Ik denk dat je de economische gevolgen behoorlijk onderschat. Ja, er is gelukkig een sociaal vangnet, maar voor velen zal dat niet toereikend zijn of het zal maar helpen voor korte duur.quote:Op zondag 29 maart 2020 13:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het scenario wat jij schetst is totaal niet aan de orde. Ja, er zullen veel mensen hun baan kwijtraken en sommige zijn dat al. Ook zullen veel bedrijven omvallen. Voor bijna iedereen geld dat het loon doorbetaald word, er een compensatieregeling is of WW. En als dat er niet is dan kan je altijd een uitkering krijgen. En ik zeg bijna iedereen. Er zullen vast ook enkelingen zijn die op termijn de hypotheek niet meer te betalen is. Daar zou nog enkele maatregelen voor gemaakt moeten worden.
Maar die nummers vallen in het niet bij de aantallen extra doden die er gaan vallen als je alles open gooit. Pas als dit vele jaren zou gaan duren dan word het financieel onhaalbaar en moet er mogelijk pijnlijke beslissingen gemaakt worden. Nu hebben we het nog over een krimpende economie van 2 of 5 of 10%.
Een half jaar zonder geroep om alles open te gooien moet iedere burger de medische wereld gunnen. In die tijd worden er enorme aantallen extra bedden, beademingsapparatuur en andere maatregelen gecreeerd waarmee aantoonbaar duizenden levens gespaard worden. Als alles dan nog zonder einde in zicht is praten we verder. Ga niet na 2 weekjes binnen zitten roepen dat we tienduizenden levens moeten op gaan offeren voor de economie.
Bijnaquote:Op zondag 29 maart 2020 14:06 schreef Zwansen het volgende:
Zitten we al op de maximale IC-capaciteit?
Dat en de trump copycats met hun middel < kwaal. Ik ben alleen bang dat over 2 maanden er wel echt schot in moet gaan zitten anders wordt de roep om muh economy steeds groter.quote:url=https://forum.fok.nl/topic/2545846/6/50#p192336411]zondag 29 maart 2020 14:02[/url] schreef Sounddragon het volgende:[/b] [..] Is gewoon een kansloze kutmentaliteit. ikke ikke ikke, en de rest boeit niet.
Kerken mogen max 30 man hebben, maar kerken in NL gooien kont niet in de krib. Diensten worden online gedaanquote:Op zondag 29 maart 2020 13:58 schreef Cesare-Borgia het volgende: [..] Ik zou echt willen dat het aangepast wordt. Volksgezondheid -> je sprookjes hobby. 30 man is ook veel te veel, ga maar lekker thuis bidden. God is toch overal.
Even correctie hier op. Dat van die 50% onder de 50 klopt niet als je naar Nederland kijkt. Dit was het geval bij één ziekenhuis in Noord-Brabant. Ik ben er toen ook ingetrapt en dit blijft nu een beetje hangen bij veel users.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:04 schreef vosss het volgende:
[..]
50% is onder de 50.
Ik gok zomaar dat het niet alleen erboven blijft qua sterfgevallen. Duurt niet lang meer of onder de 50 kiepen ze ook om..
Nice site zegt dat ruim 85% tussen 50 en 80 is hoorquote:Op zondag 29 maart 2020 14:04 schreef vosss het volgende:
[..]
50% is onder de 50.
Ik gok zomaar dat het niet alleen erboven blijft qua sterfgevallen. Duurt niet lang meer of onder de 50 kiepen ze ook om..
Ow dankje, dat wist ik nog nietquote:Op zondag 29 maart 2020 14:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Even correctie hier op. Dat van die 50% onder de 50 klopt niet als je naar Nederland kijkt. Dit was het geval bij één ziekenhuis in Noord-Brabant. Ik ben er toen ook ingetrapt en dit blijft nu een beetje hangen bij veel users.
10% van patiënten op de IC < 50 jaar.
Bron: NICE
Moskees ook volgens mij, althans hoop ik.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:08 schreef VersKers het volgende:
[..]
Kerken mogen max 30 man hebben, maar kerken in NL gooien kont niet in de krib. Diensten worden online gedaan
Zie reactie van kyran, ik ging van de verkeerde cijfers uitquote:Op zondag 29 maart 2020 14:09 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Nice site zegt dat ruim 85% tussen 50 en 80 is hoor
Woont hiernaast ook zo'n domme bostrol; eergisteren aangesproken, ze snapte het een beetje; "ja het is nu wat drukker hier, want ik ben vrij"quote:Op zondag 29 maart 2020 14:05 schreef timp0e het volgende:
[..]
Helaas is het hier op mijn werk (ben zelf ook verpleegkundige) nu drama.
Allemaal zieke mensen en ook mensen die overlijden.
Des te meer erger ik me aan mensen op social media, die zich vervelen en niets te doen hebben. Ze hebben het zo zwaar. Etc. En ondanks alles, toch afspreken. En dan met zijn 10-en in een huis zitten om te gaan zuipen.
Ik ben daarom ook maar gaan pauzeren met Instagram en feesboek.
In een beetje kerk kun je echt met gemak 100 man kwijt die voldoende afstand houden.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Moskees ook volgens mij, althans hoop ik.
30 man is nog te veel natuurlijk.
Zelfde met begrafenissen.
Maar niemand heeft toch gezegd dat we op korte termijn uit de shit zijn? Dit gaat nog weken duren helaas, met duizenden doden tot het gevolg. Probeer daar een beetje op te anticiperen, anders worden het ontzettend lastige weken.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom zou je hier niet je oprechte emotie over binnenkomende cijfers mogen bespreken? Afvlakking of stabilisatie wil niet direct zeggen dat we op korte termijn uit deze shit zijn..
nope, schatting is geloof ik ergens eind aankomende week..quote:Op zondag 29 maart 2020 14:06 schreef Zwansen het volgende:
Zitten we al op de maximale IC-capaciteit?
Gewoon de politie bellen.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Woont hiernaast ook zo'n domme bostrol; eergisteren aangesproken, ze snapte het een beetje; "ja het is nu wat drukker hier, want ik ben vrij"
Gistermiddag BBQ in de tuin; zij, 2 broers, papa, mama, koter van 3 en een vriendin, die er ook elke dag is ... En dan jezelf zien te beheersen om het hele zooitje niet de pestpokke te schelden..![]()
![]()
Ja, met name later doorgekomen sterfgevallen.quote:
https://www.volkskrant.nl(...)r-ademnood~bc4e6e9f/quote:Op zondag 29 maart 2020 12:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is helemaal niet waar dat patiënten op de IC het meestal niet redden. Juist niet, de meeste mensen die eenmaal op de IC belanden overleven het juist wel.
Mensen die denken dat onze regering het slecht doetquote:Op zondag 29 maart 2020 14:09 schreef TheVoice4ever het volgende:
https://theconversation.c(...)nce-behind-it-134926
Zweden onder druk door te ''relaxt'' zijn tijdens deze coronacrisis
voor mensen die dachten dat onze regering het slecht doet, het kan altijd nog erger zoals in Zweden
Dinsdag 200 doden per dag en IC's vol dus minstens verlenging maatregelen tot 6 mei. Maar ik denk dat volgende week wel de piek is ongeveer. Dat is dan zo'n 15-21 dagen sinds de thuisblijf maatregelen wat ook ongeveer de range is van aantal dagen na besmetting dat een patiënt overlijd.quote:
Ja Zweden is die klasgenoot die een 2 heeft terwijl jij een 3 hebt gehaald.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:09 schreef TheVoice4ever het volgende:
https://theconversation.c(...)nce-behind-it-134926
Zweden onder druk door te ''relaxt'' zijn tijdens deze coronacrisis
voor mensen die dachten dat onze regering het slecht doet, het kan altijd nog erger zoals in Zweden
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:11 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Mensen die denken dat onze regering het slecht doet
Dat middel boven kwaal stellen is niet gek. Kritiekloos alles op sentiment doen is niet verstandig.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat en de trump copycats met hun middel < kwaal. Ik ben alleen bang dat over 2 maanden er wel echt schot in moet gaan zitten anders wordt de roep om muh economy steeds groter.
Waarom niet gewoon tot 1 juni dan.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:12 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dinsdag 200 doden per dag en IC's vol dus minstens verlenging maatregelen tot 6 mei. Maar ik denk dat volgende week wel de piek is ongeveer. Dat is dan zo'n 15-21 dagen sinds de thuisblijf maatregelen wat ook ongeveer de range is van aantal dagen na besmetting dat een patiënt overlijd.
India.. Vooral ook als het echt in ontlasting zit. Gezien de hygiëne daar qua drinkwater.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja Zweden is die klasgenoot die een 2 heeft terwijl jij een 3 hebt gehaald.
Ik maak me het qua buitenland echter het meest zorgen om de VS en Brazilië.
Dat is niet raar. Dat is een doodnormale psychologische reactie.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:08 schreef VacaLoca het volgende:
6 april terras op kan je wel vergeten.
Wel opvallend dat mensen die in hun normale leven ook voornamelijk thuis zijn naast hun werk ineens zo'n drang hebben naar buiten te gaan
Kijk gewoon op de website van het RIVM.quote:
Het jeukt wel, maar ik ben meer van de sociale aanpak.. als het aan de gang blijft, gaat ze wel een keer aan de beurt komen.. wie niet horen wil, moet maar voelen.quote:
Wat je iedere dag hebt. En vandaag dus ook. En morgen. Het geeft wel een goed beeld, met een dag vertraging.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:11 schreef franklop het volgende:
[..]
Ja, met name later doorgekomen sterfgevallen.
Zekee, maar wat trump roelt en veel mensen beginnen te roepen nu is een soort natuurlijke selectie. Voor de VS is dat survival of the richest maar ik heb liever een middenweg.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:13 schreef Adames het volgende:
[..]
Dat middel boven kwaal stellen is niet gek. Kritiekloos alles op sentiment doen is niet verstandig.
Hebben die lui hun verstand in hun reet zitten? Asociaal zijn ze ook door totaal niet aan andere mensen te denken. Zou daar ook zo woest om worden. Hier in het speeltuintje nu ook weer zo'n 20 koters die over elkaar heen rollen en stoeien. Ouders in geen velden of wegen te bekennen. Begrijp er niks van.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het jeukt wel, maar ik ben meer van de sociale aanpak.. als het aan de gang blijft, gaat ze wel een keer aan de beurt komen.. wie niet horen wil, moet maar voelen.
Jep, don't tell me that I can't because I will.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is niet raar. Dat is een doodnormale psychologische reactie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Pff ja, dat wordt helemaal chaos.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:13 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
India.. Vooral ook als het echt in ontlasting zit. Gezien de hygiëne daar qua drinkwater.
Op de IC's, niet per se qua besmettingen/doden.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:16 schreef EnterToets het volgende:
[..]
Hoezo? De piek wordt eind Mei verwacht, dit is toch wel te verwachten?
Ja. En we schrokken ook van 400 doden per dag in Italië en als ze er nu "maar" 600 hebben zeggen we gelukkig, de daling is ingezet.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Wat je iedere dag hebt. En vandaag dus ook. En morgen. Het geeft wel een goed beeld, met een dag vertraging.
Triest. En dan te bedenken dat we ergens een paar weken geleden schrokken van 132 geinfecteerden erbij, nu al 132 doden.
Dat was mijn eerste interpretatie. Ik ontvang graag beetje duiding.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:16 schreef EnterToets het volgende:
[..]
Hoezo? De piek wordt eind Mei verwacht, dit is toch wel te verwachten?
Cijfers van NICE laten toch wat anders zien. Even in een spoiler tag gedaan.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:05 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Op 26 maart zaten wij rond de 882 bezette IC-bedden. Kan meer zijn.
Gisteren (twee dagen later): 927 bezette IC-bedden. Daarbij ga ik ervan uit dat de cijfers, sinds de oproep van Gommers, actueler zijn dan voorheen. Mogelijk stijgt het aantal nog. Misschien tot 940-950.
Misschien zitten wij zelfs al op 4-5%, maar die conclusie vind ik dan weer te voorbarig. 5-10% lijkt mij een veilige schatting.
Maar het ging maar om een voorzichtige conclusie hè. Ik probeer de lichtpuntjes te zien.![]()
De Biblebelt biddag-gevallen baren mij wel zorgen. Het zijn ook vaak oude mensen die naar de kerk gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad. Gewoon rustig blijven, je schiet er niks mee op. Ik zeg er ook gewoon niets meer van als ik het zie. En laten we hopen dat zij gewoon bij de ene 1% horen die er geen rekening mee houden. Voor mijn gevoel houdt het overgrote deel van Nederland zich gelukkig wel aan de regelsquote:Op zondag 29 maart 2020 14:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Woont hiernaast ook zo'n domme bostrol; eergisteren aangesproken, ze snapte het een beetje; "ja het is nu wat drukker hier, want ik ben vrij"
Gistermiddag BBQ in de tuin; zij, 2 broers, papa, mama, koter van 3 en een vriendin, die er ook elke dag is ... En dan jezelf zien te beheersen om het hele zooitje niet de pestpokke te schelden..![]()
![]()
Wat is het testbeleid in België?quote:Op zondag 29 maart 2020 14:15 schreef banaantjeEE het volgende:
Belgie heeft ondertussen Nederland ingehaald
quote:Op zondag 29 maart 2020 14:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jep, don't tell me that I can't because I will.
Zelfde als in een halfopen bajes zitten; prima leventje, maar het feit dat je niet effe een pizza kunt halen is psychisch heel vervelend.Bandiet!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
Ze heeft plek genoeg in d'r reet, that's for sure... ik gooi het op gewoon poepdom.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hebben die lui hun verstand in hun reet zitten? Asociaal zijn ze ook door totaal niet aan andere mensen te denken. Zou daar ook zo woest om worden. Hier in het speeltuintje nu ook weer zo'n 20 koters die over elkaar heen rollen en stoeien. Ouders in geen velden of wegen te bekennen. Begrijp er niks van.
Dat begrijp ik, maar ik dacht dat ze "kansloze" gevallen sowieso al niet op de IC plaatsten, waardoor het percentage mensen dat het wel redt vrij groot is.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:11 schreef funnywell het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)r-ademnood~bc4e6e9f/
Lees het alsjeblieft, het is geen normale longziekte waar je binnen paar dagen weer van de IC bent.
Mensen zitten hier in een overduidelijk negatieve emotionele spiraal, en dat is deels terecht maar ook deels overdreven / gebaseerd op onderbuikgevoelens. Er is niet echt een plek op het forum waar gewoon gebaseerd op feiten gediscussieerd wordt zonder dat er steeds weer huil-emoticons tussen zitten etc..quote:Op zondag 29 maart 2020 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom zou je hier niet je oprechte emotie over binnenkomende cijfers mogen bespreken? Afvlakking of stabilisatie wil niet direct zeggen dat we op korte termijn uit deze shit zijn..
1104.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:19 schreef Arkai het volgende:
Hoeveel nieuwe geteste patiënten zijn er vandaag gemeld? Kan dat nergens vinden.
In totaal zijn er 10.866 besmettingsgevallen bekend. Gisteren werden er nog 9762 infectiegevallen gemeld.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:19 schreef Arkai het volgende:
Hoeveel nieuwe geteste patiënten zijn er vandaag gemeld? Kan dat nergens vinden.
Ik vind dat het heel gedisciplineerd gaat. Net in de supermarkt zei een vrouw zelfs sorry omdat ze, al dromend, een beetje in mijn buurt dreigde te komen. Iedereen hield zich aan de regels. Wel fijn om te zien.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:17 schreef timp0e het volgende:
[..]
Inderdaad. Gewoon rustig blijven, je schiet er niks mee op. Ik zeg er ook gewoon niets meer van als ik het zie. En laten we hopen dat zij gewoon bij de ene 1% horen die er geen rekening mee houden. Voor mijn gevoel houdt het overgrote deel van Nederland zich gelukkig wel aan de regels
Dit zal ongetwijfeld nog op één of andere manier als afvlakking gezien kunnen worden!quote:Op zondag 29 maart 2020 14:14 schreef TheRacingElf het volgende:
Aantal nieuwe ziekenhuisopnames stijgt de laatste 2 dagen opeens wel heel snel hoor
25-03 +341
26-03 +315
27-03 +349
28-03 +454
29-03 +529
Bij het RIVM. https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirusquote:
Voor meer duiding over van wanneer iemand daadwerkelijk positief getest/overleden/opgenomen is in het ziekenhuis: https://www.rivm.nl/docum(...)erland-29-maart-2020quote:29-03-2020 | 14.00 uur
Overzicht aantallen
Het totaal aantal positief geteste patiënten: 10.866 (+1.104)
Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 3.483 (+529)
Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 771 (+132)
Het is ook echt zoquote:Op zondag 29 maart 2020 14:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit zal ongetwijfeld nog op één of andere manier als afvlakking gezien kunnen worden!
sociale controle muss sein.. je moet toch gewoon mensen kunnen aanspreken vind ik.. maar ik was gisteren even onderweg naar een drive by pickup van een pakketje, kwam langs het centrum hier, en mijn bek viel open.. parkeerplaatsen van de supers stonden vol, wachttijd bij de rotondes, alsof er niks aan het handje was gewoon.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:17 schreef timp0e het volgende:
[..]
Inderdaad. Gewoon rustig blijven, je schiet er niks mee op. Ik zeg er ook gewoon niets meer van als ik het zie. En laten we hopen dat zij gewoon bij de ene 1% horen die er geen rekening mee houden. Voor mijn gevoel houdt het overgrote deel van Nederland zich gelukkig wel aan de regels
Ah, dat scheelt dan weer!quote:Op zondag 29 maart 2020 14:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is ook echt zoAbsolute aantallen gaan omhoog, maar de groei is afgevlakt. Nog steeds gaat het veels te snel, maar de groei is wel aan het afvlakken.
Laatste vier dagen:
Do 26-03: 2151 +17%
Vr 27-03: 2500 +16%
Za 28-03: 2954 +18%
Zo 29-03: 3483 +18%
Thx!quote:Op zondag 29 maart 2020 14:22 schreef Chia het volgende:
[..]
Bij het RIVM. https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus
[..]
Voor meer duiding over van wanneer iemand daadwerkelijk positief getest/overleden/opgenomen is in het ziekenhuis: https://www.rivm.nl/docum(...)erland-29-maart-2020
Ze komen je nog halen ja.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:19 schreef falling_away het volgende:
[..]
Mensen zitten hier in een overduidelijk negatieve emotionele spiraal, en dat is deels terecht maar ook deels overdreven / gebaseerd op onderbuikgevoelens. Er is niet echt een plek op het forum waar gewoon gebaseerd op feiten gediscussieerd wordt zonder dat er steeds weer huil-emoticons tussen zitten etc..
In het positiviteitstopic was er een user die elke dag de statistieken liet zien waaruit de afvlakking in NL duidelijk zichtbaar was, maar die posts werden verwijderd omdat een tere ziel had geklaagd dat ze droevig werd van het dodental. Als die user echter zijn statistieken in dit topic had geplaatst werd hij gegarandeerd direct overstemd door de doomsdayprofeten alhier.
Oh ja, de IC's liggen nog steeds niet vol, en de ambulances komen je ook nog steeds ophalen indien nodig.
quote:Op zondag 29 maart 2020 14:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Cijfers van NICE laten toch wat anders zien. Even in een spoiler tag gedaan.
Heb vanmorgen dus alle data nog een keer nagelopen en zag toen dat er zelfs nog data van begin maart is aangepast. Ook de top op 25 maart is nu van 108 naar 112 gegaan bijvoorbeeld. Alle data voor 25 maart zal niet veel meer veranderen, data na 25 maart wordt nog veel aangepast.
Alsnog kan je voorzichtig positief zijn over de genomen maatregelen. Die lijken te werken, maar de vraag is vooral of ze goed genoeg werken. Vanaf 21 maart zie je een duidelijke afname in de groei (van bijna 30% naar onder 20%). Daarna lijkt het verder af te nemen richting de 15%. Rest van de cijfers zijn denk ik onbetrouwbaar om er conclusies aan te verbinden.
Positief dat het afneemt, maar of het snel genoeg gaat? Hopelijk wel!Ik hoop het ook!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had het trouwens over het aantal bezette IC-bedden. Niet per se het aantal IC-patiënten (cumulatief).
Ook over 7 dagen berekend, zitten wij gemiddeld onder de 10% per dag. De trend is in ieder geval positief. Hopelijk zitten wij snel onder de 5%. Een daling zou al helemaal mooi zijn, maar ik weet niet of dat op korte termijn realistisch is.
quote:Op zondag 29 maart 2020 14:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Cijfers van NICE laten toch wat anders zien. Even in een spoiler tag gedaan.
Heb vanmorgen dus alle data nog een keer nagelopen en zag toen dat er zelfs nog data van begin maart is aangepast. Ook de top op 25 maart is nu van 108 naar 112 gegaan bijvoorbeeld. Alle data voor 25 maart zal niet veel meer veranderen, data na 25 maart wordt nog veel aangepast.
Alsnog kan je voorzichtig positief zijn over de genomen maatregelen. Die lijken te werken, maar de vraag is vooral of ze goed genoeg werken. Vanaf 21 maart zie je een duidelijke afname in de groei (van bijna 30% naar onder 20%). Daarna lijkt het verder af te nemen richting de 15%. Rest van de cijfers zijn denk ik onbetrouwbaar om er conclusies aan te verbinden.
Positief dat het afneemt, maar of het snel genoeg gaat? Hopelijk wel!Dit zijn wel positieve cijfers. Bovendien is iedereen de afgelopen week meer voorzichtig geweest dan de weken ervoor. Het is vreselijk dat veel mensen overlijden, maar hopelijk weten we Italiaanse toestanden te voorkomen. Er zou een IC bed moeten zijn voor iedereen die na een IC opname weer redelijk kan functioneren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De mensen die afgeschreven zijn en niet mee mogen moet je dan ook iets voor de pijn geven of een laatste shot.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:23 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ze komen je nog halen ja.
Nog wel
De IC's liggen nog niet vol. Nog niet.. duurt alleen niet lang meer
NOOIT.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:15 schreef banaantjeEE het volgende:
Belgie heeft ondertussen Nederland ingehaald
Ah, nu snap ik jequote:Op zondag 29 maart 2020 14:24 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Ik hoop het ook!
Ik had het trouwens over het aantal bezette IC-bedden. Niet per se aantal IC-patiënten (cumulatief).
Ook over 7 dagen berekend, zitten wij gemiddeld onder de 10% per dag. De trend is in ieder geval positief. Hopelijk zitten wij snel onder de 5%. Een daling zou al helemaal mooi zijn, maar ik weet niet of dat op korte termijn realistisch is.
Geen idee.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:25 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
En hoeveel tests zijn er uitgevoerd?
we gaan geen grote daling zien, meer een stabilisatie van groeiquote:Op zondag 29 maart 2020 14:22 schreef VersKers het volgende:
Ik hoop dat we komende week een enorme daling gaan zien.
Maar ik hoop oprecht dat mensen het niet te vroeg gaan vieren en gewoon binnen blijven
We kunnen pas dalingen gaan verwachten nadat andere landen in Europa dat eerst ook hebben laten zien.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
we gaan geen grote daling zien, meer een stabilisatie van groei
Dat is gewoon uiterst onrealistisch. Mensen moeten stoppen dat te verwachten. Kijk naar andere landen die al langer in lockdown zijn, zelden werkt het echt op de korte termijn.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:22 schreef VersKers het volgende:
Maar ik hoop oprecht dat mensen het niet te vroeg gaan vieren en gewoon binnen blijven
Dat hoop ik ook van harte jaquote:Op zondag 29 maart 2020 14:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De mensen die afgeschreven zijn en niet mee mogen moet je dan ook iets voor de pijn geven of een laatste shot.
Ik hoop niet dat ze heel bewust een enge dood sterven.
Top. Jij bent er beter in dan ik. Eet ze! Wel eerst je handen wassen ajb.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ah, nu snap ik jeZal eens kijken of ik dat ergens in een tabel kan gooien, want dat is natuurlijk waar het om gaat.
Moet ik wel kijken of het ergens aan te zien is wanneer er hoeveel patiënten opgenomen waren....
NICE heeft wel een grafiek met aantal aanwezig patiënten op de IC per dag. Kijken of wij daar iets mee kunnen, nu eerst even lunch scoren
Ik vond deze pagina heel behulpzaam:quote:Op zondag 29 maart 2020 14:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is ook echt zoAbsolute aantallen gaan omhoog, maar de groei is afgevlakt. Nog steeds gaat het veels te snel, maar de groei is wel aan het afvlakken.
Laatste vier dagen:
Inderdaad - 3 maanden (minimaal) is vrij realistisch en we gaan nu al de hoop vestigen op 4-6 weken zo lijkt het..quote:Op zondag 29 maart 2020 14:28 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat is gewoon uiterst onrealistisch. Mensen moeten stoppen dat te verwachten. Kijk naar andere landen die al langer in lockdown zijn, zelden werkt het echt op de korte termijn.
Denk dat we heel blij mogen zijn als het al tussen 1000-1200 blijft en dat het aantal testen oploopt, door aanvoer nieuwe materialen en test faceliteitenquote:Op zondag 29 maart 2020 14:22 schreef VersKers het volgende:
Sta je hier van te kijken dan?quote:Op zondag 29 maart 2020 14:28 schreef DustPuppy het volgende:
Volgens NICE liggen er nu 973 mensen met Corona op de ICs. Dat is al boven capaciteit in principe.
De uitbreiding naar 1100 bedden zou pas woensdag voltooid zijn, maar gezien het tempo is dat niet genoeg.
Als er ineens meer getest gaat worden gaat ook het aantal besmettingen oplopen.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:30 schreef Fer het volgende:
[..]
Denk dat we heel blij mogen zijn als het al tussen 1000-1200 blijft en dat het aantal testen oploopt, door aanvoer nieuwe materialen en test faceliteiten
Je lijkt het bijna leuk te vinden.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:30 schreef Markesh het volgende:
[..]
Sta je hier van te kijken dan?
Ik niet. Er gaat zeker een tekort aan bedden komen
Ik zie dat er steeds opgeschaald wordt.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:30 schreef Markesh het volgende:
[..]
Sta je hier van te kijken dan?
Ik niet. Er gaat zeker een tekort aan bedden komen
Ja je hebt gelijkquote:Op zondag 29 maart 2020 14:23 schreef Markesh het volgende:
[..]
Nog wel
Als je het niet kunt handelen kun je dit topic beter mijden om eerlijk te zijn.. er is gewoon veel (terechte) onzekerheid.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:34 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
en dit soor reacties maken dit topic dus zo verschrikkelijk irritant om te volgen. Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.
Met alle respect, je kunt nu niet van de overheid verlangen om over 1 juni heen te kijken. En die pot van 5 miljard kun je ook niet in een keer opmaken.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:13 schreef Vault-Boy het volgende:
Faillissement
Kleine ondernemers kloppen bij Van Asch aan. Ze zoeken informatie, willen duidelijkheid, hebben een kompas nodig om hun koers te bepalen. Het faillissement zwemt als een haai achter de cafés en eetlokalen aan. ,,Ze stellen letterlijk de vraag: gaan we op 1 juni weer draaien? Er moet heel snel duidelijkheid komen over wat de positie van de horeca is en hoe de 5 miljard euro die door de overheid beloofd is, wordt besteed. Mijn advies aan ondernemers: houd je team bij elkaar. Met wie je deze crisis inging, moet je er ook uitkomen. Wees bezig met positieve zaken. Bedenk ideeën om mensen te binden. Ik merk dat ik de hele dag alleen over corona praat, maar ook dat ik veel energie krijg als ik vooruit kijk. Er komt een moment, dat we weer mogen, dan is het woord aan ons.”
Zag het op AD. Niet dat dit bericht nou wat zegt, maar denk toch dat veel horecaondernemers er ook al vanuit gaan dat ze tot 1 juni dicht moeten blijven. Vang het steeds meer op bij diverse zaken en die gaan er ook stiekem wel vanuit dat het verlengd gaat worden.
Ik denk dat het niet onzeker is om te stellen dat we te weinig capaciteit hebben.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je het niet kunt handelen kun je dit topic beter mijden om eerlijk te zijn.. er is gewoon veel (terechte) onzekerheid.
Dat klopt maar dat zal niet voldoende zijn denk ik persoonlijk.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:34 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik zie dat er steeds opgeschaald wordt.
Tuurlijk. En extra personeel ook.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:37 schreef KingRadler het volgende:
Kunnen ze niet meer bedden maken of worden die ook weer gemaakt in China.
Het RIVM kijkt dan ook niet naar de absolute getallen, maar relatief aan wat ze verwachten wanneer er geen maatregelen genomen zouden zijn. Geen idee wat ze aan aantallen verwachten zonder maatregelen overigens.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Bedden zelf zijn niet het probleem, het gaat om de ruimte (isolatie), de beademingsapparatuur en het personeel dat 24/7 bij zo'n bed moet zijn.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:37 schreef KingRadler het volgende:
Ja, en we schrokken ons eerst kapot van de aantallen van Hubei, terwijl daar het maximum aantal doden per dag beperkt is gebleven tot 139 (in de week van 15 tot 20 februari)quote:Op zondag 29 maart 2020 14:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja. En we schrokken ook van 400 doden per dag in Italië en als ze er nu "maar" 600 hebben zeggen we gelukkig, de daling is ingezet.
Absurd. Die 200 per dag gaan we hier ook nog aantikken en die 400 misschien ook wel.
Alles valt of staat met die 900 units die nog geleverd moeten worden. Voordat die allemaal in gebruik zijn MOET er een daling te zien zijn, anders worden het sowieso Italiaanse toestanden hier. 2500 kan ons zorgstelsel niet aan volgens de baas van alle IC's.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:37 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dat klopt maar dat zal niet voldoende zijn denk ik persoonlijk.
ik niet, als introvert vind ik het heerlijk binnen-edit-quote:Op zondag 29 maart 2020 14:08 schreef VacaLoca het volgende:
6 april terras op kan je wel vergeten.
Wel opvallend dat mensen die in hun normale leven ook voornamelijk thuis zijn naast hun werk ineens zo'n drang hebben naar buiten te gaan
Het gaat niet om de bedden zelf, het gaat om beademingsapparatuur en personeel. Met een "bed" wordt het hele pakket bedoeld waarmee een patiënt behandeld kan worden.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:37 schreef KingRadler het volgende:
In Italië ging het toen snel van 2 naar 4 naar 8 etc, geen idee waar ze nu op zitten qua CFR %quote:Op zondag 29 maart 2020 14:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nog 55 plekken vrij voor coronalijers lees ik net. Dus we gaan vanaf morgen de mortaliteit omhoog zien schieten.
Maar 18% is nog steeds een verdubbeling in ruim vier dagen. Je kunt pas van een afvlakking spreken als de percentages hierboven van 17% via 16% en 15% naar 14% gaanquote:Op zondag 29 maart 2020 14:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Laatste vier dagen:
Denk dat je dan al snel ergens tussen de 10-15% uitkomt.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:42 schreef vosss het volgende:
[..]
In Italië ging het toen snel van 2 naar 4 naar 8 etc, geen idee waar ze nu op zitten qua CFR %
Het erge is ook dat ze je gaan rapporteren als jij een andere mening hebt. Daarom probeer ik zo min mogelijk te posten.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:34 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
en dit soort reacties maken dit topic dus zo verschrikkelijk irritant om te volgen. Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.
Hierop afgaande nu 10,8%. Zal in werkelijkheid vermoedelijk wel wat lager liggen.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:42 schreef vosss het volgende:
[..]
In Italië ging het toen snel van 2 naar 4 naar 8 etc, geen idee waar ze nu op zitten qua CFR %
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:36 schreef Nober het volgende:
Percentage Gemeente (Besmettingen)
Donderdag
369,7 Boekel (42)
269,4 Bernheze (83)
256,1 Uden (107)
233,2 Gemert-Bakel (71)
221,7 Peel en Maas (96)
218,9 Landerd (34)
207,9 Meijerijstad (168)
187,2 Alphen-Chaam (19)
Vrijdag
472,9 Boekel (51)
292,0 Uden (123)
278,4 Bernheze (87)
267,0 Landerd (42)
247,4 Gemert-Bakel (76)
246,4 Peel en Maas (107)
240,2 Meijerijstad (195)
198,4 Cranendonck (42 was 31)
186,0 Alphen-Chaam (19)
176,0 Oudewater (18 was 12)
Top 10, zondag 29/3quote:Op zaterdag 28 maart 2020 15:11 schreef Nober het volgende:
[..]
Top 10, Zaterdag 28/3
1) 491,5 Boekel (53)
2) 308,6 Uden (130)
3) 304,0 Bernheze (95)
4) 279,7 Landerd (44)
6>5) 274,1 Peel en Maas (119)
5>6) 266,9 Gemert-Bakel (82)
7) 254,9 Meijerijstad (207)
9>8) 205,6 Alphen-Chaam (21)
10>9) 205,4 Oudewater (21)
8>10) 198,4 Cranendonck (42)
We hebben onze Duitse vrienden nog, die te hulp schietenquote:Op zondag 29 maart 2020 14:43 schreef BarryOSeven het volgende:
En dan is de complete Nederlandse IC vol? Tering dat wordt een slagveld.
Die cijfers zijn totaal niet betrouwbaar en geloofwaardig.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:39 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, en we schrokken ons eerst kapot van de aantallen van Hubei, terwijl daar het maximum aantal doden per dag beperkt is gebleven tot 139 (in de week van 15 tot 20 februari)
De plekken voor coronapatienten wel. Dat gaan we vandaag of anders morgen aantikken en dat gaat idd een slagveld worden.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:43 schreef BarryOSeven het volgende:
En dan is de complete Nederlandse IC vol? Tering dat wordt een slagveld.
https://www.rtvoost.nl/ni(...)iekenhuis-in-Munsterquote:Op zondag 29 maart 2020 14:44 schreef franklop het volgende:
[..]
We hebben onze Duitse vrienden nog, die te hulp schieten
Ik zei het dan ook in de TTquote:Op zondag 29 maart 2020 14:45 schreef iBenny het volgende:
[..]
https://www.rtvoost.nl/ni(...)iekenhuis-in-Munster
Dat gebeurt inmiddels al
Jij was 1 van degenen die het allemaal niet zo geloofde toch en de ernst er totaal niet van inzag weken geleden en het allemaal aan het weglachen was?quote:
Ach zeur niet. Als je er niet tegen kan dat iemand de situatie duidt moet je wat anders gaan doen. Zoek een ander forum op FOK! waar je gevoelens wat meer gespaard blijvenquote:Op zondag 29 maart 2020 14:34 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
en dit soort reacties maken dit topic dus zo verschrikkelijk irritant om te volgen. Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.
Kreeg die net ook al. Zijn wel meer sites die dat doen. Is echt bizar veel besteld afgelopen tijd.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:46 schreef Newone82 het volgende:
Bizar:
Helaas hebben wij de keuze moeten maken tijdelijk een bestelpauze te hanteren op DeOnlineDrogist.nl. Dat wil zeggen dat u tijdelijk geen nieuwe bestellingen bij ons kunt plaatsen.
Door de grote hoeveelheid aan bestellingen is de druk op ons magazijn zo groot geworden, dat wij u niet meer de service, snelheid en kwaliteit kunnen bieden die u van ons mag verwachten.
Op dit moment is het dus helaas niet mogelijk te bestellen bij ons, maar gelukkig is dit tijdelijk. Vanaf 1 april 10:00 uur gaat onze webshop weer open en kunnen wij uw bestelling weer met dezelfde service die u van ons kent, verwerken en versturen.
Wij verwachten niet dat vanaf woensdag de hele situatie weer normaal zal zijn, u dient ook dan wel weer rekening te houden met een langere levertijd dan gebruikelijk.
Natuurlijk hadden wij deze situatie ook graag anders gezien, maar juist omdat wij service naar u zo belangrijk vinden, hebben wij deze keuze moeten maken.
Heeft u een bestelling bij ons gedaan? Dan zullen wij deze gewoon versturen, de komende paar dagen gebruiken we om de achterstand in te lopen. Heeft u nog een vraag? U kunt op deze pagina meer informatie lezen.
Onze excuses voor dit ongemak en bedankt voor uw begrip!
Vriendelijke groeten,
DeOnlineDrogist.nl
Ik denk dat we boven die 2500 gaan uitkomen. Al hoop ik van harte dat ik ernaast zitquote:Op zondag 29 maart 2020 14:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Alles valt of staat met die 900 units die nog geleverd moeten worden. Voordat die allemaal in gebruik zijn MOET er een daling te zien zijn, anders worden het sowieso Italiaanse toestanden hier. 2500 kan ons zorgstelsel niet aan volgens de baas van alle IC's.
Bij Kruidvat kon het de afgelopen dagen ook al niet.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:46 schreef Newone82 het volgende:
Bizar:
Helaas hebben wij de keuze moeten maken tijdelijk een bestelpauze te hanteren op DeOnlineDrogist.nl. Dat wil zeggen dat u tijdelijk geen nieuwe bestellingen bij ons kunt plaatsen.
Door de grote hoeveelheid aan bestellingen is de druk op ons magazijn zo groot geworden, dat wij u niet meer de service, snelheid en kwaliteit kunnen bieden die u van ons mag verwachten.
Op dit moment is het dus helaas niet mogelijk te bestellen bij ons, maar gelukkig is dit tijdelijk. Vanaf 1 april 10:00 uur gaat onze webshop weer open en kunnen wij uw bestelling weer met dezelfde service die u van ons kent, verwerken en versturen.
Wij verwachten niet dat vanaf woensdag de hele situatie weer normaal zal zijn, u dient ook dan wel weer rekening te houden met een langere levertijd dan gebruikelijk.
Natuurlijk hadden wij deze situatie ook graag anders gezien, maar juist omdat wij service naar u zo belangrijk vinden, hebben wij deze keuze moeten maken.
Heeft u een bestelling bij ons gedaan? Dan zullen wij deze gewoon versturen, de komende paar dagen gebruiken we om de achterstand in te lopen. Heeft u nog een vraag? U kunt op deze pagina meer informatie lezen.
Vriendelijke groeten,
DeOnlineDrogist.nl
Die hebben hun dosis aandacht nodig.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:44 schreef Eightyone het volgende:
Moet dit nou?
https://www.telegraaf.nl/(...)om-coronalied-bn-ers
Webshop van Kruidvat is ook tijdelijk dicht.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:46 schreef Newone82 het volgende:
Bizar:
Vriendelijke groeten,
DeOnlineDrogist.nl
Dan krijg je maatregelen als 80+-ers niet eens meer naar het ziekenhuis brengen maar gewoon thuis een spuitje of pallitatieve zorg geven. Dan kunnen we het heel goed aan.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Alles valt of staat met die 900 units die nog geleverd moeten worden. Voordat die allemaal in gebruik zijn MOET er een daling te zien zijn, anders worden het sowieso Italiaanse toestanden hier. 2500 kan ons zorgstelsel niet aan volgens de baas van alle IC's.
Lekker boeiend die goede doelen waarvan de helft naar overbetaalde directeuren gaat.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:48 schreef 5thencounter het volgende:
Het Corona-Leed is verschrikkelijk… er moet echt belastinggeld bij
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ondernemen-goed-doel
Miljardenindustrie
Er gaan jaarlijks miljarden euro's om in de sector. Per jaar wordt er ongeveer 5,7 miljard euro gedoneerd aan goede doelen in ons land. Dat geld komt voornamelijk van huishoudens, maar ook van bedrijven, goededoelenloterijen en overheidssubsidies.
Zijn er eigenlijk goede doelen die zijn gestopt omdat hun doel bereikt was?quote:Op zondag 29 maart 2020 14:48 schreef 5thencounter het volgende:
Miljardenindustrie
Er gaan jaarlijks miljarden euro's om in de sector. Per jaar wordt er ongeveer 5,7 miljard euro gedoneerd aan goede doelen in ons land. Dat geld komt voornamelijk van huishoudens, maar ook van bedrijven, goededoelenloterijen en overheidssubsidies.
quote:Op zondag 29 maart 2020 14:48 schreef 5thencounter het volgende:
Miljardenindustrie
Zoals zondagskinderen Nicolette van Dam en haar Bas, gisteren in Beau's corona-programma. Twee mensen die ik sowieso al niet hoef te zien, en zeker in relatie tot dat onderwerp niet.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Die hebben hun dosis aandacht nodig.
Ook echt het idee hebben dat een soort Nederlandse band aid iets is wat mensen nodig hebben.
Niemang geeft een fuck om bn'ers of wat ze ergens van vinden en niemand heeft zin in slechte nummers. Blijf gewoon thuis.
Dat zou geweldig nieuws zijn want dan wordt het dus niet veel erger dan dit...quote:Op zondag 29 maart 2020 14:46 schreef Za het volgende:
Coronavirus may have infected half of UK population — Oxford study
If the results are confirmed, they imply that fewer than one in a thousand of those infected with Covid-19 become ill enough to need hospital treatment, said Sunetra Gupta, professor of theoretical epidemiology, who led the study. The vast majority develop very mild symptoms or none at all.
https://www.ft.com/content/5ff6469a-6dd8-11ea-89df-41bea055720b
Laat zorgverzekeraars maar betalen.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:48 schreef 5thencounter het volgende:
Miljardenindustrie
Dat is een goeie vraag, ik heb de indruk van niet gezien de hun continue strijd om bestaansrecht en vraag naar almaar meer geldquote:Op zondag 29 maart 2020 14:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk goede doelen die zijn gestopt omdat hun doel bereikt was?
Zelfs grote partijen als bol.com moeten eieren voor hun geld kiezen en assortiment uitzetten, komt met name ook omdat postNL minder kan leverenquote:Op zondag 29 maart 2020 14:47 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Kreeg die net ook al. Zijn wel meer sites die dat doen. Is echt bizar veel besteld afgelopen tijd.
NL heeft nooit op dit scenario gezeten.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Vorige week ging dit plaatje rond op facebook (en wellicht elders).
https://scontent-amt2-1.x(...)bf305a85&oe=5EA51625
Nederland wijkt (in positieve zin) steeds verder af van dit scenario.
quote:Op zondag 29 maart 2020 14:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan krijg je maatregelen als 80+-ers niet eens meer naar het ziekenhuis brengen maar gewoon thuis een spuitje of pallitatieve zorg geven. Dan kunnen we het heel goed aan.
https://nos.nl/artikel/23(...)jn-vast-te-druk.htmlquote:[...]
In mijn regio is het nog relatief rustig op de spoedeisende hulp. En dat baart me zorgen. Ik denk vaak: waar zijn de mensen met pijn op de borst nou gebleven? Waarom zijn die er nu niet?
Mensen zijn bang voor besmetting. We krijgen zelfs vragen of in de ambulance waarmee we rijden eerder mensen met corona zijn vervoerd. Dat speelt mee, ze bellen minder snel omdat ze liever nu niet in een ziekenhuis willen zijn. En ze denken dat we het te druk hebben. Maar spoed is spoed.
Ik heb al een patiënt met spoed naar het ziekenhuis moeten brengen. Die het niet gered heeft, terwijl dat wel had gekund. De reden: er werd gedacht dat we het te druk zouden hebben. Bel dus wel als er iets aan de hand is, mijn collega's en ik kunnen dan inschatten of het nodig is of niet."
Nope, roep maar niet te hard want er zal vast wel snel een Corona-Opslag komen op alles wat je koopt..quote:Op zondag 29 maart 2020 14:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Laat zorgverzekeraars maar betalen.
Al die profiteurs mogen nu ook eens betalen ipv de burger weer uitmelken.
Is de btw op boodschappen al weer omlaag?
Nu al kotsneigingenquote:Op zondag 29 maart 2020 14:44 schreef Eightyone het volgende:
Moet dit nou?
Dat is toch dat stel wat zo met miljardair Richard Branson te doen had toen een orkaan een paar stoelen op z'n prive'eiland had omgewaaidquote:Op zondag 29 maart 2020 14:52 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Zoals zondagskinderen Nicolette van Dam en haar Bas, gisteren in Beau's corona-programma. Twee mensen die ik sowieso al niet hoef te zien, en zeker in relatie tot dat onderwerp niet.
Op een zeker moment heb je geen keuze. En dan is leeftijd een heel duidelijk en objectief criterium. Je kunt natuurlijk ook met 85+ beginnen. Ik denk dat veel mensen, ook 80+ers dit kunnen accepteren.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:55 schreef Chia het volgende:
[..]Erg tricky om met zulke dingen aan te komen zetten. Zulke beslissingen zullen nooit gemaakt worden op basis van een telefoontje en het noemen van iemands leeftijd zonder dat diegene onder ogen is geweest bij een medici.
Mensen denken ondertussen zelf al wel af en toe zo, maar dat is juist de grote valkuil.
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)jn-vast-te-druk.html
Nou, de Postcodeloterij blijft vrolijk bedelbrieven sturen heb ik al gemerkt, dus iedereen kan lekker vanuit z'n lockdown geld pompen in de goede doelen, mocht men dat willen. Sommige dingen liggen (helaas) nooit stil.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:48 schreef 5thencounter het volgende:
Miljardenindustrie
quote:Op zondag 29 maart 2020 14:46 schreef Za het volgende:
Coronavirus may have infected half of UK population — Oxford study
If the results are confirmed, they imply that fewer than one in a thousand of those infected with Covid-19 become ill enough to need hospital treatment, said Sunetra Gupta, professor of theoretical epidemiology, who led the study. The vast majority develop very mild symptoms or none at all.
https://www.ft.com/content/5ff6469a-6dd8-11ea-89df-41bea055720b
quote:On March 24, a headline in the Financial Times proclaimed that "Coronavirus may have infected half of UK population," suggesting that many people in the region may have already recovered from and developed some immunity to COVID-19.
But is that actually true?
https://www.livescience.c(...)navirus-covid19.htmlquote:But this mathematical narrative rests on several key assumptions that are not backed by real-world data, experts told Wired.
Danny Blind, Ellie Lust? Kunnen die zingen? Zijn die bijzonder goed in liedjes schrijven? Of wat is anders de toegevoegde waarde?quote:Op zondag 29 maart 2020 14:44 schreef Eightyone het volgende:
Moet dit nou?
Die keuzes worden dan ook wel degelijk al gemaakt en eigenlijk altijd al. Maar dat moet nog altijd een beslissing zijn van een medici en mensen moeten niet gaan denken dat ze niet kunnen bellen vanwege hun leeftijd of de drukte..quote:Op zondag 29 maart 2020 14:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op een zeker moment heb je geen keuze. En dan is leeftijd een heel duidelijk en objectief criterium. Je kunt natuurlijk ook met 85+ beginnen. Ik denk dat veel mensen, ook 80+ers dit kunnen accepteren.
Och man, dat is toch schrijnend.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:55 schreef Chia het volgende:
[..]Erg tricky om met zulke dingen aan te komen zetten. Zulke beslissingen zullen nooit gemaakt worden op basis van een telefoontje en het noemen van iemands leeftijd zonder dat diegene onder ogen is geweest bij een medici.
Mensen denken ondertussen zelf al wel af en toe zo, maar dat is juist de grote valkuil.
[..]
Ik denk dat je mij verwisseld met iemand andersquote:Op zondag 29 maart 2020 14:46 schreef Markesh het volgende:
[..]
Jij was 1 van degenen die het allemaal niet zo geloofde toch en de ernst er totaal niet van inzag weken geleden en het allemaal aan het weglachen was?
BNérs en Hollywood komen met liedjes (cringe fest).quote:
als ze elk jaar het aantal IC bedden verminderen dan komt er vanzelf een tijd ja dat ze vol zitten.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:23 schreef Markesh het volgende:
[..]
Nog wel
quote:Op zondag 29 maart 2020 14:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
BNérs en Hollywood komen met liedjes (cringe fest).
Zo'n "kut" Youtubertje komt met 1 miljoen dollar voor voedselbanken :
Schaam je "traditionele" celebs.
Nee, natuurlijk niet. Maar als er nog maar één bed is en er komt iemand van 30 en iemand van 82 binnen, dan kies je dus die van 30. Dramatischer wordt het natuurlijk wanneer er mensen van 80 uit bedden gehaald moeten worden omdat er mensen van onder de 80 binnenkomen. Maar je moet dat wel doen. Die jongeren hebben nog een heel leven voor zich. Het eerlijkste en meest transparante is dan gewoon de oudste telkens weghalen.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:59 schreef Chia het volgende:
[..]
Die keuzes worden dan ook wel degelijk al gemaakt en eigenlijk altijd al. Maar dat moet nog altijd een beslissing zijn van een medici en mensen moeten niet gaan denken dat ze niet kunnen bellen vanwege hun leeftijd of de drukte..
Dit is dan het lijstje met aantal patiënten op de IC waarbij COVID-19 is bevestigd. Hier zijn dus de verdenkingen dus niet meegenomen. Jammer dat dit ook niet te achterhalen is.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:29 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Top. Jij bent er beter in dan ik. Eet ze! Wel eerst je handen wassen ajb.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat is niks nieuws.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Maar als er nog maar één bed is en er komt iemand van 30 en iemand van 82 binnen, dan kies je dus die van 30. Dramatischer wordt het natuurlijk wanneer er mensen van 80 uit bedden gehaald moeten worden omdat er mensen van onder de 80 binnenkomen. Maar je moet dat wel doen. Die jongeren hebben nog een heel leven voor zich. Het eerlijkste en meest transparante is dan gewoon de oudste telkens weghalen.
Maar de brutaliteit om bij de overheid aan te gaan kloppen om het verlies in hun "Business" te compenseren schiet mij toch in het verkeerde keelgat..quote:Op zondag 29 maart 2020 14:57 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Nou, de Postcodeloterij blijft vrolijk bedelbrieven sturen heb ik al gemerkt, dus iedereen kan lekker vanuit z'n lockdown geld pompen in de goede doelen, mocht men dat willen. Sommige dingen liggen (helaas) nooit stil.
Vreemd is het, mensen thuis achter hun computer die niks nuttigs doen beetje klagen op andere die een lidje maken.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:44 schreef Eightyone het volgende:
Moet dit nou?
Die ELLy Lust is al net zo erg als het virus zelf: Ze duikt overal opquote:Op zondag 29 maart 2020 14:59 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Danny Blind, Ellie Lust? Kunnen die zingen? Zijn die bijzonder goed in liedjes schrijven? Of wat is anders de toegevoegde waarde?
Die gasten hebben allemaal bakken met geld, en waar komen ze mee, een kutliedjequote:Op zondag 29 maart 2020 15:02 schreef funnywell het volgende:
[..]
Vreemd is het, mensen thuis achter hun computer die niks nuttigs doen beetje klagen op andere die een lidje maken.
Het is niet alsof er nu 17 miljoen niksnutten in het ziekenhuis moeten gaan helpen.
Mijn beeld is dat mensen gewoonlijk veel te snel naar huisarts of ziekenhuis rennen. Mooi dat daar nu verandering in is.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:55 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik heb echt keihard moeten lachen om:quote:Op zondag 29 maart 2020 15:02 schreef kibo het volgende:
[..]
ElLy Lust is al net zo erg als het virus zelf: Ze duikt overal op
Neehoorquote:Op zondag 29 maart 2020 14:59 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Ik denk dat je mij verwisseld met iemand anders
Fame proberen te krijgen over de rug van een virus, ronduit sneu.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:02 schreef funnywell het volgende:
[..]
Vreemd is het, mensen thuis achter hun computer die niks nuttigs doen beetje klagen op andere die een lidje maken.
Het is niet alsof er nu 17 miljoen niksnutten in het ziekenhuis moeten gaan helpen.
Toont mooi aan dat die goede doelen industrie alleen maar eigen belang is en er helemaal niet is voor het doel zelf. Als dat zo zou zijn dan kan t ook even tijdelijk zonder geld of minder. Maar blijkbaar teveel volk in die sector die er te goed aan verdient.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:48 schreef 5thencounter het volgende:
Miljardenindustrie
Helemaal met je eens.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die gasten hebben allemaal bakken met geld, en waar komen ze mee, een kutliedje.
https://www.rd.nl/opinie/(...)od-regeert-1.1638981quote:In het hoofdredactioneel commentaar van het Reformatorisch Dagblad (10 maart) wordt de wereldwijde verspreiding van het coronavirus geduid als een straf van God. “Christenen belijden dat ziekte en gezondheid hun niet toevallig overkomen. Niet corona heerst, maar God regeert. Het coronavirus is slechts een tweede oorzaak, een middel in Gods hand. Hij zendt ziekte zoals ooit de plagen in Egypte, om de mens tot inkeer te brengen.”
11 maart 2020
Christenen hoeven voor de verspreiding van de ziekte volgens de krant van (bevindelijk) orthodox-protestants Nederland, niet te verwijzen naar China, Iran of Italië. “Ze hoeven ook geen verwijten te maken aan een overheid die abortus en euthanasie verdedigt of Nederland een genderideologie opdringt. Laten ze de hand in eigen boezem steken en zichzelf onderzoeken.”
De commentator van het Reformatorisch Dagblad stelt dat de regering speciale biddagen moet uitroepen om tot inkeer te komen zodat mensen massaal kunnen bidden tot God, zoals ook in de negentiende eeuw vaak gebeurde tijdens heftige uitbraken van cholera.
“Het zou dus juist onverantwoord zijn om op voorhand kerkdiensten af te gelasten,” zo stelt de hoofdredacteur. En hij besluit: “Vanzelfsprekend moeten kerkenraden hun verantwoordelijkheid kennen en adviezen vanuit de overheid serieus nemen. Maar dat staat niet het gebod van de hoogste Koning in de weg: bekering.”
Hun doel zal nooit bereikt worden. bewust nietquote:Op zondag 29 maart 2020 14:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk goede doelen die zijn gestopt omdat hun doel bereikt was?
Even aanvinken in postfilter.nl en je krijgt die zooi niet meer in de busquote:Op zondag 29 maart 2020 15:05 schreef funnywell het volgende:
[..]
Toont mooi aan dat die goede doelen industrie alleen maar eigen belang is en er helemaal niet is voor het doel zelf. Als dat zo zou zijn dan kan t ook even tijdelijk zonder geld of minder. Maar blijkbaar teveel volk in die sector die er te goed aan verdient.
quote:Op zondag 29 maart 2020 15:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is dan het lijstje met aantal patiënten op de IC waarbij COVID-19 is bevestigd. Hier zijn dus de verdenkingen dus niet meegenomen. Jammer dat dit ook niet te achterhalen is.
Ook hier zie je vanaf 21 maart een duidelijke afname in de groei. Vanaf 26 maart lijkt het nog verder te dalen. 27 maart zal waarshijnlijk ook nog wel boven 10% komen als alle data bijgewerkt is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat is heel makkelijk om voor anderen te zeggen ja. Tot alles zo overbevolkt raakt en de maxima omlaag gaan naar 40.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op een zeker moment heb je geen keuze. En dan is leeftijd een heel duidelijk en objectief criterium. Je kunt natuurlijk ook met 85+ beginnen. Ik denk dat veel mensen, ook 80+ers dit kunnen accepteren.
Klopt, hun verlies aan inkomen heeft de panische vormen aangenomen.. of de regering hun miljarden even wil bijspijkeren . te gek voor woordenquote:Op zondag 29 maart 2020 15:05 schreef funnywell het volgende:
[..]
Toont mooi aan dat die goede doelen industrie alleen maar eigen belang is en er helemaal niet is voor het doel zelf. Als dat zo zou zijn dan kan t ook even tijdelijk zonder geld of minder. Maar blijkbaar teveel volk in die sector die er te goed aan verdient.
De leasebakken en kantoorpanden op a locaties en dikke salarissen moeten betaald worden. Of de overheid maar even bij wil springen. De schaamte voorbij die luiquote:Op zondag 29 maart 2020 15:05 schreef funnywell het volgende:
[..]
Als je alles boven de 70 niet meer gaat behandelen dan scheelt dat echt héél veel. De leeftijden zijn niet gelijk verdeeld namelijk.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:07 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat is heel makkelijk om voor anderen te zeggen ja. Tot alles zo overbevolkt raakt en de maxima omlaag gaan naar 40.
Dan is het voor veel mensen opeens een héél ander verhaal.
Ik ga om die reden niet eens naar de apotheek.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:06 schreef Vault-Boy het volgende:
Moet ook eerlijk zeggen hoor dat ik nu liever niet naar het ziekenhuis gaat mocht ik wat krijgen.. Dat is gewoon een broeinest en dan heb je het zo te pakken.
Heb trouwens wel al bijna een week een kriebel in mijn keel wat niet weg wil. Dat is al irritant. Moet je nagaan als je heel de dag door moet hoesten en dan nog eens ergere klachten krijgt.
Waarom meldt NICE nu 973?quote:
Men zeikt altijd op de Nederlanders, maar ik vind dat de Belgen hun ware ik wel hebben laten zien in de laatste tijd. Containers op de gresn omdat wij het zogenaamd zo verkeerd allemaal doen, wel massaal hier in de kroegen gaan hangen. Drones inzitten om mensen als nazies uit elkaar te houden en nu 6 euro dokken voor een ambulance. Waar gaat t over. Raar volk, maarja vond ik altijd al. Veel met ze gewerkt en ze praten altijd achter je rug om. Heel irritant.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:53 schreef tralalala het volgende:
https://www.hln.be/nieuws(...)on-betalen~a1e376ca/
Belgen
Jij eet ook de verpakking op?quote:Op zondag 29 maart 2020 15:09 schreef Flow3r het volgende:
Is al bekend of dat virus overleeft op produkten die in de koelkast of vriezer hebben gelegen?
sorry voor misschien domme vraag![]()
Als je die producten verwarmd sowieso niet. En dit virus overleeft alleen op dingen die leven. Dus tenzij je een levende kip in je vriezer gestopt hebt..quote:Op zondag 29 maart 2020 15:09 schreef Flow3r het volgende:
Is al bekend of dat virus overleeft op produkten die in de koelkast of vriezer hebben gelegen?
sorry voor misschien domme vraag![]()
Zo nou heb je mij te pakken hoor.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:04 schreef Markesh het volgende:
[..]
Neehoor
RubenSosa
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:15 schreef smeerpijp. het volgende:
Stel dat er straks echt doden gaan vallen en mensen worden geweigerd aan de poorten van ziekenhuizen gaat de hel los barsten gok ik.
Niet dat predik dat dat het enige scenario is, maar het is wel een reëel scenario aan het worden.
Nederland is geen China waar iedereen netjes binnen blijft en alle regeltjes volgt.
En wat denk je van plunderingen van de winkels als mensen weten dat er toch geen politie meer is.
Jouw reactie:
je kijkt teveel films/series
Nee maar raak die wel aan met mijn handenquote:
Maar dat beleid is ook bewust de laatste jaren doorgevoerd, een Eerste hulp bezoeken is al bijna een misdaad sinds het allemaal via de huisartsenpost moet.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:55 schreef Chia het volgende:
[..]
@Markesh en @RubenSosaquote:Op zondag 29 maart 2020 15:10 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Zo nou heb je mij te pakken hoor.![]()
Mijn reactie gelijk trekken aan "niet geloven en weglachen".
Is dit het beste wat je kan vinden?
Dacht dat het 72 uur besmettelijk bleef op dode dingen als karton en plasticquote:Op zondag 29 maart 2020 15:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je die producten verwarmd sowieso niet. En dit virus overleeft alleen op dingen die leven. Dus tenzij je een levende kip in je vriezer gestopt hebt..
Jezus wat blijk jij toch keer op keer waardeloos geïnformeerd.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je die producten verwarmd sowieso niet. En dit virus overleeft alleen op dingen die leven. Dus tenzij je een levende kip in je vriezer gestopt hebt..
Ik kan dat onderschrijven.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:09 schreef funnywell het volgende:
[..]
Men zeikt altijd op de Nederlanders, maar ik vind dat de Belgen hun ware ik wel hebben laten zien in de laatste tijd. Containers op de gresn omdat wij het zogenaamd zo verkeerd allemaal doen, wel massaal hier in de kroegen gaan hangen. Drones inzitten om mensen als nazies uit elkaar te houden en nu 6 euro dokken voor een ambulance. Waar gaat t over. Raar volk, maarja vond ik altijd al. Veel met ze gewerkt en ze praten altijd achter je rug om. Heel irritant.
Verschil tussen dat lijstje en de huidige cijfers op NICE is dat in die 973 ook de verdenkingen zitten. Nu staat er bijvoorbeeld 976, waarvan 927 bevestigd en 49 een verdenking.quote:
Dat inderdaad, maar dat gebeurt als je bv. hoest of niest. Dan blijft het dus daarop 'leven'. Daarbij is er een groot verschil tussen het nog kunnen aantonen (c.q. er blijven deeltjes over) en of je er besmet door kunt raken.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:11 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Dacht dat het 72 uur besmettelijk bleef op dode dingen als karton en plastic
wel gaymomentje op 8:56quote:Op zondag 29 maart 2020 14:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
BNérs en Hollywood komen met liedjes (cringe fest).
Zo'n "kut" Youtubertje komt met 1 miljoen dollar voor voedselbanken :
Schaam je "traditionele" celebs.
quote:Op zondag 29 maart 2020 15:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is dan het lijstje met aantal patiënten op de IC waarbij COVID-19 is bevestigd. Hier zijn dus de verdenkingen dus niet meegenomen. Jammer dat dit ook niet te achterhalen is.
Ook hier zie je vanaf 21 maart een duidelijke afname in de groei. Vanaf 26 maart lijkt het nog verder te dalen. 27 maart zal waarshijnlijk ook nog wel boven 10% komen als alle data bijgewerkt is."mooi" overzichtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
En als je die deeltjes dus op verpakkingen hebt en in de vriezer stopt, gaat het dood? Is dat al bekend?quote:Op zondag 29 maart 2020 15:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat inderdaad, maar dat gebeurt als je bv. hoest of niest. Dan blijft het dus daarop 'leven'. Daarbij is er een groot verschil tussen het nog kunnen aantonen (c.q. er blijven deeltjes over) en of je er besmet door kunt raken.
Er zijn 71 ziekenhuizen met IC-patiënten en die updaten hun cijfers minstens 3 keer per dag (althans, dat zouden ze moeten doen).quote:
Het lijkt mij sowieso wenselijk de verdachte gevallen mee te pakkenquote:Op zondag 29 maart 2020 15:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Verschil tussen dat lijstje en de huidige cijfers op NICE is dat in die 973 ook de verdenkingen zitten. Nu staat er bijvoorbeeld 976, waarvan 927 bevestigd en 49 een verdenking.
Grafiek waar je weergave van aantal opgenomen patiënten per dag ziet geeft alleen bevestigde gevallen weer, dus daarom kon ik alleen een tabel maken met die bevestigde gevallen.
Alles is dus zinloos.. mondkapjes, handschoenen tenzij 24/7 op en aanhoudenquote:Op zondag 29 maart 2020 15:13 schreef Flow3r het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)roestvrij-staal.html
[ afbeelding ]
Hoeveel heb jij op je rekening staan en wat moet er met dat geld gebeuren, onze overheid heeft ook geld zat. Miljarden bespaard vorig jaar. Hadden afgelopen 2 maanden voor miljarden aan mondkapjes gekocht kunnen worden. Maar nee ze waren vooral bezig om alles maar als fakenews te bestempelen.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die gasten hebben allemaal bakken met geld, en waar komen ze mee, een kutliedje.
1 april is afgelastquote:
Precies, maar de kans om daardoor besmet te raken is vrijwel nihil. Je hoeft niet extra voorzichtig te zijn. Doe gewoon zoals je altijd doet. Groente en fruit netjes wassen en verhitten werkt altijd goed. Er wordt aangeraden dat 60+ graden voldoende is.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:13 schreef Flow3r het volgende:
[ afbeelding ]
In dit geval wel ja. Mocht een ander het toevallig eens genoeg vinden om bij jou de stekker eruit te trekken omdat je toch wat ouder bent dan ben ik er vrij zeker van dat Jij hier toch niet zo'n vrede mee hebt als wanneer jij de arbitraire keuze kan maken om een ouder iemand van de beademing te halen om er een jonger persoon voor in de plaats te leggen.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je alles boven de 70 niet meer gaat behandelen dan scheelt dat echt héél veel. De leeftijden zijn niet gelijk verdeeld namelijk.
Ja, eens! Alleen kan ik die niet in dat lijstje verwerken, omdat ik dus nergens data kan vinden van hoeveel verdenkingen er per dag waren. Het is dus niet dat ik het niet wil, maar gewoon de informatie niet heb.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:15 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het lijkt mij sowieso wenselijk de verdachte gevallen mee te pakken
Vent, ga iemand anders pesten met je geneuzel en ongefundeerde nonsens. In tegenstelling tot sommigen lees ik verder dan een krantenkop.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:11 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Jezus wat blijk jij toch keer op keer waardeloos geïnformeerd.
ok, thxquote:Op zondag 29 maart 2020 15:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Precies, maar de kans om daardoor besmet te raken is vrijwel nihil. Je hoeft niet extra voorzichtig te zijn. Doe gewoon zoals je altijd doet. Groente en fruit netjes wassen en verhitten werkt altijd goed. Er wordt aangeraden dat 60+ graden voldoende is.
https://www.eoswetenschap(...)-met-het-coronavirus
Ik kijk elke dag op ongeveer hetzelfde tijdstip naar de cijfers en zie nu al een aantal dagen een steady groei van rond de 100 per dag.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, eens! Alleen kan ik die niet in dat lijstje verwerken, omdat ik dus nergens data kan vinden van hoeveel verdenkingen er per dag waren. Het is dus niet dat ik het niet wil, maar gewoon de informatie niet heb.
Alsnog geven de twee tabellen die ik nu heb een redelijk goed beeld weer van de groei en daar gaat het vooral om
In de ideale omstandigheden. Overigens was er een ander onderzoek dat 17 dagen aantoonde: 'Coronavirus kan 17 dagen buiten lichaam overleven' | NOSquote:Op zondag 29 maart 2020 15:13 schreef Flow3r het volgende:
[ afbeelding ]
De kans daarop is vrij klein. Zoals gezegd, in theorie kunnen ze vrij lang overleven. De kans dat dit gebeurd is echter vrij klein en bovendien is de kans dat je dan ook nog eens daardoor besmet raakt vrijwel nihil. Er is nauwelijks tot geen bewijs dat mensen besmet zijn geraakt via eten.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:14 schreef Flow3r het volgende:
[..]
En als je die deeltjes dus op verpakkingen hebt en in de vriezer stopt, gaat het dood? Is dat al bekend?
Ja, die nemen net zo goed IC-bedden in beslag.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:15 schreef DustPuppy het volgende:
Het lijkt mij sowieso wenselijk de verdachte gevallen mee te pakken
Ja.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:17 schreef Arts-assistent het volgende:
Zijn er nog hangende medische vragen? Ik verveel me.
Kunnen organen van corona slachtoffers voor transplantatie gebruikt worden? (kweenie of die vraag al gesteld is)quote:Op zondag 29 maart 2020 15:17 schreef Arts-assistent het volgende:
Denk dat met een goede basiservaring of HBO-V je met een maand crashcourse op 1 ziektebeeld ver komt.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Hoe lang duurt het om iemand op te leiden als verpleger op een IC?
Hoe zit het met die geruchten dat ook jongere mensen op de IC belanden? Is dat een fabel? Hebben ze onderliggende klachten of medische aandoeningen die nog niet zijn geconstateerd? Of (dit scenario hoop ik uiteraard niet) is dit virus gevaarlijker dan wij willen geloven?quote:Op zondag 29 maart 2020 15:17 schreef Arts-assistent het volgende:
Dat moet je dan ook vooral zien vanuit het oogpunt van interne communicatie en schijnveiligheid.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:09 schreef funnywell het volgende:
[..]
Men zeikt altijd op de Nederlanders, maar ik vind dat de Belgen hun ware ik wel hebben laten zien in de laatste tijd. Containers op de gresn omdat wij het zogenaamd zo verkeerd allemaal doen, wel massaal hier in de kroegen gaan hangen. Drones inzitten om mensen als nazies uit elkaar te houden en nu 6 euro dokken voor een ambulance. Waar gaat t over. Raar volk, maarja vond ik altijd al. Veel met ze gewerkt en ze praten altijd achter je rug om. Heel irritant.
Het is moeilijk met zekerheid te zeggen hoe je zelf in zo'n situatie zou reageren. Ik heb al wel verschillende verhalen gehoord tijdens deze crisis van ouderen die plaats maakten om een jongere te redden.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:16 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
In dit geval wel ja. Mocht een ander het toevallig eens genoeg vinden om bij jou de stekker eruit te trekken omdat je toch wat ouder bent dan ben ik er vrij zeker van dat Jij hier toch niet zo'n vrede mee hebt als wanneer jij de arbitraire keuze kan maken om een ouder iemand van de beademing te halen om er een jonger persoon voor in de plaats te leggen.
Hypocriet noemt men dat ook wel
quote:Op zondag 29 maart 2020 15:21 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Denk dat met een goede basiservaring of HBO-V je met een maand crashcourse op 1 ziektebeeld ver komt.
Ja, zeker de longen is veel vraag naar.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:20 schreef the-eye het volgende:
[..]
Kunnen organen van corona slachtoffers voor transplantatie gebruikt worden? (kweenie of die vraag al gesteld is)
Orgaandonatie kan heartbeating of non-heartbeating plaatsvinden. Het gros is HB, d.w.z. bij een hersendode patiënt die dmv een hartlongmachine in leven wordt gehouden. Zo kan de procedure rustig doorlopen worden en zijn de organen het best. Dit is m.n. bij puur neurologische letsels.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:20 schreef the-eye het volgende:
[..]
Kunnen organen van corona slachtoffers voor transplantatie gebruikt worden? (kweenie of die vraag al gesteld is)
Nee dat is geen fabel. Collega van mijn vriendin, 28 jaar en geen onderliggende klachten ligt op de IC in coma.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:21 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Hoe zit het met die geruchten dat ook jongere mensen op de IC belanden? Is dat een fabel? Hebben ze onderliggende klachten of medische aandoeningen die nog niet zijn geconstateerd? Of (dit scenario hoop ik uiteraard niet) is dit virus gevaarlijker dan wij willen geloven?
Eigenlijk is het beste om eten te kopen voor 3 dagen later. Dan zet je het weg en raakt het pas weer aan als je het nodig hebt en tegen die tijd is het niet erg actief meer. Het verse groente en fruit is dan wel een dingetje. Maar dat wordt inderdaad een kwestie van meer koken ipv rauw eten en bijvoorbeeld appels in een zak kopen.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De kans daarop is vrij klein. Zoals gezegd, in theorie kunnen ze vrij lang overleven. De kans dat dit gebeurd is echter vrij klein en bovendien is de kans dat je dan ook nog eens daardoor besmet raakt vrijwel nihil. Er is nauwelijks tot geen bewijs dat mensen besmet zijn geraakt via eten.
En zoals gezegd: het meeste eten uit de vriezer warm je op, dus dan kan het virus sowieso niet overleven.
Bronnen: voedingscentrum, RIVM etc.
En och wat is het toch onmenselijk, duurt het toch lang, is het maar een griepje en moeten die kwetsbaren vooral maar lekker doodgaan zodat zij - de sterken - hun oude leventje lekker voort kunnen zetten.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:05 schreef timp0e het volgende:
die zich vervelen en niets te doen hebben. Ze hebben het zo zwaar. Etc.
Bedankt user @DireStraits7 van het Fok!-forum voor deze lachwekkende vrije interpretatie van hoe besmetting door contactoppervlakken te voorkomen.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Precies, maar de kans om daardoor besmet te raken is vrijwel nihil. Je hoeft niet extra voorzichtig te zijn. Doe gewoon zoals je altijd doet. Groente en fruit netjes wassen en verhitten werkt altijd goed. Er wordt aangeraden dat 60+ graden voldoende is.
https://www.eoswetenschap(...)-met-het-coronavirus
Bij ons is de mediaan ong. 70 jaar. Dat betekent dat de helft jonger is. De range is 48-80. Er zijn veel met overgewicht, maar dat hebben patiënten meestal, omdat ze sowieso een mindere basisconditie of zelfzorg hebben.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:21 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Hoe zit het met die geruchten dat ook jongere mensen op de IC belanden? Is dat een fabel? Hebben ze onderliggende klachten of medische aandoeningen die nog niet zijn geconstateerd? Of (dit scenario hoop ik uiteraard niet) is dit virus gevaarlijker dan wij willen geloven?
Hé docquote:Op zondag 29 maart 2020 15:17 schreef Arts-assistent het volgende:
thxquote:Op zondag 29 maart 2020 15:23 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Orgaandonatie kan heartbeating of non-heartbeating plaatsvinden. Het gros is HB, d.w.z. bij een hersendode patiënt die dmv een hartlongmachine in leven wordt gehouden. Zo kan de procedure rustig doorlopen worden en zijn de organen het best. Dit is m.n. bij puur neurologische letsels.
Non-heartbeating is hetgeen wat wij ons het meest voorstellen, iemand gaat dood en in alle haast moeten organen eruit. Dat gebeurt zeer zelden, dus lijkt weinig relevant voor corona doden.
Heb het specifiek opgezocht, maar in het zeldzame geval is ons protocol dat het alleen mag bij iemand die tweemaal negatief getest is.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:20 schreef the-eye het volgende:
[..]
Graag (met bron!) bewijs waarin anders beweerd wordt.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:24 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Bedankt user @:DireStraits7 van het Fok!-forum voor deze lachwekkende vrije interpretatie van hoe besmetting door contactoppervlakken te voorkomen.
ach roeien eigen familie dus uitquote:Op zondag 29 maart 2020 14:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
![]()
Dat is bij elke ziekte zo, er is vooralsnog geen duidelijke predisponerende factor. Bij longontstekingen zieken veel mensen ook uit met een kuurtje amoxi van de huisarts, waar anderen twee weken in het zkh liggen.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hé doc, is er al wat meer kennis over waarom er zoveel mensen lichte klachten hebben en het bij anderen dodelijk kan zijn?
Inmiddels weten wij dat slechts 9% van de IC-patiënten onder de 50 is, zie het laatste plaatje op https://stichting-nice.nl/.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:21 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Je wordt doodgegooid met voorbeelden van jongeren op de IC.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee dat is geen fabel. Collega van mijn vriendin, 28 jaar en geen onderliggende klachten ligt op de IC in coma.
Maar kan ik dan opvatten dat de jongeren op de IC over het algemeen obesitas (of een slechtere gezondheid) hebben?quote:Op zondag 29 maart 2020 15:24 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Bij ons is de mediaan ong. 70 jaar. Dat betekent dat de helft jonger is. De range is 48-80. Er zijn veel met overgewicht, maar dat hebben patiënten meestal, omdat ze sowieso een mindere basisconditie of zelfzorg hebben.
Je beantwoord de vraag die eigenlijk na het overdenken van je eerdere antwoord bij me opkwamquote:Op zondag 29 maart 2020 15:25 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Heb het specifiek opgezocht, maar in het zeldzame geval is ons protocol dat het alleen mag bij iemand die tweemaal negatief getest is.
Wat dacht je van het simpele gegeven dat er nog zoveel onduidelijk is?quote:Op zondag 29 maart 2020 15:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Graag (met bron!) bewijs waarin anders beweerd wordt.
Verdommequote:Op zondag 29 maart 2020 15:22 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ja, zeker de longen is veel vraag naar.
Graag (met bron!) bewijs waarin anders beweerd wordt.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:27 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wat dacht je van het simpele gegeven dat er nog zoveel onduidelijk is?
Ik vraag me af of dat een fabel is. Daarom vraag ik het aan iemand die in een ziekenhuis werkt. Het zou kunnen zijn dat die collega ergens mee rondliep waar ze nog niets vanaf wist, zoals een hartklep oid.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee dat is geen fabel. Collega van mijn vriendin, 28 jaar en geen onderliggende klachten ligt op de IC in coma.
En ik vraag me af hoe dat komt. Normaal gesproken treft het de ouderen met een zwakke gezondheid. Ik vraag me dan af hoe het komt dat maar liefst 9% (!) op de IC terechtkomt. Lijkt mij een logische vraag.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:27 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Inmiddels weten wij dat slechts 9% van de IC-patiënten onder de 50 is, zie het laatste plaatje op https://stichting-nice.nl/.
Ik werk op de COVID afdeling en niet op de IC, daarvan zie ik alleen de bezetting met leeftijden en niet de medische informatie, kan er weinig van zeggen.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:27 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar kan ik dan opvatten dat de jongeren op de IC over het algemeen obesitas (of een slechtere gezondheid) hebben?
Het is niet zo dat 9% van de 50- op de IC belandt, maar dat van de IC 9% 50- is. Relevant verschil.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:31 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
En ik vraag me af hoe dat komt. Normaal gesproken treft het de ouderen met een zwakke gezondheid. Ik vraag me dan af hoe het komt dat maar liefst 9% (!) op de IC terechtkomt. Lijkt mij een logische vraag.
Er is al een dingetje gepost in dit topic. Moet je even terugzoeken maar. Kwam van de NOS meen ik.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat daar gewoon geen duidelijk antwoord op te geven is op dit moment en je haalt twee dingen doorelkaar.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:31 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
En ik vraag me af hoe dat komt. Normaal gesproken treft het de ouderen met een zwakke gezondheid. Ik vraag me dan af hoe het komt dat maar liefst 9% (!) op de IC terechtkomt. Lijkt mij een logische vraag.
Ik zag een artikel van 2005 dat hulpdiensten "binnenkort gratis door de Liefkenshoektunnel mogen". Blijkbaar werden ze wel doorgelaten maar kregen ze nadien de rekening toegestuurd.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:53 schreef tralalala het volgende:
https://www.hln.be/nieuws(...)on-betalen~a1e376ca/
Belgen
Maar dat is juist het beangstigende; het leeuwendeel van jongeren zullen het niet eens merken. Waarom zijn er dan toch jongeren die redelijk gezond zijn, die op de IC belanden? Ik snap dat er geen eenduidig antwoord op kan komen, maar vooralsnog ben ik benieuwd waarom dat mogelijk is.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:27 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Je wordt doodgegooid met voorbeelden van jongeren op de IC.
Veel verdedigen het hier dat er wel een aandoening zal zijn ofzo. Dat je dan ruim de helft sowieso al mee kan rekenen wordt voor het gemak vergeten. Ook bij sportieve jongeren wordt dan gezegd dat hij/zij wel een niet bekende hartaandoening heeft ofzo.prima om dat allemaal als verdediging voor je eigen gemoedsrust aan te voeren maar vergeet dit dan niet op jezelf te projecteren.
HAHAHAHAHAAHA dumb fucksquote:Op zondag 29 maart 2020 15:19 schreef Pumpalov het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker wandelen in de zeetuinen dachten 43 personen vanmiddag. Dat verbod zal toch niet gehandhaafd worden?
Dus wel. Allemaal naar huis gestuurd met een boete van 2500 euro (tikt aardig aan bij een gemiddeld maandsalaris van 500 euro).
Één persoon die in thuisquarantaine zat is gelijk naar de cel gebracht en zal daar nog wel een paar weken/maanden blijven.
Aanpakken dat tuig
Gister in AD een artikel gelezen dat het immuunsysteem kan overreageren (gezond persoon)quote:Op zondag 29 maart 2020 15:27 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Je wordt doodgegooid met voorbeelden van jongeren op de IC.
Veel verdedigen het hier dat er wel een aandoening zal zijn ofzo. Dat je dan ruim de helft sowieso al mee kan rekenen wordt voor het gemak vergeten. Ook bij sportieve jongeren wordt dan gezegd dat hij/zij wel een niet bekende hartaandoening heeft ofzo.prima om dat allemaal als verdediging voor je eigen gemoedsrust aan te voeren maar vergeet dit dan niet op jezelf te projecteren.
Ja, een bron waarin het virus dagen later nog aangetoond kon worden. Dat is wat anders dan besmettelijkheid. En bovendien zeer zeldzaam dat het virus zó lang overleefd. Dat lukt alleen wanneer er veel virusdeeltjes op dat oppervlak komen, bv. als je een goede fluim achterlaat op een stuk karton.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Er is al een dingetje gepost in dit topic. Moet je even terugzoeken maar. Kwam van de NOS meen ik.
Dat is zeker een relevant verschil, en zo bedoelde ik het aanvankelijk ook, haha. Dankjewel voor de terechte verbetering.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:32 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Het is niet zo dat 9% van de 50- op de IC belandt, maar dat van de IC 9% 50- is. Relevant verschil.
Alsnog bedankt voor de ophelderingquote:Op zondag 29 maart 2020 15:31 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik werk op de COVID afdeling en niet op de IC, daarvan zie ik alleen de bezetting met leeftijden en niet de medische informatie, kan er weinig van zeggen.
Arts-assistent had mij al eerder verbeterd, maar jij ook bedankt voor het corrigeren. Zoals jullie beiden het formuleren, bedoelde ik ook aanvankelijk. Komt door mijn zwakke zinsopbouw dat dit misverstand is ontstaan!quote:Op zondag 29 maart 2020 15:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik denk dat daar gewoon geen duidelijk antwoord op te geven is op dit moment en je haalt twee dingen doorelkaar.
9% van alle patiënten op de IC is < 50 jaar en niet 9% van iedereen die jonger is dan 50 en besmet raakt komt op de IC.
Nachtdiensten zijn lastig ja als de mindset niet goed is.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:32 schreef LaCatastrophe het volgende:
Pfff. Zal ook de nachtdienstblues zijn, maar man man. Hopelijk zie ik het zo weer positiever in
Lees dit eens https://www.pzc.nl/buiten(...)ps://www.google.com/quote:Op zondag 29 maart 2020 15:33 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar dat is juist het beangstigende; het leeuwendeel van jongeren zullen het niet eens merken. Waarom zijn er dan toch jongeren die redelijk gezond zijn, die op de IC belanden? Ik snap dat er geen eenduidig antwoord op kan komen, maar vooralsnog ben ik benieuwd waarom dat mogelijk is.
Als jij een antwoord hebt, wil ik het graag weten.
Link?quote:Op zondag 29 maart 2020 15:33 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Gister in AD een artikel gelezen dat het immuunsysteem kan overreageren (gezond persoon)
Heb nu alles even in één tabel gezet. Dit zijn dus gewoon cijfers van NICE. Links het aantal nieuwe patiënten per dag en rechts het aantal patiënten die op die dag op IC lagen. In beide gevallen gaat het alleen om bevestigde COVID-19 patiënten.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:18 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik kijk elke dag op ongeveer hetzelfde tijdstip naar de cijfers en zie nu al een aantal dagen een steady groei van rond de 100 per dag.
Ik kan dit niet rijmen met jouw tabel.
Is dit vergelijkbaar met percentages op de reguliere IC? Ook daar zullen genoeg 'jongeren' komen waarvan ook niet verwacht was dat ze op de IC zouden belanden.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:32 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Het is niet zo dat 9% van de 50- op de IC belandt, maar dat van de IC 9% 50- is. Relevant verschil.
Wat denk je dat de reden is dat er geen handen meer geschud worden, vrolijke vriend?quote:Op zondag 29 maart 2020 15:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Cytokine storm, was begin februari al bekend uit china.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:33 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Gister in AD een artikel gelezen dat het immuunsysteem kan overreageren (gezond persoon)
Ja, nou niet gaan lopen zeuren hè. Hoppetee!quote:Op zondag 29 maart 2020 15:32 schreef LaCatastrophe het volgende:
Pfff. Zal ook de nachtdienstblues zijn, maar man man. Hopelijk zie ik het zo weer positiever in
Dankjewel voor het artikel. Blijkbaar kan het immuunsysteem dus overreageren. Met die achtergrondkennis; zou je die overreactie kunnen tegengaan waardoor het minder gevaarlijk wordt?quote:Op zondag 29 maart 2020 15:36 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Lees dit eens https://www.pzc.nl/buiten(...)ps://www.google.com/
Zolang je niet met bronnen komt ga ik ervan uit dat je je er niet in verdiept hebt.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:38 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wat denk je dat de reden is dat er geen handen meer geschud worden, vrolijke vriend?
Dat 9% van de IC-patiënten onder de 50 jaar zou zijn, betekent niet dat 9% van de COVID-19-patiënten onder de 50 jaar op de IC belandt hè?quote:Op zondag 29 maart 2020 15:31 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Omdat er geen eenduidig antwoord is. Genetica, onbekende kwaal, gekende kwaal, pure pech, whatever.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:33 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar dat is juist het beangstigende; het leeuwendeel van jongeren zullen het niet eens merken. Waarom zijn er dan toch jongeren die redelijk gezond zijn, die op de IC belanden? Ik snap dat er geen eenduidig antwoord op kan komen, maar vooralsnog ben ik benieuwd waarom dat mogelijk is.
Als jij een antwoord hebt, wil ik het graag weten.
Bedenk ook dat voor jongere mensen de kans op herstel aanzienlijk groter is waardoor zij slechts zeer zelden in overleg met de arts tot de conclusie zullen komen dat IC-opname geen zin heeft. Van alle 'ic-waardige' ziekteuitwerkingen halen veel ouderen de IC niet eens waardoor het daadwerkelijke percentage lager zal ligger.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:31 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
quote:Op zondag 29 maart 2020 15:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heb nu alles even in één tabel gezet. Dit zijn dus gewoon cijfers van NICE. Links het aantal nieuwe patiënten per dag en rechts het aantal patiënten die op die dag op IC lagen. In beide gevallen gaat het alleen om bevestigde COVID-19 patiënten.
Meer kan ik er niet van makenZou graag de verdenkingen meenemen, maar die zijn dus alleen te vinden voor op dit moment.
Top! Wel nog één opmerking over je tweede tabel:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat om gevallen "tot" die datum en niet "tot en met". Dus wat bij 28 maart staat, zijn eigenlijk de gevallen van 27 maart. Als je begrijpt wat ik bedoel.![]()
Ik heb al meerdere keren aangegeven dat het misverstand kwam door mijn gebrekkige beheersing van taal. Zoals jij het beschreef, bedoelde ik ook.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:40 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat 9% van de IC-patiënten onder de 50 jaar zou zijn, betekent niet dat 9% van de COVID-19-patiënten onder de 50 jaar op de IC belandt hè?
Iemand in dit topic heeft een interessant artikel doorgespeeld. Het kwam erop neer dat immuunsystemen kunnen overreageren op bepaalde symptomen. Hierdoor wordt de oplossing gevaarlijker dan de kwaal. Mijn vraag is dan: is het mogelijk (en hoe lastig is het) om die overreactie te corrigeren?quote:Maar in het algemeen: dat er risicofactoren zijn voor een ziekte of een ernstiger beloop, wil niet zeggen dat mensen zonder risicofactoren nooit zoiets overkomt. De kans is kleiner, maar niet nul. Denk bijvoorbeeld aan jonge mensen met longkanker die altijd gezond waren, geen kanker in de familie, nooit (mee)gerookt of met asbest gewerkt.
Is het niet ook een enorm specifieke soort kanker die door blootstelling aan asbest veroorzaakt kan worden die doorgaans ook pas tientallen jaren later ontstaat/zichtbaar wordt?quote:
Wat is jouw mening hierover?quote:Op zondag 29 maart 2020 15:31 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik werk op de COVID afdeling en niet op de IC, daarvan zie ik alleen de bezetting met leeftijden en niet de medische informatie, kan er weinig van zeggen.
Jij bent er vroeg bij.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:44 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)-het-ziekenhuis.html
132 doden
Artikel precies hierover:quote:Op zondag 29 maart 2020 15:43 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ik heb al meerdere keren aangegeven dat het misverstand kwam door mijn gebrekkige beheersing van taal. Zoals jij het beschreef, bedoelde ik ook.
[..]
Iemand in dit topic heeft een interessant artikel doorgespeeld. Het kwam erop neer dat immuunsystemen kunnen overreageren op bepaalde symptomen. Hierdoor wordt de oplossing gevaarlijker dan de kwaal. Mijn vraag is dan: is het mogelijk (en hoe lastig is het) om die overreactie te corrigeren?
echt?quote:Op zondag 29 maart 2020 15:44 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)-het-ziekenhuis.html
132 doden
Ik was altijd van mening met mijn beperkte geneeskunde-kennis dat het kwam doordat A) ook genoeg jongeren met kwalen rondlopen en B) wat jij praktisch zegt dat bepaalde oudere mensen niet op de IC wil worden opgenomen, zodat ze thuis kunnen sterven. Maar er komen ook steeds meer verhalen dat gezonde jonge mensen op de IC terechtkomen danwel sterven. Het is nog steeds een promillage, maar alsnog een raar fenomeen.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bedenk ook dat voor jongere mensen de kans op herstel aanzienlijk groter is waardoor zij slechts zeer zelden in overleg met de arts tot de conclusie zullen komen dat IC-opname geen zin heeft. Van alle 'ic-waardige' ziekteuitwerkingen halen veel ouderen de IC niet eens waardoor het daadwerkelijke percentage lager zal ligger.
Ze hadden toch aangeboden om patienten over te nemen? (deden ze bij italie ook al)quote:Op zondag 29 maart 2020 15:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Wat ik me nu trouwens bedenk... als Duitsland zoveel IC-capaciteit heeft. Kunnen we dan niet tijdelijk een paar honderd beademingsapparatuur lenen?
Voor een behandelingstraject/meerdere behandelingstrajecten van mogelijk weken waarin de uitbraak in Duitsland zo maar eens zo uit de hand kan lopen dat zij al hun capaciteit zelf nodig zullen hebben?quote:Op zondag 29 maart 2020 15:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Wat ik me nu trouwens bedenk... als Duitsland zoveel IC-capaciteit heeft. Kunnen we dan niet tijdelijk een paar honderd beademingsapparatuur lenen?
Zal kop aanpassen, thanksquote:Op zondag 29 maart 2020 15:43 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Top! Wel nog één opmerking over je tweede tabel:
Het gaat om gevallen "tot" die datum en niet "tot en met". Dus wat bij 28 maart staat, zijn eigenlijk de gevallen van 27 maart. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Beweren dat corona-virus niet overgedragen kan worden via contact met oppervlakken is belachelijk. Het staat ook zowat letterlijk op de website die je als bron aanvoert.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zolang je niet met bronnen komt ga ik ervan uit dat je je er niet in verdiept hebt.
Er zijn geen aanvullende voorzorgsmaatregelen voor eten om het coronavirus tegen te gaan: https://www.voedingscentr(...)plopen-via-eten.aspx
Alle adviezen die hier staan zou je onder normale omstandigheden ook in acht moeten nemen bij het bereiden van voedsel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |