abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 4 april 2020 @ 14:58:26 #201
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192447490
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:20 schreef Brybry het volgende:
Mensen, ook in het outbreak team is er momenteel heftige kritiek op van Dissel en het RIVM...

Zal vast binnenkort naar buiten komen...
ze zitten zelf in dat OMT
pi_192447657
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:20 schreef Brybry het volgende:
Mensen, ook in het outbreak team is er momenteel heftige kritiek op van Dissel en het RIVM...

Zal vast binnenkort naar buiten komen...
Ik ben benieuwd wie van deze het dan is die kritiek hebben

quote:
Het OMT bestaat uit vaste leden en deskundigen op oproepbasis op het gebied van infectieziekten en gezondheidszorg. De vaste leden zijn vertegenwoordigers van beroepsorganisaties van artsen-microbiologen vanuit de Nederlandse Vereniging van Medische Microbiologie (NVMM), huisartsen vanuit het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG), internisten-infectiologen Vereniging voor Infectieziekten (VIZ), artsen infectieziektebestrijding vanuit het Landelijk Overleg Infectieziektebestrijding (voorzitter LOI), en een arboprofessional via het Arbo Management Team (AMT).[3] In geval van een uitbraak met zoönosen is de decaan van de Faculteit Diergeneeskunde van de Universiteit Utrecht vast lid en vice-voorzitter.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Outbreak_Management_Team

Ook vanwege de wisselende samenstelling van personen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192447675
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ze zitten zelf in dat OMT
het RIVM heeft de voorzittersrol, er zitten ook veel andere wisselende personen in het OMT.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192458615
Dit artikel herinner ik mij:


RIVM: Coronavirus in Nederland? 'De gewone griep is een veel reëler gevaar'

(...)
"Vergelijk dat eens met de cijfers rondom het coronavirus. Het aantal besmettingen, bijna allemaal in China, staat momenteel op 900. En tot nu toe zijn er zo'n 25 mensen overleden aan de gevolgen. Maar waarom maken we ons dan toch zo'n zorgen?

In de eerste plaats omdat het een nieuw virus betreft waar we nog weinig van weten, aldus Wychgel. "Uiteraard is de gewone griep een reëler gevaar. Maar van het coronavirus weten we nog weinig. Dat spreekt tot de verbeelding van mensen en media. En in China leidt het tot opmerkelijke taferelen: hele steden worden daar op dit moment afgesloten."

Maar zijn alle groots opgezette voorzorgsmaatregelen in China dan wel terecht? "Dat kan je nu echt nog niet inschatten", zegt Wychgel. "Er zijn altijd wel nieuwe virussen waartegen geen vaccin is. Kijk naar de Mexicaanse griep, dat bleek uiteindelijk een seizoensgriep. We zitten in een heel vroege fase. Hoe terecht en efficiënt alle maatregelen zijn, dat weten we pas achteraf."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)rus-wat-gevaarlijker


---

Het RIVM was zich er niet van bewust hoeveel Chinezen de wereld overvliegen, en dat ze heel Europa doorreizen en niet per se met de rechtstreekse vlucht uit Wuhan hoeven te komen. Virologen hebben blijkbaar ook geen benul van hoe de populatie zich beweegt en ze hebben helemaal geen verstand van Chinese toeristen.

Ze hebben te weinig inlichtingen gekregen over China door de slappe houding van de NL en wereld (WHO) politiek. Men wou China niet tegen het hoofd stoten.
De Nederlandse overheid én de EU hadden moeten eisen dat ze mee mochten kijken in de ziekenhuizen en hadden alle rapportages moeten opeisen en eventueel zelf onderzoek moet en doen ipv klakkeloos naar de WHO luisteren. Na de dood van de Chinese klokkenluider hadden alle alarmbellen gehoord moeten worden.

Bij minder belangrijke en makkelijkere zaken heeft de overheid ook gefaald. Dus het verbaast mij niets dat ze wederom gigantisch hebben gefaald.
pi_192458838



Verstrooide professor aan het roer met aan boord 17 miljoen mensen. En een kapitein die de verkeerde kant wilt opvaren.

Binnen vijf weken na 1e officiële besmetting een noodbrief van IC artsen, en de piek in eind mei was fout gecalculeerd, omdat deze een maand eerder komt volgens de artsen.

[ Bericht 20% gewijzigd door 01100001011011000110010 op 05-04-2020 11:11:52 ]
  zondag 5 april 2020 @ 10:09:54 #206
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192458862
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 5 april 2020 @ 10:14:27 #207
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192458897
quote:
"schijnveligheid, zeg ik je"
pi_192459301
https://www.gids.tv/artik(...)vm-bekijk-de-beelden


Check de instagram video van de NOS

Hoor ik dat goed?
Jacco van RIVM heeft een stagiaire die de Chinese gegevens vertaald??

100.000 euro voor 10 vlogjes, maar geen professionele en ervaren vertaler willen inhuren??

[ Bericht 1% gewijzigd door 01100001011011000110010 op 05-04-2020 11:09:55 ]
  dinsdag 7 april 2020 @ 19:19:46 #209
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_192500426
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2020 10:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Vergeet water niet.

Nu komt corona in het rioolwater terecht en het rioolwater wordt weer drinkwater. Dus "iedereen kan bedenken dat corona in het drinkwater zit". Hebben we ook geen onderzoek door nodig, leidingwater gebruiken is gewoon levensgevaarlijk.
Ja, je kunt beter eerst wat bleekwater toevoegen voordat je het gebruikt.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_192500556
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 19:19 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

Ja, je kunt beter eerst wat bleekwater toevoegen voordat je het gebruikt.
Net zoals bij de bloemen in een vaas. Zodat de bloemen langer mooi blijven.

Doe ik al jaren :Y
pi_192504090
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:20 schreef Brybry het volgende:
Mensen, ook in het outbreak team is er momenteel heftige kritiek op van Dissel en het RIVM...

Zal vast binnenkort naar buiten komen...
Het is te hopen dat er na deze crisis een grondige evaluatie komt. Desnoods een parlementaire enquête.
pi_192508195
Er zijn zaken fout gegaan, dat zal altijd zo zijn en blijven en daar moet je van leren met z'n allen.

Maar. De intelligente lockdown lijkt te werken. We mogen nog gewoon naar de bouwmarkt en de Action. We mogen nog gewoon zonder reden de straat op. Onze IC capaciteit is opgeschaald en lijkt het aan te kunnen (onder voorbehoud).

We lijken dus met minder strenge regels dan alle landen om ons heen, toch de boel aan te kunnen nu.

En zoals bekend, met die strenge regels roei je het virus niet uit. Alle maatregelen hebben als doel afvlakking, voorkomen dat het zorgsysteem het niet meer aan kan. Een vaccin is er voorlopig nog niet, het virus zal naar verwachting steeds terug komen, we moeten het dus ondergaan. En die afvlakking lijkt te zijn gerealiseerd.

De (te) grote aantallen IC opnames waar men bang voor was, en die ook hier voorspeld waren, blijven uit

Wat mij betreft, mag er dus best een wellicht iets te vroeg complimentje vanaf, voor het RIVM en alle andere betrokkenen.

Met de minieme IC capaciteit die er was lijken we het aan te kunnen, het aantal IC opnames vlakt flink af, en we hebben geen superstrenge totale lockdown.

Vinden we nog steeds dat we het zoveel slechter doen dan de landen om ons heen?
pi_192509268
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 07:28 schreef wpor het volgende:
Er zijn zaken fout gegaan, dat zal altijd zo zijn en blijven en daar moet je van leren met z'n allen.

Maar. De intelligente lockdown lijkt te werken. We mogen nog gewoon naar de bouwmarkt en de Action. We mogen nog gewoon zonder reden de straat op. Onze IC capaciteit is opgeschaald en lijkt het aan te kunnen (onder voorbehoud).

We lijken dus met minder strenge regels dan alle landen om ons heen, toch de boel aan te kunnen nu.

En zoals bekend, met die strenge regels roei je het virus niet uit. Alle maatregelen hebben als doel afvlakking, voorkomen dat het zorgsysteem het niet meer aan kan. Een vaccin is er voorlopig nog niet, het virus zal naar verwachting steeds terug komen, we moeten het dus ondergaan. En die afvlakking lijkt te zijn gerealiseerd.

De (te) grote aantallen IC opnames waar men bang voor was, en die ook hier voorspeld waren, blijven uit

Wat mij betreft, mag er dus best een wellicht iets te vroeg complimentje vanaf, voor het RIVM en alle andere betrokkenen.

Met de minieme IC capaciteit die er was lijken we het aan te kunnen, het aantal IC opnames vlakt flink af, en we hebben geen superstrenge totale lockdown.

Vinden we nog steeds dat we het zoveel slechter doen dan de landen om ons heen?
Paar kanttekeningen:
1. Het afvlakken had veel eerder kunnen beginnen als men rond carnaval niet zulke rare uitspraken en keuzes gemaakt had.
2. We hebben wel een tekort aan IC plaatsen maar hebben geluk dat Duitsland nu zo'n beetje als ziekenhuis voor de EU aan het fungeren is en zeer genereus zijn (over)capaciteit afstaat aan andere landen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192509338
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 07:28 schreef wpor het volgende:
Er zijn zaken fout gegaan, dat zal altijd zo zijn en blijven en daar moet je van leren met z'n allen.

Maar. De intelligente lockdown lijkt te werken. We mogen nog gewoon naar de bouwmarkt en de Action. We mogen nog gewoon zonder reden de straat op. Onze IC capaciteit is opgeschaald en lijkt het aan te kunnen (onder voorbehoud).

We lijken dus met minder strenge regels dan alle landen om ons heen, toch de boel aan te kunnen nu.

En zoals bekend, met die strenge regels roei je het virus niet uit. Alle maatregelen hebben als doel afvlakking, voorkomen dat het zorgsysteem het niet meer aan kan. Een vaccin is er voorlopig nog niet, het virus zal naar verwachting steeds terug komen, we moeten het dus ondergaan. En die afvlakking lijkt te zijn gerealiseerd.

De (te) grote aantallen IC opnames waar men bang voor was, en die ook hier voorspeld waren, blijven uit

Wat mij betreft, mag er dus best een wellicht iets te vroeg complimentje vanaf, voor het RIVM en alle andere betrokkenen.

Met de minieme IC capaciteit die er was lijken we het aan te kunnen, het aantal IC opnames vlakt flink af, en we hebben geen superstrenge totale lockdown.

Vinden we nog steeds dat we het zoveel slechter doen dan de landen om ons heen?
Ik ben het hier helemaal mee eens. De truck van het beste besturen van een land is natuurlijk zo laat mogelijk op de rem te trappen, zodat je zo vlak mogelijk voor het ravijn stil komt te staan.

Voorkomen van verspreiding door Nederland was bij voorbaat kansloos, dat is geen enkel land (behalve China en Zuid-Korea) gelukt. Elke sterfte door COVID-19 is er natuurlijk één te veel, maar er zijn altijd ziekten waar je dood aan gaat. Het is mijns inziens pas echt triest als je doodgaat aan een ziekte, terwijl je met een adequate behandeling nog wel had kunnen leven. Dat proberen Nederland en alle andere Westerse landen koste wat het kost te voorkomen. Dat lijkt goed te lukken, dus wat mij betreft chapeau voor het RIVM en de Nederlandse beleidsmakers.

Het is balanceren op een dun koord, maar het lijkt ze vooralsnog goed te lukken.
pi_192509721
Het zijn inderdaad geen Italiaanse of Spaanse toestanden, de Nederlandse grenzen zijn gatenkaas, en je hebt te maken met een bevolking die niet stil kan zijn in een stiltecoupe. Ga er maar aan staan, om Corona in te dammen met een bevolking die doet wat ze wil. Wie dan op het idee komt om social distancing in Nederland in te voeren, is een onbenul.

Enfin. De Aziaten hebben laten zien dat je met mondkapjes heel ver komt. Schijnzekerheid, roepen ze bij het RIVM.

De cijfers spreken voor zichzelf.

Brevet van onvermogen, Fipronilprutsers. Opdoeken die zooi.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 8 april 2020 @ 09:49:23 #216
8369 speknek
Another day another slay
pi_192509888
Nederland heeft waarschijnlijk de verkeerde strategie gekozen. Het populatiedynamisch modelleren waar Nederland en het VK zo goed in zijn lijkt te falen ten opzichte van het uitgebreid testen en containen zoals waar ZK en Duitsland voor hebben gekozen. Wat dat betreft verdient men geen pluim (ook niet dat ze het niet toe willen geven, alhoewel dat wat begrijpelijk is, maar laat je dan op andere gebieden zoals mondkapjes informeren door de huidige stand van zaken).

Dat is natuurlijk wel wat makkelijk achteraf gepraat. Daarnaast is het niet best, maar het had ook zeker een stuk slechter gekund. Er is redelijk tijdig gepast en gematigd ingegrepen. Ik ben heel blij dat we zo nu en dan nog naar buiten kunnen, en het lijkt tot een zelfde afvlakking als meer draconische landen te leiden. Nog even een slag om de arm dat er veel verborgen ongeteste doden zijn, maar aan de andere kant zal de wat lossere curfew weer voor minder zelfdoding of huiselijk geweld zorgen. Dus gegeven de slechte keuze die ze in het begin gemaakt hebben gaat het nu vrij goed.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192509924
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:49 schreef speknek het volgende:
Nederland heeft waarschijnlijk de verkeerde strategie gekozen. Het populatiedynamisch modelleren waar Nederland en het VK zo goed in zijn lijkt te falen ten opzichte van het uitgebreid testen en containen zoals waar ZK en Duitsland voor hebben gekozen. Wat dat betreft verdient men geen pluim (ook niet dat ze het niet toe willen geven, alhoewel dat wat begrijpelijk is, maar laat je dan op andere gebieden zoals mondkapjes informeren door de huidige stand van zaken).

Dat is natuurlijk wel wat makkelijk achteraf gepraat. Daarnaast is het niet best, maar het had ook zeker een stuk slechter gekund. Er is redelijk tijdig gepast en gematigd ingegrepen. Ik ben heel blij dat we zo nu en dan nog naar buiten kunnen, en het lijkt tot een zelfde afvlakking als meer draconische landen te leiden. Nog even een slag om de arm dat er veel verborgen ongeteste doden zijn, maar aan de andere kant zal de wat lossere curfew weer voor minder zelfdoding of huiselijk geweld zorgen. Dus gegeven de slechte keuze die ze in het begin gemaakt hebben gaat het nu vrij goed.
Hier kan ik mij wel in vinden.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 8 april 2020 @ 10:57:42 #218
319979 Fok-it
All is well
pi_192510917
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:49 schreef speknek het volgende:
Nederland heeft waarschijnlijk de verkeerde strategie gekozen. Het populatiedynamisch modelleren waar Nederland en het VK zo goed in zijn lijkt te falen ten opzichte van het uitgebreid testen en containen zoals waar ZK en Duitsland voor hebben gekozen. Wat dat betreft verdient men geen pluim (ook niet dat ze het niet toe willen geven, alhoewel dat wat begrijpelijk is, maar laat je dan op andere gebieden zoals mondkapjes informeren door de huidige stand van zaken).

Dat is natuurlijk wel wat makkelijk achteraf gepraat. Daarnaast is het niet best, maar het had ook zeker een stuk slechter gekund. Er is redelijk tijdig gepast en gematigd ingegrepen. Ik ben heel blij dat we zo nu en dan nog naar buiten kunnen, en het lijkt tot een zelfde afvlakking als meer draconische landen te leiden. Nog even een slag om de arm dat er veel verborgen ongeteste doden zijn, maar aan de andere kant zal de wat lossere curfew weer voor minder zelfdoding of huiselijk geweld zorgen. Dus gegeven de slechte keuze die ze in het begin gemaakt hebben gaat het nu vrij goed
In je hele post haal je de bewering in je eerste zin dus gewoon onderuit. Ook knap
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 8 april 2020 @ 11:14:47 #219
8369 speknek
Another day another slay
pi_192511247
Wat snap je er niet aan?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 8 april 2020 @ 11:17:17 #220
319979 Fok-it
All is well
pi_192511277
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:14 schreef speknek het volgende:
Wat snap je er niet aan?
Eerst zeggen dat we de verkeerde strategie gekozen hebben om vervolgens te concluderen dat we dezelfde afvlakking kunnen constateren als landen met een full lockdown. Ik geloof dat je hem zelf niet helemaal vat knul
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 8 april 2020 @ 11:18:15 #221
8369 speknek
Another day another slay
pi_192511288
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:17 schreef Fok-it het volgende:
Eerst zeggen dat we de verkeerde strategie gekozen hebben om vervolgens te concluderen dat we dezelfde afvlakking kunnen constateren als landen met een full lockdown. Ik geloof dat je hem zelf niet helemaal vat knul
Die landen hebben ook de verkeerde strategie gekozen. Gegeven de gekozen verkeerde strategie doen we het daarentegen best aardig.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 8 april 2020 @ 11:19:47 #222
319979 Fok-it
All is well
pi_192511303
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Die landen hebben ook de verkeerde strategie gekozen. Gegeven de gekozen verkeerde strategie doen we het daarentegen best aardig.
Aha. Dus de beste strategie is gewoon 0 maatregelen? Duidelijk
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 8 april 2020 @ 11:21:17 #223
8369 speknek
Another day another slay
pi_192511324
🤷‍♂️ lees nog maar eens wat er staat, liefst met bril deze keer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 8 april 2020 @ 11:22:42 #224
319979 Fok-it
All is well
pi_192511336
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:21 schreef speknek het volgende:
🤷‍♂️ lees nog maar eens wat er staat, liefst met bril deze keer.
Ik lees vooral een hoop tegenstrijdigheden. Wellicht dat jij ze ook nog tegenkomt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 8 april 2020 @ 11:24:29 #225
8369 speknek
Another day another slay
pi_192511360
Nee hoor, ik snap namelijk wel hoe conditionele proposities werken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 8 april 2020 @ 11:53:28 #226
269689 crew  Viv
pi_192511882
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:14 schreef Arts-assistent het volgende:
Ik ben het hier helemaal mee eens. De truck van het beste besturen van een land is natuurlijk zo laat mogelijk op de rem te trappen, zodat je zo vlak mogelijk voor het ravijn stil komt te staan.
Het verbaast me dat je dit zegt als arts. :o Als je vlak voor een ravijn stil komt te staan, sta je onderweg naar het ravijn wel doodsangsten uit omdat je nog niet weet of het gaat lukken. Ik had liever gezien dat het qua IC-capaciteit niet zo spannend had hoeven zijn, door de maatregelen eerder te nemen.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:37 schreef Lyrebird het volgende:
je hebt te maken met een bevolking die niet stil kan zijn in een stiltecoupe.
Spot on! :D :'(

En eens met @speknek , gegeven het gepruts aan het begin hebben ze er uiteindelijk wel het beste van gemaakt.
  woensdag 8 april 2020 @ 12:35:05 #227
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192512588
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:53 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Het verbaast me dat je dit zegt als arts. :o Als je vlak voor een ravijn stil komt te staan, sta je onderweg naar het ravijn wel doodsangsten uit omdat je nog niet weet of het gaat lukken. Ik had liever gezien dat het qua IC-capaciteit niet zo spannend had hoeven zijn, door de maatregelen eerder te nemen.
[..]

Spot on! :D :'(

En eens met @:speknek , gegeven het gepruts aan het begin hebben ze er uiteindelijk wel het beste van gemaakt.
Dat is gewoon ook echt deels (grotendeels) een politieke afweging geweest ingegeven door de economische en maatschappelijke gevolgen die te vroeg/teveel ingrijpen hadden opgeleverd

Veel meer geregisseerd dan gros doorheeft, denk ik
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192512988
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Paar kanttekeningen:
1. Het afvlakken had veel eerder kunnen beginnen als men rond carnaval niet zulke rare uitspraken en keuzes gemaakt had.
2. We hebben wel een tekort aan IC plaatsen maar hebben geluk dat Duitsland nu zo'n beetje als ziekenhuis voor de EU aan het fungeren is en zeer genereus zijn (over)capaciteit afstaat aan andere landen.
1: Is een aanname. Want je weet niet hoe het dan allemaal had gelopen had. Want het zou dan ook zomaar gekunt hebben, dat we het allemaal in de lokale kroeg/kringen gevierd hadden.
2: Volgens mij paste alles nog net.

Maar overal doen we het niet slecht. Maar het kan altijd beter, maar dat is eigenlijk altijd achteraf.
We hadden bijvoorbeeld veel meer testen capaciteit gereed moeten hebben, beschermende spullen.

Maar hadden we dit dan ook niet voor Ebola en SARS, MERS Q-koort geregeld moeten hebben? Achteraf gezien, liep ook ook allemaal redelijk tot zeer goed. Achteraf.....
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 8 april 2020 @ 13:06:09 #229
269689 crew  Viv
pi_192513066
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:35 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat is gewoon ook echt deels (grotendeels) een politieke afweging geweest ingegeven door de economische en maatschappelijke gevolgen die te vroeg/teveel ingrijpen hadden opgeleverd

Veel meer geregisseerd dan gros doorheeft, denk ik
Dat denk ik ook. Tussen het moment dat de grip op de situatie al verloren was (te zien aan de toenemende groep bevestigde COVID-19-patiënten die niet herleidbaar waren naar een risicogebied of risicocontact) en het moment dat er maatregelen ingevoerd werden die wat verder gingen dan "we schudden geen handen meer", daar hebben wéken tussen gezeten. :X
pi_192514330
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:00 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

1: Is een aanname. Want je weet niet hoe het dan allemaal had gelopen had. Want het zou dan ook zomaar gekunt hebben, dat we het allemaal in de lokale kroeg/kringen gevierd hadden.
2: Volgens mij paste alles nog net.

Maar overal doen we het niet slecht. Maar het kan altijd beter, maar dat is eigenlijk altijd achteraf.
We hadden bijvoorbeeld veel meer testen capaciteit gereed moeten hebben, beschermende spullen.

Maar hadden we dit dan ook niet voor Ebola en SARS, MERS Q-koort geregeld moeten hebben? Achteraf gezien, liep ook ook allemaal redelijk tot zeer goed. Achteraf.....
1. Is geen aanname Carnaval wordt al 1000 jaar groots op straat gevierd. Het zou raar zijn als de editie uit 2020 dan opeens anders was. Overigens toen het RIVM die uitspraak deed was het al carnaval geweest en had men op omroep Brabant al lang kunnen zien dat het in grote getalen gevierd werd en niet bepaald in kleine kring. Ik neem ze overigens niets kwalijks dat ze met carnaval niet gedaan hebben maar meer de reactie en acties er na.
2. Dan weet ik niet waarom we bijna 150-200 IC bedden in Duitsland nodig hebben.

Voor de rest gaat het idd goed op PPE na.
Overigens Q-koorts hebben ze echt heel slecht afgehandeld en onder de pet gehouden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192515241
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 14:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

1. Is geen aanname Carnaval wordt al 1000 jaar groots op straat gevierd. Het zou raar zijn als de editie uit 2020 dan opeens anders was. Overigens toen het RIVM die uitspraak deed was het al carnaval geweest en had men op omroep Brabant al lang kunnen zien dat het in grote getalen gevierd werd en niet bepaald in kleine kring. Ik neem ze overigens niets kwalijks dat ze met carnaval niet gedaan hebben maar meer de reactie en acties er na.
2. Dan weet ik niet waarom we bijna 150-200 IC bedden in Duitsland nodig hebben.

Voor de rest gaat het idd goed op PPE na.
Overigens Q-koorts hebben ze echt heel slecht afgehandeld en onder de pet gehouden.
1: Het had dan zeker anders gelopen, maar hoe het dan wel had verlopen is gissen. Misschien hadden we dan nog geen Inteligente Lockdown gekregen, en hadden we nog een tijdje normaal doorgegaan met veel meer hotspots tot gevolg. Met zekerheid is hier niets over te zeggen. Je kunt hooguit discussiëren over mogelijke scenario's de uitkomsten.
2: Voorbereid zijn? Als je ze niet nodig hebt, is dat mooi mee genomen, en heb je iets te veel gedaan, wat juist goed is. Heb ze wel nodig, dan zijn ze beschikbaar omdat je voorbereid was.

Al is ook de vraag, of je op dit soort scenarios je helemaal voorbereid kan zijn? Je kunt niet 2000-3000 IC bedden beschikbaar hebben voor een scenario wat mogelijk 1 keer per 100 jaar voor komt. Misschien hebben we voor de volgende viros uitbraak een nierdialyse apparaat nodig.

Er zal vast wel een mooie evaluatie komen van hoe we onze crises door gekomen zijn. En hopelijk leren we van onze fouten.

Maar, gelukkig hebben we hier geen oranje clown lopen die lakens uitdeelt.
pi_192524999
“I think the people of this country have had enough of experts from organizations with acronyms saying they know what is best, and getting it consistently wrong.”

Michael Gove, lead Brexit campaigner

De RIVM is een organisatie met een afkorting die weet wat goed is voor ons, maar die er consistent naast zit (Fipronil, Covid-19). Kijk, de getallen zijn natuurlijk verbijsterend. Leg ze eens naast de getallen van Japan, Singapore en Zuid-Korea en je snapt niet dat ze nog met hun hoofd op TV durven te komen.

Experts. Fuck that.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 9 april 2020 @ 01:41:33 #233
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192525017
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 01:36 schreef Lyrebird het volgende:
“I think the people of this country have had enough of experts from organizations with acronyms saying they know what is best, and getting it consistently wrong.”

Michael Gove, lead Brexit campaigner

De RIVM is een organisatie met een afkorting die weet wat goed is voor ons, maar die er consistent naast zit (Fipronil, Covid-19). Kijk, de getallen zijn natuurlijk verbijsterend. Leg ze eens naast de getallen van Japan, Singapore en Zuid-Korea en je snapt niet dat ze nog met hun hoofd op TV durven te komen.

Experts. Fuck that.
Leuk allemaal, maar waar kunnen we dan van uit gaan? Niks, alles?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 9 april 2020 @ 02:21:00 #234
269689 crew  Viv
pi_192525147
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 01:36 schreef Lyrebird het volgende:
“I think the people of this country have had enough of experts from organizations with acronyms saying they know what is best, and getting it consistently wrong.”

Michael Gove, lead Brexit campaigner

De RIVM is een organisatie met een afkorting die weet wat goed is voor ons, maar die er consistent naast zit (Fipronil, Covid-19). Kijk, de getallen zijn natuurlijk verbijsterend. Leg ze eens naast de getallen van Japan, Singapore en Zuid-Korea en je snapt niet dat ze nog met hun hoofd op TV durven te komen.

Experts. Fuck that.
Bij het fipronil-schandaal was het toch de NVWA die gefaald had? (Veel te weinig toezicht gehouden etc.) Blijft jouw punt van de acronym wel staan overigens. :+
pi_192526225
quote:
5s.gif Op donderdag 9 april 2020 01:41 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Leuk allemaal, maar waar kunnen we dan van uit gaan? Niks, alles?
Pragmatisme, het gezonde verstand. Vraag je af of zo'n expert iets zegt wat hout snijdt. Rene van der Gijp heeft er kijk op.


Het is achteraf natuurlijk gemakkelijk lullen, maar ik heb jaren in Japan gewoond, en was daar eigenlijk nooit verkouden. In Japan draagt iedereen die aan het hoesten of snotteren is namelijk zo'n kapje.

Maar als je het RIVM mocht geloven, dan moest je een expert zijn om zo'n kapje te kunnen gebruiken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_192526228
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 02:21 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Bij het fipronil-schandaal was het toch de NVWA die gefaald had? (Veel te weinig toezicht gehouden etc.) Blijft jouw punt van de acronym wel staan overigens. :+
Het is maar goed dat ik geen expert op het gebied van afkortingen ben. :@
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_192527035
Hoeveel dagen nog voor Jaap en Jacco eruit liggen?
pi_192527093
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 06:32 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Pragmatisme, het gezonde verstand. Vraag je af of zo'n expert iets zegt wat hout snijdt. Rene van der Gijp heeft er kijk op.


Het is achteraf natuurlijk gemakkelijk lullen, maar ik heb jaren in Japan gewoond, en was daar eigenlijk nooit verkouden. In Japan draagt iedereen die aan het hoesten of snotteren is namelijk zo'n kapje.

Maar als je het RIVM mocht geloven, dan moest je een expert zijn om zo'n kapje te kunnen gebruiken.
Heeft denk ik ook deels mee te maken dat in Nederland de lucht kwaliteit erg slecht is, ik ben bijna doorgaans verkouden en loop bijna (zeker in de morgen) altijd te hoesten en kuchen. Maar als ik in Oostenrijk ben heb ik nergens last van.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 9 april 2020 @ 08:31:31 #239
269689 crew  Viv
pi_192527178
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:19 schreef merdobach het volgende:
Hoeveel dagen nog voor Jaap en Jacco eruit liggen?
Die gaan er niet uit hoor. En dat hoeft van mij ook niet. Maar bij een volgende keer wél graag al vanaf het begin iemand erbij die van doorpakken weet, zoals Feike Sijbesma.
pi_192528428
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:31 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Die gaan er niet uit hoor. En dat hoeft van mij ook niet. Maar bij een volgende keer wél graag al vanaf het begin iemand erbij die van doorpakken weet, zoals Feike Sijbesma.
Als er maar iemand op die plaats komt die gaat doen wat ie moet doen: de volksgezondheid bewaken. meer niet. Dat kun je nooit verkeerd doen, want better safe than sorry nietwaar. Dan is het daarna aan Rutte om een afweging te maken ivm economische schade.
Om de volksgezondheid te dienen zou je als eerst moeten adviseren om onnodig heen-en-weer gevlieg naar de regio's waar de epidemie woedt te staken totdat meer bekend is over t virus in kwestie. en uiteraard de inkomende vluchten die dan overblijven onderscheppen en bij voorzorg 2 weken in quarantaine houden. Zo bewaak je de volksgezondheid.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_192528601
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:24 schreef raptorix het volgende:
Heeft denk ik ook deels mee te maken dat in Nederland de lucht kwaliteit erg slecht is, ik ben bijna doorgaans verkouden en loop bijna (zeker in de morgen) altijd te hoesten en kuchen. Maar als ik in Oostenrijk ben heb ik nergens last van.
Dit hoeft niet direct met elkaar te maken te hebben. Lucht kwaliteit verschilt heel erg per locatie in Nederland.
En er zijn veel meer variabelen die het verschil kunnen verklaren.
pi_192528847
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:46 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Dit hoeft niet direct met elkaar te maken te hebben. Lucht kwaliteit verschilt heel erg per locatie in Nederland.
En er zijn veel meer variabelen die het verschil kunnen verklaren.
Ja, maar ik woon in 1 van de slechtste stukken van Amsterdam.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 9 april 2020 @ 10:04:42 #243
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192528993
De bevolkingsdichtheid en derhalve meer aanwezige verspreiding van virussen heeft daar absoluut niets mee te maken nee, het is de lucht. Lol.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 9 april 2020 @ 10:16:44 #244
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192529253
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:04 schreef Pumpalov het volgende:
De bevolkingsdichtheid en derhalve meer aanwezige verspreiding van virussen heeft daar absoluut niets mee te maken nee, het is de lucht. Lol.
Dit ja

Je wordt niet verkouden van wat stofjes of weet ik wat in de lucht
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192530069
Los van het Corona debat:

https://www.ad.nl/binnenl(...)r-als-rivm~a8e71b0f/

quote:
Mesdagfonds komt nu uit op zelfde stikstofcijfer als RIVM
De Nederlandse landbouw is op papier inderdaad verantwoordelijk voor 41 procent van de totale stikstofneerslag op natuurgebieden die daar het gevoeligst voor zijn. Tot dat inzicht zijn nu ook de onderzoekers gekomen die de stikstofcijfers in opdracht van het Mesdag Zuivelfonds hebben nagerekend.

Binnenlandredactie 02-04-20, 13:50 Laatste update: 14:16
164
2
Ze kwamen op basis van eigen berekeningen eerder tot de conclusie dat de landbouw ‘slechts’ 25 procent van de stikstofdepositie op natuurgebieden zou veroorzaken. Dat cijfer trokken ze begin maart in.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 9 april 2020 @ 21:31:20 #246
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192543814
Het RIVM spreekt zichzelf weer tegen
https://www.geenstijl.nl/(...)-tegen-verspreiding/
pi_192545512
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 21:31 schreef THEFXR het volgende:
Het RIVM spreekt zichzelf weer tegen
https://www.geenstijl.nl/(...)-tegen-verspreiding/
In deze situatie hoeft het gewoon niet. Met handen wassen en social distancing komen we heel ver.

Zie je in Nederland al iedereen verplicht met een mondkapje lopen? _O-
pi_192545569
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 22:52 schreef wokkelfok het volgende:

[..]

In deze situatie hoeft het gewoon niet. Met handen wassen en social distancing komen we heel ver.

Zie je in Nederland al iedereen verplicht met een mondkapje lopen? _O-
Dan moeten ze dat zeggen. Of zeggen dat we niet eens de verpleegsters van een masker kunnen voorzien. Dat dat de reden is. Maar niet het achterlijke verhaal van het werkt niet. De wereld is niet gek.
pi_192545643
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 06:32 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Pragmatisme, het gezonde verstand. Vraag je af of zo'n expert iets zegt wat hout snijdt. Rene van der Gijp heeft er kijk op.


Het is me wel echt opgevallen hoe veel virologen gewoon verschillende dingen zeiden. Zeg dan gewoon dat je het niet weet. Die Ab Osterhaus waait ook gewoon met de wind mee.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_192545671
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 22:55 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dan moeten ze dat zeggen. Of zeggen dat we niet eens de verpleegsters van een masker kunnen voorzien. Dat dat de reden is. Maar niet het achterlijke verhaal van het werkt niet. De wereld is niet gek.
Er is al een aantal keren gezegd dat social distancing en handen wassen effectiever is dan mondkapjes. Daarnaast zijn mondkapjes een wereldwijd probleem. Als je de buitenlandse media volgt zie je overal precies dezelfde verhalen. Dus ik je schiet hier wel een beetje uit de bocht. (Zoals vaker).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')