Wat heeft het voor zin om de discussie met de wereld aan te gaan? Verwacht je deze mensen echt te overtuigen? Ik heb betere doelen voor mijn energiequote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:01 schreef Treinhoer het volgende:
Ik baal er van dat mensen er nog zo laks over doen. Tuurlijk klinkt het deels wel als een slechte B film.
Ik word uitgelachen met een sjaal voor gezicht waarbij ik echt afstand houd in de winkel tussen mensen.
Als ik zelf ziek zou worden is dat naar, vervelend en pijnlijk, maar ik heb godverdomme familie waarvan er 1 zeer kwetsbaar is na een chemo. Als ik die niet mag zijn in de laatste paar weken, dan zou ik dat mijzelf nooit vergeven. Dus kap allemaal met lachen, neem dit serieus maar vooral: Spreek je directe mensen aan in je eigen omgeving die nog doen alsof het om griep gaat. Zeg en maak echt duidelijk dat dit veel meer is en dat het een ontzettend belangrijk is om er verstandig mee om te gaan!
Nee, maar veel mensen doe dat als een soort "automatisme."quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:09 schreef Kekster het volgende:
[..]
Je moet ook niet met je vingers in je neus zitten nadat je een boodschappenkarretje hebt aangeraakt.
Je draagt in elk geval wel bij aan de herd immunity.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Toen die collega's terug kwamen waren er nog geen restricties in Wuhan, geloof ik.
Naja, maakt ook verder niet uit.
Deel het bericht eens?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:09 schreef bitterbal het volgende:
volgens mij heeft macron gistere gezegd dat de grenzen van schengen volgende week dinsdag dicht gaan.
zag bericht in de app van nu
foutjequote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Zie jij die vraag staan?
Ik haakte in op een aantal posts in het vorige topic over dat het mogelijk al aanwezig was voordat het 'officieel' aanwezig was.
Edit: je deed een edit. Ok.![]()
Denk na: als in je eigen land de ziekenhuizen al overvol zijn en zorg slecht is, dan ga je toch naar het buitenlandquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat geen enkele toerist het in zijn hoofd haalt om nu deze kant op te komen?
Of zouden ze denken, als ik het toch moet krijgen dan maar in NL
Precies.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:10 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je draagt in elk geval wel bij aan de herd immunity.
Ook true, hier gaat decades over nagepraat worden. We hebben de vorige keer veel geluk gehad dat die Chinezen sars1 onder controle kregen.quote:
Precies wat ik zeg. De arrogantie en het egoïsme van vele mensenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:05 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ja, blijf dan zelf binnen als je dr zo over denkt.
Ik ga mezelf niet opsluiten als er niet is gezegd dat het moet en ga dus gewoon naar de stad om een boek te kopen ofzo. Wel neem ik de maatregelen die zijn gedeeld: 1,5 meter afstand en ik heb handschoenen aan.
heb hemquote:
Dan overleven vanaf nu de mensen die dat niet doen of genoeg hersencellen hebben om dat af te kunnen leren. De mensen die dat niet kunnen zullen sterven aan Corona. Natuurlijke selectie in een notendop.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:10 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, maar veel mensen doe dat als een soort "automatisme."
Als het noodzakelijk is, niks mis mee. Maar voor je vertier nu gaan shoppen, vind ik belachelijk. Je kunt het virus verspreiden. Ook met handschoenen aan. Want he doet 1 deur open, handschoenen besmet, vervolgens naar de volgende deur, deur besmet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:07 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ja, blijf echt binnen zoals Rutte zei. Als je bejaard, zwak of ziek bent.
Heeft hij gezegd dat we niet meer de stad in mogen?
En gebruik die energie voor jouw doelen. Maar wanneer jij in ieder geval 1 of 2 mensen in je directe omgeving van gedachten en acties kan veranderen, help je ons ook allemaal.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Wat heeft het voor zin om de discussie met de wereld aan te gaan? Verwacht je deze mensen echt te overtuigen? Ik heb betere doelen voor mijn energie
We zijn wel Nederlanders he. Vrij volk! Geen Chinezen die voor hun lol weken binnen opgesloten zitten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad. IK wil dit niet, dus IK ga gewoon lekker shoppen en op bezoek bij vriendinnen.
Nice.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Eens (jaja) er zit niet veel anders op dan wat Rutte aangaf. Dat lockdown idee is te laat, dus nu moeten we de pijn gaan nemen en die zo ve mogelijk verzachten. Overigens ter geruststelling mogelijk voor jou: je hoeft geen besluit te nemen. Op macroniveau dan. Individueel natuurlijk wel maar ook daarvoor geldt dat volledig kluizenaarschap in ons land waarschijnlijk niet gaat lukken. Dus ik zie niet zo in welke keuzes er zijn?
Ja dat. En kwaliteit van leven lijkt mij echt heel kut in kluizenaarschap. Maar dat is persoonlijk natuurlijkquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:08 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zie ruinerwold, krijg je een inval... alles
Ik draag die handschoentje in de supermarkt ook als een soort van " geheugensteuntje" voor mezelf.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:11 schreef Kekster het volgende:
[..]
Dan overleven vanaf nu de mensen die dat niet doen of genoeg hersencellen hebben om dat af te kunnen leren. De mensen die dat niet kunnen zullen sterven aan Corona. Natuurlijke selectie in een notendop.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik draag die handschoentje in de supermarkt ook als een doort van " geheugensteuntje" voor mezelf.
Al kijkt iedereen me aan alsof ik uit een psychiatrische instelling ben ontsnapt.
Och, zat mensen die gewoon hun goddelijke gang gaan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat geen enkele toerist het in zijn hoofd haalt om nu deze kant op te komen?
Of zouden ze denken, als ik het toch moet krijgen dan maar in NL
Haha dit hebben wij ookquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:14 schreef kwiwi het volgende:
Wij hebben nu elke ochtend een "breakfast call" met het hele team om toch in contact te blijven. Jezus wat een tijdsverspillingEne collega vertelt een heel verhaal over een oma in de supermarkt die bloemen pakte en zei "och toch een beetje vrolijkheid". Een andere: hier werd van het balkon gezongen, wacht ik stuur jullie een filmpje.
Wtf...
Maak je niet druk, die vergaderingen worden vanzelf korter en dan is het goed dat je wat oefening hebt gehad in het steun vinden bij elkaar.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:14 schreef kwiwi het volgende:
Wij hebben nu elke ochtend een "breakfast call" met het hele team om toch in contact te blijven. Jezus wat een tijdsverspillingEne collega vertelt een heel verhaal over een oma in de supermarkt die bloemen pakte en zei "och toch een beetje vrolijkheid". Een andere: hier werd van het balkon gezongen, wacht ik stuur jullie een filmpje.
Wtf...
Sterktequote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:14 schreef kwiwi het volgende:
Wtf...
Dat stel ik nergens. Wel goed blijven opletten he?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:09 schreef Boussaadia het volgende:
[..]
Blijf jij lekker de komende maanden binnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |