SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* De debatten zijn te volgen op:
- Ziggo kanaal 502
- KPN kanaal 81
- NOS.nl
- https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal
- NPO smart app
Wil je helpen? Kijk eens op:
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
en
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/
Richtlijnen in dit topic:
-Probeer niet lollig te doen
-Bij nieuws graag een bron
-Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-Geen slowchat
-Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
-Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:09 schreef roos94 het volgende:
Hoe ziet dat dodental In NL per dag eruit? Ken de cijfers niet zo goed. Gaat het omlaag? Omhoog? Gelijk?![]()
![]()
Dat zou al heel veel schelen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:13 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik vermoed niet essentiële winkels en bedrijven dicht, idd.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Waarom dan een persco?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:17 schreef roos94 het volgende:
[..]
niks gaat op slot. het blijft gewoon zoals het nu is tot 7 apr"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Nederlandse maatregelen
Volgens Alex Friedrich zijn de Nederlandse maatregelen voor het Zuiden te laat gekomen: “Social distancing, thuisisolatie als je ziek bent, geen horeca, geen scholen, geen universiteiten, 1,5 meter afstand houden, hiermee rem je het geheel. Deze maatregelen komen wellicht nog op tijd voor Noord-Nederland, maar te laat voor Zuid-Nederland.” Friedrich legt uit dat op dit moment het land gescheiden wordt door de rivieren: “Zuidelijk van de rivieren is de verspreiding op dit moment heel moeilijk te beperken, daar gaat het gewoon door en worden mensen nu ernstig ziek en zullen mensen komen te overlijden, ook jonge mensen. Niet alleen 80-jarigen, ook 50- en 40-jarigen, dat gaat gebeuren.”
https://www.rug.nl/aletta(...)wees-snel-19-03-2020And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function![]()
Gaat die persco niet over de interim benoeming in het kabinet?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:10 schreef Red_85 het volgende:
1500 persconferentie rutte
1900 vanavond wa
Land gaat op slot. Wedden?“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Weet niet of dit al gepost is:
"Zorgverlening stopt"
Behalve aan diagnostische middelen zijn er grote tekorten aan beschermingsmiddelen voor zorgverleners. Die maken op dit moment ongeveer een kwart uit van alle bevestigde coronabesmettingen.
Het Elkerliek Ziekenhuis in Helmond waarschuwt dat de zorgverlening wordt stopgezet als de medewerkers niet meer beschermd kunnen worden. "We willen benadrukken dat onze zorgverlening stopt, als de juiste beschermingsmiddelen niet (meer) beschikbaar zijn. Het werken zonder deze middelen, kan en mag niet gebeuren. De veiligheid van onze patiënten en medewerkers staat voorop."
https://nos.nl/artikel/23(...)toriummateriaal.htmlOp donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.![]()
Maar die persco is al geweest? Waarom 2 keer een persco over hetzelfde?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Gaat die persco niet over de interim benoeming in het kabinet?"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Ik heb de indruk dat de meeste besmettingen zich bevinden in gebieden met slechtere luchtkwaliteit dan de gebieden waar minder besmettingen zijn. Noord Italië, noordoost Frankrijk.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:09 schreef Tailless het volgende: De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 1012 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Zuid-Holland (405), Limburg (366) en Noord-Holland (353).
Limburg, brabant, westland, die ook de lucht krijgen uit het Ruhrgebied. Weet niet of dit ook opgaat voor de andere landen.![]()
Jij wil cashen hequote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:17 schreef roos94 het volgende:
[..]
niks gaat op slot. het blijft gewoon zoals het nu is tot 7 apr![]()
![]()
Nee hoor, ik vind je gewoon dom, blind of een trollquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:15 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Oh gaan we rancuneus doen? Rutte hiervan de schuld geven is debiel.
kies maar
In ieder geval heb jij totaal geen reden om hier nog steeds pedant te komen doen, je hebt het in alles mis gehad tot nu, dus je komt koddig over.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2020 14:19:24 ]![]()
Heeft denk ik meer te maken met bevolkingsdichtheidquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat de meeste besmettingen zich bevinden in gebieden met slechtere luchtkwaliteit dan de gebieden waar minder besmettingen zijn. Noord Italië, noordoost Frankrijk.
Limburg, brabant, westland, die ook de lucht krijgen uit het Ruhrgebied. Weet niet of dit ook opgaat voor de andere landen.![]()
Hij heeft het zelf nu ook.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:18 schreef Revanches het volgende:
Nederlandse maatregelen
Volgens Alex Friedrich zijn de Nederlandse maatregelen voor het Zuiden te laat gekomen: “Social distancing, thuisisolatie als je ziek bent, geen horeca, geen scholen, geen universiteiten, 1,5 meter afstand houden, hiermee rem je het geheel. Deze maatregelen komen wellicht nog op tijd voor Noord-Nederland, maar te laat voor Zuid-Nederland.” Friedrich legt uit dat op dit moment het land gescheiden wordt door de rivieren: “Zuidelijk van de rivieren is de verspreiding op dit moment heel moeilijk te beperken, daar gaat het gewoon door en worden mensen nu ernstig ziek en zullen mensen komen te overlijden, ook jonge mensen. Niet alleen 80-jarigen, ook 50- en 40-jarigen, dat gaat gebeuren.”
https://www.rug.nl/aletta(...)wees-snel-19-03-2020![]()
Persco om de aanstelling van van Rijn te melden is niet 'voor niks'.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
vanochtend was er ook een persco voor niks"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
https://www.zerohedge.com(...)ere-edge-all-out-warquote:pdate (0850ET): Prime Minister Giuseppe Conte blamed the Italian people earlier this week when he said he would extend Italy's nationwide lockdown until April 3, claiming that too many were still violating the lockdown despite stiff penalties.
As the country's death toll passes the death toll from mainland China (or the 'official' death toll at least), whispers about even restrictive measures appear to have just been validated: Prime Minister Giuseppe Conte on Friday effectively declared martial law Friday morning in Italy's worst-hit region of Lombardy, claiming that he will now be bringing in the Army to enforce the lockdown, something that the region's governor swiftly confirmed.
As they continue to act with no respect for the public health, for the first time, many members of the Italian public are about to learn the meaning of military discipline.
ITALY'S LOMBARDY REGIONAL HEAD SAYS GOVERNMENT HAS AGREED TO USE ARMY TO IMPOSE LOCKDOWN IN HIS REGION
While the Italian outbreak still has no end in sight, over in the US, Dr. Anthony Fauci said Friday morning that social distancing in the US should continue for 'several' more weeks, as officials scramble to try and discern exactly how far the virus has penetrated, as hundreds of thousands of tests arrive at labs.
Reports claimed Friday that the Italian Treasury now expects the country's economy to contract by 3% this year, largely because of the lockdown.
Soldiers have already been deployed in some places to help enforce the lockdown and help with the crisis response.
Terwijl wij ruzieen over de sluiting van pretwinkels als de Gamma en Hornbach gaat Italie een stap verder en kondigt een soort staat van beleg aan.
Ik ga verder met niezen in mijn elleboog en dan komt het vast goed.![]()
![]()
Even gemist misschien, maar wat zijn de IC cijfers nu?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Zou het kunnen dat er onder de besmettingen steeds een groter deel zorgmedewerkers zit? En over het algemene zijn dit fitte en relatief jonge mensen dus minder kritische gevallen?![]()
Door de Mexicaanse griep zijn in Nederland officieel 60 mensen overleden. IN TOTAAL!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:09 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Oeeehhhhhhhhhhhh, want tijdens de Mexicaanse griep gebeurde dat niet in Nederland he?
Toen werd er vanuit de media alleen niet zo geschreeuwd.
Hysterische mensen zeg."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Amsterdammers veilig omdat die zelden buiten de ring komenquote:
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Ook precies wat ik dus net zei. Wij maken hetzelfde mee in Utrecht nu.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:18 schreef PoezeligDing het volgende:
"Zorgverlening stopt"
Behalve aan diagnostische middelen zijn er grote tekorten aan beschermingsmiddelen voor zorgverleners. Die maken op dit moment ongeveer een kwart uit van alle bevestigde coronabesmettingen.
Het Elkerliek Ziekenhuis in Helmond waarschuwt dat de zorgverlening wordt stopgezet als de medewerkers niet meer beschermd kunnen worden. "We willen benadrukken dat onze zorgverlening stopt, als de juiste beschermingsmiddelen niet (meer) beschikbaar zijn. Het werken zonder deze middelen, kan en mag niet gebeuren. De veiligheid van onze patiënten en medewerkers staat voorop."
https://nos.nl/artikel/23(...)toriummateriaal.html![]()
Ik wist niet dat er daar al een over geweest was.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:18 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar die persco is al geweest? Waarom 2 keer een persco over hetzelfde?“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Deze topicreeks biedt toch wel een heel fraai overzicht van het veranderen van de situatie. Januari en februari aantal ogenschijnlijke 'gekkies' die moord en brand schreeuwen, waarna de zgn. gekkies in maart het bij het rechte eind hadden ... !![]()
zou idd goed kunnne jaquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:20 schreef Zwansen het volgende:
Zou het kunnen dat er onder de besmettingen steeds een groter deel zorgmedewerkers zit? En over het algemene zijn dit fitte en relatief jonge mensen dus minder kritische gevallen?![]()
Als winkels dicht gaan dan zal het wel maandag in gaan.
Ik verwacht dat Rutte vandaag al 6 april gaat verlengen.![]()
Ik las het ja !quote:And I am a weapon of massive consumption
Ik denk toch echt extra maatregelen."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Evenstar
![]()
Prima stukquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:15 schreef Smack10 het volgende:
twitter:AlettaJacobsSPH twitterde op donderdag 19-03-2020 om 18:48:50De helaas inmiddels zelf besmette arts-microbioloog Alex Friedrich vertelt in onze nieuwste blog over wat hij vindt van de Nederlandse maatregelen, de huidige strategie van Noord-Nederland en over wat ons nog te wachten staat. #AJSPH https://t.co/27JIUxxeGG reageer retweet
![]()
![]()
Flinke uitbraak in Amsterdam/Haarlem/Amstelveen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:12 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]twitter:edwinveldhuizen twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 14:04:11@:rivm Grootste stijgers van 20 Maart hieronder. Houd er weer rekening mee dat het over besmettingen gaat die minstens 2 weken geleden hebben plaatsgevonden en enkel zeer ernstige gevallen nog worden getest; Het werkelijke aantal van besmettingen ligt dus vele malen hoger https://t.co/OR6Mvdmkg8 reageer retweet
![]()
Rutte weer om 15:00. Wat een amateurisme, elke 2 uur een persconferentie. Hij hoeft zonder maatregelen zijn gezicht niet meer te tonen wat mij betreft.![]()
![]()
En ik verwacht vanaf maandag al het niet essentieel personeel thuis blijven onder de rivieren.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:21 schreef KingRadler het volgende:
Als winkels dicht dan zal het wel maandag in gaan.
Da's ook wel weer zo.quote:“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Evenstar
![]()
Is persco van 15:00 niet altijd op vrijdag? Standaard uurtje?![]()
nee johquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:21 schreef KingRadler het volgende:
Als winkels dicht gaan dan zal het wel maandag in gaan.
username checks outquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:20 schreef MissionPhailed het volgende:
Deze topicreeks biedt toch wel een heel fraai overzicht van het veranderen van de situatie. Januari en februari aantal ogenschijnlijke 'gekkies' die moord en brand schreeuwen, waarna de zgn. gekkies in maart het bij het rechte eind hadden ... !![]()
![]()
Er wordt wel steeds naar de overheid gewezen, maar de verschillende ziekenhuizen falen zelf toch ook echt keihard. Totaal, maar dan ook totaal niet voorbereid. Blijkbaar geen draaiboeken opgesteld of scenario's uitgewerkt. Echt te bizar voor woorden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:18 schreef PoezeligDing het volgende:
"Zorgverlening stopt"
https://nos.nl/artikel/23(...)toriummateriaal.html![]()
quote:Datum - cases - toename
14-mrt 959 - 19,28%
15-mrt 1135 - 18,35%
16-mrt 1413 - 24,49%
17-mrt 1705 - 20,67%
18-mrt 2051 - 20,29%
19-mrt 2460 - 19,94%
20-mrt 2994 - 21,70%![]()
Ja.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:22 schreef Kyran het volgende:
Is persco van 15:00 niet altijd op vrijdag? Standaard uurtje?![]()
Het sluiten van alle niet noodzakelijke winkels zou an sich wel slim zijn om dat net voor het weekend aan te kondigen...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Verrek idd.
https://www.nu.nl/coronav(...)nferentie-rutte.htmlOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Ik denk trouwens dat als er extra maatregelen zoals winkels en bedrijven dicht wordt aangekondigd, dat het dan ook in vrij korte termijn (niet een aantal dagen) in gaat juist om dat laatste hamsteren te voorkomen."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Welk rechte eind?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:20 schreef MissionPhailed het volgende:
Deze topicreeks biedt toch wel een heel fraai overzicht van het veranderen van de situatie. Januari en februari aantal ogenschijnlijke 'gekkies' die moord en brand schreeuwen, waarna de zgn. gekkies in maart het bij het rechte eind hadden ... !What can change the nature of a man?![]()
Het is ook nooit goedquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:21 schreef Confetti het volgende:
Rutte weer om 15:00. Wat een amateurisme, elke 2 uur een persconferentie. Hij hoeft zonder maatregelen zijn gezicht niet meer te tonen wat mij betreft.![]()
![]()
Ook Rijksuniversiteit Groningen stelt fysieke colleges uit september
In navolging van onder meer de universiteit Leiden en Maastricht gaat ook de Rijksuniversiteit Groningen tot en met september alleen nog online les geven. Fysieke colleges, tentamens en tutorials waren in Groningen eerder al tot vrijdag 10 april afgelast vanwege het coronavirus. Waar mogelijk zullen tentamens en colleges online worden aangeboden.![]()
Mijn stad op 2 yikesquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:12 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]twitter:edwinveldhuizen twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 14:04:11@:rivm Grootste stijgers van 20 Maart hieronder. Houd er weer rekening mee dat het over besmettingen gaat die minstens 2 weken geleden hebben plaatsgevonden en enkel zeer ernstige gevallen nog worden getest; Het werkelijke aantal van besmettingen ligt dus vele malen hoger https://t.co/OR6Mvdmkg8 reageer retweet
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4![]()
Effect van lock-down in Brabant begint zich af te tekenen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:12 schreef Nober het volgende:
![]()
Hier gelukkig maar een stijging van 8% van de gevallen.quote:
Een deel is overigens allang weer genezen en is ook weer gewoon aan het werk.![]()
Hier een betere bron over de net aangekondigde staat van beleg in italie:
https://news.sky.com/stor(...)-hit-region-11960949![]()
Als je bedenkt dat er steeds minder wordt getest, wat zal dan de echte toename zijn? 30% zoals de groei in ziekenhuisopnames?quote:"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Dit is gewoon zijn wekelijkse persconferentie jaquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:22 schreef Kyran het volgende:
Is persco van 15:00 niet altijd op vrijdag? Standaard uurtje?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
https://rep.repubblica.it(...)la_febbre-251761879/
Google vertaling:quote:Coronavirus, onder de besmette vele ouders van studenten die uit het noorden terugkeren: 15% ging op reis met koorts
20 MAART 2020
Dit zijn de gegevens van de temperaturen geregistreerd in de belangrijkste treinstations van Apulië: hier verklaarden 23 duizend externe werknemers dat ze waren teruggekeerd uit Lombardije en Veneto. Nu zal deze keuze waarschijnlijk de ziekenhuizen doen instorten
DOOR GIULIANO FOSCHINI
Het is een feit dat de deskundigen op het gebied van civiele bescherming in deze uren alarmeren. Een nummer dat aangeeft dat sommige zorgen, die de afgelopen dagen onder de gouverneurs van het Zuiden zijn hersteld, niet overdreven zijn. Het Zuiden riskeert het hoogtepunt van besmettingen voor Coronavirus na de willekeurige terugkeer van arbeiders en studenten uit Lombardije en Veneto. Alleen al in het afgelopen weekend had ongeveer 15 procent van de mensen die in de belangrijkste Apulische stations controleerden koorts ...
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Ja daar heeft iedereen schijt aan de overheidquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:24 schreef KingRadler het volgende:
Halsema moet nu ingrijpen Amsterdam gaat een nieuwe hotspot worden net als Bergamo![]()
![]()
Ik verwacht het ook niet. Tenzij hij de druk van het volk te groot vind. Als hij goed nadenkt beseft hij zich ook wel dat de effecten van de al genomen maatregelen nu nog niet te zien zijn. Mensen hebben geen geduld.quote:![]()
Nu ingrijpen is al 2 weken te laat. Zo lang duurt het voordat je de effecten ongeveer ziet.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:24 schreef KingRadler het volgende:
Halsema moet nu ingrijpen Amsterdam gaat een nieuwe hotspot worden net als Bergamo![]()
Dan moeten ze wel meteen sluiten en niet maandag anders krijg je dit weekend een stormloop in die winkels en over twee weken een stijging nieuwe besmettingen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het sluiten van alle niet noodzakelijke winkels zou an sich wel slim zijn om dat net voor het weekend aan te kondigen...![]()
In navolging van onder meer de universiteit Leiden en Maastricht gaat ook de Rijksuniversiteit Groningen tot en met september alleen nog online les geven. Fysieke colleges, tentamens en tutorials waren in Groningen eerder al tot vrijdag 10 april afgelast vanwege het coronavirus. Waar mogelijk zullen tentamens en colleges online worden aangeboden.
Denken jullie dat andere hogescholen of uni's zullen volgen ??![]()
Mag ik jou vragen waarom jij dat denkt?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:22 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Er wordt wel steeds naar de overheid gewezen, maar de verschillende ziekenhuizen falen zelf toch ook echt keihard. Totaal, maar dan ook totaal niet voorbereid. Blijkbaar geen draaiboeken opgesteld of scenario's uitgewerkt. Echt te bizar voor woorden.
Juist in een worst-case scenario lijkt het me logisch dat de niet noodzakelijke zorg op de lange baan wordt geschoven.
Dat staat in draaiboeken.
Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Die zei gisteren nog dat ze niets zag in een samenscholingsverbod. De rechtstaat moet je vriend blijven, ofzo.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:24 schreef KingRadler het volgende:
![]()
En het is ook wel noodzakelijk, je wilt niet weten hoe vol de bouwmarkten en tuincentra lopen op het moment.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:25 schreef -river- het volgende:
[..]
Dan moeten ze wel meteen sluiten en niet maandag anders krijg je dit weekend een stormloop in die winkels en over twee weken een stijging nieuwe besmettingen."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Als Rutte de wekelijkse persconferentie zou afgelasten zou het ook niet goed zijn geweest hierquote:![]()
Ik denk dat niet-essentiële bedrijven (zoals accountantskantoren) voorlopig nog niet dicht gaan (al hoop ik dat wel), maar de kans is groot dat niet-essentiële winkels snel dichtgaan inderdaad.quote:![]()
die vullen hun zakkenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:26 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En het is ook wel noodzakkelijk, je wilt niet weten hoe vol de bouwmarkten en tuincentra lopen op het moment.![]()
bron?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:25 schreef roos94 het volgende:
In navolging van onder meer de universiteit Leiden en Maastricht gaat ook de Rijksuniversiteit Groningen tot en met september alleen nog online les geven. Fysieke colleges, tentamens en tutorials waren in Groningen eerder al tot vrijdag 10 april afgelast vanwege het coronavirus. Waar mogelijk zullen tentamens en colleges online worden aangeboden.
Denken jullie dat andere hogescholen of uni's zullen volgen ??And I am a weapon of massive consumption
Dit dus en die smerige Rutte lekker skiën in de sneeuw met zijn grimlachquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:20 schreef MissionPhailed het volgende:
Deze topicreeks biedt toch wel een heel fraai overzicht van het veranderen van de situatie. Januari en februari aantal ogenschijnlijke 'gekkies' die moord en brand schreeuwen, waarna de zgn. gekkies in maart het bij het rechte eind hadden ... !
je zag het van mijlenver aankomen, maar anderhalf mondkapje was alle voorbereiding
een grof schandaal en walgelijk nalatig, zelfs WIJ zagen het aankomen
@Slobeend snap je?![]()
Het zit érg diep he. Ik sta nog steeds achter het punt dat ik vooral wilde maken vorige week, de kennis van experts niet serieus nemen vanaf je zolderkamer. Leuk dat je gelijk hebt gekregen, zou het wat uitmaken? Rutte en co doen hun best maar ze de doden in de schoenen schuiven is idioot, vind je niet?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:18 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind je gewoon dom, blind of een troll
kies maar
In ieder geval heb jij totaal geen reden om hier nog steeds pedant te komen doen, je hebt het in alles mis gehad tot nu, dus je komt koddig over.![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Hier gelukkig maar een stijging van 8% van de gevallen.
Een deel is overigens allang weer genezen en is ook weer gewoon aan het werk.
Het kabinet neemt toch geen invorderingsbesluit om beslag te kunnen leggen op voorraden beschermende mondkapjes voor de zorgsector. De inmiddels afgetreden minister Bruno Bruins had dat woensdag onder druk van de oppositie toegezegd aan de Tweede Kamer, maar volgens minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) werkt zo'n besluit averechts.
,,Enkel de aankondiging maakte partijen al schuchter om met ons samen te werken". Het is geen oplossing maar het duurt alleen maar langer om voldoende mondkapjes binnen te krijgen, aldus De Jonge.![]()
Ja dat schreef je van de week al, toen dacht ik al 'Wanneer zal het personeel zeggen 'Dit kan niet langer'.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ook precies wat ik dus net zei. Wij maken hetzelfde mee in Utrecht nu.
Eng en erg.Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.![]()
Alles gaat nog steeds gewoon volgens verwachting.
Al vele weken.
Ik snap die verbazing dan ook niet dat het aantal doden stijgt.
We zijn pas net begonnen.![]()
Hoe gaan ze idioterie in de supermarkt voorkomen want dat zit er natuurlijk weer aan te komen.
Per postcode een bepaald tijdstip ofzo?![]()
ErasmusMC stond ook al uit voor studenten, is wel geen universiteit maar werd wel veel les gegevenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:25 schreef roos94 het volgende:
Denken jullie dat andere hogescholen of uni's zullen volgen ??En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Ik weet het niet, ik zit buiten een wandeling in de tuin al vanaf december binnen ivm een nog uit te zoeken ziekte.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:26 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En het is ook wel noodzakkelijk, je wilt niet weten hoe vol de bouwmarkten en tuincentra lopen op het moment.![]()
Jepquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:23 schreef roos94 het volgende:
In navolging van onder meer de universiteit Leiden en Maastricht gaat ook de Rijksuniversiteit Groningen tot en met september alleen nog online les geven. Fysieke colleges, tentamens en tutorials waren in Groningen eerder al tot vrijdag 10 april afgelast vanwege het coronavirus. Waar mogelijk zullen tentamens en colleges online worden aangeboden.![]()
Wordt nog wat. Afstuderen gaat hem niet worden dit jaar denk ik.![]()
Je zou maar dwingende maatregelen opleggenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:27 schreef roos94 het volgende:
Het kabinet neemt toch geen invorderingsbesluit om beslag te kunnen leggen op voorraden beschermende mondkapjes voor de zorgsector. De inmiddels afgetreden minister Bruno Bruins had dat woensdag onder druk van de oppositie toegezegd aan de Tweede Kamer, maar volgens minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) werkt zo'n besluit averechts.
,,Enkel de aankondiging maakte partijen al schuchter om met ons samen te werken". Het is geen oplossing maar het duurt alleen maar langer om voldoende mondkapjes binnen te krijgen, aldus De Jonge.![]()
![]()
Slappe kutregering.![]()
Dat zal nog wel een weekje zo doorgaan.quote:
Volgende week vrijdag hopelijk onder de 10.000 en dat we dan steeds beter de voorzorgsmaatregelen gaan merken![]()
overheid wat is dat ???quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:25 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ja daar heeft iedereen schijt aan de overheid![]()
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."![]()
Ja, dat is het pijnlijke eraan. Over een halve week zijn we opgelucht als er maar 30 nieuwe doden gemeld worden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:27 schreef asco het volgende:
Al vele weken.
We zijn pas net begonnen.![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:27 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Het zit érg diep he. Ik sta nog steeds achter het punt dat ik vooral wilde maken vorige week, de kennis van experts niet serieus nemen vanaf je zolderkamer. Leuk dat je gelijk hebt gekregen, zou het wat uitmaken? Rutte en co doen hun best maar ze de doden in de schoenen schuiven is idioot, vind je niet?dit dusquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dit dus en die smerige Rutte lekker skiën in de sneeuw met zijn grimlach
je zag het van mijlenver aankomen, maar anderhalf mondkapje was alle voorbereiding
@:slobeend snap je?
totaal blind
china spring in paniek op en slaat wild om zich heen
en wat doen wij?
Een carnavalsliedje beoordelen op inclusiviteit
ja dat zit diep
het is walgelijk![]()
ik moet ook afstuderen. Maar ze kunnen onmogelijk toch alle afstudeerders van dit jaar, volgend jaar laten afstuderen. Want volgend jaar heb je weer allemaal nieuwe laatstejaars. Dat kan nooit. Er is NU al te weinig mankracht, docenten teveel druk. Dan zou je klassen krijgen met 60 man. Onmogelijk.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:28 schreef Galepinjo het volgende:
[..]
Jep![]()
Wordt nog wat. Afstuderen gaat hem niet worden dit jaar denk ik.![]()
Ja.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:27 schreef Netflixed het volgende:
die persco is toch gewoon de wekelijkse?![]()
Jij snapt totaal niet wat immuniteit inhoudt blijkbaar. Dat zijn geen mensen die je ergens neer kan zetten zodat hun omgeving niet besmet raakt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:27 schreef polderturk het volgende:
Jammer van de slechte cijfers.
Lockdown gaat er snel komen.
Misschien kunnen de mensen die imuun zijn al op cruciale plaatsen ingezet worden om verspreiding te voorkomen."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Ja idioot eigenlijk hè.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:28 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, dat is het pijnlijke eraan. Over een halve week zijn we opgelucht als er maar 30 nieuwe doden gemeld worden.![]()
Waaromquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:28 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[..]
dit dus
totaal blind
china spring in paniek op en slaat wild om zich heen
en wat doen wij?
Een carnavalsliedje beoordelen op inclusiviteit
ja dat zit diep
het is walgelijk
Praat
Je
Zo
?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Die bij eenvandaag?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:27 schreef Netflixed het volgende:
die persco is toch gewoon de wekelijkse?![]()
Wellicht een hele domme vraag, maar kan corona ook nog worden doorgegeven wanneer iemand al is overleden?![]()
Misschien moeten we daar ook een jaarlijks festijn van maken met getallen bijhouden etc.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:28 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Precies. Bij een griep waar 6000 mensen in een jaar dood gaan gaat het ook met zo’n lijn.
Dat zou wel helpen om dingen in context te plaatsen, die is nu een beetje verdwenen.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Vriend van mij zou ook dit jaar afstuderen, maar zouden ze dan echt al die mensen een jaar langer laten studeren?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:28 schreef Galepinjo het volgende:
[..]
Jep![]()
Wordt nog wat. Afstuderen gaat hem niet worden dit jaar denk ik.And I am a weapon of massive consumption
Je kan alleen zeggen dat je het zag aankomen als je met een post uit 2019 komt. Nummer 1 probleem hier is gebrek aan testcapaciteit. Dat het zou verspreiden zag iedereen en is zeer moeilijk te voorkomen als:quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dit dus en die smerige Rutte lekker skiën in de sneeuw met zijn grimlach
@:slobeend snap je?
a) Je burgers niet trackt.
b) Een substantieel percentage van de mensen niet naar de adviezen luistert.
c) Mensen geen mondkapjes dragen.
Oftewel, de Europese mentaliteit. Kan Rutte niet zo veel aan doen.![]()
Er bestaan geen domme vragen en het antwoord is helaas ja.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:30 schreef An_0_Niem het volgende:
Wellicht een hele domme vraag, maar kan corona ook nog worden doorgegeven wanneer iemand al is overleden?![]()
Ik denk dat ik me maar 1,5 jaar ga laten invriezen, ik weet niet hoeveel langer ik deze trainwreck in slowmotion aankan![]()
Als je direct na overlijden aan het lijk likt zeker.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:30 schreef An_0_Niem het volgende:
Wellicht een hele domme vraag, maar kan corona ook nog worden doorgegeven wanneer iemand al is overleden?
Maar het virus stopt in een lijk wel met vermeerderen. En zal ook gewoon stuk gaan uiteindelijk.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Ja.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:30 schreef Revanches het volgende:
[..]
Vriend van mij zou ook dit jaar afstuderen, maar zouden ze dan echt die mensen een jaar langer laten studeren?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Daar verschillen de meningen over bij deskundigen, zoals bij zoveel dingen over dit virusquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:30 schreef An_0_Niem het volgende:
Wellicht een hele domme vraag, maar kan corona ook nog worden doorgegeven wanneer iemand al is overleden?Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Omdat de ziekenhuizen na een paar dagen al praktisch door hun voorraad beschermingsmaatregelen zijn. Wat hadden ze dan verwacht bij een pandemie? Dat het doodleuk zou worden uitgeleverd. Ieder bedrijf draait op voorhand scenario's op basis van een worst case en handelt daar na. Dat ziekenhuizen zelfs de minst basale zaken niet voorradig hebben vind ik echt krankzinnig. Heb er geen ander woord voor.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mag ik jou vragen waarom jij dat denkt?
Juist in een worst-case scenario lijkt het me logisch dat de niet noodzakelijke zorg op de lange baan wordt geschoven.
Dat staat in draaiboeken.![]()
We gaan het meemaken, het wordt wel een klerezooi.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
ik moet ook afstuderen. Maar ze kunnen onmogelijk toch alle afstudeerders van dit jaar, volgend jaar laten afstuderen. Want volgend jaar heb je weer allemaal nieuwe laatstejaars. Dat kan nooit. Er is NU al te weinig mankracht, docenten teveel druk. Dan zou je klassen krijgen met 60 man. Onmogelijk.
Ik heb het idee dat de studenten vooralsnog een beetje vergeten worden. De oplossing van het Kabinet was: Ga maar meer lenen.. Thx Rutte. Wordt helemaal een drama om zometeen een baan te vinden als we nog afstuderen met de economie op z'n gat.![]()
+1.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Misschien moeten we daar ook een jaarlijks festijn van maken met getallen bijhouden etc.
Dat zou wel helpen om dingen in context te plaatsen, die is nu een beetje verdwenen.![]()
quote:
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Verstandig.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:31 schreef byah het volgende:
Ik denk dat ik me maar 1,5 jaar ga laten invriezen, ik weet niet hoeveel langer ik deze trainwreck in slowmotion aankan![]()
Jammer dan.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:32 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dat kan niet. Dan krijg je klassen met 60 man.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
In Spanje, Italie, en Frankrijk loopt leger op straat de boel te handhaven. Dus nee, het is allang niet meer de 'Europese mentaliteit'. Het is de Nederlandse mentaliteit.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je kan alleen zeggen dat je het zag aankomen als je met een post uit 2019 komt. Nummer 1 probleem hier is gebrek aan testcapaciteit. Dat het zou verspreiden zag iedereen en is zeer moeilijk te voorkomen als:
Oftewel, de Europese mentaliteit. Kan Rutte niet zo veel aan doen.![]()
Ja, en een live teller en dagelijkse update.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Misschien moeten we daar ook een jaarlijks festijn van maken met getallen bijhouden etc.
Dat zou wel helpen om dingen in context te plaatsen, die is nu een beetje verdwenen.![]()
Belachelijk inderdaad.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:31 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Omdat de ziekenhuizen na een paar dagen al praktisch door hun voorraad beschermingsmaatregelen zijn. Wat hadden ze dan verwacht bij een pandemie? Dat het doodleuk zou worden uitgeleverd. Ieder bedrijf draait op voorhand scenario's op basis van een worst case en handelt daar na. Dat ziekenhuizen zelfs de minst basale zaken niet voorradig hebben vind ik echt krankzinnig. Heb er geen ander woord voor.![]()
Tikkeltje overdreven....quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:31 schreef byah het volgende:
Het punt is dat er een maximum zit aan het aantal jaren dat je kan lenen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:31 schreef Galepinjo het volgende:
[..]
We gaan het meemaken, het wordt wel een klerezooi.
Ik heb het idee dat de studenten vooralsnog een beetje vergeten worden. De oplossing van het Kabinet was: Ga maar meer lenen.. Thx Rutte. Wordt helemaal een drama om zometeen een baan te vinden als we nog afstuderen met de economie op z'n gat.
Een vriendin van mijn zat daar afgelopen september al op en werkt nu om haar studie te betalen. Dit zou haar laatste jaar van de studie zijn, dus op zich was dat te overzien.
Maar op dit moment zijn zowel dat werk als die studie uitgevallen.![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je kan alleen zeggen dat je het zag aankomen als je met een post uit 2019 komt. Nummer 1 probleem hier is gebrek aan testcapaciteit. Dat het zou verspreiden zag iedereen en is zeer moeilijk te voorkomen als:
Oftewel, de Europese mentaliteit. Kan Rutte niet zo veel aan doen.
Bron
Ze wilden niet testen, want dat hoefde niet volgens het protocol![]()
ik zie op die site geen teller, moet je doorvoor ingelogd zijn als arts oid?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
https://nvic.nl/
Teller hier rechtsboven staat sinds gisteren 18:00 op 210. Tot gisteren 18:00 stond die op 177. Dat is in ieder geval diegene die ik aanhou.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Inclusief de stand van zaken op de IC erbij doen voor de volledigheid?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:32 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ja, en een live teller en dagelijkse update.![]()
Marktwerking. Voorraden kosten geld en leveren niks op.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:31 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Omdat de ziekenhuizen na een paar dagen al praktisch door hun voorraad beschermingsmaatregelen zijn. Wat hadden ze dan verwacht bij een pandemie? Dat het doodleuk zou worden uitgeleverd. Ieder bedrijf draait op voorhand scenario's op basis van een worst case en handelt daar na. Dat ziekenhuizen zelfs de minst basale zaken niet voorradig hebben vind ik echt krankzinnig. Heb er geen ander woord voor.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Hongkong volgt ingereisde personen tijdens quarantaine via polsbandjes
Hongkong zet aan een app gekoppelde polsbandjes in om mensen die de metropool betreden te monitoren. Inreizende personen moeten verplicht twee weken in quarantaine vanwege de uitbraak van het coronavirus. Volgens het bestuur van de Chinese regio liggen er meer dan twintigduizend polsbandjes klaar voor mensen die arriveren op de internationale luchthaven van Hongkong. Inreizende personen moeten de QR-code op het bandje scannen met hun smartphone om een koppeling te maken. Op die manier kan Hongkong de personen volgen. De maatregel geldt sinds vrijdag en is direct om middernacht (lokale tijd) ingegaan.![]()
Dat is dus nodig vanwege de Europese mentaliteit van mensen. Als iedereen wel alle hygiënische maatregelen neemt, is dat niet nodig. Bekijk bijvoorbeeld dit filmpje eens:quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
In Spanje, Italie, en Frankrijk loopt leger op straat de boel te handhaven. Dus nee, het is allang niet meer de 'Europese mentaliteit'. Het is de Nederlandse mentaliteit.
(Overigens zie je daarin ook dat overheden in Azië gewoon veel beter voorbereid zijn. Dat kan je de Nederlandse overheid best verwijten, maar dan moet je wel met posts uit 2019 komen want anders is het gewoon achteraf gelul.)![]()
neequote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:34 schreef Sunri5e het volgende:
Gaan we dan nu echt dicht van het weekend?![]()
Nee dit zal nooit gaan gebeurenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:34 schreef Sunri5e het volgende:
Ook dat nog een keer. Maar uberhaupt meer lenen voor uitloop buiten je schuld omquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het punt is dat er een maximum zit aan het aantal jaren dat je kan lenen.
Een vriendin van mijn zat daar afgelopen september al op en werkt nu om haar studie te betalen.
Maar op dit moment zijn zowel dat werk als die studie uitgevallen.En dan vervolgens geen werk kunnen vinden om je schuld af te betalen.
![]()
Mijn vriendin op dag twee onveranderd.. 39 graden koorts, extreme spierpijn, hoofdpijn en alsof ze door een rietje moet ademhalen.
En altijd het laatste woord.![]()
Bijna geentestcapaciteit meer, geen noodwetgeving, geen invorderingsbesluit om te vorderen wat er nog over is, tekort aan mondkapjes, IC bedden, artsen, verpleegsters, medicijnen. Maar we moeten vooral rustig blijven.quote:14:31
Minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) vraagt mensen 'een beetje op te passen' met het vergelijken van statistieken en cijfers over het coronavirus. ,,Wat we niet moeten doen is iedere dag opnieuw de statistieken, die eigenlijk nog heel jong zijn, van dag tot dag willen interpreteren."
Daarmee doelt hij vooral op gebruikers van social media die zelf cijfers en statistieken een invulling geven. ,,Waar we normaal rond een WK de beste bondscoach zijn op de bank, zijn we inmiddels de beste viroloog en epidemioloog op de bank", zegt de minister.
De Jonge dringt erop aan te blijven vertrouwen op deskundigen en het RIVM. ,,Die kunnen wat gewogener hun opvatting over de ontwikkeling in Nederland geven."
https://www.gelderlander.(...)-nederland~a3523299/
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2020 14:35:46 ]![]()
Kop op jongen tis maar voor een jaartje.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:31 schreef byah het volgende:
Ik ben voor! En het aantal doden. Naast mekaar.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:34 schreef Tris het volgende:
[..]
Inclusief de stand van zaken op de IC erbij doen voor de volledigheid?![]()
Evenstar
![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:34 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ik zie op die site geen teller, moet je doorvoor ingelogd zijn als arts oid?
Zie je dit niet?![]()
![]()
Black mirrorquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:34 schreef roos94 het volgende:
Hongkong zet aan een app gekoppelde polsbandjes in om mensen die de metropool betreden te monitoren. Inreizende personen moeten verplicht twee weken in quarantaine vanwege de uitbraak van het coronavirus. Volgens het bestuur van de Chinese regio liggen er meer dan twintigduizend polsbandjes klaar voor mensen die arriveren op de internationale luchthaven van Hongkong. Inreizende personen moeten de QR-code op het bandje scannen met hun smartphone om een koppeling te maken. Op die manier kan Hongkong de personen volgen. De maatregel geldt sinds vrijdag en is direct om middernacht (lokale tijd) ingegaan.![]()
![]()
Zou absoluut wanbeleid zijn, als de getallen van vandaag als een verrassing komen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:34 schreef Sunri5e het volgende:
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:35 schreef BlauweTijger het volgende:
Mijn vriendin op dag twee onveranderd.. 39 graden koorts, extreme spierpijn, hoofdpijn en alsof ze door een rietje moet ademhalen.Heel veel beterschap voor jullie.
![]()
In IJsland is corona ook een klein feestje aan het houden, terwijl je zou zeggen dat het daar toch wel redelijk onder controle gehouden zou moeten kunnen worden: geisoleerd eiland, rijk dunbevolkt goede gezondheidszorg. Echter nog geen doden.quote:Iceland 409 +79 per 1M pop 1,199.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Ja dat blijven roepen ms omdat hijzelf is besmet..... en maar kakelen met kritiek die nu totaal niets bijdraagt aan enige oplossing. Zoals Rutte al zei... ik a graag met u evalueren wanneer dit voorbij is. laten we nu de situatie aanpakken.quote:quote:bron: tvnoord
Het aantal medewerkers van het UMCG dat is besmet met het coronavirus, is opgelopen tot 28. Een van hen is de bekende microbioloog Alex Friedrich.
Friedrich is thuis."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Hoop dat ze snel beter wordtquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:35 schreef BlauweTijger het volgende:
Mijn vriendin op dag twee onveranderd.. 39 graden koorts, extreme spierpijn, hoofdpijn en alsof ze door een rietje moet ademhalen.![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:34 schreef roos94 het volgende:
Hongkong zet aan een app gekoppelde polsbandjes in om mensen die de metropool betreden te monitoren. Inreizende personen moeten verplicht twee weken in quarantaine vanwege de uitbraak van het coronavirus. Volgens het bestuur van de Chinese regio liggen er meer dan twintigduizend polsbandjes klaar voor mensen die arriveren op de internationale luchthaven van Hongkong. Inreizende personen moeten de QR-code op het bandje scannen met hun smartphone om een koppeling te maken. Op die manier kan Hongkong de personen volgen. De maatregel geldt sinds vrijdag en is direct om middernacht (lokale tijd) ingegaan.Bron"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
En toch zijn er nog steeds mensen hier die denken dat het allemaal wel wat meevalt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hmmm (wel per miljoen inwoners, dus niet totalen)
[ afbeelding ]
https://forum.preppers.nl(...)ments#comment-413611![]()
Wat een verrassing, dat een ziekte zich verspreidt door regeltjes......quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:33 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bron
Ze wilden niet testen, want dat hoefde niet volgens het protocol![]()
Sterktequote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:35 schreef BlauweTijger het volgende:
Mijn vriendin op dag twee onveranderd.. 39 graden koorts, extreme spierpijn, hoofdpijn en alsof ze door een rietje moet ademhalen.
So we just called him Fred![]()
Het aantal vastgestelde besmettingen ligt (veel) lager dan het werkelijke aantal.
Het aantal sterfgevallen blijft meer dan lineair stijgen. Eergisteren van 58 naar 76, +31%. Gisteren van 76 naar 106, bijna +40%. Zorgelijk. Als dat maar niet te lang zo doorgaat.Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
weekje erbij in Oostenrijkquote:Coronamaatregelen in Oostenrijk verlengd tot minstens 13 april
De maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan in Oostenrijk worden verlengd tot minstens 13 april, dat heeft bondskanselier Sebastian Kurz laten weten op een persconferentie. De maatregelen in Oostenrijk zijn vergelijkbaar met die van ons: scholen zijn gesloten, net als cafés en restaurants. Ook zijn enkel noodzakelijke verplaatsingen toegelaten en geldt er een samenscholingsverbod. De regio Tirol, die grenst aan Italië, is het hardst getroffen in Oostenrijk. De hele provincie van 750.000 inwoners is in quarantaine geplaatst, omdat daar enorm veel gevallen van Covid-19 opdoken. In totaal zijn er in Oostenrijk 2.203 besmettingen geregistreerd, 6 mensen overleefden het virus niet.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/20/liveblog-20-maart/Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Stop hier eens mee amateur epidemioloog!!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hmmm (wel per miljoen inwoners, dus niet totalen)
[ afbeelding ]
https://forum.preppers.nl(...)ments#comment-413611![]()
14:36
Koning Willem-Alexander houdt vanavond de vierde bijzondere koninklijke toespraak sinds de Tweede Wereldoorlog. De corona crisis is dan ook uitzonderlijk.
Voor de koning is het de tweede keer dat hij Nederland op deze wijze toespreekt. Vijf jaar geleden deed hij dat ook na het neerschieten boven Oekraīne van vlucht MH17 van Malaysian Airlines. Koningin Beatrix hield een korte toespraak na de aanslag bij de viering van Koninginnedag in Apeldoorn in 2009. De Watersnoodramp in 1953 was voor koningin Juliana aanleiding voor een radiotoespraak, in die tijd nog het gangbare medium.
https://www.ad.nl/dossier(...)-nederland~a3523299/![]()
Wat een blindheid bij deze man, denkende dat de situatie in het Noorden anders zal zijn dan in het Zuiden.quote:![]()
Shitquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:35 schreef BlauweTijger het volgende:
Mijn vriendin op dag twee onveranderd.. 39 graden koorts, extreme spierpijn, hoofdpijn en alsof ze door een rietje moet ademhalen.Sterkte! Hoe gaat het met jou?
"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:09 schreef tompsv18 het volgende:
Die maatregelen gaan natuurlijk niets doen. Kijk eens naar supermarkten, winkelstraten. Het lijkt drukker dan ooit.Dat sluiten is in veel steden, praktisch gesproken gewoon het geval.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het sluiten van alle niet noodzakelijke winkels zou an sich wel slim zijn om dat net voor het weekend aan te kondigen...
Voorzieningenwinkels blijven wel open - waar we blij mee mogen zijn - en ja dat zijn ook de Etos en het Kruidvat."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Maar, dat carnavalsliedje, dat kon ECHT niet, kamervragen allesquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Wat een verrassing, dat een ziekte zich verspreidt door regeltjes......
en anderhalf mondkapje, voor mocht er een geval van Corona geconstateerd worden
Prima geregeld Rutte
TOP![]()
Dat van dat carnavalsliedje heb ik niet meegekregen?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:38 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Maar, dat carnavalsliedje, dat kon ECHT niet, kamervragen alles
Prima geregeld Rutte
TOP![]()
![]()
We wonen niet samen dus we videobellen haha... ik ben topfit.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:37 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
ShitSterkte! Hoe gaat het met jou?
En altijd het laatste woord.![]()
Evenstar
![]()
Nou ja, gisteren kwamen de cijfers van de IC's als een verassing toch, dus echt een goed idee wat er gaat gebeuren hebben ze volgens mij niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zou absoluut wanbeleid zijn, als de getallen van vandaag als een verrassing komen.https://nos.nl/artikel/23(...)p-ic-s-verwacht.htmlquote:Eerder nog hield de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care rekening met een verdubbeling van het aantal IC-patiënten in een week tijd. Die verwachting is nu dus naar boven bijgesteld. Gommers denkt dat de verspreiding van het virus in Nederland sneller gaat.![]()
Nog even naijlen maar wel relevant met wat zich elders zal voordoen....Eensch. Kunnen ze gelijk hun "BBC4 pandemic experiment of MMXVIII" in reallife gaan toetsen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 13:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
Voorspelling: UK gaat grootste brandhaard van Europa worden en Italië overtreffen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:37 schreef roos94 het volgende:
Voor de koning is het de tweede keer dat hij Nederland op deze wijze toespreekt. Vijf jaar geleden deed hij dat ook na het neerschieten boven Oekraīne van vlucht MH17 van Malaysian Airlines. Koningin Beatrix hield een korte toespraak na de aanslag bij de viering van Koninginnedag in Apeldoorn in 2009. De Watersnoodramp in 1953 was voor koningin Juliana aanleiding voor een radiotoespraak, in die tijd nog het gangbare medium.monarchiequote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:37 schreef roos94 het volgende:
14:36
Koning Willem-Alexander houdt vanavond de vierde bijzondere koninklijke toespraak sinds de Tweede Wereldoorlog. De corona crisis is dan ook uitzonderlijk.
Voor de koning is het de tweede keer dat hij Nederland op deze wijze toespreekt. Vijf jaar geleden deed hij dat ook na het neerschieten boven Oekraīne van vlucht MH17 van Malaysian Airlines. Koningin Beatrix hield een korte toespraak na de aanslag bij de viering van Koninginnedag in Apeldoorn in 2009. De Watersnoodramp in 1953 was voor koningin Juliana aanleiding voor een radiotoespraak, in die tijd nog het gangbare medium.
https://www.ad.nl/dossier(...)-nederland~a3523299/![]()
![]()
Goed beleid weer .quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:27 schreef roos94 het volgende:
![]()
Speeltuin hiet vol met spelende kinderenZou die ouders allemaal een draai om de oren willen geven. Man man man..
![]()
Beter voorkomen dan chinezen, dat was het item van de weekquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:39 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat van dat carnavalsliedje heb ik niet meegekregen?
en anderhalf mondkapje voor de zorg![]()
Kamervragen moet je alle politieke partijen verwijten. Alleen dat bevalt je niet zo hequote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:38 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Maar, dat carnavalsliedje, dat kon ECHT niet, kamervragen alles
Prima geregeld Rutte
TOP![]()
Je leest mee toch?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:06 schreef [url=https://forum.fok.nl²user/profile/487766]Predator40[/url] het volgende:
[..]
welke zinloze en idiote voorspellingen ?
Bronnen ?
Per pagina gemiddeld 1.![]()
Niet leuk als je je partner enkel zo kan zien/horenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:39 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
We wonen niet samen dus we videobellen haha... ik ben topfit.![]()
![]()
De overheid heeft de plicht om mensen te doordringen van de ernst van de situatie. Als de premier dan zegt dat je alleen bij snotteren niet naar buiten moet, kan je weinig van de bevolking verwachten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:40 schreef Sfancta het volgende:
Speeltuin hiet vol met spelende kinderenZou die ouders allemaal een draai om de oren willen geven. Man man man..
![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:35 schreef BlauweTijger het volgende:
Mijn vriendin op dag twee onveranderd.. 39 graden koorts, extreme spierpijn, hoofdpijn en alsof ze door een rietje moet ademhalen.sterkte en beterschap man
Ik heb het recht om te bepalen!![]()
Wanneer begint de piek?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:27 schreef asco het volgende:
Al vele weken.
We zijn pas net begonnen.Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Dat was misselijk makend.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:40 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Beter voorkomen dan chinezen, dat was het item van de week
en anderhalf mondkapje voor de zorg![]()
Als Rutte zich op de achtergrond had voorbereid op een pandemie, och ze zien maarquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kamervragen moet je alle politieke partijen verwijten. Alleen dat bevalt je niet zo he
Maar welnee, wat daar in china gebeurt dat gebeurt hier vast niet... die chinezen toch...
Dus rutte ging skiën![]()
Dunbevolkt zegt echt helemaal niets wanneer zo ongeveer iedereen op één uithoek van een eiland woont.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In IJsland is corona ook een klein feestje aan het houden, terwijl je zou zeggen dat het daar toch wel redelijk onder controle gehouden zou moeten kunnen worden: geisoleerd eiland, rijk dunbevolkt goede gezondheidszorg. Echter nog geen doden."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Klopt .. en thx voor je support.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:41 schreef -river- het volgende:
[..]
Niet leuk als je je partner enkel zo kan zien/horenLief, dank!quote:En altijd het laatste woord.![]()
Jezus, wat zegt de huisarts?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:35 schreef BlauweTijger het volgende:
Mijn vriendin op dag twee onveranderd.. 39 graden koorts, extreme spierpijn, hoofdpijn en alsof ze door een rietje moet ademhalen."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
"Ja, maar kinderen zijn kinderen, die kan je niet binnen houden"quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:40 schreef Sfancta het volgende:
Ouders zouden slimmer moeten zijn.
![]()
nu nog vrijheid/blijheid dus over een week of 4.quote:woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Hier ook in het speeltuintje dat grenst aan het gangetje naar mijn achtertuin/poort.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:40 schreef Sfancta het volgende:
![]()
Npo1, Npo politiek, RTL... poppedopquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:41 schreef roos94 het volgende:
waar kan ik die persconferentie zien poepies![]()
Is toch raar?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nou ja, gisteren kwamen de cijfers van de IC's als een verassing toch, dus echt een goed idee wat er gaat gebeuren hebben ze volgens mij niet.
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)p-ic-s-verwacht.html
Als de incubatietijd twee weken is en het een week duurt voordat iemand echt ziek is en opgenomen wordt.
Dan is het toch logisch dat het minimaal twee weken duurt voordat je de effecten van een maatregelen terug gaat zie in getallen?![]()
Floor en Noa moeten zich kunnen blijven ontwikkelen op sociaal en motorisch gebiedquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:42 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
"Ja, maar kinderen zijn kinderen, die kan je niet binnen houden"Ouders zouden slimmer moeten zijn.
grgr![]()
Waarom zou je, je druk maken om andermans kinderen?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:40 schreef Sfancta het volgende:
![]()
Zonder snotteren kan je best naar buiten, maar hou afstand tot anderen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
De overheid heeft de plicht om mensen te doordringen van de ernst van de situatie. Als de premier dan zegt dat je alleen bij snotteren niet naar buiten moet, kan je weinig van de bevolking verwachten.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Euh, omdat die ouders straks zorg nodig hebben bijv. Zorg die er niet is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:42 schreef Collide het volgende:
[..]
Waarom zou je, je druk maken om andermans kinderen?Go hard or go home![]()
Beterschap voor haar. En let op jezelf ook.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:42 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Geen longproblemen is geen test. Dus uitzieken en succes."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Dan nog is er wel een verschilletje tussen Reykjavik en pakweg Milaan.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:41 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dunbevolkt zegt echt helemaal niets wanneer zo ongeveer iedereen op één uithoek van een eiland woont.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Sterktequote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:42 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Geen longproblemen is geen test. Dus uitzieken en succes.Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Bruins deed die toezegging 2 seconden voordat hij omviel. Daar kun je de man niet op vastpinnen lijkt me.quote:“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Evenstar
![]()
Dat klopt op zich wel.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:37 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Wat een blindheid bij deze man, denkende dat de situatie in het Noorden anders zal zijn dan in het Zuiden.
Het noorden was heel lang relatief veilig. Tegen de tijd dat het daar ook op begon te duiken kwamen de maatregelen al. ALS de maatregelen inderdaad genoeg gaan helpen dan zullen de ziekenhuizen in het noorden het vooral druk hebben met patiënten uit het midden en zuiden van Nederland.![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:44 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Bruins deed die toezegging 2 seconden voordat hij omviel. Daar kun je de man niet op vastpinnen lijkt me.![]()
![]()
Mijn kinderen spelen ook buiten, en dat moet ook gewoon kunnen. De overheid verlangt ook helemaal niet dat we full-time binnen blijven, dus veroordeel dan ook niet de mensen die dat niet doenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:40 schreef Sfancta het volgende:
Ik ga morgen ook een rondje wielrennen, mag zeker ook niet?![]()
Iedereen wist al dat het virus in NL was voordat het rivm wist dat het er was.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:33 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bron
Ze wilden niet testen, want dat hoefde niet volgens het protocol
Ze moesten het alleen nog vinden, maar als het niet gevonden was, was het er immers ook niet.
Als een gezond persoon het krijgt, is het een kans van 99,9% kans dat het een besmetting overleeft, dus op zich is het qua cijfer dus niet zo ernstig.
Het is alleen dat we er nog niks tegen hebben. Dat maakt het lastig.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Met de huidige maatregelen gaat de dagelijkse stijging straks hooguit iets langzamer, we blijven met een trein op een muur af rijden alleen doen we er wat langer over.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is toch raar?
Als de incubatietijd twee weken is en het een week duurt voordat iemand echt ziek is en opgenomen wordt.
Dan is het toch logisch dat het minimaal twee weken duurt voordat je de effecten van een maatregelen terug gaat zie in getallen?![]()
Ik merk dat dit voor veel mensen als een verrassing komt... maar dit zag men toch al aankomen en heeft en toch ook al geroepen? Dat de 2e piek vanaf deze week in gang zou treden.![]()
Waarom is NPO1 in deze tijd niet gewoon 24/7 nieuwszender en is amusement op NPO2, educatie/jeugd op NPO3...![]()
De piek verwachten ze in Italië pas in mei en wij lopen 2 weken achter Italië dus reken maar uit..quote:![]()
Nee.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Mijn kinderen spelen ook buiten, en dat moet ook gewoon kunnen. De overheid verlangt ook helemaal niet dat we full-time binnen blijven, dus veroordeel dan ook niet de mensen die dat niet doen
Ik ga morgen ook een rondje wielrennen, mag zeker ook niet?![]()
Eensquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:44 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Bruins deed die toezegging 2 seconden voordat hij omviel. Daar kun je de man niet op vastpinnen lijkt me.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Ophokplicht. Alleen met brief naar apotheek, supermarkt. Indien toch buiten ¤1500,- boete +¤9 administratiekosten.quote:![]()
Mensen hebben nu eenmaal een zondebok nodig in tijden van crisis. God, de joden, de banken etcquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:15 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Oh gaan we rancuneus doen? Rutte hiervan de schuld geven is debiel.![]()
dat zou fantastisch zijn ,maar dat zie ik lamlul Rutte niet doen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Ophokplicht. Alleen met brief naar apotheek, supermarkt. Indien toch buiten ¤1500,- boete +¤9 administratiekosten.![]()
Jep, en daarom gaat de VVD de volgende verkiezingen weer winnen. Ondanks het feit dat een aanzienlijk deel van de collateral damage aan de economie en de staat van de zorg terug te voeren valt op 10 jaar afbraak beleid onder Rutte.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:45 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Rutte god😍Hoe die juist om gaat met de massa hysterie die er is, is ongekend goed. Was geen fan van hem, maar sinds Corona helemaal om. De juiste man op de juiste plek. Rustig, bekwaam, en laat zich niet gek maken. Top gozer!![]()
![]()
Ik ben de woorden 'het is niet nodig' nu wel spuugzat. Je kunt beter te hard dan te zacht optreden. Dit is ook weer zo'n tragisch voorbeeld.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:44 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Bruins deed die toezegging 2 seconden voordat hij omviel. Daar kun je de man niet op vastpinnen lijkt me.![]()
Die negen euro is toch best wel veel aangezien hun vanuit thuis werken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Ophokplicht. Alleen met brief naar apotheek, supermarkt. Indien toch buiten ¤1500,- boete +¤9 administratiekosten.![]()
Ah, komt Sfancta weer met z'n verzinseltjes.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:40 schreef Sfancta het volgende:
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Wat voor 24/7 nieuws is er dan? Een beetje zoals Steve elk tweetje bespreken?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:44 schreef iBenny het volgende:
Waarom is NPO1 in deze tijd niet gewoon 24/7 nieuwszender en is amusement op NPO2, educatie/jeugd op NPO3...![]()
Top, waar kunnen we die formulieren halen?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Ophokplicht. Alleen met brief naar apotheek, supermarkt. Indien toch buiten ¤1500,- boete +¤9 administratiekosten."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Nah, nog niet. Hooguit misschien nog een extra maatregel. Anders staat Rutte wel hard voor lul als die nu wel voor een lockdown gaat.quote:![]()
https://nos.nl/artikel/23(...)toriummateriaal.htmlquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:33 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bron
Ze wilden niet testen, want dat hoefde niet volgens het protocol
Toch gewoon een tekort aan materiaal.![]()
Kijk jongens, daarom moet er dus gewoon een lock-down komen. Omdat dit soort mensen het gewoon niet begrijpen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Mijn kinderen spelen ook buiten, en dat moet ook gewoon kunnen. De overheid verlangt ook helemaal niet dat we full-time binnen blijven, dus veroordeel dan ook niet de mensen die dat niet doen
Ik ga morgen ook een rondje wielrennen, mag zeker ook niet?
Maar goed, de kinderen zijn buiten, heb jij weer even lekker rust he!![]()
pfff, sterkte!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:35 schreef BlauweTijger het volgende:
Mijn vriendin op dag twee onveranderd.. 39 graden koorts, extreme spierpijn, hoofdpijn en alsof ze door een rietje moet ademhalen.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Benieuwd hoeveel relaties dit niet gaan overleven. Die roze wolk van t begin is over, dus veel op elkaars lip gaat niet goed werken bij sommige.![]()
Maar ze heeft het toch hardstikke benauwd?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:42 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Geen longproblemen is geen test. Dus uitzieken en succes.![]()
eEven een koud pilsje klappenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:47 schreef asco het volgende:
Zo, maar weer aan de alcohol en de muziek Luid.
Deze man weet van wanten![]()
![]()
Klaver heeft schuld aan omvallen Bruins?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:44 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja dikke doei met je godwin, engerdquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:46 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Mensen hebben nu eenmaal een zondebok nodig in tijden van crisis. God, de joden, de banken etc
rutte en het rivm zijn aantoonbaar nalatig geweest
Geen voorbereiding, helemaal niets... het is dieptriest
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2020 14:48:45 ]![]()
Prop ze een Playstation in de handen, klaar.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:42 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
"Ja, maar kinderen zijn kinderen, die kan je niet binnen houden"Ouders zouden slimmer moeten zijn.
![]()
ik ben nu 24/7 samen met mn vriend en er is nu al irritatiequote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:47 schreef funnywell het volgende:
Benieuwd hoeveel relaties dit niet gaan overleven. Die roze wolk van t begin is over, dus veel op elkaars lip gaat niet goed werken bij sommige.![]()
![]()
Blijf maar uit de buurt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:40 schreef Sfancta het volgende:
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Ik ben blij dat ik eerst nog gewoon in zelf-quarantaine zit.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:47 schreef funnywell het volgende:
het enige vertier in deze barre tijdenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:47 schreef asco het volgende:
Zo, maar weer aan de alcohol en de muziek Luid.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Dat zie je al jaren toch, ongekend dat wij met zo'n premier veel invloed kunnen hebben in Europa. Kan geen beter persoon wensen voor NL als premier.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:45 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Rutte god😍Hoe die juist om gaat met de massa hysterie die er is, is ongekend goed. Was geen fan van hem, maar sinds Corona helemaal om. De juiste man op de juiste plek. Rustig, bekwaam, en laat zich niet gek maken. Top gozer!![]()
Hoezo? Het zegt alleen dat wij meer hebben getest.quote:
Aantal doden halen we niet zo snel in.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
klinkt als een goede relatie.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:48 schreef roos94 het volgende:
[..]
ik ben nu 24/7 samen met mn vriend en er is nu al irritatie![]()
Nederland is qua dodenaantal over Zuid-Korea heen gewipt en staat nu op nummer zes wereldwijd (als je de staten van de VS als afzonderlijke staat beschouwt)![]()
Doubt itquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:47 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ik hoop dat die gaat aankondigen dat 7 april weer alles open gaat. Zou wel tijd worden.
Rewimo
![]()
Nederduitse/Mevrouw qltel![]()
Beterschap voor haarquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:35 schreef BlauweTijger het volgende:
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
Dan deugt de relatie niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:47 schreef funnywell het volgende:
Benieuwd hoeveel relaties dit niet gaan overleven. Die roze wolk van t begin is over, dus veel op elkaars lip gaat niet goed werken bij sommige.
Nu deugen er ook een heleboel relaties sowieso al niet.![]()
![]()
Ik ook niet. Rutte👌👍quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:48 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat zie je al jaren toch, ongekend dat wij met zo'n premier veel invloed kunnen hebben in Europa. Kan geen beter persoon wensen voor NL als premier.![]()
Dat zeg ik toch helemaal niet?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Klaver heeft schuld aan omvallen Bruins?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
gisteren had iemand een tabelletje waarop het aantal doden gematched was tussen IT en NL
heeft iemand die nog?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Extreem capabele politicus inderdaad. Jammer van z'n ideeën.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:48 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat zie je al jaren toch, ongekend dat wij met zo'n premier veel invloed kunnen hebben in Europa. Kan geen beter persoon wensen voor NL als premier.![]()
Je kunt ook gewoon ieder je eigen ding doen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:48 schreef roos94 het volgende:
[..]
ik ben nu 24/7 samen met mn vriend en er is nu al irritatie
Mijn vrouw zit hier gewoon regelmatig op de bank te Facebooken of voor de kleine te zorgen terwijl ik op FOK! zit of whatever.
En morgen ga ik lekker tuinieren.![]()
![]()
Idd..quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:48 schreef Newone82 het volgende:
Dat gegeil om die lockdown. Hebben jullie al vochtige plekjes in jullie broekje?
Het wordt er dan echt niet leuker op hoor.
En of het veel gaat helpen is ook nog maar de vraag.![]()
Lijkt me wel logisch.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:48 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
[..]
klinkt als een goede relatie.
Maar lijkt me vooral als je kinderen hebt een uitdaging dit.![]()
Eindelijk kan ik mijn kans grijpen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:48 schreef roos94 het volgende:
[..]
ik ben nu 24/7 samen met mn vriend en er is nu al irritatieGroot fan van User Wotte![]()
Helpt echt om alles te relativeren.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:48 schreef roos94 het volgende:
e
[..]
Even een koud pilsje klappen
Deze man weet van wanten
Ook al klopt die relevantie misschien niet...![]()
Waarom maak je ervan dat andere mensen erop geilen? Omdat je het zelf doet of zo? Denk namelijk dat de meeste mensen het hartstikke kut vinden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:48 schreef Newone82 het volgende:
Dat gegeil om die lockdown. Hebben jullie al vochtige plekjes in jullie broekje?![]()
vlaams: Uitgaan = buiten lopenBronquote:Italiaanse leger gaat uitgaansverbod afdwingen in Lombardije
De Italiaanse regering gaat het leger inzetten om het uitgaansverbod in de regio Lombardije te controleren. Dat gebeurt op vraag van de regionale regering zelf. Die is boos omdat veel inwoners het verbod nog altijd negeren en nodeloos rondlopen.
Sinds 10 maart mogen de inwoners enkel nog buiten als ze niet van thuis kunnen werken of voeding of geneesmiddelen moeten kopen. De meeste andere activiteiten buiten zijn verboden. De regering zou die maatregelen nog willen verstrengen omdat er nog altijd meer besmettingen en overlijdens zijn in Lombardije.
Die regio rond Milaan is de zwaarst getroffen in Italië. Meer dan de helft van alle besmettingen in het land komt uit Lombardije, tegelijk de economische motor van het land. De situatie in de ziekenhuizen is er erg problematisch door de grote aantallen patiënten.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Italië, China, Iran, Spanje, Frankrijk, Verenigde Staten (1 land!), Verenigd Koninkrijk. Dus nr 8.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:48 schreef Idisrom het volgende:
Nederland is qua dodenaantal over Zuid-Korea heen gewipt en staat nu op nummer zes wereldwijd (als je de staten van de VS als afzonderlijke staat beschouwt)![]()
Dat terwijl er de facto al een lockdown isquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:48 schreef Newone82 het volgende:
Dat gegeil om die lockdown. Hebben jullie al vochtige plekjes in jullie broekje?
Vergelijk het met Frankrijk. Officieel een lockdown, waar niemand zich aan houdt. Winkels worden geplunderd![]()
Het is niet zozeer de vraag of er een lockdown komt, het is meer de vraag wanneer.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:48 schreef Newone82 het volgende:
Mijn verwachting is al enkele dagen "rond 25 maart" en dat duurt niet zo lang meer.
Of het dan een lockdown is voor enkele provincies of het hele land laat ik in het midden.![]()
Gaat hier ook prima, mijn vriend kijkt porno terwijl ik op het viva forum zit (oh nee heb daar permban).quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon ieder je eigen ding doen.
Mijn vrouw zit hier gewoon regelmatig op de bank te Facebooken of voor de kleine te zorgen terwijl ik op FOK! zit of whatever.
En morgen ga ik lekker tuinieren.![]()
Ministerraad om 15.00 uur, geen ingelaste persconferentie
Om 15.00 uur op vrijdag is er geen ingelaste persconferentie zoals eerder werd gemeld. Om 15.00 uur vindt namelijk zoals iedere week de ministerraad plaats.![]()
Evenstar
![]()
Is ook raar. Ik denk dus dat het komt omdat het RIVM niet genoeg kon testen. Zij hebben daadwerkelijk geen idee wat er komen gaat. Leuk al die modellen etc, maar dan drie dagen gooiden het RIVM al de handdoek in de ring en heeft nu totaal geen overzicht meer.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is toch raar?
Dan is het toch logisch dat het minimaal twee weken duurt voordat je de effecten van een maatregelen terug gaat zie in getallen?
Dinsdag was Gommers nog redelijk rustig bij de technische briefing en gaf aan dat het druk zou worden maar in principe alles onder controle was. Woensdag kwam er opeens een bericht dat er 500-1000 IC patiënten bij gingen komen, terwijl er maar 575 bedden vrij waren.Er liggen nu al 210 patiënten op de IC. Als er 1000 bij zouden komen is het al 1210 en dat is dus al teveel, want ze kunnen tot 1000 opschalen zonder problemen, maar voor de rest hebben ze extra beademingsapparaten nodig. Alle patiënten die de 2-3 weken erna nog een IC-bed nodig hebben moeten ze dus improviseren.quote:Op dit moment zijn er in heel Nederland 575 IC-plekken beschikbaar voor coronapatiënten. In een crisisfase kan dat aantal worden verhoogd tot ongeveer 1500 'corona-bedden'. Volgens Diederik Gommers van de Vereniging zijn er dan wel 500 extra beademingsapparaten nodig, die nog gevonden moeten worden.
Die gat zegt serieus bijna dagelijks iets anders. Dat wekt in ieder geval absoluut geen vertrouwen.
Daarnaast, zoals ik al vaker heb gezegd, is 500 a 1000 echt een te grote marge voor iets als dit. Als je nu 500 a 1000 zegt dan is het over vier dagen misschien al wel 1000 a 2000 en nog vier dagen laten 2000 a 4000 etc.
Als je zulke marges moet nemen heb je dus echt geen goed idee wat er gaat gebeuren.![]()
Ik vind de VVD echt een schijtpartij maar hij is echt goed bezig inderdaad.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:48 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat zie je al jaren toch, ongekend dat wij met zo'n premier veel invloed kunnen hebben in Europa. Kan geen beter persoon wensen voor NL als premier.
Groot fan van User Wotte![]()
Dr is geen lockdown. Er is genoeg nog open.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat terwijl er de facto al een lockdown is
Vergelijk het met Frankrijk. Officieel een lockdown, waar niemand zich aan houdt. Winkels worden geplunderd![]()
geplunderd???quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Vergelijk het met Frankrijk. Officieel een lockdown, waar niemand zich aan houdt. Winkels worden geplunderdEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Alsof er bij een relatie langer dan een jaar nog sprake is van een roze wolkquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:47 schreef funnywell het volgende:
![]()
Lachwekkende ontkenning van de waarheid. In Frankrijk lopen er geen 200 man rond in de Gamma.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Er zijn vast regio's waar veel mensen er zich niet aan houden maar Frankrijk is groot. Je kan niet een wijk van bijvoorbeeld Parijs projecteren op het hele land.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
uiteraard niet, lamlulletje rozenwaterquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:52 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Rutte god gaat dus geen extra maatregelen inzetten. Held😀😀😀👌👌👌👌![]()
Opeens PvdA doet mee in Rutte 3?In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
zei het gisteren al maar ben echt benieuwd hoe het Engeland zal vergaan. Zag net ergens filmpje voorbij komen van britten die nog steeds naar amsterdam komen op vakantie en dan verbaast zijn dat alles dicht is![]()
Nee hoor. Van Rijn op persoonlijke titel.quote:'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Er zijn ongekende maatregelen genomenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:52 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Dr is geen lockdown. Er is genoeg nog open.
Dat er hier en daar nog een winkel open is en er geen militairen door de straten lopen maakt amper verschil![]()
Dan zet ik ze wel voor een schermpje als ik rust wil en de noodzaak zou zien van binnen blijven. Als de overheid niet oproept tot een lockdown ga ik niet leven alsof ik in een lockdown zit.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:47 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Kijk jongens, daarom moet er dus gewoon een lock-down komen. Omdat dit soort mensen het gewoon niet begrijpen.
Maar goed, de kinderen zijn buiten, heb jij weer even lekker rust he!
Wel zijn alle sociale verplichtingen als borrels, verjaardagen, oppasdagen van opa’s en oma’s etc afgelast. En dat vind ik prima.
Als de overheid tot een lockdown overgaat ben ik de eerste die dat volgt. Maar al dat gedram over dat kinderen niet buiten zouden mogen spelen word ik een beetje moe van![]()
Wat hadden we dan moeten doen? Alles afsluiten en dan wanneer het virus volgend jaar langs komt nog een keer en het jaar erop nog een keer en het jaar erop...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:48 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja dikke doei met je godwin, engerd
rutte en het rivm zijn aantoonbaar nalatig geweest
Geen voorbereiding, helemaal niets... het is dieptriest
Hoe wrang het ook is, mensen moeten dit doormaken zodat er enige groepsweerstand ontstaat. Dit zorgt op korte termijn helaas voor doden, maar doe je het niet zo dan gaat het in de toekomst voor nog veel meer doden zorgen.![]()
Voor mij wel.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:53 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Er zijn ongekende maatregelen genomen
Dat er hier en daar nog een winkel open is en er geen militairen door de straten lopen maakt amper verschil![]()
ik zorg 24/7 voor mijn vrouw al 5 jaar en we zijn nog steeds bij elkaar en hebben het leuk hahahaquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:48 schreef roos94 het volgende:
[..]
ik ben nu 24/7 samen met mn vriend en er is nu al irritatiewoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
En hier wel, omdat het kan. Trots.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
Lachwekkende ontkenning van de waarheid. In Frankrijk lopen er geen 200 man rond in de Gamma.![]()
Dit.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:48 schreef Newone82 het volgende:
Je ziet overigens nu al dat landen die er in zitten het aan het verlengen zijn.
En straks wordt het weer verlengt, en verlengt en nog een keer.
Macron gaat dit ook doen, tot de gele h(o)estjes over zijn.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Een paar filmpjes op Twitter (zonder dat duidelijk is of ze wel van afgelopen week zijn, er zijn vaker rellen geweest) die rondgaan en dat is dan meteen de situatie in het hele land, uiteraardquote:![]()
![]()
Netjesquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik zorg 24/7 voor mijn vrouw al 5 jaar en we zijn nog steeds bij elkaar en hebben het leuk hahaha![]()
![]()
Hier en daar een winkel openquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:53 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Er zijn ongekende maatregelen genomen
![]()
ze hadden naar de adviezen van het WHO moeten luisteren....quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:53 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wat hadden we dan moeten doen? Alles afsluiten en dan wanneer het virus volgend jaar langs komt nog een keer en het jaar erop nog een keer en het jaar erop...
Hoe wrang het ook is, mensen moeten dit doormaken zodat er enige groepsweerstand ontstaat. Dit zorgt op korte termijn helaas voor doden, maar doe je het niet zo dan gaat het in de toekomst voor nog veel meer doden zorgen.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
je vrouw heeft Down ?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik zorg 24/7 voor mijn vrouw al 5 jaar en we zijn nog steeds bij elkaar en hebben het leuk hahaha![]()
Het zou prettig zijn als je eens ophield met je getrol.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:47 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ik hoop dat die gaat aankondigen dat 7 april weer alles open gaat. Zou wel tijd worden."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Sukkeltje. Google het zelf, dan weet je ook dat het een oude video is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:53 schreef maily het volgende:
[..]
Google eens op plundering Lidl Frankrijk.![]()
Evenstar
![]()
Er is wel een verschil tussen even alleen (of op gepaste afstand met een partner) wielrennen of met 4-5 kinderen en 4-5 ouders op een kluitje staan in een speeltuin.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ga morgen ook een rondje wielrennen, mag zeker ook niet?
Jij zorgt met een rondje wielrennen voor NUL besmettingen.
Dat groepje in de speeltuin misschien wel direct of indirect voor tientallen of meer.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: