abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192089067
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:15 schreef KennyPowers het volgende:
Net verkouden geworden. Dus ik heb eigenlijk voor niks 2 weken extra voorzichtig gedaan want ik heb toch iets opgelopen. :{ :(
Rip
pi_192089071
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:05 schreef Lonaa het volgende:
De vraag of je het misschien al gehad hebt heeft hier ook wel gespeeld. Ik ben na het eerste weekend van februari enorm ziek geweest. Hoesten, keelpijn, keelontsteking, koorts. Dat was nadat ik met iemand afgesproken had die zich 'niet zo lekker voelde'. We grapten nog dat het wel Corona zou zijn gezien hij 50 collega's had die net terug waren gekomen uit Wuhan van zakenreis. :{
Zo hoor ik meer en meer mensen: heftige griep gehad met longontsteking, eind vorig jaar/begin dit jaar, die zich nu afvragen of het dit virus geweest zou kunnen zijn. Stiekem hoop ik het wel, dat zou betekenen dat er al wat immuniteit is opgebouwd. :@
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:16:11 #78
290156 Kekster
Portugoal!
pi_192089073
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:14 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik draag die handschoentje in de supermarkt ook als een soort van " geheugensteuntje" voor mezelf.

Al kijkt iedereen me aan alsof ik uit een psychiatrische instelling ben ontsnapt.
Met handschoenen aan blijf je wel van je gezicht af?
pi_192089074
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:13 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ja dat. En kwaliteit van leven lijkt mij echt heel kut in kluizenaarschap. Maar dat is persoonlijk natuurlijk
Persoonlijk lijkt het me wel lekker rustig, zo op een berg, met van die bordjes "Laat me met rust!"

Maar jij hebt geen kinderen denk ik

;)
pi_192089078
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:11 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Precies wat ik zeg. De arrogantie en het egoïsme van vele mensen :) Blijven leven zoals het ging. Maar wel handschoenen ( :') ) dragen.
Ik blijf niet leven zoals het was, dat is onzin. Dat kan niet eens.

Maar als ik naar de stad wil om te lopen of een boek te kopen, als ik een rondje wil fietsen, als ik op bezoek wil bij een vriendin en we zijn allebei niet ziek, dan doe ik dat gewoon. Ik ga mezelf niet opsluiten.

Tenzij het wordt verplicht. Maar ik vertrouw op de deskundigen hier. Dus als het prima is dat speeltuinen vol zitten met kids, als winkels open zijn, als je naar buiten mag (als je maar de nodige maatregelen treft), dan vertrouw ik daarop.
pi_192089087
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:14 schreef kwiwi het volgende:
Wij hebben nu elke ochtend een "breakfast call" met het hele team om toch in contact te blijven. Jezus wat een tijdsverspilling :') Ene collega vertelt een heel verhaal over een oma in de supermarkt die bloemen pakte en zei "och toch een beetje vrolijkheid". Een andere: hier werd van het balkon gezongen, wacht ik stuur jullie een filmpje.
Wtf... :|W
Net de koffieautomaat dus :P
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:16:55 #82
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192089093
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

Sterkte :{ gelukkig zitten er in mijn team wat professionelere lui.
Dacht ik ook, nu leer je ze echt kennen :')
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:16:55 #83
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192089094
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:16 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Maar als ik naar de stad wil om te lopen of een boek te kopen, als ik een rondje wil fietsen, als ik op bezoek wil bij een vriendin en we zijn allebei niet ziek, dan doe ik dat gewoon. Ik ga mezelf niet opsluiten.

Tenzij het wordt verplicht. Maar ik vertrouw op de deskundigen hier. Dus als het prima is dat speeltuinen vol zitten met kids, als winkels open zijn, als je naar buiten mag (als je maar de nodige maatregelen treft), dan vertrouw ik daarop.
Dit verbaast niemand hier hoor.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:17:18 #84
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192089107
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:16 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Net de koffieautomaat dus :P
Dat is het idee van dit soort calls ook. Lekker bijkletsen zodat je het sociaal contact niet verliest.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192089112
quote:

[..]

Precies.

Het virus pakt toch alleen de zwakkeren.
pi_192089126
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:15 schreef KennyPowers het volgende:
Net verkouden geworden. Dus ik heb eigenlijk voor niks 2 weken extra voorzichtig gedaan want ik heb toch iets opgelopen. :{ :(
Dit klinkt misschien stom maar pak een schriftje of papier en schrijf elk uur even op wat je klachten zijn.
Temperatuur elk uur als je een thermometer hebt (en hopelijk voor jou geen aars-meter)
Hou het netjes bij voor jezelf en neem uit voorzorg afstand van je directe naasten. Binnen 72 uur tot een week kun je het uitsluiten. Hou het netjes bij, hou een korte lijn met je huisarts wanneer je hoge koorts krijgt of flink kortademig gaat worden.
Doei
pi_192089139
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:17 schreef Boussaadia het volgende:

[..]

Precies.

;(
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:18:46 #88
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192089151
quote:

[..]

ok
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:19:18 #89
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192089159
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:17 schreef Boussaadia het volgende:

[..]

Precies.

Mentaal ook? Dan mag je best oppassen :@
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192089168
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:16 schreef Felixa het volgende:

[..]

Zo hoor ik meer en meer mensen: heftige griep gehad met longontsteking, eind vorig jaar/begin dit jaar, die zich nu afvragen of het dit virus geweest zou kunnen zijn. Stiekem hoop ik het wel, dat zou betekenen dat er al wat immuniteit is opgebouwd. :@
Ja, ik snap je. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:19:50 #91
290156 Kekster
Portugoal!
pi_192089170
Gewoon beheersbaar houden tot het vaccin er is. Beter dan mogelijk 1,5 jaar in lockdown met patrouillerende legereenheden op straat en een economie die naar de klote is.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:20:02 #92
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192089171
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:19 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

_O-
pi_192089172
Viroloog op NPO 1 zegt dat bij goede zorg er nog steeds 50-100k slachtoffers kunnen vallen voordat 70% immuun is :o Hoewel getallen erg onzeker zijn en afhankelijk van tijd tot vaccin.
pi_192089173
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:19 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Jeetje, waarom ben je zo boos?
pi_192089180
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:16 schreef Kekster het volgende:

[..]

Met handschoenen aan blijf je wel van je gezicht af?
Ja, dat is zo van " blauwe handschoentjes----> virus----->niet aan je gezicht zitten'

Ook niet al er een traan overheen loopt van de wind bij het terug fietsen.

Eerst thuis handen wassen
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:20:39 #96
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192089189
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:20 schreef Faraday01 het volgende:
Viroloog op NPO 1 zegt dat bij goede zorg er nog steeds 50-100k slachtoffers kunnen vallen voordat 70% immuun is :o Hoewel getallen erg onzeker zijn en afhankelijk van tijd tot vaccin.
Slachtoffers als in zieken of slachtoffers als in doden?
pi_192089198
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:20 schreef Faraday01 het volgende:
Daarom, dit is echt een gamechanger. Dit zet onze gehele wereld op z'n kop. Linksom of rechtsom. Punt uit. Daar is niets meer aan te veranderen.
Doei
pi_192089211
quote:

[..]

De stad in om een boek te kopen :') Dan begrijp je dus echt niets, maar dan ook niets van de bittere ernst van de situatie.

Mensen zoals jij zorgen er voor dat je straks alleen nog naar buiten mag met speciale permissie.
blablablabla
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:21:23 #99
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192089214
quote:
De kans om dood te gaan aan het coronavirus? Ook Dick Koning ziet op internet dagelijks percentages, rekenmodellen en andere statistieken voorbijkomen. Maar van de anesthesioloog-intensivist van het Catharina Ziekenhuis zal geen antwoord komen, ,,Er gaan ontzettend veel enge rekensommetjes rond. Mensen zien statistieken en rekenen uit wat de kans is om dood te gaan. Maar dat is pure speculatie en het zorgt voor angst. Wees er heel voorzichtig mee. Er is nog te veel onbekend.’’

Het Catharina Ziekenhuis functioneert in normale tijden met 16 bedden voor intensive care. Maar ook dit ziekenhuis bereidt zich voor op een verdere uitbraak van het virus. Het aantal ic-plaatsen wordt meer dan verdubbeld.

Extra zuurstof
Er wordt gebruik gemaakt van recent vervangen beademingsapparaten, ‘die nog altijd up to date zijn’, zo verzekert Koning. En het ziekenhuis zet nu ook machines in, die normaal worden gebruikt voor het transport van patiënten. Er is ruimte vrijgekomen omdat het aantal niet-spoedeisende operaties wordt afgebouwd. Minder operaties gaan door, daardoor zijn minder ic-bedden nodig. ,,We proberen de best mogelijke zorg voor de stad en de regio te realiseren.’’

Koning ziet nu dagelijks coronapatiënten. ,,De ziektebeelden lopen sterk uiteen. De overgrote meerderheid herstelt thuis. Een deel moet naar het ziekenhuis voor extra zuurstof. En daar weer een deel van heeft beademing nodig op de intensive care.’’ In zijn ziekenhuis liggen nu twee patiënten op de afdeling voor intensieve zorg. Drie mensen in het Catharina Ziekenhuis zijn overleden aan de gevolgen van corona.

Angst
Dit weekend kwam het verhaal van een 16-jarige coronapatiënt uit Breda naar buiten. Hij ligt op de intensive care aan een beademingsapparaat. ,,Dat krijgt veel aandacht door sociale media. Het voedt ook de angst. Maar het is niet zo dat alle 20-jarige patiënten op de intensive care terecht komen.’’

Ook coronapatiënten onder de 50 jaar kunnen op de intensive care te belanden. ,,Bij normale griep zien we dat soms ook’’, zegt Koning. ,,Maar de sterftecijfers voor jonge groepen zijn bij corona nog steeds heel laag.’’

Het Nederlandse beleid is erop gericht om verspreiding van het virus zo veel mogelijk te voorkomen. Scholen, cafés en sportclubs zijn gesloten. Koning: ,,We willen voorkomen dat het zorgsysteem in één keer zoveel mensen moet verwerken, dat het ons niet meer lukt.”.

Een extra intensive care
Het Catharina Ziekenhuis bouwt nu in feiten twee afdelingen voor intensive care. Een voor coronapatiënten en één voor reguliere patiënten. ,,Dat is minstens zo belangrijk. We zijn een groot ziekenhuis voor mensen met hart- en vaatziekten, kanker en nog meer. We willen het ziekenhuis zo lang mogelijk in de lucht houden, ook voor dat type patiënt. Als iemand een hartinfarct krijgt, moet hij gewoon gedotterd worden.’’

Uit Italië komen nu verhalen waar patiënten noodgedwongen op de gang moesten liggen. Of verhalen van Italiaanse patiënten die alleen stierven omdat nabestaanden hun geliefden niet meer mochten bezoeken. Koning: ,,Ik lees die verhalen uit Italië ook, maar ik ken de werkelijke situatie daar niet. Wij zijn als ziekenhuis echt goed uitgerust. We verdubbelen onze capaciteit. De apparatuur die we gebruik is goed, we doen geen enkele concessie.’’
https://www.ed.nl/dossier(...)etjes-rond~af9834a6/

Dit al voorbijgekomen hier?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:21:41 #100
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192089218
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:20 schreef Boussaadia het volgende:

[..]

Jeetje, waarom ben je zo boos?
Onderscheiden van emoties is duidelijk niet je sterkste punt :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')