abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192194073
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 21:59 schreef maily het volgende:

[..]

Niet per se moeilijk te pakken te krijgen .... maar ze kunnen zomaar toch ziek worden en eenzaam sterven .... zonder etiketje van corona ....
Ik richt mij nu even op Corona.
pi_192194075
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:00 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Niet boos, maar teleurgesteld in het collectieve intelligentieniveau. Zag vanavond in het nieuws nog een interview met iemand die zei ''het advies is om 1.5m afstand te houden, maar er is niet gezegd op welke momenten dat geldt en op welke plekken. Het is veel te onduidelijk''. Ik viel van mijn stoel, zo geschokt was ik.
Serieus, bestaan er zulke domme mensen :X
Brutal. Fucking. Metal.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 22:01:29 #203
62913 Blik
The one and Only!
pi_192194076
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 21:58 schreef Sucuk het volgende:
Als iedereen gewoon verdomme had geluisterd naar de huidige maatregelen, was verzwaring niet nodig geweest. Alleen er zijn een heleboel mensen die blijkbaar ongelukkig zijn thuis waarbij hun 'thuis' geen thuis is. Mensen draaien gelijk door van wat thuiszitten.

Eigenlijk moeten mensen de maatregelen omarmen: (1) lekker thuiswerken plus semi vakantie en (2) het virus kan snel uitgeroeid worden als de straten ook echt leeg zijn.
Ik heb 3 kinderen, lekker thuis zitten en lekker thuiswerken is een vloek en verre van een zegen
  zaterdag 21 maart 2020 @ 22:01:31 #204
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192194078
Ik zag net op Nieuwsuur dat er mensen zijn met andere serieuze klachten die al niet meer behandeld kunnen worden, omdat hele ziekenhuizen worden ontruimd voor corona-patiënten. :{

En het hele circus moet helaas nog beginnen....
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 22:01:35 #205
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192194079
quote:

[..]

Niet boos, maar teleurgesteld in het collectieve intelligentieniveau. Zag vanavond in het nieuws nog een interview met iemand die zei ''het advies is om 1.5m afstand te houden, maar er is niet gezegd op welke momenten dat geldt en op welke plekken. Het is veel te onduidelijk''. Ik viel van mijn stoel, zo geschokt was ik.
Hield de interviewer 1.5m afstand?
are we infinite or am I alone
  zaterdag 21 maart 2020 @ 22:01:45 #206
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_192194088
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 21:58 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Iets te optimistisch, die cijfers. Zowat de helft van die 35731 kregen hun diagnose minder dan 5 dagen eerder. Dat op 20 maart nog 91.5% ervan leefden wil niet zeggen dat dat zo zal blijven.
Brr, en de cijfers zijn zoals ze er staan al niet om heel vrolijk van te worden.
Wel interessant trouwens hoe je in deze situatie keer op keer weer ziet hoe lastig het eigenlijk is om cijfers goed te interpreteren.
It's okay to be white
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 21 maart 2020 @ 22:01:49 #207
163650 Greys
pi_192194090
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wat zegt WHO?
Twee weken minimaal na geen symptomen meer.
Heb de tweet al paar keer gezien van ze. Nu ff te lui om terug te zoeken maar ik beloof dat ze dat zeggen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 21 maart 2020 @ 22:01:57 #208
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_192194095
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wat zegt WHO?
Een week.
It's okay to be white
pi_192194096
quote:
Zag vanavond in het nieuws nog een interview met iemand die zei ''het advies is om 1.5m afstand te houden, maar er is niet gezegd op welke momenten dat geldt en op welke plekken. Het is veel te onduidelijk''.
Dit is niet echt toch?????
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 22:02:11 #210
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_192194099
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 21:59 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Tot een verwarde besmette buitenlander komt en we beginnen weer opnieuw
En dat is iets dat zeker gaat gebeuren.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  zaterdag 21 maart 2020 @ 22:02:19 #211
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192194101
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 21:59 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Als hij omvalt, weten we waarvan. :')
Dag en nacht werken.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 22:02:23 #212
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192194103
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:01 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik zag net op Nieuwsuur dat er mensen zijn met andere serieuze klachten die al niet meer behandeld kunnen worden, omdat hele ziekenhuizen worden ontruimd voor corona-patiënten. :{

Geen tijd om ernstig ziek te worden nee of een hartaanval te krijgen ofzo :{
pi_192194106
quote:

[..]

We leven hier een beetje in een bubbel hoor, net als politici. Wij zijn allemaal goed ingelezen, volgen alles en weten hoe het eraan toe gaat in de IC's hier en in het buitenland. Al dat volk bij de Gamma komt niet verder dan heel af en toe een bericht op facebook. Ze hebben gewoon geen idee, het interesseert ze ook niet echt, dus moeten we ook niet op ze rekenen.
pi_192194119
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:01 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Serieus, bestaan er zulke domme mensen :X
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:01 schreef Landgeld het volgende:

[..]

_O- :D
Ik ga zo proberen te vinden of het fragment op internet staat. Zo ja, dan deel die. Zo belachelijk.

Zag ook foto's bovendrijven op Twitter van mensen die in het vondelpark bezig waren met Yoga oefeningen. Maar volgens mij waren die ook gedeeld in deze topicreeks.
pi_192194126
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 21:28 schreef mother_mercury het volgende:

[..]

Dat gaan we dus niet. Het zal waarschijnlijk, net als in Italië, de groep van 50+ ers betreffen.
quote:
[quote]WHO-baas waarschuwt jongeren: 'Jullie zijn niet onoverwinnelijk'
[/quote]

https://www.nu.nl/coronav(...)onoverwinnelijk.html
pi_192194131
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:02 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

En dat is iets dat zeker gaat gebeuren.
Straks als wij allemaal immuun zijn, en de rest nog uit de lock down moeten komen dan bouwen wij al langzaam op :)

Hopelijk
pi_192194133
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:02 schreef vosss het volgende:

[..]

Dit is niet echt toch?????
Als ik het fragment vind, dan deel ik die in deze topicreeks. Was omstreeks 5 a 6 uur via NPO.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 22:03:28 #218
366583 Lemsterr
Dorpsidioot
pi_192194135
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:02 schreef Confetti het volgende:

[..]

We leven hier een beetje in een bubbel hoor, net als politici. Wij zijn allemaal goed ingelezen, volgen alles en weten hoe het eraan toe gaat in de IC's hier en in het buitenland. Al dat volk bij de Gamma komt niet verder dan heel af en toe een bericht op facebook. Ze hebben gewoon geen idee, het interesseert ze ook niet echt, dus moeten we ook niet op ze rekenen.
Dit.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 21 maart 2020 @ 22:03:30 #219
163650 Greys
pi_192194137
quote:

En nog steeeeeds geen tijd voor strengere maatregelen kennelijk. Ik heb daar ook alles behalve zin in maar íemand daar die hoog in de boom zit qua bepalen moet dit toch ook zien dat het zo niet langer kan? Ik snap er echt niks meer van.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192194142
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 21:59 schreef Kekster het volgende:

[..]

Total lockdown != geen besmettingen. Ik denk dat er nog zat zullen plaatsvinden in de supermarkt.
Maar wel een R < 1, waardoor de stortvloed tijdelijk keert. Na het kritieke punt is er niets meer. Dan zijn ambulances vol, bedden vol, personeel doodop en er komt voorlopig geen einde aan.

Dan krijg je dus dat mensen sterven in huis zonder enige zorg en overvolle crematoria.

Niemand verwacht dat het virus uitdooft met een lockdown. Niemand vraagt ook om 3 maanden in isolatie te zitten. Men wil graag dat de rem er op komt, zodat de zooi kan inventariseren, voordat er een tsunami aan patiënten zijn.

Elke dag lijkt er nieuwe informatie binnen te komen (lijkt..), dus zorg eerst dat je weet wat het is. Is het echt een seizoensgriep, of is het een airborne SARS-AIDS-je kan je longen nooit meer normaal gebruiken virus. Alles is toch al stuk qua economie. Ga dan niet paniekerig door met wat je deed, totdat het niet meer kan.

Geef jezelf ruimte en maar daar gebruik van. Ook een idee.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 22:03:58 #221
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192194143
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 21:58 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Interessant, maar ook dat ga je niet volhouden :)

Uiteindelijk moet je toch mensen gaan (laten) overlijden. Of Noodhospitalen inrichten.

Plaats het even in perspectief. we zijn met 17.000.000 Nederlanders. Er hebben er 'pas' 1500 Corona o.i.d. Dat is zo'n absurd laag percentage.
Wij zitten ondertussen op 3631 en dit getal is natuurlijk vele en vele malen hoger. Dat geven zij zelf ook toe.

Als je er van uitgaat dat ze alleen de ernstige gevallen tellen zijn deze 3631 patiënten hooguit 20% van alle gevallen.

Als 3631 gelijk is aan 20% dan hebben wij dus 18155 besmette personen in dit land. Ik denk echter dat dit getal nog hoger ligt, maar dat is een combinatie van wat kansberekening logica en onderbuikgevoelens, dus hou dat er wel buiten :P
pi_192194146
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 21:28 schreef SecretStoryWous het volgende:
Worden post/pakketjes met een eventuele lock-down nog wel bezorgd?
Alleen die van Easytoys.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 22:04:29 #223
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192194159
quote:

Dat is erg zorgwekkend
pi_192194160
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:03 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Als ik het fragment vind, dan deel ik die in deze topicreeks. Was omstreeks 5 a 6 uur via NPO.
Domheid kent geen grenzen klaarblijkelijk. Mijn god zeg. Het zou om te lachen zijn als het niet zo triest was ;(
vosss is de naam,
  zaterdag 21 maart 2020 @ 22:04:30 #225
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192194161
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 21:47 schreef Kyran het volgende:
Adempauze waar @:_I het over heeft is ook waar ik dus al dagen voor pleit.

Niemand weet of het volgende week uit de hand gaat lopen, want niemand heeft werkelijk ook maar een idee hoeveel effect de maatregelen gaan hebben, zelfs het RIVM en NVIC niet. Dit kan je ook wel zien aan het feit dat ze twee dagen geleden nog hun verwachtingen hebben aangepast en met een schattingen van 500 tot 1000 kwamen.

Ik snap gewoon niet waarom wij niet even drie tot vier weken iets harder op de rem kunnen trappen.

- Sluit niet essentiële winkels
- Voer een samenscholingsverbod in
- Voer een verbod in om met meer dan X man in een winkel te zijn

Wees vooral ook DUIDELIJK richting je burgers.

Gebruik die drie tot vier weken voor bijvoorbeeld:

- Inkopen van materialen (tests, mondkapjes, schorten, beademingsapparaten etc.
- Voorbereiden zorg (personeel, indeling, waarborgen reguliere zorg)
- Voorbereiden GGD

Daarna kan je het leven weer beetje bij beetje op gang laten komen. Veel testen, duidelijke en ruime quarantaine regels toepassen, social distancing aanhouden etc. Indien je IC's alsnog snel vol beginnen te lopen doe je weer een stapje terug. Indien je IC's leeg blijven laat je de teugels weer een beetje los. Zo zorg je ook dat je bevolking heel langzaam immuniteit opbouwt.

Ondertussen kan je hopen dat de zomer helpt bijvoorbeeld etc. Dit is volgens mij echt één van de weinige manieren om dit over een langere periode vol te kunnen houden. Je kan niet maandenlang je IC's op volle capaciteit laten draaien en je reguliere zorg zo hard als no indammen.
Ik lees je waarderend maar dit kan en gaat in die samenstelling "even" niet werken.

Hooguit in accenten. Het leven is niet alleen boodschappen halen want die moeten er wel zijn en waar mensen moeten kunnen komen. De hele lijn van onze samenleving kun je NIET stilleggen.
Maximaal een paar dagen (wat ik al betwijfel) is met nodige voorbereiding mogelijk.
Dit levert qua mitigatie niets op.... de maatregelen zullen als uitwerking vele malen nadeliger zijn dan het nu iets oplost..
Natuurlijk zeg je dan.... de vit/rale mensen/functies zijn vrijgesteld waarna vervolgens een hele trits komt van aan hun gekoppelde consequenties. De intrinsieke denkfout is dat je de bevolking zou kunnen opsplitsen in een ver - en zorgend deel.
Op zijn allerbest zul je 10 miljoen mensen periodiek kunnen "opsluiten" waarbij de rest incl dat "GGD personeel" de boel dan in de gaten -en draaiend houdt.... echter die 7 miljoen komen als onderdeel van diezelfde bevolking weer thuis bij die 10 miljoen opgeslotenen.

Ik zie echt weinig tot nauwelijks verschil met wat onze regering/RIVM reeds doet en wil doen: toevloed van IC reguleren zodat we op de grens van het mogelijke gaan/blijven balanceren. Dat zie je nu ook met de verplaatsingen van patiënten naar capaciteitsplekken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192194164
En nog steeds zou ik woensdag, vrijdag en misschien ook donderdag en maandag naar school moeten om te surveilleren bij schoolexamens.

Wil ik een keer braaf de regels vormen, is het weer niet goed..
  zaterdag 21 maart 2020 @ 22:04:34 #227
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192194165
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:02 schreef Momo het volgende:

[..]

Geen tijd om ernstig ziek te worden nee of een hartaanval te krijgen ofzo :{
Dat is eigenlijk best eng. Weet je wat ze ook op Nieuwsuur hebben uitgezonden? Dat het leger helpt met het logistiek binnen ziekenhuizen. Brrrr.

Ik dacht dat dit nooit zou gebeuren in NL
pi_192194170
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 21:28 schreef roos94 het volgende:
Even een serieuze vraag. Voor mijn afstuderen moet ik bij twintig verschillende 65+ers thuis langs voor een interview. Meeste zijn rond de 70/80 jaar. Zonder dit kan ik niet afstuderen. Telefonisch is niet mogelijk omdat ik de leefomgeving moet beoordelen.

Wanneer zouden jullie inschatten dat ik dit kan gaan doen?
27 maart om 13.59.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 22:04:57 #229
416575 crew  Evenstar
pi_192194174
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 21:59 schreef Kekster het volgende:

[..]

Total lockdown != geen besmettingen. Ik denk dat er nog zat zullen plaatsvinden in de supermarkt.
Absoluut, maar dat is ook niet erg. Zolang je zorg het maar kan opvangen.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 22:05:39 #230
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192194198
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:03 schreef Greys het volgende:

[..]

En nog steeeeeds geen tijd voor strengere maatregelen kennelijk. Ik heb daar ook alles behalve zin in maar íemand daar die hoog in de boom zit qua bepalen moet dit toch ook zien dat het zo niet langer kan? Ik snap er echt niks meer van.
Tsjah, de vorige minister is ingezakt omdat hij het allemaal niet meer aankon. Ook een teken dat niet goed is.
pi_192194199
Rutte moet denk ik wel morgen weer iets van zich laten horen.

Ik snap dat hij een liberaal is, maar de onrust onder het volk begint nu wel groot te worden. In zo'n periode dan een heel weekend niet spreken is te lang.
pi_192194214
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:02 schreef Confetti het volgende:

[..]

Exact. Men hier op Fok! of op Reddit! zijn niet representatief voor het volk dat buiten rondhangt. Dat heb ik inderdaad gemerkt, en nu je het zo zegt..

Wij volgen het nieuws en de statistieken als nerds en als nieuwsverslaafden nauw op de voet. Tot de minuut. En dat leidt ertoe dat wij enerzijds goed geïnformeerd zijn maar anderzijds sneller in een humeursdipje belanden, in ons broek schijten en door al die nieuwssignalen. Meestal ook niet altijd productief. Voordat je het weet, heb je je hele dag besteed aan het volgen van deze topicreeks, liveblogs etc.
pi_192194227
Mensen - laten we het ook in perspectief plaatsen. Ja, er was wat ophoping ni het Amsterdamse bos. Ja, er waren mensen dicht op elkaar in Zandvoort.

MAAR we zijn al 90% afgeschaald ten opzichte van 6 dagen geleden. Toen zaten we nog met 18.000.000 Nederlanders te feesten, op elkaar, naar voetbal, uit eten. Alles kon nog.

Laten we nu niet alleen zeiken op wat mensen die zich niet aan de 1.5 meter houden. HEEEEL veel mensen doen dat namelijk ook WEL. En zijn voorzichtig.

Dit gaat nog maanden duren. En laten we dan maar een klap krijgen. Mensen die niet geholpen kunnen worden. Het is (serieus) niet anders. Zo sta ik er ook in.
Love is in the air!
pi_192194239
http://imgur.com/gallery/wna6En9

Ondertussen in duitsland.
pi_192194248
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 21:58 schreef Sucuk het volgende:
Als iedereen gewoon verdomme had geluisterd naar de huidige maatregelen, was verzwaring niet nodig geweest. Alleen er zijn een heleboel mensen die blijkbaar ongelukkig zijn thuis waarbij hun 'thuis' geen thuis is. Mensen draaien gelijk door van wat thuiszitten.
Het publiek heeft deels schuld, daar heb je helemaal gelijk in. Maar je vergeet dat het RIVM en onze leiders wel wekenlang mixed signals hebben afgegeven, foute informatie, aan diezelfde burgers die ze nu de schuld in de schoenen willen schuiven.

Kinderen lopen geen risico, je bent niet besmettelijk als je geen symptomen vertoond...noem ze maar op. Aangetoond onjuiste informatie.

Dat is ook niet echt bevorderlijk voor de mate van kennis en inzicht bij het grote publiek.

quote:

[..]

Zo iemand wil het gewoon goed SMART hebben, denk ik. :Y) _O-
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192194250
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:05 schreef Kalgoorlie het volgende:
Rutte moet denk ik wel morgen weer iets van zich laten horen.

Ik snap dat hij een liberaal is, maar de onrust onder het volk begint nu wel groot te worden. In zo'n periode dan een heel weekend niet spreken is te lang.
Rutte heeft duidelijk aangegeven dat hij dit niet als politiek ziet. Dus ik denk dat hij boven komt drijven als óf de maatschappelijke druk té groot wordt of als hij geadviseerd wordt door het RIVM om nieuwe acties te nemen. Of én én.
pi_192194251
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 21:40 schreef Sapstengel het volgende:
AH hier heeft plexiglas en strepen op de grond bij de kassa voor de afstand.
1,5 meter afstand in de rij tot de persoon voor je, maar naast je staat gewoon iemand, had ik vandaag. _O-
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 22:08:06 #238
416575 crew  Evenstar
pi_192194252
quote:

[..]

Er zijn ook gewoon kinderfeestjes gehouden, want "Rutte had toch gezegd dat er eigenlijk geen reden was om scholen te sluiten, maar dat het is gedaan onder sociale druk" .....
pi_192194255
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:07 schreef SunZomer het volgende:
http://imgur.com/gallery/wna6En9

Ondertussen in duitsland.
Oude tijden herleven
pi_192194258
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:06 schreef Sucuk het volgende:
Voordat je het weet, heb je je hele dag besteed aan het volgen van deze topicreeks, liveblogs etc.
Ik herken dit totaal niet. Ik weet ook niet hoe ik in de top 5 posters van deze reeks terecht ben gekomen. Dat moet een bug zijn. Ik ontken. Alles.
vosss is de naam,
  Spellchecker zaterdag 21 maart 2020 @ 22:08:24 #241
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192194259
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:01 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Hield de interviewer 1.5m afstand?
En had hij een schone "microfoon" ????
  zaterdag 21 maart 2020 @ 22:08:56 #242
62913 Blik
The one and Only!
pi_192194265
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:06 schreef Landgeld het volgende:
Mensen - laten we het ook in perspectief plaatsen. Ja, er was wat ophoping ni het Amsterdamse bos. Ja, er waren mensen dicht op elkaar in Zandvoort.

MAAR we zijn al 90% afgeschaald ten opzichte van 6 dagen geleden. Toen zaten we nog met 18.000.000 Nederlanders te feesten, op elkaar, naar voetbal, uit eten. Alles kon nog.

Laten we nu niet alleen zeiken op wat mensen die zich niet aan de 1.5 meter houden. HEEEEL veel mensen doen dat namelijk ook WEL. En zijn voorzichtig.

Dit gaat nog maanden duren. En laten we dan maar een klap krijgen. Mensen die niet geholpen kunnen worden. Het is (serieus) niet anders. Zo sta ik er ook in.
Helemaal mee eens, zoals ik al eerder zei worden er een paar dingen uitvergroot, maar ik heb ook een hoop andere voorbeelden gezien vandaag. Incl. een centrum Utrecht dat zo goed als leeg was
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 maart 2020 @ 22:08:57 #243
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192194266
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:08 schreef vosss het volgende:

Ik herken dit totaal niet. Ik weet ook niet hoe ik in de top 5 posters van deze reeks terecht ben gekomen. Dat moet een bug zijn. Ik ontken. Alles.
Jij post hier vrijwel nooit :{w
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_192194267
Voor iedereeen die een totale lockdown willen

https://www.trouw.nl/leve(...)gezondheid~b7195557/
just give a second thought
what if we don't get caught...
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 22:09:02 #245
416575 crew  Evenstar
pi_192194268
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Twee weken minimaal na geen symptomen meer.
Heb de tweet al paar keer gezien van ze. Nu ff te lui om terug te zoeken maar ik beloof dat ze dat zeggen.
Yup, dat is inderdaad wat WHO zegt.
pi_192194269
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:08 schreef Smack10 het volgende:

[..]

1,5 meter afstand in de rij tot de persoon voor je, maar naast je staat gewoon iemand, had ik vandaag. _O-
:')
Love is in the air!
pi_192194274
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:06 schreef Landgeld het volgende:

Gedeeltelijk mee eens. Er is een afname van sociaal contact ja, maar we zijn ook maar net begonnen. Op een gegeven moment zijn mensen het zat en gaan weer op bezoek bij familie, vrienden, verjaardagen en ga zo maar door. De verveling begint nu al toe te slaan is gebleken dit weekend. Je ontkomt niet aan harde onderdrukking als je het voor een lange periode moet volhouden.
pi_192194282
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:07 schreef Salina het volgende:

[..]

Het publiek heeft deels schuld, daar heb je helemaal gelijk in. Maar je vergeet dat het RIVM en onze leiders wel wekenlang mixed signals hebben afgegeven, foute informatie, aan diezelfde burgers die ze nu de schuld in de schoenen willen schuiven.

Kinderen lopen geen risico, je bent niet besmettelijk als je geen symptomen vertoond...noem ze maar op. Aangetoond onjuiste informatie.

Dat is ook niet echt bevorderlijk voor de mate van kennis en inzicht bij het grote publiek.
[..]

Zo iemand wil het gewoon goed SMART hebben, denk ik. :Y) _O-
Eens. Maar ik ga altijd uit van gezond verstand uit en meerdere bronnen. Helaas ben ik gevoelig voor de bias dat ik dan ervan uitga dat iedereen denkt zoals ik dat doe. Wat best naïef is.

Mijn tactiek is simpel: zo lang mogelijk de rit thuis uit zitten, lekker thuiswerken en lekker thuis sporten.
pi_192194288
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:07 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Rutte heeft duidelijk aangegeven dat hij dit niet als politiek ziet. Dus ik denk dat hij boven komt drijven als óf de maatschappelijke druk té groot wordt of als hij geadviseerd wordt door het RIVM om nieuwe acties te nemen. Of én én.
Maar zijn politieke gedachtegang haal je er niet zomaar uit. De aanpak is duidelijk liberaal, maar het volk kan niet met zo'n grote verantwoordelijkheid omgaan, dat moet echt van hoger hand aangepakt worden.

Het is ook allemaal van dat slappe half half gedoe. Alle eet- en drinkgelegenheden sluiten hun deuren. Nu hebben ze allemaal gewoon hun deuren open, en staan er 5-10 mensen binnen die komen afhalen. Dat is echt niet veel meer of minder dan normaal er zitten te eten in veel kleine tentjes. Schiet niet op dit.
pi_192194294
EricChrSmit twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 14:35:38 Mijn broertje woont in Spanje. Boodschappen doen: in de rij staan 2,5 meter afstand, ontsmetten bij binnenkomst, handschoenen aan, afstand houden bij het winkelen, bon meenemen. Geen bon bij aanhouding door politie? 300 euro boete. Tweede vergrijp: 6.000 euro boete. reageer retweet
2,5m en bonplicht. Vamos!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')