abonnement Unibet Coolblue
pi_203669032
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 08:38 schreef Megumi het volgende:

[..]
Probleem is eerder denk ik dat de kamers bewust niet de juiste informatie krijgen.
Klopt, en dat is openbaar sinds rutte... Of het daarvoor ook al structureel gebeurde is niet bekend. Nu kan je de informatie naar de 2de kamer per definitie niet vertrouwen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 09:14:54 #227
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203669467
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 08:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt, en dat is openbaar sinds rutte... Of het daarvoor ook al structureel gebeurde is niet bekend. Nu kan je de informatie naar de 2de kamer per definitie niet vertrouwen.
Met je eens en daarboven op gaat dat niet veranderen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203669631
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 09:14 schreef Megumi het volgende:

[..]
Met je eens en daarboven op gaat dat niet veranderen.
Ik heb het altijd een gek systeem gevonden dat de controlerende instantie afhankelijk is van informatievoorziening van een organisatie die dingen fout kan doen. Per definitie wordt dan niet alle informatie gegeven bij een fuck-up uit zelfbelang.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 09:31:45 #229
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203669887
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 09:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik heb het altijd een gek systeem gevonden dat de controlerende instantie afhankelijk is van informatievoorziening van een organisatie die dingen fout kan doen. Per definitie wordt dan niet alle informatie gegeven bij een fuck-up uit zelfbelang.
Probleem is met name de macht van de ministeries en de ambtenaren. Zij weten beter dan de kamers hoe zaken werken en hebben meer kennis en ervaring in huis. Dat geeft ze al een grote voorsprong op de politici. Ze worden daarom ook wel de 4e macht genoemd. Daarnaast bepalen zijn in grote lijnen het beleid. En de gang van zaken. En dekken elkaar ook zodat ze eigenlijk niet goed te controleren zijn. En de kamer heeft geen echte handvaten omdat aan te pakken. Kijk maar naar de zwartgelakte documenten in de huurtoeslag affaire.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203669945
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 09:31 schreef Megumi het volgende:

[..]
Probleem is met name de macht van de ministeries en de ambtenaren. Zij weten beter dan de kamers hoe zaken werken en hebben meer kennis en ervaring in huis. Dat geeft ze al een grote voorsprong op de politici. Ze worden daarom ook wel de 4e macht genoemd. Daarnaast bepalen zijn in grote lijnen het beleid. En de gang van zaken. En dekken elkaar ook zodat ze eigenlijk niet goed te controleren zijn. En de kamer heeft geen echte handvaten omdat aan te pakken. Kijk maar naar de zwartgelakte documenten in de huurtoeslag affaire.
Waarom is dit nu anders dan ca 30 jaar geleden?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 09:38:13 #231
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203670042
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 09:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom is dit nu anders dan ca 30 jaar geleden?
Om te beginnen het vertrouwen van de burger die zeer laag is en de toenemende onrust in de samenleving.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203670117
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 09:38 schreef Megumi het volgende:

[..]
Om te beginnen het vertrouwen van de burger die zeer laag is en de toenemende onrust in de samenleving.
Dat heeft toch niks te maken met het ambtenarenapparaat...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 15:22:18 #233
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203674577
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 09:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat heeft toch niks te maken met het ambtenarenapparaat...
Natuurlijk wel. Het zijn ambtenaren die zaken onder de tafel vegen en en dergelijke. En de kamers van onjuiste informatie voorzien. De vierde macht. En waar je als burger machteloos tegen bent.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 15 februari 2022 @ 17:07:44 #234
269689 crew  Viv
pi_203675945
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 09:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom is dit nu anders dan ca 30 jaar geleden?
Niet, het is nu alleen wel zichtbaarder. 30 jaar geleden was er nog geen WOB. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')