abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 maart 2020 @ 12:47:43 #51
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192335313
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:40 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Dit soort berekeningen zijn toch niet serieus te nemen?? Er sterven na verwachting 0.3 tot 1% van de besmette mensen met Corona.
Doe die berekening eens.
Ik weet niet of jij nu met opzet steeds negeert dat er meer doden dan nodig gaan vallen als je IC's vol komen te liggen of het echt niet snapt.

Jij wil zo weinig mogelijk maatregelen, zodat het leven gewoon doorgaat, toch? Als wij inderdaad geen maatregelen zouden nemen zouden er teveel mensen tegelijk besmet raken. Dat zal dan weer voor een overbelasting van de zorg zorgen. In dat geval komt dus niet alleen die 0.5-1% te overlijden, maar ook iedereen die normaal gesproken het wel zou halen met een ziekenhuisopname en/of IC opame.

Na een paar weken zal dus iedereen die ziekenhuiszorg nodig heeft komen te overlijden en dat is wel wat meer dan die 0.5-1% waar jij steeds voor het gemak van uit gaat. Als je niks doet gaan namelijk niet alleen je IC's het niet meer trekken, maar ook gewoon ziekenhuisopnames zullen in gevaar komen.
pi_192335314
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:44 schreef Zwansen het volgende:

[..]

En een factor 20 van de genoemde 4 miljoen. :+
Dan hoop ik niet dat, zoals zo vaak, de waarheid in het midden ligt. :+.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192335327
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:33 schreef _I het volgende:
Snappen jullie dan niet het verschil tussen "flatten the curve" en "Eliminate the curve".

Het zorgen voor plateau op de curve betekent niet dat je alle oversterfte vermijdt, maar dat je een bepaalde sterfte accepteert. Er wordt al maximaal rekening gehouden met de economie.

Als je dit nog meer zou doen, zouden we een verdubbelingstijd krijgen van 2 tot 3 dagen, zoals in het begin. Dan ben je in een maand of 4 van het virus af (in het gunstigste geval), worden er 11 mln mensen ziek, w.v de helft in hetzelfde tijdsvak, met 1000 IC bedden.

Dat zou een gigantisch effect hebben en zo extreem veel doden, dat je land helemaal stuk is.
Dit snappen bepaalde users niet die stoer komen doen met de sterke van de zwakkere scheiden, maar stiekem nog thuis bij papa en mama wonen. :')
  zondag 29 maart 2020 @ 12:49:03 #54
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192335331
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:45 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Denk jij dat de zorg een knopje heeft waar ze op kunnen drukken waarna je beter wordt? Denk eens na... er zijn geen medicijnen tegen Corona, dus ziekenhuizen kunnen niet zoveel doen. Je lichaam moet het vooral zelf doen. Behalve beademen van de patiënten die dit niet meer kunnen is er weinig hulp te bieden. Maar daarvan gaat de meerderheid alsnog dood.

Kortom; hoeveel verschil maakt het nu uit of er plek is in het ziekenhuis of niet.
Het is helemaal niet waar dat patiënten op de IC het meestal niet redden. Juist niet, de meeste mensen die eenmaal op de IC belanden overleven het juist wel.
pi_192335332
966 op de IC momenteel.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192335336
quote:
Praktisch ieder staafje boven de 50 is breder in Italië. Tel dat maar eens op.

Maar ik heb vorige week de officiële statistieken opgezocht. In Italië is 7% van de mensen 80+ in Nederland maar ongeveer 4%
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_192335338
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:38 schreef Za het volgende:
Mogelijk 8% Belgen besmet.

UZ Brussel. Het ziekenhuis test sinds maandag alle patiënten, ook patiënten zonder coronaklachten. Na een week bleek 8 procent van de patiënten besmet te zijn met het coronavirus, zonder het zelf te weten.

“De groep die we nu hebben afgelijnd, heeft totaal geen longklachten”, aldus professor Johan De Mey. “Dat zijn mensen met appendicitis, beenbreuken en andere aandoeningen. Ons vermoeden blijft, zoals we al eerder dachten, dat onder onze bevolking een aantal mensen rondlopen zonder klachten maar met het virus in zich en zelfs met longaantasting door dat virus.”

Zo werden er dinsdag – een dag na het invoeren van de systematische scans – reeds vijftig patiënten getest. Bij 10 procent (vijf patiënten) was er een reactie op het virus in de longen zichtbaar. Die patiënten werden vervolgens getest met de reguliere test wat bevestigde dat ze besmet waren met het coronavirus, al ervoeren ze geen symptomen. Na een week ging het om zowat 8 procent van de patiënten, waaronder ook twee vrouwen die zich aanmeldden voor hun bevalling.
https://m.hln.be/nieuws/b(...)och-besmet~a716f10f/

Uit testen van a symptomatisch ziekenhuispersoneel in Brabant bleek al net zoiets.
Mogelijk kunnen we er vanuit gaan dan inmiddels zo'n 8 % van de bevolking is besmet.
Dat houdt in dat het virus vele malen minder gevaarlijk is dan gedacht.
Als dat zo zou zijn, dan dan komen we wellicht sneller aan de 70% besmettingen dan we vooraf hadden kunnen denken. :)
pi_192335347
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:49 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn, dan dan komen we wellicht sneller aan de 70% besmettingen dan we vooraf hadden kunnen denken. :)
ja duurt nog maar minimaal een jaar..... :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192335373
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:51 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja duurt nog maar minimaal een jaar..... :{
Misschien niet dus als meer mensen de ziekte hebben gehad zonder dat ze zich daar bewust van zijn. Ik vraag mij wel af hoeveel hoeveel % van de Nederlanders het inmiddels gehad heeft of op dit moment heeft. Zit nogal een verschil tussen als we op dit moment bijvoorbeeld 75k besmettingen hebben of dat 8% het al heeft gehad/heeft.
  zondag 29 maart 2020 @ 12:54:54 #60
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_192335402
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:38 schreef Za het volgende:
Mogelijk 8% Belgen besmet.

UZ Brussel. Het ziekenhuis test sinds maandag alle patiënten, ook patiënten zonder coronaklachten. Na een week bleek 8 procent van de patiënten besmet te zijn met het coronavirus, zonder het zelf te weten.

“De groep die we nu hebben afgelijnd, heeft totaal geen longklachten”, aldus professor Johan De Mey. “Dat zijn mensen met appendicitis, beenbreuken en andere aandoeningen. Ons vermoeden blijft, zoals we al eerder dachten, dat onder onze bevolking een aantal mensen rondlopen zonder klachten maar met het virus in zich en zelfs met longaantasting door dat virus.”

Zo werden er dinsdag – een dag na het invoeren van de systematische scans – reeds vijftig patiënten getest. Bij 10 procent (vijf patiënten) was er een reactie op het virus in de longen zichtbaar. Die patiënten werden vervolgens getest met de reguliere test wat bevestigde dat ze besmet waren met het coronavirus, al ervoeren ze geen symptomen. Na een week ging het om zowat 8 procent van de patiënten, waaronder ook twee vrouwen die zich aanmeldden voor hun bevalling.
https://m.hln.be/nieuws/b(...)och-besmet~a716f10f/

Uit testen van a symptomatisch ziekenhuispersoneel in Brabant bleek al net zoiets.
Mogelijk kunnen we er vanuit gaan dan inmiddels zo'n 8 % van de bevolking is besmet.
Dat houdt in dat het virus vele malen minder gevaarlijk is dan gedacht.
Interessant! Indien dat bloedonderzoek van Sanquin volgende maand óók hint op al een aanzienlijke besmetting van de bevolking, dan komt het einde van deze crisis sneller dichterbij dan dat de meesten momenteel denken ...
  zondag 29 maart 2020 @ 12:55:09 #61
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192335405
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:49 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is helemaal niet waar dat patiënten op de IC het meestal niet redden. Juist niet, de meeste mensen die eenmaal op de IC belanden overleven het juist wel.
Bron?
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 12:57:28 #62
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192335430
RedactieD8 twitterde op zondag 29-03-2020 om 12:49:49 53-jarige man uit Rijswijk zwaargewond na laffe mishandeling Laan van Wateringse Veld Den Haag

Bekijk het item in onze app of via de website: https://t.co/QqJqGNKDMj https://t.co/WKV2hzhxJx reageer retweet
Dit soort mormels is ook het volk wat schijt heeft aan afstand houden/geen groepsvorming.
  zondag 29 maart 2020 @ 12:57:58 #63
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192335438
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:49 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Praktisch ieder staafje boven de 50 is breder in Italië. Tel dat maar eens op.

Maar ik heb vorige week de officiële statistieken opgezocht. In Italië is 7% van de mensen 80+ in Nederland maar ongeveer 4%
En onder de 40 zijn de streepjes smaller :)
Er is ook wel wat verschil, maar, volgens mij, niet genoeg om daarom te kunnen stellen dat wij alleen op basis van de bevolikingsopbouw het veel beter gaan doen dan Italië. Zijn trouwens genoeg redenen te bedenken waarom wij het welk beter gaan doen dan Italië BTW

Even vooroplopend op de ontwikkelingen in de nabije toekomst.

Dit is de bevolkingsopbouw van Nigeria. Dat biedt qua bevolkingsopbouw wel perspectief.
Chk de aantallen. Ook een ramp in the making.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 maart 2020 @ 12:58:54 #64
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192335448


Heb net weer alle dagen van eerste grafiek doorlopen en zelfs data van 9 maart moeten aanpassen, omdat het dus nu nog bijgewerkt wordt.

Maximale capaciteit heb ik even op 925 laten staan, omdat ik geen bron heb van iets anders. Natuurlijk ligt het ondertussen hoger, want anders zouden die 966 geen plek hebben gehad. Heeft iemand een fatsoenlijke bron voor mij met huidige capaciteit?

In ieder geval geen conclusies trekken door data van 28 en 29 maart. Heb net nog 3 patiënten bij 25 maart moeten optellen en de andere dagen gaan echt geen uitzondering zijn. Dat de groei afneemt kan wel gezegd worden, maar niet zo hard als dat het er in eerste instantie uitziet.
pi_192335476
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:49 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is helemaal niet waar dat patiënten op de IC het meestal niet redden. Juist niet, de meeste mensen die eenmaal op de IC belanden overleven het juist wel.
klopt vanwege het ic beleid wat al jaren geldt in NL.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 29 maart 2020 @ 13:01:27 #66
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192335481
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:57 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

En onder de 40 zijn de streepjes smaller :)
Er is ook wel wat verschil, maar, volgens mij, niet genoeg om daarom te kunnen stellen dat wij alleen op basis van de bevolikingsopbouw het veel beter gaan doen dan Italië. Zijn trouwens genoeg redenen te bedenken waarom wij het welk beter gaan doen dan Italië BTW

Even vooroplopend op de ontwikkelingen in de nabije toekomst.
[ afbeelding ]
Dit is de bevolkingsopbouw van Nigeria. Dat biedt qua bevolkingsopbouw wel perspectief.
Behalve dat veel jonge mensen een dubbele longontsteking ook niet overleven indien ze geen plekje op de IC hebben.

Nigeria staat niet bepaald bekend als land met een voortreffelijk en breed zorgsysteem.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 29 maart 2020 @ 13:02:17 #67
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192335493
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:01 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Behalve dat veel jonge mensen een dubbele longontsteking ook niet overleven indien ze geen plekje op de IC hebben.

Nigeria staat niet bepaald bekend als land met een voortreffelijk en breed zorgsysteem.
"qua bevolkingsopbouw" :)

Maar is, nog wel, beetje off-topic, misschien.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_192335498
quote:
7s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:54 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Interessant! Indien dat bloedonderzoek van Sanquin volgende maand óók hint op al een aanzienlijke besmetting van de bevolking, dan komt het einde van deze crisis sneller dichterbij dan dat de meesten momenteel denken ...
de besmetting is niet homogeen verdeeld over een land helaas.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 maart 2020 @ 13:03:43 #69
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192335514
Trouwens als ik het goed uitreken zijn er dus 112 overleden op de IC en 110 hersteld.

Totaal (cumulatief) aantal bewezen COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was in Nederlandse IC’s: 1135

Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 913/53=966

Totaal (cumulatief) aantal bewezen COVID-19 patiënten in de Nederlandse IC’s met fatale afloop: 112

1135 - 913 - 112 = 110

Het is dus tot nu toe inderdaad 50/50 of je levend van IC afkomt.
  zondag 29 maart 2020 @ 13:05:05 #70
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192335534
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:03 schreef Kyran het volgende:

Het is dus tot nu toe inderdaad 50/50 of je levend van IC afkomt.
Oh, dat is wel een tegenvaller. Ik dacht dat het iets positiever was -O-
pi_192335543
Echt hoor.....we hebben nog geen maand maatregelen en de meeste zitten net 2 weekjes thuis en men begint al te roepen dat we maar honderdduizenden doden moeten accepteren omdat alles zo ellendig is. :N

Fuck off, ik ben blij dat ik nog 2 oma's in goede gezondheid heb en dat wil ik graag nog jaren zo houden. En ook mijn nichtje van in de 20 met 1 nier en een slecht hart hoop ik nog oud te zien worden en de zoon van een ander nichtje met zwakke longen wens ik een lang en gezond leven toe.

En daar heb ik graag een jaar thuiszitten en een hoop geld voor over. Fuck geld en thuis zitten kan je ook leuk maken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192335547
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:05 schreef Tijn het volgende:

[..]

Oh, dat is wel een tegenvaller. Ik dacht dat het iets positiever was -O-
IC is sowieso al niet positief, dus misschien is dit ook wel relatief hoog.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 13:06:13 #73
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192335552
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:03 schreef Kyran het volgende:
Trouwens als ik het goed uitreken zijn er dus 112 overleden op de IC en 110 hersteld.

Totaal (cumulatief) aantal bewezen COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was in Nederlandse IC’s: 1135

Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 913/53=966

Totaal (cumulatief) aantal bewezen COVID-19 patiënten in de Nederlandse IC’s met fatale afloop: 112

1135 - 913 - 112 = 110

Het is dus tot nu toe inderdaad 50/50 of je levend van IC afkomt.
Zorgwekkend als de echt zwakke en oude patienten al niet eens meer naar de IC gaan.
pi_192335557
Man al die enge berichten steeds. Nu weer dat gezin uit Geffen brrr. Heb zelf ook al een week een kriebeltje in de keel. Gelukkig blijft het alsnog alleen daarbij, maar als je dan vaak leest dat het daarmee kan beginnen pff.
pi_192335559
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Echt hoor.....we hebben nog geen maand maatregelen en de meeste zitten net 2 weekjes thuis en men begint al te roepen dat we maar honderdduizenden doden moeten accepteren omdat alles zo ellendig is. :N

Fuck off, ik ben blij dat ik nog 2 oma's in goede gezondheid heb en dat wil ik graag nog jaren zo houden. En ook mijn nichtje van in de 20 met 1 nier en een slecht hart hoop ik nog oud te zien worden en de zoon van een ander nichtje met zwakke longen wens ik een lang en gezond leven toe.

En daar heb ik graag een jaar thuiszitten en een hoop geld voor over. Fuck geld en thuis zitten kan je ook leuk maken.
ik zou me eerder zorgen maken als bestuurders zo gaan denken....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')