abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192088224
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:09 schreef kwiwi het volgende:
Maar is er nou eigenlijk enige transparantie over de IC bedden capaciteit vs IC bedden in gebruik?
Dat wel, maar niet over exacte leeftijden en of deze patiënten onderliggende kwalen hebben. Wat ik m.n. interessant vind te weten van de 50- patiënten.
pi_192088231
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:14 schreef Predator40 het volgende:

[..]

"flatten the curve" ....
niet als je iedereen opsluit, dan raakt niemand besmet toch?
pi_192088232
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:10 schreef Noek het volgende:
Corona gaat veel slachtoffers maken maar de domheid van mensen nog tig keer meer.
History repeats itself
pi_192088234
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:13 schreef wpor het volgende:
Het is alweer drukker op de stations. Ik hoor ook om me heen dat mensen toch weer meer het huis uit gaan want 'je krijgt het toch wel, zei Rutte gisteravond'.

Tja, ik kan me die gedachte nog enigszins voorstellen ook, na de toespraak. Wat vinden jullie?

Als teveel mensen dit denken gaat die lockdown er echt nog wel komen verwacht ik.
Wat dacht je dan? Op dinsdag is het sowieso drukker dan op maandag in een normale werkweek...
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:16:46 #105
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192088235
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Zodra die uit de lockdown komen moeten ze er meteen weer in.
Er is hier nooit een lockdown geweest :D enkel in Macau.

Enkel mondmaskers+desinfectie+ervaringen SARS 10 jaar geleden...
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_192088240
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:14 schreef Houtenbeen het volgende:
BillNeelyNBC twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:47:06 BREAKING: The entire UK strategy for fighting #coronavirus was based on false analysis. Scientists advising the Gov’t now say the UK only realised "in the last few days" that its Coronavirus strategy would "likely result In hundreds of thousands of deaths" https://t.co/F0hd2e3g9H reageer retweet
Maar dit gaat niet op voor Nederland, want wij doen al dingen. Ofzo.
pi_192088251
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:12 schreef Predator40 het volgende:

[..]

echt een gevaarlijke aanname die immuniteit en op daarop te vertrouwen.....1 mutatie en we kunnen weer in lockdown.
Schadelijk ook omdat er een hoop mensen nu zoiets lijken te hebben van ''kom maar op met dat virus, dan heb ik het gehad en ben immuun en kan gewoon alles doen als voorheen''.
pi_192088253
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:12 schreef bitterbal het volgende:
hadden jullie liever die complete lockdown gehad?
Nee, tuurlijk niet. Werkt ook niet.
pi_192088256
er worden weer geen goede posts gewaardeerd diep in de nacht, blij dat ik ben ga slapen :Z

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 01:44 schreef ViviRAWRS het volgende:
Jongens, wat een gebagger. :') Hier een crosspost van mij naar aanleiding van Rutte's toespraak, om het niveau weer wat op te krikken hier. :7

We hebben dus geen lockdown, omdat het land anders misschien wel een jaar op slot gaat en we daarna alsnog besmettingen en uitbraken gaan krijgen vanuit het buitenland. Alsof een lockdown alleen wordt gedaan om de dans te ontspringen? Ik vind dat echt een drogreden.

Ze willen het "gecontroleerd" rond laten gaan, terwijl er geen enkele aanwijzing is dat er nog enige grip is op dit proces. Ze weten helemaal niet hoe hard het nu gaat, hoe snel "code zwart" (wanneer ze patiënten moeten gaan weigeren) op de IC's dichterbij komt. Daarom zouden ze nú een lockdown moeten afkondigen voor 2-4 weken. Valt de druk op de IC's daarna mee, dan kunnen ze de maatregelen weer wat minder streng maken.

Een tijdelijke lockdown kan dus prima een onderdeel zijn van het gecontroleerd rond laten gaan, het is niet of het één, of het ander. Tegen de tijd dat het RIVM daar alsnog mee op de proppen komt, is er weer kostbare tijd verspild en is de kans op "code zwart" (en daardoor onnodig veel sterfte) weer groter.

Ze zijn met die hele COVID-19 nog niet één keer proactief geweest. Altijd de risico's onderschat, altijd te langzaam gereageerd, altijd te weinig drastisch ingegrepen. Je zou denken dat ze de kans om tóch nog iets goed te kunnen doen met beide handen aan zouden grijpen, maar nee. Ze zijn wel consequent, dat moet ik ze nageven. :X
mee eens dit!
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:18:39 #110
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192088269
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:16 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Er is hier nooit een lockdown geweest :D enkel in Macau.

Enkel mondmaskers+desinfectie+ervaringen SARS 10 jaar geleden...
Ok. Ja dat helpt wel inderdaad. Ook raar dat de overheid niet veel meer daarop inzet. Hier worden mensen met een mondkapje nog belachelijk gemaakt.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:18:41 #111
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192088270
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:16 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Velen zijn al besmet.
pi_192088271
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:16 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Ik denk ook eigenlijk niet dat veel mensen nu naar buiten gaan om vrijwillig besmet te raken Jij wel?.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_192088273
quote:
BillNeelyNBC twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:47:06 BREAKING: The entire UK strategy for fighting #coronavirus was based on false analysis. Scientists advising the Gov’t now say the UK only realised "in the last few days" that its Coronavirus strategy would "likely result In hundreds of thousands of deaths" https://t.co/F0hd2e3g9H reageer retweet
ze dachten het wel even te kunnen downplayen alsof het over de brexit ging
pi_192088278
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:12 schreef bitterbal het volgende:
hadden jullie liever die complete lockdown gehad?
Er is ook nog een tussenweg. Niet noodzakelijke winkels sluiten. Neem aan dat de overheid uit economische overwegingen dit nog niet besluit (kudde immuniteit bull)
pi_192088279
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:18 schreef Fukushima het volgende:
er worden weer geen goede posts gewaardeerd diep in de nacht, blij dat ik ben ga slapen :Z
[..]

mee eens dit!
Ja, ik ook.
pi_192088285
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:12 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Kijk naar HongKong en Singapore. Hebje antwoord op je stelling.

Maarja "nuchtere" Nederlanders he, die laten zich niks opleggen
Het is niet eens geprobeerd of ooit correct besproken/toegesproken aan de NL bevolking.
pi_192088286
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:18 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik denk ook eigenlijk niet dat veel mensen nu naar buiten gaan om vrijwillig besmet te raken Jij wel?.
onbewust toch wel. nog naar werk en ikea's :P
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:19:41 #118
3542 Gia
User under construction
pi_192088287
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:30 schreef Chia het volgende:

[..]

Blijf het flauw vinden om mensen die langer dan een week of twee weken geleden op reis zijn gegaan dat te verwijten. Niet iedereen is paranoïde aangelegd en vertrouwt gewoon op de informatie vanuit de overheid. Wat in een land als Nederland gewoon moet kunnen, je bent dan hooguit een beetje naïef. Maar wederom, nogal flauw om mensen dat te gaan verwijten en superieur te doen vanaf je forumpje.
Mijn nichtje is 3 februari naar Australië vertrokken, voor 4 maanden. 3 Dagen later was het al in Europa. 27 februari in Nederland.

Als je gezien hebt hoe hard het in Italië ging in die tussentijd, kun je toch beter niet meer vertrekken vanaf 1 maart.

Ben benieuwd of mijn nichtje haar reis af kan maken, of dat ze eerder terug moet komen.
Zij had dit niet aan kunnen zien komen.
Vanaf maart de reizigers, wel.
pi_192088291
quote:
Het is alweer drukker op de stations. Ik hoor ook om me heen dat mensen toch weer meer het huis uit gaan want 'je krijgt het toch wel, zei Rutte gisteravond'.

Tja, ik kan me die gedachte nog enigszins voorstellen ook, na de toespraak. Wat vinden jullie?

Als teveel mensen dit denken gaat die lockdown er echt nog wel komen verwacht ik.
ja dat hoor ik dus ook, maar volgens mij was de bedoeling om dit pas 6 april (of de week ervoor) te beoordelen. maatregelen afschalen of juist verlengen/verhogen.

nu gaat iedereen maar weer doen wat hem het beste uitkomt
pi_192088298
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:14 schreef bitterbal het volgende:

[..]

maar het is toch een terecht punt dat we ons zolang niet kunnen opsluiten wachten op een vaccin?
Er zijn tussenwegen.
pi_192088304
Dat hele groepsimmuniteit is op zich logisch, als je te maken hebt met een bekend virus.
Kan iemand mij uitleggen hoe dat in dezen werkt? Ik zie wetenschappers namelijk hele andere dingen beweren?
pi_192088306
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:19 schreef bitterbal het volgende:

[..]

onbewust toch wel. nog naar werk en ikea's :P
Ja en misschien ook nog die "het is maar een griepje" mensen.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 08:21:09 #123
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192088308
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vind het toch vreemd allemaal.
Rutte zei vrijdag nog dat kinderen niet kunnen besmetten.
Gisteravond ineens zegt hij dat een groot deel van de bevolking het virus op gaat lopen.

Ik denk dat we de conclusie kunnen trekken dat veel experts het zelf niet weten en dat veel vragen onbeantwoord zullen zijn nu. Het is afwachten allemaal hoe het gaat lopen, met de huidige maatregelen.
Experts zijn inderdaad niet almachtig, zij maken hun beslissingen ook op basis van ervaringen, opgedane kennis van literatuur, op congressen etc. Vaak zal de kennis van een expert ook zo genuanceerd zijn dat het lastig is voor een politicus om dat weer te koppelen aan een maatregel.

Recent zei bijvoorbeeld oosterhuis iets in een praatprogramma over de Chinese situatie heel afgemeten één klein detail. Dat werd door de presentatoren gelijk geëxtrapoleerd naar een hele algemene uitspraak over Nederland. Wat osterhaus weer gesprek. Dat soort wetenschappers zijn gewend om te praten over hoe de dingen exact zijn (geweest) en er wordt nu van ze gewenst om te voorspellen hoe het exact gaat worden, een heel andere tak van sport.

Ook zal niet het advies van één expert de doorslag geven, het is uiteindelijk een politieke beslissing. Zo'n beslissing wordt gebaseerd op heel veel factoren. Ze kunnen ook niet een oplossing kiezen die op alle vlakken de beste is.

Uiteindelijk weten ze veel wel maar ook veel niet en proberen met die kennis de juiste beslissingen te nemen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192088309
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:20 schreef SunZomer het volgende:

[..]

Er zijn tussenwegen.
j dat doen we nu toch? er waren hier post van users die deze strategie niet fijn vinden.

De andere optie is niets doen of complete lockdown
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:21:41 #125
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_192088312
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:19 schreef Fukushima het volgende:

[..]

ja dat hoor ik dus ook, maar volgens mij was de bedoeling om dit pas 6 april (of de week ervoor) te beoordelen. maatregelen afschalen of juist verlengen/verhogen.

nu gaat iedereen maar weer doen wat hem het beste uitkomt
Tsja... Dan zie ik een volledige lock down nog wel komen.
:{
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_192088321
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Experts zijn inderdaad niet almachtig, zij maken hun beslissingen ook op basis van ervaringen, opgedane kennis van literatuur, op congressen etc. Vaak zal de kennis van een expert ook zo genuanceerd zijn dat het lastig is voor een politicus om dat weer te koppelen aan een maatregel.

Recent zei bijvoorbeeld oosterhuis iets in een praatprogramma over de Chinese situatie heel afgemeten één klein detail. Dat werd door de presentatoren gelijk geëxtrapoleerd naar een hele algemene uitspraak over Nederland. Wat osterhaus weer gesprek. Dat soort wetenschappers zijn gewend om te praten over hoe de dingen exact zijn (geweest) en er wordt nu van ze gewenst om te voorspellen hoe het exact gaat worden, een heel andere tak van sport.

Ook zal niet het advies van één expert de doorslag geven, het is uiteindelijk een politieke beslissing. Zo'n beslissing wordt gebaseerd op heel veel factoren. Ze kunnen ook niet een oplossing kiezen die op alle vlakken de beste is.
tussen de regels door kreeg ik gisteren bij op1 wel het gevoel dat Oosterhuis het niet eens was met deze tactiek.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:22:19 #127
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192088324
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:19 schreef SunZomer het volgende:

[..]

Het is niet eens geprobeerd of ooit correct besproken/toegesproken aan de NL bevolking.
Er wordt maar wat aangeklooid. De mensen hier volgen alles op de voet. Maar begrijpen niet dat basiszaken zoals dagelijks handen ontsmetten niet benoemd word.

Te idioot voor woorden
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_192088325
Macron zei dit ook te doen omdat mensen toch schijt hadden aan de situatie.

Wij zijn denk ik niet veel anders
pi_192088331
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:21 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Tsja... Dan zie ik een volledige lock down nog wel komen.
:{
Als het zo doorgaat hier in Brabant komt die ook wel.

(of ik het nu een goed plan vind of niet)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:23:03 #130
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_192088337
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:52 schreef Treinhoer het volgende:
Mensen zijn echt dom. Hoesten om zich heen, raken elkaar gewoon nog aan, in de winkel met kwijlende kinderen overal langs lopen.

Zoveel domme mensen die niet door hebben wat voor ellende de komende weken zich gaat manifesteren.
Dom en zó ontzettend asociaal. Het risico is voornamelijk voor de (oudere) ander, dus op geen enkele manier bereid om afstand te doen van een paar pleziertjes :r

Dat men boodschappen moet doen is begrijpelijk maar er is geen enkele, maar dan ook geen enkele reden om kinderen mee te nemen.
pi_192088339
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:22 schreef bitterbal het volgende:
Macron zei dit ook te doen omdat mensen toch schijt hadden aan de situatie.

Wij zijn denk ik niet veel anders
wel eerlijk en klopt precies
pi_192088340
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:58 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Dank voor de antwoorden :)

Ik heb wel nog wat nieuwe vragen nu.

Met kwetsbaar bedoelde ik idd de mensen die grotere kans hebben op ernstige complicaties, maar ze kunnen die dus niet extra beschermen, hoe gaan ze dan het herd immunity principe toepassen? Want wat ik heb begrepen, is dat het daarbij essentieel is dat je de kwetsbaren afschermt, zodat de rest immuniteit kan opbouwen.

Wereldwijd zijn er natuurlijk veel meer doden, maar gaan ze naar de samenstelling daarvan kijken? Of alleen NL? Om te bepalen wie er dus zouden moeten worden afgeschermd.
pi_192088341
het kan dt ze het aantal ernstige gevallen bijhouden en op basis daarvan een tijdelijke lockdown instellen en zo constant de curve proberen te flatten :P
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:23:32 #134
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_192088343
Het land in een lockdown gooien kan alleen lange termijn en dan moet je iedereen ophokken.
En dan hopen dat over een half jaar (na de lock down) geen besmette Italiaan binnen loopt want dan begint alles van voren af aan.
Want je kan niet uitsluiten dat nationaal en internationaal het virus is uit gestorven als je weer open gaat.

Een korte termijn lockdown kan werken wanneer onze zorg het niet meer aan kan!
Maar door de incubatie tijd is dat echt spelen met vuur want elke actie die je doet, loop je 10 dagen achter op de reactie.
Dus stromen in 1x de ziekenhuizen vol dan werkt een korte lock down nauwelijks want de ziekenhuizen stromen dan nog 9 dagen vol.

Een lockdown had gewerkt direct de eerste week na carnaval tot aan Pasen, mits andere landen het ook zouden doen.
Maar nog steeds 1 zieke die in Augustus land op Schiphol en het is weer feest.

Ik snap de uitleg van Rutte en de deskundigen wel.... lockdown zoals in wuhan heeft, tot nu toe, gewerkt. Maar Rutte speelt wel met vuur nu dus het kan twee kanten op.
Vergeet niet een korte of lange lockdown is ook met vuur spelen.
Economisch maakt beide niet uit zolang je grootste economische partners ook in lockdown gaan (je exporteert toch niks).

Dus het gecontroleerd, desnoods met korte lockdowns, doseren en controleren van de zieken populatie lijkt me de beste keus.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_192088350
Hoorde van een vriendin die vrijwilliger is voor daklozenkrantverkopers dat er bijna geen vrijwilligers zijn om die mensen te helpen. Nu ik wat meer tijd heb omdat ik minder werk, ga ik eens kijken wat ik kan doen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:23:51 #136
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192088351
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:19 schreef SunZomer het volgende:

[..]

Er is ook nog een tussenweg. Niet noodzakelijke winkels sluiten. Neem aan dat de overheid uit economische overwegingen dit nog niet besluit (kudde immuniteit bull)
Niet noodzakelijk winkels EN niet noodzakelijke bedrijven :Y

Dan zullen nog steeds veel mensen moeten werken (in vitale sectoren), en mensen zullen nog steeds naar buiten mogen (wandelen, fietsen, boodschappen e.d.), maar de groep die dan mogelijk het virus verspreid is dan veel kleiner (en controleerbaarder) dan in de huidige situatie, waarin mensen massaal nog steeds elkaar ontmoeten.

Alles wat niet noodzakelijk is sluiten is een prima middenweg tussen de huidige situatie en een totale lockdown.

Laten we in de EU nou eens voor één keer een gezamelijke lijn volgen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:24:04 #137
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192088357
Lockdown dag 4 van start. Enige risico dat ik loop is m'n vriendin die hier sinds vrijdag is maar zelf uit de grootste brandhaart van het land komt :+

Ochtendupdate 5 nieuwe positieve testen dus 67 in totaal. Inmiddels al 6 mensen die ook door de snelrechter veroordeeld zijn tot omgerekend 3000 euro boete omdst ze hun quarantaine verbroken hebben.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192088358
quote:
quote:
"We were expecting herd immunity to build. We now realise it’s not possible to cope with that," professor Azra Ghani, chair of infectious diseases epidemiology at Imperial,
quote:
An "intensive intervention package" will have to be "maintained until a vaccine becomes available (potentially 18 months or more)"
quote:
Johnson said that anyone in isolation should avoid leaving the house "even to buy food or essentials" and should exercise outside the house only at a safe distance from others.
pi_192088360
quote:

[..]

Uiteindelijk weten ze veel wel maar ook veel niet en proberen met die kennis de juiste beslissingen te nemen.
"experts" aangelijnd en gemuilkorfd door onze regering en economie, waardoor gewoon valse informatie word verspreid, dat is wel heel duidelijk geworden.

tijd dat er koppen gaan rollen na deze crisis.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192088362
Ik heb gister dit topic verlaten nadat iedereen in de Rutte polonaise liep, en de aanpak zo geweldig was. Wat is er veranderd in dit topic sinds die tijd, want ik merk nu dat de tendens weer om is geslagen?

Of is het puur toevallig dat er nu een andere groep users online is?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:24:32 #141
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192088365
Over 9 maand wel weer een flinke geboortegolf :D
Sokkel Lolleromfg[/b]
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:24:33 #142
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192088366
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:21 schreef bitterbal het volgende:

[..]

j dat doen we nu toch? er waren hier post van users die deze strategie niet fijn vinden.

Natuurlijk is van de 3 door Rutte gedefinieerde opties (!) de middenweg het beste.

Het gaat om de invulling ervan.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:24:52 #143
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192088370
op de huidige strategie heb ik niet zoveel kritiek, is alleen wel wat (te) laat ingezet en verder blijf ik het vreemd vinden dat er zo weinig getest wordt, als je dan die zogenaamde herd immunity wilt bereiken zal je toch moeten weten waar je aan toe bent ipv gokken.
pi_192088372
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:24 schreef Pumpalov het volgende:
Lockdown dag 4 van start. Enige risico dat ik loop is m'n vriendin die hier sinds vrijdag is maar zelf uit de grootste brandhaart van het land komt :+

Ochtendupdate 5 nieuwe positieve testen dus 67 in totaal. Inmiddels al 6 mensen die ook door de snelrechter veroordeeld zijn tot omgerekend 3000 euro boete omdst ze hun quarantaine verbroken hebben.
waar zit jij ?
pi_192088376
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik heb gister dit topic verlaten nadat iedereen in de Rutte polonaise liep, en de aanpak zo geweldig was. Wat is er veranderd in dit topic sinds die tijd, want ik merk nu dat de tendens weer om is geslagen?

Ik vond het gisteren al niet zo een heel goed plan. Maar ik denk dat het gewoon het enige plan is.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:25:28 #146
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_192088380
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:24 schreef Maikuuul het volgende:
Of niet. Mensen denken tegenwoordig met de portemonnee.
pi_192088383
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:22 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Er wordt maar wat aangeklooid. De mensen hier volgen alles op de voet. Maar begrijpen niet dat basiszaken zoals dagelijks handen ontsmetten niet benoemd word.

Te idioot voor woorden
of ontsmetten als je ergens bent geweest, veel meer handen wassen....zich niet in grotere groepen bevinden, allemaal zaken die de bevolking van singapore wel snapt of zich laat opleggen
pi_192088385
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:18 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja! Zeker na Rutte's toespraak gisteren
pi_192088387
quote:

Volgens mij weet niemand precies wat nou echt goed is of niet.

Goed nieuws is dat FC Den Bosch het blijkbaar zwaar heeft in deze tijden .
pi_192088388
quote:

het trok even een groep andere users denk ik, ik ben vanaf het alle eerste begin toen we nog in NWS zaten sceptisch geweest over de aanpak van onze regering
pi_192088395
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:25 schreef SunZomer het volgende:

[..]

Ja! Zeker na Rutte's toespraak gisteren
Ook als ze eerst gehoord hebben hoe zwaar de ziekte kan zijn bij sommige mensen?
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 08:27:37 #152
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192088403
quote:

Soms vraag ik me wel eens af of mensen luisteren? Rutte vertelde toch dat de huidige maatregelen tot doel hadden om langzaam richting herd immunity te gaan...

Wat moet je dan als premier gaan vertellen, als je verteld dat je denkt dat iedereen het gaat krijgen dan worden mensen laks als je ze zegt dat niemand het gaat krijgen dan worden mensen boos dat het niet klopt. Als je maatregelen neemt vind de helft ze niet streng genoeg, en de andere helft lapt ze aan zn laars vanwege vreemde interpretatie van je uitleg :?

Waarom is het zo moeilijk om te luisteren en je dan te houden aan genomen maatregelen...
pi_192088404
quote:
Of vrijgezellengolf omdat iedereen lijp wordt van thuiswerken met de vrouw (m/v).
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:27:42 #154
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_192088405
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:24 schreef Tarado het volgende:
op de huidige strategie heb ik niet zoveel kritiek, is alleen wel wat (te) laat ingezet en verder blijf ik het vreemd vinden dat er zo weinig getest wordt, als je dan die zogenaamde herd immunity wilt bereiken zal je toch moeten weten waar je aan toe bent ipv gokken.
Dit blijf ik ook apart vinden. Aan de andere kant als het aantal besmettingen daadwerkelijk factor 4 tot 8 hoger zou liggen dan was het in de ziekenhuizen al chaos geweest.
pi_192088406
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:26 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ook als ze eerst gehoord hebben hoe zwaar de ziekte kan zijn bij sommige mensen?
daar wordt overheen 'gelezen' net zoals het woord 'meestal' gisteren niet gehoord is door heel veel mensen over immuniteit
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:28:11 #156
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192088413
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:12 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Kijk naar HongKong en Singapore. Hebje antwoord op je stelling.

Maarja "nuchtere" Nederlanders he, die laten zich niks opleggen
Dit is appels met peren vergelijken. De cultuur is daar heel anders. En men heeft daar meer discipline.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192088414
Grote vraag is hoe we het allemaal gedoseerd kunnen krijgen. We moeten niet allemaal binnen gaan zitten, maar ook niet met z'n allen naar buiten gaan. De tussenweg is dat jonge, gezonde mensen boodschappen moeten doen voor de oudere of zwakkere mensen, zonder contact te maken.
pi_192088417
quote:
fijn kinderen op deze fucked al veel te drukke wereld zetten.... -O-
pi_192088418
quote:

[..]

Het RIVM beschikte echter blijkbaar niet over internet en wist zodoende niets van alle reeds opgedane kennis van landen als China, Zuid Korea, Singapore enz. Zelfs de WHO ontzag men
pi_192088419
quote:

Nee deze groep heeft gewoon een langere adem (lol) en is er intensiever mee bezig.
pi_192088421
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:27 schreef Korporaal_Batra het volgende:

[..]

Of vrijgezellengolf omdat iedereen lijp wordt van thuiswerken met de vrouw (m/v).
Homo's gaan niet uit elkaar?
pi_192088422
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:27 schreef Fukushima het volgende:

[..]

daar wordt overheen 'gelezen' net zoals het woord 'meestal' gisteren niet gehoord is door heel veel mensen over immuniteit
Ja, want dat klopt ook niet van die immuniteit

Ik vrees dat ze gewoon niet zo heel veel plannen hebben.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 08:29:40 #163
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192088423
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:24 schreef Predator40 het volgende:

[..]

"experts" aangelijnd en gemuilkorfd door onze regering en economie, waardoor gewoon valse informatie word verspreid, dat is wel heel duidelijk geworden.

tijd dat er koppen gaan rollen na deze crisis.
Ik denk dat de experts niet gemuilkorfd zijn ik denk dat de regering ongefilterde adviezen krijgt, en daar een politieke beslissing over nemen. Virologie experts en epidemiologen zijn geen beleidsmakers.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:29:45 #164
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192088424
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:26 schreef Fukushima het volgende:

[..]

het trok even een groep andere users denk ik, ik ben vanaf het alle eerste begin toen we nog in NWS zaten sceptisch geweest over de aanpak van onze regering
die laksheid rond dat carnaval incident, het maar vol houden dat je echt ziek moet zijn om te besmetten heeft mij wel geërgerd
pi_192088429
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:28 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Egoïsme viert hoogtij
pi_192088433
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:21 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Onzin. Je kunt ook alle niet noodzakelijk winkels/kappers e.d. sluiten en dat men nog wel de straat op mag.

Hoewel mijn voorkeur (qua vertraging) uit zou gaan voor het beleid wat de meeste landen om ons heen volgen, lockdown voor 15 dgn min.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:31:03 #167
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192088437
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:28 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dit is appels met peren vergelijken. De cultuur is daar heel anders. En men heeft daar meer discipline.
Erg lastig ook om meerdere malen per dag je handen te ontsmetten... Nounou daar hebben we toch zeker een flinke cultuuromslag voor nodig :')

Zeg dan gewoon dat men stronteigenwijs is en toch niet luisterd.

Om dan nog maar te zwijgen om (moeilijk verkrijgbare) mondkapjes.
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 08:31:10 #168
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192088440
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:29 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, want dat klopt ook niet van die immuniteit

Ik vrees dat ze gewoon niet zo heel veel plannen hebben.
Wanneer zou je iets wel een plan noemen?
pi_192088444
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:30 schreef SunZomer het volgende:

[..]

Onzin. Je kunt ook alle niet noodzakelijk winkels/kappers e.d. sluiten en dat men nog wel de straat op mag.

Hoewel mijn voorkeur (qua vertraging) uit zou gaan voor het beleid wat de meeste landen om ons heen volgen, lockdown voor 15 dgn min.
ze zullen vast nu naar de aantal kritieke zieken kijken en de beschikbaarheid van de gezondsheidzorg en het daar op beslissen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:32:04 #170
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192088447
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

die laksheid rond dat carnaval incident, het maar vol houden dat je echt ziek moet zijn om te besmetten heeft mij wel geërgerd
Ik erger me nu vooral aan de tegenstrijdige informatie op de website van het RIVM ten opzichte van de WHO.
pi_192088448
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:28 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Er komt nu juist net weer een beetje plek.
pi_192088451
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wanneer zou je iets wel een plan noemen?
Ja, okee je kan wel een plan hebben, maar de uitvoering ervan gaat niet echt lukken, bedoel ik.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 08:32:42 #173
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_192088453
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Soms vraag ik me wel eens af of mensen luisteren? Rutte vertelde toch dat de huidige maatregelen tot doel hadden om langzaam richting herd immunity te gaan...

Wat moet je dan als premier gaan vertellen, als je verteld dat je denkt dat iedereen het gaat krijgen dan worden mensen laks als je ze zegt dat niemand het gaat krijgen dan worden mensen boos dat het niet klopt. Als je maatregelen neemt vind de helft ze niet streng genoeg, en de andere helft lapt ze aan zn laars vanwege vreemde interpretatie van je uitleg :?

Waarom is het zo moeilijk om te luisteren en je dan te houden aan genomen maatregelen...
ik snap wel dat mensen het interpreteren als, we krijgen het toch wel. En dan zoiets hebben van laat het ook maar meteen gebeuren. Je zit toch te wachten op iets onvermijdelijks dan. Niet dat ik het zo vind, maar ik snap de redenering
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:32:47 #174
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192088454
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:27 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Dit blijf ik ook apart vinden. Aan de andere kant als het aantal besmettingen daadwerkelijk factor 4 tot 8 hoger zou liggen dan was het in de ziekenhuizen al chaos geweest.
mijn broer bijvoorbeeld heeft de verschijnselen, is in thuis quarantaine maar wordt niet getest, heeft alleen telefonisch contact gehad met arts, is hij nu een officieel geval ja of nee, waarschijnlijk niet.
pi_192088455
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:22 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Te idioot voor woorden
Geen enkele winkel/supermarkt heeft desinfectie bij de ingang staan, men lacht anderen uit die een mondkapje/sjaal of handschoenen dragen, caissières zitten niet beschermd achter de kassa, geen deuren open om te luchten.

Dat zijn allemaal relatief kleine maatregelen die al verschil kunnen maken. Sowieso om de ernst te doen inzien bij mensen. :)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:33:09 #176
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_192088456
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:23 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Dom en zó ontzettend asociaal. Het risico is voornamelijk voor de (oudere) ander, dus op geen enkele manier bereid om afstand te doen van een paar pleziertjes :r

Dat men boodschappen moet doen is begrijpelijk maar er is geen enkele, maar dan ook geen enkele reden om kinderen mee te nemen.
Wel als je een eenoudergezin bent
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:33:22 #177
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192088458
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

mijn broer bijvoorbeeld heeft de verschijnselen, is in thuis quarantaine maar wordt niet getest, heeft alleen telefonisch contact gehad met arts, is hij nu een officieel geval ja of nee, waarschijnlijk niet.
Nee want hij is niet positief getest.
pi_192088462
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:31 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Erg lastig ook om meerdere malen per dag je handen te ontsmetten... Nounou daar hebben we toch zeker een flinke cultuuromslag voor nodig :')

Zeg dan gewoon dat men stronteigenwijs is en toch niet luisterd.

Om dan nog maar te zwijgen om (moeilijk verkrijgbare) mondkapjes.
heel veel nederlanders zijn gewoon dom nuchter egoïstisch kutvolk ;)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:33:49 #179
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192088463
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:28 schreef PicoMMP het volgende:
Grote vraag is hoe we het allemaal gedoseerd kunnen krijgen. We moeten niet allemaal binnen gaan zitten, maar ook niet met z'n allen naar buiten gaan. De tussenweg is dat jonge, gezonde mensen boodschappen moeten doen voor de oudere of zwakkere mensen, zonder contact te maken.
Elkaar helpen inderdaad. Iets waar Rutte ook om vraagt. Maar dit soort zaken gebeuren niet in een keer. Nederland is een land van individuen. Maar het begin is er als ik zo naar het nieuws kijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192088465
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:32 schreef SunZomer het volgende:

[..]

Geen enkele winkel/supermarkt heeft desinfectie bij de ingang staan, men lacht anderen uit die een mondkapje/sjaal of handschoenen dragen, caissières zitten niet beschermd achter de kassa, geen deuren open om te luchten.

Dat zijn allemaal relatief kleine maatregelen die al verschil kunnen maken. Sowieso om de ernst te doen inzien bij mensen. :)
Ik was gisteren bij de Albert heijn en die caisierres staan bijna op elkaar als ze van plaats moeten wisselen achter die kasa.
pi_192088472
quote:

[..]

Mondkapje word je vreemd mee aangekeken omdat die op andere plekken harder nodig zijn. Maar dat is natuurlijk minder leuk bashen op de gewone man.
pi_192088474
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:23 schreef nils7 het volgende:
Het land in een lockdown gooien kan alleen lange termijn en dan moet je iedereen ophokken.
En dan hopen dat over een half jaar (na de lock down) geen besmette Italiaan binnen loopt want dan begint alles van voren af aan.
Want je kan niet uitsluiten dat nationaal en internationaal het virus is uit gestorven als je weer open gaat.

Een korte termijn lockdown kan werken wanneer onze zorg het niet meer aan kan!
Maar door de incubatie tijd is dat echt spelen met vuur want elke actie die je doet, loop je 10 dagen achter op de reactie.
Dus stromen in 1x de ziekenhuizen vol dan werkt een korte lock down nauwelijks want de ziekenhuizen stromen dan nog 9 dagen vol.

Een lockdown had gewerkt direct de eerste week na carnaval tot aan Pasen, mits andere landen het ook zouden doen.
Maar nog steeds 1 zieke die in Augustus land op Schiphol en het is weer feest.

Ik snap de uitleg van Rutte en de deskundigen wel.... lockdown zoals in wuhan heeft, tot nu toe, gewerkt. Maar Rutte speelt wel met vuur nu dus het kan twee kanten op.
Vergeet niet een korte of lange lockdown is ook met vuur spelen.
Economisch maakt beide niet uit zolang je grootste economische partners ook in lockdown gaan (je exporteert toch niks).

Dus het gecontroleerd, desnoods met korte lockdowns, doseren en controleren van de zieken populatie lijkt me de beste keus.
Zal vermoedelijk ook zo gaan, steeds (korte) lockdowns tot er medicatie/vaccin komt. Kan nog wel een jaar of langer duren.
pi_192088475
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Er gaan nog steeds mensen werken.

Ja echt waar. Werken. Bij elkaar. Met elkaar. Op kantoor, fabriekshal of bouwplaats. Overal.

Het gebeurt!
Ik werk voor de overheid en kan mijn werk prima thuis doen. Kreeg gister bericht dat ik gewoon aanwezig dien te zijn vanaf vandaag.

Dus ja....
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:35:20 #184
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192088476
quote:

[..]

Precies, hier hoef je niet voor gestudeerd te hebben om dit te begrijpen. Maar toch gebeurd er niks. Ik begrijp zoiets niet.

Maarja zal wel met onze cultuur te maken hebben zoals hierboven wordt gezegd :/
Sokkel Lolleromfg[/b]
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:35:31 #185
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192088478
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:33 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nee want hij is niet positief getest.
dat bedoel ik dus, zullen veel meer van zulke gevallen zijn
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:35:32 #186
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192088479
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:25 schreef Fukushima het volgende:

[..]

waar zit jij ?
Bulgarije.

Vluchten is te laat, Nederlanders worden aan de grens de toegang ontzegd :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192088481
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:23 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Niet noodzakelijk winkels EN niet noodzakelijke bedrijven :Y

Dan zullen nog steeds veel mensen moeten werken (in vitale sectoren), en mensen zullen nog steeds naar buiten mogen (wandelen, fietsen, boodschappen e.d.), maar de groep die dan mogelijk het virus verspreid is dan veel kleiner (en controleerbaarder) dan in de huidige situatie, waarin mensen massaal nog steeds elkaar ontmoeten.

Alles wat niet noodzakelijk is sluiten is een prima middenweg tussen de huidige situatie en een totale lockdown.

Laten we in de EU nou eens voor één keer een gezamelijke lijn volgen.
Mee eens. Dan hou je de belasting op de zorg (hopelijk) zo laag mogelijk.
  Moderator/colorchick dinsdag 17 maart 2020 @ 08:36:13 #188
382129 crew  Donna
pi_192088485
Gisteren bij de Action hadden de caissières allemaal een pomp desinfect achter de balie. Na iedere klant werden de handen en pinautomaat schoongemaakt.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:36:15 #189
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192088486
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:33 schreef Predator40 het volgende:

[..]

heel veel nederlanders zijn gewoon dom nuchter egoïstisch kutvolk ;)
Maar straks wel iedereen de schuld geven als ze met longontsteking op de ic liggen.
Sokkel Lolleromfg[/b]
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:36:20 #190
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192088487
quote:

[..]

Vraag is ook of dit kan gewoon medisch personeel heeft al moeite om aan dit soort spullen te komen.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 17 maart 2020 @ 08:37:00 #191
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192088495
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:35 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Bulgarije.

Vluchten is te laat, Nederlanders worden aan de grens de toegang ontzegd :+
Ook naar buiten?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Spellchecker dinsdag 17 maart 2020 @ 08:37:10 #192
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192088496
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:29 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Homo's gaan niet uit elkaar?
Die gaan terug in de kast.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:37:11 #193
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192088497
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:34 schreef Chia het volgende:

[..]

Mondkapje word je vreemd mee aangekeken omdat die op andere plekken harder nodig zijn. Maar dat is natuurlijk minder leuk bashen op de gewone man.
Als die niet schaars waren enkel en alleen door hamstertuig die juist door velen hier geprezen worden dan werd je alsnog raar aangekeken.
pi_192088498
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:32 schreef noodgang het volgende:

[..]

ik snap wel dat mensen het interpreteren als, we krijgen het toch wel. En dan zoiets hebben van laat het ook maar meteen gebeuren. Je zit toch te wachten op iets onvermijdelijks dan. Niet dat ik het zo vind, maar ik snap de redenering
Precies, dat probeerde ik ook te zeggen. Ik denk er ook niet zo over maar ik kan me voorstellen dat een groot deel van de Nederlanders er wel zo over denkt.

Ben benieuwd hoeveel dat er dan zijn, en of de regering toch weer in moet grijpen door een tekort aan verantwoordelijkheid nemen.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 17 maart 2020 @ 08:37:31 #195
284411 crew  heywoodu
pi_192088501
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:36 schreef Donna het volgende:
Gisteren bij de Action hadden de caissières allemaal een pomp desinfect achter de balie. Na iedere klant werden de handen en pinautomaat schoongemaakt.
Als je dat na élke klant doet gaat het ook wel bijzonder hard met je desinfectiemiddel..
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_192088502
Ik twijfel wat nou het beste was, voor bijna alles is wel wat te zeggen, ik denk dat men gewoon keihard op zoek moet naar een medicijn, geen idee hoe snel dat ook geproduceerd kan worden, iemand die dat weet? Dus los van het uitvinden er van.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192088506
Sywert twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:14:51 Het advies van het Imperial College COVID-19 Response Team -dat Britse overheid adviseert over aanpak- staat online. Staat ook in waarom het niet kiest voor mitigatiestrategie (wat NL nu gaat volgen). Leestip: https://t.co/p2Tb3lNOLb https://t.co/VXCMTqOQfy reageer retweet
Interessant draadje.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 08:38:07 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192088507
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:28 schreef SunZomer het volgende:

[..]

Het RIVM beschikte echter blijkbaar niet over internet en wist zodoende niets van alle reeds opgedane kennis van landen als China, Zuid Korea, Singapore enz. Zelfs de WHO ontzag men
Gelukkig weten heel veel mensen op FOK! Precies hoe een virus werkt, en hoe deze zich epidemie zich precies gaat gedragen in een Nederlandse omgeving, dan is er in ieder geval een groep die precies het juiste doet.

Ze hebben ook een soort alwetendheid, hebben alle kennis en meer. Hebben betere bronnen dan mensen die hier hun werk van maken. Wellicht kunnen we het RIVM opheffen en in het vervolg gewoon even hier een topic openen om beleid te bepalen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:38:07 #199
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192088508
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ook naar buiten?
Voor zover ik weet mag dat nog wel maar aangezien mijn provincie officieel nog coronavrij is blijf ik maar even waar ik ben :+
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 17 maart 2020 @ 08:38:08 #200
284411 crew  heywoodu
pi_192088509
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:34 schreef Chia het volgende:

[..]

Mondkapje word je vreemd mee aangekeken omdat die op andere plekken harder nodig zijn.
Nee hoor. Je wordt er volgens mij gewoon vooral vreemd mee aangekeken omdat we het niet gewend zijn en het maar raar vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')