Nee.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:10 schreef Red_85 het volgende:
1500 persconferentie rutte
1900 vanavond wa
Land gaat op slot. Wedden?
Dat is op basis van deze grafiek niet te zeggen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:01 schreef BarryOSeven het volgende:
Nieuwe plaat:
[ afbeelding ]
Geen "Flatten the curve" te zien.
hoezo nog 2 weken paniekquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:09 schreef Tailless het volgende:
20-03-2020 | 14.00
30 patiënten overleden, 534 nieuwe patiënten, in totaal 2994 positief geteste personen
Sinds gisteren zijn 534 mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 2994. Onder hen zijn 725 mensen die in de zorg werken; zij worden vaker dan andere groepen getest.
30 patiënten zijn sinds de vorige update overleden aan COVID-19. In totaal zijn er nu 106 mensen overleden aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen 63 en 95 jaar. In totaal zijn 643 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.
De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 1012 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Zuid-Holland (405), Limburg (366) en Noord-Holland (353).
Het werkelijke aantal besmettingen met COVID-19 ligt hoger dan het aantal meldingen in deze update, omdat niet meer iedereen met mogelijke besmetting getest wordt.
nog 2 weken paniek
Kunnen we ook absolute aantallen zien voor Amsterdam?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:10 schreef Zorro het volgende:
Amsterdam met stip naar 2. Die gaan Tilburg nog bedreigen.
Voor iedereen die dacht dat eij italie niet achterna zouden gaan....quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:08 schreef Maver24 het volgende:
Allejezus, 30 doden in 1 dag. Mijn hemel. Ik blijf nog maar in bed, wij gaan nergens heen
Landerd, Boekel en Uden zijn de sjaakquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:10 schreef Revanches het volgende:
Boekel 236 gevallen per 100.000 inwoners!
Daar wonen maar 1500 mensen. Als 1 iemand ziek is staan ze al bovenaan.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:09 schreef -river- het volgende:
Rozendaal is op de kaart per gemeente in zijn eentje ( in dat gebied) behoorlijk oranje.
Smerige reactie.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:11 schreef Benger het volgende:
Weer 30 mensen die voor goed immuun zijn geworden voor dit virus. Goed gedaan Rutte.
Ik kan me zo voorstellen dat als je als virusdeeltje die richting uitgaat, je jezelf liever laat uithoesten.quote:
Er lopen een hoop mensen rond zonder te weten dat ze "iets onderliggends" hebben. Vooral veel mensen met diabetes of op het randje daarvan en hart- en vaatziekten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er was ook een jongen overleden ergens die blijkbaar kanker had maar dit niet wist.
Hoewel me dit nog banger maakt voor kanker, niet zozeer voor corona.
De gemeente Rozendaal heeft 1500 inwoners, dus 1 geval maakt al veel verschil.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:09 schreef -river- het volgende:
Rozendaal is op de kaart per gemeente in zijn eentje ( in dat gebied) behoorlijk oranje.
er is zelfs een kind aan overleden maargoed...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:02 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Er zijn nog geen -60+ er’s bezweken aan Corona. Algemene beeld wereldwijd.
Dan zijn we enorm fucked. Maar nee maatregelen hebben twee weken nodig dus voorlopig stijgen we exponentieel door.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:10 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat is op basis van deze grafiek niet te zeggen.
Wellicht dat zonder maatregelen die grafiek veel sterker zou stijgen en tot een grotere piek zou komen. Misschien is dit de plattere curve al.
ONZ / Hotelovernachting voor 2 gewonnen in Boekelquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:11 schreef -river- het volgende:
[..]
Landerd, Boekel en Uden zijn de sjaak
Niet alleen qua % scoren we veel hoger dan Duitsland, maar ook gewoon qua absolute getallen en dat vind ik toch wel bizar om vast te stellen. Capaciteit kan een dingetje zijn, maar verklaart mijns inziens het percentuele verschil in besmettingen niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wij testen minder dan Duitsland, dus % overleden lijkt hier hoger. Al doet Duitsland het sowieso heel goed, maar die nemen mensen ook sneler op (shitloads aan capaciteit), terwijl wij een groot deel gewoon naar huis sturen met een paracetamolletje.
Qua België weet ik het niet precies. Hoe zitten ze daar qua testen? En hoe zitten ze daar qua niet beademing / niet reanimeren etc? Veel ouderen die dat willen of zijn wij daar in Nederland veel verder in?
twitter:edwinveldhuizen twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 14:04:11@rivm Grootste stijgers van 20 Maart hieronder. Houd er weer rekening mee dat het over besmettingen gaat die minstens 2 weken geleden hebben plaatsgevonden en enkel zeer ernstige gevallen nog worden getest; Het werkelijke aantal van besmettingen ligt dus vele malen hoger https://t.co/OR6Mvdmkg8 reageer retweet
bronquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er is zelfs een kind aan overleden maargoed...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |