abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192088897
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En je vraagt nu hier of je mogelijk Corona kunt hebben? Wat denk je zelf?
Ik zie nergens een vraagteken staan.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:07:01 #32
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192088899
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:03 schreef Simmertje het volgende:
Of we zijn straks de grote winnaar van de wereld of echt de grootste loser. Wie weet straks de hele wereld doodziek en wij zijn allemaal resistent.
zolang je niet test kan je nooit weten of we resistent zijn, dat vind ik het grootste hiaat in de aanpak
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:07:12 #33
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192088904
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:05 schreef Lonaa het volgende:
De vraag of je het misschien al gehad hebt heeft hier ook wel gespeeld. Ik ben na het eerste weekend van februari enorm ziek geweest. Hoesten, keelpijn, keelontsteking, koorts. Dat was nadat ik met iemand afgesproken had die zich 'niet zo lekker voelde'. We grapten nog dat het wel Corona zou zijn gezien hij 50 collega's had die net terug waren gekomen uit Wuhan van zakenreis. :{
Hoe kun je je dat nog afvragen :D?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192088908
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:01 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ik heb hier in Brabant het idee dat mensen redelijk goed luisteren. Bijna alle auto's staan hier voor de deur en ik hoor dat bijna iedereen thuis werkt. Mensen gaan nog wel naar buiten om een frisse neus te halen maar houden wel afstand.
Alleen dat helpt niet als ze daarna met hun handen die boodschappen-karretjes bij de Albert Heijn aanraken.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_192088910
quote:

[..]

Zie jij die vraag staan?
Ik haakte in op een aantal posts in het vorige topic over dat het mogelijk al aanwezig was voordat het 'officieel' aanwezig was.

Edit: je deed een edit. Ok. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192088912
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. IK wil dit niet, dus IK ga gewoon lekker shoppen en op bezoek bij vriendinnen.
Ja, blijf echt binnen zoals Rutte zei. Als je bejaard, zwak of ziek bent.

Heeft hij gezegd dat we niet meer de stad in mogen?
pi_192088914
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:02 schreef _I het volgende:

[..]

[..]

Dat is wel de crux. Er is geen "twee weken in isolatie", het is een nieuwe manier van leven.

Hoe cru de maatregelen van Rutte ook zijn, en hoe oneens ik het ook ben met alles wat er gebeurd is tot gisteren, het laatste wat ik zou willen is dat we allemaal kluizenaars worden voor de voorziene toekomst. Kiezen uit twee kwaden.

Ik post al een dag of 4 bijna niet meer, omdat mijn hoofd niet wil of kan kiezen uit welke de beste optie is. Maar vanuit de kern van mijn bestaan, zou ik het liefste willen dat we onszelf isoleren, de markten sluiten en een nieuw leven 2.0 gaan opzetten. Wat als land niet kan, als EU niet kan en wereldwijd al helemaal niet.

Dus er is zo weinig anders wat je kan doen in de wereld zoals wij die kennen en waar iedereen aan vast wil houden.
Eens (jaja) er zit niet veel anders op dan wat Rutte aangaf. Dat lockdown idee is te laat, dus nu moeten we de pijn gaan nemen en die zo ve mogelijk verzachten. Overigens ter geruststelling mogelijk voor jou: je hoeft geen besluit te nemen. Op macroniveau dan. Individueel natuurlijk wel maar ook daarvoor geldt dat volledig kluizenaarschap in ons land waarschijnlijk niet gaat lukken. Dus ik zie niet zo in welke keuzes er zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2020 09:08:18 ]
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 09:07:52 #38
57816 crew  Mijk
BAM
pi_192088920
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:01 schreef Treinhoer het volgende:
Ik baal er van dat mensen er nog zo laks over doen. Tuurlijk klinkt het deels wel als een slechte B film.

Ik word uitgelachen met een sjaal voor gezicht waarbij ik echt afstand houd in de winkel tussen mensen.
Als ik zelf ziek zou worden is dat naar, vervelend en pijnlijk, maar ik heb godverdomme familie waarvan er 1 zeer kwetsbaar is na een chemo. Als ik die niet mag zijn in de laatste paar weken, dan zou ik dat mijzelf nooit vergeven. Dus kap allemaal met lachen, neem dit serieus maar vooral: Spreek je directe mensen aan in je eigen omgeving die nog doen alsof het om griep gaat. Zeg en maak echt duidelijk dat dit veel meer is en dat het een ontzettend belangrijk is om er verstandig mee om te gaan!
Dit ja, en de mensen die het niet serieus nemen zijn straks de mensen die een plek op de IC innemen terwijl dat misschien onnodig was geweest, en er daardoor te weinig bedden zijn.
As above, so below.
pi_192088922
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:07 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Hoe kun je je dat nog afvragen :D?
Dit was 1 februari. Zeg maar, 6 weken geleden. Toen het overal in Europa nog een 'ver van je bed' show was.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 09:08:05 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192088924
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:03 schreef Simmertje het volgende:
Of we zijn straks de grote winnaar van de wereld of echt de grootste loser. Wie weet straks de hele wereld doodziek en wij zijn allemaal resistent.
Of het virus verloopt in alle landen vrijwel hetzelfde en we hebben het allemaal goed gedaan... En geen idee wat nou wel of niet werkte.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:08:23 #41
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192088930
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:05 schreef xminator het volgende:
Prima aanpak, maar sluit de grenzen. Zodat je niet ook nog eens toeristen en andere mensen in onze IC hoeft op te nemen.
Ik mag hopen dat geen enkele toerist het in zijn hoofd haalt om nu deze kant op te komen?
Of zouden ze denken, als ik het toch moet krijgen dan maar in NL :')
pi_192088931
quote:

[..]

edit: oeps fout gelezen vraag je niet :P
Nee, we vragen ons af of het al veel eerder was in Nederland. Meerdere mensen in mijn omgeving die anders nooit ziek zijn opeens long/koorts klachten hadden in januari. Daarnaast heb ik ook mijn ouders aangestoken toentertijd, beide richting de 70 en hadden de reguliere griepprik al gehad.
pi_192088933
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Individueel natuurlijk wel maar ook daarvoor geldt dat volledig kluizenaarschap in ons land waarschijnlijk niet gaat lukken
Zie ruinerwold, krijg je een inval... alles
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:08:34 #44
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192088935
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:07 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dit was 1 februari. Zeg maar, 6 weken geleden. Toen het overal in Europa nog een 'ver van je bed' show was.
Dat snap ik, maar toen woedde het al vrij hevig in Wuhan toch?
pi_192088940
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:06 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

Dan ben je, denk ik, goed bezig.
Echt puur omdat ik kwetsbare familie heb dit ik nog wil spreken. Daarnaast, stel dat ik het wel krijg, ik ook niemand onbewust wil besmetten.

Daarom: Denk er allemaal echt bewust over na, maak je eigen protocol in huis. Hèt is echt niet niks waar he het over hebben.. Dit is een gamechanger.
Doei
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:09:06 #46
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192088942
@Bosbeetle lees die tweets bij Elsevier, er moet er minimaal 1 bij staan waar zelfs jij vraagtekens bij zet (hoop ik).

En hou op met doen alsof mensen zichzelf hier tot expert benoemen, want dat doet niemand. Voorlichting van verschillende instanties wordt vergeleken en daaruit volgt een patroon van incompetentie danwel moedwillig onjuiste voorlichting vanuit het RIVM.

En dan hebben we het nog niet gehad over de uitvoering.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192088949
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:02 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Zie hier het probleem. De arrogantie en het egoïsme van vele mensen.
Blijf jij lekker de komende maanden binnen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:09:28 #48
290156 Kekster
Portugoal!
pi_192088950
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:07 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Alleen dat helpt niet als ze daarna met hun handen die boodschappen-karretjes bij de Albert Heijn aanraken.
Je moet ook niet met je vingers in je neus zitten nadat je een boodschappenkarretje hebt aangeraakt.
pi_192088954
volgens mij heeft macron gistere gezegd dat de grenzen van schengen volgende week dinsdag dicht gaan.

zag bericht in de app van nu
pi_192088959
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:08 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar toen woedde het al vrij hevig in Wuhan toch?
Toen die collega's terug kwamen waren er nog geen restricties in Wuhan, geloof ik.

Naja, maakt ook verder niet uit.
pi_192088960
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:01 schreef Treinhoer het volgende:
Ik baal er van dat mensen er nog zo laks over doen. Tuurlijk klinkt het deels wel als een slechte B film.

Ik word uitgelachen met een sjaal voor gezicht waarbij ik echt afstand houd in de winkel tussen mensen.
Als ik zelf ziek zou worden is dat naar, vervelend en pijnlijk, maar ik heb godverdomme familie waarvan er 1 zeer kwetsbaar is na een chemo. Als ik die niet mag zijn in de laatste paar weken, dan zou ik dat mijzelf nooit vergeven. Dus kap allemaal met lachen, neem dit serieus maar vooral: Spreek je directe mensen aan in je eigen omgeving die nog doen alsof het om griep gaat. Zeg en maak echt duidelijk dat dit veel meer is en dat het een ontzettend belangrijk is om er verstandig mee om te gaan!
Wat heeft het voor zin om de discussie met de wereld aan te gaan? Verwacht je deze mensen echt te overtuigen? Ik heb betere doelen voor mijn energie
pi_192088964
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:09 schreef Kekster het volgende:

[..]

Je moet ook niet met je vingers in je neus zitten nadat je een boodschappenkarretje hebt aangeraakt.
Nee, maar veel mensen doe dat als een soort "automatisme."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:10:54 #53
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192088971
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:10 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Toen die collega's terug kwamen waren er nog geen restricties in Wuhan, geloof ik.

Naja, maakt ook verder niet uit.
Je draagt in elk geval wel bij aan de herd immunity.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:11:07 #54
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192088972
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:09 schreef bitterbal het volgende:
volgens mij heeft macron gistere gezegd dat de grenzen van schengen volgende week dinsdag dicht gaan.

zag bericht in de app van nu
Deel het bericht eens?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:11:09 #55
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192088973
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:07 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Zie jij die vraag staan?
Ik haakte in op een aantal posts in het vorige topic over dat het mogelijk al aanwezig was voordat het 'officieel' aanwezig was.

Edit: je deed een edit. Ok. :)
foutje
pi_192088975
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:08 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat geen enkele toerist het in zijn hoofd haalt om nu deze kant op te komen?
Of zouden ze denken, als ik het toch moet krijgen dan maar in NL :')
Denk na: als in je eigen land de ziekenhuizen al overvol zijn en zorg slecht is, dan ga je toch naar het buitenland ;)
pi_192088979
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:10 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Je draagt in elk geval wel bij aan de herd immunity.
Precies. *O*
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 09:11:33 #58
57816 crew  Mijk
BAM
pi_192088981
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:08 schreef Treinhoer het volgende:
Dit is een gamechanger.
Ook true, hier gaat decades over nagepraat worden. We hebben de vorige keer veel geluk gehad dat die Chinezen sars1 onder controle kregen.
As above, so below.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:11:33 #59
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192088982
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:05 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Ja, blijf dan zelf binnen als je dr zo over denkt.

Ik ga mezelf niet opsluiten als er niet is gezegd dat het moet en ga dus gewoon naar de stad om een boek te kopen ofzo. Wel neem ik de maatregelen die zijn gedeeld: 1,5 meter afstand en ik heb handschoenen aan.
Precies wat ik zeg. De arrogantie en het egoïsme van vele mensen :) Blijven leven zoals het ging. Maar wel handschoenen ( :') ) dragen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192088985
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:11 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Deel het bericht eens?
heb hem

De buitengrenzen van het Schengengebied gaan vanaf dinsdagmiddag 12.00 uur voor zeker dertig dagen dicht, zo maakte de Franse president Emmanuel Macron maandagavond bekend. De Schengenlanden vormen samen een groot deel van de Europese Unie (EU), waaronder Nederland.

Macron meldde het nieuws maandagavond in een televisietoespraak voor de Franse natie, vergelijkbaar met die van premier Mark Rutte eerder op de avond. Het besluit om de grenzen te sluiten is maandag genomen in overleg met andere lidstaten, aldus de Franse president.

Over de binnengrenzen van de Schengenlanden zei Macron niets. Een deel van de Schengenlanden heeft echter de binnengrenzen al gesloten, zoals Tsjechië, Polen, Slowakije en delen van Duitsland.

Von der Leyen opperde plan eerder
Details van de grenssluiting heeft Macron niet bekendgemaakt, maar eerder op de dag opperde de voorzitter van de Europese Commissie al hetzelfde plan: zij wilde voor dertig dagen al het vliegverkeer verbieden dat de EU in wil komen. "Hoe minder er wordt gereisd, hoe beter we het verspreiden van het virus kunnen tegengaan", aldus Ursula von der Leyen toen.

De maatregel zou overigens niet voor de Britten gelden, die vanwege de Brexit in een transitieperiode zitten. Ook mensen die al lange tijd in de EU wonen, gezinsleden van EU-burgers en diplomaten mogen volgens het plan van Von der Leyen nog wel naar de EU vliegen. Ook voor mensen met vitale beroepen, zoals artsen die helpen bij het bestrijden van het coronavirus en mensen die voedsel en medicijnen vervoeren, gelden de regels niet.

Het is zeer aannemelijk dat deze regels ook voor het sluiten van de Schengengrenzen gelden, maar dat moet nog worden bevestigd.

Heel Frankrijk in lockdown
Macron maakte verder bekend dat heel Frankrijk voor minstens twee weken in volledige lockdown gaat.

Mensen mogen alleen nog de straat op voor 'essentiële activiteiten' (wat dat precies zijn, liet hij tijdens zijn toespraak in het midden) en zullen worden gestraft als zij zonder goede reden toch hun huis verlaten.

Meer landen sluiten hun grenzen
Eerder maandag besloten ook onder meer Canada, Rusland, Maleisië, Spanje, Chili en Guatemala hun landsgrenzen te sluiten. Het exacte tijdstip en de precieze voorwaarden verschillen per land.

Duitsland koos afgelopen weekend voor de herinvoering van controles aan de grens met Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Luxemburg en Denemarken. De grenzen zijn daar niet volledig gesloten, maar wie geen geldige reden heeft om de grens over te gaan, mag dat niet. De grens tussen Nederland en Duitsland is vooralsnog gewoon open.

https://www.nu.nl/coronav(...)tig-dagen-dicht.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')