Mijn schoonmoeder heeft zware COPD, en wat dus vooral werkt is dat zij absoluut het huis niet verlaat. Het heeft geen zin om met zn allen thuis te blijven zittenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Tot het jouw of mijn geliefden zijn die degenen zijn die niet meer geholpen kunnen worden. Sta je er dan ook nog zo in?
Ik snap wat je bedoelt denk ik. Maar als er nog dingen gedaan kunnen worden om de klap minder hard te laten worden moet er toch alles geprobeerd worden? Of alles, in elk geval meer dan dit.
Verdomme .... echt om te janken dit soort mensen. Ik zie het ook helemaal voor me hoe jij daar dan staan en iemand komt naast je staanquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
1,5 meter afstand in de rij tot de persoon voor je, maar naast je staat gewoon iemand, had ik vandaag.
Bijzonder is dat je in Nederland na 24 uur klachtenvrij de boel weer mag gaan besmetten.quote:
Ik heb zojuist een stukje rondgebanjerd in het centrum van Den Haag. Muis stil was het niet maar voor een zaterdagavond was het praktisch uitgestorven. Met watvher en der kleine groepjes jongeren en wat wandelaars net als ik.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:06 schreef Landgeld het volgende:
Mensen - laten we het ook in perspectief plaatsen. Ja, er was wat ophoping ni het Amsterdamse bos. Ja, er waren mensen dicht op elkaar in Zandvoort.
MAAR we zijn al 90% afgeschaald ten opzichte van 6 dagen geleden. Toen zaten we nog met 18.000.000 Nederlanders te feesten, op elkaar, naar voetbal, uit eten. Alles kon nog.
Laten we nu niet alleen zeiken op wat mensen die zich niet aan de 1.5 meter houden. HEEEEL veel mensen doen dat namelijk ook WEL. En zijn voorzichtig.
Dit gaat nog maanden duren. En laten we dan maar een klap krijgen. Mensen die niet geholpen kunnen worden. Het is (serieus) niet anders. Zo sta ik er ook in.
Gelukkig woon ik vlakbij een supermarktquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:13 schreef Felixa het volgende:
[..]
Waarschijnlijk mag je niet te ver van huis en moet je naar de dichtstbijzijnde supermarkt. Anders gaan mensen naar het andere eind van de stad. Ze kijken naar adres en tijdstip van de bon denk ik.
Ja want dat is ook een buurland met grenzen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:52 schreef Kekster het volgende:
[..]
We doen het in ieder geval beter dan de UK. Laat ze zich daar maar zorgen om maken.
Eens hoor, het is sowieso VEEL minder, daar twijfel ik niet aan. Echter is iedere extra IC patiënt eentje teveel als de IC's volliggen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:06 schreef Landgeld het volgende:
Mensen - laten we het ook in perspectief plaatsen. Ja, er was wat ophoping ni het Amsterdamse bos. Ja, er waren mensen dicht op elkaar in Zandvoort.
MAAR we zijn al 90% afgeschaald ten opzichte van 6 dagen geleden. Toen zaten we nog met 18.000.000 Nederlanders te feesten, op elkaar, naar voetbal, uit eten. Alles kon nog.
Laten we nu niet alleen zeiken op wat mensen die zich niet aan de 1.5 meter houden. HEEEEL veel mensen doen dat namelijk ook WEL. En zijn voorzichtig.
Dit gaat nog maanden duren. En laten we dan maar een klap krijgen. Mensen die niet geholpen kunnen worden. Het is (serieus) niet anders. Zo sta ik er ook in.
en dat was in Brabant e.o?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:01 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik zag net op Nieuwsuur dat er mensen zijn met andere serieuze klachten die al niet meer behandeld kunnen worden, omdat hele ziekenhuizen worden ontruimd voor corona-patiënten.![]()
En het hele circus moet helaas nog beginnen....
Dat is wat ik bedoel. Het is al voor 90% afgeschaald. En ook op die stranden -> mensen gaan uit hun auto, wandelen en in principe is er echt wel voldoende afstand.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik heb zojuist een stukje rondgebanjerd in het centrum van Den Haag. Muis stil was het niet maar voor een zaterdagavond was het praktisch uitgestorven. Met watvher en der kleine groepjes jongeren en wat wandelaars net als ik.
Ja, het grenst aan Ierlandquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:15 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja want dat is ook een buurland met grenzen.
Eens .Maar je moet ook beseffen dat je dit niet tegen gaat houden. Sorry. Met voetbal-evenementen 2 weken geleden, Carnaval 3 weken geleden. En de mogelijkheid dat dat over een aantal maanden weer gaat opstarten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eens hoor, het is sowieso VEEL minder, daar twijfel ik niet aan. Echter is iedere extra IC patiënt eentje teveel als de IC's volliggen.
In Nederland kunnen ze gewoon een NLalert sturen. Hopelijk doen ze dat spoedig.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:07 schreef SunZomer het volgende:
http://imgur.com/gallery/wna6En9
Ondertussen in duitsland.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:11 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Sterker nog - in Brabant is 3 weken geleden volop Carnaval gevierd. Ongelooflijk. Dat is / was 1000x erger dan wat mensen voor de Viskraam bij Zandvoort.
We moeten voorzichtig zijn - maar ik zie anders ook geen uitweg - de komende maanden. We moeten ook die groepsimmuniteit opbouwen... - en dat gaat echt niet met de huidige IC - capaciteit.
twitter:AnsMukske twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 14:39:35Om het #Coronavirus bestrijden nog complexer te maken en de brandhaarden in Boekel, Uden en Meijerijstad waaronder gemeente Erp valt te verklaren ..
https://t.co/1E6hxkjXu3 https://t.co/0t8yhVqZrz reageer retweet
Ik gebruikte mijn winkelwagentje om wat ruimte te houdenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
1,5 meter afstand in de rij tot de persoon voor je, maar naast je staat gewoon iemand, had ik vandaag.
Hoop het ook, want heel veel meer kunnen wij niet doen. We hebben de middelen niet om mensen in hun huizen op te sluiten en eten uit te delen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:11 schreef Kekster het volgende:
[..]
We zullen zien aan de cijfers van Italië of het daadwerkelijk R < 1 is. Ik hoop het wel. Maar ik verwacht dat iedereen weer massaal naar de supermarkt gaat. Al is het alleen maar om er even uit te gaan. En als er dan één besmet persoon rondloopt en ff lekker aan het blaffen is dan circuleert het daar rond in de lucht en kan iedereen in de rij achter de kassa het binnen happen en vervolgens mee naar huis nemen.
Eerste besmetting was veel eerder zelfs.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:12 schreef Blik het volgende:
[..]
De eerste besmetting was 28 feb, paar dagen na carnaval
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:00 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Niet boos, maar teleurgesteld in het collectieve intelligentieniveau. Zag vanavond in het nieuws nog een interview met iemand die zei ''het advies is om 1.5m afstand te houden, maar er is niet gezegd op welke momenten dat geldt en op welke plekken. Het is veel te onduidelijk''. Ik viel van mijn stoel, zo geschokt was ik.
Ik meende gisteren op de site van het WHO te lezen dat het 1 week is (ik weet dat het 2 was toe nu toe) maar kan het niet weer vinden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Twee weken minimaal na geen symptomen meer.
Heb de tweet al paar keer gezien van ze. Nu ff te lui om terug te zoeken maar ik beloof dat ze dat zeggen.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:09 schreef Apotheose het volgende:
Voor iedereeen die een totale lockdown willen
https://www.trouw.nl/leve(...)gezondheid~b7195557/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |