Kortom, klussen mag als het maar op tijden is die jij hebt bepaald...quote:Op zondag 5 april 2020 20:42 schreef Vallon het volgende:
Gaat niet om mijn toestemming. Het is precies zoals je schetste. Mensen, ook ik, realiseren zich vaak niet de overlast die een ander daarvan kan ervaren.
Ik werk al jaren thuis en vind het opmerkelijk dat mensen menen zelf te mogen bepalen op welke momenten zij dan een andere overlast mogen geven.
Nog een keer, klussen mag op de momenten die jou uitkomen.quote:Inzake klussen zou ik het zalig vinden dat die beperkt worden tot 3 of 4 momenten per jaar. Dan weet tenminste wanneer de buurvrouw het fijn vind om haar 100m2 terrasje tot op de laatste millimeter schoon te moeten spuiten met die (vele te dure) KutKärcher.
Er zit wel een verschil tussen klussen en de wet overtreden of niet dan?quote:Het "rechtengevend territorium" (hou ik er in) is vooral dat mensen door of vanwege hun bezit daarmee rechten menen te hebben om overlast te geven.
In de motorclub hadden we ook zo'n daas die de dempers uit z'n fiets had gehaald. Kennelijk de fase van peuter, kijk mijn poep eens stinken, blijven steken.
Alles: wanneer je een ander zonder aankondiging op de hoogte stelt door overlast te geven.quote:Op zondag 5 april 2020 20:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat heeft wat je tijd nuttig besteden en wat klussen thuis doen te maken met ‘laten zien wie je bent’
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Dat mag wel in de krant. Tegenwoordig zijn er niet veel docu's meer op discoveryquote:
Over Coronaquote:Op zondag 5 april 2020 21:07 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dat mag wel in de krant. Tegenwoordig zijn er niet veel docu's meer op discovery
je zou maar eens zo'n buurman/vrouw hebben....quote:Op zondag 5 april 2020 21:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kortom, klussen mag als het maar op tijden is die jij hebt bepaald...
[..]
Nog een keer, klussen mag op de momenten die jou uitkomen.
[..]
Er zit wel een verschil tussen klussen en de wet overtreden of niet dan?
I know, maar vond het wel een grappig beeldquote:Op zondag 5 april 2020 20:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ze hebben tegenwoordig van die dingen die je gewoon je voorhoofd scannen, hè.![]()
Wat een kontverhaal... Echt...quote:Op zondag 5 april 2020 21:06 schreef Vallon het volgende:
Alles: wanneer je een ander zonder aankondiging op de hoogte stelt door overlast te geven.
Zelfs als het nodig of nuttig is kan je imho ook even overleggen
(en dan ook kunnen accepteren dat de ander dan soms 'nee, niet nu' zegt).
Tellen beter?quote:Op zondag 5 april 2020 18:54 schreef Faux. het volgende:
Hoe kan het nou eigenlijk dat België zoveel hogere dagcijfers heeft terwijl zij in volledige lockdown zijn én een kleiner land zijn?
Wat denk je van al die mensen die door deze crisis geen werk (meer) hebben? Die moeten toch wat doen anders worden ze gek. Ik begrijp best dat die zich op de klussen storten en ik heb daar net als jij en de meeste mensen alle begrip voor.quote:Op zondag 5 april 2020 21:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat een kontverhaal... Echt...![]()
Als ik thuis de schuur wil verven en ga schuren doe ik dat. Als de buurman morgen zijn hout wil hakken voor de winter doet hij dat, als de buurvrouw verderop de tegels wil cleanen met de Karcher dan doet ze dat... Alsof je gvd toestemming moet gaan vragen om overdag dingen te doen, wat voor wereldbeeld heb jij eigenlijk?
Nu.nlquote:Op zondag 5 april 2020 19:10 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
De irritatie groeit enorm!
https://www.nu.nl/wonen/6(...)nu-moet-klussen.html
En wat mij betreft gaan ze ook lekker hun gang. Je bent echt een enorme zeikerd als je hierover gaat klagen.quote:Op zondag 5 april 2020 21:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat een kontverhaal... Echt...![]()
Als ik thuis de schuur wil verven en ga schuren doe ik dat. Als de buurman morgen zijn hout wil hakken voor de winter doet hij dat, als de buurvrouw verderop de tegels wil cleanen met de Karcher dan doet ze dat... Alsof je gvd toestemming moet gaan vragen om overdag dingen te doen, wat voor wereldbeeld heb jij eigenlijk?
Nou idd, een die wel even gaat bepalen voor de rest van de buurt dat 3 keer per jaar klussen toch wel ruim voldoende is...quote:Op zondag 5 april 2020 21:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
je zou maar eens zo'n buurman/vrouw hebben....
Het geeft ook een gevoel van controle en enige maakbaarheid van je directe omgeving.quote:Op zondag 5 april 2020 21:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat denk je van al die mensen die door deze crisis geen werk (meer) hebben? Die moeten toch wat doen anders worden ze gek. Ik begrijp best dat die zich op de klussen storten en ik heb daar net als jij en de meeste mensen alle begrip voor.
Wanneer en wat geeft iemand dan wel het eigen recht om "overlast" te geven ?quote:Op zondag 5 april 2020 21:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kortom, klussen mag als het maar op tijden is die jij hebt bepaald...
[..]
Nog een keer, klussen mag op de momenten die jou uitkomen.
[..]
Er zit wel een verschil tussen klussen en de wet overtreden of niet dan?
Bladblazers heb ik een hekel aan als ze daarmee aan de slag gaan.quote:Op zondag 5 april 2020 20:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gaat niet om mijn toestemming. Het is precies zoals je schetste. Mensen, ook ik, realiseren zich vaak niet de overlast die een ander daarvan kan ervaren.
Ik werk al jaren thuis en vind het opmerkelijk dat mensen menen zelf te mogen bepalen op welke momenten zij dan een andere overlast mogen geven.
Dat ik dan toevallig een (remote) klus deed op USA tijden wil niet zeggen dat ik dus midden in de nacht mag/moet/kan doen zoals overdag. Zelfs op zwoele nachten, buiten in de tuindempte ik het zachte pinggeluid van de laptop.
Inzake klussen zou ik het zalig vinden dat die beperkt worden tot 3 of 4 momenten per jaar. Dan weet tenminste wanneer de buurvrouw het fijn vind om haar 100m2 terrasje tot op de laatste millimeter schoon te moeten spuiten met die (vele te dure) KutKärcher.
Het "rechtengevend territorium" (hou ik er in) is vooral dat mensen door of vanwege hun bezit daarmee rechten menen te hebben om overlast te geven.
In de motorclub hadden we ook zo'n daas die de dempers uit z'n fiets had gehaald. Kennelijk de fase van peuter, kijk mijn poep eens stinken, blijven steken.
Jij snapt het.quote:Op zondag 5 april 2020 21:17 schreef Dementor het volgende:
[..]
Het geeft ook een gevoel van controle en enige maakbaarheid van je directe omgeving.
Daarnaast ‘bouw’ je aan een toekomst in de hoop op betere tijden.
Ontneem dat mensen maar eens voor een langere tijd..
Hij kan nu een hoop mensen besmetten die niet ziek worden, maar op hun beurt een hoop andere mensen gaan besmetten.quote:Op zondag 5 april 2020 19:45 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik hoorde vandaag van iemand van 25 die vorige week de hele week verhoging had, 38 graden of iets meer, en de hele week is gaan werken,, want "hij had nergens last van en voelde zich uitstekend". Hij dacht dus niet dat hij Covid19 had...
Waarom neem je je temperatuur als je "nergens last van hebt"?
En heeft die randdebiel onder een steen gelegen, dat hij niet weet dat hij ook als hij zelf nergens last van heeft, toch mensen kan besmetten?
"Maak je niet druk, niemand op mijn werk is ziek geworden, zijn allemaal jonge gasten."
Ik ben zo verschrikkelijk boos op die man, hoe dom kan je zijn?
Mensen vervelen zich, dus gaan ze ook meer zeiken.quote:Op zondag 5 april 2020 20:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Lang verhaal maar conclusie: Mensen moeten gewoon niet zo zeiken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |