quote:Op zondag 5 april 2020 20:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Tja, ik snap wel dat je als je thuis werkt nu last kunt hebben van geluid.
Maar die mensen mogen van geluk spreken dat ze überhaupt de luxe hebben om thuis te kúnnen werken.
Veel mensen hebben die luxe niet en worden elke dag in drukke fabrieken/magazijnen en dergelijke verwacht, waar afstand houden lang niet altijd mogelijk is en waar de angst om zo besmet te raken groot is.
En dan zijn er nog een hoop mensen die nu thuis zitten omdat hun baan zich in sectoren bevindt die nu gesloten zijn.
Die mensen moeten nu hun tijd vullen en veel mensen gebruiken die tijd nu om bijvoorbeeld te klussen in huis.
Klussen waar ze normaliter alleen maar in hun spaarzame vrije tijd aan kunnen werken.
Je kunt niet van een hele buurt verwachten dat ze hele dagen muisstil in een hoekje gaan zitten omdat Merel en Diederik-Jan zich anders niet kunnen concentreren met hun thuiswerk.
Je kunt bijvoorbeeld ook een noisecanceling koptelefoon opzetten bijvoorbeeld.
Geven en nemen.
Mag dat dan in Nederland? Is toch een onnodige verplaatsing?quote:Op zondag 5 april 2020 20:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Vandaag moest ik naar schoonpa, werd 80. Zijn er om de beurt geweest, per gezin. Achterom de tuin in, zelf koffie en gebak mee. Opa en oma bleven binnen.
Vanavond thuis gebbq'ed.
Serieus? En dan door een gesloten raam naar mekaar lopen schreeuwen?quote:Op zondag 5 april 2020 20:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Vandaag moest ik naar schoonpa, werd 80. Zijn er om de beurt geweest, per gezin. Achterom de tuin in, zelf koffie en gebak mee. Opa en oma bleven binnen.
Vanavond thuis gebbq'ed.
Ok hier heb je zeker een punt. Het zou mooi zijn als iedereen pas op de plaats maakt, ook de cabrio en motorrijders. Maar de hoon die ontstond, vond ik tamelijk overdreven.quote:Op zondag 5 april 2020 19:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is een ongewenst beeld dat je daarmee afvuurt op anderen: kijk mij lekker relaxen als jij binnen moet blijven.
Zelfs al zou je aantoonbaar niemand iets doen dan nog is het ongepast anderen daarmee te confronteren. Gewoon in -en om het huis blijven zoals wordt gevraagd.
Los daarvan geven onnodige activiteiten buiten de deur, onnodig risico die dan weer moet worden opgevangen in de overbelaste zorg. Free Riders (ook fietsers) die op een dijkje omkukelen om daarmee op de IC of EH te komen.
Amenquote:Op zondag 5 april 2020 20:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar die mensen mogen van geluk spreken dat ze überhaupt de luxe hebben om thuis te kúnnen werken.
Veel mensen hebben die luxe niet en worden elke dag in drukke fabrieken/magazijnen en dergelijke verwacht, waar afstand houden lang niet altijd mogelijk is en waar de angst om zo besmet te raken groot is.
En dan zijn er nog een hoop mensen die nu thuis zitten omdat hun baan zich in sectoren bevindt die nu gesloten zijn.
Die mensen moeten nu hun tijd vullen en veel mensen gebruiken die tijd nu om bijvoorbeeld te klussen in huis.
Klussen waar ze normaliter alleen maar in hun spaarzame vrije tijd aan kunnen werken.
Je kunt niet van een hele buurt verwachten dat ze hele dagen muisstil in een hoekje gaan zitten omdat Merel en Diederik-Jan zich anders niet kunnen concentreren met hun thuiswerk.
Geven en nemen.
Geldt dat bij ons ook al ja?quote:Op zondag 5 april 2020 20:09 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Mag dat dan in Nederland? Is toch een onnodige verplaatsing?
Nope. Niet verplicht, wel het verzoek om ze weinig mogelijk te verplaatsen / buiten te zijn.quote:
Lang verhaal maar conclusie: Mensen moeten gewoon niet zo zeiken.quote:Op zondag 5 april 2020 20:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Geven en nemen.
Dat is precies wat er nu vaak gebeurd; de eigen interpretatie vrij baan geven.quote:Op zondag 5 april 2020 19:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus voor corona werd er nooit geklust?
"Joris-Jan" en de "buurtjes" komen er nu waarschijnlijk eens achter wat voor teringherrie ze zelf altijd veroorzaakten aangezien er altijd geklust moest worden op tijden welke hun uit kwam.
Dacht ik al. Zit overigens lekker buiten de hele dag hoor!quote:Op zondag 5 april 2020 20:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nope. Niet verplicht, wel het verzoek om ze weinig mogelijk te verplaatsen / buiten te zijn.
Wat een lang lulverhaal zeg. "Rechtengevend territorium"quote:Op zondag 5 april 2020 20:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is precies wat er nu vaak gebeurd; de eigen interpretatie vrij baan geven.
Wat ik nu ziet dat mensen uit een soort "verveling" zelf dingen willen doen, al wat stressy zijn en dan hun rechtengevend territorium dat willen afbakenen of laten weten.
Zelfde wat ik gisteren van een maatje hoorde.... "heel erg boos" dat het tuincentrum dicht was. Hem even laten uitrazen om daarna te vragen waarom dat heel misschien geweest zou kunnen zijn ?
Het is ook een persoonlijk lot aantrekken dat en dan even moet relativeren. Soms zijn vrienden daarbij heel nuttig.
Het thuis blijven (of werken) is geen synoniem voor "gratis" vakantie, onnodige klusjes doen en je anders te gedragen wanneer je de issues niet hebt.
Nederland is ziek, van het virus, dus blijf je op bed totdat je beter bent of het niet anders kan.
Altijd fijn wanneer een boodschap (iemand) tot nadenken stemt.quote:Op zondag 5 april 2020 20:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat een lang lulverhaal zeg. "Rechtengevend territorium"
Zie je het voor je? "Buigt u zich maar even over dit tafeltje. Komt ie"!quote:Op zondag 5 april 2020 20:22 schreef KingRadler het volgende:
Van mij mag het land weer open en geef Restaurants zelf de verantwoordelijkheid om temperatuur op te nemen van de gasten.
Bij de ingangquote:Op zondag 5 april 2020 20:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zie je het voor je? "Buigt u zich maar even over dit tafeltje. Komt ie"!
Ik lees weleens rare dingen hier maar dit is wel een buitencategorie
Je zou in WGR kunnen posten. Als het financieel/werkgerelateerd is, hebben ze daar vaak meer kennis dan hier.quote:Op zondag 5 april 2020 20:22 schreef ForzaMilan het volgende:
Is er een corona topic voor financiële/werkgerelateerde vragen?
Temperatuur is niet alles bepalend.quote:Op zondag 5 april 2020 20:22 schreef KingRadler het volgende:
Van mij mag het land weer open en geef Restaurants zelf de verantwoordelijkheid om temperatuur op te nemen van de gasten.
Een hoop mensen zitten verplicht thuis en die gaan nu het kan de klussen doen die de afgelopen jaren zijn blijven liggen wegens allerlei omstandigheden. Dat heeft niks met iets als een "rechtengevend territorium" te maken wtf dat dan ook maar mag inhouden...quote:Op zondag 5 april 2020 20:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat ik nu ziet dat mensen uit een soort "verveling" zelf dingen willen doen, al wat stressy zijn en dan hun rechtengevend territorium dat willen afbakenen of laten weten.
Zelfde wat ik gisteren van een maatje hoorde.... "heel erg boos" dat het tuincentrum dicht was. Hem even laten uitrazen om daarna te vragen waarom dat heel misschien geweest zou kunnen zijn ?
Het is ook een persoonlijk lot aantrekken dat en dan even moet relativeren. Soms zijn vrienden daarbij heel nuttig.
Het thuis blijven (of werken) is geen synoniem voor "gratis" vakantie, onnodige klusjes doen en je anders te gedragen wanneer je de issues niet hebt.
Nederland is ziek, van het virus, dus blijf je op bed totdat je beter bent of het niet anders kan.
Hier ook zo'n lijstje met klusjes. Wat ik er boven af klus, komt er onder weer bij.quote:Op zondag 5 april 2020 20:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een hoop mensen zitten verplicht thuis en die gaan nu het kan de klussen doen die de afgelopen jaren zijn blijven liggen wegens allerlei omstandigheden. Dat heeft niks met iets als een "rechtengevend territorium" te maken wtf dat dan ook maar mag inhouden...![]()
..
'vakantie' (lees: vluchten naar de relatief rustige provincies) in je 2e huis: eensch.quote:Op zondag 5 april 2020 20:17 schreef Vallon het volgende:
Het thuis blijven (of werken) is geen synoniem voor "gratis" vakantie,
Haha wat is dit voor geneuzel. Wees blij dat men eens wat actie onderneemt johquote:Op zondag 5 april 2020 20:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gaat niet om mijn toestemming. Het is precies zoals je schetste. Mensen, ook ik, realiseren zich vaak niet de overlast die een ander daarvan kan ervaren.quote:Op zondag 5 april 2020 20:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een hoop mensen zitten verplicht thuis en die gaan nu het kan de klussen doen die de afgelopen jaren zijn blijven liggen wegens allerlei omstandigheden. Dat heeft niks met iets als een "rechtengevend territorium" te maken wtf dat dan ook maar mag inhouden...![]()
En wie ben jij om te bepalen wat een "onnodig klusje" is? Mensen mogen alleen maar dingen ondernemen met jouw toestemming of wat?
Even het broekje naar beneden mevrouw, dan kan de thermometer in uw poepertje. Wilt u alvast iets te drinken bestellen?quote:Op zondag 5 april 2020 20:22 schreef KingRadler het volgende:
In la France worden "toeristen" gevraagd retour te gaan naar hun domicilie.quote:Op zondag 5 april 2020 20:35 schreef Apotheose het volgende:
[..]
'vakantie' (lees: vluchten naar de relatief rustige provincies) in je 2e huis: eensch.
Ik heb er zelf geen last (meer) van.quote:Op zondag 5 april 2020 20:39 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Haha wat is dit voor geneuzel. Wees blij dat men eens wat actie onderneemt joh
De mensen die zich er niet aan houden zullen altijd meer opvallen though.quote:Op zondag 5 april 2020 19:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Buiten met vreemden wel ja, maar ik zie dat mensen toch wel weer elkaar op beginnen te zoeken qua verjaardagen, feestjes, familie lang niet gezien etc.
Er zijn dit weekend ook een hoop feestjes beëindigt door de politie.
Bijvoorbeeld: https://www.hartvannederl(...)eren-strenge-regels/
Wat heeft wat je tijd nuttig besteden en wat klussen thuis doen te maken met ‘laten zien wie je bent’quote:Op zondag 5 april 2020 20:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik heb er zelf geen last (meer) van.
Ik mag mij redelijk gelukkig wensen dat de buurt waar ik woon, zich gedraagt in de omstandigheden en wij het hier niet nodig hebben te laten zien wie je bent. Die territorium oorlogen zijn langer geleden al uitgevochten.
Ik vermaak mij wel met alle rampverhalen die een mens kan overkomen.
Ze hebben tegenwoordig van die dingen die je gewoon je voorhoofd scannen, hè.quote:Op zondag 5 april 2020 20:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zie je het voor je? "Buigt u zich maar even over dit tafeltje. Komt ie"!
Ik lees weleens rare dingen hier maar dit is wel een buitencategorie
Ja bijzonder he,beetje hetzelfde als Duitsland?In Duitsland geven ze iemand die overleden is niet als corona patiënt op als je al andere gezondheidsproblemen had, dus sterftegevallen daar liggen dus ook hoger als aangegevenquote:
Daar heb ik nog steeds geen Duitse bron voor gezien, voor die claim.quote:Op zondag 5 april 2020 20:56 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Ja bijzonder he,beetje hetzelfde als Duitsland?In Duitsland geven ze iemand die overleden is niet als corona patiënt op als je al andere gezondheidsproblemen had, dus sterftegevallen daar liggen dus ook hoger als aangegeven
Precies. Met zijn allen down voelen en niks mogen is geen oplossing. Onderneem en pak dingen op die maar op de plank bleven liggen.quote:Op zondag 5 april 2020 20:39 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Haha wat is dit voor geneuzel. Wees blij dat men eens wat actie onderneemt joh
Schrok me kapot man van die piepquote:
Onmogelijk.quote:
quote:Op zondag 5 april 2020 21:00 schreef heywoodu het volgende:
Elizabeth kondigt haar onsterfelijkheid aan.
Bedankt voor de videoquote:Op zondag 5 april 2020 20:49 schreef mschol het volgende:
https://www.facebook.com/molly.mckillop/videos/10100252201408846/
Een samenleving is dan ook weinig anders dan de grootste verzameling egoïsten die de dienst uit maken. Soms hoef je daar gewoon geen rekening mee te houden. Het is op zijn best de grootste groep aso's tegen een kleinere groep aso's, en vice versa, en alles er tussenin. Geen reden om je daar serieus druk over te maken. Diegene die bijvoorbeeld 's nachts leven zijn veruit in de minderheid, meestal houden zij rekening met het dagwezen, maar af en toe zullen ze daar terecht schijt aan hebben. Omgekeerd heeft het dagwezen namelijk 24/7 schijt aan het nachtwezen. En dat geldt voor zoveel meer zaken...quote:Op zondag 5 april 2020 20:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gaat niet om mijn toestemming. Het is precies zoals je schetste. Mensen, ook ik, realiseren zich vaak niet de overlast die een ander daarvan kan ervaren.
Ik werk al jaren thuis en vind het opmerkelijk dat mensen menen zelf te mogen bepalen op welke momenten zij dan een andere overlast mogen geven.
Dat ik dan toevallig een (remote) klus deed op USA tijden wil niet zeggen dat ik dus midden in de nacht mag/moet/kan doen zoals overdag. Zelfs op zwoele nachten, buiten in de tuindempte ik het zachte pinggeluid van de laptop.
Inzake klussen zou ik het zalig vinden dat die beperkt worden tot 3 of 4 momenten per jaar. Dan weet tenminste wanneer de buurvrouw het fijn vind om haar 100m2 terrasje tot op de laatste millimeter schoon te moeten spuiten met die (vele te dure) KutKärcher.
Het "rechtengevend territorium" (hou ik er in) is vooral dat mensen door of vanwege hun bezit daarmee rechten menen te hebben om overlast te geven.
In de motorclub hadden we ook zo'n daas die de dempers uit z'n fiets had gehaald. Kennelijk de fase van peuter, kijk mijn poep eens stinken, blijven steken.
Kortom, klussen mag als het maar op tijden is die jij hebt bepaald...quote:Op zondag 5 april 2020 20:42 schreef Vallon het volgende:
Gaat niet om mijn toestemming. Het is precies zoals je schetste. Mensen, ook ik, realiseren zich vaak niet de overlast die een ander daarvan kan ervaren.
Ik werk al jaren thuis en vind het opmerkelijk dat mensen menen zelf te mogen bepalen op welke momenten zij dan een andere overlast mogen geven.
Nog een keer, klussen mag op de momenten die jou uitkomen.quote:Inzake klussen zou ik het zalig vinden dat die beperkt worden tot 3 of 4 momenten per jaar. Dan weet tenminste wanneer de buurvrouw het fijn vind om haar 100m2 terrasje tot op de laatste millimeter schoon te moeten spuiten met die (vele te dure) KutKärcher.
Er zit wel een verschil tussen klussen en de wet overtreden of niet dan?quote:Het "rechtengevend territorium" (hou ik er in) is vooral dat mensen door of vanwege hun bezit daarmee rechten menen te hebben om overlast te geven.
In de motorclub hadden we ook zo'n daas die de dempers uit z'n fiets had gehaald. Kennelijk de fase van peuter, kijk mijn poep eens stinken, blijven steken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |