Ga jij nou maar bezighouden met de exponentiele groei. We zitten al in een lockdown.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:03 schreef riazop het volgende:
[..]
Belgie heeft al lockdown vanaf afgelopen vrijdag, toen de horeca dichtging
Over niet snappen gesprokenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Mensen in paniek komt vooral door falende overheidscommunicatie waardoor bedrijven zelf dingen gaan voorstellen.
En trouwens, er is altijd wel iemand in paniek of iemand die het niet snapt.
Wij testen minder dan Duitsland, dus % overleden lijkt hier hoger. Al doet Duitsland het sowieso heel goed, maar die nemen mensen ook sneler op (shitloads aan capaciteit), terwijl wij een groot deel gewoon naar huis sturen met een paracetamolletje.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:03 schreef TheArt het volgende:
Ik vraag me wel af waarom het aantal doden bij ons zo vreselijk hard gaat vergeleken met landen om ons heen (België, Duitsland).
Voor groepsimmuniteit te bereiken gaan we in NL straks cijfers zien van 8 tot 9.000 doden per dag.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. 30 doden per dag is niet het hoogste cijfer tot nu toe, maar vooral het laagste cijfer van de komende tijd.
Krijg je weer van die kamervragen waarom ze dat niet eerder gedaan hadden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:03 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dit zit gewoon in de verwachting. Hooguit een lockdown volgende week disdag/woensdag als de stijging dan niet afneemt.
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:07 schreef _I het volgende:
[..]
op de site van NatureDa's een heel ander virusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Horeca is pas 5 dagen dicht bv, scholen idem. Incubatietijd kan kort zijn, maar kan ook meer dan een week zijn, dus ook nu heb je nog een hele grote groep in de statistiek die al voor de maatregelen besmet zijn geraakt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Waarom? Er zijn toch nu al een week maatregelen? Incubatietijd is op z’n laagst toch een paar dagen?
Wij Brabanders laten ons echt niet tegenhouden door een slagboompje.quote:
Het percentage doden staat nog steeds niet vast trouwens. Heb nu heel wat onderzoeken en cijfers gezien. Van 0,05% naar 5%. Maar welke het bij het rechte eind heeft is lastig vast te stellen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:08 schreef riazop het volgende:
[..]
Voor groepsimmuniteit te bereiken gaan we in NL straks cijfers zien van 8 tot 9.000 doden per dag.
Omhoogquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:09 schreef roos94 het volgende:
Hoe ziet dat dodental In NL per dag eruit? Ken de cijfers niet zo goed. Gaat het omlaag? Omhoog? Gelijk?
In heel Italië is vrijwel niemand overleden zonder onderliggende ziektes, 99,3% was al ziek. In de categorie <39 jaar is helemaal geen Corona-patiënt overleden die gezond was. Althans, dit was t/m eergisteren zo.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:06 schreef joyvke het volgende:
[..]
In Europe zijn er anders al diverse onder de 60 bezweken aan Corona. In Korea ook. Sommige ook zonder onderliggende ziektes. Hoe kom je hier nu weer bij?
ja doeiiiquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:08 schreef riazop het volgende:
[..]
Voor groepsimmuniteit te bereiken gaan we in NL straks cijfers zien van 8 tot 9.000 doden per dag.
Oeeehhhhhhhhhhhh, want tijdens de Mexicaanse griep gebeurde dat niet in Nederland he?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:08 schreef Maver24 het volgende:
Allejezus, 30 doden in 1 dag. Mijn hemel. Ik blijf nog maar in bed, wij gaan nergens heen
In Nieuwsuur vertelden ze dat in Nederland ook wat makkelijker wordt gekozen om niet te behandelen, als iemand oud en ziek is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het gaat hier even sec om de doden. Mocht het aantal besmettingen ook veel hoger liggen dan in Duitsland kan je ook de vraag stellen waarom dát dan komt.
Ik zou een aantal weken even geen internet gebruiken als ik jou wasquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:08 schreef Maver24 het volgende:
Allejezus, 30 doden in 1 dag. Mijn hemel. Ik blijf nog maar in bed, wij gaan nergens heen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |