Marktwerking. Voorraden kosten geld en leveren niks op.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:31 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Omdat de ziekenhuizen na een paar dagen al praktisch door hun voorraad beschermingsmaatregelen zijn. Wat hadden ze dan verwacht bij een pandemie? Dat het doodleuk zou worden uitgeleverd. Ieder bedrijf draait op voorhand scenario's op basis van een worst case en handelt daar na. Dat ziekenhuizen zelfs de minst basale zaken niet voorradig hebben vind ik echt krankzinnig. Heb er geen ander woord voor.
Dat is dus nodig vanwege de Europese mentaliteit van mensen. Als iedereen wel alle hygiënische maatregelen neemt, is dat niet nodig. Bekijk bijvoorbeeld dit filmpje eens:quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
In Spanje, Italie, en Frankrijk loopt leger op straat de boel te handhaven. Dus nee, het is allang niet meer de 'Europese mentaliteit'. Het is de Nederlandse mentaliteit.
neequote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:34 schreef Sunri5e het volgende:
Gaan we dan nu echt dicht van het weekend?
Nee dit zal nooit gaan gebeurenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:34 schreef Sunri5e het volgende:
Ook dat nog een keer. Maar uberhaupt meer lenen voor uitloop buiten je schuld omquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het punt is dat er een maximum zit aan het aantal jaren dat je kan lenen.
Een vriendin van mijn zat daar afgelopen september al op en werkt nu om haar studie te betalen.
Maar op dit moment zijn zowel dat werk als die studie uitgevallen.
Bijna geentestcapaciteit meer, geen noodwetgeving, geen invorderingsbesluit om te vorderen wat er nog over is, tekort aan mondkapjes, IC bedden, artsen, verpleegsters, medicijnen. Maar we moeten vooral rustig blijven.quote:14:31
Minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) vraagt mensen 'een beetje op te passen' met het vergelijken van statistieken en cijfers over het coronavirus. ,,Wat we niet moeten doen is iedere dag opnieuw de statistieken, die eigenlijk nog heel jong zijn, van dag tot dag willen interpreteren."
Daarmee doelt hij vooral op gebruikers van social media die zelf cijfers en statistieken een invulling geven. ,,Waar we normaal rond een WK de beste bondscoach zijn op de bank, zijn we inmiddels de beste viroloog en epidemioloog op de bank", zegt de minister.
De Jonge dringt erop aan te blijven vertrouwen op deskundigen en het RIVM. ,,Die kunnen wat gewogener hun opvatting over de ontwikkeling in Nederland geven."
Kop op jongen tis maar voor een jaartje.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:31 schreef byah het volgende:
Ik denk dat ik me maar 1,5 jaar ga laten invriezen, ik weet niet hoeveel langer ik deze trainwreck in slowmotion aankan
Ik ben voor! En het aantal doden. Naast mekaar.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:34 schreef Tris het volgende:
[..]
Inclusief de stand van zaken op de IC erbij doen voor de volledigheid?
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:34 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ik zie op die site geen teller, moet je doorvoor ingelogd zijn als arts oid?
Black mirrorquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:34 schreef roos94 het volgende:
Hongkong volgt ingereisde personen tijdens quarantaine via polsbandjes
Hongkong zet aan een app gekoppelde polsbandjes in om mensen die de metropool betreden te monitoren. Inreizende personen moeten verplicht twee weken in quarantaine vanwege de uitbraak van het coronavirus. Volgens het bestuur van de Chinese regio liggen er meer dan twintigduizend polsbandjes klaar voor mensen die arriveren op de internationale luchthaven van Hongkong. Inreizende personen moeten de QR-code op het bandje scannen met hun smartphone om een koppeling te maken. Op die manier kan Hongkong de personen volgen. De maatregel geldt sinds vrijdag en is direct om middernacht (lokale tijd) ingegaan.
Zou absoluut wanbeleid zijn, als de getallen van vandaag als een verrassing komen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:34 schreef Sunri5e het volgende:
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:35 schreef BlauweTijger het volgende:
Mijn vriendin op dag twee onveranderd.. 39 graden koorts, extreme spierpijn, hoofdpijn en alsof ze door een rietje moet ademhalen.
In IJsland is corona ook een klein feestje aan het houden, terwijl je zou zeggen dat het daar toch wel redelijk onder controle gehouden zou moeten kunnen worden: geisoleerd eiland, rijk dunbevolkt goede gezondheidszorg. Echter nog geen doden.quote:Iceland 409 +79 per 1M pop 1,199.
Ja dat blijven roepen ms omdat hijzelf is besmet..... en maar kakelen met kritiek die nu totaal niets bijdraagt aan enige oplossing. Zoals Rutte al zei... ik a graag met u evalueren wanneer dit voorbij is. laten we nu de situatie aanpakken.quote:
quote:bron: tvnoord
Het aantal medewerkers van het UMCG dat is besmet met het coronavirus, is opgelopen tot 28. Een van hen is de bekende microbioloog Alex Friedrich.
Friedrich is thuis.
Hoop dat ze snel beter wordtquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:35 schreef BlauweTijger het volgende:
Mijn vriendin op dag twee onveranderd.. 39 graden koorts, extreme spierpijn, hoofdpijn en alsof ze door een rietje moet ademhalen.
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:34 schreef roos94 het volgende:
Hongkong volgt ingereisde personen tijdens quarantaine via polsbandjes
Hongkong zet aan een app gekoppelde polsbandjes in om mensen die de metropool betreden te monitoren. Inreizende personen moeten verplicht twee weken in quarantaine vanwege de uitbraak van het coronavirus. Volgens het bestuur van de Chinese regio liggen er meer dan twintigduizend polsbandjes klaar voor mensen die arriveren op de internationale luchthaven van Hongkong. Inreizende personen moeten de QR-code op het bandje scannen met hun smartphone om een koppeling te maken. Op die manier kan Hongkong de personen volgen. De maatregel geldt sinds vrijdag en is direct om middernacht (lokale tijd) ingegaan.
En toch zijn er nog steeds mensen hier die denken dat het allemaal wel wat meevalt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hmmm (wel per miljoen inwoners, dus niet totalen)
[ afbeelding ]
https://forum.preppers.nl(...)ments#comment-413611
Wat een verrassing, dat een ziekte zich verspreidt door regeltjes......quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:33 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bron
Ze wilden niet testen, want dat hoefde niet volgens het protocol
Sterktequote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:35 schreef BlauweTijger het volgende:
weekje erbij in Oostenrijkquote:Coronamaatregelen in Oostenrijk verlengd tot minstens 13 april
De maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan in Oostenrijk worden verlengd tot minstens 13 april, dat heeft bondskanselier Sebastian Kurz laten weten op een persconferentie. De maatregelen in Oostenrijk zijn vergelijkbaar met die van ons: scholen zijn gesloten, net als cafés en restaurants. Ook zijn enkel noodzakelijke verplaatsingen toegelaten en geldt er een samenscholingsverbod. De regio Tirol, die grenst aan Italië, is het hardst getroffen in Oostenrijk. De hele provincie van 750.000 inwoners is in quarantaine geplaatst, omdat daar enorm veel gevallen van Covid-19 opdoken. In totaal zijn er in Oostenrijk 2.203 besmettingen geregistreerd, 6 mensen overleefden het virus niet.
Stop hier eens mee amateur epidemioloog!!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hmmm (wel per miljoen inwoners, dus niet totalen)
[ afbeelding ]
https://forum.preppers.nl(...)ments#comment-413611
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |