abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 april 2020 @ 14:58:26 #201
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192447490
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:20 schreef Brybry het volgende:
Mensen, ook in het outbreak team is er momenteel heftige kritiek op van Dissel en het RIVM...

Zal vast binnenkort naar buiten komen...
ze zitten zelf in dat OMT
pi_192447657
quote:
Mensen, ook in het outbreak team is er momenteel heftige kritiek op van Dissel en het RIVM...

Ik ben benieuwd wie van deze het dan is die kritiek hebben

quote:
Het OMT bestaat uit vaste leden en deskundigen op oproepbasis op het gebied van infectieziekten en gezondheidszorg. De vaste leden zijn vertegenwoordigers van beroepsorganisaties van artsen-microbiologen vanuit de Nederlandse Vereniging van Medische Microbiologie (NVMM), huisartsen vanuit het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG), internisten-infectiologen Vereniging voor Infectieziekten (VIZ), artsen infectieziektebestrijding vanuit het Landelijk Overleg Infectieziektebestrijding (voorzitter LOI), en een arboprofessional via het Arbo Management Team (AMT).[3] In geval van een uitbraak met zoönosen is de decaan van de Faculteit Diergeneeskunde van de Universiteit Utrecht vast lid en vice-voorzitter.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Outbreak_Management_Team

Ook vanwege de wisselende samenstelling van personen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192447675
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ze zitten zelf in dat OMT
het RIVM heeft de voorzittersrol, er zitten ook veel andere wisselende personen in het OMT.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192458615
Dit artikel herinner ik mij:

RIVM: Coronavirus in Nederland? 'De gewone griep is een veel reëler gevaar'

(...)
"Vergelijk dat eens met de cijfers rondom het coronavirus. Het aantal besmettingen, bijna allemaal in China, staat momenteel op 900. En tot nu toe zijn er zo'n 25 mensen overleden aan de gevolgen. Maar waarom maken we ons dan toch zo'n zorgen?

In de eerste plaats omdat het een nieuw virus betreft waar we nog weinig van weten, aldus Wychgel. "Uiteraard is de gewone griep een reëler gevaar. Maar van het coronavirus weten we nog weinig. Dat spreekt tot de verbeelding van mensen en media. En in China leidt het tot opmerkelijke taferelen: hele steden worden daar op dit moment afgesloten."

Maar zijn alle groots opgezette voorzorgsmaatregelen in China dan wel terecht? "Dat kan je nu echt nog niet inschatten", zegt Wychgel. "Er zijn altijd wel nieuwe virussen waartegen geen vaccin is. Kijk naar de Mexicaanse griep, dat bleek uiteindelijk een seizoensgriep. We zitten in een heel vroege fase. Hoe terecht en efficiënt alle maatregelen zijn, dat weten we pas achteraf."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)rus-wat-gevaarlijker

---

Het RIVM was zich er niet van bewust hoeveel Chinezen de wereld overvliegen, en dat ze heel Europa doorreizen en niet per se met de rechtstreekse vlucht uit Wuhan hoeven te komen. Virologen hebben blijkbaar ook geen benul van hoe de populatie zich beweegt en ze hebben helemaal geen verstand van Chinese toeristen.

Ze hebben te weinig inlichtingen gekregen over China door de slappe houding van de NL en wereld (WHO) politiek. Men wou China niet tegen het hoofd stoten.
De Nederlandse overheid én de EU hadden moeten eisen dat ze mee mochten kijken in de ziekenhuizen en hadden alle rapportages moeten opeisen en eventueel zelf onderzoek moet en doen ipv klakkeloos naar de WHO luisteren. Na de dood van de Chinese klokkenluider hadden alle alarmbellen gehoord moeten worden.

Bij minder belangrijke en makkelijkere zaken heeft de overheid ook gefaald. Dus het verbaast mij niets dat ze wederom gigantisch hebben gefaald.
pi_192458838

Verstrooide professor aan het roer met aan boord 17 miljoen mensen. En een kapitein die de verkeerde kant wilt opvaren.

Binnen vijf weken na 1e officiële besmetting een noodbrief van IC artsen, en de piek in eind mei was fout gecalculeerd, omdat deze een maand eerder komt volgens de artsen.

[ Bericht 20% gewijzigd door 01100001011011000110010 op 05-04-2020 11:11:52 ]
  zondag 5 april 2020 @ 10:09:54 #206
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192458862
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 5 april 2020 @ 10:14:27 #207
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192458897
quote:
"schijnveligheid, zeg ik je"
pi_192459301
https://www.gids.tv/artik(...)vm-bekijk-de-beelden

Check de instagram video van de NOS

Hoor ik dat goed?
Jacco van RIVM heeft een stagiaire die de Chinese gegevens vertaald??

100.000 euro voor 10 vlogjes, maar geen professionele en ervaren vertaler willen inhuren??

[ Bericht 1% gewijzigd door 01100001011011000110010 op 05-04-2020 11:09:55 ]
  dinsdag 7 april 2020 @ 19:19:46 #209
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_192500426
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2020 10:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Vergeet water niet.

Nu komt corona in het rioolwater terecht en het rioolwater wordt weer drinkwater. Dus "iedereen kan bedenken dat corona in het drinkwater zit". Hebben we ook geen onderzoek door nodig, leidingwater gebruiken is gewoon levensgevaarlijk.
Ja, je kunt beter eerst wat bleekwater toevoegen voordat je het gebruikt.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_192500556
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 19:19 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

Ja, je kunt beter eerst wat bleekwater toevoegen voordat je het gebruikt.
Net zoals bij de bloemen in een vaas. Zodat de bloemen langer mooi blijven.

Doe ik al jaren :Y
pi_192504090
quote:

Het is te hopen dat er na deze crisis een grondige evaluatie komt. Desnoods een parlementaire enquête.
pi_192508195
Er zijn zaken fout gegaan, dat zal altijd zo zijn en blijven en daar moet je van leren met z'n allen.

Maar. De intelligente lockdown lijkt te werken. We mogen nog gewoon naar de bouwmarkt en de Action. We mogen nog gewoon zonder reden de straat op. Onze IC capaciteit is opgeschaald en lijkt het aan te kunnen (onder voorbehoud).

We lijken dus met minder strenge regels dan alle landen om ons heen, toch de boel aan te kunnen nu.

En zoals bekend, met die strenge regels roei je het virus niet uit. Alle maatregelen hebben als doel afvlakking, voorkomen dat het zorgsysteem het niet meer aan kan. Een vaccin is er voorlopig nog niet, het virus zal naar verwachting steeds terug komen, we moeten het dus ondergaan. En die afvlakking lijkt te zijn gerealiseerd.

De (te) grote aantallen IC opnames waar men bang voor was, en die ook hier voorspeld waren, blijven uit

Wat mij betreft, mag er dus best een wellicht iets te vroeg complimentje vanaf, voor het RIVM en alle andere betrokkenen.

Met de minieme IC capaciteit die er was lijken we het aan te kunnen, het aantal IC opnames vlakt flink af, en we hebben geen superstrenge totale lockdown.

Vinden we nog steeds dat we het zoveel slechter doen dan de landen om ons heen?
pi_192509268
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 07:28 schreef wpor het volgende:
Er zijn zaken fout gegaan, dat zal altijd zo zijn en blijven en daar moet je van leren met z'n allen.

Maar. De intelligente lockdown lijkt te werken. We mogen nog gewoon naar de bouwmarkt en de Action. We mogen nog gewoon zonder reden de straat op. Onze IC capaciteit is opgeschaald en lijkt het aan te kunnen (onder voorbehoud).

We lijken dus met minder strenge regels dan alle landen om ons heen, toch de boel aan te kunnen nu.

En zoals bekend, met die strenge regels roei je het virus niet uit. Alle maatregelen hebben als doel afvlakking, voorkomen dat het zorgsysteem het niet meer aan kan. Een vaccin is er voorlopig nog niet, het virus zal naar verwachting steeds terug komen, we moeten het dus ondergaan. En die afvlakking lijkt te zijn gerealiseerd.

De (te) grote aantallen IC opnames waar men bang voor was, en die ook hier voorspeld waren, blijven uit

Wat mij betreft, mag er dus best een wellicht iets te vroeg complimentje vanaf, voor het RIVM en alle andere betrokkenen.

Met de minieme IC capaciteit die er was lijken we het aan te kunnen, het aantal IC opnames vlakt flink af, en we hebben geen superstrenge totale lockdown.

Paar kanttekeningen:
1. Het afvlakken had veel eerder kunnen beginnen als men rond carnaval niet zulke rare uitspraken en keuzes gemaakt had.
2. We hebben wel een tekort aan IC plaatsen maar hebben geluk dat Duitsland nu zo'n beetje als ziekenhuis voor de EU aan het fungeren is en zeer genereus zijn (over)capaciteit afstaat aan andere landen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192509338
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 07:28 schreef wpor het volgende:

Ik ben het hier helemaal mee eens. De truck van het beste besturen van een land is natuurlijk zo laat mogelijk op de rem te trappen, zodat je zo vlak mogelijk voor het ravijn stil komt te staan.

Voorkomen van verspreiding door Nederland was bij voorbaat kansloos, dat is geen enkel land (behalve China en Zuid-Korea) gelukt. Elke sterfte door COVID-19 is er natuurlijk één te veel, maar er zijn altijd ziekten waar je dood aan gaat. Het is mijns inziens pas echt triest als je doodgaat aan een ziekte, terwijl je met een adequate behandeling nog wel had kunnen leven. Dat proberen Nederland en alle andere Westerse landen koste wat het kost te voorkomen. Dat lijkt goed te lukken, dus wat mij betreft chapeau voor het RIVM en de Nederlandse beleidsmakers.

Het is balanceren op een dun koord, maar het lijkt ze vooralsnog goed te lukken.
pi_192509721
Het zijn inderdaad geen Italiaanse of Spaanse toestanden, de Nederlandse grenzen zijn gatenkaas, en je hebt te maken met een bevolking die niet stil kan zijn in een stiltecoupe. Ga er maar aan staan, om Corona in te dammen met een bevolking die doet wat ze wil. Wie dan op het idee komt om social distancing in Nederland in te voeren, is een onbenul.

Enfin. De Aziaten hebben laten zien dat je met mondkapjes heel ver komt. Schijnzekerheid, roepen ze bij het RIVM.

De cijfers spreken voor zichzelf.

Brevet van onvermogen, Fipronilprutsers. Opdoeken die zooi.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 8 april 2020 @ 09:49:23 #216
8369 speknek
Another day another slay
pi_192509888
Nederland heeft waarschijnlijk de verkeerde strategie gekozen. Het populatiedynamisch modelleren waar Nederland en het VK zo goed in zijn lijkt te falen ten opzichte van het uitgebreid testen en containen zoals waar ZK en Duitsland voor hebben gekozen. Wat dat betreft verdient men geen pluim (ook niet dat ze het niet toe willen geven, alhoewel dat wat begrijpelijk is, maar laat je dan op andere gebieden zoals mondkapjes informeren door de huidige stand van zaken).

Dat is natuurlijk wel wat makkelijk achteraf gepraat. Daarnaast is het niet best, maar het had ook zeker een stuk slechter gekund. Er is redelijk tijdig gepast en gematigd ingegrepen. Ik ben heel blij dat we zo nu en dan nog naar buiten kunnen, en het lijkt tot een zelfde afvlakking als meer draconische landen te leiden. Nog even een slag om de arm dat er veel verborgen ongeteste doden zijn, maar aan de andere kant zal de wat lossere curfew weer voor minder zelfdoding of huiselijk geweld zorgen. Dus gegeven de slechte keuze die ze in het begin gemaakt hebben gaat het nu vrij goed.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192509924
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:49 schreef speknek het volgende:
Nederland heeft waarschijnlijk de verkeerde strategie gekozen. Het populatiedynamisch modelleren waar Nederland en het VK zo goed in zijn lijkt te falen ten opzichte van het uitgebreid testen en containen zoals waar ZK en Duitsland voor hebben gekozen. Wat dat betreft verdient men geen pluim (ook niet dat ze het niet toe willen geven, alhoewel dat wat begrijpelijk is, maar laat je dan op andere gebieden zoals mondkapjes informeren door de huidige stand van zaken).

Dat is natuurlijk wel wat makkelijk achteraf gepraat. Daarnaast is het niet best, maar het had ook zeker een stuk slechter gekund. Er is redelijk tijdig gepast en gematigd ingegrepen. Ik ben heel blij dat we zo nu en dan nog naar buiten kunnen, en het lijkt tot een zelfde afvlakking als meer draconische landen te leiden. Nog even een slag om de arm dat er veel verborgen ongeteste doden zijn, maar aan de andere kant zal de wat lossere curfew weer voor minder zelfdoding of huiselijk geweld zorgen. Dus gegeven de slechte keuze die ze in het begin gemaakt hebben gaat het nu vrij goed.
Hier kan ik mij wel in vinden.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:57:42 #218
319979 Fok-it
All is well
pi_192510917
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:49 schreef speknek het volgende:

Dat is natuurlijk wel wat makkelijk achteraf gepraat. Daarnaast is het niet best, maar het had ook zeker een stuk slechter gekund. Er is redelijk tijdig gepast en gematigd ingegrepen. Ik ben heel blij dat we zo nu en dan nog naar buiten kunnen, en het lijkt tot een zelfde afvlakking als meer draconische landen te leiden. Nog even een slag om de arm dat er veel verborgen ongeteste doden zijn, maar aan de andere kant zal de wat lossere curfew weer voor minder zelfdoding of huiselijk geweld zorgen. Dus gegeven de slechte keuze die ze in het begin gemaakt hebben gaat het nu vrij goed
In je hele post haal je de bewering in je eerste zin dus gewoon onderuit. Ook knap
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 8 april 2020 @ 11:14:47 #219
8369 speknek
Another day another slay
pi_192511247
Wat snap je er niet aan?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 8 april 2020 @ 11:17:17 #220
319979 Fok-it
All is well
pi_192511277
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:14 schreef speknek het volgende:
Wat snap je er niet aan?
Eerst zeggen dat we de verkeerde strategie gekozen hebben om vervolgens te concluderen dat we dezelfde afvlakking kunnen constateren als landen met een full lockdown. Ik geloof dat je hem zelf niet helemaal vat knul
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 8 april 2020 @ 11:18:15 #221
8369 speknek
Another day another slay
pi_192511288
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:17 schreef Fok-it het volgende:
Eerst zeggen dat we de verkeerde strategie gekozen hebben om vervolgens te concluderen dat we dezelfde afvlakking kunnen constateren als landen met een full lockdown. Ik geloof dat je hem zelf niet helemaal vat knul
Die landen hebben ook de verkeerde strategie gekozen. Gegeven de gekozen verkeerde strategie doen we het daarentegen best aardig.
  woensdag 8 april 2020 @ 11:19:47 #222
319979 Fok-it
All is well
pi_192511303
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Die landen hebben ook de verkeerde strategie gekozen. Gegeven de gekozen verkeerde strategie doen we het daarentegen best aardig.
Aha. Dus de beste strategie is gewoon 0 maatregelen? Duidelijk
  woensdag 8 april 2020 @ 11:21:17 #223
8369 speknek
Another day another slay
pi_192511324
🤷‍♂️ lees nog maar eens wat er staat, liefst met bril deze keer.
  woensdag 8 april 2020 @ 11:22:42 #224
319979 Fok-it
All is well
pi_192511336
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:21 schreef speknek het volgende:
🤷‍♂️ lees nog maar eens wat er staat, liefst met bril deze keer.
Ik lees vooral een hoop tegenstrijdigheden. Wellicht dat jij ze ook nog tegenkomt
  woensdag 8 april 2020 @ 11:24:29 #225
8369 speknek
Another day another slay
pi_192511360
Nee hoor, ik snap namelijk wel hoe conditionele proposities werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')