De verhoudingen zouden zijn 80/14/6 (mild-thuis/ernstig-ziekenhuis/Gevaarlijk-IC)quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is er al eens gecalculeerd (zal wel koffiedik kijken zijn) wat de omrekeningsfactor is voor elke geïdentificeerde corona case? Bijvoorbeeld alles x 5?
Maar dan aanhalen dat dit de ergste crisis is sinds WOII vind ik ook wel overdreven. Vergeleken met WOII is corona uiteraard veel minder erg. Dat over dramatiserende helpt ook niemand.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)iet-meer-welkom.html
We staan internationaal echt bekend als een parialand ondertussen.
Over ongeveer drie weken is het daar net zo'n bende iddquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:36 schreef riazop het volgende:
Hoop drama in het VK
En ook zij zullen vanaf maandag in complete lockdown gaan. En ook zij meer dan een week te laat om Italiaanse getallen te vermijden
Wat is daar dan gaande?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:24 schreef wokkelfok het volgende:
Er wordt in Engeland echt next level gehamsterd, complete lege winkels. Huilende zorgmedewerkers op tv.
NHS heeft echt woedend gereageerd.
Taiwan , Hongkong, Z Korea, Ecuadorquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gekeken. Lijkt bijna een 1-op-1 vertaling te zijn van het RIVM. Ook Trump heeft te laat ingegrepen inderdaad, maar wie was wel op tijd?
Die 6 dagen zou ik met een korreltje zout nemen. Als je ziet hoe langzaam Italie de vruchten van de lockdown kan plukken..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:40 schreef _I het volgende:
[..]
De verhoudingen zouden zijn 80/14/6 (mild-thuis/ernstig-ziekenhuis/Gevaarlijk-IC)
Incubatietijd is gemiddeld 6 dagen en testen lopen 24-48 uur achter. Je moet dus vermenigvuldigen vanuit de verhouding (omdat milde gevallen niet getest worden) en nogmaals voor de tijd. Het is dus heel lastig om een "echt" cijfer te geven.
Het advies om je handen te wassen zou waarschijnlijk al als buitensporige overheidsbemoeienis zijn gezien op dat momentquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:39 schreef Blik het volgende:
[..]
De eerste officiële besmetting was pas na carnaval. Niemand had een afgelasting van carnaval geaccepteerd op dat punt
Kan je nagaan hoe het er over weer 4 weken uit ziet..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:32 schreef Landgeld het volgende:
Wel bizar - 4 weken geleden vierden we hand in hand nog Carnaval en gingen we op vakantie, naar voetbalstadions en grote evenementen.
Inderdaad. Ik zit zowat in een full-blown depression door al het nieuws en volgen van de statistieken en het analyseren van de geografische trend en maatregelen, en het collectieve gedrag van mensen. Aan de ene kant denk ik, waarom maak ik het mijzelf moeilijk? Ik word niet betaald om hierover na te denken. Ik zit immers maar thuis proberen te overleven.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:32 schreef Salina het volgende:
[..]
En dat is goed, gezond verstand, meerdere bronnen. Zelf nadenken, informatie vergaren, interpreteren en daarop je acties ondernemen en je keuzes maken.
Maar het grote publiek dat niet, zoals ons gekken, dagelijks nieuws zit te lezen, is daar nog niet mee geholpen helaas. Die zijn nog veel meer gebaat bij een overheid en RIVM dat daadkracht vertoond en de juiste informatie verstrekt.
En het is wat jij zei in een ander berichtje: hier zitten echt wel mensen die continue het nieuws volgen, nadenken, en er veel meer mee bezig zijn dan de gemiddelde persoon die gewoon lekker zijn leventje aan het leven is zonder al te veel na te denken, terwijl wij ons hier in een halve depressie aan het discussiëren zijn. En dat wat je zegt over afgeleid zijn herken ik ook wel, zeker nu ik thuis werk; de stap richting eigen laptop en coronanieuws is snel gemaakt.
[..]
Hee, daar heb ik een paar dagen terug nog een topic over geopend: Zalig zijn de onwetenden.![]()
Ik was zo jaloers op die kat van mij, die net zo stressloos door het leven gaat als altijd, terwijl ik me alle kanten op aan het piekeren ben soms.
Het leven is gewon niet eerlijk; dommeren hebben het veel beter soms.
"Voordeel" is dat wij alsnog (alter) kunnen beslissen voor de Spaanse aanpak wanneer blijkt dat we het niet meer gaan redden. Zover is het hier nog niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)iet-meer-welkom.html
We staan internationaal echt bekend als een parialand ondertussen.
Met vandaag erbij lijken we wel steeds meer af te vlakken tov Italië.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:40 schreef Sfancta het volgende:
https://scontent-amt2-1.x(...)62101b6e&oe=5E9D5E01
Krijg er geen afbeelding van gemaakt
Daarom worden ze door de oplettende burger ook niet meer serieus genomen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:34 schreef riazop het volgende:
[..]
Het bizarre was vooral dat de rivm daarin geen enkel gevaar zag terwijl veel mensen op socmed schreeuwden om maatregelen en actie
het is 6 dagen tot eerste symptomen, idd, ziekenhuisbezoek zal wel een dag of 3/4 later liggen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die 6 dagen zou ik met een korreltje zout nemen. Als je ziet hoe langzaam Italie de vruchten van de lockdown kan plukken..
Het sleutelwoord in deze uitspraak is dan ook 'sinds'. Als in: het ergste wat we meegemaakt hebben in NL ná WO II.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:40 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar dan aanhalen dat dit de ergste crisis is sinds WOII vind ik ook wel overdreven. Vergeleken met WOII is corona uiteraard veel minder erg. Dat over dramatiserende helpt ook niemand.
Nou, duimen draaien dan maar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:43 schreef riazop het volgende:
We kunnen morgen 4e van de wereld worden met doden
Aantal doden per 1 miljoen inwoners
1. Italië 82
2. Spanje 29
2. Iran 19
3. Frankrijk 8,7
4. Zwitserland 8,6
5. Nederland 8,3
6. Belgie 5,8
7. Verenigd Koninkrijk 3,5
8 Denemarken 2,3
9. China 2,3
10. Zweden 2,0
Daar is het misgegaan. In plaats van een lakse houding, had alles geannuleerd moeten worden. Het Coronavirus loopt al officieel rond sinds december (misschien zelfs eerder). Totdat het Nederland echt had bereikt, was het eerst nog in Italië aan de gang. Nederland had genoeg tijd om lessen te trekken uit andere landen en zich voor te bereiden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:32 schreef Landgeld het volgende:
Wel bizar - 4 weken geleden vierden we hand in hand nog Carnaval en gingen we op vakantie, naar voetbalstadions en grote evenementen.
Thanks voor jouw antwoord.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:40 schreef _I het volgende:
[..]
De verhoudingen zouden zijn 80/14/6 (mild-thuis/ernstig-ziekenhuis/Gevaarlijk-IC)
Incubatietijd is gemiddeld 6 dagen en testen lopen 24-48 uur achter. Je moet dus vermenigvuldigen vanuit de verhouding (omdat milde gevallen niet getest worden) en nogmaals voor de tijd. Het is dus heel lastig om een "echt" cijfer te geven.
Ik las vandaag dit stuk: We’re not going back to normal. Daarin wordt voorspeld dat we nood zullen hebben aan periodieke episodes van 'social distancing':quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe het er over weer 4 weken uit ziet..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |