abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Manager PR/Moderator woensdag 8 april 2020 @ 11:53:28 #226
269689 crew  Viv
pi_192511882
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:14 schreef Arts-assistent het volgende:
Ik ben het hier helemaal mee eens. De truck van het beste besturen van een land is natuurlijk zo laat mogelijk op de rem te trappen, zodat je zo vlak mogelijk voor het ravijn stil komt te staan.
Het verbaast me dat je dit zegt als arts. :o Als je vlak voor een ravijn stil komt te staan, sta je onderweg naar het ravijn wel doodsangsten uit omdat je nog niet weet of het gaat lukken. Ik had liever gezien dat het qua IC-capaciteit niet zo spannend had hoeven zijn, door de maatregelen eerder te nemen.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:37 schreef Lyrebird het volgende:
je hebt te maken met een bevolking die niet stil kan zijn in een stiltecoupe.
Spot on! :D :'(

En eens met @speknek , gegeven het gepruts aan het begin hebben ze er uiteindelijk wel het beste van gemaakt.
  woensdag 8 april 2020 @ 12:35:05 #227
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192512588
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:53 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Het verbaast me dat je dit zegt als arts. :o Als je vlak voor een ravijn stil komt te staan, sta je onderweg naar het ravijn wel doodsangsten uit omdat je nog niet weet of het gaat lukken. Ik had liever gezien dat het qua IC-capaciteit niet zo spannend had hoeven zijn, door de maatregelen eerder te nemen.
[..]

Spot on! :D :'(

En eens met @:speknek , gegeven het gepruts aan het begin hebben ze er uiteindelijk wel het beste van gemaakt.
Dat is gewoon ook echt deels (grotendeels) een politieke afweging geweest ingegeven door de economische en maatschappelijke gevolgen die te vroeg/teveel ingrijpen hadden opgeleverd

Veel meer geregisseerd dan gros doorheeft, denk ik
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192512988
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Paar kanttekeningen:
1. Het afvlakken had veel eerder kunnen beginnen als men rond carnaval niet zulke rare uitspraken en keuzes gemaakt had.
2. We hebben wel een tekort aan IC plaatsen maar hebben geluk dat Duitsland nu zo'n beetje als ziekenhuis voor de EU aan het fungeren is en zeer genereus zijn (over)capaciteit afstaat aan andere landen.
1: Is een aanname. Want je weet niet hoe het dan allemaal had gelopen had. Want het zou dan ook zomaar gekunt hebben, dat we het allemaal in de lokale kroeg/kringen gevierd hadden.
2: Volgens mij paste alles nog net.

Maar overal doen we het niet slecht. Maar het kan altijd beter, maar dat is eigenlijk altijd achteraf.
We hadden bijvoorbeeld veel meer testen capaciteit gereed moeten hebben, beschermende spullen.

Maar hadden we dit dan ook niet voor Ebola en SARS, MERS Q-koort geregeld moeten hebben? Achteraf gezien, liep ook ook allemaal redelijk tot zeer goed. Achteraf.....
  Manager PR/Moderator woensdag 8 april 2020 @ 13:06:09 #229
269689 crew  Viv
pi_192513066
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:35 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat is gewoon ook echt deels (grotendeels) een politieke afweging geweest ingegeven door de economische en maatschappelijke gevolgen die te vroeg/teveel ingrijpen hadden opgeleverd

Veel meer geregisseerd dan gros doorheeft, denk ik
Dat denk ik ook. Tussen het moment dat de grip op de situatie al verloren was (te zien aan de toenemende groep bevestigde COVID-19-patiënten die niet herleidbaar waren naar een risicogebied of risicocontact) en het moment dat er maatregelen ingevoerd werden die wat verder gingen dan "we schudden geen handen meer", daar hebben wéken tussen gezeten. :X
pi_192514330
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:00 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

1: Is een aanname. Want je weet niet hoe het dan allemaal had gelopen had. Want het zou dan ook zomaar gekunt hebben, dat we het allemaal in de lokale kroeg/kringen gevierd hadden.
2: Volgens mij paste alles nog net.

Maar overal doen we het niet slecht. Maar het kan altijd beter, maar dat is eigenlijk altijd achteraf.
We hadden bijvoorbeeld veel meer testen capaciteit gereed moeten hebben, beschermende spullen.

Maar hadden we dit dan ook niet voor Ebola en SARS, MERS Q-koort geregeld moeten hebben? Achteraf gezien, liep ook ook allemaal redelijk tot zeer goed. Achteraf.....
1. Is geen aanname Carnaval wordt al 1000 jaar groots op straat gevierd. Het zou raar zijn als de editie uit 2020 dan opeens anders was. Overigens toen het RIVM die uitspraak deed was het al carnaval geweest en had men op omroep Brabant al lang kunnen zien dat het in grote getalen gevierd werd en niet bepaald in kleine kring. Ik neem ze overigens niets kwalijks dat ze met carnaval niet gedaan hebben maar meer de reactie en acties er na.
2. Dan weet ik niet waarom we bijna 150-200 IC bedden in Duitsland nodig hebben.

Voor de rest gaat het idd goed op PPE na.
Overigens Q-koorts hebben ze echt heel slecht afgehandeld en onder de pet gehouden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192515241
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 14:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

1. Is geen aanname Carnaval wordt al 1000 jaar groots op straat gevierd. Het zou raar zijn als de editie uit 2020 dan opeens anders was. Overigens toen het RIVM die uitspraak deed was het al carnaval geweest en had men op omroep Brabant al lang kunnen zien dat het in grote getalen gevierd werd en niet bepaald in kleine kring. Ik neem ze overigens niets kwalijks dat ze met carnaval niet gedaan hebben maar meer de reactie en acties er na.
2. Dan weet ik niet waarom we bijna 150-200 IC bedden in Duitsland nodig hebben.

Voor de rest gaat het idd goed op PPE na.
Overigens Q-koorts hebben ze echt heel slecht afgehandeld en onder de pet gehouden.
1: Het had dan zeker anders gelopen, maar hoe het dan wel had verlopen is gissen. Misschien hadden we dan nog geen Inteligente Lockdown gekregen, en hadden we nog een tijdje normaal doorgegaan met veel meer hotspots tot gevolg. Met zekerheid is hier niets over te zeggen. Je kunt hooguit discussiëren over mogelijke scenario's de uitkomsten.
2: Voorbereid zijn? Als je ze niet nodig hebt, is dat mooi mee genomen, en heb je iets te veel gedaan, wat juist goed is. Heb ze wel nodig, dan zijn ze beschikbaar omdat je voorbereid was.

Al is ook de vraag, of je op dit soort scenarios je helemaal voorbereid kan zijn? Je kunt niet 2000-3000 IC bedden beschikbaar hebben voor een scenario wat mogelijk 1 keer per 100 jaar voor komt. Misschien hebben we voor de volgende viros uitbraak een nierdialyse apparaat nodig.

Er zal vast wel een mooie evaluatie komen van hoe we onze crises door gekomen zijn. En hopelijk leren we van onze fouten.

Maar, gelukkig hebben we hier geen oranje clown lopen die lakens uitdeelt.
pi_192524999
“I think the people of this country have had enough of experts from organizations with acronyms saying they know what is best, and getting it consistently wrong.”

Michael Gove, lead Brexit campaigner

De RIVM is een organisatie met een afkorting die weet wat goed is voor ons, maar die er consistent naast zit (Fipronil, Covid-19). Kijk, de getallen zijn natuurlijk verbijsterend. Leg ze eens naast de getallen van Japan, Singapore en Zuid-Korea en je snapt niet dat ze nog met hun hoofd op TV durven te komen.

Experts. Fuck that.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 9 april 2020 @ 01:41:33 #233
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192525017
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 01:36 schreef Lyrebird het volgende:
“I think the people of this country have had enough of experts from organizations with acronyms saying they know what is best, and getting it consistently wrong.”

De RIVM is een organisatie met een afkorting die weet wat goed is voor ons, maar die er consistent naast zit (Fipronil, Covid-19). Kijk, de getallen zijn natuurlijk verbijsterend. Leg ze eens naast de getallen van Japan, Singapore en Zuid-Korea en je snapt niet dat ze nog met hun hoofd op TV durven te komen.

Experts. Fuck that.
Leuk allemaal, maar waar kunnen we dan van uit gaan? Niks, alles?
  Manager PR/Moderator donderdag 9 april 2020 @ 02:21:00 #234
269689 crew  Viv
pi_192525147
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 01:36 schreef Lyrebird het volgende:

Experts. Fuck that.
Bij het fipronil-schandaal was het toch de NVWA die gefaald had? (Veel te weinig toezicht gehouden etc.) Blijft jouw punt van de acronym wel staan overigens. :+
pi_192526225
quote:
5s.gif Op donderdag 9 april 2020 01:41 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Leuk allemaal, maar waar kunnen we dan van uit gaan? Niks, alles?
Pragmatisme, het gezonde verstand. Vraag je af of zo'n expert iets zegt wat hout snijdt. Rene van der Gijp heeft er kijk op.

Het is achteraf natuurlijk gemakkelijk lullen, maar ik heb jaren in Japan gewoond, en was daar eigenlijk nooit verkouden. In Japan draagt iedereen die aan het hoesten of snotteren is namelijk zo'n kapje.

Maar als je het RIVM mocht geloven, dan moest je een expert zijn om zo'n kapje te kunnen gebruiken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_192526228
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 02:21 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Bij het fipronil-schandaal was het toch de NVWA die gefaald had? (Veel te weinig toezicht gehouden etc.) Blijft jouw punt van de acronym wel staan overigens. :+
Het is maar goed dat ik geen expert op het gebied van afkortingen ben. :@
pi_192527035
Hoeveel dagen nog voor Jaap en Jacco eruit liggen?
pi_192527093
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 06:32 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Pragmatisme, het gezonde verstand. Vraag je af of zo'n expert iets zegt wat hout snijdt. Rene van der Gijp heeft er kijk op.

Het is achteraf natuurlijk gemakkelijk lullen, maar ik heb jaren in Japan gewoond, en was daar eigenlijk nooit verkouden. In Japan draagt iedereen die aan het hoesten of snotteren is namelijk zo'n kapje.

Maar als je het RIVM mocht geloven, dan moest je een expert zijn om zo'n kapje te kunnen gebruiken.
Heeft denk ik ook deels mee te maken dat in Nederland de lucht kwaliteit erg slecht is, ik ben bijna doorgaans verkouden en loop bijna (zeker in de morgen) altijd te hoesten en kuchen. Maar als ik in Oostenrijk ben heb ik nergens last van.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Manager PR/Moderator donderdag 9 april 2020 @ 08:31:31 #239
269689 crew  Viv
pi_192527178
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:19 schreef merdobach het volgende:
Hoeveel dagen nog voor Jaap en Jacco eruit liggen?
Die gaan er niet uit hoor. En dat hoeft van mij ook niet. Maar bij een volgende keer wél graag al vanaf het begin iemand erbij die van doorpakken weet, zoals Feike Sijbesma.
pi_192528428
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:31 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Die gaan er niet uit hoor. En dat hoeft van mij ook niet. Maar bij een volgende keer wél graag al vanaf het begin iemand erbij die van doorpakken weet, zoals Feike Sijbesma.
Als er maar iemand op die plaats komt die gaat doen wat ie moet doen: de volksgezondheid bewaken. meer niet. Dat kun je nooit verkeerd doen, want better safe than sorry nietwaar. Dan is het daarna aan Rutte om een afweging te maken ivm economische schade.
Om de volksgezondheid te dienen zou je als eerst moeten adviseren om onnodig heen-en-weer gevlieg naar de regio's waar de epidemie woedt te staken totdat meer bekend is over t virus in kwestie. en uiteraard de inkomende vluchten die dan overblijven onderscheppen en bij voorzorg 2 weken in quarantaine houden. Zo bewaak je de volksgezondheid.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_192528601
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:24 schreef raptorix het volgende:
Heeft denk ik ook deels mee te maken dat in Nederland de lucht kwaliteit erg slecht is, ik ben bijna doorgaans verkouden en loop bijna (zeker in de morgen) altijd te hoesten en kuchen. Maar als ik in Oostenrijk ben heb ik nergens last van.
Dit hoeft niet direct met elkaar te maken te hebben. Lucht kwaliteit verschilt heel erg per locatie in Nederland.
En er zijn veel meer variabelen die het verschil kunnen verklaren.
pi_192528847
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:46 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Dit hoeft niet direct met elkaar te maken te hebben. Lucht kwaliteit verschilt heel erg per locatie in Nederland.
En er zijn veel meer variabelen die het verschil kunnen verklaren.
Ja, maar ik woon in 1 van de slechtste stukken van Amsterdam.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 9 april 2020 @ 10:04:42 #243
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192528993
De bevolkingsdichtheid en derhalve meer aanwezige verspreiding van virussen heeft daar absoluut niets mee te maken nee, het is de lucht. Lol.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 9 april 2020 @ 10:16:44 #244
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192529253
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:04 schreef Pumpalov het volgende:
De bevolkingsdichtheid en derhalve meer aanwezige verspreiding van virussen heeft daar absoluut niets mee te maken nee, het is de lucht. Lol.
Dit ja

Je wordt niet verkouden van wat stofjes of weet ik wat in de lucht
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192530069
Los van het Corona debat:

https://www.ad.nl/binnenl(...)r-als-rivm~a8e71b0f/

quote:
Mesdagfonds komt nu uit op zelfde stikstofcijfer als RIVM
De Nederlandse landbouw is op papier inderdaad verantwoordelijk voor 41 procent van de totale stikstofneerslag op natuurgebieden die daar het gevoeligst voor zijn. Tot dat inzicht zijn nu ook de onderzoekers gekomen die de stikstofcijfers in opdracht van het Mesdag Zuivelfonds hebben nagerekend.

Binnenlandredactie 02-04-20, 13:50 Laatste update: 14:16
164
2
Ze kwamen op basis van eigen berekeningen eerder tot de conclusie dat de landbouw ‘slechts’ 25 procent van de stikstofdepositie op natuurgebieden zou veroorzaken. Dat cijfer trokken ze begin maart in.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 9 april 2020 @ 21:31:20 #246
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192543814
Het RIVM spreekt zichzelf weer tegen
https://www.geenstijl.nl/(...)-tegen-verspreiding/
pi_192545512
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 21:31 schreef THEFXR het volgende:
Het RIVM spreekt zichzelf weer tegen
https://www.geenstijl.nl/(...)-tegen-verspreiding/
In deze situatie hoeft het gewoon niet. Met handen wassen en social distancing komen we heel ver.

Zie je in Nederland al iedereen verplicht met een mondkapje lopen? _O-
pi_192545569
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 22:52 schreef wokkelfok het volgende:

[..]

In deze situatie hoeft het gewoon niet. Met handen wassen en social distancing komen we heel ver.

Zie je in Nederland al iedereen verplicht met een mondkapje lopen? _O-
Dan moeten ze dat zeggen. Of zeggen dat we niet eens de verpleegsters van een masker kunnen voorzien. Dat dat de reden is. Maar niet het achterlijke verhaal van het werkt niet. De wereld is niet gek.
pi_192545643
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 06:32 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het is me wel echt opgevallen hoe veel virologen gewoon verschillende dingen zeiden. Zeg dan gewoon dat je het niet weet. Die Ab Osterhaus waait ook gewoon met de wind mee.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_192545671
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 22:55 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dan moeten ze dat zeggen. Of zeggen dat we niet eens de verpleegsters van een masker kunnen voorzien. Dat dat de reden is. Maar niet het achterlijke verhaal van het werkt niet. De wereld is niet gek.
Er is al een aantal keren gezegd dat social distancing en handen wassen effectiever is dan mondkapjes. Daarnaast zijn mondkapjes een wereldwijd probleem. Als je de buitenlandse media volgt zie je overal precies dezelfde verhalen. Dus ik je schiet hier wel een beetje uit de bocht. (Zoals vaker).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')