SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.![]()
hoe kan t gemeten worden als mensen geen symptomen hebben?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar is niks bizars aan.. veel mensen kunnen het al gehad hebben zonder zich veel anders of zieker te hebben gevoeld.![]()
daarom zegt macron, we gooien alles op slot want jullie luisteren toch allemaal nietquote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
Niet erg verrassend. Had ik wel verwacht.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Het zou goed zijn als ze kunnen testen op antistoffen. Dan zou beter in kaart gebracht kunnen worden hoeveel mensen het al gehad hebben en waar we staan in de ontwikkeling.![]()
Noord-Macedonië inmiddels volledig op slot. Grenzen en luchthavens dicht.
Turkije heeft er ook een twintigtal gevallen bij, nu een kleine 50. Alles dicht tot deze middag wanneer de maatregelen bekend worden."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Goede vraag. Data uit Z korea, waar ze iedereen de moeder testte?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:58 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
hoe kan t gemeten worden als mensen geen symptomen hebben?![]()
Sarcasme helpt niet bij feitenkennis. Het RIVM heeft letterlijk gezegd ''een beetje stout te zijn'' door niet de adviezen van de WHO op te volgen en keer op keer zaken getweet /gezegd die lijnrecht stonden tegenover wat reeds bekend was bij internationale wetenschappers, WHO enzovoort.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Gelukkig weten heel veel mensen op FOK! Precies hoe een virus werkt, en hoe deze zich epidemie zich precies gaat gedragen in een Nederlandse omgeving, dan is er in ieder geval een groep die precies het juiste doet.
Ze hebben ook een soort alwetendheid, hebben alle kennis en meer. Hebben betere bronnen dan mensen die hier hun werk van maken. Wellicht kunnen we het RIVM opheffen en in het vervolg gewoon even hier een topic openen om beleid te bepalen.![]()
Ja maar hij heeft ook gewoonweg niet gezegd dat mensen binnen moeten blijven, winkels zijn nog geopend, dus waarom zou je binnen blijven als de premier niet zegt dat het moet?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:57 schreef vencodark het volgende: [..] Niet erg verrassend. Had ik wel verwacht.
Coffeeshops mogen mensen ook weer heen trouwens.
Dus idd, wat verwacht je?
Dat mensen uit zichzelf binnenblijven? Mij niet gezien. Ik kan daar echt niet tegen, dus doe liever zoveel mogelijk ‘normale’ dingen, maar dan wel met de nodige maatregelen.![]()
Ik heb hier in Brabant het idee dat mensen redelijk goed luisteren. Bijna alle auto's staan hier voor de deur en ik hoor dat bijna iedereen thuis werkt. Mensen gaan nog wel naar buiten om een frisse neus te halen maar houden wel afstand.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:58 schreef Fukushima het volgende:
[..]
daarom zegt macron, we gooien alles op slot want jullie luisteren toch allemaal niet![]()
Bruins is juist trots dat de Nederlanders wel goed luisteren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:58 schreef Fukushima het volgende:
[..]
daarom zegt macron, we gooien alles op slot want jullie luisteren toch allemaal niet![]()
Het uitvoeren van een bevolkingsbrede test zelf zou zoveel mensen op de been brengen dat is niet handig nu...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:59 schreef Gia het volgende:
Het zou goed zijn als ze kunnen testen op antistoffen. Dan zou beter in kaart gebracht kunnen worden hoeveel mensen het al gehad hebben en waar we staan in de ontwikkeling.
Op zich is monitoren op zware gevallen en zo terugrekenen adhv de bekende percentages niet heel gek![]()
Geen idee. Hij heeft getest omdat iemand uit z’n omgeving het heeft waar hij mee in aanraking is gekomen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:58 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
hoe kan t gemeten worden als mensen geen symptomen hebben?![]()
“Let een beetje op elkaar”quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Bruins is juist trots dat de Nederlanders wel goed luisteren.![]()
Ik baal er van dat mensen er nog zo laks over doen. Tuurlijk klinkt het deels wel als een slechte B film.
Ik word uitgelachen met een sjaal voor gezicht waarbij ik echt afstand houd in de winkel tussen mensen.
Als ik zelf ziek zou worden is dat naar, vervelend en pijnlijk, maar ik heb godverdomme familie waarvan er 1 zeer kwetsbaar is na een chemo. Als ik die niet mag zijn in de laatste paar weken, dan zou ik dat mijzelf nooit vergeven. Dus kap allemaal met lachen, neem dit serieus maar vooral: Spreek je directe mensen aan in je eigen omgeving die nog doen alsof het om griep gaat. Zeg en maak echt duidelijk dat dit veel meer is en dat het een ontzettend belangrijk is om er verstandig mee om te gaan!Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Interessant draadje.twitter:Sywert twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:14:51Het advies van het Imperial College COVID-19 Response Team -dat Britse overheid adviseert over aanpak- staat online. Staat ook in waarom het niet kiest voor mitigatiestrategie (wat NL nu gaat volgen). Leestip: https://t.co/p2Tb3lNOLb https://t.co/VXCMTqOQfy reageer retweet
Dat is wel de crux. Er is geen "twee weken in isolatie", het is een nieuwe manier van leven.quote:Two fundamental strategies are possible: (a) mitigation, which focuses on slowing but not necessarily stopping epidemic spread – reducing peak healthcare demand while protecting those most at risk of severe disease from infection, and (b) suppression, which aims to reverse epidemic growth, reducing case numbers to low levels and maintaining that situation indefinitely. Each policy has major challenges. We find that that optimal mitigation policies (combining home isolation of suspect cases, home quarantine of those living in the same household as suspect cases, and social distancing of the elderly and others at most risk of severe disease) might reduce peak healthcare demand by 2/3 and deaths by half. However, the resulting mitigated epidemic would still likely result in hundreds of thousands of deaths and health systems (most notably intensive care units) being overwhelmed many times over. For countries able to achieve it, this leaves suppression as the preferred policy option.
Hoe cru de maatregelen van Rutte ook zijn, en hoe oneens ik het ook ben met alles wat er gebeurd is tot gisteren, het laatste wat ik zou willen is dat we allemaal kluizenaars worden voor de voorziene toekomst. Kiezen uit twee kwaden.
Ik post al een dag of 4 bijna niet meer, omdat mijn hoofd niet wil of kan kiezen uit welke de beste optie is. Maar vanuit de kern van mijn bestaan, zou ik het liefste willen dat we onszelf isoleren, de markten sluiten en een nieuw leven 2.0 gaan opzetten. Wat als land niet kan, als EU niet kan en wereldwijd al helemaal niet.
Dus er is zo weinig anders wat je kan doen in de wereld zoals wij die kennen en waar iedereen aan vast wil houden.![]()
Het virus kan wel in het lijf zitten, zonder dat je symptomen hebt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:58 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
hoe kan t gemeten worden als mensen geen symptomen hebben?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Dat is allen in het kader herd immunity goed te verklarenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:00 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Sarcasme helpt niet bij feitenkennis. Het RIVM heeft letterlijk gezegd ''een beetje stout te zijn'' door niet de adviezen van de WHO op te volgen en keer op keer zaken getweet /gezegd die lijnrecht stonden tegenover wat reeds bekend was bij internationale wetenschappers, WHO enzovoort.![]()
Zie hier het probleem. De arrogantie en het egoïsme van vele mensen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:00 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ja maar hij heeft ook gewoonweg niet gezegd dat mensen binnen moeten blijven, winkels zijn nog geopend, dus waarom zou je binnen blijven als de premier niet zegt dat het moet?
Dat mensen uit zichzelf binnenblijven? Mij niet gezien. Ik kan daar echt niet tegen, dus doe liever zoveel mogelijk ‘normale’ dingen, maar dan wel met de nodige maatregelen."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
En die sjaal gooi je thuis meteen in de wasmachine op 60 graden?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:01 schreef Treinhoer het volgende:
Ik baal er van dat mensen er nog zo laks over doen. Tuurlijk klinkt het deels wel als een slechte B film.
Ik word uitgelachen met een sjaal voor gezicht waarbij ik echt afstand houd in de winkel tussen mensen.Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.![]()
Of we zijn straks de grote winnaar van de wereld of echt de grootste loser. Wie weet straks de hele wereld doodziek en wij zijn allemaal resistent.![]()
Je doet alsof onze aanpak fundamenteel verschilt van andere landen. Dat is niet zo.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:03 schreef Simmertje het volgende:
Of we zijn straks de grote winnaar van de wereld of echt de grootste loser. Wie weet straks de hele wereld doodziek en wij zijn allemaal resistent.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Mocht dit bij mij het geval zijn nu dan geef ik vandaag nog een klein feestjequote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:02 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het virus kan wel in het lijf zitten, zonder dat je symptomen hebt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ja. Heb er 3 en draai elke dag een was op meer dan 60 graden. Sterker nog, het moment dat ik binnen kom doe ik direct desinfectiegel op mijn handen, en over de tas van de boodschappen. Daarna direct schoenen uit, handen wassen en teruglopen om tas met boodschappen te pakken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:03 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
En die sjaal gooi je thuis meteen in de wasmachine op 60 graden?Een pijnlijke anus is niet fijn
Ja, blijf dan zelf binnen als je dr zo over denkt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:02 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zie hier het probleem. De arrogantie en het egoïsme van vele mensen.
Ik ga mezelf niet opsluiten als er niet is gezegd dat het moet en ga dus gewoon naar de stad om een boek te kopen ofzo. Wel neem ik de maatregelen die zijn gedeeld: 1,5 meter afstand en ik heb handschoenen aan.![]()
Prima aanpak, maar sluit de grenzen. Zodat je niet ook nog eens toeristen en andere mensen in onze IC hoeft op te nemen.![]()
De vraag of je het misschien al gehad hebt heeft hier ook wel gespeeld. Ik ben na het eerste weekend van februari enorm ziek geweest. Hoesten, keelpijn, keelontsteking, koorts. Dat was nadat ik met iemand afgesproken had die zich 'niet zo lekker voelde'. We grapten nog dat het wel Corona zou zijn gezien hij 50 collega's had die net terug waren gekomen uit Wuhan van zakenreis.
Sterkheidsbaas van alles.![]()
Inderdaad. IK wil dit niet, dus IK ga gewoon lekker shoppen en op bezoek bij vriendinnen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:02 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zie hier het probleem. De arrogantie en het egoïsme van vele mensen.![]()
En je vraagt nu hier of je mogelijk Corona kunt hebben? Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:05 schreef Lonaa het volgende:
De vraag of je het misschien al gehad hebt heeft hier ook wel gespeeld. Ik ben na het eerste weekend van februari enorm ziek geweest. Hoesten, keelpijn, keelontsteking, koorts. Dat was nadat ik met iemand afgesproken had die zich 'niet zo lekker voelde'. We grapten nog dat het wel Corona zou zijn gezien hij 50 collega's had die net terug waren gekomen uit Wuhan van zakenreis.
edit: oeps fout gelezen vraag je niet![]()
![]()
Dan ben je, denk ik, goed bezig.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:04 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Ja. Heb er 3 en draai elke dag een was op meer dan 60 graden. Sterker nog, het moment dat ik binnen kom doe ik direct desinfectiegel op mijn handen, en over de tas van de boodschappen. Daarna direct schoenen uit, handen wassen en teruglopen om tas met boodschappen te pakken.Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.![]()
Wauwquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:04 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Ja. Heb er 3 en draai elke dag een was op meer dan 60 graden. Sterker nog, het moment dat ik binnen kom doe ik direct desinfectiegel op mijn handen, en over de tas van de boodschappen. Daarna direct schoenen uit, handen wassen en teruglopen om tas met boodschappen te pakken.
Ik ben al trots op mezelf als ik mijn handen heb gewassen na het boodschappen doen
Die schoenen zijn al mijn hele huwelijk een puntje van aandacht schijnt![]()
![]()
Ik zie nergens een vraagteken staan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En je vraagt nu hier of je mogelijk Corona kunt hebben? Wat denk je zelf?![]()
zolang je niet test kan je nooit weten of we resistent zijn, dat vind ik het grootste hiaat in de aanpakquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:03 schreef Simmertje het volgende:
Of we zijn straks de grote winnaar van de wereld of echt de grootste loser. Wie weet straks de hele wereld doodziek en wij zijn allemaal resistent.![]()
Hoe kun je je dat nog afvragenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:05 schreef Lonaa het volgende:
De vraag of je het misschien al gehad hebt heeft hier ook wel gespeeld. Ik ben na het eerste weekend van februari enorm ziek geweest. Hoesten, keelpijn, keelontsteking, koorts. Dat was nadat ik met iemand afgesproken had die zich 'niet zo lekker voelde'. We grapten nog dat het wel Corona zou zijn gezien hij 50 collega's had die net terug waren gekomen uit Wuhan van zakenreis.?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Alleen dat helpt niet als ze daarna met hun handen die boodschappen-karretjes bij de Albert Heijn aanraken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik heb hier in Brabant het idee dat mensen redelijk goed luisteren. Bijna alle auto's staan hier voor de deur en ik hoor dat bijna iedereen thuis werkt. Mensen gaan nog wel naar buiten om een frisse neus te halen maar houden wel afstand.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Zie jij die vraag staan?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En je vraagt nu hier of je mogelijk Corona kunt hebben? Wat denk je zelf?
Ik haakte in op een aantal posts in het vorige topic over dat het mogelijk al aanwezig was voordat het 'officieel' aanwezig was.
Edit: je deed een edit. Ok.
Ja, blijf echt binnen zoals Rutte zei. Als je bejaard, zwak of ziek bent.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad. IK wil dit niet, dus IK ga gewoon lekker shoppen en op bezoek bij vriendinnen.
Heeft hij gezegd dat we niet meer de stad in mogen?![]()
Eens (jaja) er zit niet veel anders op dan wat Rutte aangaf. Dat lockdown idee is te laat, dus nu moeten we de pijn gaan nemen en die zo ve mogelijk verzachten. Overigens ter geruststelling mogelijk voor jou: je hoeft geen besluit te nemen. Op macroniveau dan. Individueel natuurlijk wel maar ook daarvoor geldt dat volledig kluizenaarschap in ons land waarschijnlijk niet gaat lukken. Dus ik zie niet zo in welke keuzes er zijn?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:02 schreef _I het volgende:
[..]
[..]
Dat is wel de crux. Er is geen "twee weken in isolatie", het is een nieuwe manier van leven.
Hoe cru de maatregelen van Rutte ook zijn, en hoe oneens ik het ook ben met alles wat er gebeurd is tot gisteren, het laatste wat ik zou willen is dat we allemaal kluizenaars worden voor de voorziene toekomst. Kiezen uit twee kwaden.
Ik post al een dag of 4 bijna niet meer, omdat mijn hoofd niet wil of kan kiezen uit welke de beste optie is. Maar vanuit de kern van mijn bestaan, zou ik het liefste willen dat we onszelf isoleren, de markten sluiten en een nieuw leven 2.0 gaan opzetten. Wat als land niet kan, als EU niet kan en wereldwijd al helemaal niet.
Dus er is zo weinig anders wat je kan doen in de wereld zoals wij die kennen en waar iedereen aan vast wil houden.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2020 09:08:18 ]![]()
Dit ja, en de mensen die het niet serieus nemen zijn straks de mensen die een plek op de IC innemen terwijl dat misschien onnodig was geweest, en er daardoor te weinig bedden zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:01 schreef Treinhoer het volgende:
Ik word uitgelachen met een sjaal voor gezicht waarbij ik echt afstand houd in de winkel tussen mensen.
Als ik zelf ziek zou worden is dat naar, vervelend en pijnlijk, maar ik heb godverdomme familie waarvan er 1 zeer kwetsbaar is na een chemo. Als ik die niet mag zijn in de laatste paar weken, dan zou ik dat mijzelf nooit vergeven. Dus kap allemaal met lachen, neem dit serieus maar vooral: Spreek je directe mensen aan in je eigen omgeving die nog doen alsof het om griep gaat. Zeg en maak echt duidelijk dat dit veel meer is en dat het een ontzettend belangrijk is om er verstandig mee om te gaan!As above, so below.![]()
Dit was 1 februari. Zeg maar, 6 weken geleden. Toen het overal in Europa nog een 'ver van je bed' show was.quote:Sterkheidsbaas van alles.![]()
Of het virus verloopt in alle landen vrijwel hetzelfde en we hebben het allemaal goed gedaan... En geen idee wat nou wel of niet werkte.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:03 schreef Simmertje het volgende:
Of we zijn straks de grote winnaar van de wereld of echt de grootste loser. Wie weet straks de hele wereld doodziek en wij zijn allemaal resistent.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Ik mag hopen dat geen enkele toerist het in zijn hoofd haalt om nu deze kant op te komen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:05 schreef xminator het volgende:
Prima aanpak, maar sluit de grenzen. Zodat je niet ook nog eens toeristen en andere mensen in onze IC hoeft op te nemen.
Of zouden ze denken, als ik het toch moet krijgen dan maar in NL![]()
![]()
Nee, we vragen ons af of het al veel eerder was in Nederland. Meerdere mensen in mijn omgeving die anders nooit ziek zijn opeens long/koorts klachten hadden in januari. Daarnaast heb ik ook mijn ouders aangestoken toentertijd, beide richting de 70 en hadden de reguliere griepprik al gehad.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En je vraagt nu hier of je mogelijk Corona kunt hebben? Wat denk je zelf?
edit: oeps fout gelezen vraag je niet![]()
![]()
Zie ruinerwold, krijg je een inval... allesquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Individueel natuurlijk wel maar ook daarvoor geldt dat volledig kluizenaarschap in ons land waarschijnlijk niet gaat lukken![]()
Dat snap ik, maar toen woedde het al vrij hevig in Wuhan toch?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit was 1 februari. Zeg maar, 6 weken geleden. Toen het overal in Europa nog een 'ver van je bed' show was.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Echt puur omdat ik kwetsbare familie heb dit ik nog wil spreken. Daarnaast, stel dat ik het wel krijg, ik ook niemand onbewust wil besmetten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:06 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Dan ben je, denk ik, goed bezig.
Daarom: Denk er allemaal echt bewust over na, maak je eigen protocol in huis. Hèt is echt niet niks waar he het over hebben.. Dit is een gamechanger.Een pijnlijke anus is niet fijn
@Bosbeetle lees die tweets bij Elsevier, er moet er minimaal 1 bij staan waar zelfs jij vraagtekens bij zet (hoop ik).
En hou op met doen alsof mensen zichzelf hier tot expert benoemen, want dat doet niemand. Voorlichting van verschillende instanties wordt vergeleken en daaruit volgt een patroon van incompetentie danwel moedwillig onjuiste voorlichting vanuit het RIVM.
En dan hebben we het nog niet gehad over de uitvoering."We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Blijf jij lekker de komende maanden binnen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:02 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zie hier het probleem. De arrogantie en het egoïsme van vele mensen.![]()
Je moet ook niet met je vingers in je neus zitten nadat je een boodschappenkarretje hebt aangeraakt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:07 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Alleen dat helpt niet als ze daarna met hun handen die boodschappen-karretjes bij de Albert Heijn aanraken.![]()
volgens mij heeft macron gistere gezegd dat de grenzen van schengen volgende week dinsdag dicht gaan.
zag bericht in de app van nu![]()
Toen die collega's terug kwamen waren er nog geen restricties in Wuhan, geloof ik.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:08 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar toen woedde het al vrij hevig in Wuhan toch?
Naja, maakt ook verder niet uit.Sterkheidsbaas van alles.![]()
Wat heeft het voor zin om de discussie met de wereld aan te gaan? Verwacht je deze mensen echt te overtuigen? Ik heb betere doelen voor mijn energiequote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:01 schreef Treinhoer het volgende:
Als ik zelf ziek zou worden is dat naar, vervelend en pijnlijk, maar ik heb godverdomme familie waarvan er 1 zeer kwetsbaar is na een chemo. Als ik die niet mag zijn in de laatste paar weken, dan zou ik dat mijzelf nooit vergeven. Dus kap allemaal met lachen, neem dit serieus maar vooral: Spreek je directe mensen aan in je eigen omgeving die nog doen alsof het om griep gaat. Zeg en maak echt duidelijk dat dit veel meer is en dat het een ontzettend belangrijk is om er verstandig mee om te gaan!![]()
Nee, maar veel mensen doe dat als een soort "automatisme."quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:09 schreef Kekster het volgende:
[..]
Je moet ook niet met je vingers in je neus zitten nadat je een boodschappenkarretje hebt aangeraakt.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Je draagt in elk geval wel bij aan de herd immunity.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Toen die collega's terug kwamen waren er nog geen restricties in Wuhan, geloof ik.
Naja, maakt ook verder niet uit.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Deel het bericht eens?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:09 schreef bitterbal het volgende:
volgens mij heeft macron gistere gezegd dat de grenzen van schengen volgende week dinsdag dicht gaan.
zag bericht in de app van nuOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
foutjequote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Zie jij die vraag staan?
Ik haakte in op een aantal posts in het vorige topic over dat het mogelijk al aanwezig was voordat het 'officieel' aanwezig was.
Edit: je deed een edit. Ok.![]()
![]()
Denk na: als in je eigen land de ziekenhuizen al overvol zijn en zorg slecht is, dan ga je toch naar het buitenlandquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat geen enkele toerist het in zijn hoofd haalt om nu deze kant op te komen?
![]()
Precies.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:10 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je draagt in elk geval wel bij aan de herd immunity.
Ook true, hier gaat decades over nagepraat worden. We hebben de vorige keer veel geluk gehad dat die Chinezen sars1 onder controle kregen.quote:As above, so below.![]()
Precies wat ik zeg. De arrogantie en het egoïsme van vele mensenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:05 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ja, blijf dan zelf binnen als je dr zo over denkt.
Ik ga mezelf niet opsluiten als er niet is gezegd dat het moet en ga dus gewoon naar de stad om een boek te kopen ofzo. Wel neem ik de maatregelen die zijn gedeeld: 1,5 meter afstand en ik heb handschoenen aan.Blijven leven zoals het ging. Maar wel handschoenen (
) dragen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
heb hemquote:
De buitengrenzen van het Schengengebied gaan vanaf dinsdagmiddag 12.00 uur voor zeker dertig dagen dicht, zo maakte de Franse president Emmanuel Macron maandagavond bekend. De Schengenlanden vormen samen een groot deel van de Europese Unie (EU), waaronder Nederland.
Macron meldde het nieuws maandagavond in een televisietoespraak voor de Franse natie, vergelijkbaar met die van premier Mark Rutte eerder op de avond. Het besluit om de grenzen te sluiten is maandag genomen in overleg met andere lidstaten, aldus de Franse president.
Over de binnengrenzen van de Schengenlanden zei Macron niets. Een deel van de Schengenlanden heeft echter de binnengrenzen al gesloten, zoals Tsjechië, Polen, Slowakije en delen van Duitsland.
Von der Leyen opperde plan eerder
Details van de grenssluiting heeft Macron niet bekendgemaakt, maar eerder op de dag opperde de voorzitter van de Europese Commissie al hetzelfde plan: zij wilde voor dertig dagen al het vliegverkeer verbieden dat de EU in wil komen. "Hoe minder er wordt gereisd, hoe beter we het verspreiden van het virus kunnen tegengaan", aldus Ursula von der Leyen toen.
De maatregel zou overigens niet voor de Britten gelden, die vanwege de Brexit in een transitieperiode zitten. Ook mensen die al lange tijd in de EU wonen, gezinsleden van EU-burgers en diplomaten mogen volgens het plan van Von der Leyen nog wel naar de EU vliegen. Ook voor mensen met vitale beroepen, zoals artsen die helpen bij het bestrijden van het coronavirus en mensen die voedsel en medicijnen vervoeren, gelden de regels niet.
Het is zeer aannemelijk dat deze regels ook voor het sluiten van de Schengengrenzen gelden, maar dat moet nog worden bevestigd.
Heel Frankrijk in lockdown
Macron maakte verder bekend dat heel Frankrijk voor minstens twee weken in volledige lockdown gaat.
Mensen mogen alleen nog de straat op voor 'essentiële activiteiten' (wat dat precies zijn, liet hij tijdens zijn toespraak in het midden) en zullen worden gestraft als zij zonder goede reden toch hun huis verlaten.
Meer landen sluiten hun grenzen
Eerder maandag besloten ook onder meer Canada, Rusland, Maleisië, Spanje, Chili en Guatemala hun landsgrenzen te sluiten. Het exacte tijdstip en de precieze voorwaarden verschillen per land.
Duitsland koos afgelopen weekend voor de herinvoering van controles aan de grens met Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Luxemburg en Denemarken. De grenzen zijn daar niet volledig gesloten, maar wie geen geldige reden heeft om de grens over te gaan, mag dat niet. De grens tussen Nederland en Duitsland is vooralsnog gewoon open.
https://www.nu.nl/coronav(...)tig-dagen-dicht.html![]()
Dan overleven vanaf nu de mensen die dat niet doen of genoeg hersencellen hebben om dat af te kunnen leren. De mensen die dat niet kunnen zullen sterven aan Corona. Natuurlijke selectie in een notendop.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:10 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, maar veel mensen doe dat als een soort "automatisme."![]()
Als het noodzakelijk is, niks mis mee. Maar voor je vertier nu gaan shoppen, vind ik belachelijk. Je kunt het virus verspreiden. Ook met handschoenen aan. Want he doet 1 deur open, handschoenen besmet, vervolgens naar de volgende deur, deur besmet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:07 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ja, blijf echt binnen zoals Rutte zei. Als je bejaard, zwak of ziek bent.
Heeft hij gezegd dat we niet meer de stad in mogen?![]()
En gebruik die energie voor jouw doelen. Maar wanneer jij in ieder geval 1 of 2 mensen in je directe omgeving van gedachten en acties kan veranderen, help je ons ook allemaal.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Wat heeft het voor zin om de discussie met de wereld aan te gaan? Verwacht je deze mensen echt te overtuigen? Ik heb betere doelen voor mijn energie
Natuurlijk, eigen gezondheid voor alles. Hoe dan ook. En houd dat absoluut zo. Tegelijkertijd, waar het kan, wetende dat jij bij 1 of 2 mensen het verschil kan maken, doe dat net zo. Daar dank ik jou oprecht voor.Een pijnlijke anus is niet fijn
We zijn wel Nederlanders he. Vrij volk! Geen Chinezen die voor hun lol weken binnen opgesloten zitten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad. IK wil dit niet, dus IK ga gewoon lekker shoppen en op bezoek bij vriendinnen."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Nice.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Eens (jaja) er zit niet veel anders op dan wat Rutte aangaf. Dat lockdown idee is te laat, dus nu moeten we de pijn gaan nemen en die zo ve mogelijk verzachten. Overigens ter geruststelling mogelijk voor jou: je hoeft geen besluit te nemen. Op macroniveau dan. Individueel natuurlijk wel maar ook daarvoor geldt dat volledig kluizenaarschap in ons land waarschijnlijk niet gaat lukken. Dus ik zie niet zo in welke keuzes er zijn?![]()
Mijn besluit heeft in deze wereld idd nihil effect. Wel moet ik iets met mijn eigen status. Het bedrijf; waarvan het er naar uitziet dat het nooit meer (in dezelfde vorm) zal draaien. En dat wil ik ergens ook niet.
Als dit het nieuwe zijn is, dan wil ik me graag zo snel mogelijk overgeven aan de nieuwe realiteit en verder gaan.
Plastic schermen in restaurants, mondkapjes met bril als de standaard, handschoenen in het openbaar en geen tekenen van affectie meer.
Als volk worden we dat redelijk autistisch en OCD-gestuurd, maar als je groeit als een bacteriekolonie, dan zal je ook andere levensvormen moeten gaan zoeken. Het is een realiteitscheck die we misschien wel nodig hadden.
Twijfel of niet, het is goed en heb er verder vrede mee.![]()
![]()
Ja dat. En kwaliteit van leven lijkt mij echt heel kut in kluizenaarschap. Maar dat is persoonlijk natuurlijkquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:08 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zie ruinerwold, krijg je een inval... alles![]()
Ik draag die handschoentje in de supermarkt ook als een soort van " geheugensteuntje" voor mezelf.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:11 schreef Kekster het volgende:
[..]
Dan overleven vanaf nu de mensen die dat niet doen of genoeg hersencellen hebben om dat af te kunnen leren. De mensen die dat niet kunnen zullen sterven aan Corona. Natuurlijke selectie in een notendop.
Al kijkt iedereen me aan alsof ik uit een psychiatrische instelling ben ontsnapt.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik draag die handschoentje in de supermarkt ook als een doort van " geheugensteuntje" voor mezelf.
Al kijkt iedereen me aan alsof ik uit een psychiatrische instelling ben ontsnapt.
As above, so below.![]()
Wij hebben nu elke ochtend een "breakfast call" met het hele team om toch in contact te blijven. Jezus wat een tijdsverspillingEne collega vertelt een heel verhaal over een oma in de supermarkt die bloemen pakte en zei "och toch een beetje vrolijkheid". Een andere: hier werd van het balkon gezongen, wacht ik stuur jullie een filmpje.
Wtf...![]()
![]()
Net verkouden geworden. Dus ik heb eigenlijk voor niks 2 weken extra voorzichtig gedaan want ik heb toch iets opgelopen.![]()
You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Och, zat mensen die gewoon hun goddelijke gang gaan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat geen enkele toerist het in zijn hoofd haalt om nu deze kant op te komen?
Of zouden ze denken, als ik het toch moet krijgen dan maar in NL
In Vietnam hebben ze tal van maatregelen genomen. Was er toch een vrouw die ook een Engels paspoort had en op dat paspoort naar Frankrijk is gegaan om vervolgens weer bij de Vietnamese grens haar Vietnamese paspoort te gebruiken. Zijn twintig besmettingen tot haar te traceren. Een derde van het totaal."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Haha dit hebben wij ookquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:14 schreef kwiwi het volgende:
Wij hebben nu elke ochtend een "breakfast call" met het hele team om toch in contact te blijven. Jezus wat een tijdsverspillingEne collega vertelt een heel verhaal over een oma in de supermarkt die bloemen pakte en zei "och toch een beetje vrolijkheid". Een andere: hier werd van het balkon gezongen, wacht ik stuur jullie een filmpje.
Wtf.... Lekker iedereen met kind, hond of kat op schoot.
Maak je niet druk, die vergaderingen worden vanzelf korter en dan is het goed dat je wat oefening hebt gehad in het steun vinden bij elkaar.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:14 schreef kwiwi het volgende:
Wtf..."We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Sterktequote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:14 schreef kwiwi het volgende:
Wtf...gelukkig zitten er in mijn team wat professionelere lui.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Dat stel ik nergens. Wel goed blijven opletten he?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:09 schreef Boussaadia het volgende:
[..]
Blijf jij lekker de komende maanden binnen."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ripquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:15 schreef KennyPowers het volgende:
Net verkouden geworden. Dus ik heb eigenlijk voor niks 2 weken extra voorzichtig gedaan want ik heb toch iets opgelopen.![]()
![]()
Zo hoor ik meer en meer mensen: heftige griep gehad met longontsteking, eind vorig jaar/begin dit jaar, die zich nu afvragen of het dit virus geweest zou kunnen zijn. Stiekem hoop ik het wel, dat zou betekenen dat er al wat immuniteit is opgebouwd.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:05 schreef Lonaa het volgende:
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Met handschoenen aan blijf je wel van je gezicht af?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik draag die handschoentje in de supermarkt ook als een soort van " geheugensteuntje" voor mezelf.
Al kijkt iedereen me aan alsof ik uit een psychiatrische instelling ben ontsnapt.![]()
Persoonlijk lijkt het me wel lekker rustig, zo op een berg, met van die bordjes "Laat me met rust!"quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:13 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ja dat. En kwaliteit van leven lijkt mij echt heel kut in kluizenaarschap. Maar dat is persoonlijk natuurlijk
Maar jij hebt geen kinderen denk ik![]()
![]()
Ik blijf niet leven zoals het was, dat is onzin. Dat kan niet eens.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:11 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg. De arrogantie en het egoïsme van vele mensenBlijven leven zoals het ging. Maar wel handschoenen (
) dragen.
Maar als ik naar de stad wil om te lopen of een boek te kopen, als ik een rondje wil fietsen, als ik op bezoek wil bij een vriendin en we zijn allebei niet ziek, dan doe ik dat gewoon. Ik ga mezelf niet opsluiten.
Tenzij het wordt verplicht. Maar ik vertrouw op de deskundigen hier. Dus als het prima is dat speeltuinen vol zitten met kids, als winkels open zijn, als je naar buiten mag (als je maar de nodige maatregelen treft), dan vertrouw ik daarop.![]()
Net de koffieautomaat dusquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:14 schreef kwiwi het volgende:
Wtf...![]()
![]()
Dacht ik ook, nu leer je ze echt kennenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sterktegelukkig zitten er in mijn team wat professionelere lui.
![]()
![]()
Dit verbaast niemand hier hoor.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:16 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ik blijf niet leven zoals het was, dat is onzin. Dat kan niet eens.
Maar als ik naar de stad wil om te lopen of een boek te kopen, als ik een rondje wil fietsen, als ik op bezoek wil bij een vriendin en we zijn allebei niet ziek, dan doe ik dat gewoon. Ik ga mezelf niet opsluiten.
Tenzij het wordt verplicht. Maar ik vertrouw op de deskundigen hier. Dus als het prima is dat speeltuinen vol zitten met kids, als winkels open zijn, als je naar buiten mag (als je maar de nodige maatregelen treft), dan vertrouw ik daarop."We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Dat is het idee van dit soort calls ook. Lekker bijkletsen zodat je het sociaal contact niet verliest.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Precies.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:16 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Tenzij het wordt verplicht. Maar ik vertrouw op de deskundigen hier. Dus als het prima is dat speeltuinen vol zitten met kids, als winkels open zijn, als je naar buiten mag (als je maar de nodige maatregelen treft), dan vertrouw ik daarop.
Het virus pakt toch alleen de zwakkeren.![]()
Dit klinkt misschien stom maar pak een schriftje of papier en schrijf elk uur even op wat je klachten zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:15 schreef KennyPowers het volgende:
Temperatuur elk uur als je een thermometer hebt (en hopelijk voor jou geen aars-meter)
Hou het netjes bij voor jezelf en neem uit voorzorg afstand van je directe naasten. Binnen 72 uur tot een week kun je het uitsluiten. Hou het netjes bij, hou een korte lijn met je huisarts wanneer je hoge koorts krijgt of flink kortademig gaat worden.Een pijnlijke anus is niet fijn
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:17 schreef Boussaadia het volgende:
[..]
Precies.
Het virus pakt toch alleen de zwakkeren.
Je raekt an de dinge geweun.![]()
okquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:16 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Tenzij het wordt verplicht. Maar ik vertrouw op de deskundigen hier. Dus als het prima is dat speeltuinen vol zitten met kids, als winkels open zijn, als je naar buiten mag (als je maar de nodige maatregelen treft), dan vertrouw ik daarop."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Mentaal ook? Dan mag je best oppassenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:17 schreef Boussaadia het volgende:
[..]
Precies.
Het virus pakt toch alleen de zwakkeren.
Ja, ik snap je.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:16 schreef Felixa het volgende:
[..]
Zo hoor ik meer en meer mensen: heftige griep gehad met longontsteking, eind vorig jaar/begin dit jaar, die zich nu afvragen of het dit virus geweest zou kunnen zijn. Stiekem hoop ik het wel, dat zou betekenen dat er al wat immuniteit is opgebouwd.
Gewoon beheersbaar houden tot het vaccin er is. Beter dan mogelijk 1,5 jaar in lockdown met patrouillerende legereenheden op straat en een economie die naar de klote is.![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:19 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Mentaal ook? Dan mag je best oppassen
Viroloog op NPO 1 zegt dat bij goede zorg er nog steeds 50-100k slachtoffers kunnen vallen voordat 70% immuun isHoewel getallen erg onzeker zijn en afhankelijk van tijd tot vaccin.
![]()
Jeetje, waarom ben je zo boos?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:19 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Mentaal ook? Dan mag je best oppassen![]()
Ja, dat is zo van " blauwe handschoentjes----> virus----->niet aan je gezicht zitten'quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:16 schreef Kekster het volgende:
[..]
Met handschoenen aan blijf je wel van je gezicht af?
Ook niet al er een traan overheen loopt van de wind bij het terug fietsen.
Eerst thuis handen wassenHet is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Slachtoffers als in zieken of slachtoffers als in doden?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:20 schreef Faraday01 het volgende:
Viroloog op NPO 1 zegt dat bij goede zorg er nog steeds 50-100k slachtoffers kunnen vallen voordat 70% immuun isHoewel getallen erg onzeker zijn en afhankelijk van tijd tot vaccin.
![]()
Daarom, dit is echt een gamechanger. Dit zet onze gehele wereld op z'n kop. Linksom of rechtsom. Punt uit. Daar is niets meer aan te veranderen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:20 schreef Faraday01 het volgende:
Een pijnlijke anus is niet fijn
De stad in om een boek te kopenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:16 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Tenzij het wordt verplicht. Maar ik vertrouw op de deskundigen hier. Dus als het prima is dat speeltuinen vol zitten met kids, als winkels open zijn, als je naar buiten mag (als je maar de nodige maatregelen treft), dan vertrouw ik daarop.Dan begrijp je dus echt niets, maar dan ook niets van de bittere ernst van de situatie.
Mensen zoals jij zorgen er voor dat je straks alleen nog naar buiten mag met speciale permissie.blablablabla![]()
https://www.ed.nl/dossier(...)etjes-rond~af9834a6/quote:De kans om dood te gaan aan het coronavirus? Ook Dick Koning ziet op internet dagelijks percentages, rekenmodellen en andere statistieken voorbijkomen. Maar van de anesthesioloog-intensivist van het Catharina Ziekenhuis zal geen antwoord komen, ,,Er gaan ontzettend veel enge rekensommetjes rond. Mensen zien statistieken en rekenen uit wat de kans is om dood te gaan. Maar dat is pure speculatie en het zorgt voor angst. Wees er heel voorzichtig mee. Er is nog te veel onbekend.’’
Het Catharina Ziekenhuis functioneert in normale tijden met 16 bedden voor intensive care. Maar ook dit ziekenhuis bereidt zich voor op een verdere uitbraak van het virus. Het aantal ic-plaatsen wordt meer dan verdubbeld.
Extra zuurstof
Er wordt gebruik gemaakt van recent vervangen beademingsapparaten, ‘die nog altijd up to date zijn’, zo verzekert Koning. En het ziekenhuis zet nu ook machines in, die normaal worden gebruikt voor het transport van patiënten. Er is ruimte vrijgekomen omdat het aantal niet-spoedeisende operaties wordt afgebouwd. Minder operaties gaan door, daardoor zijn minder ic-bedden nodig. ,,We proberen de best mogelijke zorg voor de stad en de regio te realiseren.’’
Koning ziet nu dagelijks coronapatiënten. ,,De ziektebeelden lopen sterk uiteen. De overgrote meerderheid herstelt thuis. Een deel moet naar het ziekenhuis voor extra zuurstof. En daar weer een deel van heeft beademing nodig op de intensive care.’’ In zijn ziekenhuis liggen nu twee patiënten op de afdeling voor intensieve zorg. Drie mensen in het Catharina Ziekenhuis zijn overleden aan de gevolgen van corona.
Angst
Dit weekend kwam het verhaal van een 16-jarige coronapatiënt uit Breda naar buiten. Hij ligt op de intensive care aan een beademingsapparaat. ,,Dat krijgt veel aandacht door sociale media. Het voedt ook de angst. Maar het is niet zo dat alle 20-jarige patiënten op de intensive care terecht komen.’’
Ook coronapatiënten onder de 50 jaar kunnen op de intensive care te belanden. ,,Bij normale griep zien we dat soms ook’’, zegt Koning. ,,Maar de sterftecijfers voor jonge groepen zijn bij corona nog steeds heel laag.’’
Het Nederlandse beleid is erop gericht om verspreiding van het virus zo veel mogelijk te voorkomen. Scholen, cafés en sportclubs zijn gesloten. Koning: ,,We willen voorkomen dat het zorgsysteem in één keer zoveel mensen moet verwerken, dat het ons niet meer lukt.”.
Een extra intensive care
Het Catharina Ziekenhuis bouwt nu in feiten twee afdelingen voor intensive care. Een voor coronapatiënten en één voor reguliere patiënten. ,,Dat is minstens zo belangrijk. We zijn een groot ziekenhuis voor mensen met hart- en vaatziekten, kanker en nog meer. We willen het ziekenhuis zo lang mogelijk in de lucht houden, ook voor dat type patiënt. Als iemand een hartinfarct krijgt, moet hij gewoon gedotterd worden.’’
Uit Italië komen nu verhalen waar patiënten noodgedwongen op de gang moesten liggen. Of verhalen van Italiaanse patiënten die alleen stierven omdat nabestaanden hun geliefden niet meer mochten bezoeken. Koning: ,,Ik lees die verhalen uit Italië ook, maar ik ken de werkelijke situatie daar niet. Wij zijn als ziekenhuis echt goed uitgerust. We verdubbelen onze capaciteit. De apparatuur die we gebruik is goed, we doen geen enkele concessie.’’
Dit al voorbijgekomen hier?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Onderscheiden van emoties is duidelijk niet je sterkste puntquote:
Hij zei dat de mortaliteit bij dit soort virussen bij voldoende goede zorg onder de 1% kan blijven. Daarna gingen ze even rekenen en kwamen deze cijfers eruit.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Slachtoffers als in zieken of slachtoffers als in doden?![]()
Laten ze nou maar eerst met zelftesten komen, zodat we kunnen zien wie immuun is.A child is born with no state of mind.![]()
Nou ja, shoppen, je maakt het meteen heel anders. Ik ga naar de stad, duik een boekenwinkel in en ga boeken kopen. Vind ik leuk. Misschien nog wat andere winkels, maar wel met de regels in m’n achterhoofd.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Als het noodzakelijk is, niks mis mee. Maar voor je vertier nu gaan shoppen, vind ik belachelijk. Je kunt het virus verspreiden. Ook met handschoenen aan. Want he doet 1 deur open, handschoenen besmet, vervolgens naar de volgende deur, deur besmet.
Ook fijn dat we de lokale ondernemers nog kunnen ondersteunen trouwens.
Weet je wat het is? Ik moet wat. In normale tijden word ik echt al depri als ik 1 dag thuis binnen zit. Nu werk ik steeds thuis. Dat vind ik niet chill (geestelijk ook niet), prima voor een dagje, maar ik mis dan al snel sociaal contact, de domme praatjes. Dat kan via app met mensen uit m’n omgeving en vergaderingen, maar het is toch anders.
Dus zolang het mag, ga ik wel naar buiten, een frisse neus halen, etc.
Ik vertrouw dus verder ook op deskundigen en wat de premier aangeeft.![]()
Ik dus ook, vrijwel alle symptomen op longontsteking na. Had het drie weken ongeveerquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:16 schreef Felixa het volgende:
[..]
Zo hoor ik meer en meer mensen: heftige griep gehad met longontsteking, eind vorig jaar/begin dit jaar, die zich nu afvragen of het dit virus geweest zou kunnen zijn. Stiekem hoop ik het wel, dat zou betekenen dat er al wat immuniteit is opgebouwd."The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Jammer dat hij niet zegt hoelang geleden hij dat contact had en grappig dat je wel getest kunt worden zonder symptomen als je rijk en beroemd bentquote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:57 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Er zijn bijzonder veel mensen zonder symptomen.![]()
![]()
Ja inderdaad, dan kunnen we net zo goed doorschakelen. Overigens geldt dit alles tot het moment dat er een goed vaccin of medicijn beschikbaar is. Dan gaan we waarschijnlijk terug naar het oude.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:13 schreef _I het volgende:
[..]
Nice.![]()
Mijn besluit heeft in deze wereld idd nihil effect. Wel moet ik iets met mijn eigen status. Het bedrijf; waarvan het er naar uitziet dat het nooit meer (in dezelfde vorm) zal draaien. En dat wil ik ergens ook niet.
Als dit het nieuwe zijn is, dan wil ik me graag zo snel mogelijk overgeven aan de nieuwe realiteit en verder gaan.
Plastic schermen in restaurants, mondkapjes met bril als de standaard, handschoenen in het openbaar en geen tekenen van affectie meer.
Als volk worden we dat redelijk autistisch en OCD-gestuurd, maar als je groeit als een bacteriekolonie, dan zal je ook andere levensvormen moeten gaan zoeken. Het is een realiteitscheck die we misschien wel nodig hadden.
Twijfel of niet, het is goed en heb er verder vrede mee.![]()
Mwah, en gewoon een frisse neus halen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:21 schreef Elan het volgende:
[..]
De stad in om een boek te kopenDan begrijp je dus echt niets, maar dan ook niets van de bittere ernst van de situatie.
Mensen zoals jij zorgen er voor dat je straks alleen nog naar buiten mag met speciale permissie.
Okay, waarom zijn dat soort niet essentiële winkels dan eigenlijk nog open? Zelfs de coffeeshops openen de deuren weer.![]()
He fijn! Een verstandig bericht dat de krant haalt. Normaalgesproken gaan kranten liever met de sensatieverhalen aan de gang, maar deze keer dus gewoon een nuance.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:21 schreef Zeroku het volgende:
[..]
https://www.ed.nl/dossier(...)etjes-rond~af9834a6/
Dit al voorbijgekomen hier?Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat![]()
Prima dat je het doet omdat je reking houdt met de normen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:22 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Nou ja, shoppen, je maakt het meteen heel anders. Ik ga naar de stad, duik een boekenwinkel in en ga boeken kopen. Vind ik leuk. Misschien nog wat andere winkels, maar wel met de regels in m’n achterhoofd.
Weet je wat het is? Ik moet wat. In normale tijden word ik echt al depri als ik 1 dag thuis binnen zit. Nu werk ik steeds thuis. Dat vind ik niet leuk. Leuk voor een dagje, maar ik mis dan al snel sociaal contact, de domme praatjes. Dat kan via app met mensen uit m’n omgeving en vergaderingen, maar het is toch anders.
Ik vertrouw dus verder ook op deskundigen en wat de premier aangeeft.
Maar wees je er ook van bewust dat er nog zoveel mensen zijn die dat niet snappen of er juist schijt aan hebben. Hou inderdaad de afstand, haal wat je nodig acht maar wees net zo alert op de onachtzamen en domme paupersEen pijnlijke anus is niet fijn
Nou ja coffeeshops begrijp ik wel, anders krijg je al die straatdealers weer.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:24 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Mwah, en gewoon een frisse neus halen.
Okay, waarom zijn dat soort niet essentiële winkels dan eigenlijk nog open? Zelfs de coffeeshops openen de deuren weer.![]()
Beetje duister om dat zo te roepen. Doelde hij dan op een bepaalde bevolkingsgroep. Hoeveel ouderen en chronisch (zwaar) zieken telt Nederland.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:20 schreef Faraday01 het volgende:
![]()
Als iedereen die hier denkt mogelijk maanden terug al covid-19 gehad te hebben dan was tegen nu het hele land al geïnfecteerd
Ik heb wel het idee dat voor veel mensen continue binnen blijven hier wel echt makkelijk is. Hoe komt dat?![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Omdat Nederlandquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:24 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Wij FOK!kers komen sowieso toch al nooit van onze zolderkamer af.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:25 schreef Mar_an het volgende:
Ik heb wel het idee dat voor veel mensen continue binnen blijven hier wel echt makkelijk is. Hoe komt dat?|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
twitter:GoughCJ twitterde op maandag 16-03-2020 om 17:20:17Now that I am recovering from Covid-19, I want to share my symptoms, and my experience, in case it is of help to anyone else. I've felt pretty rotten the last few days, but am finally improving.
I am only talking about my own experiences - as a patient, not a doctor. (1/n) reageer retweet![]()
Als je thuis kunt werken ben je al het grootste gedeelte van de dag binnen. Die paar uurtjes daarna kun je gewoon Netflixen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:25 schreef Mar_an het volgende:
Ik heb wel het idee dat voor veel mensen continue binnen blijven hier wel echt makkelijk is. Hoe komt dat?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ik blijf binnen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:22 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Nou ja, shoppen, je maakt het meteen heel anders. Ik ga naar de stad, duik een boekenwinkel in en ga boeken kopen. Vind ik leuk. Misschien nog wat andere winkels, maar wel met de regels in m’n achterhoofd.
Weet je wat het is? Ik moet wat. In normale tijden word ik echt al depri als ik 1 dag thuis binnen zit. Nu werk ik steeds thuis. Dat vind ik niet leuk. Leuk voor een dagje, maar ik mis dan al snel sociaal contact, de domme praatjes. Dat kan via app met mensen uit m’n omgeving en vergaderingen, maar het is toch anders.
Ik vertrouw dus verder ook op deskundigen en wat de premier aangeeft.
Man doet boodschappen en laat de hond uit. Man werkt thuis.
Ik kook, na mijn handen en onderarmen gewassen te hebben met Dettolzeep.
Draai dagelijks een was.
Frisse neus haal ik in de tuin.
Boeken via bol.com.
Ik ga nog niet misschien naar de stad.![]()
Indien je het laag weet te houden dan zal het voornamelijk inderdaad ouderen en zwakkere mensen treffen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:25 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Beetje duister om dat zo te roepen. Doelde hij dan op een bepaalde bevolkingsgroep. Hoeveel ouderen en chronisch (zwaar) zieken telt Nederland.
Indien je geen adequate zorg meer kan leveren dan sterven er veel mensen onnodig. Ook mensen die het normaal gesproken wél overleefd zouden hebben. Zie de vele dertigers en veertigers die momenteel ook in Italië overlijden."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ik vind het niet makkelijk, ik vind het puur noodzaak. Ik ga al een week alleen maar deur uit voor pure noodzaak. Ik wil het liefst mijn moeder een dikke knuffel geven en voor haar 12 uur lang een pan met stoofvlees maken en thee zetten en ff voor haar iets snoeien in de tuin.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:25 schreef Mar_an het volgende:
Ik heb wel het idee dat voor veel mensen continue binnen blijven hier wel echt makkelijk is. Hoe komt dat?
Maar dat kan gewoon niet meer. Punt uit.Een pijnlijke anus is niet fijn
Ik ben in staat mezelf bezig te houden, al sinds ik kind was...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:25 schreef Mar_an het volgende:
Ik heb wel het idee dat voor veel mensen continue binnen blijven hier wel echt makkelijk is. Hoe komt dat?
Loner en zo![]()
En dan zit het in je oog.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:04 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Ja. Heb er 3 en draai elke dag een was op meer dan 60 graden. Sterker nog, het moment dat ik binnen kom doe ik direct desinfectiegel op mijn handen, en over de tas van de boodschappen. Daarna direct schoenen uit, handen wassen en teruglopen om tas met boodschappen te pakken.
Nee, prima hoor, ik neem zelf ook een hoop schoonmaakgebeuren in acht. helaas is het haast niet te voorkomen om het op te lopen, tenzij strikte thuisisolatie, alle geleverde boodschappen desinfecteren bij thuisbrengen enzovoort.![]()
Nou, bedankt voor deze tweet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:26 schreef polderturk het volgende:
twitter:GoughCJ twitterde op maandag 16-03-2020 om 17:20:17Now that I am recovering from Covid-19, I want to share my symptoms, and my experience, in case it is of help to anyone else. I've felt pretty rotten the last few days, but am finally improving.
I am only talking about my own experiences - as a patient, not a doctor. (1/n) reageer retweet"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Waar is het bewijs dat we er immuun van wordenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:22 schreef SuperHartje het volgende:
Laten ze nou maar eerst met zelftesten komen, zodat we kunnen zien wie immuun is.![]()
Wij zijn 7 maart nog naar een groot dancefeest geweest in Eindhoven. Mijn vrouw (35), fit en gezond heeft de woendag erop last van haar luchtwegen gekregen en veel hoesten. Geen koorts. Op het moment gaat het weer beter en is ze bijna hersteld van het hoesten. Eigenlijk een gewone luchtwegverkoudheid zou je denken..maar stel nou dat ze Corona heeft opgelopen, is het achteraf nog mogelijk om erachter te komen dat ze nu immuun is?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Als bedrijven 6 maanden gewerkt hebben met het thuiswerkconcept, gaan ze niet snel terug. Investeringen zijn gedaan, er is een nieuwe dagelijkse routine ontstaan. Mensen breken daar niet zo snel weer uit. Als de hele bevolking 6 maanden getraind is in online shoppen, welke winkels blijven er dan nog over.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ja inderdaad, dan kunnen we net zo goed doorschakelen. Overigens geldt dit alles tot het moment dat er een goed vaccin of medicijn beschikbaar is. Dan gaan we waarschijnlijk terug naar het oude.
We worden al gedwongen om te veranderen. Horeca minimaal een maand of 6 dicht, of open, maar dan aangepast.
Maar goed, had ik net mijn volledige bezinning, laten we niet weer de BNW/manische kant op gaan.![]()
![]()
Ja hoor, laat haar bonbons rondbrengen op een willekeurig brabants ICquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:28 schreef Patroon het volgende:
Wij zijn 7 maart nog naar een groot dancefeest geweest in Eindhoven. Mijn vrouw (35), fit en gezond heeft de woendag erop last van haar luchtwegen gekregen en veel hoesten. Geen koorts. Eigenlijk een gewone luchtwegverkoudheid zou je denken..maar stel nou dat ze Corona heeft opgelopen, is het achteraf nog mogelijk om erachter te komen dat ze nu immuun is?
als ze dan na een week niets heeft was ze immuun![]()
Precies. Ook een nuchter en inhoudelijk verhaal. Het is in tijden van 24/7 nieuws ook lastig om te filteren welk nieuws je serieus moet nemen. Daarom zijn dit soort berichten, van mensen die er dag en nacht mee bezig zijn, ook wel een mooi geluid t.o.v. alle paniek.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:24 schreef Multatilu het volgende:
[..]
He fijn! Een verstandig bericht dat de krant haalt. Normaalgesproken gaan kranten liever met de sensatieverhalen aan de gang, maar deze keer dus gewoon een nuance.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Nee maar serieus, na een paar dagen moet je toch helemaal gek worden? Ik kan het niet aan in ieder geval.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:26 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Wij FOK!kers komen sowieso toch al nooit van onze zolderkamer af.![]()
Da's geen 1,5 meter afstand!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:26 schreef Faraday01 het volgende:
Is deze al voorbij gekomen?
https://www.bd.nl/video/v(...)ean-luc-murk~p135259
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
En het ziekenhuis zet nu ook machines in, die normaal worden gebruikt voor het transport van patiënten. Er is ruimte vrijgekomen omdat het aantal niet-spoedeisende operaties wordt afgebouwd. Minder operaties gaan door, daardoor zijn minder ic-bedden nodig. ,,We proberen de best mogelijke zorg voor de stad en de regio te realiseren.’’quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:24 schreef Multatilu het volgende:
[..]
He fijn! Een verstandig bericht dat de krant haalt. Normaalgesproken gaan kranten liever met de sensatieverhalen aan de gang, maar deze keer dus gewoon een nuance.
Heel verstandig, corona gaat voor en de rest kan stikken![]()
Ken de verhalen van dit ziektebeeld zelfs vanuit Noorwegen in ca januari/februari, toen Covid daar nog niet zou zijn, alsmede NL collega's in die periode. Wellicht toch enkel een zware griep met hoest.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:05 schreef Lonaa het volgende:
De vraag of je het misschien al gehad hebt heeft hier ook wel gespeeld. Ik ben na het eerste weekend van februari enorm ziek geweest. Hoesten, keelpijn, keelontsteking, koorts. Dat was nadat ik met iemand afgesproken had die zich 'niet zo lekker voelde'. We grapten nog dat het wel Corona zou zijn gezien hij 50 collega's had die net terug waren gekomen uit Wuhan van zakenreis.![]()
En dus de bezorgers mogen van jou wel naar buiten boeken aan je leveren?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik blijf binnen.
Draai dagelijks een was.
Boeken via bol.com.
Ik ga nog niet misschien naar de stad.
Maar: hoe houd je het vol?![]()
Bedrijven gaan wellicht ook inzien dat mensen niet meer anderhalve uur per dag in de file hoeven te staan om koste wat kost op kantoor het laptoptje open te klappen. Veel werk kan echt meer dan prima vanuit huis uitgevoerd worden. Scheelt ook weer wat stikstof.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:28 schreef _I het volgende:
[..]
Als bedrijven 6 maanden gewerkt hebben met het thuiswerkconcept, gaan ze niet snel terug. Investeringen zijn gedaan, er is een nieuwe dagelijkse routine ontstaan. Mensen breken daar niet zo snel weer uit. Als de hele bevolking 6 maanden getraind is in online shoppen, welke winkels blijven er dan nog over.
We worden al gedwongen om te veranderen. Horeca minimaal een maand of 6 dicht, of open, maar dan aangepast.
Maar goed, had ik net mijn volledige bezinning, laten we niet weer de BNW/manische kant op gaan.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Neem aan dat als je het gehad hebt en zelf beter wordt, je er in ieder geval weerstand tegen hebt. Het is gwn fijn om dat vast te kunnen stellen. Zelftesten lijkt me daarom wel handig.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:28 schreef funnywell het volgende:
[..]
Waar is het bewijs dat we er immuun van wordenA child is born with no state of mind.![]()
Mensen zien het verschil niet echt tussen (sociale) contacten zoveel mogelijk mijden en jezelf maandenlang als kluizenaar opsluiten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik blijf binnen.
Draai dagelijks een was.
Boeken via bol.com.
Ik ga nog niet misschien naar de stad."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Tuurlijk joh wat kan jou het schelen als je iemand aansteekt en die gaat dood. Ik kan hier zo kwaad om worden. Mijn dochter is verpleegkundige die waagt haar gezondheid om mensen te helpen. En dan moet zij dadelijk mensen gaan helpen die zich niet aan de regels houden of moet ze dan ook zeggen ja dag dat ga ik niet doen. En huilen dadelijk als je het hebt of je naaste of vrienden.luister verdomme gewoon.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:16 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Tenzij het wordt verplicht. Maar ik vertrouw op de deskundigen hier. Dus als het prima is dat speeltuinen vol zitten met kids, als winkels open zijn, als je naar buiten mag (als je maar de nodige maatregelen treft), dan vertrouw ik daarop.![]()
Ik hoor dat mensen die eerst een flinke verkoudheid lijken te hebben, eerst herstellen en dan enkele dagen later met longproblemen opgenomen worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:28 schreef Patroon het volgende:
Wij zijn 7 maart nog naar een groot dancefeest geweest in Eindhoven. Mijn vrouw (35), fit en gezond heeft de woendag erop last van haar luchtwegen gekregen en veel hoesten. Geen koorts. Op het moment gaat het weer beter en is ze bijna hersteld van het hoesten. Eigenlijk een gewone luchtwegverkoudheid zou je denken..maar stel nou dat ze Corona heeft opgelopen, is het achteraf nog mogelijk om erachter te komen dat ze nu immuun is?![]()
Hong Kong, Singapore en Zuid Korea's aanpak lijkt wel goed te werken. Afgaande dan op media verhalen van o.m. specialisten aldaar.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Of het virus verloopt in alle landen vrijwel hetzelfde en we hebben het allemaal goed gedaan... En geen idee wat nou wel of niet werkte.
Minister Bruins gaf aan dat ''ze'' de situatie in Singapore totaal buiten beschouwing hadden gelaten incl hun goed lijkende werkende plan van aanpak.![]()
![]()
Olieafhankelijkheid, nieuwe supply chain, voedsel niet meer exporteren, dus boeren gaan andere dingen verzinnen of land verkopen. Het zet een hele waardeketen aan tot veranderen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:31 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Bedrijven gaan wellicht ook inzien dat mensen niet meer anderhalve uur per dag in de file hoeven te staan om koste wat kost op kantoor het laptoptje open te klappen. Veel werk kan echt meer dan prima vanuit huis uitgevoerd worden. Scheelt ook weer wat stikstof.![]()
Als de overheid datzelfde zou vinden hadden ze toch die dingen al verboden/gesloten (boekenwinkels?)quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:31 schreef shomila het volgende:
[..]
Tuurlijk joh wat kan jou het schelen als je iemand aansteekt en die gaat dood. Ik kan hier zo kwaad om worden. Mijn dochter is verpleegkundige die waagt haar gezondheid om mensen te helpen. En dan moet zij dadelijk mensen gaan helpen die zich niet aan de regels houden of moet ze dan ook zeggen ja dag dat ga ik niet doen. En huilen dadelijk als je het hebt of je naaste of vrienden.luister verdomme gewoon.![]()
Ja, "nog niet zou zijn".. hier zit speling in, ik denk ook dat het eerder verspreid is dan men dachtquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:30 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Ken de verhalen van dit ziektebeeld zelfs vanuit Noorwegen in ca januari/februari, toen Covid daar nog niet zou zijn, alsmede NL collega's in die periode. Wellicht toch enkel een zware griep met hoest.As above, so below.![]()
Dat valt ook niet te rijmen, maar je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:24 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Okay, waarom zijn dat soort niet essentiële winkels dan eigenlijk nog open? Zelfs de coffeeshops openen de deuren weer.
Frisse neus halen doe ik ook, maar wel met een boog om anderen heen en behalve essentiële zaken niet gezellig winkelen of de stad in. Je kunt ook gewoon je boek via bol.com bestellen.blablablabla![]()
Niet iedereen raakt imuun.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:28 schreef Patroon het volgende:
Wij zijn 7 maart nog naar een groot dancefeest geweest in Eindhoven. Mijn vrouw (35), fit en gezond heeft de woendag erop last van haar luchtwegen gekregen en veel hoesten. Geen koorts. Op het moment gaat het weer beter en is ze bijna hersteld van het hoesten. Eigenlijk een gewone luchtwegverkoudheid zou je denken..maar stel nou dat ze Corona heeft opgelopen, is het achteraf nog mogelijk om erachter te komen dat ze nu immuun is?
"De meesten" raken imuun .Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Dit. Simpele feiten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:09 schreef Tyr80 het volgende:
@:Bosbeetle lees die tweets bij Elsevier, er moet er minimaal 1 bij staan waar zelfs jij vraagtekens bij zet (hoop ik).
En hou op met doen alsof mensen zichzelf hier tot expert benoemen, want dat doet niemand. Voorlichting van verschillende instanties wordt vergeleken en daaruit volgt een patroon van incompetentie danwel moedwillig onjuiste voorlichting vanuit het RIVM.
En dan hebben we het nog niet gehad over de uitvoering.![]()
Ja? De scholen gingen eerst toch ook niet dicht.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als de overheid datzelfde zou vinden hadden ze toch die dingen al verboden/gesloten (boekenwinkels?)![]()
Ja precies, voor mij al vervelend genoeg. Dus dan wil je elke dag Netflix. Hmm.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:27 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Als je thuis kunt werken ben je al het grootste gedeelte van de dag binnen. Die paar uurtjes daarna kun je gewoon Netflixen.
Ik ben daar niet sterk genoeg voor. Heb toch soort van sociaal contact nodig, buitenlucht en mensen, anders word ik verdrietig en moedeloos. Altijd al gehad.
Ik hoop dat het snel voorbij is.![]()
Ik ben verkoudenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik hoor dat mensen die eerst een flinke verkoudheid lijken te hebben, eerst herstellen en dan enkele dagen later met longproblemen opgenomen worden.
A child is born with no state of mind.![]()
Dan zijn enkelingen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik hoor dat mensen die eerst een flinke verkoudheid lijken te hebben, eerst herstellen en dan enkele dagen later met longproblemen opgenomen worden.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
vanochtend vertelde mijn hospita dat vanaf morgen als je naar een publieke plaats gaat in Tjechie, dat je verplicht een mondkapje moet dragen.
meeste verstandmeeste verstandige landen laten hun inwoners niet eens meer vertrekkenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nog onbekend of je opnieuw besmet kunt raken bij dezelfde of mutatievorm van het virus.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:31 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Neem aan dat als je het gehad hebt en zelf beter wordt, je er in ieder geval weerstand tegen hebt. Het is gwn fijn om dat vast te kunnen stellen. Zelftesten lijkt me daarom wel handig.![]()
Maar nu wel en nu kun je daar dus ook niet meer naar toe. Zolang het open is kun je er gewoon gebruik van maken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:33 schreef shomila het volgende:
[..]
Ja? De scholen gingen eerst toch ook niet dicht.![]()
Waar is de wetenschappelijke onderbouwing dat we er immuun van worden, die zijn er niet en men weet het niet. Het is een aanname. Van SARS en MERS weet men dat ook nog steeds niet. Daarom begrijp ik niet dat overheden dat doodleuk roepen. En nee ook tijdens de spaanse griep is nooit aangetoond dat het verdween omdat men er immuun van werd want we hebben geen levend sample alleen een gereconstrueerde uit 2005 en we hebben de mensen toen niet onderzocht want we hadden de kennis van virussen nog niet. Het kan net zo goed gemuteerd zijn naar een mildere vorm. Van een norovirus of normale griep word je ook niet immuun. Ja er zijn honderden varianten van de griep allemaal onderverdeeld in subgroepen, enige wat je opbouwd is tijdelijke resistentiequote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:28 schreef Patroon het volgende:
Wij zijn 7 maart nog naar een groot dancefeest geweest in Eindhoven. Mijn vrouw (35), fit en gezond heeft de woendag erop last van haar luchtwegen gekregen en veel hoesten. Geen koorts. Op het moment gaat het weer beter en is ze bijna hersteld van het hoesten. Eigenlijk een gewone luchtwegverkoudheid zou je denken..maar stel nou dat ze Corona heeft opgelopen, is het achteraf nog mogelijk om erachter te komen dat ze nu immuun is?![]()
Je kunt ook nog prima naar buiten. En je kunt mensen toch ook bellen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:34 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ja precies, voor mij al vervelend genoeg. Dus dan wil je elke dag Netflix. Hmm.
Ik ben daar niet sterk genoeg voor. Heb toch soort van sociaal contact nodig, buitenlucht en mensen, anders word ik verdrietig en moedeloos. Altijd al gehad.
Ik hoop dat het snel voorbij is.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:29 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja hoor, laat haar bonbons rondbrengen op een willekeurig brabants IC
als ze dan na een week niets heeft was ze immuun![]()
![]()
rip aan de nabestaandenquote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
De meesten verloopt het ziektebeeld met milde klachten..vandaar mijn vraagquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik hoor dat mensen die eerst een flinke verkoudheid lijken te hebben, eerst herstellen en dan enkele dagen later met longproblemen opgenomen worden.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Maar denk je niet zelf na en denkt goh dat lijkt me niet verstandig?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:34 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar nu wel en nu kun je daar dus ook niet meer naar toe. Zolang het open is kun je er gewoon gebruik van maken.![]()
Sorry hoor, maar jouw probleem van "ik kan dat niet aan" is echt zwaar ondergeschikt aan de problemen van zorgpersoneel, zzp-ers en corona-patiënten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:29 schreef Mar_an het volgende:
Nee maar serieus, na een paar dagen moet je toch helemaal gek worden? Ik kan het niet aan in ieder geval.
Ik hoop echt dat alle niet noodzakelijke fysieke winkels, zo snel mogelijk sluiten.![]()
Ook dat is helemaal niet bewezen. Echt super slecht, deze misinformatie vanuit de overheid.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Niet iedereen raakt imuun.
"De meesten" raken imuun .![]()
Ohquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:34 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Nog onbekend of je opnieuw besmet kunt raken bij dezelfde of mutatievorm van het virus.
A child is born with no state of mind.![]()
Je zou bijna denken dat moeder natuur aan het ingrijpen is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:35 schreef funnywell het volgende:
[..]
Waar is de wetenschappelijke onderbouwing dat we er immuun van worden, die zijn er niet en men weet het niet. Het is een aanname. Van SARS en MERS weet men dat ook nog steeds niet. Daarom begrijp ik niet dat overheden dat doodleuk roepen. En nee ook tijdens de spaanse griep is nooit aangetoond dat het verdween omdat men er immuun van werd want we hebben geen levend sample alleen een gereconstrueerde uit 2005 en we hebben de mensen toen niet onderzocht want we hadden de kennis van virussen nog niet. Het kan net zo goed gemuteerd zijn naar een mildere vorm. Van een norovirus of normale griep word je ook niet immuun. Ja er zijn honderden varianten van de griep allemaal onderverdeeld in subgroepen, enige wat je opbouwd is tijdelijke resistentie
We waren de laatste jaren ook massaal de aarde aan het verkloten.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ja ik moest eigenlijk typen " volgens Jaap van Dissel worden de meesten imuun."quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:36 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Ook dat is helemaal niet bewezen. Echt super slecht, deze misinformatie vanuit de overheid.
Want hij zei gisteren duidelijk " de meesten"Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Verveel me geen seconde en heb een hele grote tuin.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:30 schreef Mar_an het volgende:
[..]
En dus de bezorgers mogen van jou wel naar buiten boeken aan je leveren?
Maar: hoe houd je het vol?![]()
Ben wel ontzettend benieuwd wat het effect straks op het klimaat is geweest al die lockdowns.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat moeder natuur aan het ingrijpen is.
We waren de laatste jaren ook massaal de aarde aan het verkloten.![]()
Ze hebben gisteren ook gezegd dat ze toch niet kunnen voorkomen dat mensen ziek worden, maar alleen de piek willen controleren. Door deze regels (scholen sluiten, zoveel mogelijk thuis werken) worden natuurlijk veel minder mensen tegelijk ziek, maar om helemaal niet meer buiten te kunnen komen is een stap die onze overheid nog niet heeft gezet en dus blijkbaar ook nog niet nodig acht. Kunnen we wel helemaal in paniek raken, maar dat is nu denk ik ook nog niet nodigquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:36 schreef shomila het volgende:
[..]
Maar denk je niet zelf na en denkt goh dat lijkt me niet verstandig?![]()
![]()
Aan de hand van wat er gisteren is gezegd zullen ze dat denk ik juist niet willen.. ze willen een geleidelijke verspreiding van het virus namelijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar jouw probleem van "ik kan dat niet aan" is echt zwaar ondergeschikt aan de problemen van zorgpersoneel, zzp-ers en corona-patiënten.
Ik hoop echt dat alle niet noodzakelijke fysieke winkels, zo snel mogelijk sluiten.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
nos
16 MINUTEN GELEDEN
IKEA in Duitsland en VW-fabrieken dicht
In Duitsland gaan alle 53 vestigingen van IKEA dicht. Het meubelbedrijf doet dat vanwege de veiligheid van de medewerkers en klanten.
Ook Volkswagen neemt extra maatregelen. Enkele personeelsleden zijn besmet met het coronavirus en om verdere verspreiding te voorkomen, gaat vanaf vrijdag een onbekend aantal VW-fabrieken dicht.
De Duitse regering gaat verder alle Duitsers die vanwege reisbeperkingen in het buitenland vastzitten, proberen terug te halen. Daarvoor wordt 50 miljoen euro vrijgemaakt, heeft minister Maas van Buitenlandse Zaken bekendgemaakt. Ook raadt Duitsland zijn burgers aan alleen nog naar het buitenland te gaan als dat echt noodzakelijk is.
NL zal wel volgen![]()
https://www.aliexpress.co(...)02_,searchweb201603_quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:22 schreef SuperHartje het volgende:
Laten ze nou maar eerst met zelftesten komen, zodat we kunnen zien wie immuun is.woef![]()
Het zal een positief effect hebben, maar staat persoonlijk in het niet bij het persoonlijke leed dat veel mensen door maken of door zullen gaan maken..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:38 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ben wel ontzettend benieuwd wat het effect straks op het klimaat is geweest al die lockdowns.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Al die Duitsers komen toch al naar de Nederlandse Ikea's net over de grens. Dus wordt inderdaad tijd dat ze ook hier dichtgaan, voor het hier helemaal topdrukte wordt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:38 schreef bitterbal het volgende:
nos
16 MINUTEN GELEDEN
In Duitsland gaan alle 53 vestigingen van IKEA dicht. Het meubelbedrijf doet dat vanwege de veiligheid van de medewerkers en klanten.
Ook Volkswagen neemt extra maatregelen. Enkele personeelsleden zijn besmet met het coronavirus en om verdere verspreiding te voorkomen, gaat vanaf vrijdag een onbekend aantal VW-fabrieken dicht.
De Duitse regering gaat verder alle Duitsers die vanwege reisbeperkingen in het buitenland vastzitten, proberen terug te halen. Daarvoor wordt 50 miljoen euro vrijgemaakt, heeft minister Maas van Buitenlandse Zaken bekendgemaakt. Ook raadt Duitsland zijn burgers aan alleen nog naar het buitenland te gaan als dat echt noodzakelijk is.
NL zal wel volgenOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Kritieke medische producten zelf produceren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:32 schreef _I het volgende:
[..]
Olieafhankelijkheid, nieuwe supply chain, voedsel niet meer exporteren, dus boeren gaan andere dingen verzinnen of land verkopen. Het zet een hele waardeketen aan tot veranderen.
Dus minder globalisering.
Daaaag China met hun superplan to take over the world over 50 jaar![]()
![]()
zow, jij bent in een weekje tijd ook aardig omgeslagenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:19 schreef Kekster het volgende:
Gewoon beheersbaar houden tot het vaccin er is. Beter dan mogelijk 1,5 jaar in lockdown met patrouillerende legereenheden op straat en een economie die naar de klote is.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Kutzooi. Net nu de artsen het superdruk hebben is er een domme doos geweest die me van mijn fiets rijdt.
Heb nu een enorm pijnlijke elleboog die ik niet kan buigen of strekken. Gelukkig geen bloeduitstortingen of zichtbaar misvormde arm, maar een breuk of scheurtjes in spieren kan altijd.
Dokter zegt thuis afwachten. Maar dat is lastig als letterlijk iedere kleine beweging pijn doet. Maar ja,nu zomaar een ziekenhuis binnenlopen doe je ook minder snel.![]()
Dus de lokale ondernemers gaan eraan en de webshops maar spekken, want die bezorgers mogen wel lopen met handschoenen en overal aanbellen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat valt ook niet te rijmen, maar je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid.
Frisse neus halen doe ik ook, maar wel met een boog om anderen heen en behalve essentiële zaken niet gezellig winkelen of de stad in. Je kunt ook gewoon je boek via bol.com bestellen.
Ik weet niet, als we het vanuit jouw oogpunt bekijken, wat ‘gevaarlijker’ is eigenlijk? Als iemand al tientallen huizen is langsgegaan? En met maskers of mondkapjes lopen ze hier niet.
Doe je dr dan niet gewoon goed aan om helemaal niks te bestellen en helemaal nergens meer heen te gaan?
Lastig. Maar zolang het mag van deskundigen hier (en daar vertrouw ik wel echt op!) ga ik dus wel naar een winkel als ik wil, met handschoenen e.d. en was ik mijn handen 1000x, liever en fijner dan dat ik iets bestel online.
We verschillen daarin en dat mag ook.![]()
Is het al veel te laat voor. De investeringen vanuit China zitten al in heel Europa en ze zijn zich de laatste tijd ook bijzonder aan het toespitsen op investeringen in Afrika.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:39 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Kritieke medische producten zelf produceren.
Dus minder globalisering.
Daaaag China met hun superplan to take over the world over 50 jaarOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Dat was gister. We zullen het zien die andere landen zijn allemaal achterlijk die in lockdown gaan. Nee paniek komt er waarschijnlijk pas als er meer doden vallen. Achter de feiten aanlopen is Nederland goed in. Hoeveel voorbeelden willen ze hebben.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:38 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ze hebben gisteren ook gezegd dat ze toch niet kunnen voorkomen dat mensen ziek worden, maar alleen de piek willen controleren. Door deze regels (scholen sluiten, zoveel mogelijk thuis werken) worden natuurlijk veel minder mensen tegelijk ziek, maar om helemaal niet meer buiten te kunnen komen is een stap die onze overheid nog niet heeft gezet en dus blijkbaar ook nog niet nodig acht. Kunnen we wel helemaal in paniek raken, maar dat is nu denk ik ook nog niet nodig![]()
Maar de grenzen waren toch al dicht?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:39 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Al die Duitsers komen toch al naar de Nederlandse Ikea's net over de grens. Dus wordt inderdaad tijd dat ze ook hier dichtgaan, voor het hier helemaal topdrukte wordt.![]()
Evenstar
![]()
Nou ja, probleem is dat zij volgens de overheid niks verkeerd doet. Ja, zij kan haar eigen verantwoordelijkheid nemen en het niet doen, maar de overheid moet voor dit soort burgers ook gewoon alles sluiten, anders werkt het niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:31 schreef shomila het volgende:
[..]
Tuurlijk joh wat kan jou het schelen als je iemand aansteekt en die gaat dood. Ik kan hier zo kwaad om worden. Mijn dochter is verpleegkundige die waagt haar gezondheid om mensen te helpen. En dan moet zij dadelijk mensen gaan helpen die zich niet aan de regels houden of moet ze dan ook zeggen ja dag dat ga ik niet doen. En huilen dadelijk als je het hebt of je naaste of vrienden.luister verdomme gewoon.![]()
Dus nu komen zowel de Belgen als de Duitsers naar Nederland om 'gezellig' met het hele gezin naar de IKEA te gaanquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:38 schreef bitterbal het volgende:
nos
16 MINUTEN GELEDEN
NL zal wel volgen
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Oh ja, dat is ook niet te vergelijken. Ik kan mezelf niet vergelijken met ondernemers of zzp’ers die straks gewoon 0 inkomen hebben.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar jouw probleem van "ik kan dat niet aan" is echt zwaar ondergeschikt aan de problemen van zorgpersoneel, zzp-ers en corona-patiënten.
Ik hoop echt dat alle niet noodzakelijke fysieke winkels, zo snel mogelijk sluiten.
Ja, dan hebben die ondernemers straks ook nog problemen. Wordt een drama.![]()
Waar staat dat de coffeeshops weer open zijn?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:00 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ja maar hij heeft ook gewoonweg niet gezegd dat mensen binnen moeten blijven, winkels zijn nog geopend, dus waarom zou je binnen blijven als de premier niet zegt dat het moet?
Dat mensen uit zichzelf binnenblijven? Mij niet gezien. Ik kan daar echt niet tegen, dus doe liever zoveel mogelijk ‘normale’ dingen, maar dan wel met de nodige maatregelen.![]()
Nederlandse grens staat wagenwijd open. De enige grens in heel Europa die nog openstaat. Duitsers zijn dus welkom. We zijn een open land..quote:![]()
Van wat ik heb gelezen zijn de doden die wij op dit moment hebben gehad allemaal nog ouderen geweest en mensen met onderliggende ziektes. Past ook bij wat tot nu toe nog is verteld. Niet dat het niet erg is, maar vind het minder erg dan dat er gezonde jonge kinderen massaal overlijden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:41 schreef shomila het volgende:
[..]
Dat was gister. We zullen het zien die andere landen zijn allemaal achterlijk die in lockdown gaan. Nee paniek komt er waarschijnlijk pas als er meer doden vallen. Achter de feiten aanlopen is Nederland goed in. Hoeveel voorbeelden willen ze hebben.![]()
Nee. Overigens wel een kritiek punt dit. Als Duitsland dit soort grote concerns gaan sluiten, zullen de Nederlandse vestigingen snel volgen en daarmee zal het een soort sneeuwbaleffect gaan creëren op de gehele retail > weinig mensen op straat > geen klandizie > zelf sluiten van winkels.quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
https://nos.nl/artikel/23(...)en-voor-afhalen.htmlquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:42 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Waar staat dat de coffeeshops weer open zijn?![]()
De Duitsers bewaakten die grens toch zelf al...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:42 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nederlandse grens staat wagenwijd open. De enige grens in heel Europa die nog openstaat. Duitsers zijn dus welkom. We zijn een open land..![]()
Overal in het nieuws, ze mogen alleen open als afhaalloket.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:42 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Waar staat dat de coffeeshops weer open zijn?![]()
GVD, eerst een virus maken en dan cashen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:39 schreef bbfakir het volgende:
[..]
https://www.aliexpress.co(...)02_,searchweb201603_
Ze hebben wel ballen.![]()
![]()
Niks mis met de stad ingaan. Het doel is zsm groepsimmuniteit op te bouwen, dus de besmetting moet wel blijven doorgaan. Zolang we maar net onder de maximale zorgcapaciteit blijven. Daarnaast is het wel zo goed voor je geestelijke gezondheid.Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.![]()
Daar heb je helemaal gelijk in. Sowieso luistert de helft niet. Het zijn net kleine kinderen. Die lockdown komt er ook als het aantal omhoog gaat. En dat zijn de geteste aantallen want ze weten geeneens hoeveel het virus hebben.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:41 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nou ja, probleem is dat zij volgens de overheid niks verkeerd doet. Ja, zij kan haar eigen verantwoordelijkheid nemen en het niet doen, maar de overheid moet voor dit soort burgers ook gewoon alles sluiten, anders werkt het niet.![]()
gister naar Rutte geluisterd?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:43 schreef Kaji het volgende:
Niks mis met de stad ingaan. Het doel is zsm groepsimmuniteit op te bouwen, dus de besmetting moet wel blijven doorgaan. Zolang we maar net onder de maximale zorgcapaciteit blijven. Daarnaast is het wel zo goed voor je geestelijke gezondheid.![]()
Sinds een week of zo krijg ik ook constant spam van Aliexpres, alsof ze de schade goed willen makenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:43 schreef Smack10 het volgende:
[..]
GVD, eerst een virus maken en dan cashen.
Ze hebben wel ballen.![]()
![]()
Daahaag gecontroleerde verspreidingquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:42 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dus nu komen zowel de Belgen als de Duitsers naar Nederland om 'gezellig' met het hele gezin naar de IKEA te gaan![]()
Voor zover daar sprake van is als men nog steeds massaal gezellig gaat shoppen...Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Het zit hem ook meer in het "ik ga een winkel in want dat vind ik leuk" en "ik ga op visite bij die persoon want dat vind ik leuk" en dat dan voor jezelf goedpraten door handschoenen te dragen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Verveel me geen seconde en heb een hele grote tuin.
Joh ik ga dagelijks wel naar het terras of poolen of kaarten of wat dan ook. Vind ik ook hartstikke leuk om te doen. Is ook niet zo dat ik voor mijn lol binnen ga zitten. Nu was dat zondag met 2 graden en sneeuw geen groot probleem maar nu het de komende dagen tegen de 20 graden met zon is zit ik ook liever op het terras met een halve liter bier van de zon te genieten.
Het is voorlopig even niet anders. Eerst maar eens zien hoe het zich hier de komende week ontwikkelt."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ik heb gisteren een oud vrouwtje een elleboogje gegeven
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:43 schreef Kaji het volgende:
Niks mis met de stad ingaan. Het doel is zsm groepsimmuniteit op te bouwen, dus de besmetting moet wel blijven doorgaan. Zolang we maar net onder de maximale zorgcapaciteit blijven. Daarnaast is het wel zo goed voor je geestelijke gezondheid.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Ik houd me gewoon aan de regels. ‘Dit soort burgers’. Komt erg denigrerend over. Alsof ik met 100 mensen in een Ikea ga lopen of zo.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:41 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nou ja, probleem is dat zij volgens de overheid niks verkeerd doet. Ja, zij kan haar eigen verantwoordelijkheid nemen en het niet doen, maar de overheid moet voor dit soort burgers ook gewoon alles sluiten, anders werkt het niet.
Maar hey, het kan. En dus zal het wel goed zijn volgens de deskundigen.![]()
Voor inkomend volk, niet wat er uit gaat.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:43 schreef Chia het volgende:
[..]
De Duitsers bewaakten die grens toch zelf al...Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Die testjes zijn helemaal niet bewezen en gebruikt door doktoren. allemaal bullcrap.
Die coronatest is ook op deze schimmige, foute webshop verkrijgbaar.
geen enkele informatie over wie er achter zit. zodra dat uitlekt doet internet de rest.
[ Bericht 17% gewijzigd door capricia op 17-03-2020 09:50:32 ]Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
quote:https://www.ad.nl/politie(...)reken-op-u~a16d04bc/quote:Alles overziend, zijn er drie mogelijke scenario’s.
Het eerste scenario is: het virus maximaal controleren.
Dat leidt tot een beheerste verspreiding, onder groepen die het minste risico lopen.
Dat is het scenario van onze keuze.
Maximaal controleren betekent dat we proberen met maatregelen de piek in het aantal besmettingen af te vlakken en uit te smeren over een langere periode.
Met deze aanpak waarin de meeste mensen alleen lichte klachten zullen krijgen, bouwen we immuniteit op en zorgen we dat de zorg het aankan.Met als doel dat de verpleeghuizen, de thuiszorg, de ziekenhuizen en vooral de intensivecare-afdelingen niet overbelast raken.
Zodat er steeds voldoende capaciteit is de mensen te helpen die het meest kwetsbaar zijn.
Welke toespraak heb jij bekeken?![]()
![]()
Dan zijn de IKEA"s hier ook zo dicht.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:42 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dus nu komen zowel de Belgen als de Duitsers naar Nederland om 'gezellig' met het hele gezin naar de IKEA te gaan![]()
![]()
Treurig dat dit soort zaken altijd debielen aantrekt die er geld aan willen verdienen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
Die testjes zijn helemaal niet bewezen en gebruikt door doktoren. allemaal bullcrap.
Die coronatest is ook op deze schimmige, foute webshop verkrijgbaar.
geen enkele informatie over wie er achter zit. zodra dat uitlekt doet internet de rest.
[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 17-03-2020 09:52:31 ]Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Als je nu nog naar de Ikea gaat heb je wel zeer dringend een boekenkast nodig.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Daahaag gecontroleerde verspreiding![]()
Voor zover daar sprake van is als men nog steeds massaal gezellig gaat shoppen...Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Het lot van lokale ondernemers is schrijnend, net als dat van uitbaters van horeca en werknemers. Maar het is even niet anders. Toevallig gisteren een pakje gehad en mijn postbode draagt handschoenen en zet de pakketjes bij de voordeur. Nou weet ik niet of dat landelijk is, maar je kan ook kiezen voor een ebook.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:40 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Dus de lokale ondernemers gaan eraan en de webshops maar spekken, want die bezorgers mogen wel lopen met handschoenen en overal aanbellen.
Ik weet niet, als we het vanuit jouw oogpunt bekijken, wat ‘gevaarlijker’ is eigenlijk? Als iemand al tientallen huizen is langsgegaan? En met maskers of mondkapjes lopen ze hier niet.
Doe je dr dan niet gewoon goed aan om helemaal niks te bestellen en helemaal nergens meer heen te gaan?
Lastig. Maar zolang het mag van deskundigen hier (en daar vertrouw ik wel echt op!) ga ik dus wel naar een winkel als ik wil, met handschoenen e.d. en was ik mijn handen 1000x, liever en fijner dan dat ik iets bestel online.
We verschillen daarin en dat mag ook.blablablabla![]()
Tegen je voorhoofd ja. Er is geen enkele reden om nu naar de IKEA te gaanquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als je nu nog naar de Ikea gaat heb je wel zeer dringend een boekenkast nodig..
Bedmeubel Coronaquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als je nu nog naar de Ikea gaat heb je wel zeer dringend een boekenkast nodig.blablablabla![]()
Snap sowieso niet waarom die nu nog open zijn, ideale verspreidingshaard nu het daar nog drukker is dan tijdens 2e paasdag.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dan zijn de IKEA"s hier ook zo dicht.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
En daarmee zal de retail hun eigen conclusies gaan trekken. Alles is tot stilstand gekomen en het openhouden van winkels heeft op zeer korte termijn totaal geen nut meer. Daarmee zal het beoogde plan van 'gecontroleerde verspreiding' van het virus ook falen denk ik...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dan zijn de IKEA"s hier ook zo dicht.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
oeps....dat hadden wij dus ook tijdens/na het reizen, echt gigantische keelpijn, koppijn, alles dicht wel beiden laten testen op corona, maar het bleek dus gewoon een "rhinovirus" te zijn en negatief voor corona.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik hoor dat mensen die eerst een flinke verkoudheid lijken te hebben, eerst herstellen en dan enkele dagen later met longproblemen opgenomen worden.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
ja, dat bedoelde ik eigenlijk ookquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:47 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Tegen je voorhoofd ja. Er is geen enkele reden om nu naar de IKEA te gaan.
Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
Die coronatest is ook op deze schimmige, foute webshop verkrijgbaar
geen enkele informatie over wie er achter zit. zodra dat uitlekt doet internet de rest.quote:ATTENTIE
Er zijn diverse goedkope varianten van Corona testen op de markt. Deze testen zijn van veel lagere kwaliteit of zijn dierentesten! Deze testen geven heel veel zogenaamde "false positives/negatives" en kunnen onnodig paniek veroorzaken!![]()
![]()
![]()
Kan de overheid dit gewoon niet verbieden?
[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 17-03-2020 09:52:56 ]![]()
Oh nou ja ik vind het gewoon grappig dat je zelf niet wil lopen, maar de deur wel open doet voor een pakketbezorger die misschien net voor de deur stond voor een hoestende mevrouw. Of zo. Ik vind het een beetje krom.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Het lot van lokale ondernemers is schrijnend, net als dat van uitbaters van horeca en werknemers. Maar het is even niet anders. Toevallig gisteren een pakje gehad en mijn postbode draagt handschoenen en zet de pakketjes bij de voordeur. Nou weet ik niet of dat landelijk is, maar je kan ook kiezen voor een ebook.![]()
Ja doe dit maar niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:39 schreef bbfakir het volgende:
[..]
https://www.aliexpress.co(...)02_,searchweb201603_"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Dus dan kom je bij terugkomst van de IKEA gangers achter dat je eigen inwoners massaal in Nederland naar de IKEA zijn geweest, en dan? moeten ze in quarantaine? Zo niet, kun je maar beter ook gaan controleren wat eruit gaat. Dan heeft die grenscontrole tenminste nog nut.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:45 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Voor inkomend volk, niet wat er uit gaat.![]()
beter slecht verzonnen dan goed gejat is het nieuwe motto.....quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:32 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Hong Kong, Singapore en Zuid Korea's aanpak lijkt wel goed te werken. Afgaande dan op media verhalen van o.m. specialisten aldaar.
Minister Bruins gaf aan dat ''ze'' de situatie in Singapore totaal buiten beschouwing hadden gelaten incl hun goed lijkende werkende plan van aanpak.
Ikea moet de bezorgkosten even halveren ofzo. Heeft iedereen wat te doen."We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Mensen met klachten moeten in quarantaine. De mensen zonder klachten mogen doorgaan met hun leven.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:48 schreef Chia het volgende:
[..]
Dus dan kom je bij terugkomst van de IKEA gangers achter dat je eigen inwoners massaal in Nederland naar de IKEA zijn geweest, en dan? moeten ze in quarantaine? Zo niet, kun je maar beter ook gaan controleren wat eruit gaat. Dan heeft die grenscontrole tenminste nog nut.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Weet niet of mensen echt heengaan nu.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Snap sowieso niet waarom die nu nog open zijn, ideale verspreidingshaard nu het daar nog drukker is dan tijdens 2e paasdag.![]()
Ik denk het ook.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En daarmee zal de retail hun eigen conclusies gaan trekken. Alles is tot stilstand gekomen en het openhouden van winkels heeft op zeer korte termijn totaal geen nut meer. Daarmee zal het beoogde plan van 'gecontroleerde verspreiding' van het virus ook falen denk ik...![]()
Gelieve dan ook niet zulke linkjes te posten naar oplichters op het forum, bij voorbaat dank.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
Die coronatest is ook op deze schimmige, foute webshop verkrijgbaar
www.pureaids.nu
geen enkele informatie over wie er achter zit. zodra dat uitlekt doet internet de rest.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Zo hoog zijn die niet als je echt iets nodig hebt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:49 schreef Tyr80 het volgende:
Ikea moet de bezorgkosten even halveren ofzo. Heeft iedereen wat te doen.![]()
Ze zetten het voor de deur neer zeg ik toch net, die mensen zijn ook niet gek.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:48 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Oh nou ja ik vind het gewoon grappig dat je zelf niet wil lopen, maar de deur wel open doet voor een pakketbezorger die misschien net voor de deur stond voor een hoestende mevrouw. Of zo. Ik vind het een beetje krom.blablablabla![]()
veel ego's op deze wereld die totaal niet kunnen relativerenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat alle niet noodzakelijke fysieke winkels, zo snel mogelijk sluiten.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
was gisteren op het nieuws, afhaal alleenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:42 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Waar staat dat de coffeeshops weer open zijn?N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen![]()
Oh hier gisteren niet trouwens, bijzonder.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze zetten het voor de deur neer zeg ik toch net, die mensen zijn ook niet gek.![]()
Ik heb nooit ontkend dat corona een probleem kan worden door het grote aantal geïnfecteerden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zow, jij bent in een weekje tijd ook aardig omgeslagen![]()
Lekker ruzie maken thuis over een bijzettafeltje.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:49 schreef Tyr80 het volgende:
![]()
Heel Europa heeft aangetoond dat een dringend advies om.afstand te houden niet helpt. Maar die eigenwijze Nederlanders gaan dat wel even doen..lachwekkend.![]()
Je kunt het voor de deur neer laten zetten en dan aan laten bellen. Bezorger kan dan afstand nemen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:48 schreef Mar_an het volgende:
Oh nou ja ik vind het gewoon grappig dat je zelf niet wil lopen, maar de deur wel open doet voor een pakketbezorger die misschien net voor de deur stond voor een hoestende mevrouw. Of zo. Ik vind het een beetje krom.
Jij pakt pakje op, ontsmet de bel, pakt pakje uit, verpakking weg en handen wassen. Stuk veiliger dan winkel in, winkel uit.![]()
Op zich is dit geen slecht ideequote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:49 schreef Tyr80 het volgende:
![]()
Reken maar van yes: https://www.omroepwest.nl(...)iting-voor-bezoekersquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:49 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Weet niet of mensen echt heengaan nu.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Hoe lang denken jullie overigens dat het OV nog rendabel zal blijven? Gisteren al 80% minder reizigers ofzo.. zal het op korte termijn over gaan naar een zeer afgeslankte dienstregeling met 1 trein of bus per uur ofzo?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:47 schreef Zeroku het volgende:
[..]
![]()
Eindelijk eens een goeie grap hier.
Tranen over mijn wangen waarvan ik niet weet of ik ze nu met mijn hand kan wegvegen.
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mwah, er hoeft geen vergelijking te worden gemaakt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
veel ego's op deze wereld die totaal niet kunnen relativeren
Dat ik het psychisch zwaar vind is een ding. Dat ondernemers en zzp’ers omvallen is weer een ander (en gruwelijk) ding. Mooi dat ik sommige nog een beetje kan helpen dan! 👍🏻👍🏻![]()
serieus.....quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Reken maar van yes: https://www.omroepwest.nl(...)iting-voor-bezoekers
Nee, naturlijk niet. Die kinderen spelen gewoon nog in de speeltuin, die houden echt geen 1,5 meter afstandquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:52 schreef Confetti het volgende:
Heel Europa heeft aangetoond dat een dringend advies om.afstand te houden niet helpt. Maar die eigenwijze Nederlanders gaan dat wel even doen..lachwekkend.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Rendabel is op dit moment niet het belangrijkste. Het OV moet open blijven om mensen met essentiële beroepen op het werk te krijgenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe lang denken jullie overigens dat het OV nog rendabel zal blijven? Gisteren al 80% minder reizigers ofzo.. zal het op korte termijn over gaan naar een zeer afgeslankte dienstregeling met 1 trein of bus per uur ofzo?![]()
Maar dan krijg je weer dat de bussen en treinen relatief met meer mensen gaan rijden (hogere dichtheid) en dus meer kans op besmetting.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe lang denken jullie overigens dat het OV nog rendabel zal blijven? Gisteren al 80% minder reizigers ofzo.. zal het op korte termijn over gaan naar een zeer afgeslankte dienstregeling met 1 trein of bus per uur ofzo?![]()
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Hier in Zwitserland wordt het OV over de periode van een week flink afgeschaald ondanks dat mensen nog steeds naar het werk moeten als ze niet thuis kunnen werken. Kan me voorstellen dat het in Nederland ook wel gebeurt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Ja morgen gaan een aantal al over op een vakantiedienstregeling.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:52 schreef Jor_Dii het volgende:
-nee-
[ Bericht 98% gewijzigd door capricia op 17-03-2020 09:56:18 ]"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Dienstregeling bij de bussen is al beperkt, spitstreinen rijden niet meer en andere treinen zijn korter.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Uiteraard van groot belang.. maar dit is toch geen houdbare situatie lijkt me?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:53 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Rendabel is op dit moment niet het belangrijkste. Het OV moet open blijven om mensen met essentiële beroepen op het werk te krijgen“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ach dan maakt de NS verlies, de staat is de enige aandeelhouders dus die zuiveren aan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Uiteraard van groot belang.. maar dit is toch geen houdbare situatie lijkt me?![]()
Dit dus. Daarnaast hebben ze de afgelopen jaren ontzettend lopen cashen, mogen nu wel eens wat reserves gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:53 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Rendabel is op dit moment niet het belangrijkste. Het OV moet open blijven om mensen met essentiële beroepen op het werk te krijgen![]()
Reserves lijken anno 20xx echt een vies woord te zijn geworden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:55 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dit dus. Daarnaast hebben ze de afgelopen jaren ontzettend lopen cashen, mogen nu wel eens wat reserves gaan gebruiken.![]()
Wordt uiteindelijk toch opgevangen met publiek geld. Economisch belang is daarbij echt 0,0.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Uiteraard van groot belang.. maar dit is toch geen houdbare situatie lijkt me?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:47 schreef Zeroku het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Is het dan toch uiteindelijk een kwestie van: Ouderen opofferen voor de economie. Heel veel politici hebben het steeds over "Laten we zorgen voor de ouderen". Maar alles heeft zijn prijs. Mondjesmaat accepteer je toch een bepaald percentage "gesneuvelde ouderen/zieken en jonge carnavalvierders" omdat de economie na een aantal maanden toch ook weer moet draaien. Bij GeenStijl en DDS (De dagelijkse standaard) hoor je die geluiden wél bij sommige reaguurders. Maar ja, we accepteren ook elk jaar een paar honderd verkeersslachtoffers. Maar bij het laatste heb je het in de hand. Bij Corona weet je niet wat er komt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:42 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Van wat ik heb gelezen zijn de doden die wij op dit moment hebben gehad allemaal nog ouderen geweest en mensen met onderliggende ziektes. Past ook bij wat tot nu toe nog is verteld. Niet dat het niet erg is, maar vind het minder erg dan dat er gezonde jonge kinderen massaal overlijden.
Ik vergelijk het een beetje met het van een afgrond naar beneden fietsen. Constant ietsje remmen, maar ook weer niet te veel. Terwijl het een bochtig parcours is waarbij je nooit weet hoe stijl het na de volgende bocht naar beneden gaat.Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.![]()
Dit is een ernstige situatie, het land ligt nog maanden plat, mensen worden ziek, zitten thuis zonder werk, zonder inkomen. Weer anderen werken met klanten waarvan ze aan de buitenkant niet kunnen zien of die ziek zijn.quote:
Kan me best voorstellen dat mensen oprecht bang zijn. En dan niet eens zozeer voor het virus maar wel de directe gevolgen.
[ Bericht 22% gewijzigd door capricia op 17-03-2020 09:58:24 ]![]()
Evenstar
![]()
Uiteindelijk help je niemand als jij er voor zorgt dat er straks meer mensen dan nodig ziek zijn en de ziekenhuizen vollopen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:53 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Mwah, er hoeft geen vergelijking te worden gemaakt.
Dat ik het psychisch zwaar vind is een ding. Dat ondernemers en zzp’ers omvallen is weer een ander (en gruwelijk) ding. Mooi dat ik sommige nog een beetje kan helpen dan! 👍🏻👍🏻
Het lijkt er eerder op dat "ik help de ondernemer" een manier is om het goed te praten.
Nogmaals, ik vind hierbij ook dat de overheid schuld heeft door niet alle niet essentiële winkels te sluiten.![]()
Heb ik ook al over gedacht. De verzorgingsstaat en gezondheidszorg boven alles? Er zijn grenzen. We zullen het merken de komende tijd.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Is het dan toch uiteindelijk een kwestie van: Ouderen opofferen voor de economie. Heel veel politici hebben het steeds over "Laten we zorgen voor de ouderen". Maar alles heeft zijn prijs. Mondjesmaat accepteer je toch een bepaald percentage "gesneuvelde ouderen/zieken en jonge carnavalvierders" omdat de economie na een aantal maanden toch ook weer moet draaien. Bij GeenStijl en DDS (De dagelijkse standaard) hoor je die geluiden wél bij sommige reaguurders. Maar ja, we accepteren ook elk jaar een paar honderd verkeersslachtoffers. Maar bij het laatste heb je het in de hand. Bij Corona weet je niet wat er komt.
Ik vergelijk het een beetje met het van een afgrond naar beneden fietsen. Constant ietsje remmen, maar ook weer niet te veel. Terwijl het een bochtig parcours is waarbij je nooit weet hoe stijl het na de volgende bocht naar beneden gaat.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Kunnen ziekenhuizen de druk nog wel aan?
Het is extra druk in ziekenhuizen; zo wordt de intensive care extra belast. Er zijn maatregelen getroffen om in totaal vijftienhonderd bedden op de ic te creëren. Mogelijk komen daar later nog eens vijfhonderd bedden bij. Normaal zijn er 1.115 ic-bedden beschikbaar.
In veel ziekenhuizen worden niet-spoedeisende operaties afgezegd, bleek uit een rondgang van de NOS. Ook worden er soms patiënten overgeplaatst naar ziekenhuizen waar het rustiger is.
/////-----
Maar 1500 IC bedden dus in totaal in Nederland.
Dat kan betekenen dat er mensen geweigerd moeten gaan worden die IC zorg nodig hebben.
Bron;
https://www.nu.nl/coronav(...)na-in-nederland.html![]()
stuk drukker dan op kantoor dit, beetje proberen op FOK! bij te lezen. rapporten uitwerken van werk.
kinderen beide bezig houden op snappet.
en de buurman die een badkamer aan het plaatsen is
en dit gaat nog weken duren waarschijnlijk pfffEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Bizar wel aangezien zelfs kleine oostbloklandjes dat beter voor elkaar hebben.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:59 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Het is extra druk in ziekenhuizen; zo wordt de intensive care extra belast. Er zijn maatregelen getroffen om in totaal vijftienhonderd bedden op de ic te creëren. Mogelijk komen daar later nog eens vijfhonderd bedden bij. Normaal zijn er 1.115 ic-bedden beschikbaar.
In veel ziekenhuizen worden niet-spoedeisende operaties afgezegd, bleek uit een rondgang van de NOS. Ook worden er soms patiënten overgeplaatst naar ziekenhuizen waar het rustiger is.
/////-----
Dat kan betekenen dat er mensen geweigerd moeten gan worden die IC zorg nodig hebben."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Maar hetzelfde gebeurd ook bij de griep, alleen kijken we daar niet zo erg na. Het zijn vooral de risico groepen die eraan overlijden en tot nu toe is dat hetzelfde met corona. Als ze het gecontroleerd willen laten verspreiden dan zal dit de komende maanden ook nog wel even aanhouden en ik denk dat dat het enige is waar we mee moeten leren leven tot er een oplossing voor is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Is het dan toch uiteindelijk een kwestie van: Ouderen opofferen voor de economie. Heel veel politici hebben het steeds over "Laten we zorgen voor de ouderen". Maar alles heeft zijn prijs. Mondjesmaat accepteer je toch een bepaald percentage "gesneuvelde ouderen/zieken en jonge carnavalvierders" omdat de economie na een aantal maanden toch ook weer moet draaien. Bij GeenStijl en DDS (De dagelijkse standaard) hoor je die geluiden wél bij sommige reaguurders. Maar ja, we accepteren ook elk jaar een paar honderd verkeersslachtoffers. Maar bij het laatste heb je het in de hand. Bij Corona weet je niet wat er komt.
Ik vergelijk het een beetje met het van een afgrond naar beneden fietsen. Constant ietsje remmen, maar ook weer niet te veel. Terwijl het een bochtig parcours is waarbij je nooit weet hoe stijl het na de volgende bocht naar beneden gaat.![]()
Hier wordt al dagen over gepraat op tv, momenteel is nog geen 10% van de capaciteit bezet heb ik begrepen en is alles nog onder controle.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:59 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
/////-----
Dat kan betekenen dat er mensen geweigerd moeten gan worden die IC zorg nodig hebben.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
In zijn ziekenhuis liggen nu twee patiënten op de afdeling voor intensieve zorg.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:59 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
/////-----
Dat kan betekenen dat er mensen geweigerd moeten gaan worden die IC zorg nodig hebben.
In Ehv https://www.ed.nl/dossier(...)etjes-rond~af9834a6/
Dus valt tot nu toe mee.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Dat mag, werd gisteren nog gezegd, dus zal wel goed zijn. Ook verjaardagsfeestjes en alle mogen doorgaan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:53 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, naturlijk niet. Die kinderen spelen gewoon nog in de speeltuin, die houden echt geen 1,5 meter afstand![]()
Ja, we accepteren ook verkeers-slachtofffers en slachtoffers van de " gewone griep," maar de slachtoffers van dit virus moeten we dan daar weer bij optellen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik vergelijk het een beetje met het van een afgrond naar beneden fietsen. Constant ietsje remmen, maar ook weer niet te veel. Terwijl het een bochtig parcours is waarbij je nooit weet hoe stijl het na de volgende bocht naar beneden gaat.
Dus dat zijn dan wel erg veel slachtoffers
Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
En daarom ook dat ze de piek uit proberen te spreiden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:59 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
/////-----
Bron;
https://www.nu.nl/coronav(...)na-in-nederland.html![]()
dat was t 2 weken geleden in italie ook, het kan snel gaan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier wordt al dagen over gepraat op tv, momenteel is nog een 10% van de capaciteit bezet heb ik begrepen en is alles nog onder controle.![]()
Evenstar
![]()
Ja, dat is nou net het probleem en wat wij hier al wekenlang van de daken schreeuwen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:59 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
/////-----
Dat kan betekenen dat er mensen geweigerd moeten gaan worden die IC zorg nodig hebben.![]()
Maar het heft elkaar dan misschien een beetje op, want de hoeveelheid verkeerslachtoffers zijn nu een stuk minder lijkt mij.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, we accepteren ook verkeers-slachtofffers en slachtoffers van de " gewone griep," maar de slachtoffers van dit virus moeten we dan daar weer bij optellen.
Dus dat zijn dan wel erg veel slachtoffers![]()
Nog steeds zouden zelftesten goed zijn om te zien of je het hebt vind ik...A child is born with no state of mind.![]()
Dat klopt, voor mij persoonlijke de grootste vrees.. dat 'wat als' scenario waardoor je - ondanks alle maatregelen - toch ineens voor een stortvloed aan besmettingen komt te staan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
dat was t 2 weken geleden in italie ook, het kan snel gaan.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Blijf jij de hele tijd binnen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Uiteindelijk help je niemand als jij er voor zorgt dat er straks meer mensen dan nodig ziek zijn en de ziekenhuizen vollopen.
Het lijkt er eerder op dat "ik help de ondernemer" een manier is om het goed te praten.
Nogmaals, ik vind hierbij ook dat de overheid schuld heeft door niet alle niet essentiële winkels te sluiten.![]()
De wet van de grote getallen begint langzaam door te sijpelen...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, dat is nou net het probleem en wat wij hier al wekenlang van de daken schreeuwen.![]()
ja verjaardagsfeestjes ook? die had ik niet meegekregen. dan zit je vaak met verschillende leeftijdsgroepen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:00 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Dat mag, werd gisteren nog gezegd, dus zal wel goed zijn. Ook verjaardagsfeestjes en alle mogen doorgaan.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ik begrijp wel dat je het sarcastisch bedoelt, maar die kinderen steken elkaar en die mensen thuis ook weer aan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:00 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Dat mag, werd gisteren nog gezegd, dus zal wel goed zijn. Ook verjaardagsfeestjes en alle mogen doorgaan.
Ja, als dat voor die "immunity wall" is dan zal het wel werken.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Beetje het onverstandigste wat je kunt doen. In mijn omgeving zijn er al 2 uitgesteld.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:02 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ja verjaardagsfeestjes ook? die had ik niet meegekregen. dan zit je vaak met verschillende leeftijdsgroepen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Dat vind ik behoorlijk stevige aanteigingen... aanteigingen die ik niet kan maken op basis van de informatie die ik heb.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:09 schreef Tyr80 het volgende:
@:Bosbeetle lees die tweets bij Elsevier, er moet er minimaal 1 bij staan waar zelfs jij vraagtekens bij zet (hoop ik).
En dan hebben we het nog niet gehad over de uitvoering.
Dat is gelijk ook het probleem denk ik, mensen bij het RIVM maar ook bij het WHO zijn gewend om eerst eens even een jaar goed door alle getallen heen te gaan en dan een gefundeerd raport te schrijven, dit is een andere tak van sport die ze minder vaak beoefenen.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Verjaardagsfeestjes?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:00 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Dat mag, werd gisteren nog gezegd, dus zal wel goed zijn. Ook verjaardagsfeestjes en alle mogen doorgaan.![]()
![]()
elk normaal zelfdenkend mens gaat nu GEEN verjaardagsfeestjes geven.....quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:02 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ja verjaardagsfeestjes ook? die had ik niet meegekregen. dan zit je vaak met verschillende leeftijdsgroepen.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
dat lijkt mij dus ook, maar voor vrijdagavond ben ik alweer uitgenodigd voor een verjaardag, type 'het is maar een griepje'quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Beetje het onverstandigste wat je kunt doen. In mijn omgeving zijn er al 2 uitgesteld.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ja die angst heb ik ook, geen angst voor het virus. Maar dat alles zo maatschappelijk ontregelt wordt. Ik hoop dat het gezonde verstand gaat zegevieren en iemand gaat durven zeggen dat er simpelweg mensen het niet gaat redden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dit is een ernstige situatie, het land ligt nog maanden plat, mensen worden ziek, zitten thuis zonder werk, zonder inkomen. Weer anderen werken met klanten waarvan ze aan de buitenkant niet kunnen zien of die ziek zijn.
Kan me best voorstellen dat mensen oprecht bang zijn. En dan niet eens zozeer voor het virus maar wel de directe gevolgen.
Maar niemand durft dat![]()
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Ja, ontwikkel jij er eentje?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:02 schreef SuperHartje het volgende:
Nog steeds zouden zelftesten goed zijn om te zien of je het hebt vind ik..."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Tot nu toe vind ik dat nog niet. 24 nu. En 4 erbij in één dag.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, we accepteren ook verkeers-slachtofffers en slachtoffers van de " gewone griep," maar de slachtoffers van dit virus moeten we dan daar weer bij optellen.
Dus dat zijn dan wel erg veel slachtoffers
Als dat zo blijft vind ik het eerlijk gezegd best. Ik gun iedereen een lang leven maar de ouderen hebben het nog nooit zo goed gehad als nu en als in Nederland, wat de zuurpruimen in NL ook zeggen.
Vergelijk dat maar met 100 jaar geleden (Spaanse griep). 20 tot 100 miljoen doden.
Door WO I had men andere prioriteiten dan een griepje oplossen. Optie 1 ging toen in alle hevigheid van start.Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.![]()
Tsja. Drie weken geleden kon dit nog kon dat nog. Vorige week was het zus en zo.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:02 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ja verjaardagsfeestjes ook? die had ik niet meegekregen. dan zit je vaak met verschillende leeftijdsgroepen.
Gewoon schaaps blijven volgen.
Dat ook aangegeven is onnodige contacten te vermijden wordt voor het gemak wel even vergeten want dat psat niet in het eigen straatje."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Met als gevolg dat een hele generatie verloren is gegaan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Tot nu toe vind ik dat nog niet. 24 nu. En 4 erbij in één dag.
Als dat zo blijft vind ik het eerlijk gezegd best. Ik gun iedereen een lang leven maar de ouderen hebben het nog nooit zo goed gehad als nu en als in Nederland, wat de zuurpruimen in NL ook zeggen.
Vergelijk dat maar met 100 jaar geleden (Spaanse griep). 20 tot 100 miljoen doden.
Door WO I had men andere prioriteiten dan een griepje oplossen. Optie 1 ging toen in alle hevigheid van start.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Lastig. Want Zuid-Korea heeft geen lockdown geïmplementeerd voor zover ik weet. Volgens mij was het voornamelijk testen, testen, testen. En een redelijk aantal van de besmettingen daar kwam ook door een religieuze gemeenschap/sekte als ik mij niet vergis.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:32 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Hong Kong, Singapore en Zuid Korea's aanpak lijkt wel goed te werken. Afgaande dan op media verhalen van o.m. specialisten aldaar.
Welke specifieke maatregelen die daar zijn getroffen zouden andere landen dan ook moeten toepassen?![]()
Gewoon met je bakfietsmoeder alle kindjes van de klas langsgaan met traktaties.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
elk normaal zelfdenkend mens gaat nu GEEN verjaardagsfeestjes geven....."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Zelfs al was het maar een griepje. Pleur op, ik heb helemaal geen zin in griepquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:03 schreef Fukushima het volgende:
[..]
dat lijkt mij dus ook, maar voor vrijdagavond ben ik alweer uitgenodigd voor een verjaardag, type 'het is maar een griepje'
Tot nu toe, jaquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Tot nu toe vind ik dat nog niet. 24 nu. En 4 erbij in één dag.
Door WO I had men andere prioriteiten dan een griepje oplossen. Optie 1 ging toen in alle hevigheid van start.
In Italie waren er toen ik voor het laatst keek 1809. Dodelijke slachtoffers.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
hee testen testen testen...dat is een advies van het WHOquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:05 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Lastig. Want Zuid-Korea heeft geen lockdown geïmplementeerd voor zover ik weet. Volgens mij was het voornamelijk testen, testen, testen. En een redelijk aantal van de besmettingen daar kwam ook door een religieuze gemeenschap/sekte als ik mij niet vergis.
Welke specifieke maatregelen die daar zijn getroffen zouden andere landen dan ook moeten toepassen?
Die zijn al weer open sinds gisterenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:42 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Waar staat dat de coffeeshops weer open zijn?My age is very
Inappropriate
for my behavior![]()
Vermoedelijk is ook de zelfdiscipline een reden dat het in Zuid-Korea niet zo snel gaat met de verspreiding.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:05 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Lastig. Want Zuid-Korea heeft geen lockdown geïmplementeerd voor zover ik weet. Volgens mij was het voornamelijk testen, testen, testen. En een redelijk aantal van de besmettingen daar kwam ook door een religieuze gemeenschap/sekte als ik mij niet vergis.
Welke specifieke maatregelen die daar zijn getroffen zouden andere landen dan ook moeten toepassen?
En ze hebben daar ~30x zoveel getest als in Nederland.![]()
Zag gisteren nog een kinderfeestje op tv. Ze leken me niet totaal achterlijk. Dus denk dat je ongelijk hebt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
elk normaal zelfdenkend mens gaat nu GEEN verjaardagsfeestjes geven.....![]()
Echt hè. Wat denk je dan?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:06 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Gewoon met je bakfietsmoeder alle kindjes van de klas langsgaan met traktaties.Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.![]()
gewoon doen dan ! top idee....quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:07 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Zag gisteren nog een kinderfeestje op tv. Ze leken me niet totaal achterlijk. Dus denk dat je ongelijk hebt.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Evenstar
![]()
Ja, zoveel ik kan wel. Ik heb weken geleden al een vooraad aangelegd. Bestel bij AH, al drie weken geen supermarkt bezocht.quote:
Ik werk in de zorg en ga op dit moment alleen nog naar werk. Vorige week maandag ben ik nog wel de deur uit geweest voor een afspraak bij een interieurbouwer (1 op 1 gesprek), maar toen waren dit soort maatregelen nog niet van kracht.
Mijn vrouw werkt ook in de zorg, maar kan een groot deel thuis doen, terwijl ze op ons dochterje past. De 1 of 2 dagdelen per week dat ze haar werk echt niet kan doen tijdens het oppassen (en ik ook niet thuis ben) gaat ons dochtertje wel naar de opvang
Dus ja, wij hebben zoveel mogelijk aangepast om niet besmet te raken, maar ook vooral om verspreiding te voorkomen.
Edit: Had afgelopen weekend eigenlijk afgesproken om te gaan bowlen met een groep. Ik was de enige die zei dat wij dat niet moesten doen. Werd voor gek verklaard. Uiteindelijk onder druk van mij afgelast. Mensen snappen nog steeds ernst van situatie niet.![]()
ja ik weet het, ik zit nog in een whatsapp groep voor een BBQ workshop eind maart met 30 man.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:05 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Tsja. Drie weken geleden kon dit nog kon dat nog. Vorige week was het zus en zo.
Gewoon schaaps blijven volgen.
Dat ook aangegeven is onnodige contacten te vermijden wordt voor het gemak wel even vergeten want dat psat niet in het eigen straatje.
gevraagd aan de organisator, dit gaat zeker niet door?
antwoord; waarom niet; wij zijn officieel geen horeca maar gewoon een winkel, we gaan gewoon bakken en gezellig alles opeten smiddags.
30 personen, iedereen omhoog handjes dat het doorging, ik was te de enige persoon met bedenkingen....
leeftijd allemaal tussen de 30 en 50....
ben ik nou gek?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Nou, de deskundigen zullen het wel weten toch?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:07 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Die zijn al weer open sinds gisteren
Forum Opties Forumhop: Hop naar: