abonnement Unibet Coolblue
pi_192465603


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar



https://forum-fok.digidip(...)6930%2F3%2F50%23live

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 05-04-2020 22:06:34 ]
pi_192465621
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:36 schreef nelsonwarm het volgende:

[..]

Maar als men zegt dat uiteindelijk bijna iedereen corona besmet zal raken met corona, dan heb ik het liever zo snel mogelijk.
Dat is leuk, maar aangezien het vrij druk is op de IC's, waar ook jij mogelijk terecht kan komen, zitten ze niet echt te wachten op mensen die bewust corona op gaan lopen 'om er maar vanaf te zijn'.
pi_192465674
Niemand op aarde wil de wet van de jungle..... Maar de wet van de rijken wil graag iedereen?
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_192465679
BNODesk twitterde op zondag 05-04-2020 om 18:40:57 Italy has reported the lowest number of daily deaths in more than 2 weeks: 525 new deaths were reported over the past 24 hours, along with 4,316 new cases https://t.co/ACTvkkQ0g2 reageer retweet
BNODesk twitterde op zondag 05-04-2020 om 17:15:45 NEW: New York state reports 8,327 new coronavirus cases and 594 new deaths since yesterday, raising total to 122,031 cases and 4,159 dead https://t.co/ACTvkkQ0g2 reageer retweet
Beide ongeveer even veel doden, allee is Italie op weg naar beneden en New York (nog) op weg omhoog.
pi_192465681
Heb het idee dat die cijfers er alleen maar voor zorgen dat mensen het virus gevaar weer verslonzen. Helemaal in combinatie met het mooie weer.

Over een weekje weer een gigantische piek?
blablablabla
  zondag 5 april 2020 @ 18:47:04 #6
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_192465719
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:43 schreef Elan het volgende:
Heb het idee dat die cijfers er alleen maar voor zorgen dat mensen het virus gevaar weer verslonzen. Helemaal in combinatie met het mooie weer.

Over een weekje weer een gigantische piek?
Heb hier in de buurt echt sterk het idee alsof mensen het nog steeds serieus nemen. Al onze contacten houden zich ook netjes aan de regels. Ik denk dat mensen de ernst wel begrijpen. De grootste groep in ieder geval.

Risico op een nieuwe piek zullen we altijd hebben, totdat er een vaccin is, maar ik denk dat we het ergste wel gehad hebben in NL eigenlijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_192465727
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 18:12 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Waar anders op ?

Rest wilde volgens mij nog hardere maatregelen

En laat er geen misverstand bestaan ik wil alles dat kan 0 doden

Maar we zetten nu alles op alles voor mis 5000 tot 10.000 als het al zoveel is levens die je extra red.
Maar vergeet die duizenden tot half miljoen mensen die helemaal als dit nog langer aanhoud in de problemen komem
Ruim 2.5 miljoen Nederlanders van 65-79 jaar, en 800.000 van 80 en ouder. Dan gaat het over meer dan 10.000 doden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192465732
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:04 schreef the-eye het volgende:

[..]

Joh schei's effe uit
Als ik op de ic lig wil ik goed verzorgd worden, wil ik mensen die er voor geleerd hebben, en hoop ik dat de mensen vechten voor mń leven en niet dat Floris-Jan en Rachid een beetje staan te geinen met mijn beademingsapparaat :')

Denk toch even na voor je wat roept, Dienstplichtigen hebben hiervoor geleerd en dus is er al affiniteit. Zorg is een onderdeel van de dienstplicht, je kunt ook een ander vak kiezen wat bij jou past, zeg maar alle vitale beroepen die hard nodig zijn tijdens de crisis. Dit zijn geen kinderen maar dit zijn volwassenen. Als 18 jarige heb je de dienstplicht, dan leer je die vak. Maar als volwassene kun je de rest van je leven opgeroepen worden mocht het land je nodig hebben. Je bent dus deskundig, want je hebt tijdens je dienstplicht hiervoor geleerd. Het enige verschil is dat het niet je beroep is, je werkt dus ergens anders, maar je kunt wel onmiddellijk ingezet worden als het nodig is. ( een soort nationale garde ) Dat is wat er nu aan ontbreekt IC personeel en dit zou je kunnen oplossen met dienstplicht, niet om te werken, maar om te leren. Zie het als een extra diploma, daar is overigens niks mis mee.
pi_192465736
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:43 schreef Elan het volgende:
Heb het idee dat die cijfers er alleen maar voor zorgen dat mensen het virus gevaar weer verslonzen. Helemaal in combinatie met het mooie weer.

Over een weekje weer een gigantische piek?
Denk niet dat een vol park echt een piek gaat opleveren. Niet zoals een volle metro, vol café of vol stadion zou doen. Misschien zeggen ze het ook uit solidariteit namens de zorgmedewerkers.
.
  Redactie Frontpage zondag 5 april 2020 @ 18:51:10 #10
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192465762
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 16:51 schreef michiel_merk het volgende:
Kijktip voor vanavond {discovery)21:00 https://www.ad.nl/show/di(...)oronavirus~a80678ff/ Pandemic: COVID-19 schijnen experts en wetenschappers hun licht op deze wereldwijde tragedie, waar o.a ook Wuhan aanbod komt i.v.m de eerste gevallen in December
Discovery is de enige zender die ik kijk en dit klinkt natuurlijk wel interessant, maar zo'n serie zou beter tot zijn recht komen aan het 'einde' van de pandemie denk ik. Denk dat je een hoop actuele info gaat missen (zoals de explosie qua besmettingen in de VS afgelopen week).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192465768
Mensen fijne voortzetting....ik ga verder met mijn eigen werk.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 18:53:35 #12
249559 crew  Lavenderr
pi_192465789
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 18:48 schreef Fer het volgende:

[..]

Denk niet dat een vol park echt een piek gaat opleveren. Niet zoals een volle metro, vol café of vol stadion zou doen. Misschien zeggen ze het ook uit solidariteit namens de zorgmedewerkers.
Ik hoop dat mensen zich realiseren hoe belangrijk het is om nog even vol te houden en niet ineens alles overboord gooien. Misschien is de angst voor wat omstanders er van kunnen zeggen genoeg om toch afstand te bewaren.
pi_192465798
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat is leuk, maar aangezien het vrij druk is op de IC's, waar ook jij mogelijk terecht kan komen, zitten ze niet echt te wachten op mensen die bewust corona op gaan lopen 'om er maar vanaf te zijn'.
Inoculatie zoals ze vroeger met de pokken deden, voordat er een vaccin was.

Bvb: virussen in de neus spuiten, volproppen met watten en dichtplakken, zodat de besmetting niet te snel naar de longen verspreidt.. 8-)
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 5 april 2020 @ 18:54:34 #14
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_192465802
Hoe kan het nou eigenlijk dat België zoveel hogere dagcijfers heeft terwijl zij in volledige lockdown zijn én een kleiner land zijn?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_192465811
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik hoop dat mensen zich realiseren hoe belangrijk het is om nog even vol te houden en niet ineens alles overboord gooien. Misschien is de angst voor wat omstanders er van kunnen zeggen genoeg om toch afstand te bewaren.
Dit. Dit wordt de grootste uitdaging :X
Brutal. Fucking. Metal.
  Redactie Frontpage zondag 5 april 2020 @ 18:55:55 #16
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192465815
quote:
11s.gif Op zondag 5 april 2020 18:54 schreef Faux. het volgende:
Hoe kan het nou eigenlijk dat België zoveel hogere dagcijfers heeft terwijl zij in volledige lockdown zijn én een kleiner land zijn?
Omdat ze meer testen en makkelijker mensen op de IC kunnen leggen omdat ze voldoende ruimte hebben.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192465820
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:51 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Discovery is de enige zender die ik kijk en dit klinkt natuurlijk wel interessant, maar zo'n serie zou beter tot zijn recht komen aan het 'einde' van de pandemie denk ik. Denk dat je een hoop actuele info gaat missen (zoals de explosie qua besmettingen in de VS afgelopen week).
Ik denk dat er wel een deel 2 en 3 komt.
  zondag 5 april 2020 @ 18:57:16 #18
3542 Gia
User under construction
pi_192465837
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 18:12 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Waar anders op ?

Rest wilde volgens mij nog hardere maatregelen

En laat er geen misverstand bestaan ik wil alles dat kan 0 doden

Maar we zetten nu alles op alles voor mis 5000 tot 10.000 als het al zoveel is levens die je extra red.
Maar vergeet die duizenden tot half miljoen mensen die helemaal als dit nog langer aanhoud in de problemen komem
Nee, we zetten alles op alles om te zorgen dat de ziekenhuizen de zorg aan blijven kunnen.

Wat zie jij voor je, 'Jort!', dat miljoenen mensen tegelijkertijd Corona hebben waarvan enkele 100.000 thuis komen te overlijden, stikkend, omdat ze geen adem kunnen halen.
  zondag 5 april 2020 @ 18:57:43 #19
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192465841
Peter Hotez, M.D., Ph.D. is Dean of the National School of Tropical Medicine and Professor of Pediatrics and Molecular Virology & Microbiology at Baylor College of Medicine where he is also the Director of the Texas Children's Center for Vaccine Development (CVD) and Texas Children's Hospital Endowed Chair of Tropical Pediatrics.

.


volledige podcast, als je je verveeld.
.
pi_192465849
Reactie Grapperhaus en Bruls op naleving corona maatregelen

Publicatiedatum 5 april 2020

Minister Ferd Grapperhaus van Justitie en Veiligheid en voorzitter van het Veiligheidsberaad Hubert Bruls kijken samen terug op een relatief rustig verlopen weekend. Het eerste beeld vanuit de veiligheidsregio’s in Nederland is dat de meeste mensen zich dit weekend goed gehouden hebben aan de oproep om thuis te blijven en alleen naar buiten zijn gegaan voor een frisse neus of als het echt nodig was. Mensen kwamen veelal niet in grote groepen samen en hielden zich aan de 1,5 m afstand.

Zondag drukker dan zaterdag
In heel Nederland was te merken dat het zondag drukker was dan zaterdag. Zondag moest door burgemeesters in enkele gevallen – al dan niet preventief – worden ingegrepen. Zo zijn er in sommige plaatsen skatebanen gesloten, en werden toegangswegen tot bijvoorbeeld het drielandenpunt, stranden en andere recreatiegebieden gesloten. Ook in de grensgebieden bleef het rustig. In midden- en Noord-Nederland waren er vooral terugkerende Nederlanders, alleen in Limburg kwamen enkele mensen vanuit Duitsland naar Nederlandse woonboulevards en tuincentra. Dat heeft niet tot noemenswaardige drukte geleid.

Enkele incidenten
In heel Nederland waren er enkele incidenten waarbij de politie moest optreden. Zo is in Borne, Arnhem en Breda opgetreden door de politie en werden feesten opgebroken. Daarbij is niet alleen gehandhaafd maar zijn in enkele gevallen ook boetes uitgedeeld en mensen aangehouden.

Grapperhaus: “We kijken terug op een weekend met prachtig weer, waarbij mensen duidelijk de lastige keuze hebben gemaakt zoveel mogelijk thuis te blijven. De mensen die wel naar buiten gingen hielden zich aan de regels en hielden goed afstand tot elkaar. Tegen die mensen zeg ik: complimenten, we begrijpen hoe moeilijk het is, maar hou dit vast, ook richting het Paasweekend! Alleen door samen deze lastige keuzes te maken, bestrijden we corona. Over de huisfeesten die opgebroken zijn door de politie kan ik kort zijn; onacceptabel. Terecht dat burgemeesters en politie hard opgetreden hebben.”

Bruls: “Maandagavond sprak het Veiligheidsberaad met minister president Rutte en minister Grapperhaus over de huidige maatregelen. We zijn het er samen over eens dat de maatregelen effect hadden vorige week en dat blijkt ook dit weekend weer. We zien minder mensen en groepen op straat en de bevolking lijkt de maatregelen te steunen. Een enkeling heeft een ‘geheugensteuntje’ nodig, maar daarom handhaven de veiligheidsregio’s ook op de genomen maatregelen. Hopelijk blijft de steun en medewerking van de bevolking zo tot eind april. Want we beseffen allemaal ook heel goed: we vragen nogal wat van onze samenleving, van onze mensen. Maar alleen samen kunnen we dit aan. Dit virus moet gestopt worden en hoe minder mensen ziek worden, hoe minder mensen overlijden en we het virus uiteindelijk helemaal kunnen stoppen.”

https://www.veiligheidsbe(...)-corona-maatregelen/
  Redactie Frontpage zondag 5 april 2020 @ 18:58:15 #21
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192465854
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:56 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Ik denk dat er wel een deel 2 en 3 komt.
Dat verwacht ik ook wel ja, en Discovery kennende zullen ze deze de komende week nog wel tig keer herhalen :+
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zondag 5 april 2020 @ 18:59:39 #22
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_192465874
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:55 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Omdat ze meer testen en makkelijker mensen op de IC kunnen leggen omdat ze voldoende ruimte hebben.
Maar hier in Nederland is toch ook nog ruimte? Of begrijp ik het verkeerd.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  zondag 5 april 2020 @ 19:00:12 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_192465883
quote:
11s.gif Op zondag 5 april 2020 18:54 schreef Faux. het volgende:
Hoe kan het nou eigenlijk dat België zoveel hogere dagcijfers heeft terwijl zij in volledige lockdown zijn én een kleiner land zijn?
Ze testen ook post mortem op de mensen die thuis of in het verpleeghuis overleden zijn.
Als je bij ons dood bent voordat je getest bent, dan ben je toevallig niet doodgegaan aan covid 19.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 5 april 2020 @ 19:01:39 #24
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192465905
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:47 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ruim 2.5 miljoen Nederlanders van 65-79 jaar, en 800.000 van 80 en ouder. Dan gaat het over meer dan 10.000 doden.
Want als we doorgaan gaan deze ook allemaal dood ?
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zondag 5 april 2020 @ 19:03:00 #25
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_192465927
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:00 schreef speknek het volgende:

[..]

Ze testen ook post mortem op de mensen die thuis of in het verpleeghuis overleden zijn.
Als je bij ons dood bent voordat je getest bent, dan ben je toevallig niet doodgegaan aan covid 19.
Check, thanks!
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  Redactie Frontpage zondag 5 april 2020 @ 19:03:45 #26
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192465945
quote:
11s.gif Op zondag 5 april 2020 18:59 schreef Faux. het volgende:

[..]

Maar hier in Nederland is toch ook nog ruimte? Of begrijp ik het verkeerd.
In andere landen wordt als je aan de beademing moet naar de IC, in Nederland wordt eerst gekeken of het nog zin heeft, dus of iemand de IC overleefd en niet 3 weken een bed 'bezet' houdt om vervolgens alsnog te overlijden.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192465978
quote:
11s.gif Op zondag 5 april 2020 18:54 schreef Faux. het volgende:
Hoe kan het nou eigenlijk dat België zoveel hogere dagcijfers heeft terwijl zij in volledige lockdown zijn én een kleiner land zijn?
Wat LTVDK zegt, en ik denk dat ook doden in verpleeghuizen meegeteld worden die niet getest zijn geweest.
En misschien zijn er inderdaad in verhouding meer besmettingen, meer mensen die in Italië geweest zijn bvb.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 5 april 2020 @ 19:08:41 #28
3542 Gia
User under construction
pi_192466046
quote:
11s.gif Op zondag 5 april 2020 18:54 schreef Faux. het volgende:
Hoe kan het nou eigenlijk dat België zoveel hogere dagcijfers heeft terwijl zij in volledige lockdown zijn én een kleiner land zijn?
Hier zijn het er ook meer:

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/14/sterfte-neemt-toe
pi_192466088
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  zondag 5 april 2020 @ 19:10:26 #30
3542 Gia
User under construction
pi_192466092
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:01 schreef Nicksanders het volgende:

Want als we doorgaan gaan deze ook allemaal dood ?
De zorg kan zoveel zieken ineens, niet aan!

Het gaat niet om sterfte tegen te gaan, maar zorg kunnen verlenen als dat nodig is.
pi_192466102
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:01 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Want als we doorgaan gaan deze ook allemaal dood ?
Waarschijnlijk 100.000 of meer, als 70% ervan besmet raakt.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192466131
Had die ouwe Bush toch maar mooi zien aankomen:

https://abcnews.go.com/Po(...)3&cid=social_fb_abcn
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 5 april 2020 @ 19:13:45 #33
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192466137
quote:
Moet nog een hoop gebeuren voordat thuiswerken normaal wordt merk ik wel (na deze crisis) :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192466150
quote:
Ik heb een mail gestuurd naar de woningbouwvereniging. Ik hoop dat zij er iets aan kunnen doen."

Manmanman
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 5 april 2020 @ 19:14:47 #35
3542 Gia
User under construction
pi_192466160
quote:
Zet je toch een gehoorbeschermer op je oren. Hoor je niks meer.
pi_192466183
We moeten allemaal een volledig op afstand bestuurbare robot krijgen zodat iedereen thuis kan werken. Die robot moet alles kunnen wat wij ook kunnen.
pi_192466193
quote:
Hier in België is het rustig. Alle bouwmarkten zijn gesloten...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 5 april 2020 @ 19:17:37 #38
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192466203
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:14 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ik heb een mail gestuurd naar de woningbouwvereniging. Ik hoop dat zij er iets aan kunnen doen."

Manmanman
Ja echt he. :|W
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192466207
quote:
Als je nu gaat lopen klussen ben je gewoon een asociale lul.
pi_192466210
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2020 18:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Heb hier in de buurt echt sterk het idee alsof mensen het nog steeds serieus nemen. Al onze contacten houden zich ook netjes aan de regels. Ik denk dat mensen de ernst wel begrijpen. De grootste groep in ieder geval.

Risico op een nieuwe piek zullen we altijd hebben, totdat er een vaccin is, maar ik denk dat we het ergste wel gehad hebben in NL eigenlijk.
Buiten met vreemden wel ja, maar ik zie dat mensen toch wel weer elkaar op beginnen te zoeken qua verjaardagen, feestjes, familie lang niet gezien etc.

Er zijn dit weekend ook een hoop feestjes beëindigt door de politie.


Bijvoorbeeld: https://www.hartvannederl(...)eren-strenge-regels/
blablablabla
  Redactie Frontpage zondag 5 april 2020 @ 19:19:58 #41
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192466228
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:16 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Hier in België is het rustig. Alle bouwmarkten zijn gesloten...
Volgens mij zijn hier na supermarkten de bouwmarkten momenteel de best bezochte winkels :X
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zondag 5 april 2020 @ 19:20:08 #42
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192466231
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:15 schreef polderturk het volgende:
We moeten allemaal een volledig op afstand bestuurbare robot krijgen zodat iedereen thuis kan werken. Die robot moet alles kunnen wat wij ook kunnen.
Ik jouw geval moet hij dus ook ongevraagde proefballonnetjes uitbraken op het internet?
  zondag 5 april 2020 @ 19:20:15 #43
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192466233
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 19:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Buiten met vreemden wel ja, maar ik zie dat mensen toch wel weer elkaar op beginnen te zoeken qua verjaardagen, feestjes, familie lang niet gezien etc.

Er zijn dit weekend ook een hoop feestjes beëindigt door de politie.
Als ik 1 ding geleerd heb van deze crisis is dat ik geen sociaal persoon ben :P Ik vind het prima thuis. Woon wel samen dus ben niet alleen, dat scheelt natuurlijk wel. Maar heb totaal niet de 'drang' om naar feesten te gaan ofzo.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192466234
Iedereen in Turkije krijgt gratis 5 mondkapjes per week, op 65 plussers en 20 minners na. Want die mogen niet buiten komen.
  zondag 5 april 2020 @ 19:20:41 #45
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_192466239
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:20 schreef polderturk het volgende:
Iedereen in Turkije krijgt gratis 5 mondkapjes per week, op 65 plussers en 20 minners na. Want die mogen niet buiten komen.
Waarom 20 minners niet?
2000 light years from home
  zondag 5 april 2020 @ 19:23:00 #46
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192466267
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 19:17 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Als je nu gaat lopen klussen ben je gewoon een asociale lul.
bouwmarkten zijn open, dus het wordt gestimuleerd
  zondag 5 april 2020 @ 19:23:26 #47
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_192466274
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:48 schreef MakkieR het volgende:
8 •
MakkieR
Dienstplicht was minimaal 25 jaar geleden man :D
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 5 april 2020 @ 19:24:52 #48
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192466293
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 19:17 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Als je nu gaat lopen klussen ben je gewoon een asociale lul.
Dit. Mijn buren vonden het vorige week ook nodig om lekker luidruchtig te gaan klussen terwijl ik probeerde een training te geven via Skype }:|
  zondag 5 april 2020 @ 19:25:11 #49
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192466298
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 19:17 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Als je nu gaat lopen klussen ben je gewoon een asociale lul.
Wanneer dan? In de vakantie? Met een beetje beleid moet dat kunnen. Ik bedoel niet dat je de hele dag met een cirkelzaag of slijptol in de tuin moet staan.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  zondag 5 april 2020 @ 19:26:30 #50
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_192466313
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, we zetten alles op alles om te zorgen dat de ziekenhuizen de zorg aan blijven kunnen.

Wat zie jij voor je, 'Jort!', dat miljoenen mensen tegelijkertijd Corona hebben waarvan enkele 100.000 thuis komen te overlijden, stikkend, omdat ze geen adem kunnen halen.
Miljoenen mensen 😀
In China wonen er meer dan een miljard, en kijk naar de cijfers daar.
Jaja, lockdown, dat heeft geholpen, maar 8 april gaat Wuhan weer open, dus daarna kun je zien wat het effect was/is.
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')