Dat is eigenlijk best eng. Weet je wat ze ook op Nieuwsuur hebben uitgezonden? Dat het leger helpt met het logistiek binnen ziekenhuizen. Brrrr.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Geen tijd om ernstig ziek te worden nee of een hartaanval te krijgen ofzo
27 maart om 13.59.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:28 schreef roos94 het volgende:
Even een serieuze vraag. Voor mijn afstuderen moet ik bij twintig verschillende 65+ers thuis langs voor een interview. Meeste zijn rond de 70/80 jaar. Zonder dit kan ik niet afstuderen. Telefonisch is niet mogelijk omdat ik de leefomgeving moet beoordelen.
Wanneer zouden jullie inschatten dat ik dit kan gaan doen?
Absoluut, maar dat is ook niet erg. Zolang je zorg het maar kan opvangen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:59 schreef Kekster het volgende:
[..]
Total lockdown != geen besmettingen. Ik denk dat er nog zat zullen plaatsvinden in de supermarkt.
Tsjah, de vorige minister is ingezakt omdat hij het allemaal niet meer aankon. Ook een teken dat niet goed is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:03 schreef Greys het volgende:
[..]
En nog steeeeeds geen tijd voor strengere maatregelen kennelijk. Ik heb daar ook alles behalve zin in maar íemand daar die hoog in de boom zit qua bepalen moet dit toch ook zien dat het zo niet langer kan? Ik snap er echt niks meer van.
Exact. Men hier op Fok! of op Reddit! zijn niet representatief voor het volk dat buiten rondhangt. Dat heb ik inderdaad gemerkt, en nu je het zo zegt..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
We leven hier een beetje in een bubbel hoor, net als politici. Wij zijn allemaal goed ingelezen, volgen alles en weten hoe het eraan toe gaat in de IC's hier en in het buitenland. Al dat volk bij de Gamma komt niet verder dan heel af en toe een bericht op facebook. Ze hebben gewoon geen idee, het interesseert ze ook niet echt, dus moeten we ook niet op ze rekenen.
Het publiek heeft deels schuld, daar heb je helemaal gelijk in. Maar je vergeet dat het RIVM en onze leiders wel wekenlang mixed signals hebben afgegeven, foute informatie, aan diezelfde burgers die ze nu de schuld in de schoenen willen schuiven.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:58 schreef Sucuk het volgende:
Als iedereen gewoon verdomme had geluisterd naar de huidige maatregelen, was verzwaring niet nodig geweest. Alleen er zijn een heleboel mensen die blijkbaar ongelukkig zijn thuis waarbij hun 'thuis' geen thuis is. Mensen draaien gelijk door van wat thuiszitten.
Zo iemand wil het gewoon goed SMART hebben, denk ik.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:00 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Niet boos, maar teleurgesteld in het collectieve intelligentieniveau. Zag vanavond in het nieuws nog een interview met iemand die zei ''het advies is om 1.5m afstand te houden, maar er is niet gezegd op welke momenten dat geldt en op welke plekken. Het is veel te onduidelijk''. Ik viel van mijn stoel, zo geschokt was ik.
Rutte heeft duidelijk aangegeven dat hij dit niet als politiek ziet. Dus ik denk dat hij boven komt drijven als óf de maatschappelijke druk té groot wordt of als hij geadviseerd wordt door het RIVM om nieuwe acties te nemen. Of én én.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:05 schreef Kalgoorlie het volgende:
Rutte moet denk ik wel morgen weer iets van zich laten horen.
Ik snap dat hij een liberaal is, maar de onrust onder het volk begint nu wel groot te worden. In zo'n periode dan een heel weekend niet spreken is te lang.
1,5 meter afstand in de rij tot de persoon voor je, maar naast je staat gewoon iemand, had ik vandaag.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:40 schreef Sapstengel het volgende:
AH hier heeft plexiglas en strepen op de grond bij de kassa voor de afstand.
Er zijn ook gewoon kinderfeestjes gehouden, want "Rutte had toch gezegd dat er eigenlijk geen reden was om scholen te sluiten, maar dat het is gedaan onder sociale druk" .....quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:00 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Niet boos, maar teleurgesteld in het collectieve intelligentieniveau. Zag vanavond in het nieuws nog een interview met iemand die zei ''het advies is om 1.5m afstand te houden, maar er is niet gezegd op welke momenten dat geldt en op welke plekken. Het is veel te onduidelijk''. Ik viel van mijn stoel, zo geschokt was ik.
Oude tijden herlevenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:07 schreef SunZomer het volgende:
http://imgur.com/gallery/wna6En9
Ondertussen in duitsland.
Ik herken dit totaal niet. Ik weet ook niet hoe ik in de top 5 posters van deze reeks terecht ben gekomen. Dat moet een bug zijn. Ik ontken. Alles.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:06 schreef Sucuk het volgende:
Voordat je het weet, heb je je hele dag besteed aan het volgen van deze topicreeks, liveblogs etc.
En had hij een schone "microfoon" ????quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hield de interviewer 1.5m afstand?
Helemaal mee eens, zoals ik al eerder zei worden er een paar dingen uitvergroot, maar ik heb ook een hoop andere voorbeelden gezien vandaag. Incl. een centrum Utrecht dat zo goed als leeg wasquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:06 schreef Landgeld het volgende:
Mensen - laten we het ook in perspectief plaatsen. Ja, er was wat ophoping ni het Amsterdamse bos. Ja, er waren mensen dicht op elkaar in Zandvoort.
MAAR we zijn al 90% afgeschaald ten opzichte van 6 dagen geleden. Toen zaten we nog met 18.000.000 Nederlanders te feesten, op elkaar, naar voetbal, uit eten. Alles kon nog.
Laten we nu niet alleen zeiken op wat mensen die zich niet aan de 1.5 meter houden. HEEEEL veel mensen doen dat namelijk ook WEL. En zijn voorzichtig.
Dit gaat nog maanden duren. En laten we dan maar een klap krijgen. Mensen die niet geholpen kunnen worden. Het is (serieus) niet anders. Zo sta ik er ook in.
Jij post hier vrijwel nooitquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:08 schreef vosss het volgende:
Ik herken dit totaal niet. Ik weet ook niet hoe ik in de top 5 posters van deze reeks terecht ben gekomen. Dat moet een bug zijn. Ik ontken. Alles.
Yup, dat is inderdaad wat WHO zegt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Twee weken minimaal na geen symptomen meer.
Heb de tweet al paar keer gezien van ze. Nu ff te lui om terug te zoeken maar ik beloof dat ze dat zeggen.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
1,5 meter afstand in de rij tot de persoon voor je, maar naast je staat gewoon iemand, had ik vandaag.
Gedeeltelijk mee eens. Er is een afname van sociaal contact ja, maar we zijn ook maar net begonnen. Op een gegeven moment zijn mensen het zat en gaan weer op bezoek bij familie, vrienden, verjaardagen en ga zo maar door. De verveling begint nu al toe te slaan is gebleken dit weekend. Je ontkomt niet aan harde onderdrukking als je het voor een lange periode moet volhouden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:06 schreef Landgeld het volgende:
Mensen - laten we het ook in perspectief plaatsen. Ja, er was wat ophoping ni het Amsterdamse bos. Ja, er waren mensen dicht op elkaar in Zandvoort.
MAAR we zijn al 90% afgeschaald ten opzichte van 6 dagen geleden. Toen zaten we nog met 18.000.000 Nederlanders te feesten, op elkaar, naar voetbal, uit eten. Alles kon nog.
Laten we nu niet alleen zeiken op wat mensen die zich niet aan de 1.5 meter houden. HEEEEL veel mensen doen dat namelijk ook WEL. En zijn voorzichtig.
Dit gaat nog maanden duren. En laten we dan maar een klap krijgen. Mensen die niet geholpen kunnen worden. Het is (serieus) niet anders. Zo sta ik er ook in.
Eens. Maar ik ga altijd uit van gezond verstand uit en meerdere bronnen. Helaas ben ik gevoelig voor de bias dat ik dan ervan uitga dat iedereen denkt zoals ik dat doe. Wat best naïef is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:07 schreef Salina het volgende:
[..]
Het publiek heeft deels schuld, daar heb je helemaal gelijk in. Maar je vergeet dat het RIVM en onze leiders wel wekenlang mixed signals hebben afgegeven, foute informatie, aan diezelfde burgers die ze nu de schuld in de schoenen willen schuiven.
Kinderen lopen geen risico, je bent niet besmettelijk als je geen symptomen vertoond...noem ze maar op. Aangetoond onjuiste informatie.
Dat is ook niet echt bevorderlijk voor de mate van kennis en inzicht bij het grote publiek.
[..]
Zo iemand wil het gewoon goed SMART hebben, denk ik.![]()
Maar zijn politieke gedachtegang haal je er niet zomaar uit. De aanpak is duidelijk liberaal, maar het volk kan niet met zo'n grote verantwoordelijkheid omgaan, dat moet echt van hoger hand aangepakt worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:07 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Rutte heeft duidelijk aangegeven dat hij dit niet als politiek ziet. Dus ik denk dat hij boven komt drijven als óf de maatschappelijke druk té groot wordt of als hij geadviseerd wordt door het RIVM om nieuwe acties te nemen. Of én én.
2,5m en bonplicht. Vamos!twitter:EricChrSmit twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 14:35:38Mijn broertje woont in Spanje. Boodschappen doen: in de rij staan 2,5 meter afstand, ontsmetten bij binnenkomst, handschoenen aan, afstand houden bij het winkelen, bon meenemen. Geen bon bij aanhouding door politie? 300 euro boete. Tweede vergrijp: 6.000 euro boete. reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |