Als iemand van het apparaat af moet (dood of hersteld) gelijk een extra slang eraan hangen. Ook bij de apparaten die nu niet gebruikt worden, snel extra slangen eraan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik denk dat de apparaten waar al mensen aan liggen 24/7 moeten werken, dus daar zal sowieso niet zonder meer aan geknutseld kunnen worden.
Stuk of 50 doden erbij morgen en we klimmen snel!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:43 schreef riazop het volgende:
We kunnen morgen 4e van de wereld worden met doden
Aantal doden per 1 miljoen inwoners
1. Italië 82
2. Spanje 29
3. Iran 19
4. Frankrijk 8,7
5. Zwitserland 8,6
6. Nederland 8,3
7. Belgie 5,8
8. Verenigd Koninkrijk 3,5
9 Denemarken 2,3
10. China 2,3
11. Zweden 2,0
China stopte pas met censureren halverwege januari toen het al te laat was. En zelfs dan was alles gewoon onder controle tot in Italië de hel uitbrak .quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:44 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Daar is het misgegaan. In plaats van een lakse houding, had alles geannuleerd moeten worden. Het Coronavirus loopt al officieel rond sinds december (misschien zelfs eerder). Totdat het Nederland echt had bereikt, was het eerst nog in Italië aan de gang. Nederland had genoeg tijd om lessen te trekken uit andere landen en zich voor te bereiden.
Helaas waren wij weer zoals vanouds 'nuchter'. Maar volgens mij is dat hoe wij ons zelf willen zien, nuchter. Maar in werkelijkheid zijn wij arrogant en denken het wel beter te weten dan alle wetenschappers en andere landen.
Troost je, in de meeste andere landen is het ook gewoon goed mis aan het gaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:44 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Daar is het misgegaan. In plaats van een lakse houding, had alles geannuleerd moeten worden. Het Coronavirus loopt al officieel rond sinds december (misschien zelfs eerder). Totdat het Nederland echt had bereikt, was het eerst nog in Italië aan de gang. Nederland had genoeg tijd om lessen te trekken uit andere landen en zich voor te bereiden.
Helaas waren wij weer zoals vanouds 'nuchter'. Maar volgens mij is dat hoe wij ons zelf willen zien, nuchter. Maar in werkelijkheid zijn wij arrogant en denken het wel beter te weten dan alle wetenschappers en andere landen.
Achteraf is makkelijk praten. Je gaat het grootste volksfeest na Koningsdag niet cancellen op basis van wat er in een ander land gebeurtquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:44 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Hulde!!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:44 schreef Sfancta het volgende:
Tienduizend vrijwilligers gaan de komende tijd, onder de naam Bezorg de Zorg, boodschappen doen voor mensen in de zorgsector. Veel zorgpersoneel stuit 's avonds na een werkdag op lege schappen, zo heeft de ervaring geleerd. Het idee komt vandaan bij het bedrijf Roamler, dat normaal gesproken bedrijven uit de retailbranche voorziet van uiteenlopende diensten. Veel personeel zit thuis in verband met de coronacrisis.
Volgens de initiatiefnemers verdienen de medewerkers in de zorg wel iets beters dan lege schappen en volle supermarkten en dus worden zij via de website www.bezorg-dezorg.nl gelinkt aan een vrijwilliger die in de buurt woont. Vervolgens wordt het afgehandeld met een Tikkie, een betaalmethode via Whatsapp of SMS.
Denk dat de meeste mensen geen idee hebben wat er bijvoorbeeld in Italië gaande is en het ze ook niet kan schelen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:40 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dit doet me afvragen wat er momenteel door het hoofd van iemand als Barbie heen gaat.
Maar misschien krijgt ze alsnog wat mee, en heeft ze al voor een jaar aan nepnagels vooruit gehamsterd.
Half Nederland geeft geen zak.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Achteraf is makkelijk praten. Je gaat het grootste volksfeest na Koningsdag niet cancellen op basis van wat er in een ander land gebeurt
Kansloos.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar stond een artikel over in de Volkskrant. Een van de jongeren zei dat z'n geloof hem beschermt.![]()
Dus je vindt de aanslagen in Madrid 2004 ook minder erg, zoals onze Spaanse premier dat vindt?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het sleutelwoord in deze uitspraak is dan ook 'sinds'. Als in: het ergste wat we meegemaakt hebben in NL ná WO II.
alsof Nederlanders de grens nog ergens over mogenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als de all inclusive naar Turkije maar niet in gevaar komt.
Stuk niet gelezen maar totdat er een zeer succesvol geneesmiddel en/of vaccin beschikbaar is is dat idd je enige wapen tegen het virus.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik las vandaag dit stuk: We’re not going back to normal. Daarin wordt voorspeld dat we nood zullen hebben aan periodieke episodes van 'social distancing':
[ afbeelding ]
"Mild" in de statistieken is alles tot het ziekenhuis. Dus ook de mensen die bloed ophoesten en ijlend van de koorts liggen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Thanks voor jouw antwoord.
Ik meende ergens gelezen te hebben dat de meerderheid (dus plus minus 60% imo) dit als een gewone griep ervaart.
Met de verdubbeltruc van de Canadese arts kunnen we 3000 mensen beademen. Extra slangen aan de beademingsapparaten en verdubbelen van het vermogen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:07 schreef Kyran het volgende:
Exponentieel probleem: Exponentiële groei van aantal IC patiënten (gebaseerd op verdubbeling iedere vier dagen)
Dag 1: 351
Dag 4: 702
Dag 8: 1404
Dag 12: 2808
Zeg niet dat het bij ons zo ver komt, maar gewoon even om duidelijk te maken dat een paar bedden plaatsen weinig gaat uitmaken.
Lineaire oplossing: Leger heeft 80 IC-bedden, calamiteitenhospitaal heeft 12 IC-bedden, opschalen kan 500 IC-bedden opleveren, afschalen van andere zorg kan 500 IC-bedden opleveren.
Je hebt dus vier verschillende bronnen moeten gebruiken en krijgt dan 1092 bedden extra en hebt nog steeds niet genoeg.
Enige oplossing is je exponentiële groei stoppen of dusdanig afremmen dat je het wel kan oplossen met extra IC-bedden, personeel of roulatie van patiënten.
Spanje hield de uitbraak bewust stil i.v.m. economische belangen toerisme want er waren een aantal zeer grote evenementen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:40 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar dan aanhalen dat dit de ergste crisis is sinds WOII vind ik ook wel overdreven. Vergeleken met WOII is corona uiteraard veel minder erg. Dat over dramatiserende helpt ook niemand.
Dit denk ik ook, alleen mochten ze zich ziek voelen - thuis uitgriepen en immuun worden voor het virus.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:45 schreef Kaji het volgende:
Wat is precies het probleem als jongere of gezonde mensen (d.w.z. het grootste deel van de bevolking) met elkaar in contact komen? Zorgt alleen maar voor groepsimmuniteit. Ik snap niet waarom er zo hysterisch gedaan wordt over mensen die naar een park of bouwmarkt gaan. Het lijkt me vooral belangrijk contact met risicogroepen te vermijden.
Was niet achterafquote:
Ah, dat lijkt op de zaagtand die ik vanmiddag voor me had toen ik het omschreef. Dit lijkt mij ook de meest logische optie. Alleen denk ik dat elke piek kleiner wordt, want mensen en bedrijven passen zich aan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik las vandaag dit stuk: We’re not going back to normal. Daarin wordt voorspeld dat we nood zullen hebben aan periodieke episodes van 'social distancing':
[ afbeelding ]
Is iedereen op dat schip blootgesteld aan het virus? Want ik las 25% besmet, waarvan de helft zonder symptomen. Als iedereen is blootgesteld aan het virus, zou uiteindelijk 10-15% maar iets merken dan..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:47 schreef _I het volgende:
[..]
"Mild" in de statistieken is alles tot het ziekenhuis. Dus ook de mensen die bloed ophoesten en ijlend van de koorts liggen.
Maar bij dat cruiseschip bleek bijna 50% van de besmette mensen asymtomatisch te zijn. Weet alleen niet of deze mensen later alsnog ziek werden.
Goeie genade, natuurlijkquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:47 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dus je vindt de aanslagen in Madrid 2004 ook minder erg, zoals onze Spaanse premier dat vindt?
Gewoon het kutvolk dat zich niet aan de regels houdt keihard neerknuppelenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Stuk niet gelezen maar totdat er een zeer succesvol geneesmiddel en/of vaccin beschikbaar is is dat idd je enige wapen tegen het virus.
Omdat ook een percentage van die "jonge gezonde" mensen in het ziekenhuis zullen belanden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:45 schreef Kaji het volgende:
Wat is precies het probleem als jongere of gezonde mensen (d.w.z. het grootste deel van de bevolking) met elkaar in contact komen? Zorgt alleen maar voor groepsimmuniteit. Ik snap niet waarom er zo hysterisch gedaan wordt over mensen die naar een park of bouwmarkt gaan. Het lijkt me vooral belangrijk contact met risicogroepen te vermijden.
Zo'n boeiend feest is het ook weer niet. Niet alle 17 miljoen inwoners vieren Carnaval. Het blijft een subcultuur, dat Carnaval. Héél naïef, ook van het RIVM, om te denken dat het niet deze kant op zou kunnen komen. Terwijl de wereld meer dan ooit interconnected is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Achteraf is makkelijk praten. Je gaat het grootste volksfeest na Koningsdag niet cancellen op basis van wat er in een ander land gebeurt
In een notendop: we zouden daar naar verwachting 18 maanden zoet mee zijn. En het zou neerkomen op een cyclus van 2 maanden 'social distancing' (thuis werken, scholen dicht) en 1 maand business as usual.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Stuk niet gelezen maar totdat er een zeer succesvol geneesmiddel en/of vaccin beschikbaar is is dat idd je enige wapen tegen het virus.
Deze reactie gaat niet in op zijn onwaarheden, wat mi van een ander niveau zijn, omdat ze op het moment zelf direct al onwaar zijn in plaats van een achteraf bekeken prognose die niet juist bleek. Ofwel, hij lult maar wat en snapt de zaken niet zo goed (als ik het positief voor hem uitleg).quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gekeken. Lijkt bijna een 1-op-1 vertaling te zijn van het RIVM. Ook Trump heeft te laat ingegrepen inderdaad, maar wie was wel op tijd?
Welke landen dan, want Italie ging pas 14 dagen na carnaval in lockdown.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:48 schreef riazop het volgende:
[..]
Was niet achteraf
Socmed schreeuwde wekenlang om actie van de NL overheid
we hadden immers de luxe om naar andere landen te kijken, daar gebeurde het eerder
Wauw, dan moet jij terug naar de GGZ en gauw je medicijnen ophalen.quote:
Leuk als je bvb contact met je eigen vrouw die tot de risicogroep behoort moet vermijden omdat jouw jonge collega gezond is en zich dus niet druk maakt..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:45 schreef Kaji het volgende:
Geen idee. Weet ook niet of ze dat getest hebben. Die 50% was van de bevestigde gevallen. Weet ook niet of er false positives tussenzaten, of omgekeerd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:48 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Is iedereen op dat schip blootgesteld aan het virus? Want ik las 25% besmet, waarvan de helft zonder symptomen. Als iedereen is blootgesteld aan het virus, zou uiteindelijk 10-15% maar iets merken dan..
Bij de optocht in Den Bosch komen jaarlijks 300.000 mensen op af...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:50 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Zo'n boeiend feest is het ook weer niet. Niet alle 17 miljoen inwoners vieren Carnaval. Het blijft een subcultuur, dat Carnaval. Héél naïef, ook van het RIVM, om te denken dat het niet deze kant op zou kunnen komen. Terwijl de wereld meer dan ooit interconnected is.
Verwacht juist méér verbondenheid binnen de EU. Maar méér afkeer tegenover de vleesindustrie.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:52 schreef Sfancta het volgende:
Zal Europa uit elkaar gaan vallen mocht dit te lang duren, of in de aftermath erna? De Euro die verdampt.... en bijv pensioenen in zijn geheel weg?
Amerika gaat nog harder kapot met Trump aan het roerquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:52 schreef Sfancta het volgende:
Zal Europa uit elkaar gaan vallen mocht dit te lang duren, of in de aftermath erna? De Euro die verdampt.... en bijv pensioenen in zijn geheel weg?
Ja, die heeft er ook echt zo enorm veel mee te makenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:53 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Verwacht juist méér verbondenheid binnen de EU. Maar méér afkeer tegenover de vleesindustrie.
Het heeft mij enorm verbaasd dat na een week al grote aantallen ZZP'ers om staatssteun gingen vragen. Als je je eigen broek al niet een week op kunt houden...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:52 schreef Sfancta het volgende:
Groot feest oké, maar niet waard ten koste van de gezondheid van de bevolking. Het EK en Songfestival bijv. ook grote feesten voor velen, worden netjes uitgesteld.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Bij de optocht in Den Bosch komen jaarlijks 300.000 mensen op af...
Je kunt toch gewoon aan je collega vragen om afstand van je te houden?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Leuk als je bvb contact met je eigen vrouw die tot de risicogroep behoort moet vermijden omdat jouw jonge collega gezond is en zich dus niet druk maakt..
Geloof ik niks van, door de verschillende aanpak van landen nu. Wij doen in feite niet mee met de meute, zullen we hiervoor gestraft worden? Of als het wellicht beter uitpakt dan de rest de held van Europa worden?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:53 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Verwacht juist méér verbondenheid binnen de EU. Maar méér afkeer tegenover de vleesindustrie.
Logische vraag..... jongeren/kinderen zullen ouders besmetten die samen dan hun kwetsbaren gaan besmetten. Het punt is dat je dan in het begin (van maanden), een enorm aantal krijgt dat de zorg niet zal kunnen "verwerken"quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:45 schreef Kaji het volgende:
Ik vraag me af hoe jij afmeet of iets 'erg' is. Het aantal doden van het virus is nu al bijna een factor 10 hoger dan dat van de aanslagen. En dan staan we nog aan het begin van de uitbraak.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:51 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Wauw, dan moet jij terug naar de GGZ en gauw je medicijnen ophalen.
Hetzelfde qua noodfonds van Europa, en waar (nog) geen gebruik van gemaakt mag worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het heeft mij enorm verbaasd dat na een week al grote aantallen ZZP'ers om staatssteun gingen vragen. Als je je eigen broek al niet een week op kunt houden...
Wat me nog meer verbaasde was dat de minister van financiën deed alsof er een enorme geldboom in de polder staat die ons uit de brand gaat helpen. Ik geloof er niks van. Daar is veel te veel geld voor nodig als deze situatie nog een tijd gaat duren.
Ik hou van vlees.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, die heeft er ook echt zo enorm veel mee te maken.
SJW gekkies.
Goede vergelijking, EK is in de zomer en ESF over 1.5 maanden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:54 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Groot feest oké, maar niet waard ten koste van de gezondheid van de bevolking. Het EK en Songfestival bijv. ook grote feesten voor velen, worden netjes uitgesteld.
Een of andere vage smerige markt ja, vol vage beesten die wij alleen in horrorfilms zouden gebruikenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:57 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Ik hou van vlees. Het is een mogelijke aanleiding voor groeiende afkeer tegenover vlees. Corona kwam toch uit de Chinese vleesmarkt?
Dat noodgeld gaat er gewoon komen hoor.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het heeft mij enorm verbaasd dat na een week al grote aantallen ZZP'ers om staatssteun gingen vragen. Als je je eigen broek al niet een week op kunt houden...
Wat me nog meer verbaasde was dat de minister van financiën deed alsof er een enorme geldboom in de polder staat die ons uit de brand gaat helpen. Ik geloof er niks van. Daar is veel te veel geld voor nodig als deze situatie nog een tijd gaat duren.
Moeilijk te zeggen hoor. Praktisch gezien, Engeland zal tevreden zijn dat zij uit de EU zijn. Makkelijker besluitvorming..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:55 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Geloof ik niks van, door de verschillende aanpak van landen nu. Wij doen in feite niet mee met de meute, zullen we hiervoor gestraft worden? Of als het wellicht beter uitpakt dan de rest de held van Europa worden?
En zeer groot deel van de ZZP’ers in Nederland zijn verkapte werknemers met een veel te laag loon.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |