Jij snapt totaal niet wat immuniteit inhoudt blijkbaar. Dat zijn geen mensen die je ergens neer kan zetten zodat hun omgeving niet besmet raakt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:27 schreef polderturk het volgende:
Jammer van de slechte cijfers.
Lockdown gaat er snel komen.
Misschien kunnen de mensen die imuun zijn al op cruciale plaatsen ingezet worden om verspreiding te voorkomen.
Ja idioot eigenlijk hè.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:28 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, dat is het pijnlijke eraan. Over een halve week zijn we opgelucht als er maar 30 nieuwe doden gemeld worden.
Waaromquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:28 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[..]
dit dus
totaal blind
china spring in paniek op en slaat wild om zich heen
en wat doen wij?
Een carnavalsliedje beoordelen op inclusiviteit
ja dat zit diep
het is walgelijk
Die bij eenvandaag?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:27 schreef Netflixed het volgende:
die persco is toch gewoon de wekelijkse?
Misschien moeten we daar ook een jaarlijks festijn van maken met getallen bijhouden etc.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:28 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Precies. Bij een griep waar 6000 mensen in een jaar dood gaan gaat het ook met zo’n lijn.
Vriend van mij zou ook dit jaar afstuderen, maar zouden ze dan echt al die mensen een jaar langer laten studeren?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:28 schreef Galepinjo het volgende:
[..]
Jep![]()
Wordt nog wat. Afstuderen gaat hem niet worden dit jaar denk ik.
Je kan alleen zeggen dat je het zag aankomen als je met een post uit 2019 komt. Nummer 1 probleem hier is gebrek aan testcapaciteit. Dat het zou verspreiden zag iedereen en is zeer moeilijk te voorkomen als:quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dit dus en die smerige Rutte lekker skiën in de sneeuw met zijn grimlach
je zag het van mijlenver aankomen, maar anderhalf mondkapje was alle voorbereiding
een grof schandaal en walgelijk nalatig, zelfs WIJ zagen het aankomen
@:slobeend snap je?
Er bestaan geen domme vragen en het antwoord is helaas ja.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:30 schreef An_0_Niem het volgende:
Wellicht een hele domme vraag, maar kan corona ook nog worden doorgegeven wanneer iemand al is overleden?
Als je direct na overlijden aan het lijk likt zeker.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:30 schreef An_0_Niem het volgende:
Wellicht een hele domme vraag, maar kan corona ook nog worden doorgegeven wanneer iemand al is overleden?
Ja.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:30 schreef Revanches het volgende:
[..]
Vriend van mij zou ook dit jaar afstuderen, maar zouden ze dan echt die mensen een jaar langer laten studeren?
Daar verschillen de meningen over bij deskundigen, zoals bij zoveel dingen over dit virusquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:30 schreef An_0_Niem het volgende:
Omdat de ziekenhuizen na een paar dagen al praktisch door hun voorraad beschermingsmaatregelen zijn. Wat hadden ze dan verwacht bij een pandemie? Dat het doodleuk zou worden uitgeleverd. Ieder bedrijf draait op voorhand scenario's op basis van een worst case en handelt daar na. Dat ziekenhuizen zelfs de minst basale zaken niet voorradig hebben vind ik echt krankzinnig. Heb er geen ander woord voor.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mag ik jou vragen waarom jij dat denkt?
Juist in een worst-case scenario lijkt het me logisch dat de niet noodzakelijke zorg op de lange baan wordt geschoven.
Dat staat in draaiboeken.
We gaan het meemaken, het wordt wel een klerezooi.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
ik moet ook afstuderen. Maar ze kunnen onmogelijk toch alle afstudeerders van dit jaar, volgend jaar laten afstuderen. Want volgend jaar heb je weer allemaal nieuwe laatstejaars. Dat kan nooit. Er is NU al te weinig mankracht, docenten teveel druk. Dan zou je klassen krijgen met 60 man. Onmogelijk.
+1.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Misschien moeten we daar ook een jaarlijks festijn van maken met getallen bijhouden etc.
Dat zou wel helpen om dingen in context te plaatsen, die is nu een beetje verdwenen.
quote:
Verstandig.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:31 schreef byah het volgende:
Ik denk dat ik me maar 1,5 jaar ga laten invriezen, ik weet niet hoeveel langer ik deze trainwreck in slowmotion aankan
Jammer dan.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:32 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dat kan niet. Dan krijg je klassen met 60 man.
In Spanje, Italie, en Frankrijk loopt leger op straat de boel te handhaven. Dus nee, het is allang niet meer de 'Europese mentaliteit'. Het is de Nederlandse mentaliteit.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je kan alleen zeggen dat je het zag aankomen als je met een post uit 2019 komt. Nummer 1 probleem hier is gebrek aan testcapaciteit. Dat het zou verspreiden zag iedereen en is zeer moeilijk te voorkomen als:
a) Je burgers niet trackt.
b) Een substantieel percentage van de mensen niet naar de adviezen luistert.
c) Mensen geen mondkapjes dragen.
Oftewel, de Europese mentaliteit. Kan Rutte niet zo veel aan doen.
Ja, en een live teller en dagelijkse update.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Misschien moeten we daar ook een jaarlijks festijn van maken met getallen bijhouden etc.
Dat zou wel helpen om dingen in context te plaatsen, die is nu een beetje verdwenen.
Belachelijk inderdaad.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:31 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Omdat de ziekenhuizen na een paar dagen al praktisch door hun voorraad beschermingsmaatregelen zijn. Wat hadden ze dan verwacht bij een pandemie? Dat het doodleuk zou worden uitgeleverd. Ieder bedrijf draait op voorhand scenario's op basis van een worst case en handelt daar na. Dat ziekenhuizen zelfs de minst basale zaken niet voorradig hebben vind ik echt krankzinnig. Heb er geen ander woord voor.
Tikkeltje overdreven....quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:31 schreef byah het volgende:
Ik denk dat ik me maar 1,5 jaar ga laten invriezen, ik weet niet hoeveel langer ik deze trainwreck in slowmotion aankan
Het punt is dat er een maximum zit aan het aantal jaren dat je kan lenen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:31 schreef Galepinjo het volgende:
[..]
We gaan het meemaken, het wordt wel een klerezooi.
Ik heb het idee dat de studenten vooralsnog een beetje vergeten worden. De oplossing van het Kabinet was: Ga maar meer lenen.. Thx Rutte. Wordt helemaal een drama om zometeen een baan te vinden als we nog afstuderen met de economie op z'n gat.
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je kan alleen zeggen dat je het zag aankomen als je met een post uit 2019 komt. Nummer 1 probleem hier is gebrek aan testcapaciteit. Dat het zou verspreiden zag iedereen en is zeer moeilijk te voorkomen als:
a) Je burgers niet trackt.
b) Een substantieel percentage van de mensen niet naar de adviezen luistert.
c) Mensen geen mondkapjes dragen.
Oftewel, de Europese mentaliteit. Kan Rutte niet zo veel aan doen.
ik zie op die site geen teller, moet je doorvoor ingelogd zijn als arts oid?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
https://nvic.nl/
Teller hier rechtsboven staat sinds gisteren 18:00 op 210. Tot gisteren 18:00 stond die op 177. Dat is in ieder geval diegene die ik aanhou.
Inclusief de stand van zaken op de IC erbij doen voor de volledigheid?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:32 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ja, en een live teller en dagelijkse update.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |