best dat die zich op de klussen storten en ik heb daar net als jij en de meeste mensen alle begrip voor.
pi_192468305
quote:
Nu.nl :')
  zondag 5 april 2020 @ 21:14:16 #164
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192468308
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 21:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

En wat mij betreft gaan ze ook lekker hun gang. Je bent echt een enorme zeikerd als je hierover gaat klagen.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 5 april 2020 @ 21:16:34 #165
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192468355
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 21:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
je zou maar eens zo'n buurman/vrouw hebben....
Nou idd, een die wel even gaat bepalen voor de rest van de buurt dat 3 keer per jaar klussen toch wel ruim voldoende is... :')
pi_192468375
Als NL nu naar die docu gaat kijken, zien zij pas wat er aan de hand was. Zoveel mensen zaten niet op te letten.
Go hard or go home
pi_192468378
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 21:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat denk je van al die mensen die door deze crisis geen werk (meer) hebben? Die moeten toch wat doen anders worden ze gek. Ik begrijp best dat die zich op de klussen storten en ik heb daar net als jij en de meeste mensen alle begrip voor.
Het geeft ook een gevoel van controle en enige maakbaarheid van je directe omgeving.
Daarnaast ‘bouw’ je aan een toekomst in de hoop op betere tijden.
Ontneem dat mensen maar eens voor een langere tijd..
  zondag 5 april 2020 @ 21:18:14 #168
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192468396
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 21:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wanneer en wat geeft iemand dan wel het eigen recht om "overlast" te geven ?

De wet is meer een uiterste grens die je niet moet willen opzoeken omdat het kan.
Zelfde als op de weg. Je neemt geen voorrang, je krijgt dat of geeft dat indien mogelijk.
We spreken over hetzelfde, alleen de oriëntatie is anders.
Doe zelf wat je een ander, graag ziet doen; ook wanneer je dat niet uitkomt.
Dat geldt ook wanneer die ander jou de ruimte niet gunt.
Welwillendheid moet niet verward worden met onderdanigheid :7 .

Dat "we" nu Covid19 stress hebben of tegen de consequenties willen aan schoppen maakt dat allemaal niet anders.
  zondag 5 april 2020 @ 21:18:42 #169
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192468410
Laten we nog paar weken echt volhouden aan de maatregelen die overheid heeft afgekondigd. En irritaties hoort er bij, maar het is volkomend moeilijke tijd voor ons allemaal. Ik begrijp jullie heel goed wat je hiermee bedoelen. Het doet ook ons pijn omdat onze vrijheid tijdelijk ingeperkt is door het kabinet. Laten we denken aan mensen die aan corona lijden... die hebben het zo zwaar en kan zo maar te komen overlijden.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192468423
quote:

[..]

Bladblazers heb ik een hekel aan als ze daarmee aan de slag gaan.

Hele tijd ook aan en uit. :')
pi_192468429
IC opname daalt.Heeft dat al met strengen opnamebeleid te maken, minder clienten die nog doorverwezen worden door huisartsen naar het ziekenhuis?
Aantal besmettingen daalt. Mensen worden nog steeds miniem getest. daarom ook minder geregistreerde besmettingen?

Denk dat we pas over een jaar echt weten wat er wel/niet gebeurt is. De rest is om het volk rustig te houden.
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 21:20:57 #172
249559 crew  Lavenderr
pi_192468460
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 21:17 schreef Dementor het volgende:

[..]

Het geeft ook een gevoel van controle en enige maakbaarheid van je directe omgeving.
Daarnaast ‘bouw’ je aan een toekomst in de hoop op betere tijden.
Ontneem dat mensen maar eens voor een langere tijd..
Jij snapt het.
pi_192468500
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:45 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Ik hoorde vandaag van iemand van 25 die vorige week de hele week verhoging had, 38 graden of iets meer, en de hele week is gaan werken, :R , want "hij had nergens last van en voelde zich uitstekend". Hij dacht dus niet dat hij Covid19 had...

Waarom neem je je temperatuur als je "nergens last van hebt"?
En heeft die randdebiel onder een steen gelegen, dat hij niet weet dat hij ook als hij zelf nergens last van heeft, toch mensen kan besmetten?

"Maak je niet druk, niemand op mijn werk is ziek geworden, zijn allemaal jonge gasten."

Ik ben zo verschrikkelijk boos op die man, hoe dom kan je zijn? :(
Hij kan nu een hoop mensen besmetten die niet ziek worden, maar op hun beurt een hoop andere mensen gaan besmetten.
pi_192468503
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Skwish op 05-04-2020 21:24:05 ]
pi_192468505
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 20:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Lang verhaal maar conclusie: Mensen moeten gewoon niet zo zeiken.
Mensen vervelen zich, dus gaan ze ook meer zeiken. :Y
  zondag 5 april 2020 @ 21:25:38 #176
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192468534
quote:
12s.gif Op zondag 5 april 2020 21:18 schreef Vallon het volgende:
Klussen is geen overlast. Dat jij dat als overlast ervaart is jouw probleem.

quote:
De wet is meer een uiterste grens die je niet moet willen opzoeken omdat het kan.
Zelfde als op de weg. Je neemt geen voorrang, je krijgt dat of geeft dat indien mogelijk.
Jij verwacht onderdanigheid van anderen aangezien ze zich maar hebben te schikken naar jouw persoonlijke set aan regels.
pi_192468551
quote:
Wat een gezeik dat je ineens rekening met Jan en en alleman moet gaan houden en toestemming moet vragen. Ik werk thuis en hoor ook overdag overal kinderen janken en schreeuwen, maar je weet dat die niet naar school mogen dus daar kun je dan toch begrip voor opbrengen?

Kinderen wijzen op hun stemgeluid, vroeger zeker niet in een volkswijk gewoon, please :')
blablablabla
pi_192468572
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 21:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Jij verwacht onderdanigheid van anderen aangezien ze zich maar hebben te schikken naar jouw persoonlijke set aan regels.
Volgens mij brengt Corona naast stress ook een stukje betutteling met zich mee waardoor mensen menen zich opeens met hun buren te mogen gaan bemoeien?
blablablabla
pi_192468575
Oversterfte, er is veel over gepraat in Nederland de afgelopen dagen. Ik kwam zojuist de data tegen van het aantal overledenen in Engeland en Wales, alle overledenen. Helaas worden bij de corona doden die van Engeland, Wales EN Schotland bij elkaar opgeteld (en misschien ook N-Ierland, geen idee eigenlijk).
De data loopt tot 20 maart en ze laten ook het gemiddelde aantal doden voor die week over de afgelopen 5 jaar zien. Ik verwachtte een redelijke oversterfte te zien. Immer, waarom niet?

totaal aantal doden 2020: 11,019 / 10,645 (week eindigend op 13 maart / 20 maart)

gem aant doden 2015-2019: 11,205 / 10,573 (in dezelfde weken)

Dus helemaal GEEN oversterfte! Huh?
Ze rapporteren ook het aantal doden waarbij de underlying cause respiratory disease was.
Die schommelde in de eerste 6 weken van het jaar tussen 1572 and 2477. In de laatste 2 weken was dat 1488 en 1514, dat is dus ook niet gestegen.
Ze rapporteren ook het aantal mensen overleden aan covid. Dat is toch wel een beetje apart, ze melden er 5 in de week tot 13 maart en 103 in de week tot 20 maart.
Maar in de data van John Hopkins Center zijn er in die weken voor de UK (dus inclusief Schotland) respectievelijk 39 en 537 gemeld. Dat is toch wel een groot verschil! Maar dan nog, als er 400 meer doden zouden zijn in de week tot 20 maart dan is dat nog steeds 'maar' een oversterfte van minder dan 500 vergeleken met de voorgaande 5 jaren. Je zou verwachten dat de data voor de week tot 20 maart inmiddels wel op order is.
Heeft iemand hier meer kennis van?
Waarom is er in Nederland zoveel oversterfte en in de UK schijnbaar helemaal niet?

Bron: https://www.ons.gov.uk/pe(...)redinenglandandwales
  zondag 5 april 2020 @ 21:29:54 #180
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192468591
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 21:19 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Bladblazers heb ik een hekel aan als ze daarmee aan de slag gaan.

Hele tijd ook aan en uit. :')
Hahaha, herkenbaar.... soms kan je de overlast ook subtiel "verminderen" door of met andere buren een een hulpeloze klusser (die niet weet wat die doet) dan maar een handje te helpen.
FF snel dan "samen' (in volstrekt eigenbelang) de boel wegwerken ipv de godganse dag ratelend geblaas.

Geldt ook voor mensen die op mooi dagen schuren. Dan beter subtiel je stille Mouse van Bosch FF uitlenen of desnoods "meehelpen" dan dat blijven ergeren zij aanklooien met hun rateldoos uit het jaar nul.
  zondag 5 april 2020 @ 21:30:00 #181
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192468592
quote:
12s.gif Op zondag 5 april 2020 21:18 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat "we" nu Covid19 stress hebben of tegen de consequenties willen aan schoppen maakt dat allemaal niet anders.
Waar heb je het over? Heb jij er zoveel last van als andere lekker hun huis opknappen?

En dan nog, dat heeft dus helemaal niks te maken met mensen die zichzelf willen bewijzen, maar met mensen die gewoon lekker bezig willen zijn met hun huis.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192468603
Ik denk dat het devies moet zijn zoveel mogelijk van anderen accepteren en zo weinig mogelijk overlast veroorzaken.

Ik zat laatst met een thuiswerkende tegenpartij aan de lijn en zij had blijkbaar twee (op dat moment) lastige kinderen. Ze verontschuldigde zich vooraf en viel een paar keer vrij hard uit en klonk er een beetje gefrustreerd van.

Dat is geen probleem en voor mij ook geen reden dan ook maar een paar keer zelf te gaan roepen, omdat zij dat ook deed.

Houd je gewoon een beetje in. Ja, je mag klussen en je mag veel geluid maken tot ver in de avond, maar moet je dat dan ook doen?
  zondag 5 april 2020 @ 21:31:57 #183
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192468619
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 21:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat een gezeik dat je ineens rekening met Jan en en alleman moet gaan houden en toestemming moet vragen. Ik werk thuis en hoor ook overdag overal kinderen janken en schreeuwen, maar je weet dat die niet naar school mogen dus daar kun je dan toch begrip voor opbrengen?

Kinderen wijzen op hun stemgeluid, vroeger zeker niet in een volkswijk gewoon, please :')
Buren hier waren afgelopen week midden op de dag met z'n allen buiten en de muziek vol open. Dan ben je best asociaal als je niet een beetje rekening houdt met anderen. Dat je dat op vrijdagmiddag doet is nog tot daar aan toe.
pi_192468627
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 21:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Heb jij er zoveel last van als andere lekker hun huis opknappen?

En dan nog, dat heeft dus helemaal niks te maken met mensen die zichzelf willen bewijzen, maar met mensen die gewoon lekker bezig willen zijn met hun huis.
Vraag me wel af waar al die thuiswerkers de tijd vandaan halen om het huis te gaan opknappen? :')
  zondag 5 april 2020 @ 21:33:39 #185
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192468639
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 21:32 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Vraag me wel af waar al die thuiswerkers de tijd vandaan halen om het huis te gaan opknappen? :')
Geen reistijd doordeweeks.
pi_192468657
quote:

[..]

[..]

Je hebt klussen en klussen he? Om 12 uur een lampje ophangen is van een andere orde dan zondagochtend om 6 uur met je zaagmachine aan de gang gaan.

Maar dat lijkt me een kwestie van gezond verstand en vooral leven en laten leven.
zie email 27 oktober
pi_192468665
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2020 21:31 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Buren hier waren afgelopen week midden op de dag met z'n allen buiten en de muziek vol open. Dan ben je best asociaal als je niet een beetje rekening houdt met anderen. Dat je dat op vrijdagmiddag doet is nog tot daar aan toe.
Harde muziek is evengoed asociaal, ongeacht het tijdstip. Er zijn altijd wel baby's die even moeten slapen of mensen die nachtdienst hebben. Zet lekker je koptelefoon op als je per se 120 decibel wilt rocken.

Laat staan als je Corona hebt en ziek bent of thuis moet werken.
blablablabla
  zondag 5 april 2020 @ 21:36:10 #188
47102 Elvi
miemkwien
pi_192468675
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2020 21:33 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dat scheelt echt 2 uur per dag :Y ik vind dat we het thuiswerken erin moeten houden.
pi_192468677
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2020 21:33 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Krijg eerder het idee dat in een willekeurig bedrijf er een aantal echt thuiswerken, de mensen die zich ergens verantwoordelijk voor voelen, en de rest het gewoon als vrij zien.

Verhouding van 30 en 70 procent?

[ Bericht 0% gewijzigd door Smack10 op 05-04-2020 21:37:16 (Fout) ]
  zondag 5 april 2020 @ 21:39:40 #190
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192468707
Die discovery docu maakt deprimerend :')
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 5 april 2020 @ 21:40:39 #191
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192468713
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 21:36 schreef Smack10 het volgende:
Krijg eerder het idee dat in een willekeurig bedrijf er een aantal echt thuiswerken, de mensen die zich ergens verantwoordelijk voor voelen, en de rest het gewoon als vrij zien.

Ik ben ook een aantal dagen per week op "thuiswerken" gezet omdat we zo weinig mogelijk mensen bijelkaar willen hebben op de werkplek vanwege "cruciaal beroep". Maar vertel mij even hoe ik fysiek hands-on werk aan systemen thuis moet gaan uitvoeren...

En dan laat ik alle classified werkzaamheden nog even buiten beschouwing.
  zondag 5 april 2020 @ 21:41:04 #192
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192468718
quote:

[..]

Projectie heet dat.
pi_192468722
quote:

[..]

[..]
Dit bedoel ik met aso gedrag.
  zondag 5 april 2020 @ 21:41:41 #194
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192468727
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 21:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

:{w Ik neem aan dat je de vraag niet persoonlijk gaat maken.

In antwoord: Ik heb hier nergens last van, ik woon in een prima buurt waar men van elkaar weet dat dat alleen het geval is wanneer je elkaar wat lucht, ruimte en respect geeft.
Deze discussie komt vaker voorbij en is in de kern dat vrijheid begint waar die van de ander stopt.

Zelfs met Covid19 vind ik het mooi om te zien dat ook kinderen aan de (richt)lijn worden gehouden. Ik een moeder hoor uitleggen dat thuis niet betekent dat je "vrij" bent.
Natuurlijk snap ik ook dat dit anders ligt wanneer je opeengepakt woont of wanneer het kind de energie niet kwijt kan. Ook dan zul je daar samen het beste er van moeten zien te maken.
Meestal gaat dat goed en hier bespreken we dan de uitvergrote uitzondering op de regel.
pi_192468762
quote:

[..]

Een deel van de inefficiëntie van het werken tussen collega's is weg. Tijdens dat gedoe met citrix moest ik plotseling naar kantoor om te werken. En toen gingen dingetjes als koffie drinken, praten met collega's etcetera plots van mijn werktijd af. Ik was daardoor plotseling veel minder productief. En ik moest ook nog elke dag twee uur forenzen.
  zondag 5 april 2020 @ 21:44:50 #196
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 5 april 2020 @ 21:46:23 #197
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192468793
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 21:39 schreef DonDruiper het volgende:
Die discovery docu maakt deprimerend :')
Is ook een van de doelen bij een documentaire.
Gedramatiseerd informeren en je kijker meenemen.. zonder een kritisch standpunt in te nemen hoe verder dan.
Wel knap hoe "snel" B:)B ze dit in elkaar hebben gedraaid.
pi_192468801
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 21:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

I know, maar vond het wel een grappig beeld ;)
Wellicht kunnen ze afhankelijk van de klant kiezen? ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192468814
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 21:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een ander sommeren om te kappen met het gras maaien is natuurlijk het toobeeld van sociaal gedrag...
Goed argument :') Maar goed, ik merk alweer dat de ijverige klussers die alle thuiswerkers tot last zijn toch niet voor rede vatbaar zijn.
pi_192468821
Blegh. Krijg ik net een opzegging van mijn huurders.
  zondag 5 april 2020 @ 21:49:23 #201
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192468829
quote:
6s.gif Op zondag 5 april 2020 21:28 schreef Elan het volgende:
Volgens mij brengt Corona naast stress ook een stukje betutteling met zich mee waardoor mensen menen zich opeens met hun buren te mogen gaan bemoeien?
Daar begint het wel op te lijken ja...
pi_192468832
quote:

[..]

meid

dit boek is wel wat voor jou:
https://www.bol.com/nl/f/bullshit-jobs/9200000075804856/

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2020 21:50:00 ]
  zondag 5 april 2020 @ 21:50:40 #203
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192468843
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 21:48 schreef Gehrman het volgende:

Goed argument :') Maar goed, ik merk alweer dat de ijverige klussers die alle thuiswerkers tot last zijn toch niet voor rede vatbaar zijn.
Welke "last"?

Daarbij is het een prima argument want jij wil stilte aan je kop zodat je lekker thuis kunt werken. Derhalve heeft de hele buurt zich maar te schikken naar jouw uren...
  zondag 5 april 2020 @ 21:53:53 #204
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192468887
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 21:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je hebt klussen en klussen he? Om 12 uur een lampje ophangen is van een andere orde dan zondagochtend om 6 uur met je zaagmachine aan de gang gaan.

Maar dat lijkt me een kwestie van gezond verstand en vooral leven en laten leven.
Precies.
pi_192469014
Bill Gates verwacht dat we géén groepsimmuniteit gaan opbouwen tegen COVID-19 en dat we via testkits en digitale certificaten weer internationaal mogen reizen.

quote:
Eventually what we’ll have to have is certificates of who’s a recovered person, who’s a vaccinated person...

...Because you don’t want people moving around the world where you’ll have some countries that won’t have it under control, sadly.

You don’t want to completely block off the ability for people to go there and come back and move around.

So eventually there will be this digital immunity proof that will help facilitate the global reopening up.”
34:14
One man's trash, another man's treasure.
pi_192469024
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:03 schreef Arkai het volgende:
Bill Gates verwacht dat we géén groepsimmuniteit gaan opbouwen tegen COVID-19 en dat we via testkits en digitale certificaten weer internationaal mogen reizen.
[..]

34:14
Sinds wanneer is Bill viroloog? Heb ik iets gemist?
  zondag 5 april 2020 @ 22:11:20 #207
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192469088
Net ook (ik een piepklein stukje) de documentaire gezien die zich vooral richtte op de dramatische gevolgen.....?

Hier aanrader voor een inhoudelijk technisch goed behapbare uitleg waarom het Covid19 zo een ~O> rotzak is.
Veel termen waar je, denk ik, door heen kunt kijken omdat de goed onderlegde presentator alles met Jip-en-Janneke tekeningetjes uitlegt

pi_192469106
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 21:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

Een deel van de inefficiëntie van het werken tussen collega's is weg. Tijdens dat gedoe met citrix moest ik plotseling naar kantoor om te werken. En toen gingen dingetjes als koffie drinken, praten met collega's etcetera plots van mijn werktijd af. Ik was daardoor plotseling veel minder productief. En ik moest ook nog elke dag twee uur forenzen.
Ik bedoel meer dat door het ontbreken van directe aansturing veel werknemers het wel prima vinden..
pi_192469125
BNODesk twitterde op zondag 05-04-2020 om 22:14:06 BREAKING: British Prime Minister Boris Johnson, who is suffering from coronavirus, has been taken to hospital as a precaution reageer retweet
  zondag 5 april 2020 @ 22:19:00 #210
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192469197
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:14 schreef Houtenbeen het volgende:
BNODesk twitterde op zondag 05-04-2020 om 22:14:06 BREAKING: British Prime Minister Boris Johnson, who is suffering from coronavirus, has been taken to hospital as a precaution reageer retweet
Zou opmerkelijk zijn. Is er al een onderbouwde bron....

as we speak:

quote:
https://www.bbc.com/news/uk-52177125
UK Prime Minister Boris Johnson admitted to hospital for tests, 10 days after testing positive for coronavirus

He "continues to have persistent symptoms of coronavirus", a spokeswoman said - including a high temperature.

It was described as a "precautionary step" taken on the advice of his doctor.

The prime minister remains in charge of the government and urged people to follow its social distancing advice.

"On the advice of his doctor, the prime minister has tonight been admitted to hospital for tests," the spokeswoman said.

"This is a precautionary step, as the prime minister continues to have persistent symptoms of coronavirus ten days after testing positive for the virus."

She added: "The prime minister thanks NHS staff for all of their incredible hard work and urges the public to continue to follow the government's advice to stay at home, protect the NHS and save lives."

[ Bericht 15% gewijzigd door Vallon op 05-04-2020 22:26:30 ]
pi_192469226
quote:
11s.gif Op zondag 5 april 2020 22:19 schreef Vallon het volgende:

[..]

as we speak:

UK Prime Minister Boris Johnson admitted to hospital for tests, 10 days after testing positive for coronavirus
Bno is betrouwbaar, maar hier heb je het ook.
SkyNewsBreak twitterde op zondag 05-04-2020 om 22:15:27 Downing Street says Prime Minister Boris Johnson has been taken to hospital for tests after suffering from COVID-19 reageer retweet
  Redactie Frontpage zondag 5 april 2020 @ 22:20:35 #212
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192469227
quote:

[..]

https://www.mirror.co.uk/(...)pital-tests-21818519
_____
  zondag 5 april 2020 @ 22:20:55 #213
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192469233
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 21:54 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Nee dat is weer een stropop van jouw kant. Ik zeg alleen dat het asociaal is om nu een teringherrie te maken terwijl iedereen thuis zit.
Definieer 'teringherrie' eens? Is dat een paar gaatjes in de muur boren, of deze hele dag met een betonmolen in je tuin staan?
  zondag 5 april 2020 @ 22:22:11 #214
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192469256
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Is dit de slowchat? :?
Al een tijdje zo. Is er nog nieuws dan?
pi_192469279
Het lijkt in veel meer landen de goede kant op te gaan. Misschien dat het warmere weer toch wel enige invloed heeft.
pi_192469286
Het was hier gewoon een normale mooie zondag, qua drukte met wielrenners / wandelaars op de fietspaden e.d. Lange rij bij de ijssalon, etc.

Vrees dat de overheid een beetje te veel kijkt naar de plekken die toch al min of meer zijn afgesloten : binnensteden van Amsterdam, Vondelpark, Zandvoort, Scheveningen. Mensen gaan daar al niet meer heen omdat ze weten dat er verslaggevers zullen rondlopen inclusief politie etc, dus gaan ze naar de kleinere natuurgebieden..
  zondag 5 april 2020 @ 22:23:54 #217
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192469300
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:22 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Al een tijdje zo. Is er nog nieuws dan?
AD.nl heeft bericht al geplaatst dat Johnson in het ziekenhuis ligt.
  zondag 5 april 2020 @ 22:24:51 #218
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192469313
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:20 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Bno is betrouwbaar, maar hier heb je het ook.
SkyNewsBreak twitterde op zondag 05-04-2020 om 22:15:27 Downing Street says Prime Minister Boris Johnson has been taken to hospital for tests after suffering from COVID-19 reageer retweet
Een bron (twitter :P dan) is/was voor mij geen bron... maar je hebt supersnel gelijk ^O^

Ben niet van de hoedjes maar dit op het moment dat de Queen het volk toespreekt..... is dat voor mij dan weer opmerkelijk. Ook gelet het moment van stay-at-home maatregelen samenviel dat BoJo een dag later (of zo) in isolatie ging.
Het één heeft vast niets met het ander te maken :X .
  zondag 5 april 2020 @ 22:25:45 #219
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192469324
Het lijkt er op dat bij Johnson heel ernstig is zodat hij in het ziekenhuis opgenomen is.
  Redactie Frontpage zondag 5 april 2020 @ 22:25:59 #220
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192469326
Duitsland is inmiddels ook de grens met 100.000 besmettingen gepasseerd: https://interaktiv.tagess(...)tschland-landkreise/
_____
  zondag 5 april 2020 @ 22:26:18 #221
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192469330
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:23 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

AD.nl heeft bericht al geplaatst dat Johnson in het ziekenhuis ligt.
Gun het niemand, dus ook Johnson niet. Maar wel een beetje ironisch. "It's just a flu! Let's shake hands"
  Redactie Frontpage zondag 5 april 2020 @ 22:27:12 #222
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192469350
quote:
14s.gif Op zondag 5 april 2020 22:24 schreef Vallon het volgende:

[..]

Een bron (twitter :P dan) is/was voor mij geen bron... maar je hebt supersnel gelijk ^O^

Ben niet van de hoedjes maar dit op het moment dat de Queen het volk toespreekt..... is dat voor mij dan weer opmerkelijk. Ook gelet het moment van stay-at-home maatregelen samenviel dat BoJo een dag later (of zo) in isolatie ging.
Het één heeft vast niets met het ander te maken :X .
Wel opvallend ja, de queen die voor het eerst in tig jaar het volk toespreekt op het moment dat Johnson in het ziekenhuis wordt opgenomen ...
_____
  zondag 5 april 2020 @ 22:27:18 #223
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192469357
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:14 schreef Houtenbeen het volgende:
Hij doet wel actief mee met de groepsimmuniteit. Dat siert 'm.
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 22:30:38 #224
236264 crew  capricia
pi_192469411
-stukkie slowchat is verwijderd-
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 5 april 2020 @ 22:32:13 #225
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192469442
Merken meer mensen dat de regels in de supermarkten een beetje omzeild worden?

Vanmiddag meerdere jonge dames samen boodschappen zien doen. De regel is dat je een boodschappenkarretje moet pakken en alleen boodschappen doet. Ze zijn dus zo 'slim' om beide een karretje te pakken, waarvan er één dus de hele tijd met een lege boodschappenkar naast de ander loopt. En bij de kassa zegt; "ik heb niets gekocht", of even snel iets in de andere kar gooit.

Ook valt me al meerdere dagen op dat de jonge mensen zicht wel redelijk aan de afstandsregel houden, maar de oudere (70+) zo'n beetje op je tenen gaan staan. Vreemd...
pi_192469508
quote:

[..]

Ik weet niet wat jouw referentie is, maar ik zou gauw een andere werkgever zoeken als je aanneemt dat dit de betrokkenheid van je collega’s is.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_192469509
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:25 schreef Ven1972 het volgende:
Het lijkt er op dat bij Johnson heel ernstig is zodat hij in het ziekenhuis opgenomen is.
Denk ik ook. Zogenaamd wat testen maar is wel dag 10. Is nu wel bekend dat men in week 2 meestal in het ziekenhuis komt te liggen.
En dit is met top notch verzorging voor hem.
  zondag 5 april 2020 @ 22:36:23 #228
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192469527
https://twitter.com/i/status/1246396282677198848

Dansende verpleegsters op SEH in Ter Gooi ziekenhuis
Bron: twitter.nl
pi_192469556
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:32 schreef Stoorzendert het volgende:

Vanmiddag meerdere jonge dames samen boodschappen zien doen. De regel is dat je een boodschappenkarretje moet pakken en alleen boodschappen doet. Ze zijn dus zo 'slim' om beide een karretje te pakken, waarvan er één dus de hele tijd met een lege boodschappenkar naast de ander loopt. En bij de kassa zegt; "ik heb niets gekocht", of even snel iets in de andere kar gooit.

Ook valt me al meerdere dagen op dat de jonge mensen zicht wel redelijk aan de afstandsregel houden, maar de oudere (70+) zo'n beetje op je tenen gaan staan. Vreemd...
De oudere mensen snappen het sowieso niet. Ik merk het aan mijn eigen oma en buren. Gaan nog steeds volop naar buiten en naar de supermarkt.
Allemaal stronteigenwijs onder het mom van ik laat me niet opsluiten...
pi_192469564
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:32 schreef Stoorzendert het volgende:

Is dat een regel, ja? Ik liep van de week ook de AH binnen met een vriend en we moesten allebei een mandje meenemen. Ook al hadden we er aan 1 genoeg gehad. Of geen.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  zondag 5 april 2020 @ 22:38:59 #231
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192469576
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

De oudere mensen snappen het sowieso niet. Ik merk het aan mijn eigen oma en buren. Gaan nog steeds volop naar buiten en naar de supermarkt.
Allemaal stronteigenwijs onder het mom van ik laat me niet opsluiten...
de hebben de verhalen van de oorlog veel gehoord
  zondag 5 april 2020 @ 22:39:00 #232
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192469577
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:38 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Is dat een regel, ja? Ik liep van de week ook de AH binnen met een vriend en we moesten allebei een mandje meenemen. Ook al hadden we er aan 1 genoeg gehad. Of geen.
Hier wel (Jumbo en AH) in Oss. Karretje pakken en alléén de winkel in.
  zondag 5 april 2020 @ 22:40:24 #233
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192469614
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Denk ik ook. Zogenaamd wat testen maar is wel dag 10. Is nu wel bekend dat men in week 2 meestal in het ziekenhuis komt te liggen.
En dit is met top notch verzorging voor hem.
Zomaar testen is het idd niet, want dat zou niet om 9 uur savonds lokale tijd gebeuren.
pi_192469618
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:36 schreef Ven1972 het volgende:
https://twitter.com/i/status/1246396282677198848

Dansende verpleegsters op SEH in Ter Gooi ziekenhuis
Bron: twitter.nl
Schandalig dit, en dan hele tijd frontlinie noemen.
Denk je dat men op de stranden van Normandië ook aan het dansen was terwijl om je heen mensen dood gaan?

Ik snap dat het niet enkel dood en verderf kan zijn maar kom op...
pi_192469641
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2020 22:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zomaar testen is het idd niet, want dat zou niet om 9 uur savonds lokale tijd gebeuren.
Idd,hij gaat gewoon slecht. Hoop voor hem dat hij het haalt.
  Redactie Frontpage zondag 5 april 2020 @ 22:42:23 #237
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192469646
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:39 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Hier wel (Jumbo en AH) in Oss. Karretje pakken en alléén de winkel in.
Er is gewoon een topic voor supermarktperikelen: COR / Hoe is het in 'jouw' supermarkt? #9 Blijven hamsteren
_____
pi_192469656
BNODesk twitterde op zondag 05-04-2020 om 22:39:33 BREAKING: Bronx Zoo says one of its tigers has tested positive for coronavirus reageer retweet
  zondag 5 april 2020 @ 22:43:20 #239
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192469659
quote:
12s.gif Op zondag 5 april 2020 22:42 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Er is gewoon een topic voor supermarktperikelen: COR / Hoe is het in 'jouw' supermarkt? #9 Blijven hamsteren
Ja ok, rustig maar.
pi_192469673
quote:

[..]

as we speak:
[..]

Als je al 10 dagen koorts hebt, dan zal je je ondertussen wel behoorlijk beroerd voelen. Zijn ziekenhuis-opname zal wel gewoon nodig zijn en niet alleen omdat er een paar tests nodig zijn. Johnson is eerder iemand die zo lang mogelijk een ziekenhuisopname zal hebben uitgesteld.
  zondag 5 april 2020 @ 22:44:11 #241
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192469675
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:43 schreef ZwangerPetro het volgende:
BNODesk twitterde op zondag 05-04-2020 om 22:39:33 BREAKING: Bronx Zoo says one of its tigers has tested positive for coronavirus reageer retweet
:o -O-
  zondag 5 april 2020 @ 22:44:47 #242
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192469686
Johnson knapt hopelijk snel op in t zkh. Aan de beademing moeten op de ic gun ik niemand hoor.
Zou ook niet best zijn voor t land als Boris uitgeteld raakt na 3 weken verblijf op de ic....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 5 april 2020 @ 22:45:02 #243
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192469691
quote:
Carol Fucking Baskin
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 5 april 2020 @ 22:46:39 #244
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192469716
quote:
Hoop vragen hier. Waarom wordt een tijger getest? Had het symptomen? Dat zou wel apart zijn aangezien honden die positief getest zijn geen last hebben.

En zo niet, waarom dan een random tijger testen? Misschien dat de verzorgers besmet waren?
pi_192469718
quote:
Dat een kat of hond ziek wordt als ze de hele tijd in 1 ruimte zitten met een zwaar besmet persson dat kan ik nog begrijpen. Maar hoe heeft een tijger het opgelopen? Wie zit er nu te knuffelen met een tijger? :? Die 1,5 meter afstand zal zeker daar toch moeten lukken.
  zondag 5 april 2020 @ 22:46:53 #246
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192469724
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:44 schreef deedeetee het volgende:
Johnson knapt hopelijk snel op in t zkh. Aan de beademing moeten op de ic gun ik niemand hoor.
Zou ook niet best zijn voor t land als Boris uitgeteld raakt na 3 weken verblijf op de ic....
Je mag het nooit hopen maar het zou wel een signaal zijn dat leiders zich dat zelf realiseren.
Ik vermoed zo maar dat BoJo (hieruitkomend) wat minder de Herd zal spelen.
pi_192469737
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:46 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Dat een kat of hond ziek wordt als ze de hele tijd in 1 ruimte zitten met een zwaar besmet persson dat kan ik nog begrijpen. Maar hoe heeft een tijger het opgelopen? Wie zit er nu te knuffelen met een tijger? :? Die 1,5 meter afstand zeker daar toch moeten lukken.
Van een verzorger? Of via het voer?
  zondag 5 april 2020 @ 22:48:01 #248
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192469740
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:46 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Dat een kat of hond ziek wordt als ze de hele tijd in 1 ruimte zitten met een zwaar besmet persson dat kan ik nog begrijpen. Maar hoe heeft een tijger het opgelopen? Wie zit er nu te knuffelen met een tijger? :? Die 1,5 meter afstand zal zeker daar toch moeten lukken.
verzorger die misschien positief getest is en met z'n blote handen het voedsel heeft staan bereiden...
pi_192469741
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2020 22:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hoop vragen hier. Waarom wordt een tijger getest? Had het symptomen? Dat zou wel apart zijn aangezien honden die positief getest zijn geen last hebben.

En zo niet, waarom dan een random tijger testen? Misschien dat de verzorgers besmet waren?
BNODesk twitterde op zondag 05-04-2020 om 22:47:28 The tiger which tested positive for coronavirus is 4-year-old Nadia, a Malaysian tiger. Her sister, 2 Amur tigers, and 3 African lions have developed a dry cough as well. All are expected to recover https://t.co/6odaPGw0Tg reageer retweet
  zondag 5 april 2020 @ 22:48:10 #250
429602 julius123
julius123
pi_192469744
quote:

[..]

huiskatten kunnen het ook krijgen schijnbaar en hebben dan ook symptomen
  zondag 5 april 2020 @ 22:48:19 #251
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192469747
quote:

[..]

En hier dus wel Covid19 kunnen hebben of overdragen...
  zondag 5 april 2020 @ 22:48:23 #252
147172 THEFXR
Alpha Bear
  zondag 5 april 2020 @ 22:49:26 #253
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192469766
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:48 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

BNODesk twitterde op zondag 05-04-2020 om 22:47:28 The tiger which tested positive for coronavirus is 4-year-old Nadia, a Malaysian tiger. Her sister, 2 Amur tigers, and 3 African lions have developed a dry cough as well. All are expected to recover https://t.co/6odaPGw0Tg reageer retweet
Ah. wel symptomen dus. Maar die tijgers moeten het dan wel van de verzorgers hebben gekregen lijkt me? Wie komt er anders op minder dan 1,5 meter van zo'n beest _O-
pi_192469790
De parkeerplaats van die dierentuin wordt ook gebruikt voor ambulances.
https://nypost.com/2020/0(...)ulance-staging-site/
pi_192469798
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2020 22:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ah. wel symptomen dus. Maar die tijgers moeten het dan wel van de verzorgers hebben gekregen lijkt me? Wie komt er anders op minder dan 1,5 meter van zo'n beest _O-
Carole baskin .
Zeker weten!

Oh was al gezegd :P
  zondag 5 april 2020 @ 22:52:02 #256
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192469812
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:48 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een tijger horen hoesten... Sneu voor het beestje
pi_192469822
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:44 schreef deedeetee het volgende:
Johnson gaat echt niet in het ziekenhuis liggen als dat niet hoeft. Waarschijnlijk heeft hij extra zuurstof nodig, maar hopelijk hoeft hij niet naar de IC. Weet iemand of ze daar ook een systeem hebben met vice premiers?
pi_192469834
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2020 22:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

verzorger die misschien positief getest is en met z'n blote handen het voedsel heeft staan bereiden...
Dit ja. Had ook al eens gelezen dat het virus goed kon 'overleven' op rauw vlees.
pi_192469838
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:47 schreef ZwangerPetro het volgende:

[..]

Van een verzorger? Of via het voer?
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2020 22:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad een verklaring zijn.
pi_192469844
Het virus is al eng genoeg, maar een publiek figuur als Johnson komt toch wat harder aan. Er is gewoon niets wat ze kunnen doen als de situatie verslechtert, ook al zouden ze daar een miljard pond voor over hebben.
pi_192469871
Boris Johnson in het ziekenhuis opgenomen. Zogenaamd voor tests.
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 22:56:01 #262
236264 crew  capricia
pi_192469878
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:53 schreef Confetti het volgende:
Het virus is al eng genoeg, maar een publiek figuur als Johnson komt toch wat harder aan. Er is gewoon niets wat ze kunnen doen als de situatie verslechtert, ook al zouden ze daar een miljard pond voor over hebben.
Hij zit toch nog niet in de 'slechte' leeftijdscategorie qua complicaties? Ja. Het kan natuurlijk iedereen overkomen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 5 april 2020 @ 22:56:43 #263
310008 The_Big_Lebowski
The Dude Abides
pi_192469892
Ik heb niets met rechtse (vooral conservatieve, stilstaande) mensen, maar dit gun ik Johnson niet. De man heeft toch goeie humor en politiek wens ik hem onheil toe, maar niet qua gezondheid.
  zondag 5 april 2020 @ 22:56:51 #264
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192469897
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:52 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Johnson gaat echt niet in het ziekenhuis liggen als dat niet hoeft. Waarschijnlijk heeft hij extra zuurstof nodig, maar hopelijk hoeft hij niet naar de IC. Weet iemand of ze daar ook een systeem hebben met vice premiers?
Lastig te zeggen wat nou echt de situatie is. Je hoort ook telkens weer dat na 1,5 mensen of beter worden of opeens snel verslechteren. Aangezien hij nu op dat moment zit en hij nog steeds koorts heeft verwachten ze misschien dat het opeens slechter kan gaan. Dan zou hij idd uit voorzorg misschien in het ziekenhuis liggen. Of hij is die weg van snel achteruit gaan al daadwerkelijk ingeslagen.

Het tijdstip waarop dit gebeurd geeft het echter wel een urgent(er) gevoel.

Edit: lees nu ook dat hij zo lang in het ziekenhuis blijft als nodig is, en hij er sowieso een nacht blijft nu. Dus dat 'voor testen' is wel een beetje vreemd.
pi_192469911
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:53 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dit ja. Had ook al eens gelezen dat het virus goed kon 'overleven' op rauw vlees.
Dus geen sushi meer! + her virus gaat blijkbaar van dier->mens-> dier.
Katachtige ook nog, als het nu ook via katten terug kan verspreiden gaan de vervrandingsovens op termijn aan.
pi_192469946
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 22:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Hij zit toch nog niet in de 'slechte' leeftijdscategorie qua complicaties? Ja. Het kan natuurlijk iedereen overkomen.
Dat niet, maar met 55 is ie ook weer niet heel jong. Ik heb nu al veel verhalen gelezen van plotselinge en drastische achteruitgang van patienten. Het kan zo zijn dat hij morgenochtend aan de beademing moet.
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 23:00:22 #267
236264 crew  capricia
pi_192469956
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:59 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat niet, maar met 55 is ie ook weer niet heel jong. Ik heb nu al veel verhalen gelezen van plotselinge en drastische achteruitgang van patienten. Het kan zo zijn dat hij morgenochtend aan de beademing moet.
Oh. 55 al. Had hem jonger geschat. Dank je.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 5 april 2020 @ 23:00:46 #268
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192469963
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:53 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hoe zit dat dan met biefstuk? Kerntemperatuur van een medium biefstukje is maar ±52°C. Of Sushi, Carpaccio?
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 april 2020 @ 23:02:41 #269
416575 crew  Evenstar
pi_192469996
Bij Johnson kan je twee kanten op denken. Ene kant zal zo'n belangrijk persoon laagdrempeliger opgenomen worden, just in case. Aan de andere kant zie ik hem ook wel weer aan voor iemand die niet voor een kuchje en koorts in een ziekenhuis gaat liggen.
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 23:03:36 #270
236264 crew  capricia
pi_192470011
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 23:02 schreef Kyran het volgende:
Bij Johnson kan je twee kanten op denken. Ene kant zal zo'n belangrijk persoon laagdrempeliger opgenomen worden, just in case. Aan de andere kant zie ik hem ook wel weer aan voor iemand die niet voor een kuchje en koorts in een ziekenhuis gaat liggen.
Hij heeft al minimaal een week koorts. Zegt skynews.

Denk dat het gewoon te lang duurt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192470028
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:52 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Die laatste vraag; als je bedoelt wat er zou gebeuren als hij echt wekenlang out is, is er dit bedacht:

quote:
Boris Johnson has lined up a senior minister to take charge of the country if he is diagnosed with COVID-19.
https://news.sky.com/stor(...)ts-covid-19-11962345
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 april 2020 @ 23:05:08 #272
416575 crew  Evenstar
pi_192470033
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 23:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Ziet er inderdaad uit als in "just in case" ja, hopen dat het meevalt.
pi_192470037
Waarom worden alle posts over katten verwijderd? Dat is toch relevant? In Belgie is ook al een besmetting bij een kat geconstateerd.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)aakt-met-coronavirus
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 23:05:33 #274
236264 crew  capricia
pi_192470038
Dominic Raab is designate. Als BoJo niet kan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192470050
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 23:02 schreef Kyran het volgende:
Ik gok op het laatste. Ik zie hem echt niet naar het ziekenhuis gaan als het niet hoeft. Ik denk eerder dat hij het zo lang mogelijk zal uitstellen. 10 dagen koorts is gewoon niet best.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 april 2020 @ 23:06:44 #276
416575 crew  Evenstar
pi_192470067
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 23:05 schreef ZwangerPetro het volgende:
Waarom worden alle posts over katten verwijderd? Dat is toch relevant? In Belgie is ook al een besmetting bij een kat geconstateerd.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)aakt-met-coronavirus
Zeker relevant, maar alle huiskatten een spuitje toewensen is dat niet. Verdere commentaar mag in FB.
  zondag 5 april 2020 @ 23:06:58 #277
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192470071
quote:

[..]

Hm ja maar omdat het om 9 uur savonds gebeurde vind ik het toch vreemd. Denk dat er toch een kleine verslechtering was waarop de doktoren de knoop doorhakte.
pi_192470084
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 23:04 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Die laatste vraag; als je bedoelt wat er zou gebeuren als hij echt wekenlang out is, is er dit bedacht:
[..]

quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 23:05 schreef capricia het volgende:
Dominic Raab is designate. Als BoJo niet kan.
Dat is dus wel al geregeld voor als het nodig is. Netjes.
  zondag 5 april 2020 @ 23:08:27 #279
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192470090
quote:

[..]

Sow! Die Beth ziet er ook lekker gezond uit. :N Verder weinig over te zeggen denk ik. Zo lang met koorts is niet zo goed lijkt me. Hopelijk komt ie er weer bovenop.
  zondag 5 april 2020 @ 23:08:31 #280
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192470092
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 23:07 schreef Jojoke het volgende:

[..]

[..]

Dat is dus wel al geregeld voor als het nodig is. Netjes.
Is toch sowieso geregeld? Met alle aanslagen die hebben plaatsgevonden in Londen de afgelopen 20 jaar lijkt me dat sowieso geen slecht idee.
  zondag 5 april 2020 @ 23:09:07 #281
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192470103
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 23:08 schreef ZwangerPetro het volgende:

[..]

Nu verdraai je mijn woorden. Ik zei dat dat moet gebeuren als katten verspreiders van het virus blijken te zijn.

Of is het ook niet OK dat men ratten wilde uitroeien toen bleek dat zij de pest en allerlei andere ziektes verspreidden?
Ik denk dat gewoon je kat binnenhouden ook een optie is hoor :+
pi_192470106
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2020 23:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hm ja maar omdat het om 9 uur savonds gebeurde vind ik het toch vreemd. Denk dat er toch een kleine verslechtering was waarop de doktoren de knoop doorhakte.
Hoe weet je dat? Misschien was het wel vanochtend maar wilde ze de queens speech afwachten qua bekendmaking?
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 23:09:31 #283
236264 crew  capricia
pi_192470109
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 23:08 schreef ZwangerPetro het volgende:

[..]

Nu verdraai je mijn woorden. Ik zei dat dat moet gebeuren als katten verspreiders van het virus blijken te zijn.

Of is het ook niet OK dat men ratten wilde uitroeien toen bleek dat zij de pest en allerlei andere ziektes verspreidden?
Ga aub naar het FB topic.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192470117
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2020 23:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Is toch sowieso geregeld? Met alle aanslagen die hebben plaatsgevonden in Londen de afgelopen 20 jaar lijkt me dat sowieso geen slecht idee.
Geen idee hoe ze dat anders doen.
pi_192470257
Voor wat betreft herbesmettingen, in Wuhan waren 400 besmettingen toen het in lockdown ging.
Tijdens de lockdown raakten daar 60.000 mensen besmet een deel was natuurlijk net ervoor besmet, anderen via huisgenoten etc.

De mensen die eerder uit de ziekenhuizen ontslagen zijn stromen niet op nieuw in, huisgenoten zaten in (thuis) quarantaine veelal, negatieve tests zeggen ook niet alles, en je kunt geen honderdduizenden mensen in hotels zetten in Wuhan, dus was er gevaar voor herbesmetting in de huiselijke kring, maar dat is tot op heden uitgebleven.

Geen explosie van herbesmettingen tot op heden.
  Redactie Frontpage zondag 5 april 2020 @ 23:22:37 #286
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192470358
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 23:16 schreef Za het volgende:
Voor wat betreft herbesmettingen, in Wuhan waren 400 besmettingen toen het in lockdown ging.
Tijdens de lockdown raakten daar 60.000 mensen besmet een deel was natuurlijk net ervoor besmet, anderen via huisgenoten etc.

De mensen die eerder uit de ziekenhuizen ontslagen zijn stromen niet op nieuw in, huisgenoten zaten in (thuis) quarantaine veelal, negatieve tests zeggen ook niet alles, en je kunt geen honderdduizenden mensen in hotels zetten in Wuhan, dus was er gevaar voor herbesmetting in de huiselijke kring, maar dat is tot op heden uitgebleven.

De cijfers van China rammelen natuurlijk wel aan alle kanten, dus daar zou ik niet teveel waarde aan hechten.
_____
  zondag 5 april 2020 @ 23:23:46 #287
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192470379
pi_192470387
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 23:22 schreef LTVDK het volgende:

De cijfers van China rammelen natuurlijk wel aan alle kanten, dus daar zou ik niet teveel waarde aan hechten.
In geen enkel land stromen de recovered massaal opnieuw in.
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 23:25:08 #289
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192470400
quote:
Oud nieuws
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_192470402
quote:
Is al een uur bekend hoor.
  zondag 5 april 2020 @ 23:29:47 #291
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192470476
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 23:16 schreef Za het volgende:

Wat geenszins zegt dat dat niet gebeurt als de afweerstoffen, bij mensen met een kleine dosis daarvan, weer verdwenen zijn
  zondag 5 april 2020 @ 23:31:06 #292
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192470498
Ik ben wel benieuwd wat RT zometeen laat zien in hun livestream
  zondag 5 april 2020 @ 23:32:23 #293
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192470514
quote:
6s.gif Op zondag 5 april 2020 23:31 schreef Nikonlover het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat RT zometeen laat zien in hun livestream
Link?
  zondag 5 april 2020 @ 23:32:52 #294
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192470521
  zondag 5 april 2020 @ 23:33:19 #295
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192470526
  zondag 5 april 2020 @ 23:33:39 #296
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192470534
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 23:33 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Danku.
Om 23:50 live
pi_192470607
Weer een sterk optreden van Gommers zojuist bij Op1. _O_
  zondag 5 april 2020 @ 23:41:44 #298
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192470626
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 23:39 schreef houdafstand het volgende:
Komt recht uit het hart
pi_192470658
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 23:39 schreef houdafstand het volgende:
Maar we kunnen niet uitbreiden naar 3000 IC bedden?
  zondag 5 april 2020 @ 23:46:38 #300
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192470692
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 23:04 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

[..]

Hij kan nu het land dus niet leiden....
Wmb nooit goed nieuws als je op zondag wordt opgenomen en dan gelijk ene nachtje mag blijven.... :N :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')