abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192337695
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:38 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Wat denk je dat de reden is dat er geen handen meer geschud worden, vrolijke vriend?
Zolang je niet met bronnen komt ga ik ervan uit dat je je er niet in verdiept hebt.

Er zijn geen aanvullende voorzorgsmaatregelen voor eten om het coronavirus tegen te gaan: https://www.voedingscentr(...)plopen-via-eten.aspx

Alle adviezen die hier staan zou je onder normale omstandigheden ook in acht moeten nemen bij het bereiden van voedsel.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Manager PR/Moderator zondag 29 maart 2020 @ 15:40:24 #277
269689 crew  Viv
pi_192337706
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:31 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

En ik vraag me af hoe dat komt. Normaal gesproken treft het de ouderen met een zwakke gezondheid. Ik vraag me dan af hoe het komt dat maar liefst 9% (!) op de IC terechtkomt. Lijkt mij een logische vraag.
Dat 9% van de IC-patiënten onder de 50 jaar zou zijn, betekent niet dat 9% van de COVID-19-patiënten onder de 50 jaar op de IC belandt hè?

Maar in het algemeen: dat er risicofactoren zijn voor een ziekte of een ernstiger beloop, wil niet zeggen dat mensen zonder risicofactoren nooit zoiets overkomt. De kans is kleiner, maar niet nul. Denk bijvoorbeeld aan jonge mensen met longkanker die altijd gezond waren, geen kanker in de familie, nooit (mee)gerookt of met asbest gewerkt.
  zondag 29 maart 2020 @ 15:42:03 #278
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192337727
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:33 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Maar dat is juist het beangstigende; het leeuwendeel van jongeren zullen het niet eens merken. Waarom zijn er dan toch jongeren die redelijk gezond zijn, die op de IC belanden? Ik snap dat er geen eenduidig antwoord op kan komen, maar vooralsnog ben ik benieuwd waarom dat mogelijk is.

Als jij een antwoord hebt, wil ik het graag weten.
Omdat er geen eenduidig antwoord is. Genetica, onbekende kwaal, gekende kwaal, pure pech, whatever.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192337733
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:31 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

En ik vraag me af hoe dat komt. Normaal gesproken treft het de ouderen met een zwakke gezondheid. Ik vraag me dan af hoe het komt dat maar liefst 9% (!) op de IC terechtkomt. Lijkt mij een logische vraag.
Bedenk ook dat voor jongere mensen de kans op herstel aanzienlijk groter is waardoor zij slechts zeer zelden in overleg met de arts tot de conclusie zullen komen dat IC-opname geen zin heeft. Van alle 'ic-waardige' ziekteuitwerkingen halen veel ouderen de IC niet eens waardoor het daadwerkelijke percentage lager zal ligger.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192337743
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:37 schreef Kyran het volgende:

[..]

Heb nu alles even in één tabel gezet. Dit zijn dus gewoon cijfers van NICE. Links het aantal nieuwe patiënten per dag en rechts het aantal patiënten die op die dag op IC lagen. In beide gevallen gaat het alleen om bevestigde COVID-19 patiënten.

Meer kan ik er niet van maken :D Zou graag de verdenkingen meenemen, maar die zijn dus alleen te vinden voor op dit moment.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Top! Wel nog één opmerking over je tweede tabel:

Het gaat om gevallen "tot" die datum en niet "tot en met". Dus wat bij 28 maart staat, zijn eigenlijk de gevallen van 27 maart. Als je begrijpt wat ik bedoel. :D
  zondag 29 maart 2020 @ 15:43:38 #281
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192337752
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:40 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat 9% van de IC-patiënten onder de 50 jaar zou zijn, betekent niet dat 9% van de COVID-19-patiënten onder de 50 jaar op de IC belandt hè?
Ik heb al meerdere keren aangegeven dat het misverstand kwam door mijn gebrekkige beheersing van taal. Zoals jij het beschreef, bedoelde ik ook.

quote:
Maar in het algemeen: dat er risicofactoren zijn voor een ziekte of een ernstiger beloop, wil niet zeggen dat mensen zonder risicofactoren nooit zoiets overkomt. De kans is kleiner, maar niet nul. Denk bijvoorbeeld aan jonge mensen met longkanker die altijd gezond waren, geen kanker in de familie, nooit (mee)gerookt of met asbest gewerkt.
Iemand in dit topic heeft een interessant artikel doorgespeeld. Het kwam erop neer dat immuunsystemen kunnen overreageren op bepaalde symptomen. Hierdoor wordt de oplossing gevaarlijker dan de kwaal. Mijn vraag is dan: is het mogelijk (en hoe lastig is het) om die overreactie te corrigeren?
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192337760
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:40 schreef ViviRAWRS het volgende:
of met asbest gewerkt.
Is het niet ook een enorm specifieke soort kanker die door blootstelling aan asbest veroorzaakt kan worden die doorgaans ook pas tientallen jaren later ontstaat/zichtbaar wordt?
  zondag 29 maart 2020 @ 15:44:16 #283
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_192337767
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  zondag 29 maart 2020 @ 15:45:43 #285
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192337796
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:31 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Ik werk op de COVID afdeling en niet op de IC, daarvan zie ik alleen de bezetting met leeftijden en niet de medische informatie, kan er weinig van zeggen.
Wat is jouw mening hierover?

Waarom de ene persoon zo ziek wordt, en het bij de ander bij een verkoudheidje blijft.

Uiteraard spelen genetische achtergrond, immuniteit en de virale receptor (ACE2) een belangrijke rol. Maar laten we ook nog staan ​​bij het virus, om te proberen te begrijpen waarom de ene persoon zo ziek wordt, en het bij de ander bij een verkoudheidje blijft.

Twee zaken die niet vaak worden aangestipt spelen mijns inziens ook een grote rol:

1: De hoeveelheid virus waarmee iemand besmet wordt (het inoculum)

2: De locatie waar iemand vooral besmet wordt: in de bovenste en/of de onderste luchtwegen

Zodra een coronavirus succesvol een cel infecteert [ACE2-binding > cell entry > RNA-replication > virus particle formation > shedding] begint de klok te tikken
https://ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4369385/
Inzet: zo veel mogelijk nakomelingen maken voordat de afweer daar een stokje voor steekt

Tegen de tijd dat de afweer goed opgang komt zijn er al heel veel luchtweg-cellen dood gegaan (cellen die virus gaan produceren overleven dat zelf niet) en is er daardoor al veel schade aangericht.

De ernst van de schade hangt af van de de plaats waar dit zich vooral afspeelt.
Het maakt dus nogal uit waar het meeste virus 'landt': Diep in je longen, als je aanvullende langere tijd met hoestend persoon moet staan ​​kletsen, of alleen in je keel nadat je met je vingers het virus naar je mond hebt gekregen overgebracht van een besmet oppervlak.

Dus: wordt je aan veel virus blootgesteld (langdurig contact, met hoestende personen, dicht op elkaar), hoe meer virus je binnenkrijgt en hoe groter de kans is dat het ook het diep in je longen komt, en dat je infectie ernstiger verloopt.
pi_192337805
quote:
Jij bent er vroeg bij.

Is weinig reden tot 'optimisme' in Nederland nu toch als ik het zo allemaal zie. De 'besmettingsaantallen' zijn namelijk redelijk stabiel, maar totaal irrelevant.
pi_192337807
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:43 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Ik heb al meerdere keren aangegeven dat het misverstand kwam door mijn gebrekkige beheersing van taal. Zoals jij het beschreef, bedoelde ik ook.
[..]

Iemand in dit topic heeft een interessant artikel doorgespeeld. Het kwam erop neer dat immuunsystemen kunnen overreageren op bepaalde symptomen. Hierdoor wordt de oplossing gevaarlijker dan de kwaal. Mijn vraag is dan: is het mogelijk (en hoe lastig is het) om die overreactie te corrigeren?
Artikel precies hierover:

https://www.vox.com/2020/(...)okine-storm-syndrome
  zondag 29 maart 2020 @ 15:46:23 #288
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_192337809
Dit is gewoon raar :l
  zondag 29 maart 2020 @ 15:46:24 #289
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_192337810
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_192337813
Wat ik me nu trouwens bedenk... als Duitsland zoveel IC-capaciteit heeft. Kunnen we dan niet tijdelijk een paar honderd beademingsapparatuur lenen?
pi_192337818
Boekel is Uden op alle fronten voorbij.
  zondag 29 maart 2020 @ 15:47:22 #292
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192337829
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Bedenk ook dat voor jongere mensen de kans op herstel aanzienlijk groter is waardoor zij slechts zeer zelden in overleg met de arts tot de conclusie zullen komen dat IC-opname geen zin heeft. Van alle 'ic-waardige' ziekteuitwerkingen halen veel ouderen de IC niet eens waardoor het daadwerkelijke percentage lager zal ligger.
Ik was altijd van mening met mijn beperkte geneeskunde-kennis dat het kwam doordat A) ook genoeg jongeren met kwalen rondlopen en B) wat jij praktisch zegt dat bepaalde oudere mensen niet op de IC wil worden opgenomen, zodat ze thuis kunnen sterven. Maar er komen ook steeds meer verhalen dat gezonde jonge mensen op de IC terechtkomen danwel sterven. Het is nog steeds een promillage, maar alsnog een raar fenomeen.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  zondag 29 maart 2020 @ 15:47:30 #293
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192337833
Iemand actuele stand van het aantal door corona bezette bedden op de IC tov max capaciteit minus reguliere ic patiënten?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 29 maart 2020 @ 15:47:44 #294
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_192337839
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Wat ik me nu trouwens bedenk... als Duitsland zoveel IC-capaciteit heeft. Kunnen we dan niet tijdelijk een paar honderd beademingsapparatuur lenen?
Ze hadden toch aangeboden om patienten over te nemen? (deden ze bij italie ook al)
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_192337846
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Voor een behandelingstraject/meerdere behandelingstrajecten van mogelijk weken waarin de uitbraak in Duitsland zo maar eens zo uit de hand kan lopen dat zij al hun capaciteit zelf nodig zullen hebben?
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 maart 2020 @ 15:49:25 #296
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192337864
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:43 schreef houdafstand het volgende:

[..]

Top! Wel nog één opmerking over je tweede tabel:

Het gaat om gevallen "tot" die datum en niet "tot en met". Dus wat bij 28 maart staat, zijn eigenlijk de gevallen van 27 maart. Als je begrijpt wat ik bedoel. :D
Zal kop aanpassen, thanks :)
pi_192337867
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zolang je niet met bronnen komt ga ik ervan uit dat je je er niet in verdiept hebt.

Er zijn geen aanvullende voorzorgsmaatregelen voor eten om het coronavirus tegen te gaan: https://www.voedingscentr(...)plopen-via-eten.aspx

Alle adviezen die hier staan zou je onder normale omstandigheden ook in acht moeten nemen bij het bereiden van voedsel.
Beweren dat corona-virus niet overgedragen kan worden via contact met oppervlakken is belachelijk. Het staat ook zowat letterlijk op de website die je als bron aanvoert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')