abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192196344
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:34 schreef roos94 het volgende:

[..]

Ik zie dit nergens op nieuws websites terug.
Al die fakenews zal wel gefocust zijn op Thrawmp rond deze tijd.
  Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 23:39:48 #277
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192196366
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:38 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Extra multivitamines elke dag |:) Het is niets nieuws, elke verkoudheid gaat direct naar de longen. :|W
Dan ben je er wel erg vatbaar voor, sterkte de komende periode
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_192196367
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:34 schreef roos94 het volgende:

[..]

Ik zie dit nergens op nieuws websites terug.
Gaat over Italië.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 23:39:49 #279
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192196368
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De VS heeft daar de "Strategic National Stockpile" voor, met beademingstoestellen, medicijnen etc. voor national emergencies, maar nu ze het nodig hebben lijkt er weinig in te zitten (wel genoeg anthrax vaccins om heel de bevolking in te enten dacht ik, zowat het minst nuttige dat je kan bedenken).
Idem als in Frankrijk, hebben 11 miljoen mondkapjes (expiratie 2005 of 2015 zag ik op FR2, wil ik even vanaf zijn) uit de mottenballen gehaald waarvan de elastieken zijn vergaan.
Stockpiling is leuk maar kost gewoon geld en is in goede tijden dan een gewillige besparing.
Doet mij ook denken aan een actie in NL waart we ooit 11 miljoen vaccinaties hadden besteld voor bestrijding Mexicaanse griep die niet nodig of bruikbaar waren. ... FF bron: bnn en ¤340Miljoen wegSchipperen. Verder de koe in zijn kont etc.etc.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 21 maart 2020 @ 23:40:03 #280
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192196372
Na bijna 5000 doden volgen ze (min of meer) het voorbeeld van China...
are we infinite or am I alone
pi_192196373
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:38 schreef Nober het volgende:

[..]

Al die fakenews zal wel gefocust zijn op Thrawmp rond deze tijd.
Gelukkig is het bijna april, dan verdwijnt het virus vanzelf heeft Trump belooft. _O_ _O_ _O_
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192196374
quote:
Dit gaat als een mokerslag door Europa heen. Er komt best veel spul uit Italië
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 maart 2020 @ 23:40:13 #283
367000 roos94
pi_192196377
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:39 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Gaat over Italië.
Oh -O-
  zaterdag 21 maart 2020 @ 23:40:38 #284
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192196389
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Gelukkig is het bijna april, dan verdwijnt het virus vanzelf heeft Trump belooft. _O_ _O_ _O_
bElOoFt

TDS much?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 23:40:41 #285
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192196391
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

In de VS begint het dan pas.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_192196394
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:32 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik zie/lees dit vaker... door/vanwege/met Covid19 of de "reguliere" trauma/oorzaken ?
Heb jij of iemand anders daar ivm Covid19 een onderbouwde bron (bvk geen krant of boulevard) voor ?
Thx.
De NRC beroept zich vandaag op de eerste van onderstaande bronnen.

https://time.com/5807073/millennials-coronavirus-who/

https://m.economictimes.c(...)cleshow/74724885.cms
pi_192196395
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:24 schreef Kaji het volgende:

[..]

Ik lees en hoor steeds dat 99% van de sterfgevallen onderliggend lijden heeft. Die groep mensen die al andere ziektes heeft, zou erg voorzichtig moeten zijn. Als je een oproep krijgt voor een griepprik lijkt het me ook verstandig om wat voorzichtiger te zijn. Maar ik zie niet in waarom een gezond persoon tussen de 20 en 50 zich druk zou maken over persoonlijke afstand, zolang alle contact met kwetsbaren maar vermeden wordt.
Omdat veel mensen niet weten dat ze tot de risicogroep behoren.

Obesitas, diabetes en hoge bloeddruk horen daarbij. Er zijn best veel mensen obees of pre-obees. En in slechte conditie.

Maar als er geen medicatie komt gaat onze vergrijsde groep gedecimeerd worden. En de rest gaat er ook enorm last van krijgen. We zullen allemaal mensen kennen die het niet gehaald hebben.

En ja, de intensive care zal voor ouderen straks niet meer beschikbaar zijn. Dan moeten ze kiezen voor jongere en redelijk gezonde mensen. Die maken de beste kans. Keihard en voor ons onbegrijpelijk. Alleen mensen die oorlog kennen, kennen dit soort situaties.

Het erge is dat we er nog aan gewend gaan raken ook.
Whatever...
  zaterdag 21 maart 2020 @ 23:41:01 #288
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_192196401
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:37 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
deze vraag is vast eerder gesteld
is deze virus net als de mazelen, die iemand het 1 keer kan krijgen in zijn/haar leven, of net als de normale griep, die iemand vaker kan krijgen?
of weten we dit nog niet
Onduidelijk inderdaad..

Onze weerstand tegen andere coronavirussen neemt wel af in de tijd. Maar een beetje weerstand is nog steeds beter dan 0 weerstand.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 21 maart 2020 @ 23:41:15 #289
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_192196407
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:37 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
deze vraag is vast eerder gesteld
is deze virus net als de mazelen, die iemand het 1 keer kan krijgen in zijn/haar leven, of net als de normale griep, die iemand vaker kan krijgen?
of weten we dit nog niet
Griep heeft veel varianten net zoals dit een variant is van SARS.
Je wordt ook niet ziek van dezelfde griep maar elke keer van net een andere...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_192196414
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:34 schreef Tijn het volgende:

[..]

Diverse media berichten dat de helft van de coronapatiënten op de ICs onder de 50 zijn, zoals bv RTL Nieuws: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ienten-bedden-longen
Ik herinner me dat item nog wel. Er werd ook bij gezegd dat dat komt doordat oudere patiënten vaak niet op de IC belanden omdat artsen ervoor kiezen minimaal in te grijpen als er weinig hoop is (wat het geval is bij een hoge leeftijd en/of zwaar onderliggend lijden). Zulke patiënten blijven bijvoorbeeld op verpleegafdelingen liggen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 23:41:42 #291
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192196416
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Daar is het ook al lang aan de gang, ze testen gewoon te laat
~FEYENOORD~
pi_192196418
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Die diepe crisis gaat er dan ook gewoon komen. Als je als land (of waarschijnlijk meer als wereld) failliet gaat dan ga je natuurlijk ontzettend veel welvaart inleveren. Maar die schulden an sich gaan hard of zacht gewoon grotendeels verdwijnen.
Kwijtschelden.

Wie moet de schulden van een land wegstrepen? Andere landen of instellingen?
  zaterdag 21 maart 2020 @ 23:41:54 #293
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192196420
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:39 schreef Vallon het volgende:

[..]

Idem als in Frankrijk, hebben 11 miljoen mondkapjes (expiratie 2005 of 2015 zag ik op FR2, wil ik even vanaf zijn) uit de mottenballen gehaald waarvan de elastieken zijn vergaan.
Stockpiling is leuk maar kost gewoon geld en is in goede tijden dan een gewillige besparing.
Doet mij ook denken aan een actie in NL waart we ooit 11 miljoen vaccinaties hadden besteld voor bestrijding Mexicaanse griep die niet nodig of bruikbaar waren. ... FF bron: bnn en ¤340Miljoen wegSchipperen. Verder de koe in zijn kont etc.etc.
Ja, elastiekjes vormen wel een probleem bij lang bewaren (moet je inerte atmosfeer hebben dacht ik) ...
are we infinite or am I alone
pi_192196433
quote:
Longarts Zuyderland bezorgd: 'We gaan Italië achterna'

Op dit moment kunnen de Limburgse ziekenhuizen de stroom van ernstig zieke coronapatiënten nog aan, maar binnen een week kan dat zomaar anders zijn.
Daarvoor waarschuwt Eric van Haren, longarts in het Zuyderland-ziekenhuis, zaterdagavond in L1-programma AvondGasten.

Hij hoopt dat mensen de ernst van de situatie snel serieus gaan nemen. "Anders is Code Zwart niet meer te vermijden", doelt hij op het moment dat er een tekort aan intensive care-bedden ontstaat door een te grote toestroom van nieuwe patiënten. "Ik zie de curve nog niet naar beneden afbuigen, dus als we zo doorgaan, zullen we binnen een week het piekmoment hebben."

In dat scenario zou in het Zuyderland-ziekenhuis te weinig capaciteit zijn om alle ernstig zieken te kunnen behandelen. Zover is het nu echter nog niet, volgens Van Haren. "Nu gaat het nog en kunnen we de situatie nog ombuigen. De meeste mensen hebben bij het coronavirus een incubatietijd tussen de vier en zes dagen, dus als we dinsdag geen verbetering zien, dan gaan we richting Italiaanse toestanden." Van Haren hoopt dat mensen de maatregelen van de overheid snel serieus gaan nemen. "Zo dachten ze er in Italië ook eerst over, maar toen ze eenmaal inzagen dat het echt ernstig is, was het al te laat en liepen de IC's al over. Mensen moeten zich realiseren dat er echt iets aan de hand is."

Van alle patiënten die met coronaklachten in het ziekenhuis worden opgenomen, komt ongeveer twintig procent op de intensive care terecht. "De helft daarvan komt te overlijden", weet Van Haren. Dat percentage gaat alleen maar toenemen als de capaciteit op die intensive care overschreden wordt tijdens het piekmoment. "Patiënten moeten ongeveer drie weken aan de beademing", legt de longarts uit. En dus zijn er veel bedden nodig. "Daar zit met name de angst."

Een ander probleem dat zich met het virus voordoet, is het afweersysteem van het menselijk lichaam. Uit de praktijk blijkt dat veel zieken een sterke reactie van hun afweersysteem krijgen. "Vergelijk het als hier in de studio twee boeven binnenkomen en ik ga een halfuur met een mitrailleur rondschieten", legt Van Haren uit. "Dan zijn niet alleen de boeven dood, maar heb je ook een hoop andere schade. Dat gebeurt er in het lichaam van coronapatiënten ook."
https://www.1limburg.nl/l(...)gaan-italie-achterna
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192196435
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:39 schreef Vallon het volgende:

[..]

En daar werd toen van links tot rechts een drama over gemaakt joh., over die paar honderd miljoen :') . ZIEDEND waren ze dat er zo met belastinggeld werd omgegaan. :D

Lekker achteraf natuurlijk, als de Mexicaanse griep wel zo dodelijk was geweest als in het begin gevreesd was dan had iedereen de overheid staan prijzen over hun kordate ingrijpen en het zorgen voor vaccins :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 21 maart 2020 @ 23:42:41 #296
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_192196438
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik herinner me dat item nog wel. Er werd ook bij gezegd dat dat komt doordat oudere patiënten vaak niet op de IC belanden omdat artsen ervoor kiezen minimaal in te grijpen als er weinig hoop is (wat het geval is bij een hoge leeftijd en/of zwaar onderliggend lijden). Zulke patiënten blijven bijvoorbeeld op verpleegafdelingen liggen.
Volgens mij werd er ook verteld dat jonge mensen met een zware griep op de ic ook niet zeldzaam is. Dit soort incidentele verhalen zijn interessant, maar het blijft een beperkte populatie.
2000 light years from home
  Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 23:42:43 #297
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192196440
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:41 schreef nils7 het volgende:

[..]

Griep heeft veel varianten net zoals dit een variant is van SARS.
Je wordt ook niet ziek van dezelfde griep maar elke keer van net een andere...
Na een aantal jaar verlies je immuniteit
~FEYENOORD~
pi_192196455
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Trump niet geloven :') . Ben je links of zo? :{w
  zaterdag 21 maart 2020 @ 23:43:49 #299
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_192196462
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En daar werd toen van links tot rechts een drama over gemaakt joh., over die paar honderd miljoen :') . ZIEDEND waren ze dat er zo met belastinggeld werd omgegaan. :D

Lekker achteraf natuurlijk, als de Mexicaanse griep wel zo dodelijk was geweest als in het begin gevreesd was dan had iedereen de overheid staan prijzen over hun kordate ingrijpen en het zorgen voor vaccins :')
¤340 miljoen, nu zouden we daarom lachen.
2000 light years from home
pi_192196470
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:40 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Omdat veel mensen niet weten dat ze tot de risicogroep behoren.
Er wordt ook niet duidelijk gecommuniceerd over wat een risicogroep is. De beschrijvingen die ik heb gehoord blijven vrij vaag. Ik weet dus nog steeds niet of ik zelf tot een risicogroep behoor, maar ik denk het wel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')