SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar
Poll: Hoelang nog tot het normale leven weer terug is?
• Minder dan een maand
• 1/2 maanden
• 3-6 maanden
• 6-12 maanden
• Meer dan een jaar
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Smurfenspray!!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:19 schreef HPoi het volgende:
Bij groepsvorming er gewoon effe met de brandspuit overheen.
Vroeg ik mij ook af, ik zou graag de cijfers van vandaag willen zien.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:22 schreef BarryOSeven het volgende:
Is het in Italie al aan het afremmen? Heb me "verslapen" (Ja serieus, net wakker. kutzooi)
Curve lijkt nu minder stijl te worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:22 schreef BarryOSeven het volgende:
Is het in Italie al aan het afremmen? Heb me "verslapen" (Ja serieus, net wakker. kutzooi)
Dit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
We leven hier een beetje in een bubbel hoor, net als politici. Wij zijn allemaal goed ingelezen, volgen alles en weten hoe het eraan toe gaat in de IC's hier en in het buitenland. Al dat volk bij de Gamma komt niet verder dan heel af en toe een bericht op facebook. Ze hebben gewoon geen idee, het interesseert ze ook niet echt, dus moeten we ook niet op ze rekenen.
Ah dat is goed nieuws! Bedankt!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Curve lijkt nu minder stijl te worden.
18-03: +4207
19-03: +5322 (+27% )
20-03: +5986 (+12%)
21-03: +6557 (+10%)
NHS heeft ook wel harder dan het RIVM gefaald tot nu toe.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:24 schreef wokkelfok het volgende:
Er wordt in Engeland echt next level gehamsterd, complete lege winkels. Huilende zorgmedewerkers op tv.
NHS heeft echt woedend gereageerd.
En de doden aantallen?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ga er dan wel van uit dat ze niet tegen een testcapaciteit probleem aan zijn gelopen.
Onrust?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:05 schreef Kalgoorlie het volgende:
Rutte moet denk ik wel morgen weer iets van zich laten horen.
Ik snap dat hij een liberaal is, maar de onrust onder het volk begint nu wel groot te worden. In zo'n periode dan een heel weekend niet spreken is te lang.
Niet -nu-.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zie hier berichten dat je nu beter geen hartaanval kunt krijgen ivm corona.
Je wordt gewoon geholpen, komt gewoon op de afdeling terecht die normaal het werk doet. Alleen geen bezoek in het ziekenhuis.
Helaas vandaag nog meegemaakt bij iemand.
Het is echt niet zo dat ze je met een hartaanval laten kapot gaan hoor.
Die waren belachelijk hoog, 793 volgens mij (even uit mijn hoofd)quote:
Procentueel wel. Absolute getallen zeer zeker niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:22 schreef BarryOSeven het volgende:
In Frankrijk en zelfs de UK.... spreekt men in media al over 10 -12 weken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:10 schreef Marmal het volgende:
Iemand hier die denkt dat het onderwijs op 6 april weer start? Of denken jullie dat de periode verlengd wordt?
Oh crapquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die waren belachelijk hoog, 793 volgens mij (even uit mijn hoofd)
Volgens Wikipedia is het +14%?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ga er dan wel van uit dat ze niet tegen een testcapaciteit probleem aan zijn gelopen.
Grotendeels eens. Ik denk dat de klap er sowieso gaat komen ongeacht welke maatregelen je neemt. De 90% afschaling gaat helpen, en elk procentje extra heeft een verminderde meerwaarde.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:06 schreef Landgeld het volgende:
Mensen - laten we het ook in perspectief plaatsen. Ja, er was wat ophoping ni het Amsterdamse bos. Ja, er waren mensen dicht op elkaar in Zandvoort.
MAAR we zijn al 90% afgeschaald ten opzichte van 6 dagen geleden. Toen zaten we nog met 18.000.000 Nederlanders te feesten, op elkaar, naar voetbal, uit eten. Alles kon nog.
Laten we nu niet alleen zeiken op wat mensen die zich niet aan de 1.5 meter houden. HEEEEL veel mensen doen dat namelijk ook WEL. En zijn voorzichtig.
Dit gaat nog maanden duren. En laten we dan maar een klap krijgen. Mensen die niet geholpen kunnen worden. Het is (serieus) niet anders. Zo sta ik er ook in.
Heeft toch niets met die lege schappen te maken?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
NHS heeft ook wel harder dan het RIVM gefaald tot nu toe.
Nu nog wel. Maar of dat over een paar weken nog zo is als de ziekenhuizen, de 112-centrales en de ambulances overbelast zijn...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
Je wordt gewoon geholpen, komt gewoon op de afdeling terecht die normaal het werk doet. Alleen geen bezoek in het ziekenhuis.
Nóg niet nee. In Italië is dit inmiddels gewoon aan de orde van de dag. En dat zou hier ook heel snel aan de orde van de dag kunnen gaan zijn. Zeker als de maatregelen van afgelopen zondag niet geholpen blijken te hebben volgende week zondag.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:26 schreef Montov het volgende:
[..]
Grotendeels eens. Ik denk dat de klap er sowieso gaat komen ongeacht welke maatregelen je neemt. De 90% afschaling gaat helpen, en elk procentje extra heeft een verminderde meerwaarde.
Tegelijkertijd ben ik wel blij dat er minder paniek heerst als je het internet afsluit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit.
Soms denk ik dat het fijner leven is als je wat dommer bent.
Agreequote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit.
Ignorance is bliss. Alleen wat jammer dat als je nu voor de disco staat je weer naar huis kunt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit.
Geloof jij in die cijfers? Mogelijk heb ik het ook , maar ben niet getest.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Was een copy paste van een andere post van mij, niet handig.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens Wikipedia is het +14%?
https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_pandemic_in_Italy
[ afbeelding ]
Wees blij dat ze weer buiten komen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:29 schreef Sucuk het volgende:
Bij mij in de buurt blijven de gebruikelijke(hang)jongeren doorgaan met voetballen op het voetbalpleintje. De wereld is in de ban van het Coronavirus en zij blijven voetballen. Mochten ze denken dat ze op straat gescout kunnen worden, dan hebben ze het goed mis. Al die scouts zitten vast thuis hoor..
Dit zijn cijfers uit Italie, dus waarheid is vele malen hoger. Zelfde geldt voor Nederland.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:29 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Geloof jij in die cijfers? Mogelijk heb ik het ook , maar ben niet getest.
Uiteindelijk zijn het er inmiddels duizenden meer - in welke relatieve zin dan ook.
Tijn is geen domme jongen; die snapt dit wel hoorquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:29 schreef Kyran het volgende:
Arg, weet niet hoe ik dit netjes kan uitleggen. Snap je het?
Awww <3quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Tijn is geen domme jongen; die snapt dit wel hoor
De groei remt af bedoel je.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
Was een copy paste van een andere post van mij, niet handig.
De percentages laten groei t.o.v. gisteren zien en niet groei t.o.v. totaal.
Het is 14% gegroeid t.o.v. totaal van 47.021 van gisteren.
6557/47021 * 100 = 14%
Het is 10% gegroeid t.o.v. van wat het gisteren was gegroeid.
(6557-5986) / 5986 * 100 = 10%
Arg, weet niet hoe ik dit netjes kan uitleggen. Snap je het?
quote:
Het coronavirus heeft in korte tijd het dagelijks leven in Nederland volledig op zijn kop gezet. Besmettingen stapelen zich op en de adviezen zijn duidelijk: blijf zoveel mogelijk binnen en mijd onnodig sociaal contact. Waar sommige mensen zonder veel moeite een aantal dagen thuis kunnen blijven, zeggen anderen ‘helemaal gek’ te worden. Hoe kan dat? Waarom we het zo lastig vinden om in quarantaine te gaan?
Ja, cijfers zeggen niets. Sterker nog - het kan zelfs zijn dat 20% van Nederland (of Italië) het al gehad heeftquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit zijn cijfers uit Italie, dus waarheid is vele malen hoger. Zelfde geldt voor Nederland.
In zijn geheel niet op dat niveau. Niet van die zaken die gewoon echt onwaar zijn op het moment zelf. Het is wel onderschat, achteraf gezien, en dan met name omdat de hoop er was dat de isolering zou werken van de bekende gevallen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja niet volledig inderdaad, daar heb je wel een punt. Maar watjij opsomt hebben wij hier ook problemen mee.
En bv. de leugen hier:twitter:JoeBiden twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 22:08:00Donald Trump has failed the American people. https://t.co/HsNl9M4h4r reageer retweet
twitter:Yamiche twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 19:12:15Q: When did you learn about the virus outbreak?
Pres Trump: I wish they could have told us earlier. We didn't know until it started coming out earlier. China was very secretive. If we had a 2-3 months time difference, it would have been great.
Note: https://t.co/WWjEVC9lzp reageer retweet
Ach hun eigen mp hebben ze horen vertellen dat er groepsimmuniteit moet komenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:29 schreef Sucuk het volgende:
Bij mij in de buurt blijven de gebruikelijke(hang)jongeren doorgaan met voetballen op het voetbalpleintje. De wereld is in de ban van het Coronavirus en zij blijven voetballen. Mochten ze denken dat ze op straat gescout kunnen worden, dan hebben ze het goed mis. Al die scouts zitten vast thuis hoor.
En dat is goed, gezond verstand, meerdere bronnen. Zelf nadenken, informatie vergaren, interpreteren en daarop je acties ondernemen en je keuzes maken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:09 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Eens. Maar ik ga altijd uit van gezond verstand uit en meerdere bronnen. Helaas ben ik gevoelig voor de bias dat ik dan ervan uitga dat iedereen denkt zoals ik dat doe. Wat best naïef is.
Mijn tactiek is simpel: zo lang mogelijk de rit thuis uit zitten, lekker thuiswerken en lekker thuis sporten.
Hee, daar heb ik een paar dagen terug nog een topic over geopend: Zalig zijn de onwetenden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit.
Ja datquote:
Het bizarre was vooral dat de rivm daarin geen enkel gevaar zag terwijl veel mensen op socmed schreeuwden om maatregelen en actiequote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:32 schreef Landgeld het volgende:
Wel bizar - 4 weken geleden vierden we hand in hand nog Carnaval en gingen we op vakantie, naar voetbalstadions en grote evenementen.
Hier komen ze weer binnen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:44 schreef the-eye het volgende:
Effe een vraagje tussendoor coronavrienden, komen er nu wel vliegtuigen met pakketjes uit China of ligt dat helemaal stil?
Veel plezier!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja dat![]()
Ik ga maar even gamen, dit schiet niet op
... en Contagion kijken![]()
Jij wordt net wakker of zo?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:32 schreef Landgeld het volgende:
Wel bizar - 4 weken geleden vierden we hand in hand nog Carnaval en gingen we op vakantie, naar voetbalstadions en grote evenementen.
Als ik naar oude voetbalbeelden kijk krijg ik nu al het gevoel van 'kon dit echt serieus vroeger'?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:32 schreef Landgeld het volgende:
Linkje?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:24 schreef wokkelfok het volgende:
Er wordt in Engeland echt next level gehamsterd, complete lege winkels. Huilende zorgmedewerkers op tv.
Omdat die niks te eten hebben nu?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:24 schreef wokkelfok het volgende:
Net te laat ingegrepen. Stel dat carnaval was afgelast, weet zeker dat Brabant er dan beter voor had gestaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:32 schreef Landgeld het volgende:
Is er al eens gecalculeerd (zal wel koffiedik kijken zijn) wat de omrekeningsfactor is voor elke geïdentificeerde corona case? Bijvoorbeeld alles x 5?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit zijn cijfers uit Italie, dus waarheid is vele malen hoger. Zelfde geldt voor Nederland.
https://nos.nl/liveblog/2(...)iet-meer-welkom.htmlquote:6 minuten geleden
Premier Spanje: noodtoestand werkt beter dan groepsimmuniteit
De Spaanse premier Sánchez heeft het uitroepen van de noodtoestand in zijn land verdedigd. "De ergste voorspellingen zijn waargemaakt", zei hij in een lange toespraak vanuit zijn regeringspaleis. "Onze medische zorg maakt de ernstige crisis mee van afgelopen honderd jaar. We waren hier niet op voorbereid."
Meerdere landen hebben een andere strategie gekozen om het coronavirus te bestrijden. Zo probeert Nederland met mildere maatregelen het virus in te dammen en groepsimmuniteit te bereiken. Maar volgens Sánchez is die strategie onhoudbaar. "Landen zagen zich genoodzaakt deze beslissing te veranderen omdat hij in de praktijk niet werkt."
Spanje is na China en Italië het zwaarst getroffen land ter wereld. De afgelopen 24 uur kwamen er in Spanje 4946 besmettingen door corona bij. Het totaal is nu 24.926. Het aantal doden steeg met ruim 300 naar 1326.
"Diegenen die dit de ergste situatie noemen sinds de Tweede Wereldoorlog hebben gelijk. Nog nooit hebben we zo'n moeilijke situatie meegemaakt", zei Sánchez. "We worden allemaal op de proef gesteld. Als dit voorbij is, zullen we zien dat we hier overheen kwamen. Dat het ons lukte deze strijd te winnen."
Ik heb dr. John Campbell horen zeggen dat het waarschijnlijk ergens tussen x10 en x20 ligt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is er al eens gecalculeerd (zal wel koffiedik kijken zijn) wat de omrekeningsfactor is voor elke geïdentificeerde corona case? Bijvoorbeeld alles x 5?
Have fun.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja dat![]()
Ik ga maar even gamen, dit schiet niet op
... en Contagion kijken![]()
Ik kan gelukkig wel handschoentjes aan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Verdomme .... echt om te janken dit soort mensen. Ik zie het ook helemaal voor me hoe jij daar dan staan en iemand komt naast je staan
Weet soms niet meer hoe ik moet reageren op de domheid van de mensheid
Omdat er tijdelijk geen groente/fruit verkrijgbaar is.quote:
Echt dom. Ik snap ook niet waarom we zo link willen doen met exponentiele groei om net door het oog van de naald met IC capaciteit uit te kunnen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:36 schreef riazop het volgende:
Hoop drama in het VK
En ook zij zullen vanaf maandag in complete lockdown gaan. En ook zij meer dan een week te laat om Italiaanse getallen te vermijden
Zal zeker helpen, bijna niemand heeft diequote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:35 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
alleen met mondkapjes de straat op mogen?
zou dat helpen denken jullie?
Nee. Alle beschikbare mondkapjes moeten naar zorgpersoneel en dergelijke, niet naar iedereen die boodschappen gaat doen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:35 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
alleen met mondkapjes de straat op mogen?
zou dat helpen denken jullie?
Daar stond een artikel over in de Volkskrant. Een van de jongeren zei dat z'n geloof hem beschermt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:29 schreef Sucuk het volgende:
Bij mij in de buurt blijven de gebruikelijke(hang)jongeren doorgaan met voetballen op het voetbalpleintje. De wereld is in de ban van het Coronavirus en zij blijven voetballen. Mochten ze denken dat ze op straat gescout kunnen worden, dan hebben ze het goed mis. Al die scouts zitten vast thuis hoor..
Sterker, met het groepsimmuniteit principe liggen er straks 68.000 mensen op de ic. Terwijl er 2000 bedden zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:37 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Echt dom. Ik snap ook niet waarom we zo link willen doen met exponentiele groei om net door het oog van de naald met IC capaciteit uit te kunnen.
De eerste officiële besmetting was pas na carnaval. Niemand had een afgelasting van carnaval geaccepteerd op dat puntquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:34 schreef riazop het volgende:
[..]
Het bizarre was vooral dat de rivm daarin geen enkel gevaar zag terwijl veel mensen op socmed schreeuwden om maatregelen en actie
quote:
Gekeken. Lijkt bijna een 1-op-1 vertaling te zijn van het RIVM. Ook Trump heeft te laat ingegrepen inderdaad, maar wie was wel op tijd?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
In zijn geheel niet op dat niveau. Niet van die zaken die gewoon echt onwaar zijn op het moment zelf. Het is wel onderschat, achteraf gezien, en dan met name omdat de hoop er was dat de isolering zou werken van de bekende gevallen.
Verder wil ik je ook attenderen op het niet nemen van verantwoordelijkheid. Zie de advertentie hier:En bv. de leugen hier:twitter:JoeBiden twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 22:08:00Donald Trump has failed the American people. https://t.co/HsNl9M4h4r reageer retweet
twitter:Yamiche twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 19:12:15Q: When did you learn about the virus outbreak?
Pres Trump: I wish they could have told us earlier. We didn't know until it started coming out earlier. China was very secretive. If we had a 2-3 months time difference, it would have been great.
Note: https://t.co/WWjEVC9lzp reageer retweet
Dat is wel het gevaar met gokken op het voorspellen van exponentiele groei. Je hoeft er maar een paar dagen naast te zitten en je hebt al te maken met een verdubbeling.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:39 schreef riazop het volgende:
[..]
Sterker, met het groepsimmuniteit principe liggen er straks 68.000 mensen op de ic. Terwijl er 2000 bedden zijn.
Proost pikquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Awww <3
Dat doet me eraan denken: tijd voor een biertje
Dit doet me afvragen wat er momenteel door het hoofd van iemand als Barbie heen gaat.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit.
De verhoudingen zouden zijn 80/14/6 (mild-thuis/ernstig-ziekenhuis/Gevaarlijk-IC)quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is er al eens gecalculeerd (zal wel koffiedik kijken zijn) wat de omrekeningsfactor is voor elke geïdentificeerde corona case? Bijvoorbeeld alles x 5?
Maar dan aanhalen dat dit de ergste crisis is sinds WOII vind ik ook wel overdreven. Vergeleken met WOII is corona uiteraard veel minder erg. Dat over dramatiserende helpt ook niemand.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)iet-meer-welkom.html
We staan internationaal echt bekend als een parialand ondertussen.
Over ongeveer drie weken is het daar net zo'n bende iddquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:36 schreef riazop het volgende:
Hoop drama in het VK
En ook zij zullen vanaf maandag in complete lockdown gaan. En ook zij meer dan een week te laat om Italiaanse getallen te vermijden
Wat is daar dan gaande?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:24 schreef wokkelfok het volgende:
Taiwan , Hongkong, Z Korea, Ecuadorquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gekeken. Lijkt bijna een 1-op-1 vertaling te zijn van het RIVM. Ook Trump heeft te laat ingegrepen inderdaad, maar wie was wel op tijd?
Die 6 dagen zou ik met een korreltje zout nemen. Als je ziet hoe langzaam Italie de vruchten van de lockdown kan plukken..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:40 schreef _I het volgende:
[..]
De verhoudingen zouden zijn 80/14/6 (mild-thuis/ernstig-ziekenhuis/Gevaarlijk-IC)
Incubatietijd is gemiddeld 6 dagen en testen lopen 24-48 uur achter. Je moet dus vermenigvuldigen vanuit de verhouding (omdat milde gevallen niet getest worden) en nogmaals voor de tijd. Het is dus heel lastig om een "echt" cijfer te geven.
Het advies om je handen te wassen zou waarschijnlijk al als buitensporige overheidsbemoeienis zijn gezien op dat momentquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:39 schreef Blik het volgende:
[..]
De eerste officiële besmetting was pas na carnaval. Niemand had een afgelasting van carnaval geaccepteerd op dat punt
Kan je nagaan hoe het er over weer 4 weken uit ziet..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:32 schreef Landgeld het volgende:
Inderdaad. Ik zit zowat in een full-blown depression door al het nieuws en volgen van de statistieken en het analyseren van de geografische trend en maatregelen, en het collectieve gedrag van mensen. Aan de ene kant denk ik, waarom maak ik het mijzelf moeilijk? Ik word niet betaald om hierover na te denken. Ik zit immers maar thuis proberen te overleven.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:32 schreef Salina het volgende:
[..]
En dat is goed, gezond verstand, meerdere bronnen. Zelf nadenken, informatie vergaren, interpreteren en daarop je acties ondernemen en je keuzes maken.
Maar het grote publiek dat niet, zoals ons gekken, dagelijks nieuws zit te lezen, is daar nog niet mee geholpen helaas. Die zijn nog veel meer gebaat bij een overheid en RIVM dat daadkracht vertoond en de juiste informatie verstrekt.
En het is wat jij zei in een ander berichtje: hier zitten echt wel mensen die continue het nieuws volgen, nadenken, en er veel meer mee bezig zijn dan de gemiddelde persoon die gewoon lekker zijn leventje aan het leven is zonder al te veel na te denken, terwijl wij ons hier in een halve depressie aan het discussiëren zijn. En dat wat je zegt over afgeleid zijn herken ik ook wel, zeker nu ik thuis werk; de stap richting eigen laptop en coronanieuws is snel gemaakt.
[..]
Hee, daar heb ik een paar dagen terug nog een topic over geopend: Zalig zijn de onwetenden.![]()
Ik was zo jaloers op die kat van mij, die net zo stressloos door het leven gaat als altijd, terwijl ik me alle kanten op aan het piekeren ben soms.
Het leven is gewon niet eerlijk; dommeren hebben het veel beter soms.
"Voordeel" is dat wij alsnog (alter) kunnen beslissen voor de Spaanse aanpak wanneer blijkt dat we het niet meer gaan redden. Zover is het hier nog niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
Met vandaag erbij lijken we wel steeds meer af te vlakken tov Italië.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:40 schreef Sfancta het volgende:
https://scontent-amt2-1.x(...)62101b6e&oe=5E9D5E01
Krijg er geen afbeelding van gemaakt
Daarom worden ze door de oplettende burger ook niet meer serieus genomen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:34 schreef riazop het volgende:
[..]
Het bizarre was vooral dat de rivm daarin geen enkel gevaar zag terwijl veel mensen op socmed schreeuwden om maatregelen en actie
het is 6 dagen tot eerste symptomen, idd, ziekenhuisbezoek zal wel een dag of 3/4 later liggen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die 6 dagen zou ik met een korreltje zout nemen. Als je ziet hoe langzaam Italie de vruchten van de lockdown kan plukken..
Het sleutelwoord in deze uitspraak is dan ook 'sinds'. Als in: het ergste wat we meegemaakt hebben in NL ná WO II.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:40 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar dan aanhalen dat dit de ergste crisis is sinds WOII vind ik ook wel overdreven. Vergeleken met WOII is corona uiteraard veel minder erg. Dat over dramatiserende helpt ook niemand.
Nou, duimen draaien dan maar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:43 schreef riazop het volgende:
We kunnen morgen 4e van de wereld worden met doden
Aantal doden per 1 miljoen inwoners
1. Italië 82
2. Spanje 29
2. Iran 19
3. Frankrijk 8,7
4. Zwitserland 8,6
5. Nederland 8,3
6. Belgie 5,8
7. Verenigd Koninkrijk 3,5
8 Denemarken 2,3
9. China 2,3
10. Zweden 2,0
Daar is het misgegaan. In plaats van een lakse houding, had alles geannuleerd moeten worden. Het Coronavirus loopt al officieel rond sinds december (misschien zelfs eerder). Totdat het Nederland echt had bereikt, was het eerst nog in Italië aan de gang. Nederland had genoeg tijd om lessen te trekken uit andere landen en zich voor te bereiden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:32 schreef Landgeld het volgende:
Thanks voor jouw antwoord.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:40 schreef _I het volgende:
[..]
De verhoudingen zouden zijn 80/14/6 (mild-thuis/ernstig-ziekenhuis/Gevaarlijk-IC)
Incubatietijd is gemiddeld 6 dagen en testen lopen 24-48 uur achter. Je moet dus vermenigvuldigen vanuit de verhouding (omdat milde gevallen niet getest worden) en nogmaals voor de tijd. Het is dus heel lastig om een "echt" cijfer te geven.
Ik las vandaag dit stuk: We’re not going back to normal. Daarin wordt voorspeld dat we nood zullen hebben aan periodieke episodes van 'social distancing':quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe het er over weer 4 weken uit ziet..
Als iemand van het apparaat af moet (dood of hersteld) gelijk een extra slang eraan hangen. Ook bij de apparaten die nu niet gebruikt worden, snel extra slangen eraan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik denk dat de apparaten waar al mensen aan liggen 24/7 moeten werken, dus daar zal sowieso niet zonder meer aan geknutseld kunnen worden.
Stuk of 50 doden erbij morgen en we klimmen snel!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:43 schreef riazop het volgende:
We kunnen morgen 4e van de wereld worden met doden
Aantal doden per 1 miljoen inwoners
1. Italië 82
2. Spanje 29
3. Iran 19
4. Frankrijk 8,7
5. Zwitserland 8,6
6. Nederland 8,3
7. Belgie 5,8
8. Verenigd Koninkrijk 3,5
9 Denemarken 2,3
10. China 2,3
11. Zweden 2,0
China stopte pas met censureren halverwege januari toen het al te laat was. En zelfs dan was alles gewoon onder controle tot in Italië de hel uitbrak .quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:44 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Daar is het misgegaan. In plaats van een lakse houding, had alles geannuleerd moeten worden. Het Coronavirus loopt al officieel rond sinds december (misschien zelfs eerder). Totdat het Nederland echt had bereikt, was het eerst nog in Italië aan de gang. Nederland had genoeg tijd om lessen te trekken uit andere landen en zich voor te bereiden.
Helaas waren wij weer zoals vanouds 'nuchter'. Maar volgens mij is dat hoe wij ons zelf willen zien, nuchter. Maar in werkelijkheid zijn wij arrogant en denken het wel beter te weten dan alle wetenschappers en andere landen.
Troost je, in de meeste andere landen is het ook gewoon goed mis aan het gaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:44 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Daar is het misgegaan. In plaats van een lakse houding, had alles geannuleerd moeten worden. Het Coronavirus loopt al officieel rond sinds december (misschien zelfs eerder). Totdat het Nederland echt had bereikt, was het eerst nog in Italië aan de gang. Nederland had genoeg tijd om lessen te trekken uit andere landen en zich voor te bereiden.
Helaas waren wij weer zoals vanouds 'nuchter'. Maar volgens mij is dat hoe wij ons zelf willen zien, nuchter. Maar in werkelijkheid zijn wij arrogant en denken het wel beter te weten dan alle wetenschappers en andere landen.
Achteraf is makkelijk praten. Je gaat het grootste volksfeest na Koningsdag niet cancellen op basis van wat er in een ander land gebeurtquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:44 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Hulde!!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:44 schreef Sfancta het volgende:
Tienduizend vrijwilligers gaan de komende tijd, onder de naam Bezorg de Zorg, boodschappen doen voor mensen in de zorgsector. Veel zorgpersoneel stuit 's avonds na een werkdag op lege schappen, zo heeft de ervaring geleerd. Het idee komt vandaan bij het bedrijf Roamler, dat normaal gesproken bedrijven uit de retailbranche voorziet van uiteenlopende diensten. Veel personeel zit thuis in verband met de coronacrisis.
Volgens de initiatiefnemers verdienen de medewerkers in de zorg wel iets beters dan lege schappen en volle supermarkten en dus worden zij via de website www.bezorg-dezorg.nl gelinkt aan een vrijwilliger die in de buurt woont. Vervolgens wordt het afgehandeld met een Tikkie, een betaalmethode via Whatsapp of SMS.
Denk dat de meeste mensen geen idee hebben wat er bijvoorbeeld in Italië gaande is en het ze ook niet kan schelen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:40 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dit doet me afvragen wat er momenteel door het hoofd van iemand als Barbie heen gaat.
Maar misschien krijgt ze alsnog wat mee, en heeft ze al voor een jaar aan nepnagels vooruit gehamsterd.
Half Nederland geeft geen zak.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Achteraf is makkelijk praten. Je gaat het grootste volksfeest na Koningsdag niet cancellen op basis van wat er in een ander land gebeurt
Kansloos.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar stond een artikel over in de Volkskrant. Een van de jongeren zei dat z'n geloof hem beschermt.![]()
Dus je vindt de aanslagen in Madrid 2004 ook minder erg, zoals onze Spaanse premier dat vindt?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het sleutelwoord in deze uitspraak is dan ook 'sinds'. Als in: het ergste wat we meegemaakt hebben in NL ná WO II.
alsof Nederlanders de grens nog ergens over mogenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als de all inclusive naar Turkije maar niet in gevaar komt.
Stuk niet gelezen maar totdat er een zeer succesvol geneesmiddel en/of vaccin beschikbaar is is dat idd je enige wapen tegen het virus.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik las vandaag dit stuk: We’re not going back to normal. Daarin wordt voorspeld dat we nood zullen hebben aan periodieke episodes van 'social distancing':
[ afbeelding ]
"Mild" in de statistieken is alles tot het ziekenhuis. Dus ook de mensen die bloed ophoesten en ijlend van de koorts liggen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Thanks voor jouw antwoord.
Ik meende ergens gelezen te hebben dat de meerderheid (dus plus minus 60% imo) dit als een gewone griep ervaart.
Met de verdubbeltruc van de Canadese arts kunnen we 3000 mensen beademen. Extra slangen aan de beademingsapparaten en verdubbelen van het vermogen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:07 schreef Kyran het volgende:
Exponentieel probleem: Exponentiële groei van aantal IC patiënten (gebaseerd op verdubbeling iedere vier dagen)
Dag 1: 351
Dag 4: 702
Dag 8: 1404
Dag 12: 2808
Zeg niet dat het bij ons zo ver komt, maar gewoon even om duidelijk te maken dat een paar bedden plaatsen weinig gaat uitmaken.
Lineaire oplossing: Leger heeft 80 IC-bedden, calamiteitenhospitaal heeft 12 IC-bedden, opschalen kan 500 IC-bedden opleveren, afschalen van andere zorg kan 500 IC-bedden opleveren.
Je hebt dus vier verschillende bronnen moeten gebruiken en krijgt dan 1092 bedden extra en hebt nog steeds niet genoeg.
Enige oplossing is je exponentiële groei stoppen of dusdanig afremmen dat je het wel kan oplossen met extra IC-bedden, personeel of roulatie van patiënten.
Spanje hield de uitbraak bewust stil i.v.m. economische belangen toerisme want er waren een aantal zeer grote evenementen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:40 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar dan aanhalen dat dit de ergste crisis is sinds WOII vind ik ook wel overdreven. Vergeleken met WOII is corona uiteraard veel minder erg. Dat over dramatiserende helpt ook niemand.
Dit denk ik ook, alleen mochten ze zich ziek voelen - thuis uitgriepen en immuun worden voor het virus.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:45 schreef Kaji het volgende:
Wat is precies het probleem als jongere of gezonde mensen (d.w.z. het grootste deel van de bevolking) met elkaar in contact komen? Zorgt alleen maar voor groepsimmuniteit. Ik snap niet waarom er zo hysterisch gedaan wordt over mensen die naar een park of bouwmarkt gaan. Het lijkt me vooral belangrijk contact met risicogroepen te vermijden.
Was niet achterafquote:
Ah, dat lijkt op de zaagtand die ik vanmiddag voor me had toen ik het omschreef. Dit lijkt mij ook de meest logische optie. Alleen denk ik dat elke piek kleiner wordt, want mensen en bedrijven passen zich aan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik las vandaag dit stuk: We’re not going back to normal. Daarin wordt voorspeld dat we nood zullen hebben aan periodieke episodes van 'social distancing':
[ afbeelding ]
Is iedereen op dat schip blootgesteld aan het virus? Want ik las 25% besmet, waarvan de helft zonder symptomen. Als iedereen is blootgesteld aan het virus, zou uiteindelijk 10-15% maar iets merken dan..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:47 schreef _I het volgende:
[..]
"Mild" in de statistieken is alles tot het ziekenhuis. Dus ook de mensen die bloed ophoesten en ijlend van de koorts liggen.
Maar bij dat cruiseschip bleek bijna 50% van de besmette mensen asymtomatisch te zijn. Weet alleen niet of deze mensen later alsnog ziek werden.
Goeie genade, natuurlijkquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:47 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dus je vindt de aanslagen in Madrid 2004 ook minder erg, zoals onze Spaanse premier dat vindt?
Gewoon het kutvolk dat zich niet aan de regels houdt keihard neerknuppelenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Stuk niet gelezen maar totdat er een zeer succesvol geneesmiddel en/of vaccin beschikbaar is is dat idd je enige wapen tegen het virus.
Omdat ook een percentage van die "jonge gezonde" mensen in het ziekenhuis zullen belanden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:45 schreef Kaji het volgende:
Wat is precies het probleem als jongere of gezonde mensen (d.w.z. het grootste deel van de bevolking) met elkaar in contact komen? Zorgt alleen maar voor groepsimmuniteit. Ik snap niet waarom er zo hysterisch gedaan wordt over mensen die naar een park of bouwmarkt gaan. Het lijkt me vooral belangrijk contact met risicogroepen te vermijden.
Zo'n boeiend feest is het ook weer niet. Niet alle 17 miljoen inwoners vieren Carnaval. Het blijft een subcultuur, dat Carnaval. Héél naïef, ook van het RIVM, om te denken dat het niet deze kant op zou kunnen komen. Terwijl de wereld meer dan ooit interconnected is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Achteraf is makkelijk praten. Je gaat het grootste volksfeest na Koningsdag niet cancellen op basis van wat er in een ander land gebeurt
In een notendop: we zouden daar naar verwachting 18 maanden zoet mee zijn. En het zou neerkomen op een cyclus van 2 maanden 'social distancing' (thuis werken, scholen dicht) en 1 maand business as usual.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Stuk niet gelezen maar totdat er een zeer succesvol geneesmiddel en/of vaccin beschikbaar is is dat idd je enige wapen tegen het virus.
Deze reactie gaat niet in op zijn onwaarheden, wat mi van een ander niveau zijn, omdat ze op het moment zelf direct al onwaar zijn in plaats van een achteraf bekeken prognose die niet juist bleek. Ofwel, hij lult maar wat en snapt de zaken niet zo goed (als ik het positief voor hem uitleg).quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gekeken. Lijkt bijna een 1-op-1 vertaling te zijn van het RIVM. Ook Trump heeft te laat ingegrepen inderdaad, maar wie was wel op tijd?
Welke landen dan, want Italie ging pas 14 dagen na carnaval in lockdown.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:48 schreef riazop het volgende:
[..]
Was niet achteraf
Socmed schreeuwde wekenlang om actie van de NL overheid
we hadden immers de luxe om naar andere landen te kijken, daar gebeurde het eerder
Wauw, dan moet jij terug naar de GGZ en gauw je medicijnen ophalen.quote:
Leuk als je bvb contact met je eigen vrouw die tot de risicogroep behoort moet vermijden omdat jouw jonge collega gezond is en zich dus niet druk maakt..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:45 schreef Kaji het volgende:
Geen idee. Weet ook niet of ze dat getest hebben. Die 50% was van de bevestigde gevallen. Weet ook niet of er false positives tussenzaten, of omgekeerd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:48 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Is iedereen op dat schip blootgesteld aan het virus? Want ik las 25% besmet, waarvan de helft zonder symptomen. Als iedereen is blootgesteld aan het virus, zou uiteindelijk 10-15% maar iets merken dan..
Bij de optocht in Den Bosch komen jaarlijks 300.000 mensen op af...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:50 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Zo'n boeiend feest is het ook weer niet. Niet alle 17 miljoen inwoners vieren Carnaval. Het blijft een subcultuur, dat Carnaval. Héél naïef, ook van het RIVM, om te denken dat het niet deze kant op zou kunnen komen. Terwijl de wereld meer dan ooit interconnected is.
Verwacht juist méér verbondenheid binnen de EU. Maar méér afkeer tegenover de vleesindustrie.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:52 schreef Sfancta het volgende:
Zal Europa uit elkaar gaan vallen mocht dit te lang duren, of in de aftermath erna? De Euro die verdampt.... en bijv pensioenen in zijn geheel weg?
Amerika gaat nog harder kapot met Trump aan het roerquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:52 schreef Sfancta het volgende:
Zal Europa uit elkaar gaan vallen mocht dit te lang duren, of in de aftermath erna? De Euro die verdampt.... en bijv pensioenen in zijn geheel weg?
Ja, die heeft er ook echt zo enorm veel mee te makenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:53 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Verwacht juist méér verbondenheid binnen de EU. Maar méér afkeer tegenover de vleesindustrie.
Het heeft mij enorm verbaasd dat na een week al grote aantallen ZZP'ers om staatssteun gingen vragen. Als je je eigen broek al niet een week op kunt houden...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:52 schreef Sfancta het volgende:
Groot feest oké, maar niet waard ten koste van de gezondheid van de bevolking. Het EK en Songfestival bijv. ook grote feesten voor velen, worden netjes uitgesteld.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Bij de optocht in Den Bosch komen jaarlijks 300.000 mensen op af...
Je kunt toch gewoon aan je collega vragen om afstand van je te houden?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Leuk als je bvb contact met je eigen vrouw die tot de risicogroep behoort moet vermijden omdat jouw jonge collega gezond is en zich dus niet druk maakt..
Geloof ik niks van, door de verschillende aanpak van landen nu. Wij doen in feite niet mee met de meute, zullen we hiervoor gestraft worden? Of als het wellicht beter uitpakt dan de rest de held van Europa worden?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:53 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Verwacht juist méér verbondenheid binnen de EU. Maar méér afkeer tegenover de vleesindustrie.
Logische vraag..... jongeren/kinderen zullen ouders besmetten die samen dan hun kwetsbaren gaan besmetten. Het punt is dat je dan in het begin (van maanden), een enorm aantal krijgt dat de zorg niet zal kunnen "verwerken"quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:45 schreef Kaji het volgende:
Ik vraag me af hoe jij afmeet of iets 'erg' is. Het aantal doden van het virus is nu al bijna een factor 10 hoger dan dat van de aanslagen. En dan staan we nog aan het begin van de uitbraak.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:51 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Wauw, dan moet jij terug naar de GGZ en gauw je medicijnen ophalen.
Hetzelfde qua noodfonds van Europa, en waar (nog) geen gebruik van gemaakt mag worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het heeft mij enorm verbaasd dat na een week al grote aantallen ZZP'ers om staatssteun gingen vragen. Als je je eigen broek al niet een week op kunt houden...
Wat me nog meer verbaasde was dat de minister van financiën deed alsof er een enorme geldboom in de polder staat die ons uit de brand gaat helpen. Ik geloof er niks van. Daar is veel te veel geld voor nodig als deze situatie nog een tijd gaat duren.
Ik hou van vlees.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, die heeft er ook echt zo enorm veel mee te maken.
SJW gekkies.
Goede vergelijking, EK is in de zomer en ESF over 1.5 maanden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:54 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Groot feest oké, maar niet waard ten koste van de gezondheid van de bevolking. Het EK en Songfestival bijv. ook grote feesten voor velen, worden netjes uitgesteld.
Een of andere vage smerige markt ja, vol vage beesten die wij alleen in horrorfilms zouden gebruikenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:57 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Ik hou van vlees. Het is een mogelijke aanleiding voor groeiende afkeer tegenover vlees. Corona kwam toch uit de Chinese vleesmarkt?
Dat noodgeld gaat er gewoon komen hoor.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het heeft mij enorm verbaasd dat na een week al grote aantallen ZZP'ers om staatssteun gingen vragen. Als je je eigen broek al niet een week op kunt houden...
Wat me nog meer verbaasde was dat de minister van financiën deed alsof er een enorme geldboom in de polder staat die ons uit de brand gaat helpen. Ik geloof er niks van. Daar is veel te veel geld voor nodig als deze situatie nog een tijd gaat duren.
Moeilijk te zeggen hoor. Praktisch gezien, Engeland zal tevreden zijn dat zij uit de EU zijn. Makkelijker besluitvorming..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:55 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Geloof ik niks van, door de verschillende aanpak van landen nu. Wij doen in feite niet mee met de meute, zullen we hiervoor gestraft worden? Of als het wellicht beter uitpakt dan de rest de held van Europa worden?
En zeer groot deel van de ZZP’ers in Nederland zijn verkapte werknemers met een veel te laag loon.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
PvdD ? ...... ik zou zeggen even niet (hier).quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:57 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Ik hou van vlees. Het is een mogelijke aanleiding voor groeiende afkeer tegenover vlees. Corona kwam toch uit de Chinese vleesmarkt?
Ik gok dat de meesten dat wel kunnen maar die ook een stuk gevoeliger zijn voor onzekerheden in de toekomst. Wellicht red je het wel een week, of 2 weken, of 3, maar het gaat vooral om de periode daarna. Je wil tenslotte ook voorkomen dat er mensen door dit virus op straat komen te staan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een paar maanden en daarna is het onbetaalbaar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:58 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat noodgeld gaat er gewoon komen hoor.
Oh ongetwijfeld, maar iemand betaalt de rekening op een bepaald moment. De diepe crisis gaat er ook geheid komen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:58 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat noodgeld gaat er gewoon komen hoor.
Is ook een manier om de massa immigratie tegen te gaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:47 schreef riazop het volgende:
[..]
alsof Nederlanders de grens nog ergens over mogen
Maar er zijn er genoeg die van dit incident een podium wil maken om de vleesindustrie in zijn algemeenheid aan te pakken, terecht of onterecht.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Een of andere vage smerige markt ja, vol vage beesten die wij alleen in horrorfilms zouden gebruiken.
Niet gewoon een koe in NL.
Echt, nobody caresquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:59 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Maar er zijn er genoeg die van dit incident een podium wil maken om de vleesindustrie in zijn algemeenheid aan te willen pakken, terecht of onterecht.
Ja, en die mensen zullen we met hoongelach en pek en veren de stad uitsturenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:59 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Maar er zijn er genoeg die van dit incident een podium wil maken om de vleesindustrie in zijn algemeenheid aan te willen pakken, terecht of onterecht.
Als de staatsschuld van Italie en Griekenland (weer) exploderen valt dat te bezien.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:53 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Verwacht juist méér verbondenheid binnen de EU.
In hoeverre is onze aanpak echt fundamenteel anders als andere landen? Valt echt wel meequote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:55 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Geloof ik niks van, door de verschillende aanpak van landen nu. Wij doen in feite niet mee met de meute, zullen we hiervoor gestraft worden? Of als het wellicht beter uitpakt dan de rest de held van Europa worden?
Belgie en Duitsland zien dit totaal anders bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:00 schreef Blik het volgende:
[..]
In hoeverre is onze aanpak echt fundamenteel anders als andere landen? Valt echt wel mee
Ik zou me meer zorgen maken over de exploderende staatsschuld van NL eigenlijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als de staatsschuld van Italie en Griekenland (weer) exploderen valt dat te bezien.
Ook daar stond een goed artikel over in de Volkskrant: Overspringende virussen: moeten we radicaal anders met dieren omgaan?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:57 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Ik hou van vlees.
Corona is een mogelijke aanleiding voor groeiende afkeer tegenover vlees. Corona kwam toch uit de Chinese vleesmarkt?
Wat is er zo anders?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:01 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Belgie en Duitsland zien dit totaal anders bijvoorbeeld.
Daarnaast ook nog vermelden dat het niet zo besmettelijk was, dat was ook geen giller.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:50 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Zo'n boeiend feest is het ook weer niet. Niet alle 17 miljoen inwoners vieren Carnaval. Het blijft een subcultuur, dat Carnaval. Héél naïef, ook van het RIVM, om te denken dat het niet deze kant op zou kunnen komen. Terwijl de wereld meer dan ooit interconnected is.
Lekker belangrijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zou me meer zorgen maken over de exploderende staatsschuld van NL eigenlijk.
Bron?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:02 schreef daniela_007 het volgende:
Er wordt gezegd dat de kinderen het virus kunnen hebben, niet ziek kunnen worden maar wel kunnen doorgeven (aan de ouderen bijv).
Hoe lang kunnen ze het virus makkelijk doorgeven? Als je immuun bent, dan kun je het virus toch niet meer doorgeven?
Deze user.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Deze reactie gaat niet in op zijn onwaarheden, wat mi van een ander niveau zijn, omdat ze op het moment zelf direct al onwaar zijn in plaats van een achteraf bekeken prognose die niet juist bleek. Ofwel, hij lult maar wat en snapt de zaken niet zo goed (als ik het positief voor hem uitleg).
Bovendien hadden ze daar intern alarmbellen die afgingen en heeft hijzelf het gedownplayed tot heel laat toen echt al voor iedereen duidelijk was dat het een zaak van groot belang was. Zie je een competent regeringsleider als Rutte niet doen bv.
Er is altijd wel een link met klimaat of Rusland, volgens sommige mensen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, die heeft er ook echt zo enorm veel mee te maken.
SJW gekkies.
Deze gehersenspoelde.quote:
https://www.uza.be/veelgestelde-vragen-covid-19quote:
quote:Baby’s en kinderen kunnen ook besmet geraken met het coronavirus, maar ze lopen weinig risico om erg ziek te worden. Ze kunnen wel makkelijk het virus doorgeven, zelfs als ze nog geen symptomen vertonen. De overheid beveelt dus aan om contact te vermijden tussen kinderen en de risicogrepen, zoals hun grootouders.
Is hij het eerste beroemde slachtoffer?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:02 schreef Sfancta het volgende:
Lorenzo Sanz, tussen 1995 en 2000 voorzitter van Real Madrid, is overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Sanz werd 76 oud.
Dat vind ik eigenlijk het enige echt kwalijke. Er was al een dreigend tekort aan beschermende middelen voordat de eerste patiënt een feit was. Dat betekent dus simpel gezegd dat je gewoon geen crisisplan klaar hebt liggen. Terwijl we in minder dan 20 jaar SARS, Mexicaanse griep en MERS hebben gehad. Waarbij steeds werd gezegd: nu is het goed afgelopen maar we gaan een keer nat en daar moeten we op voorbereid zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Daarnaast ook nog vermelden dat het niet zo besmettelijk was, dat was ook geen giller.
Ohnee de echte giller was dat we er goed op voorbereid waren.![]()
Ze hoeven niet bang te zijn, ik zou niet weten wat ik daar zou moeten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:55 schreef Gia het volgende:
https://www.pzc.nl/walche(...)-wegblijft~a57ae26b/
"Dan ben ik blij dat je wegblijft, blij dat je wegblijft"
quote:
Nok hier eens mee. Geen geduld meer voor. Post gewoon inhoudelijk mee en neem dit soort losse flodder gedoe mee naar de SC ofzo.quote:
Ik ken hem niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is hij het eerste beroemde slachtoffer?
Leest beter het nieuws als jij, in januari wist Trump al over het virus en de risico’s. Diverse senatoren hebben op basis van de informatie die ze kregen aandelen verkocht. Trump heeft in de tussentijd niks gedaan!quote:
Onder de 1% eigenlijk altijd. Maar de ene griep is de andere niet en factoren als het weer spelen ook mee. Dus het ene jaar zit je onder de 0,1% en het andere zit je op 0,6%.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:06 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ik ben aan het zoeken naar cijfers over hoeveel mensen daadwerkelijk gediagnosticeerd worden met griep en hoeveel mensen eraan komen te overlijden. Weet iemand waar ik deze cijfers kan vinden?
Dat dus, dit houden wij misschien macroeconomisch een half jaar vol. Maar Spanje, Portugal, en Italie zullen snel op omvallen staan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Een paar maanden en daarna is het onbetaalbaar.
Ja maar geef eens een bron. Vaak is het 1% van de geschatte aantal griep gevallen. Als je het afzet tegen gediagnosticeerde gevallen denk ik dat je een ander beeld krijg.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Onder de 1% eigenlijk altijd. Maar de ene griep is de andere niet en factoren als het weer spelen ook mee. Dus het ene jaar zit je onder de 0,1% en het andere zit je op 0,6%.
Terwijl die dingen jaren houdbaar zijn. Echt ongelooflijk laks en nalatig.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar een noodvoorraad mondkapjes, handschoenen en beschermende kleding aanleggen is nooit in iemand opgekomen blijkbaar
Ik snap niet waarom een oproep om contact met kwetsbaren te vermijden niet zou werken, en contact in het algemeen wel, maar misschien heb je gelijk. Maar als die ouderen en kwetsbaren het zelf maar een beetje serieus nemen, moet het wel goedkomen met de IC-capaciteit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Logische vraag..... jongeren/kinderen zullen ouders besmetten die samen dan hun kwetsbaren gaan besmetten. Het punt is dat je dan in het begin (van maanden), een enorm aantal krijgt dat de zorg niet zal kunnen "verwerken"
De denkfout die snel wordt gemaakt dat je jongeren kunt loskoppelen (en zien) van de (risico)groep die de dodelijke gevolgen zal ondervinden. Idem geldt dit voor isolatie.
Je kunt groepen wel afbakenen naar niet separeren.
De arts heeft een gezin en als dan haar kerngezonde dochter door haar besmette vriendin, ziek wordt en zo haar moeder (arts) besmet..... etc.etc.
Lijkt me ook geen plek hebben in SC. Ik had een TR moeten plaatsen en niet reageren, dus sorry, maar ik wil wel kwijt dat ik initieel inhoudelijk reageerde op een ander en er niet om vroeg.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:08 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
Nok hier eens mee. Geen geduld meer voor. Post gewoon inhoudelijk mee en neem dit soort losse flodder gedoe mee naar de SC ofzo.
Het zijn niet alleen kwetsbaren die op de IC belanden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:11 schreef Kaji het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom een oproep om contact met kwetsbaren te vermijden niet zou werken, en contact in het algemeen wel, maar misschien heb je gelijk. Maar als die ouderen en kwetsbaren het zelf maar een beetje serieus nemen, moet het wel goedkomen met de IC-capaciteit.
Er zullen heel veel (staats)schulden afgeschreven gaan worden de komende 10-20 jaar. Of dat de aflossing over zulke lange periodes uitgesmeerd gaat worden dat ze feitelijk afgeschreven zijnquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat dus, dit houden wij misschien macroeconomisch een half jaar vol. Maar Spanje, Portugal, en Italie zullen snel op omvallen staan.
Als in deuren dicht lassen enzo? Of wat bedoel je?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:12 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Waarom gaan we nou niet over tot een totale lockdown? We zien dat het in aziatische landen toch best effectief is geweest?
Wie gaat dat afschrijven?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Er zullen heel veel (staats)schulden afgeschreven gaan worden de komende 10-20 jaar. Of dat de aflossing over zulke lange periodes uitgesmeerd gaat worden dat ze feitelijk afgeschreven zijn
ik zou China de rekening sturen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh ongetwijfeld, maar iemand betaalt de rekening op een bepaald moment. De diepe crisis gaat er ook geheid komen.
We mogen voorzichtig positief worden dus over de aanpak. 9 maart lockdown, 20 maart effect. Past goed in de 11 dagen. Wij hebben de grootste stap gezet op 13 maart, dus effecten op 24 / 25 maart te verwachten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is het laatste waar je je zorgen om zou moeten maken. Waar dan wel over?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zou me meer zorgen maken over de exploderende staatsschuld van NL eigenlijk.
En dit is echt nog maar het begin van de epidemie. Zowel relatief als absoluut gezien heeft bijna niemand het. Je kan waarschijnlijk je door 1000 willekeurige mensen in het gezicht laten spugen zonder het op te lopen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Terwijl die dingen jaren houdbaar zijn. Echt ongelooflijk laks en nalatig.
Hoeveel procent van de niet-kwetsbaren belandt op de IC dan?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen kwetsbaren die op de IC belanden.
Iedereen wordt ziek waarbij je kunt verschillen qua gevolgen. Kinderen/jonge mensen hebben gemiddeld gezien een flexibeler immuunsysteem en (daardoor) minder (chronische) aandoeningen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:02 schreef daniela_007 het volgende:
Er wordt gezegd dat de kinderen het virus kunnen hebben, niet ziek kunnen worden maar wel kunnen doorgeven (aan de ouderen bijv).
Hoe lang kunnen ze het virus makkelijk doorgeven? Als je immuun bent, dan kun je het virus toch niet meer doorgeven?
Gewoon zoals in china????quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als in deuren dicht lassen enzo? Of wat bedoel je?
Het is natuurlijk echt leiderschap om zoiets wél te doen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:46 schreef Blik het volgende:
[..]
De helft van de coronapatiënten op de ICs is onder de 50 jaar: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ienten-bedden-longenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:14 schreef Kaji het volgende:
[..]
Hoeveel procent van de niet-kwetsbaren belandt op de IC dan?
Dat is al te laat, we zijn eigenlijk al overleden zoals in die reclamespotjes.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:12 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Waarom gaan we nou niet over tot een totale lockdown? We zien dat het in aziatische landen toch best effectief is geweest?
FF gooogle:quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:06 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ik ben aan het zoeken naar cijfers over hoeveel mensen daadwerkelijk gediagnosticeerd worden met griep en hoeveel mensen eraan komen te overlijden. Weet iemand waar ik deze cijfers kan vinden?
Zo werkt het niet. Dit bewerkstelligt een land doorgaans door een devaluatie (zie Argentinië). Alleen gaat dat een beetje moeilijk met de euro. Ergo: we gaan een tweede eurocrisis tegemoet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Er zullen heel veel (staats)schulden afgeschreven gaan worden de komende 10-20 jaar. Of dat de aflossing over zulke lange periodes uitgesmeerd gaat worden dat ze feitelijk afgeschreven zijn
De schuldeisers. Op een gegeven moment is het kiezen tussen: je krijgt niks meer terug omdat we failliet zijn of je krijgt nog een deel terug.quote:
Dus inclusief deuren dichtlassen. een bronquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:14 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Gewoon zoals in china????
Maar géén van hen is tot noch toe overleden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
De helft van de coronapatiënten op de ICs is onder de 50 jaar: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ienten-bedden-longen
Kun je mij vertellen wat de definitie is van 'kwetsbaren'? Die is mij namelijk onduidelijk. Ik krijg jaarlijks een oproep voor de griepprik. Ben ik nu ook een van de kwetsbaren?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:14 schreef Kaji het volgende:
[..]
Hoeveel procent van de niet-kwetsbaren belandt op de IC dan?
Tegelijkertijd kun je het als regering ook domweg nooit goed doen natuurlijk. Er is vooral ad hoc beslist en gezien het relatief lage aantal besmettingen is van flaters ook niet echt sprake.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:15 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Het is natuurlijk echt leiderschap om zoiets wél te doen.
Echter is dat, helaas, ook de kracht van Rutte : hij voelt haarfijn aan op welk momentum een bepaalde beslissing bij een volk goed of slecht zal vallen, zijn zogenaamde flexibiliteit.
Hij geeft het volk dus wat zij willen, maar zal nooit durven om als leider bepaalde harde knopen door te hakken die op dat moment misschien impopulair zijn, maar op de langere termijn goed zijn voor nederland.
Zo werkte het ook met Griekenland. Die schulden zijn officieel niet kwijt gescholden maar de aflossingsvoorwaarden zijn zo erg versoepeld dat het op hetzelfde neer komt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:15 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Dit bewerkstelligt een land doorgaans door een devaluatie (zie Argentinië). Alleen gaat dat een beetje moeilijk met de euro. Ergo: we gaan een tweede eurocrisis tegemoet.
Maar zal wel vele weken tot maanden moeten herstellen, mogelijk blijvende longschade, etc.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar géén van hen is tot noch toe overleden.
Haha ja, de ecb gaat waarschijnlijk Duits en Nederlands geld afschrijven.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De schuldeisers. Op een gegeven moment is het kiezen tussen: je krijgt niks meer terug omdat we failliet zijn of je krijgt nog een deel terug.
Daar gaat natuurlijk een ontzettende hoop ruzie aan vooraf maar dat wordt uiteindelijk wel de uitkomst.
Nee, maar daar gaat het ook niet om. Een significant percentage van jonge en niet-kwetsbare mensen hebben medische behandeling nodig wanneer ze dit virus krijgen. Dus het idee dat alleen ouderen en kwetsbaren zich moeten afzonderen en dat het dan verder wel goed komt, is totaal niet juist.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar géén van hen is tot noch toe overleden.
Hier lees ik niets over hoeveel mensen daadwerkelijk gediagnosticeerd zijn met griepquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
FF gooogle:
https://www.volksgezondhe(...)fers-context/sterfte
Maar over welk percentage hebben we het dan precies? Dat ligt toch behoorlijk laag?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar daar gaat het ook niet om. Waar het om gaat is dat ook een percentage van jonge en niet-kwetsbare mensen medische behandeling nodig hebben wanneer ze dit virus krijgen. Dus het idee dat alleen ouderen en kwetsbaren zich moeten afzonderen en dat het dan verder wel goed komt, is totaal niet juist.
Mjah, er is ook geen ideale oplossing of een oplossing dat tegemoet komt aan alle kwetsbaarheden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar daar gaat het ook niet om. Waar het om gaat is dat ook een percentage van jonge en niet-kwetsbare mensen medische behandeling nodig hebben wanneer ze dit virus krijgen. Dus het idee dat alleen ouderen en kwetsbaren zich moeten afzonderen en dat het dan verder wel goed komt, is totaal niet juist.
Rutte deed een week geleden nog grappig en lollig over elleboogje geven hihaho.quote:
Dat ligt hoog genoeg, want de ICs stromen nu al vol. De helft van de mensen die daar liggen zijn dus onder de 50.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:19 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Maar over welk percentage hebben we het dan precies? Dat ligt toch behoorlijk laag?
Maakt allemaal niet uit, we zitten straks allemaal zó tot over onze oren in de staatsschuld dat er gewoon op de resetknop gedrukt gaat worden. Of dat hard (afschrijven) of zacht (aflossing uitsmeren over belachelijk lange tijdsperiodes) gaat gebeuren maakt voor het effect niet veel uit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha ja, de ecb gaat waarschijnlijk Duits en Nederlands geld afschrijven.
Kan Italie zonder goedkeuring van Nl of DE geld vragen aan de ecb?
Een troost is dat de UK nog erger is met hun groepsimmuniteit. De regering heeft hier iets eerder ingegrepen onder dwang van de maatschappij. De RIVM baas noemde Engeland ook als voorbeeld.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hoe gaat het met Youp?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is hij het eerste beroemde slachtoffer?
De financiële markten accepteerden dit louter door garantstelling van Europa. Duitsland en Nederland zijn met veel horten en stoten over de streep getrokken om deze steun te endorsen, het is de vraag of dat nu weer zal gebeuren. Duitsland voelde zich vorige week al gepasseerd door Lagarde en de uitspraak over het steunpakket. Hier is overigens een apart topic voorquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zo werkte het ook met Griekenland. Die schulden zijn officieel niet kwijt gescholden maar de aflossingsvoorwaarden zijn zo erg versoepeld dat het op hetzelfde neer komt.
Dat er overal tekorten aan zijn kun je niet echt iemand verwijten lijkt me. Vrijwel geen enkel land was of is terdege voorbereid op een dergelijke pandemie.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Rutte deed een week geleden nog grappig en lollig over elleboogje geven hihaho.
Totaal niet voorbereid, nee heel competent onze regering.
Overal tekorten aan.
Een FOK!ker had dit in januari al in huis.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk het enige echt kwalijke. Er was al een dreigend tekort aan beschermende middelen voordat de eerste patiënt een feit was. Dat betekent dus simpel gezegd dat je gewoon geen crisisplan klaar hebt liggen. Terwijl we in minder dan 20 jaar SARS, Mexicaanse griep en MERS hebben gehad. Waarbij steeds werd gezegd: nu is het goed afgelopen maar we gaan een keer nat en daar moeten we op voorbereid zijn.
[b]Maar een noodvoorraad mondkapjes, handschoenen en beschermende kleding aanleggen is nooit in iemand opgekomen blijkbaar[/b]
De VS heeft daar de "Strategic National Stockpile" voor, met beademingstoestellen, medicijnen etc. voor national emergencies, maar nu ze het nodig hebben lijkt er weinig in te zitten (wel genoeg anthrax vaccins om heel de bevolking in te enten dacht ik, zowat het minst nuttige dat je kan bedenken).quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk het enige echt kwalijke. Er was al een dreigend tekort aan beschermende middelen voordat de eerste patiënt een feit was. Dat betekent dus simpel gezegd dat je gewoon geen crisisplan klaar hebt liggen. Terwijl we in minder dan 20 jaar SARS, Mexicaanse griep en MERS hebben gehad. Waarbij steeds werd gezegd: nu is het goed afgelopen maar we gaan een keer nat en daar moeten we op voorbereid zijn.
Maar een noodvoorraad mondkapjes, handschoenen en beschermende kleding aanleggen is nooit in iemand opgekomen blijkbaar
De financiële markten zullen weinig andere keuzes hebben dan het te accepteren.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:21 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
De financiële markten accepteerden dit louter door garantstelling van Europa. Duitsland en Nederland zijn met veel horten en stoten over de streep getrokken om deze steun te endorsen, het is de vraag of dat nu weer zal gebeuren. Duitsland voelde zich vorige week al gepasseerd door Lagarde en de uitspraak over het steunpakket. Hier is overigens een apart topic voor
Ik lees en hoor steeds dat 99% van de sterfgevallen onderliggend lijden heeft. Die groep mensen die al andere ziektes heeft, zou erg voorzichtig moeten zijn. Als je een oproep krijgt voor een griepprik lijkt het me ook verstandig om wat voorzichtiger te zijn. Maar ik zie niet in waarom een gezond persoon tussen de 20 en 50 zich druk zou maken over persoonlijke afstand, zolang alle contact met kwetsbaren maar vermeden wordt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kun je mij vertellen wat de definitie is van 'kwetsbaren'? Die is mij namelijk onduidelijk. Ik krijg jaarlijks een oproep voor de griepprik. Ben ik nu ook een van de kwetsbaren?
Nederland zag het in januari ook al in China en heeft ook niks gedaan omdat er geen direct vluchten met Wuhan waren.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Leest beter het nieuws als jij, in januari wist Trump al over het virus en de risico’s. Diverse senatoren hebben op basis van de informatie die ze kregen aandelen verkocht. Trump heeft in de tussentijd niks gedaan!
Maar het heeft wel écht heel lang geduurd voor de eerste lading er was sinds de huisartsen en ziekenhuizen erom schreeuwden terwijl er veel werd aangeboden 'maar dat moesten ze nog uitzoeken'. Aan de berichtgeving van Hugo de Jonge kreeg ik ook een beetje het idee dat het Erasmus er voornamelijk zelf achteraan gegaan is dan maar. (Maar toegegeven, dat laatste weet ik niet zeker natuurlijk).quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:22 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat er overal tekorten aan zijn kun je niet echt iemand verwijten lijkt me. Vrijwel geen enkel land was of is terdege voorbereid op een dergelijke pandemie.
Hadden we wel loodsen vol liggen met materiaal als mondkapjes en medische apparatuur dan waren er weer rijen vol klaplopers die klagen over de kosten van de opslag en het in stand houden daarvan.
Een reset bestaat niet zonder een diepe crisis. En in tijden van crisis vallen wrang genoeg ook meer doden. Daarom alleen al is ongebreidelde staatssteun een slecht idee.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maakt allemaal niet uit, we zitten straks allemaal zó tot over onze oren in de staatsschuld dat er gewoon op de resetknop gedrukt gaat worden. Of dat hard (afschrijven) of zacht (aflossing uitsmeren over belachelijk lange tijdsperiodes) gaat gebeuren maakt voor het effect niet veel uit.
Dan hebben die ook gefaald. Wat ik dus allemaal heel opvallend vind. Dát dit een keer ging gebeuren was toch wel bekend. En eigenlijk valt het nog mee. Het had ook nog een veel gemener virus kunnen zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De VS heeft daar de "Strategic National Stockpile" voor, met beademingstoestellen, medicijnen etc. voor national emergencies, maar nu ze het nodig hebben lijkt er weinig in te zitten (wel genoeg anthrax vaccins om heel de bevolking in te enten dacht ik, zowat het minst nuttige dat je kan bedenken).
Nee onzin, toen waren alle gegevens van gisteren nog niet binnen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:29 schreef Arcee het volgende:
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Nederland en België in de top 5 van meeste doden op een dag.
En vooral die laatste zin, daar gaat het vaak mis denk ik.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:24 schreef Kaji het volgende:
[..]
Ik lees en hoor steeds dat 99% van de sterfgevallen onderliggend lijden heeft. Die groep mensen die al andere ziektes heeft, zou erg voorzichtig moeten zijn. Als je een oproep krijgt voor een griepprik lijkt het me ook verstandig om wat voorzichtiger te zijn. Maar ik zie niet in waarom een gezond persoon tussen de 20 en 50 zich druk zou maken over persoonlijke afstand, zolang alle contact met kwetsbaren maar vermeden wordt.
Die diepe crisis gaat er dan ook gewoon komen. Als je als land (of waarschijnlijk meer als wereld) failliet gaat dan ga je natuurlijk ontzettend veel welvaart inleveren. Maar die schulden an sich gaan hard of zacht gewoon grotendeels verdwijnen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een reset bestaat niet zonder een diepe crisis. En in tijden van crisis vallen wrang genoeg ook meer doden. Daarom alleen al is ongebreidelde staatssteun een slecht idee.
Het opschalen van ic vind ik anders wel behoorlijk laat. Dit had je een maand geleden al moeten doen ipv af te wachten. We hadden met alle signalen er zoveel beter voor kunnen staan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:22 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat er overal tekorten aan zijn kun je niet echt iemand verwijten lijkt me. Vrijwel geen enkel land was of is terdege voorbereid op een dergelijke pandemie.
Hadden we wel loodsen vol liggen met materiaal als mondkapjes en medische apparatuur dan waren er weer rijen vol klaplopers die klagen over de kosten van de opslag en het in stand houden daarvan.
Onder andere omdat het dus niet zo eenvoudig is om te zien wie kwetsbaar is en wie niet. Van mij zou je het niet weten; ik dacht zelf dat ik een gezonde dertiger was.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:24 schreef Kaji het volgende:
[..]
Ik lees en hoor steeds dat 99% van de sterfgevallen onderliggend lijden heeft. Die groep mensen die al andere ziektes heeft, zou erg voorzichtig moeten zijn. Als je een oproep krijgt voor een griepprik lijkt het me ook verstandig om wat voorzichtiger te zijn. Maar ik zie niet in waarom een gezond persoon tussen de 20 en 50 zich druk zou maken over persoonlijke afstand, zolang alle contact met kwetsbaren maar vermeden wordt.
Inderdaad. Ten eerste bestaat 'een reset' niet, ten tweede is het een fabeltje om te denken, mocht het ooit gaan bestaan, dat het niet gepaard zal gaan met werkeloosheid en allerlei andere macroeconomische pijlers die in het dieprood staan. Het gaat om de reële de economie.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een reset bestaat niet zonder een diepe crisis. En in tijden van crisis vallen wrang genoeg ook meer doden. Daarom alleen al is ongebreidelde staatssteun een slecht idee.
Tenzij je gezondheid momenteel niet optimaal is. Ik heb eerder deze winter een gigantische griep gehad waarna ik zeker 6 weken heb zitten hoesten en voel mij nog steeds niet 100%. Dit is niet mijn tijd om een 2de luchtweginfectie op te pikken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:24 schreef Kaji het volgende:
[..]
Kwetsbaar is een heel breed begrip.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kun je mij vertellen wat de definitie is van 'kwetsbaren'? Die is mij namelijk onduidelijk. Ik krijg jaarlijks een oproep voor de griepprik. Ben ik nu ook een van de kwetsbaren?
Als je daar zo lang last van hebt kun je beter eens wat aan je weerstand gaan doenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:29 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Tenzij je gezondheid momenteel niet optimaal is. Ik heb eerder deze winter een gigantische griep gehad waarna ik zeker 6 weken heb zitten hoesten en voel mij nog steeds niet 100%. Dit is niet mijn tijd om een 2de luchtweginfectie op te pikken.
Nou moet je daar wel bij bedenken dat je als dertiger evolutionair gezien al gewoon oud bent. Hoe hard we ook proberen om ons zelf wijs te maken dat je nog 'jong' bent.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Onder andere omdat het dus niet zo eenvoudig is om te zien wie kwetsbaar is en wie niet. Van mij zou je het niet weten; ik dacht zelf dat ik een gezonde dertiger was.
twitter:mousmar twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 23:29:55Nieuwe maatregelen. Alle productie die niet noodzakelijk is wordt stilgelegd. Overeengekomen met de vakbonden. Supermarkten blijven open en winkels die absoluut noodzakelijk zijn. Dus apotheken, banken, postkantoor. reageer retweet
Nou moet je even oppassen he, want 37 is dus gewoon "midden 30" en daarmee hartstikke jongquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou moet je daar wel bij bedenken dat je als dertiger evolutionair gezien al gewoon oud bent. Hoe hard we ook proberen om ons zelf wijs te maken dat je nog 'jong' bent.
Ik zie/lees dit vaker... door/vanwege/met Covid19 of de "reguliere" trauma/oorzaken ?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat ligt hoog genoeg, want de ICs stromen nu al vol. De helft van de mensen die daar liggen zijn dus onder de 50.
Als je het journaal mag geloven ben je in coronacontext als vijftiger zelfs jong.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou moet je daar wel bij bedenken dat je als dertiger evolutionair gezien al gewoon oud bent. Hoe hard we ook proberen om ons zelf wijs te maken dat je nog 'jong' bent.
Ik heb precies hetzelfde idee.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar het heeft wel écht heel lang geduurd voor de eerste lading er was sinds de huisartsen en ziekenhuizen erom schreeuwden terwijl er veel werd aangeboden 'maar dat moesten ze nog uitzoeken'. Aan de berichtgeving van Hugo de Jonge kreeg ik ook een beetje het idee dat het Erasmus er voornamelijk zelf achteraan gegaan is dan maar. (Maar toegegeven, dat laatste weet ik niet zeker natuurlijk).
Wat doen postkantoren daar om 'absoluut noodzakelijk' te zijn?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:31 schreef zipcon het volgende:
Conte spreekt. De lockdown wordt aangescherpt:twitter:mousmar twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 23:29:55Nieuwe maatregelen. Alle productie die niet noodzakelijk is wordt stilgelegd. Overeengekomen met de vakbonden. Supermarkten blijven open en winkels die absoluut noodzakelijk zijn. Dus apotheken, banken, postkantoor. reageer retweet
Dacht dat dit al het geval was eerlijk gezegd?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:31 schreef zipcon het volgende:
Conte spreekt. De lockdown wordt aangescherpt:twitter:mousmar twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 23:29:55Nieuwe maatregelen. Alle productie die niet noodzakelijk is wordt stilgelegd. Overeengekomen met de vakbonden. Supermarkten blijven open en winkels die absoluut noodzakelijk zijn. Dus apotheken, banken, postkantoor. reageer retweet
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar het heeft wel écht heel lang geduurd voor de eerste lading er was sinds de huisartsen en ziekenhuizen erom schreeuwden terwijl er veel werd aangeboden 'maar dat moesten ze nog uitzoeken'. Aan de berichtgeving van Hugo de Jonge kreeg ik ook een beetje het idee dat het Erasmus er voornamelijk zelf achteraan gegaan is dan maar. (Maar toegegeven, dat laatste weet ik niet zeker natuurlijk).
Ik denk dat wij uiteindelijk Erasmus flink moeten bedanken. Ze hebben daar volgens mij de voorzitter van de ICs die op tijd aan de bel trok en de voorzitter van acute zorg die dus bezig is geweest met de beschermende middelen.
Diverse media berichten dat de helft van de coronapatiënten op de ICs onder de 50 zijn, zoals bv RTL Nieuws: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ienten-bedden-longenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zie/lees dit vaker... door/vanwege/met Covid19 of de "reguliere" trauma/oorzaken ?
Heb jij of iemand anders daar ivm Covid19 een onderbouwde bron (bvk geen krant of boulevard) voor ?
Thx.
Ik zie dit nergens op nieuws websites terug.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:31 schreef zipcon het volgende:
Dat kan. Het is dan ook nu bezig.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:34 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik zie dit nergens op nieuws websites terug.
Tot nu toe moesten mensen van thuis uit werken of anders verplaatsen naar industrie en andere arbeidsplekken om daar in strikte omstandigheden verder te werken. Maar alle industrie ligt nu stil. Geen auto's produceren etc. Zelfs niet met mondkapjes op.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:33 schreef MadJackthePirate het volgende:
Dacht dat dit al het geval was eerlijk gezegd?
Het is echt te hopen dat dat hier niet gaat gebeuren, dat heeft potentie om veel meer schade (ook aan mensenlevens) toe te brengen dan het virus zelf..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:35 schreef zipcon het volgende:
[..]
Tot nu toe moesten mensen van thuis uit werken of anders verplaatsen naar industrie en andere arbeidsplekken om daar in strikte omstandigheden verder te werken. Maar alle industrie ligt nu stil. Geen auto's produceren etc. Zelfs niet met mondkapjes op.
Kijk eens op z'n Twitter wie of wat hij is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:34 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ze hebben het totaal onderschat en dat is zeker verwijtbaar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:22 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat een deprimerend antwoordquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Buiten dat hij gewoon een persco aan het livetweeten is/was, logisch dat het niet nu al op alle grote nieuwssites staatquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Kijk eens op z'n Twitter wie of wat hij is.
Zal wel nodig zijnquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:31 schreef zipcon het volgende:
Evolutionair gezien ben je al dood manquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou moet je even oppassen he, want 37 is dus gewoon "midden 30" en daarmee hartstikke jong
Dit, de economie moet niet gaan lijden door een paar boomersquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is echt te hopen dat dat hier niet gaat gebeuren, dat heeft potentie om veel meer schade (ook aan mensenlevens) toe te brengen dan het virus zelf..
De maatregels van nu had ik een week geleden hier ook niet verwacht. Dus wees voorbereid.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is echt te hopen dat dat hier niet gaat gebeuren, dat heeft potentie om veel meer schade (ook aan mensenlevens) toe te brengen dan het virus zelf..
Alle industrie stil, damnquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:35 schreef zipcon het volgende:
[..]
Tot nu toe moesten mensen van thuis uit werken of anders verplaatsen naar industrie en andere arbeidsplekken om daar in strikte omstandigheden verder te werken. Maar alle industrie ligt nu stil. Geen auto's produceren etc. Zelfs niet met mondkapjes op.
Weten we nietquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:37 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
deze vraag is vast eerder gesteld
is deze virus net als de mazelen, die iemand het 1 keer kan krijgen in zijn/haar leven, of net als de normale griep, die iemand vaker kan krijgen?
of weten we dit nog niet
Ik ben ook wel voorbereid en onder de druk zie ik het ook wel gebeuren uiteindelijk, maar het lijkt me op de lange termijn een behoorlijk slechte beslissing.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:37 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
De maatregels van nu had ik een week geleden hier ook niet verwacht. Dus wees voorbereid.
https://www.theguardian.c(...)ns-locked-down-in-usquote:Italian PM orders businesses to close all operations
Italian prime minister Guiseppe Conte has said businesses should close all operations apart from essential supply chains, according to Reuters.
Dat begint idd wel tegen het omslagpunt aan te liggen ja. En hoe lang wil je dat volhouden?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Extra multivitamines elke dagquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:29 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Als je daar zo lang last van hebt kun je beter eens wat aan je weerstand gaan doen
Al die fakenews zal wel gefocust zijn op Thrawmp rond deze tijd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:34 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dan ben je er wel erg vatbaar voor, sterkte de komende periodequote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:38 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Extra multivitamines elke dagHet is niets nieuws, elke verkoudheid gaat direct naar de longen.
Gaat over Italië.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:34 schreef roos94 het volgende:
[..]
Idem als in Frankrijk, hebben 11 miljoen mondkapjes (expiratie 2005 of 2015 zag ik op FR2, wil ik even vanaf zijn) uit de mottenballen gehaald waarvan de elastieken zijn vergaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De VS heeft daar de "Strategic National Stockpile" voor, met beademingstoestellen, medicijnen etc. voor national emergencies, maar nu ze het nodig hebben lijkt er weinig in te zitten (wel genoeg anthrax vaccins om heel de bevolking in te enten dacht ik, zowat het minst nuttige dat je kan bedenken).
Gelukkig is het bijna april, dan verdwijnt het virus vanzelf heeft Trump belooft.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:38 schreef Nober het volgende:
[..]
Al die fakenews zal wel gefocust zijn op Thrawmp rond deze tijd.
Dit gaat als een mokerslag door Europa heen. Er komt best veel spul uit Italiëquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)ns-locked-down-in-us
bElOoFtquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Gelukkig is het bijna april, dan verdwijnt het virus vanzelf heeft Trump belooft.![]()
![]()
In de VS begint het dan pas.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Gelukkig is het bijna april, dan verdwijnt het virus vanzelf heeft Trump belooft.![]()
![]()
De NRC beroept zich vandaag op de eerste van onderstaande bronnen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zie/lees dit vaker... door/vanwege/met Covid19 of de "reguliere" trauma/oorzaken ?
Heb jij of iemand anders daar ivm Covid19 een onderbouwde bron (bvk geen krant of boulevard) voor ?
Thx.
Omdat veel mensen niet weten dat ze tot de risicogroep behoren.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:24 schreef Kaji het volgende:
[..]
Onduidelijk inderdaad..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:37 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
is deze virus net als de mazelen, die iemand het 1 keer kan krijgen in zijn/haar leven, of net als de normale griep, die iemand vaker kan krijgen?
of weten we dit nog niet
Griep heeft veel varianten net zoals dit een variant is van SARS.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:37 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
of weten we dit nog niet
Ik herinner me dat item nog wel. Er werd ook bij gezegd dat dat komt doordat oudere patiënten vaak niet op de IC belanden omdat artsen ervoor kiezen minimaal in te grijpen als er weinig hoop is (wat het geval is bij een hoge leeftijd en/of zwaar onderliggend lijden). Zulke patiënten blijven bijvoorbeeld op verpleegafdelingen liggen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Diverse media berichten dat de helft van de coronapatiënten op de ICs onder de 50 zijn, zoals bv RTL Nieuws: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ienten-bedden-longen
Daar is het ook al lang aan de gang, ze testen gewoon te laatquote:
Kwijtschelden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die diepe crisis gaat er dan ook gewoon komen. Als je als land (of waarschijnlijk meer als wereld) failliet gaat dan ga je natuurlijk ontzettend veel welvaart inleveren. Maar die schulden an sich gaan hard of zacht gewoon grotendeels verdwijnen.
Ja, elastiekjes vormen wel een probleem bij lang bewaren (moet je inerte atmosfeer hebben dacht ik) ...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Idem als in Frankrijk, hebben 11 miljoen mondkapjes (expiratie 2005 of 2015 zag ik op FR2, wil ik even vanaf zijn) uit de mottenballen gehaald waarvan de elastieken zijn vergaan.
Stockpiling is leuk maar kost gewoon geld en is in goede tijden dan een gewillige besparing.
Doet mij ook denken aan een actie in NL waart we ooit 11 miljoen vaccinaties hadden besteld voor bestrijding Mexicaanse griep die niet nodig of bruikbaar waren. ... FF bron: bnn en ¤340Miljoen wegSchipperen. Verder de koe in zijn kont etc.etc.
https://www.1limburg.nl/l(...)gaan-italie-achternaquote:Longarts Zuyderland bezorgd: 'We gaan Italië achterna'
Op dit moment kunnen de Limburgse ziekenhuizen de stroom van ernstig zieke coronapatiënten nog aan, maar binnen een week kan dat zomaar anders zijn.
Daarvoor waarschuwt Eric van Haren, longarts in het Zuyderland-ziekenhuis, zaterdagavond in L1-programma AvondGasten.
Hij hoopt dat mensen de ernst van de situatie snel serieus gaan nemen. "Anders is Code Zwart niet meer te vermijden", doelt hij op het moment dat er een tekort aan intensive care-bedden ontstaat door een te grote toestroom van nieuwe patiënten. "Ik zie de curve nog niet naar beneden afbuigen, dus als we zo doorgaan, zullen we binnen een week het piekmoment hebben."
In dat scenario zou in het Zuyderland-ziekenhuis te weinig capaciteit zijn om alle ernstig zieken te kunnen behandelen. Zover is het nu echter nog niet, volgens Van Haren. "Nu gaat het nog en kunnen we de situatie nog ombuigen. De meeste mensen hebben bij het coronavirus een incubatietijd tussen de vier en zes dagen, dus als we dinsdag geen verbetering zien, dan gaan we richting Italiaanse toestanden." Van Haren hoopt dat mensen de maatregelen van de overheid snel serieus gaan nemen. "Zo dachten ze er in Italië ook eerst over, maar toen ze eenmaal inzagen dat het echt ernstig is, was het al te laat en liepen de IC's al over. Mensen moeten zich realiseren dat er echt iets aan de hand is."
Van alle patiënten die met coronaklachten in het ziekenhuis worden opgenomen, komt ongeveer twintig procent op de intensive care terecht. "De helft daarvan komt te overlijden", weet Van Haren. Dat percentage gaat alleen maar toenemen als de capaciteit op die intensive care overschreden wordt tijdens het piekmoment. "Patiënten moeten ongeveer drie weken aan de beademing", legt de longarts uit. En dus zijn er veel bedden nodig. "Daar zit met name de angst."
Een ander probleem dat zich met het virus voordoet, is het afweersysteem van het menselijk lichaam. Uit de praktijk blijkt dat veel zieken een sterke reactie van hun afweersysteem krijgen. "Vergelijk het als hier in de studio twee boeven binnenkomen en ik ga een halfuur met een mitrailleur rondschieten", legt Van Haren uit. "Dan zijn niet alleen de boeven dood, maar heb je ook een hoop andere schade. Dat gebeurt er in het lichaam van coronapatiënten ook."
En daar werd toen van links tot rechts een drama over gemaakt joh., over die paar honderd miljoenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Idem als in Frankrijk, hebben 11 miljoen mondkapjes (expiratie 2005 of 2015 zag ik op FR2, wil ik even vanaf zijn) uit de mottenballen gehaald waarvan de elastieken zijn vergaan.
Stockpiling is leuk maar kost gewoon geld en is in goede tijden dan een gewillige besparing.
Doet mij ook denken aan een actie in NL waart we ooit 11 miljoen vaccinaties hadden besteld voor bestrijding Mexicaanse griep die niet nodig of bruikbaar waren. ... FF bron: bnn en ¤340Miljoen wegSchipperen. Verder de koe in zijn kont etc.etc.
Volgens mij werd er ook verteld dat jonge mensen met een zware griep op de ic ook niet zeldzaam is. Dit soort incidentele verhalen zijn interessant, maar het blijft een beperkte populatie.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik herinner me dat item nog wel. Er werd ook bij gezegd dat dat komt doordat oudere patiënten vaak niet op de IC belanden omdat artsen ervoor kiezen minimaal in te grijpen als er weinig hoop is (wat het geval is bij een hoge leeftijd en/of zwaar onderliggend lijden). Zulke patiënten blijven bijvoorbeeld op verpleegafdelingen liggen.
Na een aantal jaar verlies je immuniteitquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Griep heeft veel varianten net zoals dit een variant is van SARS.
Je wordt ook niet ziek van dezelfde griep maar elke keer van net een andere...
Trump niet gelovenquote:
¤340 miljoen, nu zouden we daarom lachen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En daar werd toen van links tot rechts een drama over gemaakt joh., over die paar honderd miljoen. ZIEDEND waren ze dat er zo met belastinggeld werd omgegaan.
![]()
Lekker achteraf natuurlijk, als de Mexicaanse griep wel zo dodelijk was geweest als in het begin gevreesd was dan had iedereen de overheid staan prijzen over hun kordate ingrijpen en het zorgen voor vaccins
Er wordt ook niet duidelijk gecommuniceerd over wat een risicogroep is. De beschrijvingen die ik heb gehoord blijven vrij vaag. Ik weet dus nog steeds niet of ik zelf tot een risicogroep behoor, maar ik denk het wel.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:40 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Omdat veel mensen niet weten dat ze tot de risicogroep behoren.
Lekkere clickbait titel wel. Wat hij zegt is minder gehyped.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:42 schreef vosss het volgende:
[..]
https://www.1limburg.nl/l(...)gaan-italie-achterna
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |