ze zitten zelf in dat OMTquote:Op vrijdag 3 april 2020 20:20 schreef Brybry het volgende:
Mensen, ook in het outbreak team is er momenteel heftige kritiek op van Dissel en het RIVM...
Zal vast binnenkort naar buiten komen...
Ik ben benieuwd wie van deze het dan is die kritiek hebbenquote:Op vrijdag 3 april 2020 20:20 schreef Brybry het volgende:
Mensen, ook in het outbreak team is er momenteel heftige kritiek op van Dissel en het RIVM...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Outbreak_Management_Teamquote:Het OMT bestaat uit vaste leden en deskundigen op oproepbasis op het gebied van infectieziekten en gezondheidszorg. De vaste leden zijn vertegenwoordigers van beroepsorganisaties van artsen-microbiologen vanuit de Nederlandse Vereniging van Medische Microbiologie (NVMM), huisartsen vanuit het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG), internisten-infectiologen Vereniging voor Infectieziekten (VIZ), artsen infectieziektebestrijding vanuit het Landelijk Overleg Infectieziektebestrijding (voorzitter LOI), en een arboprofessional via het Arbo Management Team (AMT).[3] In geval van een uitbraak met zoönosen is de decaan van de Faculteit Diergeneeskunde van de Universiteit Utrecht vast lid en vice-voorzitter.
het RIVM heeft de voorzittersrol, er zitten ook veel andere wisselende personen in het OMT.quote:
"schijnveligheid, zeg ik je"quote:Op zondag 5 april 2020 10:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.boredpanda.co(...)8MZ12LmDz0VIt67ie1W0
Ja, je kunt beter eerst wat bleekwater toevoegen voordat je het gebruikt.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vergeet water niet.
Nu komt corona in het rioolwater terecht en het rioolwater wordt weer drinkwater. Dus "iedereen kan bedenken dat corona in het drinkwater zit". Hebben we ook geen onderzoek door nodig, leidingwater gebruiken is gewoon levensgevaarlijk.
Net zoals bij de bloemen in een vaas. Zodat de bloemen langer mooi blijven.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:19 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ja, je kunt beter eerst wat bleekwater toevoegen voordat je het gebruikt.
Het is te hopen dat er na deze crisis een grondige evaluatie komt. Desnoods een parlementaire enquête.quote:Op vrijdag 3 april 2020 20:20 schreef Brybry het volgende:
Paar kanttekeningen:quote:Op woensdag 8 april 2020 07:28 schreef wpor het volgende:
Er zijn zaken fout gegaan, dat zal altijd zo zijn en blijven en daar moet je van leren met z'n allen.
Maar. De intelligente lockdown lijkt te werken. We mogen nog gewoon naar de bouwmarkt en de Action. We mogen nog gewoon zonder reden de straat op. Onze IC capaciteit is opgeschaald en lijkt het aan te kunnen (onder voorbehoud).
We lijken dus met minder strenge regels dan alle landen om ons heen, toch de boel aan te kunnen nu.
En zoals bekend, met die strenge regels roei je het virus niet uit. Alle maatregelen hebben als doel afvlakking, voorkomen dat het zorgsysteem het niet meer aan kan. Een vaccin is er voorlopig nog niet, het virus zal naar verwachting steeds terug komen, we moeten het dus ondergaan. En die afvlakking lijkt te zijn gerealiseerd.
De (te) grote aantallen IC opnames waar men bang voor was, en die ook hier voorspeld waren, blijven uit
Wat mij betreft, mag er dus best een wellicht iets te vroeg complimentje vanaf, voor het RIVM en alle andere betrokkenen.
Met de minieme IC capaciteit die er was lijken we het aan te kunnen, het aantal IC opnames vlakt flink af, en we hebben geen superstrenge totale lockdown.
Vinden we nog steeds dat we het zoveel slechter doen dan de landen om ons heen?
Ik ben het hier helemaal mee eens. De truck van het beste besturen van een land is natuurlijk zo laat mogelijk op de rem te trappen, zodat je zo vlak mogelijk voor het ravijn stil komt te staan.quote:Op woensdag 8 april 2020 07:28 schreef wpor het volgende:
Er zijn zaken fout gegaan, dat zal altijd zo zijn en blijven en daar moet je van leren met z'n allen.
Maar. De intelligente lockdown lijkt te werken. We mogen nog gewoon naar de bouwmarkt en de Action. We mogen nog gewoon zonder reden de straat op. Onze IC capaciteit is opgeschaald en lijkt het aan te kunnen (onder voorbehoud).
We lijken dus met minder strenge regels dan alle landen om ons heen, toch de boel aan te kunnen nu.
En zoals bekend, met die strenge regels roei je het virus niet uit. Alle maatregelen hebben als doel afvlakking, voorkomen dat het zorgsysteem het niet meer aan kan. Een vaccin is er voorlopig nog niet, het virus zal naar verwachting steeds terug komen, we moeten het dus ondergaan. En die afvlakking lijkt te zijn gerealiseerd.
De (te) grote aantallen IC opnames waar men bang voor was, en die ook hier voorspeld waren, blijven uit
Wat mij betreft, mag er dus best een wellicht iets te vroeg complimentje vanaf, voor het RIVM en alle andere betrokkenen.
Met de minieme IC capaciteit die er was lijken we het aan te kunnen, het aantal IC opnames vlakt flink af, en we hebben geen superstrenge totale lockdown.
Vinden we nog steeds dat we het zoveel slechter doen dan de landen om ons heen?
Hier kan ik mij wel in vinden.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:49 schreef speknek het volgende:
Nederland heeft waarschijnlijk de verkeerde strategie gekozen. Het populatiedynamisch modelleren waar Nederland en het VK zo goed in zijn lijkt te falen ten opzichte van het uitgebreid testen en containen zoals waar ZK en Duitsland voor hebben gekozen. Wat dat betreft verdient men geen pluim (ook niet dat ze het niet toe willen geven, alhoewel dat wat begrijpelijk is, maar laat je dan op andere gebieden zoals mondkapjes informeren door de huidige stand van zaken).
Dat is natuurlijk wel wat makkelijk achteraf gepraat. Daarnaast is het niet best, maar het had ook zeker een stuk slechter gekund. Er is redelijk tijdig gepast en gematigd ingegrepen. Ik ben heel blij dat we zo nu en dan nog naar buiten kunnen, en het lijkt tot een zelfde afvlakking als meer draconische landen te leiden. Nog even een slag om de arm dat er veel verborgen ongeteste doden zijn, maar aan de andere kant zal de wat lossere curfew weer voor minder zelfdoding of huiselijk geweld zorgen. Dus gegeven de slechte keuze die ze in het begin gemaakt hebben gaat het nu vrij goed.
In je hele post haal je de bewering in je eerste zin dus gewoon onderuit. Ook knapquote:Op woensdag 8 april 2020 09:49 schreef speknek het volgende:
Nederland heeft waarschijnlijk de verkeerde strategie gekozen. Het populatiedynamisch modelleren waar Nederland en het VK zo goed in zijn lijkt te falen ten opzichte van het uitgebreid testen en containen zoals waar ZK en Duitsland voor hebben gekozen. Wat dat betreft verdient men geen pluim (ook niet dat ze het niet toe willen geven, alhoewel dat wat begrijpelijk is, maar laat je dan op andere gebieden zoals mondkapjes informeren door de huidige stand van zaken).
Dat is natuurlijk wel wat makkelijk achteraf gepraat. Daarnaast is het niet best, maar het had ook zeker een stuk slechter gekund. Er is redelijk tijdig gepast en gematigd ingegrepen. Ik ben heel blij dat we zo nu en dan nog naar buiten kunnen, en het lijkt tot een zelfde afvlakking als meer draconische landen te leiden. Nog even een slag om de arm dat er veel verborgen ongeteste doden zijn, maar aan de andere kant zal de wat lossere curfew weer voor minder zelfdoding of huiselijk geweld zorgen. Dus gegeven de slechte keuze die ze in het begin gemaakt hebben gaat het nu vrij goed
Eerst zeggen dat we de verkeerde strategie gekozen hebben om vervolgens te concluderen dat we dezelfde afvlakking kunnen constateren als landen met een full lockdown. Ik geloof dat je hem zelf niet helemaal vat knulquote:
Die landen hebben ook de verkeerde strategie gekozen. Gegeven de gekozen verkeerde strategie doen we het daarentegen best aardig.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:17 schreef Fok-it het volgende:
Eerst zeggen dat we de verkeerde strategie gekozen hebben om vervolgens te concluderen dat we dezelfde afvlakking kunnen constateren als landen met een full lockdown. Ik geloof dat je hem zelf niet helemaal vat knul
Aha. Dus de beste strategie is gewoon 0 maatregelen? Duidelijkquote:Op woensdag 8 april 2020 11:18 schreef speknek het volgende:
[..]
Die landen hebben ook de verkeerde strategie gekozen. Gegeven de gekozen verkeerde strategie doen we het daarentegen best aardig.
Ik lees vooral een hoop tegenstrijdigheden. Wellicht dat jij ze ook nog tegenkomtquote:Op woensdag 8 april 2020 11:21 schreef speknek het volgende:
🤷♂️ lees nog maar eens wat er staat, liefst met bril deze keer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |