Dan overleven vanaf nu de mensen die dat niet doen of genoeg hersencellen hebben om dat af te kunnen leren. De mensen die dat niet kunnen zullen sterven aan Corona. Natuurlijke selectie in een notendop.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:10 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, maar veel mensen doe dat als een soort "automatisme."
Als het noodzakelijk is, niks mis mee. Maar voor je vertier nu gaan shoppen, vind ik belachelijk. Je kunt het virus verspreiden. Ook met handschoenen aan. Want he doet 1 deur open, handschoenen besmet, vervolgens naar de volgende deur, deur besmet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:07 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ja, blijf echt binnen zoals Rutte zei. Als je bejaard, zwak of ziek bent.
Heeft hij gezegd dat we niet meer de stad in mogen?
En gebruik die energie voor jouw doelen. Maar wanneer jij in ieder geval 1 of 2 mensen in je directe omgeving van gedachten en acties kan veranderen, help je ons ook allemaal.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Wat heeft het voor zin om de discussie met de wereld aan te gaan? Verwacht je deze mensen echt te overtuigen? Ik heb betere doelen voor mijn energie
We zijn wel Nederlanders he. Vrij volk! Geen Chinezen die voor hun lol weken binnen opgesloten zitten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad. IK wil dit niet, dus IK ga gewoon lekker shoppen en op bezoek bij vriendinnen.
Nice.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Eens (jaja) er zit niet veel anders op dan wat Rutte aangaf. Dat lockdown idee is te laat, dus nu moeten we de pijn gaan nemen en die zo ve mogelijk verzachten. Overigens ter geruststelling mogelijk voor jou: je hoeft geen besluit te nemen. Op macroniveau dan. Individueel natuurlijk wel maar ook daarvoor geldt dat volledig kluizenaarschap in ons land waarschijnlijk niet gaat lukken. Dus ik zie niet zo in welke keuzes er zijn?
Ja dat. En kwaliteit van leven lijkt mij echt heel kut in kluizenaarschap. Maar dat is persoonlijk natuurlijkquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:08 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zie ruinerwold, krijg je een inval... alles
Ik draag die handschoentje in de supermarkt ook als een soort van " geheugensteuntje" voor mezelf.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:11 schreef Kekster het volgende:
[..]
Dan overleven vanaf nu de mensen die dat niet doen of genoeg hersencellen hebben om dat af te kunnen leren. De mensen die dat niet kunnen zullen sterven aan Corona. Natuurlijke selectie in een notendop.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik draag die handschoentje in de supermarkt ook als een doort van " geheugensteuntje" voor mezelf.
Al kijkt iedereen me aan alsof ik uit een psychiatrische instelling ben ontsnapt.
Och, zat mensen die gewoon hun goddelijke gang gaan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat geen enkele toerist het in zijn hoofd haalt om nu deze kant op te komen?
Of zouden ze denken, als ik het toch moet krijgen dan maar in NL
Haha dit hebben wij ookquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:14 schreef kwiwi het volgende:
Wij hebben nu elke ochtend een "breakfast call" met het hele team om toch in contact te blijven. Jezus wat een tijdsverspillingEne collega vertelt een heel verhaal over een oma in de supermarkt die bloemen pakte en zei "och toch een beetje vrolijkheid". Een andere: hier werd van het balkon gezongen, wacht ik stuur jullie een filmpje.
Wtf...
Maak je niet druk, die vergaderingen worden vanzelf korter en dan is het goed dat je wat oefening hebt gehad in het steun vinden bij elkaar.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:14 schreef kwiwi het volgende:
Wij hebben nu elke ochtend een "breakfast call" met het hele team om toch in contact te blijven. Jezus wat een tijdsverspillingEne collega vertelt een heel verhaal over een oma in de supermarkt die bloemen pakte en zei "och toch een beetje vrolijkheid". Een andere: hier werd van het balkon gezongen, wacht ik stuur jullie een filmpje.
Wtf...
Sterktequote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:14 schreef kwiwi het volgende:
Wtf...
Dat stel ik nergens. Wel goed blijven opletten he?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:09 schreef Boussaadia het volgende:
[..]
Blijf jij lekker de komende maanden binnen.
Ripquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:15 schreef KennyPowers het volgende:
Net verkouden geworden. Dus ik heb eigenlijk voor niks 2 weken extra voorzichtig gedaan want ik heb toch iets opgelopen.![]()
Zo hoor ik meer en meer mensen: heftige griep gehad met longontsteking, eind vorig jaar/begin dit jaar, die zich nu afvragen of het dit virus geweest zou kunnen zijn. Stiekem hoop ik het wel, dat zou betekenen dat er al wat immuniteit is opgebouwd.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:05 schreef Lonaa het volgende:
De vraag of je het misschien al gehad hebt heeft hier ook wel gespeeld. Ik ben na het eerste weekend van februari enorm ziek geweest. Hoesten, keelpijn, keelontsteking, koorts. Dat was nadat ik met iemand afgesproken had die zich 'niet zo lekker voelde'. We grapten nog dat het wel Corona zou zijn gezien hij 50 collega's had die net terug waren gekomen uit Wuhan van zakenreis.
Met handschoenen aan blijf je wel van je gezicht af?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik draag die handschoentje in de supermarkt ook als een soort van " geheugensteuntje" voor mezelf.
Al kijkt iedereen me aan alsof ik uit een psychiatrische instelling ben ontsnapt.
Persoonlijk lijkt het me wel lekker rustig, zo op een berg, met van die bordjes "Laat me met rust!"quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:13 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ja dat. En kwaliteit van leven lijkt mij echt heel kut in kluizenaarschap. Maar dat is persoonlijk natuurlijk
Ik blijf niet leven zoals het was, dat is onzin. Dat kan niet eens.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:11 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg. De arrogantie en het egoïsme van vele mensenBlijven leven zoals het ging. Maar wel handschoenen (
) dragen.
Net de koffieautomaat dusquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:14 schreef kwiwi het volgende:
Wtf...
Dacht ik ook, nu leer je ze echt kennenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sterktegelukkig zitten er in mijn team wat professionelere lui.
Dit verbaast niemand hier hoor.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:16 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ik blijf niet leven zoals het was, dat is onzin. Dat kan niet eens.
Maar als ik naar de stad wil om te lopen of een boek te kopen, als ik een rondje wil fietsen, als ik op bezoek wil bij een vriendin en we zijn allebei niet ziek, dan doe ik dat gewoon. Ik ga mezelf niet opsluiten.
Tenzij het wordt verplicht. Maar ik vertrouw op de deskundigen hier. Dus als het prima is dat speeltuinen vol zitten met kids, als winkels open zijn, als je naar buiten mag (als je maar de nodige maatregelen treft), dan vertrouw ik daarop.
Dat is het idee van dit soort calls ook. Lekker bijkletsen zodat je het sociaal contact niet verliest.quote:
Precies.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:16 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Maar als ik naar de stad wil om te lopen of een boek te kopen, als ik een rondje wil fietsen, als ik op bezoek wil bij een vriendin en we zijn allebei niet ziek, dan doe ik dat gewoon. Ik ga mezelf niet opsluiten.
Tenzij het wordt verplicht. Maar ik vertrouw op de deskundigen hier. Dus als het prima is dat speeltuinen vol zitten met kids, als winkels open zijn, als je naar buiten mag (als je maar de nodige maatregelen treft), dan vertrouw ik daarop.
Dit klinkt misschien stom maar pak een schriftje of papier en schrijf elk uur even op wat je klachten zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:15 schreef KennyPowers het volgende:
Net verkouden geworden. Dus ik heb eigenlijk voor niks 2 weken extra voorzichtig gedaan want ik heb toch iets opgelopen.![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:17 schreef Boussaadia het volgende:
[..]
Precies.
Het virus pakt toch alleen de zwakkeren.
okquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:16 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Mentaal ook? Dan mag je best oppassenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:17 schreef Boussaadia het volgende:
[..]
Precies.
Het virus pakt toch alleen de zwakkeren.
Ja, ik snap je.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:16 schreef Felixa het volgende:
[..]
Zo hoor ik meer en meer mensen: heftige griep gehad met longontsteking, eind vorig jaar/begin dit jaar, die zich nu afvragen of het dit virus geweest zou kunnen zijn. Stiekem hoop ik het wel, dat zou betekenen dat er al wat immuniteit is opgebouwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |